V četrtem kvartalu fiskalnega leta 2011, ki se je končalo 3. marca, so se RIM-ovi prihodki znižali za četrtino na 4,2 milijarde ameriških dolarjev. Medtem ko so imeli leto pred tem skoraj milijardo dolarjev dobička, so v zadnjem četrtletju ustvarili 125 milijonov dolarjev čiste izgube. Zanimivo je, da je oktobrski globalni izpad storitev povzročil le 54 milijonov dolarjev neposredne škode, kar je precej manj od začetnih napovedi in le manjši del celotne izgube. Posredni učinki so bili bržkone bolj uničujoči, saj naj bi RIM izgubil tri odstotne točke tržnega deleža in pristal pri 16 odstotkih.
Thorsten Heins, ki je še sveži izvršni direktor v RIM-u, zato napoveduje korenite spremembe, ki ne izključujejo niti razkosanja podjetja in odprodaje nekaterih manj dobičkonosnih enot. Za prevzem celotnega podjetja sta se neuradno zanimala Microsoft in Nokia, Amazon pa je bil uradno zavrnjen, saj upravni odbor tedaj ni bil naklonjen delni ali celotni prodaji podjetja. Sedaj so časi težji.
RIM se je znašel v nezavidljivem položaju, ker se niso znali ustrezno profilirati na trgu, svojo utrjeno prednost pri poslovnih uporabnikih pa so počasi zapravili. Sedaj podjetje nima izdelka s podporo LTE, ki bi konkuriral Applu in Androidu, obstoječi uporabniki pa jih zapuščajo, namesto da bi nadgrajevali na BlackBerry 7. Nekaj bodo poizkušali nadoknaditi z BlackBerry Mobile Fusion in s subvencioniranjem nadgradenj na BlackBerry 7. Hkrati so spoznali, da so vlak za izdelke za domače uporabnike verjetno zamudili, zato se bodo bolj posvetili poslovnim. Vedno glasnejši pa so tudi namigi, da prodaja ni več tabu - niti Applu.
Vodilni v RIMu so se verjetno šolali pri kakšnih naših managerjih. Da zafuraš firmo s tako velikim tržnim deležem in tako zvestimi strankami moraš biti res nenormalen kreten.
Da zafuraš firmo s tako velikim tržnim deležem in tako zvestimi strankami moraš biti res nenormalen kreten.
V bistvu je to precej bolj enostavno. Oz. če smo natančni, je ravno obratno - da vzdržuješ tako velik tržni delež in zveste stranke, moraš bit res car.
sej ni čudno... torch prisel vn in 9 mesecev za tem OS 7 ne podpira več osnovnega torcha... se zajebavajo iz kupcev.... sploh k so bli torchi po 700 eur v redni ...
management buyout? lol.. bedarija stoletja....to bo zihr LBO (leverage buyout) kar pomeni da bodo nategval še par let folk pol pa crknl....
V bistvu je to precej bolj enostavno. Oz. če smo natančni, je ravno obratno - da vzdržuješ tako velik tržni delež in zveste stranke, moraš bit res car.
Niti ne. Blackberry userji smo bili precej "flegma" stranke. RIM bi nas moral samo filati z novimi aparati in ne preveč revolucionarnimi posodobitvami OSa.
Tole, kar zdaj delajo je pa katastrofa. Trenutno nimajo na trgu enega normalnega telefona. Novi bold je soliden, ampak drag ko žafran pa baterija ne zdrži niti cel dan. OS je z vsako verzijo slabši. Business oriented firma se je spravila delati "poslovne" tablice imenovane Playbook brez mail clienta...
Kreteni. Žal, ker so mi BB naprave še vedno všeč. Bom šaltal nazaj takoj, ko naredijo spodoben telefon.
IceIceBaby: A pri Nokii tudi? Oni imajo še precej višji tržni delež, pa jim je vseeno uspelo strmoglavit kakor visoko so leteli.
Tudi Nokia je delal podobne bedarije. Ampak oni so imeli res pokrite čisto vse segmente z več 10 različnimi modeli. RIM bi pa lahko fural odlično prodajo s 3 telefoni. Enim poceni BB za najstnike, enim mid range poslovnim telefonom za operativce v firmah in enim high-end telefonom za direktorje. Bolj enostavno ne more bit.
Bistvo blackberryjev je bila vedno tipkovnica in dobra integracija emaila. Dobra integracija in nadzor v "enteprise" okolju.
Kot to vzameš stran, ne ostane nič. Podpovprečen telefon.
Ampak podjetje je imelo preveč keša in so hoteli biti pametni. Zapadli so pa v isto sranje kot Android. Neskončno veliko modelov telefonov, ki so obsojeni na izumrtje takoj ko pridejo ven. Updati so tako redki kot dinozavri.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
Namesto vodstva bi morali menjati operacijski sistem....
