» »

Katero kolo

Katero kolo

««
50 / 95
»»

pffff ::

Alfa Dog je izjavil:

Se ne strinjam.
Vrsto let sem vozil starega entry level 26" Scott mtb. Ko sem pred tremi leti kupil novega 29" Cuba, se mi je odprl nov svet. Vse je boljše, predvsem zavore in menjalnik. Vozim se 3x več kot prej.
Pozirat nimam pred kom, ker se vozim sam po gozdu. Kolo je ponavadi tolko blatno/prašno, da se ne vidi ne znamke kolesa ne tipa opreme.


Placebo. Je razlika, ampak par kapljic olja, pa je ni vec. Sploh pa ne pri tezi. Prodajalci se vam za hrbtom rezijo, ko kupite kaj dragega. Glavna razlika, ki jo rekreativci opazijo je podmazanost (ker so dandanasnji kolesarji taki salabajzerji, da niti ketne ne znajo namazat). Vse ostalo je sekundarno.

Seveda pa se je treba zavedati, da obstajajo tudi kreteni med rekreativci, ki si grejo zjebavati telo za nekaj tako brezveznega kot je maraton Franja, s tem, da se dopingirajo (da se hvalijo z rezultati). Pac 100 ljudi 100 cudi, 100 zena 200 sisa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: pffff ()

sunshine403 ::

WiseBear je izjavil:

@sunshine403: Verjemi, da Squirt v praksi funkcionira odlično. Gre za emulzijo, ki površino omaka podobno dobro kot olje. Po nekaj urah od nanašanja topilo (mislim da je kar voda) odpari in za sabo pusti film voska. Pomembno je, da je veriga pred prvim nanosom zelo dobro razmaščena. Kuhanje v parafinu mi je v praksi preveč zamudno. Pri tem rabiš kar nekaj priprav in opreme. Snemanje verige ob vsakem mazanju, pa pomeni višji strošek quicklinkov.

Mogoce res, verjamem pa ne. Verjamem pa ne zato, ker med pini in rolerji ni veliko prostora, stvar je vodoravna in ce ti nakapljas olje po vrhu verige, je zelo majhna verjetnost, da bo to olje vodoravno prodrlo do sredine tega prostora med pini in rolerji... pac fizika. Ampak ker nisem nikoli poizkusil, dopuscam moznost da se motim.

pffff je izjavil:

Placebo. Je razlika, ampak par kapljic olja, pa je ni vec. Sploh pa ne pri tezi. Prodajalci se vam za hrbtom rezijo, ko kupite kaj dragega. Glavna razlika, ki jo rekreativci opazijo je podmazanost (ker so dandanasnji kolesarji taki salabajzerji, da niti ketne ne znajo namazat). Vse ostalo je sekundarno.

Absolutno... danasnji menjalnik salta cisto enako kot tisti iz leta 1992... no razen da pri obremenitvi prestavlja neprimerno boljse. Danasnje vzmetenje je cisto isto kot tisto iz leta 1998... no razen da je pol lazje in deluje 10x boljse. Tako da aboslutno... bike za 300eur iz leta 2000 je cisto isti kot tisti za 10 jurjev iz leta 2021... samo zlica olivnega olja pa je vse enako.

Zgodovina sprememb…

pffff ::

sunshine403 je izjavil:


pffff je izjavil:

Placebo. Je razlika, ampak par kapljic olja, pa je ni vec. Sploh pa ne pri tezi. Prodajalci se vam za hrbtom rezijo, ko kupite kaj dragega. Glavna razlika, ki jo rekreativci opazijo je podmazanost (ker so dandanasnji kolesarji taki salabajzerji, da niti ketne ne znajo namazat). Vse ostalo je sekundarno.

Absolutno... danasnji menjalnik salta cisto enako kot tisti iz leta 1992... no razen da pri obremenitvi prestavlja neprimerno boljse. Danasnje vzmetenje je cisto isto kot tisto iz leta 1998... no razen da je pol lazje in deluje 10x boljse. Tako da aboslutno... bike za 300eur iz leta 2000 je cisto isti kot tisti za 10 jurjev iz leta 2021.


To je samo pesek v oci za bedake. Razlika v tezi je 200g. Klasicen debilen rekreativec shujsa v dveh mesecih za vec, pri tem pa prispara 2000 eurov. Ne bidona sabo vzeti, pa si na istem.

Jaz vam ne morem pomagati, ce padate na razne marketinske trike. Dobra kondicija bo nadomestila tisocake brez problemov, seveda pa to ni v interesu prodajalcev, ki vam bojo rade volje nasteli vse tehnicne izboljsave, vam bo pa prihajalo po kolesu in prodajlecevem frisu in za namecek mu ga boste se dobro "potegnili". Ne on vam, kot bi bilo prav. Vi njemu.

Tako, da - kar placujte, ce ste dovolj zabiti.

Celotna kolesarska scena je motena pribljizno na enak nacin kot audiofili. Tako kot oni slisijo kar je neslisno, kolesarji vozijo "hitreje" ceprav ne. Pac placebo efekt, nisem vam jaz kriv, da ste labilni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: pffff ()

pffff ::

Bom se enkrat postal s popravki, ker kreteni od slotecha blokirajo spremembe...

sunshine403 je izjavil:


pffff je izjavil:

Placebo. Je razlika, ampak par kapljic olja, pa je ni vec. Sploh pa ne pri tezi. Prodajalci se vam za hrbtom rezijo, ko kupite kaj dragega. Glavna razlika, ki jo rekreativci opazijo je podmazanost (ker so dandanasnji kolesarji taki salabajzerji, da niti ketne ne znajo namazat). Vse ostalo je sekundarno.

Absolutno... danasnji menjalnik salta cisto enako kot tisti iz leta 1992... no razen da pri obremenitvi prestavlja neprimerno boljse. Danasnje vzmetenje je cisto isto kot tisto iz leta 1998... no razen da je pol lazje in deluje 10x boljse. Tako da aboslutno... bike za 300eur iz leta 2000 je cisto isti kot tisti za 10 jurjev iz leta 2021.


