Forum » Znanost in tehnologija » Avto na stisnjen zrak
Avto na stisnjen zrak
DMouse ::
Tule ste se razgovorili na kakšen način bi avtomobili prihodnosti shranjevali pogonsko energijo. Akumulatorske celice so težke, poleg tega niso ravno okolju prijazne ko se iztrošijo in se jih je treba znebit v najbližjem gozdu, medtem ko v avtu na vodik lahko nastane strupen ozon. Ravnotako je pri vodikovih tankih problem v varnosti, ker je mešanica vodik-zrak kr fajn explozivna (recimo da tank spušča). Kaj pa porečete o tretji alternativi, o zraku stisnjenem pod 300 bari kot pogonskim sredstvom? Prototip takega avtomobila so naredili francoski inženirji, menda pa bo kmalu stekla proizvodnja serijskih avtomobilov tako v Franciji kot v Južni Afriki. Več si lahko preberete tu.
Thomas ::
Jest mislim, da zadeva ne zdrži.
Premalo energije. Žal.
Premalo energije. Žal.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
darh ::
tako je rekel tudi naš pokojni profesor za energetiko... dokazal tudi... žal se ne spomnim natančno... uglavnem.. premalo energije
Excuses are useless! Results are priceless!
Tomi ::
300 barov je preveč za normalno konstrukcijo, ki naj bi to zdržala.
Ker bi po moje ta zadeve bila pretežka, da bi imela kakšen učinek. Če pa še nima dovolj energije, ki jo proizvaja, potem pa ni šanse, da bi prišla v javnost.
Ker bi po moje ta zadeve bila pretežka, da bi imela kakšen učinek. Če pa še nima dovolj energije, ki jo proizvaja, potem pa ni šanse, da bi prišla v javnost.
metrodusa.blogspot.com
Thomas ::
Okrog 100 KWh bi lahko maksimalno vskladiščili. (en kubični meter pod 360 bari)
10 litrov bencina.
10 litrov bencina.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
DMouse ::
The car owes its range to the underfloor storage tanks made of wound carbon fibre with thermoplastic liner, which store 90m3 of air at a pressure of 300 Bar.
900 litrov bencina po Thomasovi računici
V opisu avtomobila ki bo šel v serijsko proizvodnjo omenjajo 300 kilometrov z enim polnjenjem kar meni popolnoma zadostuje (sedaj s 35 litrskim tankom naredim malo čez 400 km).
900 litrov bencina po Thomasovi računici
V opisu avtomobila ki bo šel v serijsko proizvodnjo omenjajo 300 kilometrov z enim polnjenjem kar meni popolnoma zadostuje (sedaj s 35 litrskim tankom naredim malo čez 400 km).
darh ::
afaik je Thomas mislu en kubični meter ŽE STISNJENEGA zraka... pri enem baru je to pol 360m3 zraka...
In že stisnemo 90m3 na 300 barov, dobimo 0.3m3 stisnjenega zraka...
upam da nism kje zajebu..
In že stisnemo 90m3 na 300 barov, dobimo 0.3m3 stisnjenega zraka...
upam da nism kje zajebu..
Excuses are useless! Results are priceless!
gumby ::
pojavi se tudi drugi problem: kaj narediti, če ti "zmanjka zraka"? prišlepaš en prenosni kompresor, ki bo zmogel pritisk 300 barov da natankaš avto? heh
DMouse ::
Dobr dobr, tisto prej je bilo mišljeno v šali.
Vseeno se mi zdi 200-300 km z enim tankom kar zgovoren podatek. 325 km pri 50km/h torej mestne vožnje za kar je tak avtomobilček kar idealen. Pa menda je zelo tih.
Vseeno se mi zdi 200-300 km z enim tankom kar zgovoren podatek. 325 km pri 50km/h torej mestne vožnje za kar je tak avtomobilček kar idealen. Pa menda je zelo tih.
darh ::
se komu da izračunat, koliko energije porabimo, da skompresiramo teh 90m3 zraka?
Excuses are useless! Results are priceless!
Red_Mamba ::
ja v bistu če mi date podatke lahko jst probam. Zanima vas koliko energije porabite če stinsete 90m3 zraka na 300barov. Vse kar moraš vedet je konči volumen rezervoarja to zračunaš po plinski enačbi, in kako dodlgo potrebuje kompresor da napolni rezervoar do 300barov(pretok v l/h), kakšna je moč elektromotorja na kompresorju (verjetno par kW če hočeš v enem zglednem času to našopat do 300bar)
Torej podatke na dan pa bomo poračunali :)
Torej podatke na dan pa bomo poračunali :)
darh ::
plinska enačba: p*V = m*R*T
torej...