Take away the only unique thing about BBs. Poleg fantasičih dizajnov je OS edina stvar, ki se je pri BBjih zares izkaže za neko profi uporabo. Če bi izvedli tako potezo zgubijo zveste kupce in propadejo, nove kupce pa je dons itak težko dobit če nimaš kaj resnega za ponudit.
Prišli so sodobni OSi in Symbiana ter Blackberry OSa noben več ni hotel, to je fakt. Nokia se je po določenem času odločila sprijaznit z porazom Symbiana in se nehala borit za Symbian kot core OSom, ki da je prodajo. RIM pa upa še vedno, kot je sprva tudi Nokia, da mu bo uspelo Blackberry OS spravit na trg kot vreden ekosistem.
Ampak vsak, ki malce bolj spremlja zadevo, bi lahko videl kaj vse dela Microsoft, da bi nov ekosistem vzpostavil. Ima RIM enako denarja za stran zmetat kot Microsoft? Mislim da ne, ekosistem BlackBerry torej NE MORE obstajat, fakt, konec je. Govorim o ekosistemu, sam OS sicer lahko obstaja, ampak bo moral biti del kakega drugega ekosistema, recimo Androida.
Sam ko si enkrat tako daleč, da integriraš stvari z Android ekosistemom, a ni lažje potem kar Android OS imeti in ne svojega, ki bo samo za silo podpiral Android aplikacije?
Večina uporabnikov noče imeti fancy OS, ampak dobre storitve. To je RIM na začetku ponujal, pa so mal zajebali, ko so hoteli postati podjetje za navadne uporabnike.
Žal, za njih, navadni uporabniki zahtevajo drugačne stvari kot enterprise uporabniki.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
Prišli so sodobni OSi in Symbiana ter Blackberry OSa noben več ni hotel, to je fakt.
Tole je daleč od fakta. Lani je imel BB recimo 2 od 5 najbolj prodajanih telefonov v UK. Tudi drugje jim ni šlo slabo.
Problem je, ker ne znajo držat fokusa in dejansko delajo svinjarijo iz njihovega OSa. Ko sem naredil update iz 5 na 6 sem samo debelo gledal, kaj se grejo. Zjebali so večino prednosti in dodali nepotrebne bedarije.
@IceIceBaby, važna je samo skupna prodajna številka, torej kaj "povprečen" kupec želi. Če je sem pa tja na kakem trgu kak njihov telefon imel uspeh to ne spremeni globalnega trenda o priljubljenosti OSa.
Večina uporabnikov noče imeti fancy OS, ampak dobre storitve.
NOBEN noče izbirati med tem dvojim, ampak hoče tako fensi OS kot fajn storitev in storitev se dandanes izbira ločeno od OSa. Noben ne razmišlja več o storitvah, ko izbira OS za svoj telefon, pač pa enostavno izbere en OS, in pričakuje, da vse storitve gor delujejo.
BlackBerry pa je ne vem mislil, da bodo ljudje izbrali njegov OS zaradi storitev, jok tako se ne dela več. Ne samo to, tudi pri sami storitvi niso imeli čisto nobene prednosti več, tudi če bi lahk z storitvijo koga privabili, torej izgubili so core prednost.
Android/iOS ljudje izberejo zaradi OSa, pa šele nato posledično pri Androidu jih določen delež presedla na Googla, ker je pač izpostavljen, si dela reklamo z OSom.
Azgard, ne vem, če veš o čem govoriš. BlackBerry se kupi zaradi storitev. In querty tipkovnice. Za moje pojme, je vse kar bi bb rabil storiti to, da bi lahko portal android appe, pa da telefon ne šteka tako kot moj Storm.
Azgard, ne vem, če veš o čem govoriš. BlackBerry se kupi zaradi storitev. In querty tipkovnice. Za moje pojme, je vse kar bi bb rabil storiti to, da bi lahko portal android appe, pa da telefon ne šteka tako kot moj Storm.
Res je, BlackBerry se kupi zaradi storitev. Kar sem povedal je, da je problem, ker sodobni kupci počasi ne kupujejo več telefonov zaradi storitev. Prvič zato, ker večinia smarthphone kupcev so navadni uporabniki, ki niti ne rabijo kaj, drugič pa zato, ker zdaj lahko vse BlackBerry storitve dobiš pri konkurencah Google/Microsoft, ki ponujata večji paket storitev od BlackBerrija, ter imata podporo za praktično vse platforme.
Če je BlackBerry zastonj, Google/Microsoft mail &ostalo paket pa 5EUR na mesec še vedno ne bom izbral BlackBerry storitve, niso vredne so jih dohiteli na mobilnim področju in prehiteli, drugje pa tak ni bilo BlackBerryija, ker so oni bolj ali manj bridge do Google/Microsoft storitev. Ampak ta bridge izvajajo slabše, kot je direktne bridge od Google Microsofta recimo.
