» »

Avtomobilski akumulator + multimeter

Avtomobilski akumulator + multimeter

sejmon ::

Zadnje čase se mi je začel akumulator hitro praznit.
12v 50Ah 420A.
Akumulator sem napolnil na 13.30
Po 20 minutah je padel že na 12.56.

Imam pa tale multimeter

Victor VC890C+



Zdaj pa me zanima, če si s tem multimetrom lahko kaj pomagam da zmerim.
Torej, če je kaki elektrotehnik-elektronik tukaj, da mi malo razloži kako s tem multimetrom.
  • zavaroval slike: Azrael ()

Azrael ::

Če se neobremenjenemu akumulatorju napetost zelo hitro sesede, je ta akumulator pokvarjen in ga je treba menjati.

Če pa je obremenjen in ima napetost okoli 12.6V, je to znamenje, da je akumulator še precej poln. Prazni se lahko do 11V (ni priporočljivo za avtomobilski akumulator, saj ni namenjen temu.

Če se akumulator v avtu hitro izprazni, je več možnosti:

a.) pokvarjeno polnjenje akumulatorja (napetost na akumulatorju mora biti, ko motor deluje z nekoliko povišanimi vrtljaji, okoli 14 do 14.5V. Če je manj ali več, je pokvarjen alternator ali njegov regulator. Lahko so vprašljive tudi kleme in ožičenje. Skratka godno za pregled pri avtoelektrikarju.

b.) preveilika poraba, ko avto stoji (pogost vzrok je lučka v prtljažniku ali predalu, ki zaradi okvarjenega stikala stalno sveti. Tudi narobe priklopljena avtoakustila lahko povzroči tak problem.

To lahko kontroliraš, tako da pomeriš kakšen tok vleče iz akumulatorja, ko je kontaktni ključ izvlečen in porabniki ugasnjeni. Tok naj v nobenem slučaju ne bi presegal 20mA. Odklopi minus klemo z akumulatorja, muiltimeter nastavi na meritev istosmernega toka do 20A=, črna merilna vez na COM, rdeča v 20A, območje 20A=.

Merilni vezi priklopi eno na - pol akumulatorja, drugo na (odklopljeno) - klemo in odčitaj tok. Če je odčitek manjši od 0.2A, prestavi inštrument na območje za meritev toka do 200mA (rdeča merilna vez v pušo mA, preklopnik na območje 200mA=) in ponovi meritev.

Če bo tok večji od 20mA, je nekaj narobe v inštalaciji avta.

Po končani meritvi postavi rdečp merilno vez v pušo V, saj v primeru poskusa meritve napetosti, ko bi bila ta merilna vez v mA ali 20A puši, povzročil kratek stik!

c.) defekten akumulator. Če je odpovedal prej kot v treh letih, obvezno preveriti polnjenje.

Še nbekaj informacij.
Nekoč je bil Slo-tech.

sejmon ::

Hvala za odgovore.

Takoj sem šel merit.

Voltaža med prižganim avtom je v rangu 14-14.5.
Pobrusil sem tudi kleme in konektorje na aku zaradi morebitne oksidacije.
Porabniki so tudi preverjeno vsi izklopljeni.

Prvo sem zmeril voltažo.
Bila je 11.32V.Pred dvema uroma je bila več kot 12.5V.

-Prvo sem zmeril v 20A.Kazalo je 0.01,0.06,....vedno se je spreminjalo
-nato sem dal v območje 200mA..kazalo je od 42.5 pa vse do 120.0...tudi se je vedno spreminjalo.
(med kontaktom klešč z minus odklopljenim polom se je naredila rahla iskra).

In pa zdaj malo čudno.....
Meril sem seveda večkrat...in zdaj na koncu je bilo vse 0.(v območje 20A in v 200mA).
Priklopljeno je bilo 100% pravilno.Še kaki nasvet ali je mogoče razvidno kaj iz teh rezultatov?

EDIT.
Spet nova ugotovitev.Po 5 minutah sem še šel enkrat merit v rangu 200mA.
Kazalo je 38 pa vse tja do 110...vedno se je spreminjalo in to iz 40 na 80,90 na enkrat.
Potem pa sem takoj zmeril voltažo in je bilo komaj 10.7V in se je počasi polnilo.