To je samo pesek v oci za bedake. Razlika v tezi je 200g. Klasicen debilen rekreativec shujsa v dveh mesecih za vec, pri tem pa prispara 2000 eurov. Ne bidona sabo vzeti, pa si na istem.

Jaz vam ne morem pomagati, ce padate na razne marketinske trike. Dobra kondicija bo nadomestila tisocake brez problemov, seveda pa to ni v interesu prodajalcev, ki vam bojo rade volje nasteli vse tehnicne izboljsave, vam bo pa prihajalo po kolesu in prodajlecevem frisu in za namecek mu ga boste se dobro "potegnili". Ne on vam, kot bi bilo prav. Vi njemu.

Tako, da - kar placujte, ce ste dovolj zabiti.

Celotna kolesarska scena je motena pribljizno na enak nacin kot audiofili. Tako kot oni slisijo kar je neslisno, kolesarji vozijo "hitreje" ceprav ne. Pac placebo efekt, nisem vam jaz kriv, da ste labilni.

Ves stos je samo v vasi percepciji, ki je boljsa, ce je zadeva XTR 2021, teflonsko "uole" na ketni ipd. Dejansko pa bi 5 minut vec treninga vsak dan prineslo vec kot nekaj jurjev vec placano kolo. Ampak kot obicajno v zeitgeistu, se ljudje raje hvalijo s tem kaj imajo, kot s tem kar znajo. (30+ let gorski kolesar, slisal in videl sem ze dobesedno ves bullshit s strani firm in uporabnikov, je pa vse po vrsti, od A-Z bullshit. Nekdo natreniran te bo nascal na polno tudi na jeklenem Rogu, ko bos ti gonil nekaj jurjev vredno opremo - samo pri tem dejstvu nihce nic ne zasluzi, pa se hvalit se ne mores naokrog, skratka nihce nima koristi od tega, zato pa bojo raje prodajalci lajnali svoje o izboljsavah, ti pa bos raje lajnal o opremi, kot da bi se vec vozil.)

Menjalniki so se vedno menjalniki (ceprav vsaj pri MTB firme hocejo prepricati kupce, da so preneumni, da bi dve rocki za menjalnik furali, je "fuuuuul" bolje slabso genericno prestavno razmerje, kot pa specializirano - dejansko razmisljam, da bi dal spredaj tri zobnike, ker mi manjkajo najviskja in najnizja prestava, ne morem dovolj hitro voziti po ravnini in se ne ubijati na polno v klanec), bremze so se vedno breme in gestel je se vedno gestel. Mogoce je malo razlike v amortizarjih (ki jih cestasi itak ne marajo), ampak se tam je razlika trivialna napram koliko jajc (se) imas.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Groot ()

pffff ::

Edina zadeva, ki je res naredila razliko je elektromotor. Zaradi katerega bom pa hebal mater vsem proizvajalcem, ker zaradi njih gledam zavaljene racunalniske idiote in penzioniste, brez najmanjse motorike, ki se valijo po progah, kjer je bil se do nedavnega mir in si lahko uzival v voznji, saj ti je bilo jasno, da tja nihce od "mrozev" ne zmore priti s kolesom (razen na rami). Na koncu se bo eden od teh kretenov ubil ali kaksnega planinca povozil, ker mu je ratalo splezati kamor glede na svoje sposobnosti sploh ne bi smel, potem bojo pa spet padale zakonodajne spremembe tako kot nazadnje zaradi planinske zveze in zabitih alkoholikov (lovcev). Vem kako je bilo nazadnje in tega nocem se enkrat prezivljati ali lobirati.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: pffff ()

pffff ::

Samo, da bo jasno, Groot ( https://slo-tech.com/profili/112469 )je predlagal za izbris oba posta. Verjetno spada v skupino "zabitih alkoholikov" ali pa preprodajalcev, ki jim "hebem" posel. Pa ne se matrat, ker bom repostal, ce bo treba tudi pod drugim nickom, tudi veckrat. In ja, bom permutiral tekst, da ne bo pod avtomaticen izbris padel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: pffff ()

Groot ::

Haha somebody forgot to take pils today XD

Pa da ti bo mogoče jasno, izbris sem dalj zgolj zato ker je tvoje pisanje katastrofalno in še napol žaljivo povrh. Če bi uspel trikrat vdihnit in napisat nek smiselen sestavek, bi se dejansko še strinjal s tabo. Generalno se namreč strinjam da je plačevanje 500 EUR več zato da dobiš 400g lažje kolo ob enakih komponentah popolna bedarija, razen če si res profi kolesar. Tudi sam sem raje vzel cenejše in nekoliko težje kolo, čeprav se je marsikateri kolega obregnil v to da je težje.

P.s. se pa nikakor ne strinjam z nadublozami da je 20 let staro kolo enakovredno današnjemu, ker je to samo neumno trditi in je škoda sploh komentirati naprej

PacificBlue ::

Novichok

Preden pises bedarije, dvakrat premisli. Ne raje trikrat, vsaj v tvojem primeru. Ok?
Kripto nasveti žal niso več zastonj!
0.0005 $BTC per advice!
bc1qj2hpx76zdq45kkv0vq0z4u690egrt0r8qurrl6

globoko grlo ::

hehe Novichok ma kr prav ;)
V kolesarstvu je oromno egoistov in če lohka kup 200g lažjo komponento, jo bo. Hitrej ne bo pa nič :) Če si res dobr in greš do limita na vsaki furi, ajd, pol se pozna, za pretežke "semi-profi" znalce je pa to navadno prepucavanje.

E picikli so pa super za general populacijo, sam je spet res, da se lohka "pujski" hitr precenjo in so pol problemi.
Gigabyte B460M DS3H | I5 - 10400F | 16GB | 6700XT | P2 m.2 500GB

PacificBlue ::

globoko grlo je izjavil:

hehe Novichok ma kr prav ;)
V kolesarstvu je oromno egoistov in če lohka kup 200g lažjo komponento, jo bo. Hitrej ne bo pa nič :) Če si res dobr in greš do limita na vsaki furi, ajd, pol se pozna, za pretežke "semi-profi" znalce je pa to navadno prepucavanje.

