Forum » Na cesti » Avtomobil s pogonom na zrak
Avtomobil s pogonom na zrak
dzinks63 ::
Z polnim tankom komprimiranega zraka se lahko peljemo 200 do 300 kilometrov daleč. Tak avtomobil popolnoma nič ne onesnažuje okolja in je zelo primeren za prevoz po mestih (velemestih). Če bo to postalo resničnost , se bomo pa še morda res vozili na zrak.
the air-car closer to reality
W1: slovnični popravek topica
the air-car closer to reality
W1: slovnični popravek topica
- spremenilo: WarpedGone ()
TESKAn ::
Hm, kako pa dobi zrak? Dvomim, da ga napumpaš.
Na resni strani, je za pogledat, kakšen je izkoristek energije - se pravi izkoristek pri pridobivanju stisnjenega zraka (elektrarna, prenos elektrike, kompresor) in potem v pogonu tega vozilca. Da ne bomo dobili na koncu številko 10%.
Na resni strani, je za pogledat, kakšen je izkoristek energije - se pravi izkoristek pri pridobivanju stisnjenega zraka (elektrarna, prenos elektrike, kompresor) in potem v pogonu tega vozilca. Da ne bomo dobili na koncu številko 10%.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Trdi ::
Stara novica, ja... S kompresorjem našopaš, ideja ja, da bi pač to ponujali na "črpalkah". Kar se izkoristka tiče pa jaz ne bi preveč skrbel. Če se bo tole dobro izkazalo, ne bo problema. Koliko energije pa naj bi se porabilo za en krajši vklop kompresorja? Dvomim, da bi to lahko bil problem.
Trdota d.o.o.
Karaya 52 ::
Mater se stvari počasi premikajo. 1001 ideja pa skoraj nič realiziranega, Rusi pa postavljajo zastave pod Arktiko. Blah...
T0RN4D0 ::
s krajšim vklopom kompresorja pač ne boš neke hude energije prdelu... vsekakor bo treba vložt več energije kokr jo rab avto za vožnjo pol :)
Trdi ::
Heh, fantje, kako pa mislite, da je recimo potekalo polnjenje tega avtomobila? A so morali ekstra blok kakšne termoelektrarne zagnat? Dejte no mir.
Trdota d.o.o.
Matev ::
Tak avtomobil popolnoma nič ne onesnažuje okolja
bullshit
zadeva je kot navita ura
energija je vložena od zunaj ... kako so pa navili?
verjetno z bencinskim motorjem
nurmaln ::
Če prov zastopim gre v bistvu samo za to da energijo shraniš na mal drugačen način kot pri električnem motorju.
Prednost je najbrž predvsem v tem, da ni treba s seboj voziti 200kg težkih baterij (ki nekako niso okolju prijazne), pa tudi polnjenje je verjetno lahko precej hitrejše, kot je polnjenje akumulatorja - seveda samo v primeru specializiranih postaj za polnjenje, ker en kompresorček v avtu bo rabil ravno toliko časa kot traja polnjenje baterije.
Glavno vprašanje pa je kakšne so izgube v primerjavi z akumulatorji, gorivnimi celicami...
Je možno da se bolj izplača stiskat zrak?
Prednost je najbrž predvsem v tem, da ni treba s seboj voziti 200kg težkih baterij (ki nekako niso okolju prijazne), pa tudi polnjenje je verjetno lahko precej hitrejše, kot je polnjenje akumulatorja - seveda samo v primeru specializiranih postaj za polnjenje, ker en kompresorček v avtu bo rabil ravno toliko časa kot traja polnjenje baterije.
Glavno vprašanje pa je kakšne so izgube v primerjavi z akumulatorji, gorivnimi celicami...
Je možno da se bolj izplača stiskat zrak?
WarpedGone ::
>> Prednost je najbrž predvsem v tem, da ni treba s seboj voziti 200kg težkih baterij
Raje voziš 500kg težko jeklenko?
Raje voziš 500kg težko jeklenko?