(enote sicer niso prave ampak ni važno, k se itak vse pokrajša...)
do tega sem ze prej prsu :P
če bi ji ohladil še na -50°C se nebi splačalo.. k je razlike samo ~0.005m3... brezveze torej...
naprej pa ti spedenej Red_Mamba
torej...
p1 * V1 = p2 * V2
1bar * 90m3 = 300bar * V2
V2 = 0.3m3
(enote sicer niso prave ampak ni važno, k se itak vse pokrajša...)
do tega sem ze prej prsu :P
če bi ji ohladil še na -50°C se nebi splačalo.. k je razlike samo ~0.005m3... brezveze torej...
naprej pa ti spedenej Red_Mamba
Excuses are useless! Results are priceless!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: darh ()
Tomi ::
Tu vam pa ne morem dati prav.
Zrak ni idealen plin, in če še tako računate po plinski enačbi, ki sicer velja zelo dobro za razredečene in idealne pline, pa pri velikih tlakih, kjer so molekule zelo skupaj, ne drži. Tako da so vsi volumni, ki ste jih izračunali, nepravilni.
Poglejte na kakšni strani, ki se ukvarja s fizikalno kemijo za VDW koeficiente, potem dajte pravi volumen.
Potrebno je samo še pogruntati, kako naj bi se obnašal ta plin pri stiskanju, tako da vemo, katero obliko dela bi izvedli (razlike so tudi za faktor 1,6 in več, se ne računamo prav).
Ta naloga ni tako lahko, da bi se jo dalo s srednješolsko fiziko izračunati, bo potrebno znanje fizikalne kemije.
Zrak ni idealen plin, in če še tako računate po plinski enačbi, ki sicer velja zelo dobro za razredečene in idealne pline, pa pri velikih tlakih, kjer so molekule zelo skupaj, ne drži. Tako da so vsi volumni, ki ste jih izračunali, nepravilni.
Poglejte na kakšni strani, ki se ukvarja s fizikalno kemijo za VDW koeficiente, potem dajte pravi volumen.
Potrebno je samo še pogruntati, kako naj bi se obnašal ta plin pri stiskanju, tako da vemo, katero obliko dela bi izvedli (razlike so tudi za faktor 1,6 in več, se ne računamo prav).
Ta naloga ni tako lahko, da bi se jo dalo s srednješolsko fiziko izračunati, bo potrebno znanje fizikalne kemije.
metrodusa.blogspot.com
darh ::
Tomi.. ni res... mi smo vse stvari računali tako... v tabelci pogledaš R za plin, ga vneseš in tako dalje..
pa tudi če je faktor 1.6... bomo vzel faktor 2 za izračun minimalno in maximalno porabljene energije... jest pravim da se v končni fazi ne izplača...
pa tudi če je faktor 1.6... bomo vzel faktor 2 za izračun minimalno in maximalno porabljene energije... jest pravim da se v končni fazi ne izplača...
Excuses are useless! Results are priceless!
Tomi ::
xbite: res je, da R pogledaš v tabeli, samo to je tako ali tako konstanta. Pravim samo, da plinska enačba odpove pri visokih tlakih, in ne morem kar tako po enostavni enačbi dobiti volumna.
Sicer pa, kako boš upošteval spremembo? Kot izotermno, adaibatno ali kako drugače. Ker to lahko ima velike razlike pri rezultatu.
Lahko pa tudi poenostaviš, da vidiš, kje imaš okvir.
Sicer pa, kako boš upošteval spremembo? Kot izotermno, adaibatno ali kako drugače. Ker to lahko ima velike razlike pri rezultatu.
Lahko pa tudi poenostaviš, da vidiš, kje imaš okvir.
metrodusa.blogspot.com
Thomas ::
No, pa zračunajmo:
Vzemimo bat dolg 64 metrov, s presekom 1 m2, poln zraka pod pritiskom 1 atmosfere! No ja, bara - sej je isto.
Bat potiskamo do 32 metrov na noter in stiskamo zrak. Če je bilo treba v začetku potiskati zelo narahlo - praktično 0 - je bilo pri 32 metrih treba pritiskati s silo 105 N. Po definiciji 1 bara ali 100.000 Pascalov.
Povprečno smo torej stiskali zrak 5*104 N opravili pot 32 metrov. torej smo dovedli 1,6*106 Nm ali J.
