» »

Poljski založnik pravi, da DRM zgolj vzpodbuja k piratiziranju iger

Poljski založnik pravi, da DRM zgolj vzpodbuja k piratiziranju iger

Njihov naslednji naslov, Witcher 2, nameravajo izdati brez DRM-ja

vir: Wikipedia
bit-tech.net -

Poljski založnik CD Projekt je v nedavnem intervjuju z Bit Gamerjem podal zanimivo stališče, da DRM (digital rights management software) ne preprečuje piratstva, oz. še huje, da ga pravzaprav vzpodbuja.

Po besedah vodje oddelka za marketing pri njihovi spletni štacuni Good Old Games, Lukasza Kukawskega, igre z DRM uporabnika silijo v inštalacijo malware-a, zahtevajo stalno internetno povezavo za igranje in se usujejo takoj, ko ta (po nesreči) pade. Marsikateri uporabnik bo zato med nakupom originala za 50€ in piratsko različico brez DRM-ja izbral slednjo. Dalje, mnogi uporabniki, ki igro dejansko kupijo, se kasneje vseeno odločijo za namestitev piratske različice, ker preprosto nima vseh teh nepotrebnih omejitev. Če potegnemo črto, naj bi bila učinkovitost DRM programja ničelna, oz. zelo blizu ničle.

CD Projekt je spletno trgovino Good Old Games ustanovil leta 2008, s specifičnim namenom spletne distribucije retro iger. Njihov naslednji naslov, The Witcher 2: Assasins of Kings, bo izdan brez DRM-ja, in založnik z njim pričakuje velik uspeh. Sicer na strani ponujajo še več starejših FRP iger, npr. Baldur's Gate, Might and Magic, Icewind.

Kukawski je za konec dodal, da nikakor ne podpira piratstva, je pa na stališču, da uporaba DRM-ja ni pravi način za borbo proti njemu.

95 komentarjev

«
1
2

PNG ::

Poanta je, da špil ni skrekan zero day...vsak ve, da se bo vsako zaščito scrackalo, samo da čim dlje zdržijo brez cracka od štarta.

Najboljše bi bilo, če bi kasneje nekako uspeli odstraniti DRM, v celoti. Na 0-day pa do kakšnega meseca, dveh z DRM, potem dalje pa brez. Koza cela, volk sit.

BALAST ::

DRM je tak kot vratar v diskoteki, od prvih in zgodnjih obiskovalcev bi zahteval ID in pregledoval polnoletnost, čez dve uri pa bi bil prost vstop za vse pirate, dokler disko ni poln. Ampak piratov po prostem vstopu še naraste za neznani faktor, kar pomeni da bi v realnosti imeli mnogokrat preseženo kapaciteto.

Zheegec ::

če kdo pozna Sins of a solar empire - dobra 4x strategija brez kakšnega koli DRM, walda jo je bilo treba nabavit :)
Še vedno prihajajo popravki, ker založnik pravi da se dobro prodaja in malo piratizira.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

opeter ::

Danes bo CDProjekt imel predstavitev prihajajočega The Witherja 2 in baje prihajajočih iger njihovega servisa Gog.com.

http://www.gog.com/en/news/gogs_awesome...
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

yayo ::

Kupiš original, fašeš DRM, ki ti inštalira kup svinjarije katera pogosto upočasni ali celo zjebe računalnik, da ne omenjamo kakega rootkita, ki ti vohuni po mašini. In to je nagrada, da si dal denar za originalno igro. DRM je zelo zelo všeč velikim založnikom, ki gledajo v glavnem na denar (EA Games, Square Enix, Atari itd.) medtem, ko se razvijalci iger odlično zavedajo, da DRM kaznuje kupca originalne igre, v primerjavi s tistimi kateri jo poberejo dol s torrentov, že skrekano in "osvobojeno" DRM navlake. CD Project je razvijalec in delno tudi založnik, če igro kupiš preko gog.com (digitalni download, dvd različice tam ne prodajajo) jo dobiš brez DRMja, pa še ves denar gre njim in ne kakemu posredniku. Drugače pa bo fizična različica igre (na dvdju) verjetno vsebovala DRM, ker jo po svetu distribuira ATARI, ki je pač v zvezi s tem dogovorjen z ostalimi igričarskimi multinacionalkami.

