Forum » Kaj kupiti » Kateri digitalni fotoaparat naj kupim?
Kateri digitalni fotoaparat naj kupim?
Temo vidijo: vsi
Okapi ::
OK, najboljši je malce pretirana oznaka, je pa vsekakor zelo dober, najboljšega pa ni, ker ima vsak kakšno slabost in je vse odvisno od tega, kaj nameravaš s fotoaparatom početi.
O.
O.
goodrich ::
Kaj pa je prednost DSC-HX9V pred npr. Canon PowerShot SX230 HS (oziroma SX220 HS - brez GPS)? Ker po testih (dpreview), naj bi bil Canon boljši.
Zanima me, če ima kdo konkretne izkušnje.
Zanima me, če ima kdo konkretne izkušnje.
SkyEye90 ::
Imam izkušnje z SX210, saj je dober, ampak sem ter tja pa še vedno naredi sliko, za katero ne moreš verjet da jo lahko fali :) Če mene vprašaš, nima nobene prednosti pred DSC-HX9V, ki sem ga tudi preizkusil.
No, najboljši..sklepam po mnenjih, ki sem jih prebral že na kar nekaj forumih in tudi moje mnenje se pridružuje zraven. Kolikor sem ga imel možnost preizkusit mi skoraj ni uspelo naredit motne slike proti SX210, ki jih je imel pri enakih pogojih nekaj več.
No, najboljši..sklepam po mnenjih, ki sem jih prebral že na kar nekaj forumih in tudi moje mnenje se pridružuje zraven. Kolikor sem ga imel možnost preizkusit mi skoraj ni uspelo naredit motne slike proti SX210, ki jih je imel pri enakih pogojih nekaj več.
SkyEye90 ::
Kaj pomenijo številke na objektivu (vem kaj goriščna razdalja je, a kaj pomenijo pri objektivu):
5,0-70,0 mm (ekvivalentno 35 mm: 28-392 mm)?
1. Prva 5 je verjetno brez zooma, druga 70 z zoomom?
2. Manjša prva številka pomeni širši kot zajema slike?
3. Kaj pomeni drug razpon številk ekvivalent 35mm?
5,0-70,0 mm (ekvivalentno 35 mm: 28-392 mm)?
1. Prva 5 je verjetno brez zooma, druga 70 z zoomom?
2. Manjša prva številka pomeni širši kot zajema slike?
3. Kaj pomeni drug razpon številk ekvivalent 35mm?
Okapi ::
Drugi razpon je tisti, ki fotografom kaj pove. Kaj pomenijo milimetri goriščne razdalje je namreč odvisno od velikosti tipala in ker imajo fotoaparati različna tipala, je 5 mm pri enem modelu morda enako 7 ali 10 mm pri nekem drugem modelu, ki ima večje tipalo (ali 3 mm pri modelu, ki ima manjše tipalo).
In zato vse preračunajo na milimetre, ki so veljali pri fotoaparatih s klasičnim 35 mm filmom. Vsi fotografi, ki so slikali na klasičen film, vedo, da je 50 mm "normalen" objektiv (se pravi tak, ki ima zorni kot približno kot oči), kar je manj, je širokokotno, kar je več, je teleobjektivno. 28 mm je "običajen" širokokotnik (24 mm pa bi bilo še bolje), 392 mm je pa skoraj 400 mm, kar je že pošten teleobjektiv (enakovreden 8x daljnogledu, kar se povečave tiče).
O.
In zato vse preračunajo na milimetre, ki so veljali pri fotoaparatih s klasičnim 35 mm filmom. Vsi fotografi, ki so slikali na klasičen film, vedo, da je 50 mm "normalen" objektiv (se pravi tak, ki ima zorni kot približno kot oči), kar je manj, je širokokotno, kar je več, je teleobjektivno. 28 mm je "običajen" širokokotnik (24 mm pa bi bilo še bolje), 392 mm je pa skoraj 400 mm, kar je že pošten teleobjektiv (enakovreden 8x daljnogledu, kar se povečave tiče).