Zbogom in hvala za vse ribe
Matev ::
lieter zarka tehta 1gram
če ga stisnemo je mnogo-mnogo težji
1000x stisnjeno je težak kot voda
10k x stisnjeno pa kot železo
govorim sevda o litru zraka
jeklenka je verjetno kar velika pri tej zadevi
če ga stisnemo je mnogo-mnogo težji
1000x stisnjeno je težak kot voda
10k x stisnjeno pa kot železo
govorim sevda o litru zraka
jeklenka je verjetno kar velika pri tej zadevi
dzinks63 ::
Še nekaj podrobnosti: Worlds First Air Powered Car, Zero Emissions by Next Summer
Tole je še posebej zanimivo "Because the air is filtered by a carbon-filter before it enters the engine, the engine emissions are actually cleaner than the air which went into the fuel tank! Emissions are 100% air at between -15 and 0 degrees Celcius. This cold air by-product can be used by the car's air-conditioning system to keep the passengers cool without using any power."
Zrak na izpuhu je hladen in zelo čist, saj se ga pred vstopom v motor dodatno prečisti in se ga da uporabit direktno za hlajenje namesto klimatskih naprav.
Tole je še posebej zanimivo "Because the air is filtered by a carbon-filter before it enters the engine, the engine emissions are actually cleaner than the air which went into the fuel tank! Emissions are 100% air at between -15 and 0 degrees Celcius. This cold air by-product can be used by the car's air-conditioning system to keep the passengers cool without using any power."
Zrak na izpuhu je hladen in zelo čist, saj se ga pred vstopom v motor dodatno prečisti in se ga da uporabit direktno za hlajenje namesto klimatskih naprav.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dzinks63 ()
TESKAn ::
Še zmeraj ne verjamem, da je zadeva kaj bolj zelena od navadnega avta. Zame so vsi ti 'zero emission' enaki, kot če bi naredil električen avto, brez baterij, potem pa za sabo vlekel prikolico z generatorjem in govoril, da je moj avto 'emission free'. Naj pokažejo izkoristke, koliko energije v stisnjenem zraku se predela v moč, kako učinkoviti so kompresorji ipd. Potem bomo lahko rekli, koliko bolj čist je tak avto od enega dizelčka/bencinarja.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Azrael ::
Ali je kdo našel kaj več podatkov o jeklenki s stisnjenim zrakom (volumen, tlak, teža itd) in izvedbi motorj (turbina ali batni stroj)?
Vseh linkov nisem pogledal in mogoče zato nisem našel podatkov.
Dobil sem samo podatek o tlaku: 4500PSI = 310Bar.
Kompresorji za take tlake tehnično gledano niso nič posebnega, razen, da ne morejeo biti ravno majhni, če se želi nekaj učinka od njih.
Vseh linkov nisem pogledal in mogoče zato nisem našel podatkov.
Dobil sem samo podatek o tlaku: 4500PSI = 310Bar.
Kompresorji za take tlake tehnično gledano niso nič posebnega, razen, da ne morejeo biti ravno majhni, če se želi nekaj učinka od njih.
Nekoč je bil Slo-tech.
dzinks63 ::
Malo višje na linkih piše:
Luxembourgh based MDI plan to sell 6,000 Air Cars in India during a product launch pencilled in for August 2008. Priced at around £7,000, the City-CAT (one of a proposed range of Air Cars) will be fitted with a carbon-fiber fuel-tank capable of holding 340 litres of air at 4350 psi. Some petrol stations will be installed with custom air compressor units capable of filling the tank in just a few minutes and for just £1.
A electricity-powered air compressor unit will also be built into the City-CAT which will refill the tank in under six hours when plugged into a standard 230V mains power point. Pictured above is the smaller MiniCAT model which can be fuelled in under four hours at 230V. The cost of running the car will be under £1 per 100 miles travelled.
The engine in an Air Car will automatically be switched off when the car is stationary increasing the range of the vehicle, and a pneumatic brake power recovery system will be able to recover up to 13% of the power used.
Because the air is filtered by a carbon-filter before it enters the engine, the engine emissions are actually cleaner than the air which went into the fuel tank! Emissions are 100% air at between -15 and 0 degrees Celcius. This cold air by-product can be used by the car's air-conditioning system to keep the passengers cool without using any power.
The absence of the combustion (and associated residue build up) found in today's petrol and diesel engines means that oil changes are only necessary once every 30,000 miles travelled. Just 1 litre of vegetable oil is required.
