» »

Protokol

Protokol

Temo vidijo: vsi
««
80 / 182
»»

nevone ::

Pleasure ni dovolj.
Zgolj maksimalen pleasure (ki vključuje določen pain) je "good enough".


S stališča zatečenega stanja že mogoče. Ampak, ko si enkrat postavljen v situacijo, ko se lahko odločiš za pleasure brez paina, ali pa obdržiš status quo, se boš odločil za pleasure.

Tudi tisti, ki danes stavijo na pain, si bodo premislili. Ves razvoj človeštva temelji na zmanjševanju paina. Tega ne moreš zanikati. Tudi tisti, ki preizkušajo meje svojih zmožnosti z bolečino, se trudijo bolečino premagati, ne jo povečevati.

Tisti, ki hodijo po žerjavici, ne hodijo zato, da bi jih bolelo, ampak da bi bolečino premagali. Enako tisti, ki ležijo na žebljih in podobni pain preizkuševalci.

Naša želja sploh ni pain, to je naša realnost.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Saladin ::

Naša želja sploh ni pain, to je naša realnost.

Morda (najverjetneje).

In če je to res - zakaj se potem bojiš dopuščati prostovoljen pain?
Potemtakem ne bo nihče izbiral paina, kljub odprti možnosti.

To pa še vedno ni razlog prepovedat in izničit vsakršno možmost paina. Morda te to moti.
Zakaj sploh delati vrata, če pa nihče ne bo hodil skozi njih?

Zato, ker hočemo imeti izbiro hoje skozi njih in zato, da v primeru kakšne nepričakovane katastrofe lahko zbežimo skozi njih.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::

Vrat v pain ne bo, niti vrat v skakanje v vrelo olje ali vrat v vzajemno lupljenje kože s telesa.

To je ... otročje sploh jemat v obzir.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::

Vrat v pain ne bo, niti vrat v skakanje v vrelo olje ali vrat v vzajemno lupljenje kože s telesa.

To je ... otročje sploh jemat v obzir.


Zakaj?
Kaj nisi sam rekel, da tukaj moralnih ovir ni.

Sentienca dela v svoji instanci absolutno vse, kar si zahoče. Kdo si ti, da bi ji to prepreprečeval?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::

Jaz sem nobody. Ampak če me slučajno usoda zanese v situacijo, da bom napisal Protokol, potem paina ne bo. Niti kaj preveč nagnusnege po mojem zdajšnjem/tedanjem okusu. Samo The best so far, multiplied for a (large?) factor.

Ampak kakšna verjetnost pa sploh je za kaj takega?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::

3 stvari je potrebno upoštevati, ko govoriš o "eliminaciji paina":

1. Kako bi to sploh bilo možno? Nijanso med pleasurjem/painom je skoraj nemogoče določiti. "Občutenje" samo temelji na nešteto varicijah/kombinacijah občutenj pleasurja/paina in vse ostalih stimulansov. Celotno dojemanje občutenja v "painless" sistemu bi trebalo radikalno redefinirati.

2. Svobodna volja/izogibanje dolgčasu. Pretežno govorim o tem. Pain omogoča maksimalno racionalizacijo/realizacijo svobodne volje in le to lahko garantira trajni (brutto) pleasure udeleženim sentiencam. Eliminiranje te svobode pomeni degeneriranje takih sentienc z nepovratnimi posledicami, ki jih ne moremo napovedati.

3. V primeru katastrofe morajo sentience biti sposobne dojemati celotno sliko, tudi tisto izven simulacije. Morajo biti sposobne "objektivnosti realnosti" in le ta vključuje tudi pain. Da se karkoli zgodi in je potreben pobeg ali radikalna sprememba sistema (v svet z painom) bi sentience brez izkušenj paina bile popolnoma nebogljene.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::

Svobodna volja, pain in ribji mehur ... to je povsem neuporabno za reševanje morebitnih advanced problemov v H+ civilizacije.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

Protokol mora imeti bistveno močnejše in zaneslivejše varovalke, kot je pričakovanje, da se bo sentienca herojsko skozi goro paina prebila ven, če kaj ne bo v redu.

Zanašanje na Jamesa Bonda ... ni dovolj dobro. Sistem sam se mora (auto)korigirati tako, da so inicialna pravila vedno upoštevana. Sicer je to ... primitivna struktura.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::

Svobodna volja, pain in ribji mehur ... to je povsem neuporabno za reševanje morebitnih advanced problemov v H+ civilizacije.