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
SkyEye90 ::
Hvala za tole razlago
Zdaj pa me zanima še nekaj drugega, pri DSLR fotoaparatih se ponavadi gleda skozi 'kukalo', je to dejanski pogled skozi objektiv, ali je noter LCD ekranček?
Namreč kako se pri slikanju odločiš za zaslonko in čas osvetlitve, če gledaš na zunanji LCD ti približno pokaže kakšna bo slika s trenutnimi nastavitvami.
Zdaj pa me zanima še nekaj drugega, pri DSLR fotoaparatih se ponavadi gleda skozi 'kukalo', je to dejanski pogled skozi objektiv, ali je noter LCD ekranček?
Namreč kako se pri slikanju odločiš za zaslonko in čas osvetlitve, če gledaš na zunanji LCD ti približno pokaže kakšna bo slika s trenutnimi nastavitvami.
SkyEye90 ::
Torej skozi kukalo ne moreš določiti časa zaklopa in zaslonke, ampak ga nastaviš po občutku in potem preverjaš rezultat. Hvala.
Še ena informacija glede Sony DSC-HX9V: model se umika iz prodaje, ker proti koncu meseca prideta dva nova modela, to sta HX10V in HX20V - boljša bliskavica, 20x optični zoom.
Še ena informacija glede Sony DSC-HX9V: model se umika iz prodaje, ker proti koncu meseca prideta dva nova modela, to sta HX10V in HX20V - boljša bliskavica, 20x optični zoom.
SkyEye90 ::
Zanima me razlika zaslonke pri kompaktih in DSLR-jih. Od zaslonke je odvisna globinska ostrina. V člankih berem, da kompakti le redko lahko zaslonko odprejo več kot nekje f2.8, tako da globinska ostrina nima nekega pomena, ker je več ali manj vedno vse ostro (ne moremo zameglit ozadja). Pri DSLR-jih pa piše, da z zaslonko narpimer f16 dobimo recimo vse ostro, z odprto na nekje f2.8 pa je ozadje naprimer za portretom že lahko zelo zamegljeno.
Moti me, ker se v obeh primerih govori o enakih vrednostih zaslonke in verjetno ni isto?
Moti me, ker se v obeh primerih govori o enakih vrednostih zaslonke in verjetno ni isto?
SkyEye90 ::
Torej velikost senzorja odloča o tem, kakšna bo globinska ostrina pri isti zaslonki. Torej je vrednost zaslonke f2.8 pri kompaktu in DSLR-ju enaka vrednost in dejanko pomeni enako zaslonko?
Če bi rad imel fotoaparat, s katerim bi lahko ozadje zameglil, naj bom pozoren na kaj, čim večji senzor?
Če bi rad imel fotoaparat, s katerim bi lahko ozadje zameglil, naj bom pozoren na kaj, čim večji senzor?
Ziga Dolhar ::
Ne, primarno na čim nižjo številko ob "F" ob sekundarno čim višji številki pri "mm".
(Širši kot je kot, manj se pri enako odprti zaslonki pozna razlika med ostrino fokusiranega objekta in zamegljenostjo ozadja.)
Mimogrede - kadar je "F" zapisan v razponu, npr. "2.8-5.6", prva številka pomeni odprtost zalonke pri najširšem kotu, druga pa odprtost pri najožjem kotu.
(Širši kot je kot, manj se pri enako odprti zaslonki pozna razlika med ostrino fokusiranega objekta in zamegljenostjo ozadja.)
Mimogrede - kadar je "F" zapisan v razponu, npr. "2.8-5.6", prva številka pomeni odprtost zalonke pri najširšem kotu, druga pa odprtost pri najožjem kotu.
https://dolhar.si/
VelikiTun ::
Če bi rad imel fotoaparat, s katerim bi lahko ozadje zameglil, naj bom pozoren na kaj, čim večji senzor?Kot je omenil Žiga, čim manjše število f.