Luxembourgh based MDI plan to sell 6,000 Air Cars in India during a product launch pencilled in for August 2008. Priced at around £7,000, the City-CAT (one of a proposed range of Air Cars) will be fitted with a carbon-fiber fuel-tank capable of holding 340 litres of air at 4350 psi. Some petrol stations will be installed with custom air compressor units capable of filling the tank in just a few minutes and for just £1.
A electricity-powered air compressor unit will also be built into the City-CAT which will refill the tank in under six hours when plugged into a standard 230V mains power point. Pictured above is the smaller MiniCAT model which can be fuelled in under four hours at 230V. The cost of running the car will be under £1 per 100 miles travelled.
The engine in an Air Car will automatically be switched off when the car is stationary increasing the range of the vehicle, and a pneumatic brake power recovery system will be able to recover up to 13% of the power used.
Because the air is filtered by a carbon-filter before it enters the engine, the engine emissions are actually cleaner than the air which went into the fuel tank! Emissions are 100% air at between -15 and 0 degrees Celcius. This cold air by-product can be used by the car's air-conditioning system to keep the passengers cool without using any power.
The absence of the combustion (and associated residue build up) found in today's petrol and diesel engines means that oil changes are only necessary once every 30,000 miles travelled. Just 1 litre of vegetable oil is required.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: WarpedGone ()
barbarpapa1 ::
Pozdrav
Pri teh "zračnih" avtih so samo na cestna kolesa postavili tehnologijo, ki je v svoji osnovi že zelo dolgo znana, saj so tirna vozila na stisnjen zrak v uporabi že krepko čez sto let. V posebnih pogojih se uporabljajo še danes, v okoljih, kjer obstaja nevarnost požara in/ali eksplozije. Kot zanimivost naj povem, da za pogon stabilnih naprav (v industriji) velja stisnjen zrak kot najdražja oblika energije....
Tirna vozila na stisnjen zrak
malo zgodovinskega pregleda
LP
Jože
Pri teh "zračnih" avtih so samo na cestna kolesa postavili tehnologijo, ki je v svoji osnovi že zelo dolgo znana, saj so tirna vozila na stisnjen zrak v uporabi že krepko čez sto let. V posebnih pogojih se uporabljajo še danes, v okoljih, kjer obstaja nevarnost požara in/ali eksplozije. Kot zanimivost naj povem, da za pogon stabilnih naprav (v industriji) velja stisnjen zrak kot najdražja oblika energije....
Tirna vozila na stisnjen zrak
malo zgodovinskega pregleda
LP
Jože
JurijTurnsek ::
to bi verjetno celo pasalo na vse slovenske (in svetovne) črpalke, kjer bi lahko filal z sitim kopresorjem ki je za gume (sicer bi šlo počasi, bi blo pa zastonj, pa ne bi ti blo skrbeti da ti bo zmanjkalo goriva...)
tudi cena na 100km je zelo ugodna... samo lepši še naj bo :)
tudi cena na 100km je zelo ugodna... samo lepši še naj bo :)
http://www.slatnaskejta.com
Azrael ::
@dzinks63:
Hvala za podatke.
Rezervoar ima volumen 340l in delovni tlak 4350PSI = 300Bar kalkulator
Torej, v povsem polni jeklenki je ekvivalent 102000l ali ~100m3(zraka pri normalnem zračnem tlaku. Teža zraka zbiralniku je ~120kg.(teža zraka na morski gladini ~1.2kg/3. Wiki
Za polnjenje v roku 6h ur, bi zadoščal kompresor, ki bi zmogel približno 280l zraka/minuto. Po temle pdfju, bi bil kompreso tipa WP3215 kar primeren.
Toda zanj rabimo moč motorja 8kW in kompresor je težak 300kg. Hmm, hmm, tega najbrž ne bodo dali v to vozilo in 8kW ni nekaj kar bi kar tako priklopil doma...
Kakor koli že, po polnjenju je v tanku zelo optimističnih 45kWh energije, ob regenerativnem zaviranju + 13%= ~50kWh. Kako daleč se pride s tem?
Tu je diagram uporov (trenja) pri vožnji avtomobila Zastave 750 , ki predelanega na akumulatorje (SAM 2/82). Recimo, da sta avtomobilčka primerljiva (teža, aerodinamika):
Torej pri:
100km/h 20kW = 250km dosega
60km/h 5kW = 600km dosega
20km/h 2kW = 500km dosega
Pod pogojem, da ima pogonski motor izjemno dober izkoristek in se vozi brez klime, luči in ostalega udobja, ki lepo hama energijo. Verjetno je treba v praksi te cifre deliti najmanj z 2.