BALAST ::

@ALIEn3001 dokler ima razvijalec še posluh za male zneske to še gre, ko pa gredo na miljonski projekt, se jim pa naredi krivica, ker ne zaslužijo niti petino stroška prvi mesec.

BTW če ni DRM ali kakršnekoli druge zaščite, dobivajo originalne popravke tudi pirati, drugače se pa že najde neka skupina, ki te igre in popravke "globalizira".

Izi ::

Sicer so tudi oni imeli v svoji prvi veliki uspešnici z naslovom "The Witcher" na začetku zaščito, z njo so vstrajali do popravka 1.4, potem pa so jo s popravkom 1.5 popolnoma odstranili. V drugo so se kot kaže odločili, da bo igra že od začetka brez zaščite.
Me prav zanima, kako se bo zadeva obnesla. Sicer to ne bo prva igre brez zaščite ampak razlika je, da gre tokrat za eno najboljših iger v zgodovini, ki se bo zagotovo prodajala (ali piratizirala) v milijonih.

Pomembno je tudi omeniti, da igre brez zaščite delajo ponavadi hitreje, predvsem pa imajo uporabniki manj problemov. Poleg tega v DVD enoti ni treba stalno imeti plošče in poslušati njenega nadležnega vrtenja in tudi interneta ne rabiš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

PNG ::

Kakšen rootkit, daj ne pretiravaj yayo. Neodvisne organizacije so pregledovale vse te zaščite in nobena ne vsebuje rootkita, medtem kot Daemon Tools ga - in tega uporabljaš za pirate.

Rootkit kasiraš z Daemon Tools, ne originalnimi špili!

Mipe ::

Starforce.

gendale ::

to je res

kupiš original in imaš probleme z zaščito

ali

z interneta potegneš kopijo + crack in ti vse lepo dela


tisto z 0-day je pri nekaterih naslovih sicer res, ampak veliko iger se ne splača igrat takoj po izidu, ker so polne bugov
seznam zanč moderatorjev in razlogov da so zanč
http://pastebin.com/QiWny5dV
gor je mavrik apple uporabniček (mali možgani in mali penis)

jlpktnst ::

PNG je izjavil:

Kakšen rootkit, daj ne pretiravaj yayo. Neodvisne organizacije so pregledovale vse te zaščite in nobena ne vsebuje rootkita, medtem kot Daemon Tools ga - in tega uporabljaš za pirate.

Rootkit kasiraš z Daemon Tools, ne originalnimi špili!


Fight fire with fire?

yayo ::

PNG je izjavil:

Kakšen rootkit, daj ne pretiravaj yayo. Neodvisne organizacije so pregledovale vse te zaščite in nobena ne vsebuje rootkita, medtem kot Daemon Tools ga - in tega uporabljaš za pirate.

Rootkit kasiraš z Daemon Tools, ne originalnimi špili!



Sony BMG copy protection rootkit scandal @ Wikipedia

http://www.1up.com/news/hit-class-actio...

tudi PS3
http://www.techdirt.com/articles/201102...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: yayo ()

RejZoR ::

jlpktnst je izjavil:

PNG je izjavil:

Kakšen rootkit, daj ne pretiravaj yayo. Neodvisne organizacije so pregledovale vse te zaščite in nobena ne vsebuje rootkita, medtem kot Daemon Tools ga - in tega uporabljaš za pirate.

Rootkit kasiraš z Daemon Tools, ne originalnimi špili!


Fight fire with fire?


In kaj pol če ima rootkit lol, term "rootkit" sam po sebi na PC-jih pomeni samo to, da neko stvar z njim prikriješ. Kar v Daemon Tools pomeni skrivanje emuliranega pogona pred DRM-jem, ki bi drugače začel skakat v luft, da je na sistemu naložen Daemon Tools in da ga moraš odstranit preden sploh lahko inštraliraš špil.
Zato ne zganjajte panike za brezveze z nekimi neresnicami.

