» »

Obcestni napisi

Obcestni napisi

4DFX ::

Ali sem edini ki opaža, da so napisi (po domače table), ki se jih uporablja ob slovenskih avtocestah blazno zanič.
Ravno sem se pripeljal iz Avstrije in moram reči, da se v temi komaj kaj vidi z njih. Nekako zgledajo kot bi bili zlepljeni skupaj z veliko manjših delov (ker tudi so), tako da je treba že res blizu pripeljat da se približno enakomerno razsvetlijo. To velja predvsem za tisti novejši del avtoceste gori pri Jesenicah (verjetno pa še kje).

Just saying... ker res češko zgleda. Kaj si mislijo tujci ki se peljejo na morje prek naših cest.
Da kvalitete asfalta sploh ne omenjam (zakaj imajo lahko avstrijci cca. 20cm debele in se lepo gladko pelješ po njih, na naših te pa skos nekej premetava).

/rant
  • spremenil: 4DFX ()

Matev ::

tsble so itak brezveze če imaš garmina

Phoebus ::

Table se čisto kul vidijo. Ponavadi jamrajo tisti ki imajo napačno dioptrijo in mislijo da so table slabe.
Xenon?

ahac ::

Jaz sem tud že opazu, da so pri nas dost slabe table. To se najbolj opazi, ko se sredi noči pripelješ iz tujine (Avstrija ali Italija). Na njihovih AC se vse lepo vidi, ko si pa enkrat v Sloveniji je pa tko kot pravi 4DFX: zdi se, da so zlimane z delov, ki se čisto drugače odsevajo.

Ampak to ni edini problem z našimi tablami. Zanič so tudi informacije na tablah. Pa ne samo na avtocestah, ampak povsod.

dars.si


Najbolj pogrešam oznake cest.
To imajo najbolj urejeno v ZDA, pa tudi po Evropi imajo ceste ponavadi lepo označene. Že v Avstriji imaš na tablah zraven kraja oznako ceste in tudi ob cesti je številka.
Pri nas pa nič. A res še niso dojel, da se je veliko lažje navigirat po oznaki ceste?

Recimo, da greš iz LJ v Kamnik. Na rondoju Tomačevo je ta smer označena z "Trzin / Lj. Črnuče". Ker si tujec ne veš kje je Trzin. Kako naj ti razložim kam moraš? "Najprej v Trzin, potem Mengeš in potem Kamnik"
Američani bi imel lepo oznako "TO 225 NORTH". Jaz ti povem, da moraš na cesto 225. In potem tudi, če ni Kamnika na tabli boš še vedno vedu, da greš v pravo smer.
Drug primer: greš z Kamnika v Celje. Tabla v Kamniku te usmeri na cesto čez Tuhinj, ampak to tega ne veš.
A ne bi blo fino, če bi pisalo: Celje [414] < / Celje [A1] ^. Potem se pa odločiš a hočeš na [414] al do Domžal pa na avtocesto.
Še bolj uporabno bi blo pa to takrat, ko greš v kakšen manjši kraj, ki ga ni na oznakah.
Ti hočeš v vas X, ki je na pol poti iz kraja A do kraja B. Ampak od A do B vodita 2 cesti in če ti slediš tabli za B ni nujno, da boš prišel na pravo. Torej moraš gledat še na druge kraje, ki mogoče so al pa niso na tablah. Zakaj se pričakuje, da boš poznal vse okoliške vasi? Če bi na tabli lepo pisala oznaka ceste in ti veš, da je vas X ob cesti [1] bi se dost lažje znajdu.
Sploh je fora, da to ni veliko dela. Samo na smerne table je treba namilat oznake cest in na koncu naselja dat potrditveno tablo, da si na pravi cesti.

vir: Wikipedia

vir: Wikipedia

vir: Wikipedia


Take oznake full pomagajo, če navigiraš po karti in ne poznaš lokalnih krajev (lažje je prebrat 1 cifro kot 5 imen lokalnih vasi).

Isto je z imeni cest v mestih.

vir: Wikipedia

A ne bi blo fino, če bi v LJ na oznaki pisalo al greš proti Dunajski ali Titovi?

No, pri nas je čudež že, da so začel postavljat oznake izvozov na AC.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: ahac ()

4DFX ::

Phoebus je izjavil:

Table se čisto kul vidijo. Ponavadi jamrajo tisti ki imajo napačno dioptrijo in mislijo da so table slabe.
Xenon?