Upam, da razumeš, kaj mislim.

lp,Simon

Še eno vprašanje.Če jaz popolnoma odklopim aku, ne sme napetost nič padati a ne.
Če pade potem je aku kriv, ali?
Bom zdaj zmeril še 1x voltažo vse odklopil in jutri še 1x zmerim voltažo pa sporočim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sejmon ()

Steinkauz ::

Neki ti kuri, če imaš tolkšen tok. Poglej lučke al pa radio.

Azrael ::

Poraba je dokaj velika, avtoalarm? Mogoče defektna ura, ki drugače dela normalno, kot je pri nekaterih avtomobilih Škoda? Tudi kakšen, sploh aftermarket, avtoradio zna biti precej lačen elektrike.

Je to kakšen novejše sorte avto (bega me majhen akumuulator)?

Vendar tudi 50Ah akumulator moral zdržati nekaj dni, teoretično 26 dni, preden bi napetost padla pod 11V.

Menim, da je tvoj akumulator opravil svoje in je to ves problem. Povprečje porabe v mirovanju tvojega avta, je nekje 0.08A in ker je akumulator prazen v recimo 12. urah, to pomeni, da ima akumulator namesto deklariranih 50Ah, manj kot 1Ah.

Napetost, če je akumulator odklopljen, je tako. Običajno v nekaj urah pade z 14V, ko se polni, na nekako 12.6 do 12.9V (odvsno kako je ohranjen), potem pa pada zelo počasi, običajno traja nekaj mesecev, da pade na 12V.

Če se to zgodi v enem dnevu je akumulator brez dvoma uničen.
Nekoč je bil Slo-tech.

sejmon ::

Včeraj ob desetih sem akumulator popolnoma odklopil.(+ter - kleme stran).
Zmeril, bilo je 12.07V
Danes ob devetih sem zmeril, bilo je 10.63V.

Torej je aku fuč.Gremo po novega :)
_______________________________________________________________
Gre pa se za avto Hyundai Accent l95.
Brez alarma.Lučke so definitivno bile vse na "off".
Radijo je JVC(160€).Prednjo ploščo sem dol vzel, da je bil definitivno na off.

Ampak je vseeno v merilnem območju 200mA skakalo (danes zmerjeno) med 30.0 do 92.0.
a nebi to moralo biti konstantno?

tony1 ::

Akumulator je 300% zanič, podrla se je ena od celic in sedaj kuri elektriko sam od sebe. Še danes pejt po novega (starega ti morajo vzeti v razgradnjo v trgovini).

Še to: življenjska doba akumulatorja je nekje 5 let oz. 5 zim. (Potem ga je ob prvem izpadu zrelo zamenjati.) Kar je več, je že šenkano (je pa mogoče: na normalnem avtu, ki se vozi 6 dni/teden se da pridelati 7 let b.p., na avtu, ki ima akumulator v kabini (npr. v prtljažniku ali pa pod zadnjimi sedeži), kot je npr. BMW, pa poznamo veliko primerov, ko je zdržal 9 let...)

sejmon ::

Včeraj nabavil nov aku Topla 70Ah 600A za 72€.
Malu predelal nosilec, da je pasalo noter.

Anlaser obrne kot če bi bil na 220v povezan in to pri prižganimi dolgimi lučmi, radijo ter ojačevalec.

Hvala vsem za pomoč.

Aja, a mogoče kdo ve za kaka navodila, kako delati s tem digitalnim multimetrom, ker bi ga rad spoznal v nulo.
(kaki link mogoče)

lp,Simon

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sejmon ()

tony1 ::

Zaupaj mi še to: je bil tudi stari accu Topla? Koliko je bil star?

Navodila za uporabo multimetra bi moral dobiti zraven, če je bil kupljen pri kakšni solidni firmi (npr. Conrad). Morda bi jih našel tudi na njihovi SLO strani, čeprav ne bodo za identični model. Ampak, klinc, multimeter je multimeter...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

sejmon ::

Ne, aku je bil "Vesna" 55Ah.Ta avto imam tri leta in je že bil ta aku notri.

tony1 ::

Vesna naj bi propadla (oz. šla v lastništvo Tople) že leta nazaj, torej accu vsekakor ni bil več mlad... :)

ibrznik ::

Vesna ni propadla in ni pod lastništvom TAB d.d. 8 proizvajalec topla baterij)
"Be nice to everybody on your way up.
You might meet them on the way DOWN"

