Forum » Znanost in tehnologija » Protokol
Protokol
Temo vidijo: vsi

WarpedGone ::
Kaj pa če se obstoječi pain nadomesti z "energy consumption rate"? Bolj ko kuriš obstoječe resource, bol ti je nelagodno.
Precej jasno je že, da so kompletni resourci vesolja omejeni in jih bo slej ko prej zmajkalo. V interesu ultrasentience je, da jih čimbolje izrabi dokler so še. Ko ne bo več potrebe po bolečini, ki bi nam govorila da naj si že nehamo rezat lasten vrat, lahko to "nastalo praznino" nadomesti šparanje.
Najbolj bi užival tisti, ki bi najmanj počel in s tem kuril najmanj energije. Še ena herezija?
Precej jasno je že, da so kompletni resourci vesolja omejeni in jih bo slej ko prej zmajkalo. V interesu ultrasentience je, da jih čimbolje izrabi dokler so še. Ko ne bo več potrebe po bolečini, ki bi nam govorila da naj si že nehamo rezat lasten vrat, lahko to "nastalo praznino" nadomesti šparanje.
Najbolj bi užival tisti, ki bi najmanj počel in s tem kuril najmanj energije. Še ena herezija?
Zbogom in hvala za vse ribe

Saladin ::
Najbolj bi užival tisti, ki bi najmanj počel in s tem kuril najmanj energije. Še ena herezija?
Že tako maksimalni kontroli nad posameznikom si dodal še vsiljevanje pasivnosti.
Najboljše, kaj bi se sentience v takem primeru nadejale, je da vse po vsrti večno ležijo v zasimulirani postelji.
Da je ja vse čimbolj enolično in ekonomično za najdlje možno.
Lepo, ni kaj.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