Ampak vseeno lep dosežek ob relativno enostavni in v bistvu že dolgo znani tehnologiji.
Hvala za podatke.
Rezervoar ima volumen 340l in delovni tlak 4350PSI = 300Bar kalkulator
Torej, v povsem polni jeklenki je ekvivalent 102000l ali ~100m3(zraka pri normalnem zračnem tlaku. Teža zraka zbiralniku je ~120kg.(teža zraka na morski gladini ~1.2kg/3. Wiki
Za polnjenje v roku 6h ur, bi zadoščal kompresor, ki bi zmogel približno 280l zraka/minuto. Po temle pdfju, bi bil kompreso tipa WP3215 kar primeren.
Toda zanj rabimo moč motorja 8kW in kompresor je težak 300kg. Hmm, hmm, tega najbrž ne bodo dali v to vozilo in 8kW ni nekaj kar bi kar tako priklopil doma...
Kakor koli že, po polnjenju je v tanku zelo optimističnih 45kWh energije, ob regenerativnem zaviranju + 13%= ~50kWh. Kako daleč se pride s tem?
Tu je diagram uporov (trenja) pri vožnji avtomobila Zastave 750 , ki predelanega na akumulatorje (SAM 2/82). Recimo, da sta avtomobilčka primerljiva (teža, aerodinamika):
Torej pri:
100km/h 20kW = 250km dosega
60km/h 5kW = 600km dosega
20km/h 2kW = 500km dosega
Pod pogojem, da ima pogonski motor izjemno dober izkoristek in se vozi brez klime, luči in ostalega udobja, ki lepo hama energijo. Verjetno je treba v praksi te cifre deliti najmanj z 2.
Ampak vseeno lep dosežek ob relativno enostavni in v bistvu že dolgo znani tehnologiji.
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: WarpedGone ()
dzinks63 ::
Nabit rezevar na 300 barov ni tako enostavno. Tak ali podoben kompresor najbrž imajo pri Lindeu ali pa v Rušah, za domačo uporabo mislim, da ga nobeden nima, razen če bo imel avtomobil že vgrajeno tako visokotlačno črpalko, kar bo šlo počasi , več ur, recimo čez noč. Tako da tankat zrak na poti bo treba na specialnih postajah , kjer pa ga boš nafilal v parih minutah.
Klime pa tak avto ne rabi , ker se lahko hladiš kar z izpihanim zrakom iz auspuha , ki je pri tem hladen.
"Emissions are 100% air at between -15 and 0 degrees Celcius. This cold air by-product can be used by the car's air-conditioning system to keep the passengers cool without using any power."
Motor je razvil nekdanji kostruktor motorjev, ki je razvijal letalske in tudi motorje za F1.
"The Air Car, developed by ex-Formula One engineer Guy Negre"
Klime pa tak avto ne rabi , ker se lahko hladiš kar z izpihanim zrakom iz auspuha , ki je pri tem hladen.
"Emissions are 100% air at between -15 and 0 degrees Celcius. This cold air by-product can be used by the car's air-conditioning system to keep the passengers cool without using any power."
Motor je razvil nekdanji kostruktor motorjev, ki je razvijal letalske in tudi motorje za F1.
"The Air Car, developed by ex-Formula One engineer Guy Negre"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dzinks63 ()
iNooby ::
Pomoje nič nebo s tega, če pa bo kaj pa bo nam zraka sfalilo enkrat
W1: izjava očiščena nepotrebnih priveskov
W1: izjava očiščena nepotrebnih priveskov
Haters gonna hate...
Zgodovina sprememb…
- polepsalo: WarpedGone ()
Slo-One ::
Ja zanimivo zgleda. Zdaj rabimo le en zelo-zelo dobro izkoriščen kompresor.
PS: iNooby a si poste pa smajle nabijaš?
PS2: Kako bo zraka zmanjkalo. Sej se le kompresira in ko ''izpuhne'' iz cevi je le ne-kompresiran aka. v prvotnem stanju.
PS: iNooby a si poste pa smajle nabijaš?