@IceIceBaby, važna je samo skupna prodajna številka, torej kaj "povprečen" kupec želi. Če je sem pa tja na kakem trgu kak njihov telefon imel uspeh to ne spremeni globalnega trenda o priljubljenosti OSa.
BB nikoli ni ciljal na povprečnega kupca. Oz...takoj, ko je to začel se je začel potapljati.
Pri poslovnih uporabnikih OS ni bil nikoli problem. Sicer je bil grd in prav nič eleganten, je pa bil hiter in učinkovit. Tam do 5 ali 6 verzije. Potem so začeli tlačiti not nek brezvezen in grd eye candy.
@IceIceBaby, važna je samo skupna prodajna številka, torej kaj "povprečen" kupec želi. Če je sem pa tja na kakem trgu kak njihov telefon imel uspeh to ne spremeni globalnega trenda o priljubljenosti OSa.
BB nikoli ni ciljal na povprečnega kupca. Oz...takoj, ko je to začel se je začel potapljati.
Pri poslovnih uporabnikih OS ni bil nikoli problem. Sicer je bil grd in prav nič eleganten, je pa bil hiter in učinkovit. Tam do 5 ali 6 verzije. Potem so začeli tlačiti not nek brezvezen in grd eye candy.
Potapljal se je že 2 leti, preden je sploh mignil, do takrat je kr vztrajal pri tistem, kar ti trdiš da bi mu moralo prinesti uspeh.
Res pa je, da ko je mignil je naredil stanje še slabše.
Gre za en premik v informacijski industriji, če še kdo ni opazil. Enterprise sam po sebi počasi izginja. Po tanovem je Enterprise samo skupek Aplikacij na Consumer napravah.
Ni se ravno potapljal. Android in iOS sta mu počasi sicer jemala tržni delež, ampak takrat bi se lahko precej enostavno prilagodili. Tržni delež pa so v veliki meri izgubljali tudi zaradi crap telefonov.
@IceIceBaby, važna je samo skupna prodajna številka, torej kaj "povprečen" kupec želi. Če je sem pa tja na kakem trgu kak njihov telefon imel uspeh to ne spremeni globalnega trenda o priljubljenosti OSa.
BB nikoli ni ciljal na povprečnega kupca. Oz...takoj, ko je to začel se je začel potapljati.
Pri poslovnih uporabnikih OS ni bil nikoli problem. Sicer je bil grd in prav nič eleganten, je pa bil hiter in učinkovit. Tam do 5 ali 6 verzije. Potem so začeli tlačiti not nek brezvezen in grd eye candy.
Potapljal se je že 2 leti, preden je sploh mignil, do takrat je kr vztrajal pri tistem, kar ti trdiš da bi mu moralo prinesti uspeh.
Res pa je, da ko je mignil je naredil stanje še slabše.
Gre za en premik v informacijski industriji, če še kdo ni opazil. Enterprise sam po sebi počasi izginja. Po tanovem je Enterprise samo skupek Aplikacij na Consumer napravah.
To. Ob eksploziji smartphonov, BB tone tudi iz razloga, ker svoje telefone še vedno promovirajo kot telefon za biznis kar danes več ne moreš, ker vsak smartphone dela vse in pri Androidu iz tega stališča dobiš več, minus teh querty and teh lookz.
Ni se ravno potapljal. Android in iOS sta mu počasi sicer jemala tržni delež, ampak takrat bi se lahko precej enostavno prilagodili. Tržni delež pa so v veliki meri izgubljali tudi zaradi crap telefonov.
Na grafih izgleda da sta mu jemala tržni delež (do neke manjše mere celo drži), ampak bolj res je to da je trg rasel, blackberryjev tržni delež pa je rasel občutno počasneje. Dvomim da je kdo svojega BlackBerryja zamenjal za poceni Androida.
Tako o RIM razmislja poznavalec tehnologije, tako pa potencialni investitor. Priporocam v branje. Moje mnenje o tem: strinjam se s t.i. consumerization of enterprise IT, kar pomeni, da prostora za RIM ni vec.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Ni se ravno potapljal. Android in iOS sta mu počasi sicer jemala tržni delež, ampak takrat bi se lahko precej enostavno prilagodili. Tržni delež pa so v veliki meri izgubljali tudi zaradi crap telefonov.
Na grafih izgleda da sta mu jemala tržni delež (do neke manjše mere celo drži), ampak bolj res je to da je trg rasel, blackberryjev tržni delež pa je rasel občutno počasneje. Dvomim da je kdo svojega BlackBerryja zamenjal za poceni Androida.
Zagotovo poslovnež ne bo kupil low budget Androida. Androidi v cenovnem razredu BB pa so po uporabnosti svetlobno leto pred BB. Tak nikoli ne bo šel več nazaj.Zato je BB zgodovina...