nevone ::
Če ni paina (in smrti) bi lahko vzel macolo, udarjal ženo po glavi (ki se ne bi hotela raztreščit) pa bi tako ti in žena pri tem občutila zgolj praznino (ali povsem izmišljen pleasure).
Sej delno že sedaj tako kompenziramo lastno agresivnost. Recimo z raznimi računalniškimi igricami.
Samo v Protokol ni potrebno zvleči takšnih dogajanj, sa poznamo dovolj užitkov, ki so nevtralni, kar se tiče povzročanja paina nekomu drugemu. Zakaj bi sploh zvlekli tja takšne scenarije.
Če se izkaže, da se bolečino da ločit od užitka in da nista neločljivo povezana, potem res ne vem, zakaj bi pustil, da se pain sploh dogaja.
Se pa strinjam v tem delu, da morda sta ugodje in neugodje tako neločljivo povezana, da bomo morali neugodje dopuščati in pri tem paziti na to, da nas ne povozi oziroma preglasi ugodje.
Ampak neka jasna pravila bo potrebno spoštovati, sicer bomo podvrženi destrukciji tako, kot smo ji podvrženi v real life-u.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Thomas ::
Ne, to ni dobro, da bi nekakšna tesnoba uravnavala porabo virov. To že donekle imamo in je slabo.
Enostavno si comfortable z nivojim odjemne moči, ki jo potrebuješ. To optimizira že sistem.
Enostavno si comfortable z nivojim odjemne moči, ki jo potrebuješ. To optimizira že sistem.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Samo v Protokol ni potrebno zvleči takšnih dogajanj, sa poznamo dovolj užitkov, ki so nevtralni, kar se tiče povzročanja paina nekomu drugemu. Zakaj bi sploh zvlekli tja takšne scenarije.
Kako "ni potrebno zvleči takšnih dogajanj not"?
Boš zbrisal vse macole iz simulacije ven? Se jih ne bo smelo prijeti? Te simulacija en bo pustila zamahniti proti ženi? Te bo pustila, ampak bo izginila, tik preden udari ženo?...
Kakšno svobodo potemtakem sploh še imaš?
Ne - takole bom rekel:
Simulacija mora biti (sprva) skrojena za vsako invidualno zavest posebej. Potrebna je ena instanca simulacije za eno "pravo" sentienco. Ta sentienca je "bog" v svoji instanci:
Ima absolutno popolno svobodo, da dela kar hoče (pain and all). Namreč vso svojo svobodo izvaja nad simuliranimi objekti in osebami. Simulacija mu na njegovo željo dopusti vse nijanse, od "normalnega vsakdana", do bogataštva, nesmrtnosti, gospodarja "pekla" in/ali nebes,...
Lahko kolje ali ljubi svoje imaginarne subjekte - kar mu pač zapaše. Če že škodi komur - škodi (morda) zgolj sebi (psihološko).
Individualne instance simulacije individualnim realnim sentiencam dopuščajo prav vse kar si zaželijo (znotraj simulacije).
Vsaka sentienca se mora stalno zavedati, da je v instanci simulacije. Simulacija pa mu dopušča možnost, da za nekaj časa "pozabi", da je v simulaciji (obvezno zgolj samo za nekaj časa - izbor trajne ignorance je nereverzibilen).
Sentienca si tako lahko tako vnaprej pripravi svoje svetove, v katere bo začasnopovsem "imersiran" (kjer bo pač mislil, da je le te realna).
Kot časovno omejitev takega sveta si lahko zada lastno navidezno smrtnost.
Nekaj časa živi v prepričanju, da je res "živ in umrljiv", preživi eno tako življenje in na koncu umre navidezne naravne/nasilne/x smrti.
Po tej navidezni smrti se spet zave simulacije in se odloči, kako sedaj naprej.
Sentiencam znotraj svojih instanc je potrebno tudi omogočiti kontakt z drugimi sentiencami znotraj drugih instanc (ne more vplivati na njihove simulacije niti stopiti v kontakt z njimi, če to res nočejo - ampak možnost mora biti stalno odprta).
Ko se enkrat vzpostavi kontakt in trajno soglsaje, se morda lahko ob soglasju dopusti možnost "zlivanja" dvojih instanc simulacije skupaj in/ali sobivanje dvojih/več sentienc znotraj ene instance (kar privede do novih doživetij).
Tukaj morda nastane rizik slučajne/namerne izgube ene ali obeh sentienc. Ampak, če se obe sentience strinjajo s tem rizikom, je to povsem dopustna varianta.
Podobna varijanta je dopuščanje "naslednika" določene sentience znotraj njene instance. Sobivanje z nasledniko, pri katerem veš, da le te jemlje tvoje resurse in da ni tak kot simulirani objekti okoli njega. Morda ščasoma tako prvotna sentienca zavedno in prostovoljno vse bolj slabi, da da svojemu nasledniku vse večji pleasure. Morda se prvotna sentienca na koncu odloči za samomor, ko vidi, da je rensično že doživela vse in hoče enako privoščiti še kaki drugi sentienci. In to ji mora biti dopuščeno.
Ko smo že pri smrti.
Vsaka sentienca ima pravico terminirati svoj obstoj znotraj svoje instance simulacije oz. v tem primeru se zavoljo varčevanje resursov terminira tudi njegova instanca. Seveda pod pogojem, da se ta sentienca zaveda celotne situacije, da razume pojem smrti in da ve, da se gre za nereverzibilno akcijo.
Torej vse, kar lahko posamezna instanca simulacije omogoča njeni sentienci - ji tudi MORA omogočati. Seveda pa ta vpliv sega zgolj na invididualno instanco in ne celotno simulacijo (torej se ne ogroža egzistenca in svoboda drugih instanc - razen če sentience znotraj teh drugih instanc to eksplicitno hočejo).
In na koncu - vse sentience vseh simulacij morajo vedno imeti tudi dostop oz. znanje o vsem tistem, kar je "izven" simulacije (če to hočejo - če pa nočejo, jih mora simulacija vsake toliko časa na to spomniti).
Sentience znotraj vseh instanc morajo biti sposobne komunicirati med sabo in celo odločati o nadaljnem razvoju same simulacije (seveda ob dovoljšnjem konsenzu vseh sentienc). Tudi kompletna simulacija sama ne sme biti popolnoma toga oz. nereverzibilna.
Tako imaš lahko popolno svobodo nad svojo instanco IN demokratičen vpliv na svobodo izven same simulacije.
TO je maks. svoboda ergo maks. pleasure ergo maks. dobro ergo maks. koristno.
Ostane "zgolj" vprašanje resursov.
Maks. tukaj ne pomeni neskončno - maks. pomeni občutek neskončnosti.
IMO se da z dokaj omejenimi sredstvi zasimulirat navidezno neskončen svet:
Podobno kot delajo programerji v igrah - generira se samo vidno polje - polje možnega zaznavanja in nič več.
Kako bi to delovalo:
Recimo da pridemo do stopnje, ko celotno vesolje spremenimo v eno veliko simulacijo, z končnim, ampak velikim številom instanc (vsaka z svojo sentienco).
Vsaka instanca je dinamična. Vsaka sentienca znotraj svoje instance ima drugačne želje, ima drugačne svetove, ki zahtevajo drugačne resurse (ene več - ene manj). Takoj ko se sprostijo resursi ene instance, se le ti prenesejo na vse ostale (ali pa tiste, ki jih najbolj potrebujejo).
Občasno kaka sentienca tudi umre, občasno se rodi kaka nova, ampak količina resursov se vedno lepom porazdeli po simulaciji.
Spet je lep primer kakšna masivnejša igra: Ko je na voljo več resursov, lahko vidiš "več sveta z več cukrčki" - ko jih jih je na voljo manj, lahko hkrati vidiš nekoliko manj sveta z manj cukrčki - ampak igra teče naprej nemoteno.
Simulacija ne dopusti, da bi resursi padli pod eno dano vrednost (pravzaprav se bi število sentienc določilo glede na to, da je v najslabšem primeru komaj kaj zaznati - če sploh - v bolj omejenem delovanju posamezne instance).
U šit, Hrvati špilajo...
Think about it.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Saladin ()