Ko potem gremo še 16 metrov naprej, bo sila 2 krat večja pot pa pol krajša - torej isto delo.
Potem pa 8 metrov.
Potem pa 4 metre.
Potem pa 2 metra.
Potem pa še 1 meter - in imamo plin pod pritiskom 64 barov.
Vsakič (6X) po 1,6*106 Joulov ali 107 Joulov.
Lahko pa ga stisnemo še na 1/5 in naredimo 5 takih šarž.
320 atmosfer in 2,5*108 J.
Vendar ni realno misliti, da bi dobili ven vso in/ali več energije, kakor iz 10 litrov bencina.
Vzemimo bat dolg 64 metrov, s presekom 1 m2, poln zraka pod pritiskom 1 atmosfere! No ja, bara - sej je isto.
Bat potiskamo do 32 metrov na noter in stiskamo zrak. Če je bilo treba v začetku potiskati zelo narahlo - praktično 0 - je bilo pri 32 metrih treba pritiskati s silo 105 N. Po definiciji 1 bara ali 100.000 Pascalov.
Povprečno smo torej stiskali zrak 5*104 N opravili pot 32 metrov. torej smo dovedli 1,6*106 Nm ali J.
Ko potem gremo še 16 metrov naprej, bo sila 2 krat večja pot pa pol krajša - torej isto delo.
Potem pa 8 metrov.
Potem pa 4 metre.
Potem pa 2 metra.
Potem pa še 1 meter - in imamo plin pod pritiskom 64 barov.
Vsakič (6X) po 1,6*106 Joulov ali 107 Joulov.
Lahko pa ga stisnemo še na 1/5 in naredimo 5 takih šarž.
320 atmosfer in 2,5*108 J.
Vendar ni realno misliti, da bi dobili ven vso in/ali več energije, kakor iz 10 litrov bencina.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Thomas ::
Tomi,
Jasno da imaš glede stiskanja plinov prav.
Ampak to je čisto in popolnoma nebistveno! Ker to samo pomeni, da je motor na stisnjen zrak še bolj nerealen.
Kar se pa tiče tankanja v nanocevke je pa to spet ena kolosalna traparija. Ker ko bomo lahko pumpali zrak v nanocevke - jih bomo prej lahko zapogibali kakor ene majhne fedrčke. In tako se tja pa v resnici lahko spravi ogromno energije! TO bi pa šlo!
Jasno da imaš glede stiskanja plinov prav.
Ampak to je čisto in popolnoma nebistveno! Ker to samo pomeni, da je motor na stisnjen zrak še bolj nerealen.
Kar se pa tiče tankanja v nanocevke je pa to spet ena kolosalna traparija. Ker ko bomo lahko pumpali zrak v nanocevke - jih bomo prej lahko zapogibali kakor ene majhne fedrčke. In tako se tja pa v resnici lahko spravi ogromno energije! TO bi pa šlo!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
darh ::
eh.. pol so nas pa narobe učili.. al pa nisem prav poslušal ...
da se pa ne.. vsaj nekaj se mel prav
da se pa ne.. vsaj nekaj se mel prav
Excuses are useless! Results are priceless!
wince ::
Kaksen lep buuum bi nadilo, da se ti en poci v tak avtek in ti odnese tank pod pritiskom 300bar-ov
Na elektro faxu v mariboru majo par predelanih skod pick-up na elekto pogon z navadnimi akumulatorji nardi cca.80km hitrosti do 80km/h (v bistvu samo bencinski motor zamenjan z elektromotorjem (19kW) pa niso glih najbolsa prestavna razmerja...) edino se je treba navadit na tisino
Na elektro faxu v mariboru majo par predelanih skod pick-up na elekto pogon z navadnimi akumulatorji nardi cca.80km hitrosti do 80km/h (v bistvu samo bencinski motor zamenjan z elektromotorjem (19kW) pa niso glih najbolsa prestavna razmerja...) edino se je treba navadit na tisino
Zgodovina sprememb…
- spremenil: wince ()
Red_Mamba ::
ja torej tista plinska je za v vrtec
plinska enačba za realne pline je
(p+a(n/V)^2)(V-nb)=nRT
a pa b konstante je treba pogledat v priročnike.