E picikli so pa super za general populacijo, sam je spet res, da se lohka "pujski" hitr precenjo in so pol problemi.


Ne gre se za tekmovanje, vsak normalen kolesar rad uziva na kolesu in zmanjsa suffering na minimal. Zato. Sam tudi ne uporabljam Strave in casomerilcev, ker ni noben point v tem. Sploh v egu. Gre se za čisti uzitek povezan z kvalitetnimi komponentami, ne pa 3x9 samokolnicami kot jih hvalite eni tukaj gor. Uzivajte v tem, ampak ne hvala.
Kripto nasveti žal niso več zastonj!
0.0005 $BTC per advice!
bc1qj2hpx76zdq45kkv0vq0z4u690egrt0r8qurrl6

sunshine403 ::

pffff je izjavil:

To je samo pesek v oci za bedake. Razlika v tezi je 200g. Klasicen debilen rekreativec shujsa v dveh mesecih za vec, pri tem pa prispara 2000 eurov. Ne bidona sabo vzeti, pa si na istem.

Ok, ker je prevec... bom pa z zavorami. Bos rekel da je cantilever brake iz leta 1992 enako dober kot disk iz leta 2021? Ce bos se vedno trdil, da je in da je to zgolj placebo, sva zakljucila pogovor.
PS: Pri meni nima teze nekega strasnega pomena. Tekmujem ne vec (v kolesarstvu tako ali tako nisem) tako da mi je vseeno ali sem na vrhu hriba 2min prej ali kasneje. Glede na mojo tezo in velikost in procent mascobe (ter slabih 500h taksnega ali drugacnega sporta na leto) pa bi tudi rekel da sem vse prej kot zavaljen racunalnicar, ki rabi elektromotor, ali XTR zato, ker se mu ne da shujsat. Mi je pa vseeno lepse vozit 2020 XTR kot pa 1998 Alivio... pa cetudi je po tvoje zgolj placebo.

pffff ::

sunshine403 je izjavil:

pffff je izjavil:

To je samo pesek v oci za bedake. Razlika v tezi je 200g. Klasicen debilen rekreativec shujsa v dveh mesecih za vec, pri tem pa prispara 2000 eurov. Ne bidona sabo vzeti, pa si na istem.

Ok, ker je prevec... bom pa z zavorami. Bos rekel da je cantilever brake iz leta 1992 enako dober kot disk iz leta 2021? Ce bos se vedno trdil, da je in da je to zgolj placebo, sva zakljucila pogovor.
PS: Pri meni nima teze nekega strasnega pomena. Tekmujem ne vec (v kolesarstvu tako ali tako nisem) tako da mi je vseeno ali sem na vrhu hriba 2min prej ali kasneje. Glede na mojo tezo in velikost in procent mascobe (ter slabih 500h taksnega ali drugacnega sporta na leto) pa bi tudi rekel da sem vse prej kot zavaljen racunalnicar, ki rabi elektromotor, ali XTR zato, ker se mu ne da shujsat. Mi je pa vseeno lepse vozit 2020 XTR kot pa 1998 Alivio... pa cetudi je po tvoje zgolj placebo.


Ja, tocno to bom rekel. Za nekoga, ki je na peaku svojih sposobnost, oz. na robu sposobnosti cloveskega telesa, tistih 200g naredi razliko. Si tam? No preberi naprej, ce nisi, ker 99.999% kolesarjev ni niti blizu. Za vecino hochstaplerjev, ki bi se radi hvalili s svojo opremo pa teh 200g ne naredi popolnoma nobene razlike. Vse kar je razlika je poziranje pred ostalimi kolesarji v "communityu". Teh koles se ne kupuje zato kar bi dejansko kaj doprinesla klascinemu rekreativcu (ki bi si, ce bi mu bi bila hitrost dejansko pomembna ze davno kupil recumbent kolo) ampak ima samo en razlog, za poziranje lastnika kako cool opremo ima. Vsakakrsno nestrinjanje tukaj te vrze v kategorijo bumbarjev, ki jim je bolj pomembno poziranje kot sport (ali, da ti dam se drugo moznost - kategorijo pozerjev).

Kot sem ze povedal, bil sem prica bivsemu reprezentantu, ki je "nascal" dva pozerska salabajzerja na jeklenem Rogu ("no zdaj pa poglejte tole") pri vzponu na prelaz pri Veliki planini (ne da se mi brskat za uradno designacijo). Pac, ce ste v inferiorni kondiciji vam ne bo pomagala nobena "oprema".

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: pffff ()

pffff ::

Spet fucking slotech, se enkrat popravek zgornjega:

sunshine403 je izjavil:

pffff je izjavil:

To je samo pesek v oci za bedake. Razlika v tezi je 200g. Klasicen debilen rekreativec shujsa v dveh mesecih za vec, pri tem pa prispara 2000 eurov. Ne bidona sabo vzeti, pa si na istem.

Ok, ker je prevec... bom pa z zavorami. Bos rekel da je cantilever brake iz leta 1992 enako dober kot disk iz leta 2021? Ce bos se vedno trdil, da je in da je to zgolj placebo, sva zakljucila pogovor.
PS: Pri meni nima teze nekega strasnega pomena. Tekmujem ne vec (v kolesarstvu tako ali tako nisem) tako da mi je vseeno ali sem na vrhu hriba 2min prej ali kasneje. Glede na mojo tezo in velikost in procent mascobe (ter slabih 500h taksnega ali drugacnega sporta na leto) pa bi tudi rekel da sem vse prej kot zavaljen racunalnicar, ki rabi elektromotor, ali XTR zato, ker se mu ne da shujsat. Mi je pa vseeno lepse vozit 2020 XTR kot pa 1998 Alivio... pa cetudi je po tvoje zgolj placebo.


