HotHardware - Po spletu so kot požar zaokrožile govorice, da Microsoft v začetku aprila pripravlja predstavitev svojega člana 8. generacije konzol, naslednika Xbox 360. Govorice je med drugim sprožil, zanimivo, Sonyjev predstavnik, ki je dejal, da je Microsoft nedavna predstavitev PS4 presenetila. A virov je več, tako iz samega Microsofta kot od zunanjih obveščencev. Gorivo na ogenj govoric je še podatek, da je podjetje Ustechs (Microsoftov partner pri predstavitvenem programu z E3 2012) nedavno registriralo domeno XboxEvent.com. Povsem verjetno je torej, da so podatki iz govoric resnični. Pred govoricami se je sicer pričakovalo, da bo Microsoft najavo opravil na sejmu E3.
Bolj kot potencialni datum predstavitve je zanimiva izjava predstavnikov AMD-ja v zvezi z njihovo pogodbo za dobavo APU-jev, ki bodo tekli v PlayStation 4. Pri AMD-ju so namreč povsem direktno povedali, da je to le prva objavljena pogodba letošnjega leta, kar nedvoumno pove, da jih imajo v žepu še nekaj. Edina možnost za dodatne pogodbe je ta trenutek naslednik Xboxa, razen če neki zunanji igralec pripravlja svoj vstop na trg konzol (Valve? Apple?!?). V prispevku so sicer povedali še, da gre v primeru PS4 za unikaten čip, torej bo s tega vidika novi Xbox uporabljal drugačno konfiguracijo procesorskih in grafičnih jeder, če bo AMD res dobil tudi to naročilo. To bi pomenilo, da bo AMD v 8. generaciji konzol ekskluzivni dobavitelj grafičnih čipov in skoraj ekskluzivni dobavitelj procesorskih čipov, saj Wii U uporablja IBM-ovo PowerPC arhitekturo z grafičnim čipom iz AMD-jevega nabora.
A ni to že dalj časa znano, da bodo tudi v xboxu AMDjeva CPU in GPU? V PS4 naj bi bil 4 jedrni v xboxu pa 8 jedrni jaguar (mogoče je ravno obratno, nisem 100%).
PS4 ima 8 jedrni Jaguar procesor od AMD-ja prav tako Graficni ćip na samem procesorju od AMD-ja ki bi naj imel 1.8TFlopa, 8GB GDDR Rama z kar 178GB/s bandwith-a! Od tega 2GB gre k Graficni. Nekje sem še celo zasledil da naj bi graficna imela 2.2GB Rama.
Slepo ugibam: Steam box bo verjetno na Intel Haswellu, ker je Valve zagret za Linux in Intel ma boljse driverje. Oz. Valve tudi dela na tem neki. http://www.phoronix.com/scan.php?page=n...
PS4 ima 8 jedrni Jaguar procesor od AMD-ja prav tako Graficni ćip na samem procesorju od AMD-ja ki bi naj imel 1.8TFlopa, 8GB GDDR Rama z kar 178GB/s bandwith-a! Od tega 2GB gre k Graficni. Nekje sem še celo zasledil da naj bi graficna imela 2.2GB Rama.
A ne bo imel PS4 združenega pomnilnika? Se pravi da ga lahko poljubno razdeliš med CPU in GPU, in ne fiksno 2GB + 6GB. Če bi bila fiksna razdelitev sploh ne bi bilo smiselno imeti vsega GDDR5, za CPU bi v tem primeru brez problema lahko uporabili cenejši DDR3 ker itak ne rabi toliko bandwidtha.
Tako PS4 kot tudi Xbox bosta imela APU in ne CPU+GPU, tako da bi blo imeti ločen pomnilnik malce nesmiselno, če pa gre za en čip. Gre pa za več slabših x86 jeder v CPU delu, kar pomeni, da je prihodnosti gajminga, da se večina računskih operacij izvaja v GPUju. Torej ARM+en hud GPU bi znal zelo kmalu(par let) poganjati najnovejši Windows 8 PC špil.
Tako PS4 kot tudi Xbox bosta imela APU in ne CPU+GPU, tako da bi blo imeti ločen pomnilnik malce nesmiselno, če pa gre za en čip.
Am, seveda da je več kot smiselno. Tlačenje dveh čipov na isti bus in čipe ter uporabo relativno počasnih GDDR za CPU samo škodi hitrosti. Je pa poceni ja ;) PS3 je mel tudi podoben problem z vodilom, kjer so Celli veliko časa čakali na prost bus, ker so si ga delili.