Ne. Pelji se enkrat ponoči npr. po tanovem odseku pri Jesenicah in boš videl o čem govorimo.
Bom ob prvi priložnosti naredil kako fotko.


@ahac: Imaš prav. Tudi same oznake so skorajda neuporabne če nisi od tod. Moram priznati, da tega do sedaj nisem opazil ampak me je vedno nekako čudilo, kako da se v tujini lažje znajdem kot pri nas, pa nisem točno vedel zakaj.
Kateri klovni so pri nas zadolženi za napise?

Bananovec ::

Zelo neumno je tudi to, da so včasih table postavljene v križišču in ne pred križiščem.
Its only copying if samsung does it. And unless we patent this in 5 years,
this is the shittest tech ever ... and we'll sue you.
Regards, Apple

KandazaR ::

Kateri klovni so pri nas zadolženi za napise?


Direkcija RS za promet. Glede table je čudno da na odseku Vrba-Peračica (ta je najnovejši na gorenjskem kraku) niso uporabljene odsevne table (nisem se še peljal ponoči zato verjamem tvojim informacijam). Meni pa se zdi še bolj problematično, da je na teh tablah napisanih preveč krajev (ponekod tudi 6 in več) in zato table izgubljajo preglednost. Tudi glede fonta bi se dalo še velik predebatirat.

(zakaj imajo lahko avstrijci cca. 20cm debele in se lepo gladko pelješ po njih, na naših te pa skos nekej premetava)


Tu pa ne razumem najbolj kaj si hotel povedati z temi 20 cm.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: KandazaR ()

šernk ::

mislim da je mislu 20cm debelejši asvalt v tujini kot pri nas :D

drugače pa ja table...sam na srečo si ponavadi vse večje kraje umes ogledam, vendar se strinjam z vami, da oznake cest ne bi nikomur škodile. kvaliteta tabel je pa pri nas res katastrofa, del napisa se ti blešči, drugi del napisa pa sploh vidiš ne. italijani naj bi veljali za ene najslabših glede ureditve prometa...pa vedno se pri njih izgubim, šele v mestu po ulicah in ne preden pridem do mesta samega kot pri nas.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

4DFX ::

šernk je izjavil:

mislim da je mislu 20cm debelejši asvalt v tujini kot pri nas :D


Tako je. Vožnja po npr. Avstrijskih avtocestah je občutno bolj gladka. Sploh ne opaziš kdaj greš 150. Pri nas te pa že pri 100 premetava, ker se asfalt neenakomerno poseda zaradi njegove tankosti.

Zheegec ::

V tujini imajo dostikrat tudi beton spodaj na bolj močvirnatih področjih... Mi pa postavimo tablo luknje na cesti :) Pa par let stare AC moramo že popravljati, seveda ne uveljavljamo garancije, ampak plačamo za popravilo, kar pomeni da je delati slabe AC zelo dober biznis...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

KandazaR ::

ker se asfalt neenakomerno poseda zaradi njegove tankosti


Debelina asfalta ni kriva za posedanje! Do posedanja pride zaradi slabega spodnejga ustroja. Z asfaltom pa tega ne moreš kompenzirat. V Sloveniji so zdaj tudi končno povečali osno obremenitev pri novih cestah iz 80kN na 100kN.

V tujini imajo dostikrat tudi beton spodaj na bolj močvirnatih področjih


In kaj bo tu beton pomagal? Pri močverjih je potrebno predhodno obremenjevanje tal z predobremenilnimi nasipi (in uporabo vertikalnih drenaž). Za nasipe na močvirnatih tleh je tudi bolje, da uporabimo lažje nasipne materiale npr. eletrofilterski pepel (primer ac po barju). Beton lahko zadevo tudi poslabša. Primer je bil ac pri Brezovici za cestninsko postajo kjer je beton pokal in so se plošče premikale (razpoke so vztrajno zalivali z bitumnom) rezultat pa je bil zelo neudobna vožnja (ironično je bil vzrok uporaba betona prevelike marke oz klase). Naslednji tak primer je pri Kozini kjer so morali že po dveh letih dobesedno na novo zgraditi ac ker so na vozišču nastajale luknje. Vzrok je bil zopet v spodnjem ustroju kjer je bil pristoten fliš, ki v stiku z vodo razpada iz relativno trdne kamnine v melj.