Kar sem zapisal prej, pa cilja na to, da je globinska (ne)ostrina pri enaki goriščni razdalji in f številu na manjših senzorjih slabša.
SkyEye90 ::
Ok, hvala.
Zdaj me bega le še "kadar je F zapisan v razponu, npr. "2.8-5.6", prva številka pomeni odprtost zalonke pri najširšem kotu, druga pa odprtost pri najožjem kotu"
Torej brez zooma in s polnim zoomom. Ampak saj lahko zaslonko nastaviš na 2.8 ali 5.6 ne glede na zoom in vse ostalo, ni tako?
Hvala za razlage
Zdaj me bega le še "kadar je F zapisan v razponu, npr. "2.8-5.6", prva številka pomeni odprtost zalonke pri najširšem kotu, druga pa odprtost pri najožjem kotu"
Torej brez zooma in s polnim zoomom. Ampak saj lahko zaslonko nastaviš na 2.8 ali 5.6 ne glede na zoom in vse ostalo, ni tako?
Hvala za razlage
VelikiTun ::
Ne. Pri največji goriščni razdaljo objektiva lahko zaslonko nastaviš le od gornje vrednosti naprej.
Ziga Dolhar ::
Kar je Calvo nad mano zapisal :P.
Edinole pri [zoom] objektivih, kjer je za F zapisana le ena vrednost, velja ta [kot najbolj odprta zaslonka] za celoten razpon. Npr. Canonove F2.8 70-200 leče.
Edinole pri [zoom] objektivih, kjer je za F zapisana le ena vrednost, velja ta [kot najbolj odprta zaslonka] za celoten razpon. Npr. Canonove F2.8 70-200 leče.
https://dolhar.si/
Qcube ::
Torej brez zooma in s polnim zoomom. Ampak saj lahko zaslonko nastaviš na 2.8 ali 5.6 ne glede na zoom in vse ostalo, ni tako?
Kadar povečuješ zoom je končni učinek podoben kot da bi zapiral zaslonko. Fotoaparat pa sproti avtomatično preračunava in ti izpisuje realni Av ko dodajaš zoom.
kuglvinkl ::
Ziga Dolhar ::
Kugl, on bi rad "live preview" v kukalu. Torej, kakšen bo končni izdelek :).
Skozi kukalo lahko sicer "predogledaš" nastavitev zaslonke (na Canonih s posebnim gumbom zapreš zaslonko do nastavljene vrednosti in tako "približno oceniš" rezultat), nekateri fotoaparati pa pri "live view"-načinu z uporabo glavnega LCDja namesto kukala znajo "približno" simulirati končni rezultat.
Ampak - to je (z izjemo simulacije white-balance) vse bolj ali manj čez palec.
Skozi kukalo lahko sicer "predogledaš" nastavitev zaslonke (na Canonih s posebnim gumbom zapreš zaslonko do nastavljene vrednosti in tako "približno oceniš" rezultat), nekateri fotoaparati pa pri "live view"-načinu z uporabo glavnega LCDja namesto kukala znajo "približno" simulirati končni rezultat.
Ampak - to je (z izjemo simulacije white-balance) vse bolj ali manj čez palec.
https://dolhar.si/
kuglvinkl ::
Če bi rad imel fotoaparat, s katerim bi lahko ozadje zameglil, naj bom pozoren na kaj, čim večji senzor?Kot je omenil Žiga, čim manjše število f.
Kar sem zapisal prej, pa cilja na to, da je globinska (ne)ostrina pri enaki goriščni razdalji in f številu na manjših senzorjih slabša.
Ni samo blenda najbolj važna. Tko kot so rekl zgoraj, čim širši je kot, bolj je treba bleno odpret za out of focus. Spodaj je primer 35mm na 2.5. Na 85 to dobiš prej. Samo ni isto, a ne? :)
Ziga Dolhar je izjavil:
Kugl, on bi rad "live preview" v kukalu. Torej, kakšen bo končni izdelek :).