Ja, tocno to bom rekel. Nek rekreativni salbajzer ne bo nikoli vozil situacije, kjer bi se bremze lahko izkazale. Ne bo prisel v situacijo, kjer bi bili kaj boljsi kot v-braki. Za vecino je vseeno, ker nimajo jajc, da bi se spusili po progi, dovolj hitro, da bi disk braki sploh imeli kaksen efekt. Moj rekord na Giant NRS 980 je 72km/h, pazi, MTB, full suspension, siroke gume. Iz Bornove poti (ze tukaj se za veliko vecino kolesarske populacije ustavi) dol po cesti iz Ljubelja, ko je bil ravno zaprt predor. Bi vas rad videl, koliko vas pride blizu, pa magari s cestnim (kjer bi pricakoval 100+, s kramparcami preprosto ni slo hitreje ceprav sem lezal na balanci). Ce bi se mi dalo, bi zbrskal posnetek, pa pozerji niste vredni dovolj.

Za nekoga, ki je na peaku svojih sposobnost, oz. na robu sposobnosti cloveskega telesa, tistih 200g naredi razliko. Si tam? No preberi naprej, ce nisi, ker 99.999% kolesarjev ni niti blizu. Za vecino hochstaplerjev, ki bi se radi hvalili s svojo opremo pa teh 200g ne naredi popolnoma nobene razlike. Vse kar je razlika je poziranje pred ostalimi kolesarji v "communityu". Teh koles se ne kupuje zato kar bi dejansko kaj doprinesla klascinemu rekreativcu (ki bi si, ce bi mu bi bila hitrost dejansko pomembna ze davno kupil recumbent kolo) ampak ima samo en razlog, za poziranje lastnika kako cool opremo ima. Vsakakrsno nestrinjanje tukaj te vrze v kategorijo bumbarjev, ki jim je bolj pomembno poziranje kot sport (ali, da ti dam se drugo moznost - kategorijo pozerjev).

Kot sem ze povedal, bil sem prica bivsemu reprezentantu, ki je "nascal" dva pozerska salabajzerja na cestnih kolesih na jeklenem Rogu ("no zdaj pa poglejte tole") pri vzponu na prelaz pri Veliki planini (ne da se mi brskat za uradno designacijo). Pac, ce ste v inferiorni kondiciji vam ne bo pomagala nobena "oprema". In tudi razliko boste cutili ravno toliko kot audiofili, ko si dajo na LP player "cudezne kamne".

Zgodovina sprememb…

pffff ::

Bottom line, ne rabite vrhunske opreme in vsakogar, ki jo kot rekreativec ima, glejte kot zahojenega debila ker tocno to je.

Zgodovina sprememb…

LeQuack ::

Enako velja za drage avte.
Quack !

pffff ::

LeQuack je izjavil:

Enako velja za drage avte.


Seveda. In popolnoma ista hochstaplerska klika jih kupuje. Ker jih je marketning preprical, da so pa nekaj ekstra zato ker vrzejo nenormalne kolicine denarja za to, da so nekaj ekstra. Dragi avtomobili, draga kolesa,... vedno se zavedajte, da so zadaj dusevno moteni obsebki, ki se jih je za izogibat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: pffff ()

pffff ::

Pa se tole, Okapi je predlagal izbris, bil je precej aktiven nekaj let na MTB forumu, potem pa je poniknil, verjetno si je prevec vampa nabral, da bi njegovi amortizerji se zdrzali. Zdaj je ze leta tiho kot "pizda" in pametuje precej manj. To so hochstaplerji o katerih sem govoril. Ki bi radi lastno nesposobnost / fizicno kondicijo zamenjali za "zadnji krik mode", ki jim ga prodajajo preprodajalci koles. Malo pameti v roke predlagam.

O ja Okapi, sem precej vpleten v MTB sceno, tudi hudo angaziran v prepoved MTB kolesarjenja, takrat, ko je prisla. :P

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Groot ()

pffff ::

No, pa da ne bom samo sral po glavah hochstaplerjev, nasvet za vecino, kupite si kolo ranga 300-400 eurov in dojamite, da "advanced featurjev", ki vam jih oglasujejo tukaj hochstaplerji, ne boste sposobni izkoristiti niti do 10%. Sicer ne bi tukaj sprasevali za mnenje. Koles ranga 1000+ eurov ne rabite. Ne samo to, ce bi radi imeli kondicijo, si nabavite najtezje kolo, kar ga najdete. Ker bo za vase srce naredilo precej vec kot ves denar, ki ga boste zmetali v zadnji "hype". Gestel, menjalnik, bremze so 50+ let stara tehnologija, ki se jo samo pegla. V osnovi pa ostaja enaka. Seveda pa bi rad vsak preprodajalec preprical potencialne naivce, da je pa zadnji hit mode nekaj "special". Pa ni. Samo kaksen 0.00001% izkoristka vec, kjer pa ne boste obcutili nobene razlike, razen na denarnici.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: pffff ()

energetik ::

Lej saj imaš point, ampak neke razlike med starimi in novimi mtbji pač so. Ni nujno da velike, ampak pri nekaterih komponentah pač so tudi velike.
Ja, 200 ali 400g prišparat se strinjam, da je zgolj pozerstvo, razen če si profič, ki tekmuje in lovi desetinke.
Ampak razlika med starim jeklenim MTB in novim je lahko 5kil, to pač ni več zanemarljivo. Nove zračne vilice so absolutno nekaj drugega kot stare na fedr. Prav tako disk bremze.

Po drugi strani pa jaz pač trdim, da ni take razlike med 3x9 in 1x12 kot nekateri tule trdijo. Ja, za neko specifično uporabo ja, ampak za npr. rekreativno XC uporabo je meni absolutno važen obseg in tudi razlike med razmerji. In to ne more noben trditi da ni bolje pri 3x9. Ravno danes sem naredil 35km XC turo (z 22 let starim v nulo obnovljenim MTB), uporabil sem tako razmerje 22/34 kot tudi 44/11 pri spustih. Kaj bi počel z npr. 34/10 na spustu, vrtel ko hrček?
Poleg tega, V-braki z novimi gumicami mene ustavijo vedno, tudi v mokrem, brez kakršne koli težave. Ja, na novem bi imel diske, pa ne zaradi performans, ampak da ne nucam feltne.