Matev ::

samo smo si krivi za take ceste

kaj pa naša cestna podjetja prenašamo in financiramo zidarja in njegovo žlahto

fosil ::

Primerjat naše table z ameriškimi je bedarija. Sploh primerjava Hollywooda s Kamnikom. Eni se očitno res ne zavedate, da je v resnici cela Slovenija ena vasica.

Lahko pa jih primerjaš z našimi sosedami in tukaj se odrežejo kar solidno. Sploh Italija in Hrvaška sta obup.

So pa ponoči res problematične. Bi jih blo treba mal spucat, ker se mi zdi da se gor nabere ena taka umazana plast, zaradi ketere potem ne odsevajo več tako kot bi morale.
Tako je!

šernk ::

KandazaR je izjavil:



In kaj bo tu beton pomagal? Pri močverjih je potrebno predhodno obremenjevanje tal z predobremenilnimi nasipi (in uporabo vertikalnih drenaž). Za nasipe na močvirnatih tleh je tudi bolje, da uporabimo lažje nasipne materiale npr. eletrofilterski pepel (primer ac po barju). Beton lahko zadevo tudi poslabša. Primer je bil ac pri Brezovici za cestninsko postajo kjer je beton pokal in so se plošče premikale (razpoke so vztrajno zalivali z bitumnom) rezultat pa je bil zelo neudobna vožnja (ironično je bil vzrok uporaba betona prevelike marke oz klase). Naslednji tak primer je pri Kozini kjer so morali že po dveh letih dobesedno na novo zgraditi ac ker so na vozišču nastajale luknje. Vzrok je bil zopet v spodnjem ustroju kjer je bil pristoten fliš, ki v stiku z vodo razpada iz relativno trdne kamnine v melj.



in zakaj v nemčiji nimajo teh problemov? zanesljiv vir je namreč videl gradnjo dela avtoceste...spodaj najprej 50cm betona, in nato še 50cm asvalta gor,je rekel da ni mogel niti verjeti kaj gleda. torej očitno ni problem v samem betonu, temveč nekje drugje (beri v tisti vili na onem in onem hribčku, kjer je beton, ki bi moral biti v avtocesti)

italijanske avtoceste so super napram naših (razen enega odseka proti trstu), je pa res da druge niso v dosti boljšem stanju, seveda je najlažje kazati na sosede, ki imajo to slabše urejeno, kar imajo v tisti državi boljše urejeno, se pa itak najde druge sosede, ki imajo slabše od nas... ceste primerjat z italijani, plače z hrvati, cene z avstrijci, ko na koncu pogledaš živimo v raju, živimo ceneje kot v avstriji, imamo boljše plače od hrvatov in vozimo se po boljših cestah kot italijani.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Zheegec ::

Hrvaške ceste so po mojih izkušnjah boljše, tudi znakov je več in nakazujejo vsak ostrejši ovinek.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Tear_DR0P ::

mah govoriti nasplošno je precej lahko, stanje je pa od odseka do odseka različno. povsod delat 50cm betona pod asfaltom ni smiselno, včasih ga rabiš 100cm, včasih pa 40cm. in v avstriji znajo tud met katastrofalna cestišča. Da ne govorim o tem, da imajo avstrijci na cesti med Gradcem in Linzom še tunele, ki nimajo zračenja in osvetljave.

Kar se pa tiče tabel - na avtocesti od Vranskega proti Celju so pri izvozu za Šentrupert postavljene table za promocijo turistične destinacije, ki bi naj bile rjave, ampak je barva crknila in je vijoličasta :D
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

KandazaR ::

spodaj najprej 50cm betona, in nato še 50cm asvalta gor


Hja to pa stane. Pa ne malo. Pa tudi dvomim, da povsod naredijo tako. Problem slovenskih ac je tudi v tem, da so bile sprojektirane za premajhen pldp in pa ni se računalo na tak naval tovornjakov (od tega je odvisna debelina asfalta, tampon...). Posledično se je ponekod projektiralo "preslabe" ceste. Da ne omenjam koliko je slovenska zakonodaja bedasto narejena in koliko let je treba, da se dokumentacija zrihta zbere vsa soglasja pa predno se izbere izvajalec, da zna biti tisto kar se je zračunalo do takrat ko gre cesta v promet že zastarelo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: KandazaR ()

šernk ::

seveda da stane, vendar potem za slabe ceste ne krivit samega betona, ker slednji je še najmanj kriv, sem pa siguren da vsako letno flikanje cest stane več, kot če jo narediš 1x, da zdrži 15 let.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

KandazaR ::

Glede betona sem govoril za močvirnata tla. Tam betonska plošča ne pomagajo (razen če bi jo pilotiral).

da vsako letno flikanje cest stane več, kot če jo narediš 1x, da zdrži 15 let.