Torej po tvojem bi sentience morale biti ne zgolj izjemno omejene (brez svobodne volje znotraj simulacije), temveč tudi poneumljene (in tako neprimerne za sodelovanje v bilokakšnem globalnem procesu).

A mi sploh lahko ponudiš kako varovalko tukaj, ki NE vključuje 100% zanašanje na pravilnost programiranja, delovanja in prihodnjosti te simulacije?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

T-h-o-r ::

Jaz sem nobody. Ampak če me slučajno usoda zanese v situacijo, da bom napisal Protokol, potem paina ne bo. Niti kaj preveč nagnusnege po mojem zdajšnjem/tedanjem okusu. Samo The best so far, multiplied for a (large?) factor.

Ampak kakšna verjetnost pa sploh je za kaj takega?



torej, ka pa če bo protokol napisal nekdo, ki se mu gnusi npr. seks? potem ga pač prepovedal? in nihče ne bo imel možnosti uživat?

pomembno je gledati okuse VSEH
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

nevone ::

torej, ka pa če bo protokol napisal nekdo, ki se mu gnusi npr. seks? potem ga pač prepovedal? in nihče ne bo imel možnosti uživat?


Mi to ne bomo. Če bo kdo? Ne vem.

pomembno je gledati okuse VSEH


Okus je editibilen.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Thomas ::

A mi sploh lahko ponudiš kako varovalko tukaj, ki NE vključuje 100% zanašanje na pravilnost programiranja, delovanja in prihodnjosti te simulacije?


Seveda, da ne. Tega ni nikjer. Tudi iz tega sveta ne moreš, če ni to že vgrajeno v program tega sveta.

To je tavtologija.

Tudi če bi delal neke hecke s painom, ne bi bilo nič drugače. Samo manj zanesljivo.

Lahko recimo narediš, da se Protokol ustavi, kadarkoli je prišlo do kakršnegakoli paina. Lahko narediš, da se razstreli, ker pač je šlo nekaj narobe.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Thomas ()

Saladin ::


Lahko recimo narediš, da se Protokol ustavi, kadarkoli je prišlo do kakršnegakoli paina. Lahko narediš, da se razstreli, ker pač je šlo nekaj narobe.

Upam, da se šališ.

Morda bo takole jasneje:
Smisel Protokola mora biti, da se prilagodi našim željam in našim sentiencam.
Nikakor pa ne sme biti njegov smisel, da Protokol prilagodi nas, našo sentienca, zavoljo "optimiziranja resursov in enostavnosti".


Me pa res zanima:
Kaj te tako moti v dopuščanju povsem zavestnega, prostovoljnega, izoliranega in globalno neškodljivega paina v posamezni instanci?

Edini pomislek iz moje strani je morebitna izguba morale posameznika - ampak tebe morala tukaj nikoli ni brigala.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::

Konsenza ni. Ti hočeš nekaj, jaz hočem nekaj drugega, on hoče nekaj tretjega.

Vsa hotenja med sabo niso kompatibilna. Mene bolečina moti in se globoko strinjam s temle.

If you get rid of the evolutionary game, then you can get rid of pain.

V svobodno voljo v metafizičnem smislu itak nisem nikoli verjel.

Morala me briga samo kot "very good for all".

Drugače pa priporočam branje www.overcomingbias.com

Posebno tole zgodbo o Otrokožerih, Ljudeh in Uživačih. Ne vem kako misli on tole speljat, ampak je zelo dobro in ilustrativno. Ko to prebereš ... te mau pa že šokira.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::

Posebno tole zgodbo o Otrokožerih, Ljudeh in Uživačih. Ne vem kako misli on tole speljat, ampak je zelo dobro in ilustrativno. Ko to prebereš ... te mau pa že šokira.

Odlična in primerna zgodba, res.

In tudi tam je jasno ilustrirano, da vprašanje paina ni tako črno-belo, kot si ga predstavljaš.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Saladin ()

Thomas ::

Jaz si ga predstavljam črno belo, to je res. Samo me ta kulturna stigma o pomankljivosti črnobelega pogleda ne gane kaj preveč. Če dovolj globoko pogledaš, je vse 0-1, oziroma črno-belo.