nevone ::
No, saj tale tvoj scenarij sploh ni slab.
Ampak te opozarjam, da mora imeti prav tako omejitve, ki si jih tudi sam nekaj navedel. Popolne svobode enostavno ne moreš dopuščati.
o+ nevone
Ampak te opozarjam, da mora imeti prav tako omejitve, ki si jih tudi sam nekaj navedel. Popolne svobode enostavno ne moreš dopuščati.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Saladin ::
Nekaj omejitev boš vedno imel.
Ampak temu se reče maksimalna svoboda, ki je še varna.
Temu moramo stremeti.
Ne pa "maksimalno varni" svobodi (ki je, če prav pomisliš, oksimoron).
Ampak temu se reče maksimalna svoboda, ki je še varna.
Temu moramo stremeti.
Ne pa "maksimalno varni" svobodi (ki je, če prav pomisliš, oksimoron).
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Saladin ()

nevone ::
Ampak temu se reče maksimalna svoboda, ki je še varna.
Je varno v sistem vnesti neugodje in svobodno izbiro njega, ne da bi tvegali, da nam zbezlja?
Če imaš v stanovanju nekje spravljen strup tvegaš, da ga bo otrok zbrskal in zaužil. Če ga nimaš ne tvegaš nič.
Morda se da strup zapakirati tako, da je "popolnoma" varen a tveganje, da kljub temu pride otrok v stik z njim je večje od 0.
Če strupa nimaš tozadevnega tveganja ni.
Zato še vedno mislim, da če obstaja jasna ločnica med ugodjem in neugodjem, sem zato da se neugodju odrečemo.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Saladin ::
Je varno v sistem vnesti neugodje in svobodno izbiro njega, ne da bi tvegali, da nam zbezlja?
Saj sem jasno napisal - neugodje je omejeno na instance tistih, ki se za to jasno in zavestno odločijo.
Njihove instance pa ne morejo ogroziti celotnega sistema. Da se to zgodi,bi moral nastati konsenz, kjer bi vsi (kljub ogromni svobodni in "božanskosti" znotraj individualnih instanc) zavestno izbrali rizik, ki jih nosi izhod iz sistema in ukinitev varovalk.
Po Thomasu je to failproof sistem, saj si nihče ob takšni svobodi ne bi zaželel tega pobega.
Sam pa dopuščam možnost, da tak sistem skriva kako nesluteno nevarnost, ki zahteva pobeg iz takšnega sistema (ki ga takšen sistem, ob konsenzu, tudi dopušča).
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

T-h-o-r ::
No, saj tale tvoj scenarij sploh ni slab.
Ampak te opozarjam, da mora imeti prav tako omejitve, ki si jih tudi sam nekaj navedel. Popolne svobode enostavno ne moreš dopuščati.
o+ nevone
i strongly object m'am
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?

Thomas ::
Denimo, da imamo svobodo. Vedno se lahko odločiš med 10 variantami.
Po katerem mehanizmu se pa odločaš?
A - random
B - za tisto kar je zate najbolje
C - kako drugače
No, to me _RES_ zanima.
Po katerem mehanizmu se pa odločaš?
A - random
B - za tisto kar je zate najbolje
C - kako drugače
No, to me _RES_ zanima.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

nevone ::
i strongly object m'am
Čemu nasprotuješ? Temu, da mora sistem imeti omejitve, da se ne izrodi?
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Saladin ::
Denimo, da imamo svobodo. Vedno se lahko odločiš med 10 variantami.
Po katerem mehanizmu se pa odločaš?
A - random
B - za tisto kar je zate najbolje
C - kako drugače
No, to me _RES_ zanima.
C - za tisto, kar si ŽELIM
(kar lahko, med ostalim in po želji, vključuje tako A in B)
Kar morda ni najbolje zate - ampak simulacija ti lahko jasno razloži, v kakšen morebiten rizik se spuščaš. Vse odločitve so tvoje, vendar morajo vse biti utemeljene na informirani podlagi.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

T-h-o-r ::
Denimo, da imamo svobodo. Vedno se lahko odločiš med 10 variantami.
Po katerem mehanizmu se pa odločaš?
A - random
B - za tisto kar je zate najbolje
C - kako drugače
No, to me _RES_ zanima.
kot je saladin napisal, tisto, kar si želim, četudi ni najboljše zame (npr. če se hočem napit, se bom napil, čeprav je slabo zame)
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?