Pyr0Beast ::

Isti sindrom sem imel jaz dokaj nedavno. 2 celici sta šli kaput, avto je pa en dan samo še požmignil lučke na armaturi, nato pa je vse skupaj mrknilo.
Vesna 54-55Ah. Je pa imel ~5 let.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

sejmon ::

Zgleda, da Vesne stavkajo.

umexteacher ::

Ker se mi je ene 4x spraznil akumulator, sem ga vsakič dal polnit (ne vedno do konca)danes pa sem bil malo presenečen: po 24h vleče akumulator (bosch silver 100ah) 1A toka, napetost pa je 16,5V. Ko odklopim polnilec pade na 15,5V... Polnilec ima izhod 12V in 6A (10A varovalka). Je napaka na akumulatorju ali polnilcu?? Al je to normalno

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Precej visoka napetost je to.

Sicer, pusti akku pri miru in mu potem pomeri napetost po kakšnem dnevu ali 2h
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

umexteacher ::

Se opravičujem, volt meter je imel slabo baterijo, zato tako visoke vrednosti...

Newholland ::

V garaži imam akumulator od traktorja (12V, 100Ah) (piše pa tudi gor 12V/850A). Po navodilih multimetra (Voltcraft VC150) sem izmeril napestost, kaže 13.5V. Akomulator se je polnil cca 24ur. Jutri bom ponovno izmeril.

Zanima pa me še nekaj glede merjenja toka. Toka na akomulatorju nisem šel merit, sem pa po navodilih multimetra poskusil izmeriti tok na AA bateriji, vendar kaže 0. Ker sem malo že pozabil fiziko srednje šole, elektrika, ampak ali imam prav, če ni porabnika, toka ne moremo izmeriti?

Pa prosim za odgovor, ne za žaljenje, če tega ne vem... napišite kako in kaj ne pa šimfat.

LP, NewHolland

Steinkauz ::

Za merjenje toka more bit multimeter zvezan zaporedno skupaj s porabnikom.
Sam multimeter ne vleče praktično nič toka.

Newholland ::

Torej potem sem pravilno izmeril tok na AA bateriji (ni ničesar napajala), ker je kazalo 0?

Kako pa naprimer potem izmerim tok ki bi ga AA baterija dala? Naprimer v uri (stenska ura, budilka) se sploh da brez da bi radzdrl ohišje, ker drugače kako bi multimete zaporedno zvezan s porabnikom, ker je dostop samo kjer je baterija..

Lp, NewHolland

black ice ::

Si lastiš kakšno žepno svetilko? Vzemi iz nje žarnico in jo veži na baterijo.

Steinkauz ::

Pri uri ne bo šlo. Edino posredno preko voltaže in upornosti.

Multimeter pa itak ne moreš uporabiti za merjenja toka pri akumulatorju(sploh pri recimo vžigu), ker so tokovi prevelki.
Lahko pa testiraš ko je avto ugasnjen, če imaš kakšne skrite porabnike in ti vlečejo tok.(neki ti itak pr vseh)

Newholland ::

Kaj pa če bi poskusil izmeriti tok akumulatorja ko je odklopjen? Tako kot sem napisal da sem probal na AA bateriji, bi se kaj zgodilo, predvidevam da nič.

LP, NewHolland91

Steinkauz ::

Če je odklopljen seveda ni porabnika

umexteacher ::

Kolk časa bi ob temperaturah zunaj (trenutno 0C) moral zdržat akumulator 100ah bosch silver, če avto vleče 100mA. Predvidevam da ni formula čist enostavna, kot naprimer: 100ah / 0,1A ; ker verjetno ob 90% izpraznjenosti, accu ne zažene več avta, ali se motim?

Približno kolk % mora biti minimalno napolnjen avto accu, da še zažene avto??

tony1 ::

100mA v stanju mirovanja avta je prevelika poraba, začni iskati krivca.

Pyr0Beast ::

kakšen mesec

samo če je okvara prisotna že dalj časa ga bo zjahalo kljub temu

Samo v info - porabo meriš po kakih parih minutah ko gre elektronika v spanje
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

energetik ::

Newholland je izjavil:

Kaj pa če bi poskusil izmeriti tok akumulatorja ko je odklopjen? Tako kot sem napisal da sem probal na AA bateriji, bi se kaj zgodilo, predvidevam da nič.