Me prav zanima, kako bo Yudkowsky speljal tole. On zna postavljati prava vprašanja, samo njegovi odgovori mi niso vedno všeč.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

poweroff ::

V ta zadnji Mladini je intervju z Nickom Bostromom - direktorjem Oxfordskega inštituta za prihodnost človeštva in transhumanistom. Naslov intervjuja je "Znanstveni prerok".

Za razliko od večine udeležencev te teme tip dejansko ve kaj govori. In govori smiselno.
sudo poweroff

Thomas ::

Bostrom je bil zanimiv leta nazaj, zdaj ni več toliko. Skoraj vse kar je on povedal v Mladini (ali kjerkoli drugje), je bilo tukaj že obravnavano. Samo ti tega ne veš, ker težko bereš takele "čarolije".
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

poweroff ::

Tipu se pozna da je filozof in ne fantast.
sudo poweroff

Thomas ::

Katera njegova teza ti je všeč?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

darian ::

It's not the matter of IF, It's the matter of WHEN :)

poweroff ::

Predvsem mi je všeč to, da je realist in ne fantazira o nemogočem, pač pa jasno pove da ima v mislih tehnološkepripomočke za izboljšanje človeka.
sudo poweroff

Thomas ::

http://www.nickbostrom.com/

Da ne boš govoril v prazno. Ni on ravno "nedolžna ovca" in "zmernež".

http://www.nickbostrom.com/posthuman.pdf
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Thomas ()

Odin ::

Saladin ::

Samo da še enkrat poudarim "sivo" območje med painom in pleasurjem.

Eni zagovarjajo maksimalen pleasure
Drugi maksimalno svobodo.

Maksimalen racionalen pleasure zahteva maksimalno svobodo.
Maksimalna racionalna svoboda zahteva pain.

- Enostavno ne moreš imeti maksimalen racionalen pleasure brez maksimalne svobode in s tem tudi paina.
-Imaš kvečjemu lahko določeno, iracionalno (ignorantsko, lobotimizirano) mero pleasurja z nekaj svobode in brez paina.

Z slednjo varianto se nikakor ne morem strinjati. Edino nedosegljivost prve in velik rizik izumrtja človeške vrste oz. intelekta lahko upraviči slednjo, inferirorno varianto.

NIKAKOR pa ne smemo stremeti h tej drugi, preprostejši rešitvi (razen seveda, če je le ta prostovoljno zasimulirana, začasna in reverzibilna).
Bolj jasen ne morem biti.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::

Na Islandiji v Pingviller nacionalnem parku je videti eno majhno razpoko v Zemlji. V resnici je to tektonska prelomnica med ameriško in evroazijsko ploščo. Največja tektonska prelomnica na svetu.

Podobno je tudi tukaj. Navidez ena majhna razlika - kaj paina ali nič - je največja ideološka prelomnica na tem svetu. Lažje se sporazumejo Dawkins in Kansaški šolski odbor, komunisti in torijci, neoliberalci in antiglobalisti, Židje in Arabci, SNS in MI ... kot pro in contra pain Singularitanci.

Tukaj je največji spor v zgodovini, po moji oceni. Ne mislim sklepati _nobenega_ kompromisa, z o tem drugače mislečimi.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::

Ne mislim sklepati _nobenega_ kompromisa, z o tem drugače mislečimi.

Si prepričan, da je dobro biti tako tog pri tako dolgoročnih odločitvah?

Vedno je potrebno upoštevati določeno mero margina of errorja, določeno mero neznanja in nepredvidljivosti.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::

Odločitev za kakršenkoli Protokol bo čisto arbitrarna. Postavljanje aksiomov.

Arbitrarno bomo imeli pain, arbitratno ne bomo imeli paina. Odvisno kdo bo aksiome postavil. Če jih bom jaz, bolečine ne bo niti za vzorček. Če jih boš ti, je bo toliko, da se bodo ljudje počutili svobodne, kakor praviš.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::

Mar aksiome ne bo postavljal SAI, ki bo odočal kaj je "najbolje" za nas?

In če je tako bi bilo pametno že vnaprej vedeti, kaj naj bi to "najbolje" bilo.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::

Ne. Že to, "axiome bo postavljal SAI", bi bil aksiom. Katerega očitno ni postavil SAI, pač pa ljudje.

SAI lahko vleče samo izreke iz aksiomov, ki jih bomo morali postaviti ljudje.

Ali pa "smo se umaknili iz obstoja".
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Thomas ()

Saladin ::

Se popolnoma strinjam.