Aston_11 ::

Vidim več sveta na specialki kot na težjem gorskem, to pa zato, ker je v osnovi hitrejša, kondicija pa je tam tam, ker itak vozim izmenjaje ;) Tako da teorija s težkim biciklom se komot naredi s težkim možakom ;)

energetik je izjavil:

jaz pač trdim, da ni take razlike med 3x9 in 1x12 kot nekateri tule trdijo.

V bistvu je, ker po asfaltu/ravnini ne dohajaš tiste s triplo/diplo, ker vrtiš tista pedala, da cel bicikel skače. 1x11/1x12 je market nateg ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

energetik ::

Aston_11 je izjavil:


energetik je izjavil:

jaz pač trdim, da ni take razlike med 3x9 in 1x12 kot nekateri tule trdijo.

V bistvu je, ker po asfaltu/ravnini ne dohajaš tiste s triplo/diplo, ker vrtiš tista pedala, da cel bicikel skače. 1x11/1x12 je market nateg ;)

Ja, ta razlika je najbolj očitna. :)
Za isti obseg pri 1x12 bi moral imeti spredaj 40 zobov, zadaj pa kaseto 10-62. 62 zobe kasete zadaj si ne predstavljam :))

pffff ::

energetik je izjavil:

Lej saj imaš point, ampak neke razlike med starimi in novimi mtbji pač so. Ni nujno da velike, ampak pri nekaterih komponentah pač so tudi velike.
Ja, 200 ali 400g prišparat se strinjam, da je zgolj pozerstvo, razen če si profič, ki tekmuje in lovi desetinke.
Ampak razlika med starim jeklenim MTB in novim je lahko 5kil, to pač ni več zanemarljivo. Nove zračne vilice so absolutno nekaj drugega kot stare na fedr. Prav tako disk bremze.

Po drugi strani pa jaz pač trdim, da ni take razlike med 3x9 in 1x12 kot nekateri tule trdijo. Ja, za neko specifično uporabo ja, ampak za npr. rekreativno XC uporabo je meni absolutno važen obseg in tudi razlike med razmerji. In to ne more noben trditi da ni bolje pri 3x9. Ravno danes sem naredil 35km XC turo (z 22 let starim v nulo obnovljenim MTB), uporabil sem tako razmerje 22/34 kot tudi 44/11 pri spustih. Kaj bi počel z npr. 34/10 na spustu, vrtel ko hrček?
Poleg tega, V-braki z novimi gumicami mene ustavijo vedno, tudi v mokrem, brez kakršne koli težave. Ja, na novem bi imel diske, pa ne zaradi performans, ampak da ne nucam feltne.


Ce nimas jajc, da bos letel dol po skalah, disk bremze nimajo nobene prednosti pred v-braki. Ker tam, kjer se konca sposobnost v-brakov, vecina uporabnikov nikoli ne pristane. Bos svoji babici predlagal disk zavore, ko gre na trznico? Verjetno ne bos, mar ne? Ja, disk zavore imajo svoj point, ampak glede na to kar vidim v dejanskem zivljenju (sploh recimo pri uporabniki canondala), disk zavor vecino ljudi ne rabi, pa tudi leftya ne (btw, tam nekje okrog zivi ena nora starka s cannondalom, ki sem ji komaj sledil O.o, zenska je dejansko legenda, nic ne vem o njej ampak kapo dol O.o). Saj vse te tehnincne izboljsave so fine, ampak v razliki v ceni 100+ eurov, zato, da bos mogoce moral majckeno bolj rocko stisnit? Da sploh ne omenjam fullya. No fucking way. Ne recem, da bi se OP vozil po Krvavicah vsak drugi dan. Samo vecina se ne. Dalec od tega, verjetno bi po Krvavicah vecina dala kolo na kompost (ne glede na ceno), vecina je srecna ce spleza na Rasico in zvozi zadnji del brez da bi nosila kolo. Dol gre pa raje pes.

Spet in se enkrat in bom ponavljal do neskoncnosti. Z 2k+ eurov vrednim koleskom, vase sposobnosti ne bojo narasle. Ko boste rabili drago kolo boste vedeli brez da zanj sprasujete na slotechu. Nabavite kolo srednujega cenovnega razreda, v nekem dekatlonu "something", ce vas bo, ko ga zgonite do neprepoznavnosti (merite ketno!!!) se vedno grabilo, boste sami vedeli kaj hocete. Dokler ne veste, takih koles NE RABITE

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: pffff ()

pffff ::

Popravek: "btw, tam nekje okrog zivi ena nora starka s cannondalom", okrog Rasice je misljeno.

Kvinta ::

Bos svoji babici predlagal disk zavore, ko gre na trznico?


Ti maš zgleda v avtu spodaj v pleh luknjo zvrtano in se z nogami poganjaš kaki troll :))
A.C.A.B

pffff ::

Kvinta je izjavil:

Bos svoji babici predlagal disk zavore, ko gre na trznico?


Ti maš zgleda v avtu spodaj v pleh luknjo zvrtano in se z nogami poganjaš kaki troll :))


Nimam avtomobila, in ga tudi ne bom imel, imam probleme z vplivom lasnega obnasanja na okolje - ja, vem, da ne razume, nekateri "debili" pac ne gledamo samo na svojo korist, je pa najdrazja zadovoljna z dolzino mojega uda in se ne sekira. Jaz pa ne z manjkom nepotrebnega stroska vsako leto.

Po drugi strani imam pa nesramno drago kolo z vsemi "bells and whistles", po veliko iteracijah. In mi je popolnoma jasno, da nekaj takega nihce zares ne rabi, razen, ce je fanatik s konkretno kilometrino. Edini pomemben vidik kolesa je varnost. Ko ti rata zlomit gestel kolesa zaradi nacina voznje, zacnes razmisljat o necem "drazjem" (pa se takrat je pretirano). Vse ostalo je BV.