Skozi kukalo lahko sicer "predogledaš" nastavitev zaslonke (na Canonih s posebnim gumbom zapreš zaslonko do nastavljene vrednosti in tako "približno oceniš" rezultat), nekateri fotoaparati pa pri "live view"-načinu z uporabo glavnega LCDja namesto kukala znajo "približno" simulirati končni rezultat.
Ampak - to je (z izjemo simulacije white-balance) vse bolj ali manj čez palec.
A to :) Sam, a maš čas za to? Mislim v nekontroliranem okolju? Al je to še relikt iz film cajtov?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kuglvinkl ()
Ziga Dolhar ::
Za uporabo gumba za preview zaslonke praviloma imaš čas - ker je na Canonih na takem mestu [spodaj levo ob bajonetu], da ga ni problem pritisnit in lahko v pol sekunde hitro "izboljšaš" nastavitev, po potrebi. Za uporabo "predogleda na LCDju" pa praviloma ne. Je tudi precej "nerodno", ker morajo nekateri aparati za fokusiranje spet spustiti zrcalo, pofokusirati [pri čemer nimaš popolnega nadzora nad lokacijo fokusa, saj ne gledaš skozi kukalo/medlico], medtem ko novejši fotoaparati to znajo delati tudi prek glavnega senzorja [kot kompakti].
Zgolj zaradi white-balance se ti ne splača, ker je to itak najmanj kritična nastavitev, če fotkaš v RAW-u. Za ostalo pa - kot sem napisal - je simulacija vsaj meni precej nekoristen približek in ne uporabljam nikoli.
Zgolj zaradi white-balance se ti ne splača, ker je to itak najmanj kritična nastavitev, če fotkaš v RAW-u. Za ostalo pa - kot sem napisal - je simulacija vsaj meni precej nekoristen približek in ne uporabljam nikoli.
https://dolhar.si/
VelikiTun ::
Že nekaj časa nisem fotografiral in mi tale zadeva z gumbom ob bajonetu ni čisto jasna, navodila priložena aparatu pa povedo bore malo.
Recimo, da pri goriščnici 50mm in zaslonki f4 ostrim nek objekt. Kaj točno naj bi pritisk na omenjeni gumb storil?
Sem sicer nekaj probaval, vendar v trenutnih svetlobnih pogojih ni kaj razlike.
Recimo, da pri goriščnici 50mm in zaslonki f4 ostrim nek objekt. Kaj točno naj bi pritisk na omenjeni gumb storil?
Sem sicer nekaj probaval, vendar v trenutnih svetlobnih pogojih ni kaj razlike.
Ziga Dolhar ::
VelikiTun: gumb ti zgolj zapre zaslonko do nastavljene vrednosti. Zaslonka se namreč "zapre" do nastavljene vrednosti praviloma le takrat, ko do konca stisneš shutter - sicer je vedno odprta. S tem gumbom pa narediš "preview" zaslonke in s tem lahko oceniš kakšna bo globinska ostrina posnetka.
https://dolhar.si/
SkyEye90 ::
Pa se z boljšimi kompakti lahko vsaj malo igraš z DOF, vem da zgornje slike ne moreš ustvarit, ampak koliko jim manjka, kako dobro se da zameglit ozadje?
Qcube ::
Se da tudi s kompakti, naprimer Canon s95 ali s100 na wide open f2.0 sem videl nekaj lepih slik. Tudi z drugimi se da, samo moraš stopit bližje objektu.
flood ::
a obstaja digitalc, ki dela slike primerljive z canon s95/100, ki ima vsaj 8x optični zoom, je lahko malo večjih dimenzij, ampak vseeno za v žep in da nima pokrova za objektiv?
lp
lp
Asus A7N8X-X, Athlon xp 2700+, Radeon 9550 Gt, 1Gb ram, 120Gb Hitachi,...
laptop: i3-330m, ati 5650, 4gb ddr3, 500Gb,...
laptop: i3-330m, ati 5650, 4gb ddr3, 500Gb,...
Okapi ::
Kja pa rabte tak zoom?Meni tudi ni jasno. Najprej so dobre fotoaparate kvarili s preveč megapikami, potem pa še s preveč milimetri.