Ampak zanimivo - v bolj preteklih straneh te teme sem imel občutek, da zagovarjaš popolno zaupanje SAI, da sam izbere najboljšo odločitev za nas, še preden (če sploh) se zavemo kaj ta odločitev sploh je.

Da smo ljudje preveč razdvojeni in omejeni, da lahko sami izberemo optimalno rešitev.


AMpak OK - tukaj se strinjava - ljudje se moramo odločit, kaj točno hočemo.
Kar je obenem problem, kot vidiš.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Saladin ()

Thomas ::

Dvoje je potrebno zagotoviti.

A - utopijo ki ti bo všeč

B - utopijo ki ti je všeč že vnaprej

Kako pomembna sta A in B? A gotovo bolj, a tudi B ni za zanemarjat, sicer bomo imeli še vojno.

Utopija bi lahko imela A zelo visok, B pa nikakeršen. To je ko je scenarij naprimer tak, da boš večnost preživel v zadovoljstvu, ki ga sentientne svinje čutijo, ko se valjajo po blatu cele božje dneve in se nikdar ne naveličajo. A bo visok, B pa prenizek.

B bo malo večji, A pa nekako tak, ko rečeš: "ležanje na plaži bo, pod zeleno palmo ...!

Lahko imaš pa zelo velik B in nikakrešn A. Ko načrtuješ naprimer: "we will fight for good causes all days long". Velik hubris kako plemenit cilj, brez premisleka da je brezvezen, če enkrat ni več pomanjkanj.

Vsak scenarij ima svoj A in svoj B. V Protokol zapišemo Z=2*A+B?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::

Vsak scenarij ima svoj A in svoj B. V Protokol zapišemo Z=2*A+B?

In kako boš kvantificiral užitek (utopijo) A in užitek (utopijo) B?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Saladin ()

Thomas ::

Odloča B in samo B, v resnici. A je le za niveliranje B-ja.

Mimo tega ne moreš, kakor čudno se že to sliši.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::

Odloča B in samo B, v resnici. A je le za niveliranje B-ja.

Mimo tega ne moreš, kakor čudno se že to sliši.


Verjetno si mislil prav obratno (če sem te prej prav razumel).
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::

NE. Nisem mislil obratno.

Mi odločitve lahko sprejemamo samo na podlagi B. B=f(A), ampak ne vemo kakšna.

Odločamo samo na podlagi B.

Če se nam zdi Orgasmium cool, ima pri tem scenariju B zelo visoko vrednost. In se bomo odločili zanj.

Če se nam pa to zdi ponižujoče, da bi šli v Big O - potem imamo pa za ta scenarij majhen B in se raje odločimo za kaj drugega.

V vsakem primeru - B odloča, čeprav nam A potem prinese ves profit!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Thomas ()

EssEncE ::

Izračunajte kolikšna je verjetnost, da se zgodi najpomembnejši dogodek v vesolju, za časa našega življenja (100)let, glede na celotno življensko dobo vesolja. Recimo 10^100let.

Če se vam številka še ne zdi dovolj majhna, lahko vključimo tudi pogojno verjetnost, kako verjetno je, da za ta dogodek vnaprej vem, za tiste ki pravijo, da vedo.

Še tako sigurni?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: EssEncE ()

Thomas ::

Kako verjetno je da živimo ravno v tistih prvih 13 milijard let od vsega časa 10^100 let?

Če smo že pri zlorabi verjetnosti. Ne tolk zlorabi, kot napačni uprabi, mogoče.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

EssEncE ::

Za nekaj, kar je dejstvo nima smisla računati verjetnost. Kako verjetno je, da je tisti kamen pred mojo hišo točno tak ravno sedaj, ne pa kak drug?

Ko pa napovedujemo dogodke je pa druga pesem. Kako verjetno je, da se bo najbolj svetleč kamen v celotnem vesolju pojavil pred mojim vhodom za časa mojega življenja in bom jaz v naprej to vedel?

c3p0 ::

Lahko, da se nek "orgasmium" širi po vesolju že milijone let...

Saladin ::

Ko že tako poudarjam svobodno voljo...

Maks. svoboda bi bila tudi izbira med raznimi vrstami Singularnosti, ki bi (morda) delovale vzporedno.

Recimo nekje en Orgazmatron na biološki podlagi (recimo en reverzibilen "Matrix" style, ampak samo z pleasurjem in drogami), na drugem mestu pa pravi Upload zavesti z popolno izgubo biološkega substrata.

