» »

Groupon bo z javno ponudbo delnic še malo počakal

Groupon bo z javno ponudbo delnic še malo počakal

Mashable - Kot smo že poročali, se je Groupon namesto prodaje kateremu od velikanov - resno se je zanimal zlasti Google - odločil za financiranje svoje rasti z izdajo delnic širni javnosti (IPO). Zbrati želijo med 750 in 1000 milijonov dolarjev v zameno za manjši del podjetja, kar naj bi jih cenilo na okoli 30 milijard dolarjev (za primerjavo - Facebook cenijo na 100 milijard).

Junija so vložili potrebno prijavo pri regulatorju (SEC oz. naša AVP), kar bi po običajnem urniku pomenilo izdajo nekje v začetku avgusta. Vendar SEC še ni bil pripravljen izdati zelene luči, zato bo javna ponudba delnic odložena vsaj do srede septembra. Posredi so nestandardni računovodski standardi, s katerimi Groupon meri zdravje in dobičkonosnost svojega podjetja. Namesto običajnih kazalcev po veljavnih računovodskih standardih (GAAP, pri nas imamo SRS) so se odločili za dva nenavadna - bruto dobiček in pa prilagojene prihodke iz poslovanja (adjusted CSOI), tj. zneska, ki ne vključujeta določenih stroškov, zlasti ne oglaševanja, za katerega Groupon zapravi zares ogromno (263.2 milijona dolarjev samo lani). Groupon pravi, da so vsi ti stroški enkratni in da ne bodo imeli vpliva na dolgoročno finančno poslovanje podjetja, kar je pravzaprav tisto, kar "ponujajo kupcem njihovih delnic". Razlika je seveda očitna. Lanski prilagojeni prihodki so šteli dobrih 60 milijonov, kar ne vključuje že omenjenih 263 za oglaševanje. SEC je zato pošteno previden, saj so spomini na "kreativno računovodstvo" v Enronu, Parmalatu in nazadnje svetovnem bančnem sektorju še vedno zelo izraziti.

Ključni vprašanji za investitorje sta dve. Eno je, ali je Grouponov model dejansko vzdržljiv, saj se vse več njihovih klientov (majhna podjetja) pritožuje, da kupci s kuponi pridejo le enkrat, pa še takrat ne zapravijo za dodatne izdelke ali storitve. Drugo pa je resničnost Grouponove trditve, da je znesek oglaševanja za pridobitev novih strank (+ 1 milijon med julijem 2010 in vključno marcem 2011, oz. dobrih 250 dolarjev na glavo) res enkraten. Groupon še vedno na veliko zapravlja za oglaševanje, hkrati pa ni zanesljivih podatkov, koliko teh novih strank je enkratnih (ne kupujejo redno kuponov). Ker gre za potrošnike, ki jim je očitno glavni kriterij cena, se zna hitro zgoditi, da jo bodo popihali h konkurenci ob prvi priložnosti.

3 komentarji

klemenSLO ::

vsaj 3 nule preveč
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...

sirotka ::

Kako hudiča je pa tole tuk vrednu?

mkoco ::

1nadan, privosci.si, kupi.si, itd itn... ring a bell??
Money will say more in one moment than
the most eloquent lover can in years.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Pok socialnega balončka

Oddelek: Novice / Rezultati
4915665 (12358) spirit
»

Prihodnji teden javna ponudba Facebookovih delnic

Oddelek: Novice / Ostale najave
3010172 (8128) antonija
»

Bliža se naslednja velika ponudba delnic: Zynga

Oddelek: Novice / Ostale najave
176076 (4429) blackbfm
»

Google Offers konkurenca Grouponu

Oddelek: Novice / Ostale najave
137359 (5340) Ales

Več podobnih tem