O.
kuglvinkl ::
mp218 ::
Za amaterja, ki bi rad slikal in snemal otroke, kaj pravite na tega:
http://www.slo-foto.net/novice/2012/01/...
http://www.mimovrste.com/artikel/173027...
Nimam nekega ustvarjenega mnenja. Trenutno sem si postavil naslednje kriterije (po kriteriju praktičnosti):
- lionsko baterijo (se ve)
- širokotni (za indoor slikanje skupin ljudi)
- stereo zvok in full HD (za predvajanje na TV zaslonu)
- ločljivost okrog 10 MP (nekje sem prebral, da kar je čez nima nekega efekta)
- dobro slikanje v neoptimalnih pogojih (majhni otroci se pač majhni in nedisciplinirani)
- optični zoom ca. 10x (da se ni treba poditi za njimi in da ne rabijo vedet, da bodo slikani)
- dobra avtomatika (ker ne bo časa za podroben študij in pripravo na slikanje)
Bi mi katerega v tem rangu bolj priporočili?
http://www.slo-foto.net/novice/2012/01/...
http://www.mimovrste.com/artikel/173027...
Nimam nekega ustvarjenega mnenja. Trenutno sem si postavil naslednje kriterije (po kriteriju praktičnosti):
- lionsko baterijo (se ve)
- širokotni (za indoor slikanje skupin ljudi)
- stereo zvok in full HD (za predvajanje na TV zaslonu)
- ločljivost okrog 10 MP (nekje sem prebral, da kar je čez nima nekega efekta)
- dobro slikanje v neoptimalnih pogojih (majhni otroci se pač majhni in nedisciplinirani)
- optični zoom ca. 10x (da se ni treba poditi za njimi in da ne rabijo vedet, da bodo slikani)
- dobra avtomatika (ker ne bo časa za podroben študij in pripravo na slikanje)
Bi mi katerega v tem rangu bolj priporočili?
Qcube ::
Če si malo geek in znaš programirat izberi Canon zaradi CHDK-ja, else Sony. To je samo moje subjektivno (mogoče napačno, ker nimam sx260) mnenje.
Slowenc ::
Zakaj bi pri takem fotoapartu rabil CHDK? Poleg tega za ta model sploh še ni na voljo.
Skiny gate.
legendary ::
Kupujem fotoaparat do max. 300€. Uporabljal se bo večinoma za slikanje na morju in počitnicah....se pravi amatersko slikanje. Poleg tega pa bi se rad ponovem fotografiranju malo posvetil tako, da preizkusim ročne nastavitve in se naučim nekih osnov fotografiranja. Sedaj pa rabim malo pomoči pri nakupu in svetovanju.
SkyEye90 ::
Našel sem zanimivo temo glede slabih slik kompakta Sony HX9V, v tretjem postu je 12 slik, vse so razmeroma slabe. Vzrok pa je predvsem avtomatika.
Spodaj so odgovori z nasveti kako slikati, na tretji strani pa super rezultati istega fotoaparata. Zanimiva tema, po mojem aktualna za vse današnje boljše in drage kompakte.
Razumem, da je pri poceni kompaktih slika slaba, ampak da pa je pri dragih kompaktih, ki so 'v špici', slikanje na avtomatsko neuporabno, pa mi ne gre v glavo.
Vsi 10let stari fotoaparati v istem cenovnem rangu na avtomatiki naredijo super sliko in z njim vsak amater ali otrok naredi lepo sliko. Pa zakaj so šli korak nazaj?
Spodaj so odgovori z nasveti kako slikati, na tretji strani pa super rezultati istega fotoaparata. Zanimiva tema, po mojem aktualna za vse današnje boljše in drage kompakte.
Razumem, da je pri poceni kompaktih slika slaba, ampak da pa je pri dragih kompaktih, ki so 'v špici', slikanje na avtomatsko neuporabno, pa mi ne gre v glavo.