Kar pa lahko rečem za odkritje razvijalca, fuckin amen to that. Eni so dolgo rabili ampak so dojeli. Zdej jih mora dojet še ostalih 99,99% razvijalcev in založnikov. Ker do sedaj še nisem videl igre, ki je ne bi skrekali, torej kaj je point, razen tega, da te zaščite samo težijo poštenim kupcem? Proti navadnem DVD checku nisem nikoli imel nič proti niti ne bi imel proti sami aktivaciji če ne bi bilo blesavih omejitev na 5 aktivacij oz celo manj. BioShock, čeprav mi je šlo prvo na živce z aktivacijo, sem kasneje sprejel zadevo odprtih rok, ker so odstranili omejitve in jo lahko aktiviram miljonkrat če hočem. Edini pogoj ob inštalaciji je, da jo pač aktiviraš, ko jo naložiš. No biggie.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

PNG ::

To ni res, rootkit pomeni upravljanje z administratorskimi pravicami in deluje prikrito. BISTVENA razlika.

Sicer pa jaz ne zganjam panike, to lahko drugim pišeš.

revvs ::

To je že res da živimo v dobi interneta kjer bo čedalje več reklam (sranja nasplošno) in ne manj. Vendar pa poleg tega ima crack dostikrat tudi vgrajeno sranje in ni nenavadno da vgrajeno sranje cracka preseže številko 20 (trojan, virus, spyware). Težko se izogneš.

Izi ::

Rootkit, ki ga namestiš zavestno ni več rootkit ampak samo še uporabno orodje. In pri Daemon Tools gre torej samo za uporabno orodje in ne za rootkit.
Podobno kot keyloger, ki ga namestiš na ženin računalnik. Keyloger iz nadležnega črva postane uporaben programček >:D

Rootkit je prepovedan zaradi tega, ker skriva svoje delovanje pred administratorjem, kar je ponavadi lastnik računalnika. Daemon tools administratorju ne prikriva ničesar in dejansko gre za precej uporaben programček, ki ni nujno namenjen samo piratom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

ahac ::

gendale je izjavil:

to je res

kupiš original in imaš probleme z zaščito

ali

z interneta potegneš kopijo + crack in ti vse lepo dela


tisto z 0-day je pri nekaterih naslovih sicer res, ampak veliko iger se ne splača igrat takoj po izidu, ker so polne bugov


In pri katerih original igrah si imel probleme zaradi zaščite?
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

gendale ::

Izi je izjavil:


Podobno kot keyloger, ki ga namestiš na ženin računalnik. Keyloger iz nadležnega črva postane uporaben programček >:D

za ženo verjetno ne :)
seznam zanč moderatorjev in razlogov da so zanč
http://pastebin.com/QiWny5dV
gor je mavrik apple uporabniček (mali možgani in mali penis)

PARTyZAN ::

TOCA (ki je mimogrede z SF "zaščito" tudi nekatere optične enote kvarila), Red Alert 3 oz C&C serija z aktivacijami. Z temi sem imel probleme jaz, verjetno je pa še ogromno drugih problematičnih naslovov.

Vglavnem, bolj najebe kupec kot pirat.

McGregorSL ::

Špil bo uspešen, če bo res dober ... ali pa če se bo kazal, da je dober in s tem nategnil kupce :D

Seveda pa je v njihovem interesu, da špil dela ko ga inštaliraš...

Mipe ::

Nova DRM pogruntavščina je, da špil izdajo pošteno hroščatega, da se ga ne da igrati, zato moraš odpreti nov account z veljavnim ključem (od nakupa igre), da lahko dolvlečeš popravke.

stegy ::

Razlika med piratsko verzijo in originalom:

original:
- instalacija, med katero moraš vpisati 25 mestno kodo
- CD / DVD stalno v pogonu - težko potem prisluhneš tišini med igranjem

piratska:
- instaliraš na disk in stvar dela.

Za to sem nehal kupovat igre na DVD-ju in jih kupujem samo še na GOG. Kupiš snameš, naložiš, stvar deluje iz diska. Nobenih traparij z AKTIVACIJAMI, stalno priklopljenostjo na internet ...