Thomas ::
Aha, mehanizem ŽELJE je pa nekaj:
A - absolutno transcendentnega
B - random
C - evolucijsko vprogramirano
A - absolutno transcendentnega
B - random
C - evolucijsko vprogramirano
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Aha, mehanizem ŽELJE je pa nekaj:
D -
Želja (aka Svobodna volja) je rezultat evolucijsko pridobljenih in dovolj razvitih biokemičnih in bioelektričnih nevroloških struktur, ki procesirajo informacije glede na delno random genetiko, glede na individualne izkušnje/vzgojo in glede na posledično zmožnost procesiranja/racionalizacije/kontrole nad tako pridobljenimi informacijami. Želja je rezultat te "enolončnice".
Oz. to je nivo želje sodobnega Homo Sapiensa. To naj bi bil "minimalni" nivo želje/volje, ki si ga želimo v prihodnjosti.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::
Se pravi en random cocktail je nujen? Prav, nobenega posebnega problema. To lahko vedno emuliramo. In izbiramo nek procent suboptimalnih izbir.
Zakaj bi to sploh počeli? Komu na ljubo? Randomu?
Zakaj bi to sploh počeli? Komu na ljubo? Randomu?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Zakaj bi to sploh počeli? Komu na ljubo? Randomu?
Zavoljo ohranjanja individuumov?
Če ni razlik med sentiencami - zakaj jih potem sploh imeti več?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Saladin ()

Thomas ::
Se pravi, po tvoji logiki mora biti kakšnemu slabše, da se ohrani razlika?
Saj mu lahko daš vsakemu drugačne tapete na steno, pa je.
Ni nibenega razloga, da bi bila izbira kadarkoli suboptimalna. V imenu svobodne volje ali česarkoli drugega. To zdaj sprevidiš?
Saj mu lahko daš vsakemu drugačne tapete na steno, pa je.
Ni nibenega razloga, da bi bila izbira kadarkoli suboptimalna. V imenu svobodne volje ali česarkoli drugega. To zdaj sprevidiš?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Saj mu lahko daš vsakemu drugačne tapete na steno, pa je.
"Kdo" da "kaj" "komu"?
Simulacija naj si izmisli neko osebnost, ki naj ji da izmišljene parametre znotraj simuliranega sveta?
In kje smo "mi" tukaj notri? Potem govorimo zgolj o simulaciji, ki ustvarja zgolj simulacije zavoljo drugih simulacij.
Tam ni govora o kaki sentienci - vse entitete tam so zasimulirane (tudi tiste "privilegirane", zavoljo katere tečejo razne instance).
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Saladin ()

Thomas ::
Preden greva naprej, vidiš zdaj kako nedefinirana je "svobodna volja" v svetu, kjer nimaš naravnega sovražnika?
V temle trenutnem svetu naravne sovražnike imaš, zato je pomembno, da si svoboden, da se lahko odločaš po svoje, svobodno. Z drugimi besedami - predvidoma po svojih najboljših interesih. Slediti temu, kar je po _tvoje_ zate najbolje, je v prisotnosti konkurence edino smiselno.
Če ti drugi sentienti niso konkurenca, je bolje zate, da ti neka enota izračuna najboljšo izbiro. Saj jo imaš lahko sam, tako kot doslej. Samo privida se znebiš, to je vse.
V temle trenutnem svetu naravne sovražnike imaš, zato je pomembno, da si svoboden, da se lahko odločaš po svoje, svobodno. Z drugimi besedami - predvidoma po svojih najboljših interesih. Slediti temu, kar je po _tvoje_ zate najbolje, je v prisotnosti konkurence edino smiselno.
Če ti drugi sentienti niso konkurenca, je bolje zate, da ti neka enota izračuna najboljšo izbiro. Saj jo imaš lahko sam, tako kot doslej. Samo privida se znebiš, to je vse.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Če ti drugi sentienti niso konkurenca, je bolje zate, da ti neka enota izračuna najboljšo izbiro. Saj jo imaš lahko sam, tako kot doslej. Samo privida se znebiš, to je vse.
Malo si to čudno napisal.
"Optimalno" bi res bilo, da ti neka enota izračuna najboljšo izbiro. Ampak ti jo moraš prej svobodno pooblastit za to in vedno moraš imeti možnost, da spet sam prevzameš kontrolo nad izbirami.
Pri "svobodni volji" se ne gre toliko za vprašanje "kaj je optimalna izbira", kot pa za zavedanje, da je vse, kar narediš "tvoja izbira".
Gre se za važen del psihologije osebnosti, ki bo IMHO pomemben tudi takrat, ko zamenjamo substrat in okolje.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::
Po moje je ta "važen del psihologije osebnosti" - sumnjičavost po domače - zdajle precej nujen. V drastično izboljšanih pogojih je pa potreben ravno toliko, kot hokejski ščitniki po telesu, kadar greš spat.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Thomas ()

Saladin ::
Po moje je ta "važen del psihologije osebnosti" - sumnjičavost po domače - zdajle precej nujen. V drastično izboljšanih pogojih je pa potreben ravno toliko, kot hokejski ščitniki po telesu, kadar greš spat.
Morda.
Ampak moja varijanta omogoča "pobeg iz sistema" - če obstaja želja ali potreba po tem.
In to je tisto pomembno. Da imaš vedno na voljo opcije (tudi v "nebesih").
Morda so nepotrebne. Ampak kaj, če niso?
Tudi sam trdiš, da se ne sme vse staviti na eno karto. Za to se gre.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

T-h-o-r ::
Se pravi, po tvoji logiki mora biti kakšnemu slabše, da se ohrani razlika?
torej bi bil to potem nekak komunizem? vsakemu bi bilo tako, kot zavestno hoče da mu je
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?