PS2: Kako bo zraka zmanjkalo. Sej se le kompresira in ko ''izpuhne'' iz cevi je le ne-kompresiran aka. v prvotnem stanju.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Slo-One ()
Tilen ::
iNooby, kje pa ti vidiš porabnik zraka v tem primeru?:)
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Jackal ::
Podoben princip se uporablja že nekaj časa pri pogonu manjših letalskih modelov (motorji zelo majhnih prostornin). Razlika je edino v tem, da se pri teh motorjih uporablja stisnjen CO2, ki se v rezervoarček napolni v tekoči fazi.
Animacija delovanja
Je pa motor v bistvu dvotakten in zelo enostaven za izdelavo, saj od ventilov ni nič drugega kot kroglični ventil v glavi (se pravi nobenih sesalnih in izpušnih ventilov kot pri običajnih 4- taktnih motorjih).
Animacija delovanja
Je pa motor v bistvu dvotakten in zelo enostaven za izdelavo, saj od ventilov ni nič drugega kot kroglični ventil v glavi (se pravi nobenih sesalnih in izpušnih ventilov kot pri običajnih 4- taktnih motorjih).
Walking the way is something completely different than imagining the way.
mtosev ::
Cemu je ta avto podoben??? Meni je grd
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mtosev ()
pac3k ::
Kaj pa gretje?
S tole klimo iz avspuha se privarčuje ravno toliko kolikor se prišpara s toplim zrakom od motorja klasičnega avta, mar ne?
S tole klimo iz avspuha se privarčuje ravno toliko kolikor se prišpara s toplim zrakom od motorja klasičnega avta, mar ne?
dzinks63 ::
Ta avto je v prvi vrsti narejen za indijo in za njo je popolnoma primeren. Znebili se bodo smoga v velemestih, gretja ne rabijo, klima jim bo prav prišla, vožnja z njim pa bo poceni , pa tudi avto nebo predrag. India ima milijardo ljudi in če bo tole palilo , bodo tega prodali ogromno.
In če bodo z njim zamenjal motorne rikše , bo to v primerjavi z njimi pravi mercedes.
In če bodo z njim zamenjal motorne rikše , bo to v primerjavi z njimi pravi mercedes.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: WarpedGone ()
iNooby ::
Pa ne me zajebavat no,zdaj bomo se še mi na zrak poganjali namesto piva ne no
Haters gonna hate...
BigWhale ::
> Nabit rezevar na 300 barov ni tako enostavno.
Vprasaj potapljace. Tudi tako zelo komplicirano ni, no... ;)
Vprasaj potapljace. Tudi tako zelo komplicirano ni, no... ;)
T0RN4D0 ::
No ja pr 300 barih bi znale bit poškodbe jeklenke mal neprijetne, eksploziven gor al pa dol.
nurmaln ::
večina potapljaških jeklenk se polni na 200 barov, nekatere pa tudi na 300 barov
Že odbiješ ventil z 200 litrske jeklenke se zadeva konča zelo grdo. Če ima prostor zidane stene ti precej razbije samo ta prostor, če so stene montažne gre jeklenka mal po svoje tudi skozi stene dokler se ne sprazni. Če te na svoji poti zadane - papa. Se pa na netu dobijo tudi kakšni video clipi kaj se zgodi če jeklenko dejansko raznese, ne samo da odleti ventil, zadeva zgleda kot bomba.
Amapak kolikor sem jaz gledal tiste prototipe iz zgornjih linkov, za te avtomobile uporabljajo "jeklenke" iz karbonskih vlaken. Take baje ne raznese ampak kvečjemu poči, ne da bi se razletela.
Že odbiješ ventil z 200 litrske jeklenke se zadeva konča zelo grdo. Če ima prostor zidane stene ti precej razbije samo ta prostor, če so stene montažne gre jeklenka mal po svoje tudi skozi stene dokler se ne sprazni. Če te na svoji poti zadane - papa. Se pa na netu dobijo tudi kakšni video clipi kaj se zgodi če jeklenko dejansko raznese, ne samo da odleti ventil, zadeva zgleda kot bomba.
Amapak kolikor sem jaz gledal tiste prototipe iz zgornjih linkov, za te avtomobile uporabljajo "jeklenke" iz karbonskih vlaken. Take baje ne raznese ampak kvečjemu poči, ne da bi se razletela.