Gre pa za več slabših x86 jeder v CPU delu, kar pomeni, da je prihodnosti gajminga, da se večina računskih operacij izvaja v GPUju.
GDDR5 pri PS4 bo zelo počasi dovajal random podatke CPUju, ne gre samo za latence. GDDR je počasen, če gre za podatke iz različnih stackov, torej random dostop, kar je pri CPU zelo pogosto.
Gre pa za več slabših x86 jeder v CPU delu, kar pomeni, da je prihodnosti gajminga, da se večina računskih operacij izvaja v GPUju.
Kakšnih "računskih operacij"?
V končni fazi je vse kar se izvaja v računalniku neka računska operacija. Kar sem hotel povedati je to, da bo veliko več dela opravljal GPU in ne CPU. Že zdaj je ravnotežna gaming mašina taka, da je za faktor 2-3 več denarja v grafiki, kot procesorju. V prihodnosti bo vloga CPUja še dodatno padla in bo večina tranzistorjev v gaming mašinah porabljenih v GPUju.
jaz pa mislim, da cpu še ne bo kmalu tako nepomemben. Veliko je stvari, katere se težko programira večnitno ali poganja paralelno, zato bo moč enega jedra še vedno dovolj pomembna, da "serijski" CPU-ji ne bodo postali skoraj obsolete. Za fiziko se pa tako že ve, da je primernejša za gpu
Za PS4 so developerji prosili, da ima 8GB skupnega RAMa. In ga tudi ima...
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Mavrik relativno počasnih s katerega vidika? Bandwidth je pri GDDR-u visok. Latence?
Jp, kot je Azgard rekel, latence GDDR-a so opazno večje, isto random access. Grafične pač rabijo velik bandwidth, latenca pa načeloma ni tako zelo pomembna. Pri precejšnji količini algorimov, ko jih laufamo na CPUjih sicer velja nasprotno.
Za PS4 so developerji prosili, da ima 8GB skupnega RAMa. In ga tudi ima...
Jasno, ker je tam nekdo mel glupo idejo dat samo 4GB skupnega RAMa ;)
V končni fazi je vse kar se izvaja v računalniku neka računska operacija. Kar sem hotel povedati je to, da bo veliko več dela opravljal GPU in ne CPU. Že zdaj je ravnotežna gaming mašina taka, da je za faktor 2-3 več denarja v grafiki, kot procesorju. V prihodnosti bo vloga CPUja še dodatno padla in bo večina tranzistorjev v gaming mašinah porabljenih v GPUju.
Prvo ja (ker pač postaja grafika kompleksnejša), drugo ne. Praktično vse pametne stvari so že zdaj offloadane na GPUje, ostali algoritmi pa so precej neprimerni za način paralelizacije, ki ga zahteva GPU. Če hočeš tlačiti take stvar na vsak način na GPU boš ostal z glupim AIjem in nerealistično ter skriptirano fiziko.
Jp, kot je Azgard rekel, latence GDDR-a so opazno večje, isto random access. Grafične pač rabijo velik bandwidth, latenca pa načeloma ni tako zelo pomembna. Pri precejšnji količini algorimov, ko jih laufamo na CPUjih sicer velja nasprotno.
Burst je hitrejši kot random access. Ampak latenca je vedno navedena tudi za random access (first fetch). To nista dve različni stvari...
Imaš kak link, da naj bi imel GDDR5 visoko latenco?
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
GDDR cele stacka naenkrat kopira. Ne vem kako veliki so stacki, ampak naprimer da rabi CPU samo 1 bit, bo moral iz GDDR RAMa dobiti cel stack, v katerem je ta bit.
Ok, to bi lahko bil problem za branje. Za pisanje je itak write-back cache. Če je latenca res tak problem, potem prav pride 8 jeder (Sparc Niagara fora).
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
baje naj bi bila predstavitev 6. marca. kuk se bo pa v praksi poznalo, da je ps4 gpu za 50% hitrejsi? multiplatform naslovi bodo verjetno res delani za least common denominator
V praksi to pomeni, da bo PS4 več/boljše filtre(AA, teselacija,...) poganjal z tisto dodatno 50% močjo. Sama baza igre pa bo ista, ker gre isti velikostni razred.