Thomas ::
Komunizem je ena od utopij. Ker se je ponesrečila je bila tragedija, če bi se posrečila bi bil pa dolgčas z nerešenimi in ignoriranimi problemi, kot so recimo bolezni.
Utopisti kot Marx, Moore in podobni, so prodajali nekaj krščanskim nebesom podobnega na Zemlji. Dolgočasno poležavanje po livadah in sviranje na harfo. S tem da v krščanskih nebesih te mravlje ne opikajo, v komunističnih še vedno.
Utopija nikoli doslej ni bila mišljena resno. Samo zvijača za bolj pozemeljske cilje. Sicer bi se več posvečali detajlom, kako naj v raju bo.
Zdaj je (tehnološka) utopija na dosegu in zato se moramo zmenit. Če je kaj dobrega za vzeti vanjo iz biologije in kulture. Če koga "preveč" spominja na komunizem ali krščanstvo - njegov problem v dojemanju.
Utopisti kot Marx, Moore in podobni, so prodajali nekaj krščanskim nebesom podobnega na Zemlji. Dolgočasno poležavanje po livadah in sviranje na harfo. S tem da v krščanskih nebesih te mravlje ne opikajo, v komunističnih še vedno.
Utopija nikoli doslej ni bila mišljena resno. Samo zvijača za bolj pozemeljske cilje. Sicer bi se več posvečali detajlom, kako naj v raju bo.
Zdaj je (tehnološka) utopija na dosegu in zato se moramo zmenit. Če je kaj dobrega za vzeti vanjo iz biologije in kulture. Če koga "preveč" spominja na komunizem ali krščanstvo - njegov problem v dojemanju.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

T-h-o-r ::
tvoja rešitev vseh problemov se enostavno sliši identično, kot komunistična ali krščanska ali budistična (samo užitek, nič več trpljenja, raj itd.)
+sem proti temu, da se ne bi smel zavestno odločiti kaj si želiš...
+sem proti temu, da se ne bi smel zavestno odločiti kaj si želiš...
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?

Thomas ::
Če bi bil pobožen matematik, naprimer. Iskren, globoko veren kristjan, ki ga zanimajo matematični problemi, bi gojil upanje, da mi Bog ob sodnem dnevu razjasni vse kar me zanima. Goldbachovo domnevo, da mi lepo razloži. Pove, kateri dodatni aksiomi so potrebni, da je njena pravilnost dokazana.
In tako naprej, party ad infinitum, saj njegovi resourcei so neomejeni.
Ampak kolikor vem, takih upov ni gojil še nihče. Niso resno jemali cele zadeve. Imela je samo neko stransko, družbeno funkcijo.
Tudi noben komunist ni menil, da ko komunizem zmaga, bomo pa šli na Solaris in se še tam lepo imeli. Samo en disident, Lem, je nekaj cagal glede tega.
Zdej pa, mnogi Singularitanci pa razmišljajo, kako bi dobili toliko in toliko solarnih mas za svoja raziskovanja in avanture. Eni bi se šli znanost in raziskovanje, drugi bi samo "plehko pležurirali". Tretji nekaj vmes.
Zdej smo prvič v zgodovini (nekateri) resno vzeli možnost uresničenja divje utopije.
In tako naprej, party ad infinitum, saj njegovi resourcei so neomejeni.
Ampak kolikor vem, takih upov ni gojil še nihče. Niso resno jemali cele zadeve. Imela je samo neko stransko, družbeno funkcijo.
Tudi noben komunist ni menil, da ko komunizem zmaga, bomo pa šli na Solaris in se še tam lepo imeli. Samo en disident, Lem, je nekaj cagal glede tega.
Zdej pa, mnogi Singularitanci pa razmišljajo, kako bi dobili toliko in toliko solarnih mas za svoja raziskovanja in avanture. Eni bi se šli znanost in raziskovanje, drugi bi samo "plehko pležurirali". Tretji nekaj vmes.
Zdej smo prvič v zgodovini (nekateri) resno vzeli možnost uresničenja divje utopije.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::
+sem proti temu, da se ne bi smel zavestno odločiti kaj si želiš...
Sej se lahko. Samo nič suboptimalnega ne smeš. Suboptimalnega v smislu - si bom iz inata zvrtal luknjo v glavo.
Ampak saj je niti nočeš. Off limits.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

T-h-o-r ::
+sem proti temu, da se ne bi smel zavestno odločiti kaj si želiš...
Sej se lahko. Samo nič suboptimalnega ne smeš. Suboptimalnega v smislu - si bom iz inata zvrtal luknjo v glavo.
Ampak saj je niti nočeš. Off limits.
nekateri si pa hočejo - in si tudi jo, in ne vem, zakaj to preprečit, sploh če s tem ne škoduješ drugim...
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?