JurijTurnsek ::
tiste jeklenke iz ogljikovih vlaken ne ekplodirajo in so super (mnde sem videl na discovery, ko so jo "testirali")...
http://www.slatnaskejta.com
imagodei ::
no, nurmaln,
kot vidiš, kake tragedije ni bilo. Kaj se je oziroma bi se zgodilo s človekom, če bi stal poleg jeklenke, je drugo vprašanje, verjetno da mu fletno ne bi bilo. Vidiš pa, da je prostor ostal presenetljivo cel - malo je razmetan, to je pa tudi vse. Cele so ostale ploščice, cele so ostale tri druge jeklenke...
Tudi samo jeklenko je razneslo zelo lepo - ni je razneslo na 1000 majhnih kosov, ki bi lahko poškodovali množico ljudi, ki bi po naključju stali v bližini. Razpadla je na par kosov, ki so sicer najbrž imeli dovolj veliko hitrost, da se ob srečanju z njimi človek ne bi dobro počutil, pa vseeno.
Sicer sem potapljač in sem na tečajih poslušal tudi nekaj o nesrečah z jeklenkami za stisnjen zrak. "Eksplozije" teh jeklenk so izredno redke. Pravzaprav so te jeklenke ena zelo napredna pogruntavščina; že samo slika tega, kako jo je razneslo, ti pove, da tudi ob morebitni nesreči jeklenka ne postane ubijalsko sredstvo za množice. Največ nevarnosti, da jo raznese je ravno med polnjenjem, zato ni neobičajno, da se jeklenke polni v bazenčku z vodo (ostanke tega vidiš tudi na sliki), ki zadrži začetni udarni val. Brez dvoma ima 20 litrska jeklenka, napolnjena na 200 barov, kar konkreten udarni val, če se ta zrak iznenada raztegne (20l x 200 bar = 4000 l = 4 m3, kar pa kljub temu ni tako ogromno, saj gre za kocko z robom 1,58 m!!!)
Jeklenke pa morajo na par let itak na testiranje, kjer jo od znotraj preverijo za morebitne razpoke, rjo in jo po potrebi tudi obrusijo. Sicer se jeklenke za zrak običajno polnijo samo do 2/3 nazivnega pritiska, kar za potapljaške jeklenke znaša 200 barov. Na testu pa jo nato napolnejo na 300 barov. Če jo ne raznese na 300 barov, je v naslednjih 2 letih res čudno, da bi ti jo razneslo na hrbtu med potapljanjem, ko je napolnjena "le" na 200 barov. Če že, mogoče med polnjenjem.
Skratka, govoriti o katastrofi pri "eksploziji" jeklenke za zrak, je pretiravanje. Če bi bil pa notri butan-propan in bi ga dejansko razneslo, bi pa posledice znale biti zelo nevarne.
kot vidiš, kake tragedije ni bilo. Kaj se je oziroma bi se zgodilo s človekom, če bi stal poleg jeklenke, je drugo vprašanje, verjetno da mu fletno ne bi bilo. Vidiš pa, da je prostor ostal presenetljivo cel - malo je razmetan, to je pa tudi vse. Cele so ostale ploščice, cele so ostale tri druge jeklenke...
Tudi samo jeklenko je razneslo zelo lepo - ni je razneslo na 1000 majhnih kosov, ki bi lahko poškodovali množico ljudi, ki bi po naključju stali v bližini. Razpadla je na par kosov, ki so sicer najbrž imeli dovolj veliko hitrost, da se ob srečanju z njimi človek ne bi dobro počutil, pa vseeno.
Sicer sem potapljač in sem na tečajih poslušal tudi nekaj o nesrečah z jeklenkami za stisnjen zrak. "Eksplozije" teh jeklenk so izredno redke. Pravzaprav so te jeklenke ena zelo napredna pogruntavščina; že samo slika tega, kako jo je razneslo, ti pove, da tudi ob morebitni nesreči jeklenka ne postane ubijalsko sredstvo za množice. Največ nevarnosti, da jo raznese je ravno med polnjenjem, zato ni neobičajno, da se jeklenke polni v bazenčku z vodo (ostanke tega vidiš tudi na sliki), ki zadrži začetni udarni val. Brez dvoma ima 20 litrska jeklenka, napolnjena na 200 barov, kar konkreten udarni val, če se ta zrak iznenada raztegne (20l x 200 bar = 4000 l = 4 m3, kar pa kljub temu ni tako ogromno, saj gre za kocko z robom 1,58 m!!!)