In ja. Na rogovih jeklencih (ne, ne CrMo :))) smo zvozili kot smrkavci zadeve, ki se jih danes ne bi upal. Ergo, ni faktor kolo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: pffff ()

mit3k ::

Daj ne bluzite, bi vas rad videl z v-brajki na kakem strmem in po možnosti mokrem trailu.

sunshine403 ::

pffff je izjavil:

Ja, tocno to bom rekel. Nek rekreativni salbajzer ne bo nikoli vozil situacije, kjer bi se bremze lahko izkazale. Ne bo prisel v situacijo, kjer bi bili kaj boljsi kot v-braki. Za vecino je vseeno, ker nimajo jajc, da bi se spusili po progi, dovolj hitro, da bi disk braki sploh imeli kaksen efekt. Moj rekord na Giant NRS 980 je 72km/h, pazi, MTB, full suspension, siroke gume. Iz Bornove poti (ze tukaj se za veliko vecino kolesarske populacije ustavi) dol po cesti iz Ljubelja, ko je bil ravno zaprt predor. Bi vas rad videl, koliko vas pride blizu, pa magari s cestnim (kjer bi pricakoval 100+, s kramparcami preprosto ni slo hitreje ceprav sem lezal na balanci). Ce bi se mi dalo, bi zbrskal posnetek, pa pozerji niste vredni dovolj.


Jah kaj naj recem, potem kot kaze bo le nekaj razlike med kolesi, ker tako na hitro po Polar Flowu je moja max hitrost lani 81.3km/h na tistih 300m klanca iz Povelj. Isto mtb, mtb gume itd. :)) Pa klanec ni primerljiv s tistim iz Ljubelja. Sedaj ali si zgolj toliko pussy da ne upas spustit, ali pa je razlika v kolesu. V vsakem primeru ti rezultat najbrz ni vsec, ker ne pase v tvojo agendo ;)

energetik ::

mit3k je izjavil:

Daj ne bluzite, bi vas rad videl z v-brajki na kakem strmem in po možnosti mokrem trailu.

Že dostikrat. Pa vedno prej zdrsne guma, kot pa da ne bi bremza prijela. Imam pa dobre gumice in v nulo nastavljene.

ramon ::

energetik je izjavil:

mit3k je izjavil:

Daj ne bluzite, bi vas rad videl z v-brajki na kakem strmem in po možnosti mokrem trailu.

Že dostikrat. Pa vedno prej zdrsne guma, kot pa da ne bi bremza prijela. Imam pa dobre gumice in v nulo nastavljene.


Če danes montirajo disk, razlog že mora biti. Ko smo pa kot mulci po klancu s Predila navzdol prehitevali avtomobile (in smo imeli cantilever spredaj/zadaj) je pred ovinkom pri zaviranju dvigovalo ta zadnje kolo pri biciklu. In še je bilo rezerve. Je bilo treba imeti nekoliko občutka. Toliko zmore navaden star (takrat nov) Alivio canti. Seveda ne Shimano gumice. So bile Aztec se mi zdi, ki pa res po mokrem niso držale kaj prida... A niso bile canti zavore tekmovalna oprema nekaj časa? Saj ni bilo drugega...
Po mokrem se mi zdi še največji problem tanek sloj vode na obroču, vendar, če je spust z veliko bremzanja in se obroči nekoliko ogrejejo, kar gre. Po snegu je pa žalost.

sunshine403 ::

energetik je izjavil:

mit3k je izjavil:

Daj ne bluzite, bi vas rad videl z v-brajki na kakem strmem in po možnosti mokrem trailu.

Že dostikrat. Pa vedno prej zdrsne guma, kot pa da ne bi bremza prijela. Imam pa dobre gumice in v nulo nastavljene.

Kaj pa po 5km traila? Recimo da sem naredil vec kot dovolj kilometrov tako na cantilever, kot v-brake in sedaj na diskih, tako da mi je jasno kaksna je realnost. Zares razlika med dobrimi disk bremzami in med slabsimi disk bremzami, v-brake pa sploh ne mores primerjati, ko pa je vmes se voda je pa sploh brez pomena.... dobre gumice ali pa ne. Ja eno zaviranje je ok, daljsi klanec, kjer si veliko na zavorah pa ni primerjave. Konec koncev, v Pro touru so se vsi pritozevali, da z uvedbo disk zavor dobis peloton dveh hitrosti, ker z disk zavorami zacnes zavirati kasneje. Torej bluzenje, da je v-brake ravno tako dober kot disk zavora je res zgolj bluzenje nekoga, ki nikoli ni kolesaril.

energetik ::

Nisem nikoli pisal, da ni disk boljši, že iz samega tehničnega stališča, ni izpostavljen svinjariji, ni obrabe feltne ipd. Ja, je boljša tehnologija.
Govoril sem samo o tem, da meni zadostuje V-brake, če do zdaj v 20 letih ni še bilo trenutka, ko mi V-brake ne bi zadostno prijela, da ne bi šel lahko na prvo kolo ob zaviranju.

Jasno če bi šel zdaj nabavljat novo kolo, specialko ali MTB, bi hotel diske, sicer pa itak brez diskov morda dobiš le še kakšno aero specialko.

martincek1 ::

Evo, še moj pogled na tele zadnje zapise:

Trenutno vozim Pinarellota iz 2002. Lani sem menjal originalni groupset na Tiagro 4700 in lahko rečem, da je bil več kot odličen nakup. Kupil sem še malo globlje rabljene obroče za 190e, verjetno predvsem na račun boljših/novejših ležajev na ravnem pridobil vsaj 1 km/h. Oba nakupa strel v polno.