Razne aktivacije bi bilo potrebno zakonsko prepovedat. Kako pa bom nekaj aktiviral čez X let, če firma, ki upravlja z aktivacijami propade?

jype ::

Izi> Podobno kot keyloger, ki ga namestiš na ženin računalnik. Keyloger iz nadležnega črva postane uporaben programček >:D

Kako žalostno je, ko odnosi ne temeljijo na zaupanju.

Kolk pa žena vsak mesec zmeče za zasebne detektive, ki berejo tvojo elektronsko pošto?

BALAST ::

Mipe, tudi moje ugotovitve so podobne.
Za letos sem zaključil z nakupi originalov s tem Humle Indy Bundle 3, ker so bile vse 3 non-indy igre od kupljenih hroščate še posebaj Emergency 2012, kar se tiče večigralstva (MP) pa nedodelane v tej meri da so pirati pokvarili vsakršno levelanje v Crysis2, pokvarjen coop in avatar v Shogun2:TW.

Edin dober nakup za letos smatram Heroes of Newerth, ko so imeli promocijo prejšni mesec za 10$, za ostale interesante pa povem da bodo verjetno poleti zopet taka cena, med tem pa se lahko brezplačno registrirate in odigrate 9 preizkusnih iger, preden kupite.

3furious ::

Začaran krog ;)



Edit: Kreator Garry's Mod-a se je piratstva lotil na zanimiv način. Piratom je javilo napako, ki je vsebovala tudi SteamID. Ti so jo kopirali na forume (tudi uradne), kjer so jih enostavno banali:D
Klik
In the age of information, ignorance is a choice.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

SkipEU ::

To je enako kot z DVD filmi ... kjer na koncu nikoli ne uporabljam originala, ampak vedno piratsko kopijo. Kdo pa se bo ubadal z vsemi tistimi reklamami, grožnjami, pa še prek domačega projektorja ne morem predvajat originala. Kaznovan si, ker si kupil original.

RejZoR ::

stegy je izjavil:

Razlika med piratsko verzijo in originalom:

original:
- instalacija, med katero moraš vpisati 25 mestno kodo
- CD / DVD stalno v pogonu - težko potem prisluhneš tišini med igranjem

piratska:
- instaliraš na disk in stvar dela.

Za to sem nehal kupovat igre na DVD-ju in jih kupujem samo še na GOG. Kupiš snameš, naložiš, stvar deluje iz diska. Nobenih traparij z AKTIVACIJAMI, stalno priklopljenostjo na internet ...

Razne aktivacije bi bilo potrebno zakonsko prepovedat. Kako pa bom nekaj aktiviral čez X let, če firma, ki upravlja z aktivacijami propade?


To pa že ene 10 let ni več primer oz enako velja če si pred 15 leti naložil špil z uporabo "Full install", kar je vbistvu prekopiralo vse podatke na disk. Še Mechwarrior 2 in Scremer 2 izpred 16 let je imel to opcijo. Edino za kar je še gnal CD je bil vrhunski soundtrack, ki je bil pač v Audio CD formatu in ni šlo drugače. Ampak potem pa nisi slišal pogona, ko je muzika nabijala, itaq pa ga za Audio CD ni gnalo na polno. No, vsaj meni.

Kar pomeni, da špil ob dvokliku EXE fileta preveri prisotnost CD/DVD-ja in ga nato pusti na miru med igranjem -> tišina.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Gregor P ::

... ali pa ti javi kakšen ERROR in potem nima nobeden tišine v hiši/stanovanju8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

ahac ::

stegy je izjavil:

Razlika med piratsko verzijo in originalom:

original:
- instalacija, med katero moraš vpisati 25 mestno kodo
- CD / DVD stalno v pogonu - težko potem prisluhneš tišini med igranjem

piratska:
- instaliraš na disk in stvar dela.

Za to sem nehal kupovat igre na DVD-ju in jih kupujem samo še na GOG. Kupiš snameš, naložiš, stvar deluje iz diska. Nobenih traparij z AKTIVACIJAMI, stalno priklopljenostjo na internet ...