Jeklenke pa morajo na par let itak na testiranje, kjer jo od znotraj preverijo za morebitne razpoke, rjo in jo po potrebi tudi obrusijo. Sicer se jeklenke za zrak običajno polnijo samo do 2/3 nazivnega pritiska, kar za potapljaške jeklenke znaša 200 barov. Na testu pa jo nato napolnejo na 300 barov. Če jo ne raznese na 300 barov, je v naslednjih 2 letih res čudno, da bi ti jo razneslo na hrbtu med potapljanjem, ko je napolnjena "le" na 200 barov. Če že, mogoče med polnjenjem.
Skratka, govoriti o katastrofi pri "eksploziji" jeklenke za zrak, je pretiravanje. Če bi bil pa notri butan-propan in bi ga dejansko razneslo, bi pa posledice znale biti zelo nevarne.
- Hoc est qui sumus -
BigWhale ::
> Če bi bil pa notri butan-propan in bi ga dejansko razneslo, bi pa
> posledice znale biti zelo nevarne.
Tudi to je precej vprasljivo. Plin bi se razsiril v prostoru in to bi bilo to. Potreboval bi se nekaj kar bi vzgalo tisto mesanico. V jeklenki not ga ne raznese. Je premalo kisika za kaj takega.
> posledice znale biti zelo nevarne.
Tudi to je precej vprasljivo. Plin bi se razsiril v prostoru in to bi bilo to. Potreboval bi se nekaj kar bi vzgalo tisto mesanico. V jeklenki not ga ne raznese. Je premalo kisika za kaj takega.
kekz ::
Kaj pa toplota? pv=nRT
Pri komprimiranju se ustvarja kar nekaj toplote, ki je v bistvu odpad. Hladnost izpuha pa kvečjemu zmanjšuje izkoristek, saj zaradi tega pridelamo manj prostornine pri ekpanziji.
Ne ga biksat! Jeklenke iz ogljikovih vlaken ne obstajajo.
Jeklenke so iz jekla. Iz ogljikovih vlaken so lahko kvečjemu karbonke.
Pri komprimiranju se ustvarja kar nekaj toplote, ki je v bistvu odpad. Hladnost izpuha pa kvečjemu zmanjšuje izkoristek, saj zaradi tega pridelamo manj prostornine pri ekpanziji.
Ne ga biksat! Jeklenke iz ogljikovih vlaken ne obstajajo.
Jeklenke so iz jekla. Iz ogljikovih vlaken so lahko kvečjemu karbonke.
nurmaln ::
@imagodei
Ja če jo raznese vrejmi da nočeš bit v bližini, če pa odbije ventil pa ima 20l jeklenka kar naenkrat reaktivni pogon, predvsem to zna zgledat grdo.
Ja če jo raznese vrejmi da nočeš bit v bližini, če pa odbije ventil pa ima 20l jeklenka kar naenkrat reaktivni pogon, predvsem to zna zgledat grdo.
imagodei ::
@BigWhale:
Ja, zato sem napisal "in bi ga dejansko razneslo", pri "eksploziji" jeklenke zraka sem pa eksplozijo dajal v narekovaje.
@nurmaln:
Seveda ne bi želel biti zraven, niti pojesti ventila, ki bi ga odneslo. Govorimo pa o nekih tragičnih posledicah "eksplozije" zraka... Če bi bilo to na varnem, ojačanem mestu v avtomobilu in bi jeklenko "razneslo" zaradi prometne nesreče, se ne bi zgodilo nič grozljivega. Verjetno bi bile posledice manjše, kot če se ob nesreči vname bencin in ujet v avtomobilu zgoriš...
Ja, zato sem napisal "in bi ga dejansko razneslo", pri "eksploziji" jeklenke zraka sem pa eksplozijo dajal v narekovaje.