Zakaj kompliciram?
Tudi če se z demokratično (51%) večino odločimo za določeno vrsto Singularnosti - kaj bo z vsemi ostalimi, ki tega nočejo?
Nekateri bodo hoteli druge vrste Singularnosti, nekateri pa bodo kategorično zavračali vse vrste "napredka".

Jih boš prisilno vrgel, kamor si ne želijo? Jih boš brainwashal?...

Kakorkoli obrneš - Singularnost bo bila postopen proces (oz. to hočemo - vse ostalo je hitro vsiljevanje sistema brez možnosti upora). Prvo bo nekaj ljudi šlo notri, potem verjetno vse več...
Ampak kako ohranit stabilnost delovanja nekega Uploada, ko pa imaš potencialne ekstremiste zunaj hardwara, ki ga lahko kadarkoli (vključno s tabo) razbijejo?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::

Za nekaj, kar je dejstvo nima smisla računati verjetnost


Kaj pa je dejstvo? Tvoje kalkulacije o starosti in velikosti Vesolja vzameš za dejstvo?

Moraš potem upoštevati še vsa ostala dejstva, bolj ali manj verjetna.

Samo ti jih ne, zato tvoj "izračun" ni argument. Na isti način bi lahko pred poletom na Luno - "kako verjetno je, da bo po vseh milijardah let, ravno jutri prvi človek na Luni". Ali pa "kako verjetno je, da živim ravno v generaciji po prvem obisku Lune". Itd. Tega je "neskončno", imenuje se doomsday argument in zasluži posebno obravnavo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

EssEncE ::

Kaj pa je dejstvo? Tvoje kalkulacije o starosti in velikosti Vesolja vzameš za dejstvo?


Ja privzamem in tudi ne računam verjetnosti za dejstva. Iz nekih privzetih dejstev računam verjetnosti. Lahko vključimo še kakšna dejstva po potrebi.
Samo vprašanje koliko so bistveni argumenti tipa; "avtomobili se vse bolj razvijajo, poleg tega pa vemo, da so prav tako kot možgani, sestavljeni iz atomov, torej bo kmalu..."

Samo ti jih ne, zato tvoj "izračun" ni argument. Na isti način bi lahko pred poletom na Luno - "kako verjetno je, da bo po vseh milijardah let, ravno jutri prvi človek na Luni". Ali pa "kako verjetno je, da živim ravno v generaciji po prvem obisku Lune". Itd. Tega je "neskončno", imenuje se doomsday argument in zasluži posebno obravnavo.


Ja pa čakej, kaj pa je to posebnega. Da bo nek človek oddaljen od nas za več kot kadarkoli do slej? To se že stalno dogaja od začetka človeške vrste.

Kako to primerjaš z nekimi procesi, kot je nenadno ugašanje vseh zvezd in celo galaksij, ko vemo na kakšnih časovnih skalah se dogajajo dogodki povezani z zvezdami? Tu gre za najpomembnejši dogodek po big bengu, ne?

DarkSite ::

Hmm, glede paina.

Po mojem bi bilo najbolj primerno, da se pove programu, da uporabi default pain za vse ljudi. Torej pain kateri je trenutno prisoten danes.

Nato se pa da na izbiro vsaki osebi v protokolu, da izbere svojo lestvico paina za določeno življenje. Izbira se izvrši pred vsakim novim lifom, tako kot v igricah, ko nastavljas tezavnost. Problem rešen. Vsak bo zadovoljen.

Thomas ::

Kaj pa je ta posebnost s kozmološkega stališča? Mešanje osnovnih delcev, kot pri vsakdanjem delovanju Vesolja. Nič posebnega.

Zato je ta "najbolj posebni dogodek" slabo definiran in kot tak sploh nima vstopa v enačbo.

Kar vidimo je eksponentna rast (ineligence), ostalo so logične posledice. Nobene nuje ni, da gledamo ravno iz tistega vidika "posebnosti". Fizika ostane, kakor je ostala po nastanku življenja, ista kot je bila.

Kar se bolečine tiče, napovedujem svoj veto. Bomo videli, če bo kaj pomagal.

Nobene potrebe ni ne za bolečino, ne za slabo volje in ne za slabo estetiko. Potreba je po eliminaciji vsega tega.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::

Nobene potrebe ni ne za bolečino, ne za slabo volje in ne za slabo estetiko.