To je odvisno od igre. So tudi taki primeri:
original:
- inštalacija, med katero moraš vpisat kodo in stvar dela (seveda se tudi potem avtomatsko patcha, imaš vse achievemente, itd..)
piratska:
- mountaš iso, poženeš keygen, inštaliraš na disk, kopiraš kodo iz keygena, kopiraš crack in še vedno polovica stvari ne dela. potem moraš pa iskat crackfix in pri vsakem patchu spet nov crack, ...

Pa kot je reku RejZoR: cd/dvd preverja samo, ko poženeš igro. Je še vedno nadležno, da ga moraš dajat notr, ampak to se vedno bolj nadomešča z online preverjanjem.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

stegy ::

Lahko, da so danes piratske verzije kaj drugačne ... že nekaj let nisem kakšno snel.

Vsekakor mi gredo pa pri originalih na jetra vpisovanje raznih kod in aktivacije.

Sicer pa dam lahko primer iz prve roke:

Kupil sem Half life 2 (Orange pack) Ko sem ga naložil, sem se moral prijaviti na Steam. Steam mi je vrnil, da je koda že porabljena - da imam nelegalno kopijo. Potem sem se s supportom od Stema zafrkaval precej časa.

Nazadnje sem s Steamom obupal in sem poklical uradnega zastopnika v Sloveniji. Tukaj so bili veliko bolj človeški in so potem to uredili s Steamom.

Tako da sem za URADNO instalacijo potreboval nekaj dni.

Drug primer je bil, da sem dobil originalno zapakirano igro (mislim, da je bil Star trek Elite force), pri kateri je manjkala koda. Spet sem potreboval >2 dni za instalacijo (bruto časa skupaj s sprehodi do trgovine, pogovore z uvoznikom ... )

Za to preferiram danes DRM free.

yayo ::

V glavnem, pri CDProject so nekaj stvari dobro kapirali in pogruntal, verjetno so se učili na primerih glasbenega biznisa kjer na splošno že nekaj let zaradi mp3jev ni nobene poštene prodaje, pa nekateri glasbeniki še vedno uspevajo služiti.
Imate torej digitalne downloade igre na GOG in na Steam, potem sta tu še fizični različici, ki spominjata na to kako so igre bile prodajane v devetdesetih - v veliki škatli, z razkošnimi manuali in še s kakšnim bombončkom povrhu.
Osnovna škatelna verzija je takoimenovani Premium Edition: http://buy.thewitcher.com/preorder-prem... , ki jo npr v Angliji dobite že za približno 30 evrov
In potem je tu še razkošna Collectors Edition: http://buy.thewitcher.com/preorder-coll...

Vsebino obeh lahko počekirate na linkih.

Nerdor ::

Problem je, da založniki ozr. ne razume ali jim ne kapne, da pač ne moreš imeti ozr. vlagati miljone v naslov in pika. Razen, če boš delal franšizo, drugače ne gre. Pa ne moreš zaračunavati več kot 15$ za špil. Pač nekaterim ne "potegne", da so špili low budget so bili in bodo bili. Neke velikopotezne akcije in potem jokat, če akcija ne uspe, ker se večmiljonski špil ne prodaja je jalavo. Pač riziko in s tem se je treba sprijazniti! Treba se je prilagajati!

Na kratko: špili so low budget projekt!!
... for lifetime!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nerdor ()

Tr0n ::

Dobra igra + ugodna cena = PROFIT

DRM gor ali dol.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tr0n ()

RejZoR ::

Tudi to je eden izmed težav. Ker v špile vlagajo miljone grejo tud igrat na varno karto in posledično so špili generični in vglavne dolgočasni brez nekih inovacij, ker z 10 vloženimi miljoni pač ne moreš it na slepo prodajat neki. Zato je indie scena kar živahna te dni. Špili so vglavnem cenovno do največ 20 EUR in do sedaj sem se v vseh skor bolj zabaval kot v špilih, ki so plod večmiljonskih projektov. Včasih so tud kakšni s totalno izkrivljenim in na prvi pogled čudnim igralnim sistemom, ampak ko pogruntaš so noro zabavni. Defense Grid in Sol Survivor, pa Plants vs Zombies. To so eni daleč daleč najboljših špilov, kar sem jih igral. Ali pa Killing Floor. Indie mod za UT2004, ki se je kasneje prelevil v samostojno igro.
Na prvi pogled deluje mal hecno proti "tanovim" špilom, ampak ko igraš s folkom kot ekipa proti hordam pošasti, ki jih je z vsakim valom več in so močnejše je prav noro zabavno.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Kenpachi ::

