Grouponov CEO, Andrew Mason
vir: huffingtonpost.comTežave so seveda tudi drugje. Stroka na veliko kritizira njihove računovodske standarde, po katerih pri izračunu dobičkonosnosti (ROI) ne upoštevajo stroškov oglaševanja, ker naj bi ti dolgoročno ne bili potrebni. Trenutno namreč porabijo znatne zneske za pridobitev novih kupcev, zato so v drugem četrtletju letos tudi imeli dobrih 100 miljonov neto izgube. Istočasno jim je v zadnjih mesecih mesečni promet v ZDA upadel za slabo polovico, medtem ko se je konkurentu LivingSocial povečal za četrtino. Podjetju sicer ne gre slabo, saj poslujejo v skoraj 50 državah in zato računajo na letni prihodek med 3 in 4 milijarde dolarjev, vendar pa mnogi dvomijo, da bodo lahko dolgoročno dobičkonosni. Strahovi, da gre za še en dotcom mehurček, so vse glasnejši. Da bi pomiril stanje znotraj firme - med 10.000 zaposlenimi - jim je ustanovitelj in CEO Andrew Mason prejšnji teden poslal dolgo in izčrpno e-mail okrožnico, ki pa je je hitro našla svojo pot do novinarjev Wall Street Journala. Po pravilih o javni izdaji delnic se to ne bi smelo zgoditi, saj podjetje po izdaji prijave stopi v ti. "tiho obdobje" (queit period), ko se morajo osebe z notranjimi informacijami vzdržati vsakršnih javnih komentarjev, ki bi lahko vplivali na izklicno ceno ponudbe. Agencija za trg vrednostnih papirjev (SEC) je že tako bila nezadovoljna s pomanjkljivim poročanjem o njihovih finančnih rezultatih, tale objava pa je sodu zbila dno.
Javna izdaja delnic sicer ni preklicana, le malo odložena naj bi bila. Groupon je nameraval naslednji teden izvesti potujoče predstavitve po več ključnih ameriških mestih (pre-IPO roadshow), kar so za zdaj odložili. Po vsej verjetnosti bodo počakali par mesecev, izdali finančno poročilo za tretjo četrtino in če bo ta ugodna, IPO izvedli pozno jeseni. Konec lanskega leta, po tem, ko so zavrnili prevzemni ponudbi Yahooja oz. Googla, so jo napovedali do začetka leta 2013.
Cnet je na enem od svojih nekoliko satiričnih video blogov že komentiral, da je čisto možno, da bi nekoliko prevzetni in arogantni direktor in potem še celotno branžo pognal naravnost v prepad. No, če skupinsko nakupovanje ne more delovati za vse izdelke, ima sigurno svoje mesto v določenih tržnih nišah. Pozimi se je tako odprl groupon za medicinsko marihuano in v tem poslu so količinski popusti za večje količine običajna praksa.