X-Bit Labs - Prihod grafičnih kartic, ki so podpirale DirectX 10, je bil precej revolucionaren s stališča arhitekture grafičnih čipov. Od takrat naprej grafična jedra sestavljajo stream procesorji, ki jih je poleg premetavanja grafičnih vektorjev mogoče uporabiti tudi za bolj splošne namene, kot so npr. znanstvene raziskave ali pa za domače uporabnike bolj uporabno kodiranje video posnetkov visoke ločljivosti.
Trenutno najzmogljivejši grafični jedri, nVidiin G200b in ATIjev RV790, vsebujeta 240 oz. 800 stream procesorjev, nVidia pa je napovedala, da bodo do leta 2015, torej v roku petih let, v naših računalnikih počivale zverine s kar 5000 stream procesorji. Da ne bo hlajenje s tekočim dušikom in napajanje z mobilnim jedrskim reaktorjem nekaj običajnega, bo poskrbel 11 nm proizvodni proces, medtem ko glavna grafična akterja pravkar preizkušata 40 nm proizvodni proces.
S približno desetkrat več procesorji bodo jedra jasno mnogo bolj zmogljiva od današnjih. Slednji so zmožni izračunati približno 1 TFLOPS, zverine iz leta 2015 pa naj bi bile sposobne kar 20 TFLOPS pri okrog 3 GHz. S podatki jih bo zalagal pomnilnik s prepustnostjo 1,2 TB/s, kar je prav tako približno desetkrat hitreje od današnjih 256 bitnih GDDR5 sistemov.
William Dally, vodilni znanstvenik nVidie in avtor teh napovedi, je povedal še, da bo za dosego teh ciljev potrebno razviti novo programsko opremo za razvoj čipov, ki bo omogočala predvidevanja o porabi električne energije že pri samih začetkih zasnove čipa. Prav poraba je glavni sovražnik današnjih čipov in očitno bo tako tudi v prihodnje.
Gori jim pod nogami, pa mal buče prodajajo za vnaprej. Kot da Radeon ne bo imel tovrstne tehnologije... oni imajo enake načrte, le da tega ne rabijo razglašat.
Seveda, konec leta bomo že na 32 nm (Intel proci), GLobalFoundries pospešeno pripravlja 28 nm proizvodni proces, Intel bo pa v letu 2011 verjetno šel že na 22 nm. Prav tako imajo za 2015 načrtovan prehod na 11 nm, vse skupšaj pa se seveda lahko pospeši. Ali pa upočasni.
Sem opazil en manjši spodrsljaj. TFPLOS je že merska enota ki označuje število operacij v plavajoči vejici na sekundo, tako da TFPLOS/s je odveč.
Da, vprašanje edino na koliko nm bodo proizvodno tehnologijo dejansko uspeli spraviti. Če je trenutna zmožnost 40, se mi zdi to kar počasen napredek, glede na to da okrog 65 nm gledamo že celo večnost...ali se motim?
ta stevilka pa pade na prav zalostno vrednost, ko vklopis dual precision. mislim, da je nekje < 100gflops. sem na hitro iskal, a zal nisem nasel nobenega podatka.
podpira, čekiraj gpgpu.org. Trenutno stanje glede DP je tako, da je hitrost 1/8 do 1/10 hitrosti int pri Nvidiji, medtem ko je pri atiju okoli 1/2 hitrosti int. jeseni ali v začetku novega leta pride nova serija iz obeh taborov, bojda z zanimivimi gpgpu izboljšavami
It is the night. My body's weak.
I'm on the run. No time to sleep.
zee saj pravim, da cuda podpira dp, ampak je 10x počasnejše kot sp. če imaš gf280 je pribl 1,5 tflops sp oz okoli 200 gflops dp, kar je ceneje in požre manj elektrike kot če delaš na xeonu/opteronu. Pri atiju je stanje za to generacijo boljše, zato so tudi začeli FOH na atijevih karticah in šele kasneje napisali klient za nvidijo, ker je pač bolj razširjena med ljudmi. mimogrede, wolfram je napisal arbitrary precision knjižnjico za interno uporabo.
It is the night. My body's weak.
I'm on the run. No time to sleep.
nanocevke so diametra 2nm, funkcionira v lab - NanoRAM-a. Zraven tega mrgoli projektov, ki bi uporabljali nano cevke za vodnike elektrnonov...
Vse lepo in prav, vendar se v inženiringu velikokrat strokovnjaki spopadajo s stroški izdelavi - potrošniški trg, kakršen je trg grafičnih kartic, pa sploh.
@i100k100 se razume. saj maš dans tud proce, ki delajo na redu 100 GHz, ampak se jih more hladit z utekočinjenimi plini. uporabno za tiste, ki imajo denar - vojska recimo - ostali pač počakamo, da se proizvodnja poceni.
Edit: ja hladit s čem...
It is the night. My body's weak.
I'm on the run. No time to sleep.
podpira, čekiraj gpgpu.org. Trenutno stanje glede DP je tako, da je hitrost 1/8 do 1/10 hitrosti int pri Nvidiji, medtem ko je pri atiju okoli 1/2 hitrosti int. jeseni ali v začetku novega leta pride nova serija iz obeh taborov, bojda z zanimivimi gpgpu izboljšavami
f Ati cilja na novembrski izid, nVidii pa verjetno GT300 ne bo uspelo izdati letos.
Mene je presenetilo, da sploh so spacali 10.1, ker so zmer govoril da ga ne bodo. Če se ne motim so ga spacali zaradi mobilnih kartic, ki ne bodo dobile DX11 prav kmalu...
Koliko sem informiran, naj bi bil DX11 samo posodobljen DX10? Pa če podpira, kako je potem s shaderji?
Kaj ti pomaga, če lahko poganjaš DX11 na DX10 GPU-jih, če ne moreš uporabljat DX11 feature-jev (compute shaderji 4 so izjema)? Tudi DX9 GPU-ji bodo lahko poganjali DX11.
IMHO bi za resne GPU izračune prišle prav enote z nabildanimi celoštevilčnimi operacijami.
32 bit int je "full speed", z izjemo deljenja.
P.S.: Kot zanimivost Dally ni "OpenGL guy" tako kot je bil njegov predhodnik Kirk in v bistvu vsi, ki so dosedaj vodili veliko sliko.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Larabee ne bo spremenil nic. Mogoce bodo pa njegovi nasledniki. Povdarek na mogoce.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.