O čem vi to? Jaz na Steamu dvokliknem na špil in ko se zdownloada, špila ko urca...
Zaraki Kenpachi.

RejZoR ::

Retail verzije. Pa da ne boš mislil, da je Steam kaj drugačen, precej špilov ima poleg Steama še vedno zraven blesave omejene aktivacije. Crysis 2 recimo oz vsi EA špili kupljeni na Steamu. Preberi drobni tisk nakoncu opisa igre in zahtev zanjo. Pri nekaterih (spet Crysis 2) pa tega sploh ne navajajo čeprav ima tud to sranje zraven.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

gendale ::

Kenpachi je izjavil:

O čem vi to? Jaz na Steamu dvokliknem na špil in ko se zdownloada, špila ko urca...

no sedaj pa kupi en špil, ugotovi da ti ni všeč in ga poskusi prodati
seznam zanč moderatorjev in razlogov da so zanč
http://pastebin.com/QiWny5dV
gor je mavrik apple uporabniček (mali možgani in mali penis)

RejZoR ::

Sej tega ne moreš narediti niti s katerimkoli EA špilom iz zadnjih 5 let, ki ima aktivacijo. Ko ključ enkrat povežeš na online account je konec. Razen seveda če probaš samo SP, kateri načeloma tega še ne zahteva. Ampak potem ne moreš probat online dela špila (npr v NFS Hot Pursuit ali zadnjem Battlefieldu).
Je pa res, da je tle Steam malce bolj strikten.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Kenpachi ::

gendale je izjavil:

Kenpachi je izjavil:

O čem vi to? Jaz na Steamu dvokliknem na špil in ko se zdownloada, špila ko urca...

no sedaj pa kupi en špil, ugotovi da ti ni všeč in ga poskusi prodati


Ne kupujem špilov, ki mi niso všeč.

Aktivacije? Vse, kar imam zdownloadano, roma aktivirano v arhiv. Nima kaj nucat aktivacij. Menda se špili ne spomnijo aktivirat za vsak zagon? Po moje niso tolk glupi, a?
Zaraki Kenpachi.

Bor H ::

Po vsakem formatu pa.

Kenpachi ::

[citation needed]
Zaraki Kenpachi.

PARTyZAN ::

C&C igre zahtevajo ponovno aktivacijo po reinstallu. Število aktivacij je omejeno.

Macketina ::

Moja izkusnja z Mount&Blade:Warband.

Kupim skatelno verzijo, ker ce kupim spil, hocem met skatlo, ne nek jeben DL. Collector edition, zraven nic. Notri je serijska, ki se jo v spil sploh ne da vpisat (cist druga oblika). Zgooglam, da je to dejansko Steam serijska, instaliram steam, zacne vleci dol ne zadnje verzije, ki je neuporabna za MP.
Na sreco najdem na forumu post, ki govori o tem da lahko preko steama zvem za serijsko, ki se jo da vpisat v install, ki ga dobis na uradni strani (=najnovejsi).

Po ene dveh mesecih zaloznik izda kalkulator med steam serijsko in tisto, ki jo spil rabi. FML.

Spc ::

Problem pri teh novih špilih je to, da moraš biti non-stop povezan na net, da lahko igraš single player.
To je čisto zgrešeno.

Se pravi če jaz hočem igrat en špil na morju ali na dopustu kjer nimam interneta ga ne morem zato ker pač ni interneta niti za single player.
Dal sem pa 70EUR za špil katerega ne morem špilat.
Res inovativno.
 