Saladin ::
+sem proti temu, da se ne bi smel zavestno odločiti kaj si želiš...
Sej se lahko. Samo nič suboptimalnega ne smeš. Suboptimalnega v smislu - si bom iz inata zvrtal luknjo v glavo.
Ampak saj je niti nočeš. Off limits.
Tudi suboptimalno se mora dopustiti (z primernimi svarili in garancijo, da sentienca popolnoma razume, kaj dela in kakšne bodo posledice). In sevdea - ta suboptimalnost ne sme ogrožati sistema oz. drugih sentienc.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::
Si po vajina sentienca sme z vrtalno mašino zvrtati luknjo v koleno ali v glavo?
Ali je vseeno bolje, da se s takimi idejami sploh ne ukvarja, da se (ji) take ideje sploh ne generirajo?
Vprašam.
Ali je vseeno bolje, da se s takimi idejami sploh ne ukvarja, da se (ji) take ideje sploh ne generirajo?
Vprašam.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Si po vajina sentienca sme z vrtalno mašino zvrtati luknjo v koleno ali v glavo?
Da.
Ali je vseeno bolje, da se s takimi idejami sploh ne ukvarja, da se (ji) take ideje sploh ne generirajo?
Mind control, brainwashing, zombifikacija,...
Vse v zelo omejenem merilu - ampak točno o tem govoriš.
Zakaj bi branil neki sentienci, da si škoduje (če si to res želi). Ali celo da umre (če si to res želi)?
Saj temu potencialno škoduje samo sebi (ob samo-terminaciji pa še sprosti resurse za druge sentience).
Ob tem moraš vedet - skoraj nihče (morda absolunto nihče) bo poskusil kaj takšnega. Klasični razlogi za taka dejanja so namreč eliminirana.
Če sistem deluje - se nimaš kaj za bati.
Če pa bi sentience začele množično delati prav to, pa bi to bil jasen indic, da je z sistemom nekaj narobe. Zakaj samomor, ko pa imaš absolutno vse?
Če pa bi enkrat prišlo do tega (če bi globalno preživetje sentienc bilo ogroženo), pa ni problem uveljavit tvojih prepovedi.
Potem pa bi bil potreben nov razmislek vseh udeleženih, zakaj "nebesa" vodijo v samomorilske želje.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::
Vsak dan si kakšen nesrečnik na Zemlji zvrta luknjo v koleno, polije z bencinom in zažge - in še slabše stvari.
Če se da zagovarjati, da v trenutnih razmerah to ima nek smisel, ga v techno skrajno naprednem svetu nima. V takšnem, kakršnakoli stiska posameznika povzroči vse alarme in sirene. Ni potrebe po takih Jan Palacha protestih.
Če se da zagovarjati, da v trenutnih razmerah to ima nek smisel, ga v techno skrajno naprednem svetu nima. V takšnem, kakršnakoli stiska posameznika povzroči vse alarme in sirene. Ni potrebe po takih Jan Palacha protestih.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Če se da zagovarjati, da v trenutnih razmerah to ima nek smisel, ga v techno skrajno naprednem svetu nima
Potem se nimaš kaj za bati.
V takšnem, kakršnakoli stiska posameznika povzroči vse alarme in sirene.
Pa naj zazvonijo alarmi.
Recimo, da mora sentienca 100x (za daljšim časom vmes za premislek) zaprositi simulacijo, naj mu dopusti pain. Če le ta to podaljšem času želi, mu ti simulacija dopusti.
če je to par posameznikov na desetletje, je to recimo OK.
Če pa bi 90% vseh prisotnih začelo prositi, celo "moledovati", da jim simulacija dopusti pain ali celo smrt, potem bi "zares" trebali zvoniti vsi alarmi.
Z simulacijo je namreč nekaj zelo narobe.
EDIT:
Slovnica, ja.
Bom popravil? Ne.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Saladin ()

Thomas ::
Nobenega razloga za pain ni. Če ga še tako ovijaš v nevem kakšno moralo, še vedno ga ni.
Pain je po definiciji bad in mi po definiciji nočemo paina.
Niti kot koktail s fantomom svobodne volje, niti kako drugače.
Pain je po definiciji bad in mi po definiciji nočemo paina.
Niti kot koktail s fantomom svobodne volje, niti kako drugače.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

T-h-o-r ::
a sploh poskušaš razumeti, kar ti je saladin povedal???????
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?