v končni fazi ker se bo plin ohladil na sobno po stiskanju pahko vzamemo da je pV^(na gama)=konstanta
tu nism čist sigurn a je na gama a je gama minus 1 al kako že gre, morm priznat da nisem najbolj navdušen nad fizikalno kemijo, mam pa zato ostale vrste kemije rajš :)
recimo da ima kompresor 100l/h potem bi potreboval 900h za 90m3 se pravi da bi nucal 10000l/h če bi hotel preko noči v 9h urah prečrpat 90m3 zraka. Motor bi mogu bit tud ubitačn verjetno bi skuril več za elektriko kot pa bi dal za en tank bencina.
plinska enačba za realne pline je
(p+a(n/V)^2)(V-nb)=nRT
a pa b konstante je treba pogledat v priročnike.
v končni fazi ker se bo plin ohladil na sobno po stiskanju pahko vzamemo da je pV^(na gama)=konstanta
tu nism čist sigurn a je na gama a je gama minus 1 al kako že gre, morm priznat da nisem najbolj navdušen nad fizikalno kemijo, mam pa zato ostale vrste kemije rajš :)
recimo da ima kompresor 100l/h potem bi potreboval 900h za 90m3 se pravi da bi nucal 10000l/h če bi hotel preko noči v 9h urah prečrpat 90m3 zraka. Motor bi mogu bit tud ubitačn verjetno bi skuril več za elektriko kot pa bi dal za en tank bencina.
Red_Mamba ::
aja pa še to, ne nucaš 300barov ker se da zrak že pri nižjem tlaku utekočinit in to ti da veliko večji volumen kot 90m3 na koncu iz tekočega zraka.
barbarpapa1 ::
Pozdravljeni....
Pogon s stisnjenim zrakom v transportnih sredstvih je že kar dolgo v uporabi kot alternativa pri posebnih zahtevah. To so predvsem jamske lokomotive za uporabo v posebej eksplozijsko ogroženih rudnikih (prva je bila zgrajena in uporabljana leta 1874 )
Tipični tlak shranjevanja zraka je cca 220 barov, moči motorja do 35kW, doseg pa (kot je že rekel Thomas, za vsakdanji prevoz neuporabnih) 11km. Majnši tehnični problem predstavlja tudi dejstvo, da pri ekspanziji zraka prihaja do ohlajanja le-tega, vled česar lahko motor zmrzne (zrak vsebuje vedno nekaj vlage, prav tako se na stroju kondenzira vlaga iz okolice...)
Kot zanimivost še podatek, da je prva diesel lokomotiva imela pogon na stisnjen zrak do hitrosti cca 3m/s, nakar je motor komaj pričel delovati kot dieselski...
Pa glejte, da vam ne zmanjka zraka...
LP
Jože
Pogon s stisnjenim zrakom v transportnih sredstvih je že kar dolgo v uporabi kot alternativa pri posebnih zahtevah. To so predvsem jamske lokomotive za uporabo v posebej eksplozijsko ogroženih rudnikih (prva je bila zgrajena in uporabljana leta 1874 )
Tipični tlak shranjevanja zraka je cca 220 barov, moči motorja do 35kW, doseg pa (kot je že rekel Thomas, za vsakdanji prevoz neuporabnih) 11km. Majnši tehnični problem predstavlja tudi dejstvo, da pri ekspanziji zraka prihaja do ohlajanja le-tega, vled česar lahko motor zmrzne (zrak vsebuje vedno nekaj vlage, prav tako se na stroju kondenzira vlaga iz okolice...)
Kot zanimivost še podatek, da je prva diesel lokomotiva imela pogon na stisnjen zrak do hitrosti cca 3m/s, nakar je motor komaj pričel delovati kot dieselski...
Pa glejte, da vam ne zmanjka zraka...
LP
Jože
frudi ::
Red_Mamba, če je idealna plinska enačba za v vrtec, je van der Waalsova zgolj za osnovno šolo
pa ni gama ampak kapa
no, malo on-topic... meni se zadeva zdi nepraktična, četudi bi jo nekako naredili ekonomično (kar trenutno sigurno ni). mislim, 300 barov? te se že raje vozim okoli s tankom vodika in kisika... tam BUMu vsaj še sledi ognjemet
pa ni gama ampak kapa
no, malo on-topic... meni se zadeva zdi nepraktična, četudi bi jo nekako naredili ekonomično (kar trenutno sigurno ni). mislim, 300 barov? te se že raje vozim okoli s tankom vodika in kisika... tam BUMu vsaj še sledi ognjemet
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
Red_Mamba ::
ja mi smo označli z gama, sej dons je itak v vsaki knjigi drugače označeno, kar ni problem če nimaš alergičnega prfoksa in uporabiš drugo oznako. Če veš ka kej pomeni je prav k...c kva za eno črko uporabiš :)
Ja po moje iz tega stisnjenega zraka ali utekočinjenega ne bo še nekaj časa nič. Z vodikom je pa problem ekološkega pridobivanja. Tko da če nimaš ekološkega načina pridobivanja le tega potem je čist vseen če se z avtom na premog voziš :) Sej mogoče se bomo pa leta 2050 vozli z avti na He3 :) Pa bomo rudarli na Luni.