@nurmaln:
Seveda ne bi želel biti zraven, niti pojesti ventila, ki bi ga odneslo. Govorimo pa o nekih tragičnih posledicah "eksplozije" zraka... Če bi bilo to na varnem, ojačanem mestu v avtomobilu in bi jeklenko "razneslo" zaradi prometne nesreče, se ne bi zgodilo nič grozljivega. Verjetno bi bile posledice manjše, kot če se ob nesreči vname bencin in ujet v avtomobilu zgoriš...
- Hoc est qui sumus -
Matev ::
v ečm je fora da z bencinskim kompresorjem stisnemo zrak in potem z širjenjem tega zraka vozimo?
a ni enostavneje bencinski kompresor voziti s seboj - in ne stiskati zraka ampak kar širiti zrak z eksplozijami (sedanji bencinarji)
ali pa vskladiščiti nekaj elektrike ter se voziti
a ni enostavneje bencinski kompresor voziti s seboj - in ne stiskati zraka ampak kar širiti zrak z eksplozijami (sedanji bencinarji)
ali pa vskladiščiti nekaj elektrike ter se voziti
WarpedGone ::
Je enostavneje. Edini potencialni profit, ki ga vidim je v tem, da je enostavneje na eno ogromno diesel-bencin pumpo namestit učinkovito in veliko čistilno napravo. V avtomobile pa potem pumpat razmeroma čist "energent", kot pa da po svetu vozi milijone malih čistilnih naprav, ki delajo kot pač delajo - zanič. Seveda pa to prinese en dodaten delež izgub - dvakrat pretvarjaš energijo, namesto enkrat. Če se že gremo pretvorbe, mam raje elektriko kot zrak.
Zbogom in hvala za vse ribe
nurmaln ::
Če se že gremo pretvorbe, mam raje elektriko kot zrak.
Če ne drug te bodo pa razni zeleni linčal ko boš želel v vsakem avtu prevažat 200 kilsko baterijo napolnjeno z raznoraznimi kemikalijami. Stisnjen zrak je definitivno mnogo bolj čisto skladišče energije kot baterija. Vprašanje je samo če je lahko približno toliko učinkovito.
Če ne drug te bodo pa razni zeleni linčal ko boš želel v vsakem avtu prevažat 200 kilsko baterijo napolnjeno z raznoraznimi kemikalijami. Stisnjen zrak je definitivno mnogo bolj čisto skladišče energije kot baterija. Vprašanje je samo če je lahko približno toliko učinkovito.
dzinks63 ::
Saj so kompresorji na elektromotor. Ne rabiš nobenega diesel agregata. To je enostavno zamenjava za akumulatorje take ali drugačne. Zelo čist način skladiščenja energije. Sedaj so razvili motor na zrak in sigurno ga bodo še izboljševali. Ker ko poslušaš brnenje tega avtomobila je grozno. Tako da nove serije bodo sigurno učikovitejše, tišje,...
Matev ::
Saj so kompresorji na elektromotor.
in elektromotor deluje na elektriko dobljeno iz agregata
ali iz sončnih celic
tale avto na zrak je BS
naj raje sončne celice naredijo učinkovitejše
ali pa električne avtomobile
sidd ::
Heh, fletno. Samo edini problem, ki ga imamo pri avtomobilih, je skaldiščenje energije, pa rečte kaj čete. Električni avto je fenomenalen, samo kaj ko nimamo primernega načina hranjenja energije. S stisnjenim zrakom so pač sprobali eno varjanto zgelda...če rata tista "elektro" fuzija, potem nebi smel bit problem agregati na pumpah. Pol bi blo to še najbolšje(najčistejše) pogonsko sredstvo pomoje. Poleg teleportacije seveda
Drugače pa je stisnjen zrak v industriji draga oblika energije, vsaj koliko jaz vem...
Drugače pa je stisnjen zrak v industriji draga oblika energije, vsaj koliko jaz vem...
no idea for signature
signed
I
signed
I
dzinks63 ::
Nobenega agregata in sončnih celic ne rabiš. Imaš TE,HE,JE,... Kompresor priklopiš na elektromotor.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | motor na prašno eksplozijo (strani: 1 2 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24489 (21987) | msjr |
» | Hybrid Air compressed carsOddelek: Znanost in tehnologija | 1329 (1031) | Magic1 |
» | Paintball vprašanjaOddelek: Loža | 5328 (4552) | tonitoni |
» | Avto na stisnjen zrakOddelek: Znanost in tehnologija | 3928 (3076) | Thomas |