Thomas ::
Poskušam in razumem samo, da bi ohranil pain. Zlo, v mojem slovarju.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Ponavljam:
Razlog za dopuščanje paina je dvojen:
-Svobodna volja je pleasure. Odsotnost svobodne volje je pain. To je pri racionalni zavesti neizogibno - če nočeš paina potem moraš tudi celotno idejo paina izbrisat/blokirat iz take zavesti.
Skratka, zombifikacija.
Tega NOČEMO.
Pain je nujno potreben. Najverjetneje je več kot dovolj tisti začasen, simuliran pain. Ampak če hočeš ohranit celovitost sentience in maks. svobodo, ji moraš dopustit tudi realen pain in celo smrt.
Slednje najverjetneje ne bo nihče izbral. Ampak ta vrata MORAŠ pustit odprta. Sentience MORAJO imeti maks. izbiro, tudi če te izbire nikoli ne storijo. Le tako bodo "spokojne".
-Pain kot del pobega iz simulacije pa je nujna varovalka. Tudi najboljša simulacija ne more predvideti prav vseh variabel oz. vgraditi varovalke za čisto vse njih.
Če simulacija morebiti začne zatajevat ali pa se pojavijo druge nepredvidene egzistencialne grožnje, je potrebna sposobnost radikalne reorganizacije sistema (možnost nove Singularnosti) in vseh sentienc znotraj nje.
Za to potrebuješ možnost realnega paina kot tudi polno racionalno sposobnost sentienc, da lahko razumejo celotno sliko, kar se dogaja in kakšne odločitve sedaj padajo na njih. Sentience morajo razumeti celotno sliko, tudi pojem paina (ne smejo biti "zombificirane") in morajo imeti možnost pobega/reorganizacije/morda celo možnost pragmatičnega samomora za dobro večine - če sistem ni več zmožen vzdrževati vseh sentienc.
Brez določene mere paina ne gre.
Razlog za dopuščanje paina je dvojen:
-Svobodna volja je pleasure. Odsotnost svobodne volje je pain. To je pri racionalni zavesti neizogibno - če nočeš paina potem moraš tudi celotno idejo paina izbrisat/blokirat iz take zavesti.
Skratka, zombifikacija.
Tega NOČEMO.
Pain je nujno potreben. Najverjetneje je več kot dovolj tisti začasen, simuliran pain. Ampak če hočeš ohranit celovitost sentience in maks. svobodo, ji moraš dopustit tudi realen pain in celo smrt.
Slednje najverjetneje ne bo nihče izbral. Ampak ta vrata MORAŠ pustit odprta. Sentience MORAJO imeti maks. izbiro, tudi če te izbire nikoli ne storijo. Le tako bodo "spokojne".
-Pain kot del pobega iz simulacije pa je nujna varovalka. Tudi najboljša simulacija ne more predvideti prav vseh variabel oz. vgraditi varovalke za čisto vse njih.
Če simulacija morebiti začne zatajevat ali pa se pojavijo druge nepredvidene egzistencialne grožnje, je potrebna sposobnost radikalne reorganizacije sistema (možnost nove Singularnosti) in vseh sentienc znotraj nje.
Za to potrebuješ možnost realnega paina kot tudi polno racionalno sposobnost sentienc, da lahko razumejo celotno sliko, kar se dogaja in kakšne odločitve sedaj padajo na njih. Sentience morajo razumeti celotno sliko, tudi pojem paina (ne smejo biti "zombificirane") in morajo imeti možnost pobega/reorganizacije/morda celo možnost pragmatičnega samomora za dobro večine - če sistem ni več zmožen vzdrževati vseh sentienc.
Brez določene mere paina ne gre.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::
Hočeš pain, da boš imel svobodno voljo, da ne bo paina.
Sej boš imel pain - odsotnost svobodne volje. Ravno tako kot zdaj.
Ti bi en drug pain?
Sej boš imel pain - odsotnost svobodne volje. Ravno tako kot zdaj.
Ti bi en drug pain?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::
Hočeš pain, da boš imel svobodno voljo, da ne bo paina.
Hočem "potencial" paina, da lahko svobodno izberem, če hočem pain ali ne.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::
Hočeš potencial, da si lahko izbereš, da se boš kuhal v vrelem olju 1000 let?
Al tega pa ne? Kolikšen pain potencial hočeš imeti?
Al tega pa ne? Kolikšen pain potencial hočeš imeti?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

nevone ::
Hočem "potencial" paina, da lahko svobodno izberem, če hočem pain ali ne.
Hočeš se igrati z ognjem na način, da se lahko prekleto opečeš?
Tak sistem je potencialno zelo nevaren. Kje boš potegnil mejo? Ker potegniti jo moraš. In vedno se bo našel nekdo, ki bo tisti meji ugovarjal.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Saladin ::
Hočeš potencial, da si lahko izbereš, da se boš kuhal v vrelem olju 1000 let?
Če si kak mazohist tega zares želi (in da jasno ve, kaj to pomeni in da lahko kadarkoli tako simulacijo preneha) - zakaj ne?
Saj ne ogroža nobenega drugega niti trajno sebi (ker je to simuliran pain oz. za njega pleasure).
Vsaki sentienci mora biti dovoljeno, da v svoji instanci dela prav vse, kar si zaželi, tudi če to vključuje najhujše (simulirane) svinjarije in perverznosti.
Pomembno je le, da so takšna dejanja ne vplivajo na pleasure in varnost drugih sentienc, da se takšna dejanja izvajajo zgolj nad imaginarnimi subjekti in da je vsaka želja oz. vsaka odločitev maksimalno informirana.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