Ja po moje iz tega stisnjenega zraka ali utekočinjenega ne bo še nekaj časa nič. Z vodikom je pa problem ekološkega pridobivanja. Tko da če nimaš ekološkega načina pridobivanja le tega potem je čist vseen če se z avtom na premog voziš :) Sej mogoče se bomo pa leta 2050 vozli z avti na He3 :) Pa bomo rudarli na Luni.
ghibly ::
Problem, ki ga vidim je, da bo ta avto takšen trn v peti nekomu, da:
1. Ali ne bo šel niti v produkcijo
2. Bodo države obesile toliko davka nanj, da bo cena astronomska (ali pa bodo uvedli davek na zrak :()
1. Ali ne bo šel niti v produkcijo
2. Bodo države obesile toliko davka nanj, da bo cena astronomska (ali pa bodo uvedli davek na zrak :()
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ghibly ()
Vikking ::
Prodaja se oblika, znamka in prestiž. Tale Air Car ima grdo obliko in tatra ni gnevmekaj in pri srcu kupcev. Tehnologija pride na koncu, ampak je pomembna le če zmaguje v formuli in drugih moto športih.
Tole bo ostalo na nivoju lupot ain podobnih cinque cinque, interesantno zaradi porabe in nepomembno konec koncev zaradi prej naštetih dejavnikov.
Tole bo ostalo na nivoju lupot ain podobnih cinque cinque, interesantno zaradi porabe in nepomembno konec koncev zaradi prej naštetih dejavnikov.
jype ::
Vikking> tatra
Tata. Indijski koncern, ki je pred kratkim kupil Jaguar in Land Rover, dve precej prestižni znamki.
Vikking> Tole bo ostalo na nivoju lupot ain podobnih cinque cinque, interesantno zaradi porabe in nepomembno konec koncev zaradi prej naštetih dejavnikov.
Tako kot se je Thomas motil 6 let nazaj se tudi ti zdaj motiš - tak avto bo za Indijo in Kitajsko začetek revolucije udobnega osebnega transporta.
Tata. Indijski koncern, ki je pred kratkim kupil Jaguar in Land Rover, dve precej prestižni znamki.
Vikking> Tole bo ostalo na nivoju lupot ain podobnih cinque cinque, interesantno zaradi porabe in nepomembno konec koncev zaradi prej naštetih dejavnikov.
Tako kot se je Thomas motil 6 let nazaj se tudi ti zdaj motiš - tak avto bo za Indijo in Kitajsko začetek revolucije udobnega osebnega transporta.
donfilipo ::
Tole spremljam iz firbca že več kot 2 leti. Od takrat, ko je objavljeno, sem verjel v to čudo. Prototipi že vozijo, a mislim da brez težav ne gre. Prototipi so grdi, švohantni in verjetno se kvarijo. A to ni problem. Menim da morje polnilnic in stiskalnic zraka ne bo delovalo na sonce. Torej, problem ostane. Energija, ki jo zdaj daje nafta, bo ob prehodu na stisnjen zrak mora od nekod priti. Polnjenja bodo bolj obdavčena, saj je tudi nafta! Rešimo pa problem smoga. To pa tudi ni za zanemariti. Ampak načeloma genialno delo. In če se pokaže, da bo zadeva fino delovala, potem so nekatere tu prisotne 'naučnike' v šolah učili preveč verouka, (zato so pretežno ateisti) in premalo fizike
Mali avtomobilček na zrak...ni mercedez ampak zato revolucionaren in ne svinjsko drag
Mali avtomobilček na zrak...ni mercedez ampak zato revolucionaren in ne svinjsko drag
In times of Universal Deceit, telling the truth
becomes revolutionary act. Orwell
becomes revolutionary act. Orwell
Luka Percic ::
Za se znebit smog-a imamo plin.
Tole je bolj za hec.
Sej bo ok- za par procentov ljudi.
Kar je mogoče dovolj za tržni uspeh.
Tole je bolj za hec.
Sej bo ok- za par procentov ljudi.
Kar je mogoče dovolj za tržni uspeh.