Pa saj ne flikajo vsako leto iste ceste (no razen izjem samo tam je že v štartu sfušano). Npr južna lj obvoznica, ki jo trenutno obnavljajo je že kar precej stara.

Skozi naselje kjer živim so v začetku 90-ih obnovili cesto pa je še v čisto lepem stanju (edino dva jaška sta se malo pogreznila pa so to popravili). Gre pa skozi kar nekaj tovornega prometa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: KandazaR ()

ahac ::

Primerjat naše table z ameriškimi je bedarija. Sploh primerjava Hollywooda s Kamnikom. Eni se očitno res ne zavedate, da je v resnici cela Slovenija ena vasica.

Pač sem dal primere, ki sem jih hitro najdu na Wikipediji. Sej bi lahko najdu tudi drugačne od drugod, če bi si vzel malo več časa.
Take oznake imajo sicer tudi v majhnih mestih in vaseh, pa tudi po Evropi (sicer manjše oznake cest, ampak so).
Sicer pa ne bi bil problem, če bi bila Slovenija ena vasica... ampak je pa tisoč vasic in tisoč cest med njimi. :P
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()

Bananovec ::

KandazaR je izjavil:


Pa saj ne flikajo vsako leto iste ceste (no razen izjem samo tam je že v štartu sfušano). Npr južna lj obvoznica, ki jo trenutno obnavljajo je že kar precej stara.

Hmm, glede na to, da v naši občini luknje na glavni cesti obnavljajo tudi po 2x na leto, se nebi mogel strinjati s tabo.
Je pa tako, da ko prenavljajo celo cesto, da naj nebi smeli nov sloj asfalta dajati na starega, ampak bi morali prvo starega odstraniti in nato nasuti novega.
Its only copying if samsung does it. And unless we patent this in 5 years,
this is the shittest tech ever ... and we'll sue you.
Regards, Apple

šernk ::

KandazaR je izjavil:


Pa saj ne flikajo vsako leto iste ceste (no razen izjem samo tam je že v štartu sfušano). Npr južna lj obvoznica, ki jo trenutno obnavljajo je že kar precej stara.


pri 2x letno flikajo luknje z lopatami (prvi dež ki pride...luknja 2x večja) 1x letno se lotijo potem še večje kose flikat cca 5 x 1,5m (poberejo 3cm asvalta stran in dajo novega) posledica...namesto ene luknje imaš čez pol leta tam 3 luknje, ker nov asvalt je dan na hitro čez in vse skup 40 tonska mašina počasi izpodriva stran.

pa tam pri ravbarkomandi al kaj vem kje že proti LJ ko greš po AC iz primorske je en most praktično vsako leto (!) zaprt vsaj 1 mesec!
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

KandazaR ::

pri 2x letno flikajo luknje z lopatami (prvi dež ki pride...luknja 2x večja) 1x letno se lotijo potem še večje kose flikat cca 5 x 1,5m (poberejo 3cm asvalta stran in dajo novega) posledica...namesto ene luknje imaš čez pol leta tam 3 luknje, ker nov asvalt je dan na hitro čez in vse skup 40 tonska mašina počasi izpodriva stran.


To je pač trenutno gašenje požara ker ni prijekta oz denarja.

pa tam pri ravbarkomandi al kaj vem kje že proti LJ ko greš po AC iz primorske je en most praktično vsako leto (!) zaprt vsaj 1 mesec!


Obnavljal so viadukt Ravbarkomanda. Viadukt je bil po več kot 30 letih v takem stanju, da bi ga bilo bolje porušit. In kot vem je obnova zaključena.

ahac ::

Primerjat naše table z ameriškimi je bedarija.


A lahko primerjamo z Bosno (kjer očitno tud imajo oznake cest na tablah)?

vir: Wikipedia
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: ahac ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Novi prometni znaki

Oddelek: Na cesti
275317 (4097) MrStein
»

Italija : omejitev hitrosti do 150 km / h (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12226373 (24555) IceIceBaby
»

Slovenske ceste (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
614713 (3342) zzokyy
»

Kako obvoziti RIJEKO

Oddelek: Loža
284365 (3107) msjr

Več podobnih tem