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spc ()

Mipe ::

Ja, to ni ravno igrača, ki jo kupiš v trgovini in z njo počneš vse, kar si zaželiš. Če bi lahko klonirali igrače, bi imeli na vratu inšpektorje proizvajalcev, ki bi nadzirali vse, kar počnemo z igračo.

Bor H ::

Še ena stvar ki ne pomaga pri piratstvu: neusklajene cene pri digitalni distribuciji. Če še nekako požrem €=$ (pa tudi nerad), ne morem požret spusta cene v samo eni regiji.
Steam redne cene: Borderlands 50€ ali pa $30
BF:Bad Company 2 40€ ali $20
zmaga pa Prince of Persia TFS 50€ ali $20

tudi če bi hotel kupit tako igro (preferiram digitalni DL) je že zaradi slabega priokusa ne morem, res ne, ker zaradi akcije je Borderlands goty trenutno 12€ al pa $7, pa unih 5€, kot dajo američani, bi dal, tudi 12€ bi dal, če bi vedel da vsi dajo tolk za njega, screw that shit

Izi ::

Jaz sem se najprej odločil, da single player iger, ki kakorkoli potrebujejo internet ne bom nikoli kupoval, pa sem kasneje vseeno jih začel kupovati, ker če sem jih samo spiratiziral me je preveč pekla vest ;) in nekateri avtorji si dejansko zaslužijo svoje plačilo, čeprav tukaj spet bolj kot ne plačujemo založbe in bolj malo avtorje.

Kakorkoli že, sedaj pred vsako igro preden jo kupim počakam, da pride piratska verzija, da preizkusim ali crack dobro deluje in če je vse vredu potem kupim original in čez naložim tisto skrekano exe datoteko. Imam kar precejšnjo zbirko original iger, preko 50, pa nisem še nikoli nobene aktiviral.

Sem pa bolj stare šole in ko kupim igro mora biti le ta nujno na fizičnem ploščku, sedaj so večinoma že na dveh, in zraven nujno rabim še knjižico z navodili in ozadjem zgodbe in seveda velik zemljevid, ker igram pretežno samo RPGje.

Download igre zame ne bo nikoli sprejemljiv, tudi če je pol cenejši. Ne počutim se nič drugače, kot če bi igro snel s torrenta.

Bor H ::

Lahko tudi tako pogledaš: če kupiš DL špila za 30€ bo verjetno od tega razvijalec dobil več kot če kupiš škatlasto za 50€ ;)

Izi ::

Bor H je izjavil:

Lahko tudi tako pogledaš: če kupiš DL špila za 30€ bo verjetno od tega razvijalec dobil več kot če kupiš škatlasto za 50€ ;)

Sicer imaš prav, ampak jaz bom imel občutek, da nisem dobil nič. Programska koda je zame, čeprav sem bi včasih programer, nekaj imaginarnega in neoprijemljivega. Kupim samo tisto, ker lahko primem v roke. Vsaj fizična knjižica je vsaj zame precej uporabna stvar. Pri streljačinah sicer ne pomaga nič, ampak pri RPG pa je treba na začetku kar dostikrat pogledati v knjižico in to med igranjem. Alt-Tabanje in brskanje po PDF datotekah je zame negativna izkušnja, ki vpliva na izkušnjo igranja. Je pa res, da sedaj tudi v navadnih verzijah tlačijo knjižice kar v PDF formatu na ploščo, zemljevidov pa nikoli ni zraven.
Ravno zaradi tega večinoma kupujem zbirateljske verzije, kjer dobim večjo škatlo in skoraj vedno tudi zemljevid. Če plačan 30 ali 50 EUR zame ni taka razlika, ker eno igro igram 1 do 2 meseca. Ampak če že plačam toliko hočem, da je vse kot mora biti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

HTML5 bo vseboval DRM (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
5225182 (22848) ender
»

Raziskava: DRM povečuje stopnjo piratstva glasbe

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
205770 (4730) opeter
»

CD Projekt ne bo toleriral piratstva nove igre (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
7923454 (21102) Mipe
»

Ubisoftov DRM že razbit (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
6519511 (16612) St235
»

Metallica klonila, Sony brez DRM-ja

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
244542 (3300) marvin42

Več podobnih tem