Zakaj razmišljam o novem kolesu:
1) Asistenca! Z njo grem lahko mirne duše na daljše vožnje v sosednje države. Za moje kolo je ne morem dokupiti, čeprav je veliko večja verjetnost, da bom pomoč potreboval pri novem kolesu kot tem, ki je v odličnem stanju
2) Izgled. Sem perfekcionalist, delam kot oblikovalec in mi to veliko pomeni.
3) Diski. Zaradi točke 2) želim tudi karbonske obroče. In zaradi precej 300km+ tur bo verjetno tudi kar nekaj voženj v slabših razmerah.
4) Širše gume. Tubeless. Na mojo specialko to ne gre, za moje potrebe rabim nekaj udobnega in hitrega.
5) Teža. Vedno je govora o tem, da naj kolesar rajši shujša. Sori, ampak kolesarjenje je samo en od športov. In jaz shujšat ne morem, še več, rad bi pridobil par kg v zgornjem delu telesa (ker kolesarjenje ni edini šport, ki obstaja)
6) Ker ne zapravljam in si lahko privoščim, 75% SR

Pa še nekaj točk, zakaj razmišljam, da si kolesa nebi kupil:
1) Ker še nisem vozil novega karbonca in ker boli samo downgrade
2) Ker nočem izgledat, kot da je moj lajf = kolo
3) Ker so nova karbon kolesa in oprema vprašljive kvalitete.
4) Ker ne zapravljam :D

vilonja ::

Sem videl, da ste imeli debato glede voskanja verige.

Imam par vprašanj. Kupim tole?
https://www.merkur.si/enoloski-pripomoc...
https://www.samsonkamnik.si/voski/paraf...

Sem si pogledu tudi video od tistega tipa na yt. Zelo težko razberem, koliko parafinskega olja naj bi dal v vosek. Kdo približno ve po koliko ml olja naj postopoma dolivam? Oz. ta test z nožem, ki ga je naredil mi ni čisto jasen. Če sem prav razumel, se vosek ne sme drobiti, ko ga z nohtem potegnes?

Torej vosek segrejem na cca 100 stopinj, nato ugasnem grelec in verigo potopim za cca 10-15 min. Vazno je, da je temperatura voska prava cca 50 stopinj, ko verigo vzamem ven. Ko jo vzamem ven, jo samo dobro obrisem.
Nekje sem videl, da je dal verigo posusit v pecico. To verjetno ni treba?

Ko naslednjic voskam verigo, mi je ni treba ocisti ampak jo samo s krpo obrišem?

Verjetno bom kmalu moral zamenjati verigo in probam tole z voskom. Vazno, da v trgovini kupim verigo + chain link, verjetno vseeno katerega?

energetik ::

Kupiš točno tisto, kar si napisal.
Zakaj ti je težko razumet, pomočiš nož, ko se ohladi se ne sme drobiti in odpadati z noža. Doliješ malce olja in propaš spet.

Glede temperature mislim da je samo važno da je pod nekje 90° in da je notri dosti časa, da se tudi ketna pregreje in gredo ven vsi mehurčki zraka.

Jasno da ne "sušit" v pečico, kaj naj bi pa posušil? Otreseš, 2x potegneš dol s krpo in pustiš.

Seveda je važno katero ketno! Pogledati moraš koliko redno kaseto imaš zadaj in točno tako tudi vzet. Tudi chainlink je specifičen za vsako ketno.
Torej imaš 3-8 redno ketno, nato pa za 9,10,11,12 vsako drugačno.

Novo ali staro, pred voskanjem jo moraš v nulo in globinsko razmastiti.

Vsa naslednja voskanja so taka, da umiješ ketno z vročo vodo, posušiš in ponoviš namakanje v vosku.

Zgodovina sprememb…

Zvezdica27 ::

veriga je tovarniško namaščlena. menjaj vsako leto z najcenejšo os shimana srama kmc ali karkoli pal najdeš za svojo x-redno grupo, med letom pa pusti na miru (blato niti ne rabiš pucati, bo samo dol padlo). Če si ekstremist, lahko sem ter tja malo olja gor kapneš, 10 kapljic max. vsako olej vosek ali karkoli bodo še prodajali ti namreč samo še bolj navleče prah itd. Če pa j ehočeš, da je bajk lep, pa ga pač pucaš.

As you like it.

zz

vilonja ::

Hvala za informacije. Imam cestno kolo, tako da blata ne bo veliko gor. Naredim pa kar nekaj km, letos se jih je ze 2000 nabralo. Kolo je treba kar pogosto cistiti in upam, da mi bo voskanje vzelo manj časa.

Torej čiščenja verige se pa lotim, da jo cez noc pustim namakati v bencinu, potem v megliotu nazadnje pa se v white spiritu?

Je vseeno, če verigo očistim s toplo vodo in milnico, saj ponavadi zraven očistim še kolo, ali je bolje za ponovno voskanje, če očistim samo z vodo?

sunshine403 ::

@Zvezdica27 no ja... original veriga je namazan ampak po 50km prahu na mtb tudi tako prasna da jo slisis. Tudi XTR (Srama nocem nikoli vec v zivljenju videt, tako da ne vem kaksne so njihove trenutne, KMC pa nisem nikoli uporabljal, tako da prav tako ne vem) je "mastna" ceprav naj bi uporabljali neke oh in sploh premaze. In ko se ta "mast" in prah zdruzita je rezultat znan.
Prednost voska je ravno v tem, da ni masten in se prah ne mesa z njim, sploh v primerjavi z olji. Ce kdo vozi verigo eno leto, brez da jo maze naj jo. Ampak ravno svetovati to kot dobro prasko pa ni ;)
@vilonja jaz uporabljam samo parafin, pa nimam obcutka da bi potreboval se kaj vec. Mogoce bi bilo z dodatkom olja se boljse (ali pa slabse, ker bi bilo vse bolj mastno in bolj privlacno za prah), ampak ze tako je zame neprimerno boljse kot ostalo, tako da ne bom pretirano kompliciral tudi v naprej in ostal na enakem. Pri ponovnem voskanju jaz verigo zgolj obrisem. Tako ali tako med kuhanje umazanija, kar jo je, ostane na dnu v loncu.
Glede prvega ciscenja in potem voskanja pa kot sem napisal. Jaz sem jo enih 15-20min pustil v bencinu, opral, nato se kaksnih 10min pustil v megliu in vse skupaj opral, malo otresel da je slo cim vec vode proc (ni ravno prijetno mokro verigo vreci v vroc vosek), ter vrgel v lonec z voskom.