nevone ::
Pomembno je le, da so takšna dejanja ne vplivajo na pleasure in varnost drugih sentienc, da se takšna dejanja izvajajo zgolj nad imaginarnimi subjekti in da je vsaka želja oz. vsaka odločitev maksimalno info
Kaj pa sadisti, ki uživajo v trpljnju drugega? Tem pa ne bi dovolil tega užitka. Ker če bi bil on informiran, da tisti imaginarni subjekt ne trpi, potem njegovemu užitku ne bi bilo zadoščeno.
No, v resnici je tako, da če si dovolj dobro informiran in če te nič ne sili v to, se sadizmu odrečeš, prav tako vsaki drugi bolečini.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Saladin ::
Kaj pa sadisti, ki uživajo v trpljnju drugega? Tem pa ne bi dovolil tega užitka. Ker če bi bil on informiran, da tisti imaginarni subjekt ne trpi, potem njegovemu užitku ne bi bilo zadoščeno.
Če mu to ni dovolj, mu simulacija dovoli začasno "ignoranco", ko ne ve razliko med realnimi in imaginarnimi subjekti.
Ampak ta "ignoranca" mora biti časovno omejena. Kajti če ni, je "za večno" ujet v neznanju. Morda to hoče, ampak zavoljo eliminacije morebitnega errorja, se bo pač večkrat moral sam odločiti za to neznanje.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

T-h-o-r ::
Pomembno je le, da so takšna dejanja ne vplivajo na pleasure in varnost drugih sentienc, da se takšna dejanja izvajajo zgolj nad imaginarnimi subjekti in da je vsaka želja oz. vsaka odločitev maksimalno info
Kaj pa sadisti, ki uživajo v trpljnju drugega? Tem pa ne bi dovolil tega užitka. Ker če bi bil on informiran, da tisti imaginarni subjekt ne trpi, potem njegovemu užitku ne bi bilo zadoščeno.
No, v resnici je tako, da če si dovolj dobro informiran in če te nič ne sili v to, se sadizmu odrečeš, prav tako vsaki drugi bolečini.
o+ nevone
samo malo, ko sem par strani nazaj bral, se mi je zdel, kot da bi si lahko vsak ustvaril svojo realnost, ki mu paše? potem tako ali tako ne more vplivati na druge....
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?

Saladin ::
samo malo, ko sem par strani nazaj bral, se mi je zdel, kot da bi si lahko vsak ustvaril svojo realnost, ki mu paše? potem tako ali tako ne more vplivati na druge....
Sprašuje o situaciji, ko sadist ve, da muči zgolj simulirane osebnosti in nobenene prave sentience.
To znanje pa bi mu znalo zmanjševati njegov pleasure, ker bi on hotel mučiti prave sentience.
Tega mu seveda ne smemo dopustiti - lahko pa mu (če si to želi) zabrišemo poznavanje razlik med imagionarnimi in realnimi sentiencami.
Na njegovo željo mu lahko (nekaj časa) pustimo, da misli, da muči prave sentience.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Saladin ()

nevone ::
Če mu to ni dovolj, mu simulacija dovoli začasno "ignoranco", ko ne ve razliko med realnimi in imaginarnimi subjekti.
Ampak ta "ignoranca" mora biti časovno omejena. Kajti če ni, je "za večno" ujet v neznanju. Morda to hoče, ampak zavoljo eliminacije morebitnega errorja, se bo pač večkrat moral sam odločiti za to neznanj
Jaz takšnega Protokola ne grem pisat. Preveč pasti, ki lahko rezultirajo v hell-scenarij.
Je pa hipotetično takšen Protokol, ki ga zagovarjaš, s stališča vseh posameznikov danes edino zadovoljiv.
Ampak kot rečeno, jaz se z ognjem, ki te lahko opeče, ne želim igrati.
Bo treba še malo trenutni mempleks peglat, da ljudje sprevidijo, da paina pač ne rabijo, in da se k njemu "zatekamo" danes zato, ker druge izbire nimamo.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Saladin ::
Jaz takšnega Protokola ne grem pisat. Preveč pasti, ki lahko rezultirajo v hell-scenarij.
Hehe,
Ne greš ga pisat zaradi izjemne kompleksnosti in ogromnim potrebnim številom varovalk.
To je tvoj (in Thomasov) "problem". Pragmatičnost in praktičnost.
Ko si zadamo en cilj, ta ne sme biti enostaven - ampak najboljši možen.
In vsi vmesni koraki (ki resda morajo biti praktični) morajo omogočati doseganje tega cilja.
Saj najenostavnejša bi res bila neka oblika lobotomije, kjer posameznik ne bi občutil ali dojemal več paina.
Ampak to je nepovratna degradacija zavesti, brez možnosti popravkov, brez možnosti napredka, brez možnosti dinamike.
Moja varijanta pa omogoča vse to. Lahko se celo daš lobotomizirat, če že hočeš. Ampak v simulaciji boš to zgolj navidezno in začasno.
Omejitve bodo vedno - ampak treba jih zadati na prava mesta. Ne nekje na sredini, ker je tako enostavneje - ampak povsem na skrajen konec možne izvedljivosti.
Pleasure ni dovolj.
Zgolj maksimalen pleasure (ki vključuje določen pain) je "good enough".
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"