TESKAn ::
Glede na to, kaj želijo warmerji za Indijo (vodne črpalke na noge), jim bodo verjetno priskrbeli predelan bicikel za polnjenje takega avteka. Bo lahko pedaliral celo noč, da se potem zjutraj odpelje po špecerijo.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
poweroff ::
Morda bom usekal mimo, ampak ali se ne bi dalo zraka stiskati s pomočjo "vodne črpalke"? Narediš jez, voda pada dol, na vrhu narediš "banjico". Ko zapreš ventil se banja napolni in teža začne pritiskati banjo navzodl, to pa stiska zrak. Ko prideš do konca, posodo s stisnjenim zrakom zapreš in spustiš vodo iz banje.
No saj, verjetno bi bilo tehnično treba rešiti cel kup problemov, ampak takole laičmo se mi zdi da bi ideja delovala.
Ali pač ne?
No saj, verjetno bi bilo tehnično treba rešiti cel kup problemov, ampak takole laičmo se mi zdi da bi ideja delovala.
Ali pač ne?
sudo poweroff
Thomas ::
Seveda bi delovalo. A voda ki bi zaradi tega znižala svoje težišče, bi postala neuporabna za elektrarno.
Ista figa je.
Vsak avto na zrak ali baterije rabi premog ali uran, v ozadju. Go for it!
Ista figa je.
Vsak avto na zrak ali baterije rabi premog ali uran, v ozadju. Go for it!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Matek ::
Ja, ideja ni tako slaba. Predvidevam, da bi bilo manj izgub, kot ce bi z elektriko iz hidroelektrarn poganjali kompresorje. Bi pa bilo pametno namesto teh banjic izkoristiti ze precej dodelane vodne turbine.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.
jype ::
Predvsem je bistvo tega avtomobila to, da stane (nov + operativni stroški) tako malo, da si ga lahko v Indiji in na Kitajskem privošči bistveno večja skupina ljudi, kot klasične avtomobile.
Thomas ::
Potem boš pa ta stisnjen zrak transportiral naokoli? Izkoristek bo blazno velik? Sama logistika tlačenja je boljša od vode speljane preko turbine?
Nima smisla.
Nima smisla.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Thomas ::
> Predvsem je bistvo tega avtomobila to, da stane (nov + operativni stroški) tako malo, da si ga lahko v Indiji in na Kitajskem privošči bistveno večja skupina ljudi, kot klasične avtomobile.
To vsekakor. A energijo potrebuje prav tako.
Je pa dobro, če se lahko znebiš dragega motorja.
To vsekakor. A energijo potrebuje prav tako.
Je pa dobro, če se lahko znebiš dragega motorja.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
jype ::
Thomas> To vsekakor. A energijo potrebuje prav tako.
Mislim, da energetske krize azijski tigri ne bodo imeli, ker je preveč pomembno za nas, da njihova gospodarstva rastejo. Če jim bo zmanjkovalo fosilnih goriv, jim bomo mi (zahod) za zelo konkurečno ceno zgradili sodobne jedrske elektrarne. Oni s temi tehnologijami tudi nimajo tako velikih ideoloških težav kot jih imamo npr. evropejci.
Mislim, da energetske krize azijski tigri ne bodo imeli, ker je preveč pomembno za nas, da njihova gospodarstva rastejo. Če jim bo zmanjkovalo fosilnih goriv, jim bomo mi (zahod) za zelo konkurečno ceno zgradili sodobne jedrske elektrarne. Oni s temi tehnologijami tudi nimajo tako velikih ideoloških težav kot jih imamo npr. evropejci.
Thomas ::
Dobro je tudi, če takole drastično skrešeš stroške goriva. A to se ne bo zgodilo. Pod 10 € na 200 km ni za računat, če smo realisti. Kar je pa že zelo, zelo dobro.
Razen če je avto počasen.
Zagorjani - poiščite krampe in lopate (ali buldožerje raje) - spet boste kopali!
Razen če je avto počasen.
Zagorjani - poiščite krampe in lopate (ali buldožerje raje) - spet boste kopali!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Izračun: stisnjen zrakOddelek: Šola | 1176 (962) | lebdim |
» | Hybrid Air compressed carsOddelek: Znanost in tehnologija | 1366 (1068) | Magic1 |
» | dihanje iz navadne plastenke (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 14857 (13290) | St235 |
» | Paintball vprašanjaOddelek: Loža | 5390 (4614) | tonitoni |
» | Avtomobil s pogonom na zrak (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 10773 (8890) | sidd |