O, pa je potrebe.

Da ne bom zgrešil bistvo prvo povej, kaj je zate "pain" (fiziološko/psihološko in v kakšni meri obeh)?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::

Potreba za bolečino je samo alarm za nadaljne poškodovanje, v sedanji zevoluirani biološki situaciji. Vsaj za nas, ljudi.

Je pa tega mehanizma zvrhan koš, ker deluje "velikodušno", tudi ko nevarnosti več ni, ali pa celo kar tako, brez tapravega haska.

Po definiciji bolečina ljudem ni všeč in trpijo zaradi tega. Je pa pri nekaterih stvar taka, da so prekletstvo začeli zamenjevati z blagoslovom in skušajo prešvercati "blagodati" paina naprej. So nekako dvakratne žrtve.

Abolicija vseh, od bolečine in trplenja, je zame imperativ.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

username ::

Potreba za bolečino je samo alarm za nadaljne poškodovanje, v sedanji zevoluirani biološki situaciji. Vsaj za nas, ljudi.
Ja, kdor je čutil bolečino ob poškodbi, je bolj verjetno nehal drezat v rano, zato si morda rane ni okužil in ni povečeval fizične poškodbe. Zato se je rana (če ni bila prehuda) bolj verjetno zacelila, kot če bolečine ne bi bilo.
Zato je bilo za osebka, 'opremljenega z bolečino', več verjetnosti za njgovo preživetje in da razširi svoje gene naprej.

Je pa tega mehanizma zvrhan koš, ker deluje "velikodušno", tudi ko nevarnosti več ni, ali pa celo kar tako, brez tapravega haska.
To pa zato, ker 'opremljenost z bolečino' pozitivno vpliva na možnost preživetja v primeru poškodb (govorimo o pred-civilizacijskih, živalskih razmerah), 'nepotrebna/pretirana' prisotnost tega mehanizma pa v veliki večini primerov nima nekih negativnih posledic na preživetje.
Če kdo ne čuti bolečine, se mu zmanjša verjetnost, da bo preživel. Kdor bolečino čuti in to tudi takrat, ko to ne bi bilo nujno potrebno, pa to praktično nič ne zmanjša verjetnosti, da bo preživel.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

Saladin ::

Torej govorimo o poškodbah in smrti.

Kako bi torej izgledala simulacija, ko bi se vozil z avtomobilom in doživel težko prometno nesrečo?

-Nesreča se nikoli ne bi mogla zgoditi
-Nesreča se zgodi, ampak avto in ti prideta ven, kot da bi zadela v zgolj ogromno mehko peno (čeprav si se zaletel direktno v nasproti vozeč tovornjak)
-Nesreča se zgodi, avto se zdrobi, ti ostaneš zdrobljen v avtu brez vsake bolečine dok te ne osvobodijo
-Nesreča se zgodi, avto se zdrobi, ti pa prideš ven nepoškodovan (oz. te simulacija teleportira ven, saj v zmečkanini ni prostora za tvoje truplo) in brez vsakega občutka bolečine.
-"Nekaj" začutiš ob vsem tem (pred očmi se ti izpiše beseda "pain!, pain! da imaš "kao" neko referenco)", ampak ne moreš umreti in se gre zgolj za nek tretji feedback feeling, nekakšno nelagodje.
-Nekaj tretjega....

Res me zanima.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

WarpedGone ::

Rimljani niso mel nobene možnosti doživeti "težko prometno nesrečo", pa niso bili samo zaradi tega nič manj svobodni ali omejeni, kot ti ali jaz danes.

Predmeti svobodne volje so omejeni s trenutnim naborom gradnikov okolja. Če kak gradnik "manjka", tvoja svoboda zato ni nič manj svobodna. Svoboda je omejena le, če obstaja kak tak A, ki ga ne moreš/ne smeš izbrat, kdo drug ga pa lahko. Če pa A sploh ne obstaja, svoboda z njegovim neobstojem ne more bit in ni omejena.

Nesreča in bolečina v svetu iztrganem iz krempljev evolucije ne bosta obstajala. Nezmožnost biti nesrečen ali čutiti bolečino tako ne bo nobena omejitev svobode ampak naravno stanje stvari.

Si ti nesvoboden ker ne moreš krugvekat vsak dan? Krugvekanje poleg neskončno mnogo drugih stvari, v tem našem svetu namreč ne obstaja.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

««
80 / 182
»»