LP, NewHolland91
Pa a ti slučajno hočeš zmeriti tok kratkega stika?? Tako kot si verjetno naredil pri AA bateriji - če si imel gumb na 200mA področju, ti je najverjetneje takoj skurilo varovalko v multimetru in ti zato zdaj kaže 0A. :|
Če ga boš pa prištekal na avtomobilski aku, ti bo pa tudi na 10A področju skuril varovalko. Meriš lahko samo tok bremena, ko je avto ugasnjen. Če ga boš vmes poskušal avto vžgati, bo varovalka šla takoj. Lahko bi si prebral vsaj osnove enosmernega toka, preden se spraviš meriti z multimetrom.

francek1 ::

Kako meriti enosmerni tok?
eoet1.tsckr.si/material/eOet1_02_02_04-2.html
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...

energetik ::

Ja, ampak človek hoče meriti tok akumulatorja, z multimetrom kot breme. :D
KS tok akumulatorjev je pa reda več 100A...

umexteacher ::

Za zaščita avto akumulatorja pred totalnim izpraznenjem, bi dodal kak majhen solarni modul, da pokriva izgubo. A je to drago? Mislim da je sistem vredu (60mA porablja avto, 40mA pa plinski cpu). Kolkor sem bral, ima avto akumulator s kapaciteto 70Ah, 30Ah "delovnih". To pomeni, da ima 100Ah accu nekje cca 45 delovnih amperskih ur... Eni "srečkoti" imajo to vgrajeno v šibedahu. Ima kdo kako idejo? Če prav razumem, bi popolnoma zadostoval 3W modul (250mA - dvojna doza napram porabi, ker ponoči ne polni). A solarni panel podnevi vedno daje max (napisane) watte, al je tu tudi še kakšna variacija?

francek1 ::

energetik je izjavil:

Ja, ampak človek hoče meriti tok akumulatorja, z multimetrom kot breme. :D
KS tok akumulatorjev je pa reda več 100A...

Tudi to se da, z dodatkom seveda. Potrebuješ shount, ki ga vežeš zaporedno z bremenom, vzporedno pa nato z instrumentom meriš padec napetosti na njem(električno gledano je to en velik kalibriran močnostni upor). Z ohmovim zakonom nato enostavno izračunaš, kakšen tok teče skozi shount.

 Takole pa shount izgleda

Takole pa shount izgleda



Druga metoda merjenja velikih tokov pa so tokovne klešče.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: francek1 ()

energetik ::

Ja vem, da se to tako meri, ampak OP po mojem ni hotel akumulatorja kratkostičiti...>:D

Newholland ::

energetik je izjavil:

Newholland je izjavil:

Kaj pa če bi poskusil izmeriti tok akumulatorja ko je odklopjen? Tako kot sem napisal da sem probal na AA bateriji, bi se kaj zgodilo, predvidevam da nič.

LP, NewHolland91
Pa a ti slučajno hočeš zmeriti tok kratkega stika?? Tako kot si verjetno naredil pri AA bateriji - če si imel gumb na 200mA področju, ti je najverjetneje takoj skurilo varovalko v multimetru in ti zato zdaj kaže 0A. :|
Če ga boš pa prištekal na avtomobilski aku, ti bo pa tudi na 10A področju skuril varovalko. Meriš lahko samo tok bremena, ko je avto ugasnjen. Če ga boš vmes poskušal avto vžgati, bo varovalka šla takoj. Lahko bi si prebral vsaj osnove enosmernega toka, preden se spraviš meriti z multimetrom.



Na akumulatorju nisem meril, na bateriji sem pa v največjem možnem območju... Potem dobro da nisem šel na akumulator, ampak kot sem razumel Steinkauz-a, bi očitno lahko... ker je napisal da ne vleče nič toka... Nam laikom bi lahko napisal kot si ti, ali pa sploh ne bi...

LP, NewHolland


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Polnilec akumulatorjev (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11114739 (5086) FireSnake
»

Avto mrzel ne vžge (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5016064 (9006) jalovec09
»

akumulator dci1.5 (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5516697 (11955) tireleap
»

solarni sistem in električni pastir

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
64437 (3019) Primoz78
»

Kako se uporablja multimeter (za noobe)

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
3714280 (13020) darkolord

Več podobnih tem