Zgodovina sprememb…

Zvezdica27 ::

lej, jaz mažem verigo 1x na leto. Mogoče. na vseh kolesih. Pač, ko splaknem kolo, gre vse dol (ne s štrajfixom), mažem ne. kaseto menjam na 3 leta. in to je to. Z najcenejšo ;)

Je pa res, da na najbolj obremenjenih kolesih verigo menjam vsako leto z najcenejšo možno.

Škoda denarja za to, če se mene vpraša. Veriga je nova cca 12-15e, tolk pa boš dal kaj, za flaško ne vem česa?

Ampak - menjam pa vsako leto pletenice, pulleye itd... to ima večji vpliv na prestalvjanje kot pa da mažem nekaj, kar ni treba mazati.

zz

Aston_11 ::

pffff je izjavil:

In ja. Na rogovih jeklencih (ne, ne CrMo :))) smo zvozili kot smrkavci zadeve, ki se jih danes ne bi upal. Ergo, ni faktor kolo.
30 let nazaj. Takrat se je marsikaj dalo, kar se sedaj ne da več ali pa vsaj manjka smisel takega početja.

Zvezdica27 je izjavil:

Ampak - menjam pa vsako leto pletenice, pulleye itd... to ima večji vpliv na prestalvjanje kot pa da mažem nekaj, kar ni treba mazati.zz
Tega ne menjam nikoli, včasih je to rjavelo in je imelo smisel menjati, vendar sedaj ne vidim smisla v tem. Da bi se pretegnilo, se ne toliko, da se ne da naštelat brez razdiranja.

sunshine403 je izjavil:

Glede prvega ciscenja in potem voskanja pa kot sem napisal.
Čez vikend sem cel bicikl našprical z neko rečjo iz hoferja, ki ima tudi vosek noter. Tudi mastno ketno in zobnike. Nakup olja še planiram. Pa da vidimo, kaj bo. Verigo imam od olja toliko osrano, da res ni. Celi kosmi svinjarije, ki jo komaj spraviš dol.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

energetik ::

Zvezdica27 je izjavil:

lej, jaz mažem verigo 1x na leto. Mogoče. na vseh kolesih. Pač, ko splaknem kolo, gre vse dol (ne s štrajfixom), mažem ne. kaseto menjam na 3 leta. in to je to. Z najcenejšo ;)

Je pa res, da na najbolj obremenjenih kolesih verigo menjam vsako leto z najcenejšo možno.

Škoda denarja za to, če se mene vpraša. Veriga je nova cca 12-15e, tolk pa boš dal kaj, za flaško ne vem česa?

Ampak - menjam pa vsako leto pletenice, pulleye itd... to ima večji vpliv na prestalvjanje kot pa da mažem nekaj, kar ni treba mazati.

zz
Ne gre se za ketno, ki je poceni, ampak da ti jemlje dragocene Watte.
Daj no, saj po par 100km slišiš, kako ruži ketna, sploh na MTB.

sunshine403 ::

energetik je izjavil:

Daj no, saj po par 100km slišiš, kako ruži ketna, sploh na MTB.

Pri vsaj malce mastni ketni na mtb ob primernem (suhen) vremenu slisi kako ruzi po pol ture, ne pa po enem letu :))

energetik ::

Tako je, zato pa jaz vedno po MTB turi bicikl, še posebno pa ketno, kasete, šajbe in menjalnik sperem s curkom vode.

Zvezdica27 ::

lp

https://www.bolha.com/treking-kolesa/sp...

tu je oglas za Vito, če koga zanima.

b

Frenky ::

Iščem kolo za krajše razdalje po mestu. Verjetno nekaj v stilu starih rogovih bmx ali teh novih ponijev. Je kaj podobnega tem našim novim ponijem, da ni tako drago? Kakšna brzina bi bilo fajn da je, recimo vsaj 3... Mi je vseeno od kje bi naročil. Bi kupil ponija, samo 600€ se mi zdi preveč pa tudi znamko so spromovirali na način, da mi je skoraj bedno ga kupit :)

Mare3 ::

Ima morda kdo tole kolo je za kaj? https://www.decathlon.si/kolo-elops-500...

Je možno tole predelati na prestave ali je okvir samo za eno prestavo narejen in ni možno razširiti nikakor zadnjega dela?

LeQuack ::

Decathlon prodaja tudi kolesa s prestavami.
Quack !

Mare3 ::

Prodaja ampak ta mi je všeč :D saj bi kupil tudi brez prestav ampak ne vem kako težka je in kako se obnese v hrib

LeQuack ::

Saj te fixiji imajo vsi dokaj podobno prestavno razmerje. Lahko si greš sposodit bicikeLJ in bo najbrž podobno za gont. Kakšne daljše ali strmejše hribe najbrž ne bo šlo s tem. Imaš sicer tudi norce, ki vsako leto gredo na Vršič s poniji, tako da vse se da.
Quack !

weasel ::

Piše na strani:
Flip Flop pesto za spreminjanje fixija v kolo s prestavami.

energetik ::

Mare3 je izjavil:

Prodaja ampak ta mi je všeč :D saj bi kupil tudi brez prestav ampak ne vem kako težka je in kako se obnese v hrib
Zakaj potem sprašuješ, če se da predelat na prestave? 8-O
Za nižjo ceno dobiš pri njih podobno kolo s prestavami.
Tale pa ima flipflop pesto, torej imaš lahko single speed ali pa fixie. Torej bicikl za hipsterje.
««
50 / 95
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

A naj kupim gravel bike ali ne? (strani: 1 2 3 411 12 13 14 )

Oddelek: Šport
696120325 (11493) issak
»

Nakup kolesa (strani: 1 2 )

Oddelek: Šport
5511223 (6865) Twixz
»

Nakup kolesa (strani: 1 2 )

Oddelek: Šport
6922112 (19909) Leprechaun
»

Katero nizkocenovno kolo kupiti (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8632637 (30164) stratosD

Več podobnih tem