Vsi 10let stari fotoaparati v istem cenovnem rangu na avtomatiki naredijo super sliko in z njim vsak amater ali otrok naredi lepo sliko. Pa zakaj so šli korak nazaj?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SkyEye90 ()
VelikiTun ::
Problem novejših kompaktov je v številu pik na malem senzorju. Pri višjih ISO vrednostih je tako jasno, da so slike slabe kvalitete.
Okapi ::
tretjem postu je 12 slik, vse so razmeroma slabe. Vzrok pa je predvsem avtomatika.Saj so lepo razložili v nadaljevanju - vzrok je v resnici neznanje uporabnika. Avtomatika ni vsemogoča in če slikaš v preslabi svetlobi in/ali s prevelikim zumom, je rezultat pač tak.
O.
SkyEye90 ::
Avtomatika in 'intelegent auto mode' na fotoaparatu je namenjen amaterjem in popolnim nepoznavalcem fotoaparata. Na starejših kompaktih si lahko še tak butelj in ne moreš naredit tako slabih slik kot pa na današnjih 300-400evrov dragih fotoaparatih. Nekaj ne štima, ali pač?
Okapi ::
Seveda lahko narediš enako slabe. Ali pa včasih drugače slabe. Je pa res, da če imaš samo 3x zum, ne moreš narediti fotke, ki bi bila slaba zato, ker si uporabil 15x zum v preslabi svetlobi.
O.
O.
sid911 ::
Starejši kompakti so na enako velikih senzorjih imeli precej manj pixlov, poleg tega tudi so imeli nekoliko nižjo max ISO vrednost. Skokovito višanje megapixlov je pač pobralo svoj davek.
1. Asus P8P67 LE | i3 2100 | HD 3850 | 2x4GB | 320 GB + 2 TB
2. FSC Amilo PRO V3515 ( T2060;2 GB;80GB)
2. FSC Amilo PRO V3515 ( T2060;2 GB;80GB)
Okapi ::
Skokovito višanje megapixlov je pač pobralo svoj davek.Ja, samo ne v smislu slabšanja kakovosti. Samo napredka ni. Današnji 12 mp je enako dober kot 8 mp pred petimi leti, ni pa slabši (in ni boljši, kot bi kdo pričakoval, glede na večjo ločljivost). Je treba le upoštevati, da je tudi kakovost procesorjev napredovala.
O.
SkyEye90 ::
Lej, kolegov SX230 za katerega je dal okoli 300 evrov je zmožen narediti na stojalu zmazano sliko. Pa da ne moreš verjet, pa jo lahko!
Tisti, ki slikajo na ročnih nastavitvah lahko naredijo nekoliko boljšo sliko z novim kompaktom kot s starim (ali vsaj enako).
Amaterji in popolni anti-fotografi pa bodo s starimi kompakti definitivno delali lepše slike kot pa z novimi.
Slik, ki so predstavljene v zgornji temi s starim kompaktom NI mogoče neredit, pa če dam fotoaparat stari mami v roke.
Nekaj je sigurno nazadovalo in to ravno to, kar uporablja večina folka ki kupi kompakta - to je popolni avtomatski način.
Tisti, ki slikajo na ročnih nastavitvah lahko naredijo nekoliko boljšo sliko z novim kompaktom kot s starim (ali vsaj enako).
Amaterji in popolni anti-fotografi pa bodo s starimi kompakti definitivno delali lepše slike kot pa z novimi.
Slik, ki so predstavljene v zgornji temi s starim kompaktom NI mogoče neredit, pa če dam fotoaparat stari mami v roke.
Nekaj je sigurno nazadovalo in to ravno to, kar uporablja večina folka ki kupi kompakta - to je popolni avtomatski način.
Okapi ::
Kot sem že napisal - če imaš samo 3x zum, ne moreš slike pokvarit z neprimerno rabo 10x zuma. Primerjati moraš primerljive fotoaparate in nov s 3x zumom ne bo delal nič slabših slik kot 5 let star z 3x zumom, tudi na full auto.
O.
O.