» »

Katero kolo

Katero kolo

««
4 / 109
»»

Samek1337Q ::

Kako pa je pri diskih z enakomernim zaviranjem?
Nekaj časa je nekdo trdil, da z diski to ni možno.


No, čeprav z zamudo, ti bom le odgovoril. Enakomerno se da zavirati, a za to rabiš malce dražje diske, z večjo prožnostjo/togostjo, sem že pozabil izraz, enostavno rečeno to, da če malo stisneš na ročko, malo bremza, če bolj, bolj, in enakomerno vedno bolj, ne pa kot Shimano Deore 555 2008 diski, ki so bili znani po zelo slabi občutljivosti, torej ali so zagrabili spolne, torej da je gumo blokiralo, ali pa sploh nič.

Torej enakomerno se da zavirati, oz. "enakomerno", vendar le z občutkom, enako kot pri V-brake zavorah.
i7 920 @ 3.15GHz | GTX 295 | GB EX58-UD5 | 2xWD6400AACS RAID 0 | TX 750 | 300

lopov ::

Zdravo!

Imam drugačno vprašanje. Par let si lastim Schwinn Mesa LT. Pred tem sem imel par koles a ta okvir zelo ustreza in bi le menjal opremo. Sedaj imam v-brake, a ima tako okvir kot vilice nastavke za diske in me zanima - je bolj smiselno prodati (tko od oka bi rekel cca 300 eur, če mi sploh uspe) in dodati za novo kolo, ali naj enostavno le nadgradim?
Žal bi moral poleg zavor kupiti tudi nova pesta in (najbrz) tudi feltne, kar bi na koncu znalo biti bistveno dražje od novega kolesa. Razmišljam tudi o rabljeni opremi, obvezno hidravlika.

Hvala,
b.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lopov ()

Vajenc ::

Glede na to, da dobiš novi model za 500€, boš pet let starega res težko prodal za 300. 200€ je imo plafon.

Edit: narobe videl pet let namesto par let ;) V vsakem primeru, bi jaz kupil novega, če se doda le par ;) sto €.
Not only is there no God, but try finding a plumber on Sunday.
Woody Allen

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vajenc ()

damjan1980 ::

vidim da ste tukaj eni prepametni o tehnologiji bremzanja, pa da vam malo razložim kako je pri enih in drugih ker jih precej uporabljam in tudi šraufam.

Temu "neenakomernemu bremzanju" se reče modulacija. večina tekočih modelov diskov ima to dobro porihtano, včasih pa ni bilo tako pri shimano in hayes recimo.

debata disk vs vbrake je komplet brezpredmetna ker je že namembnost drugačna, predvsem pa cena. Spodobnega disk kompleta pod 200€ za par ni! Vbrake zadostuje za vsakodnevno uporabo, rekreativne vožnje ipd. disk je samo za spust in še to divje! pika. amen. kdor trdi nasprotno je ali lastnik kolesa za 300€ (z diski vred) ali pa še jih videl ni od blizu. da nekdo tlači diske na treking ipd je smešno za zjokat ker ti becikl lepo dodatno obteži, moč zaviranja pa je pri takih poceni diskih precej slabša kot dobrih vbrejkih.
Če že hočete tlačit gor poceni diske, je absoultni minimum mehanski disk avid bb5 za okrog 160€
Pa tudi vbrejki si niso enaki. eni zavirajo za qurac, drugi te fuknejo na lape že če jih pobožaš. daleč najboljši vbrejki so avid single digit serija. višja kot je cifra, boljši so. klasična napaka pri nakupu vbrejkov je da se kupijo bremze, ročke pa ne. napaka! ročke so 1/2 celote in morajo bit enakovredne!
kar se tiče šraufanja. če si štor, boš enako težko skapiral kako se menjajo gumice ali plošlice. Če si iznajdljiv, oboje ne bo problematično. pri diskih se rabi šraufnciger za narazen potisnit bate in je to to. ploščice samo cukneš ven.
druga pesem je menjava olja. eni modeli imajo življensko dobo nekaj let, spet drugi letno. to delo ni za domače mojstre, ker se praviloma rabijo tudi kompleti za menjavo olja. ampak strošek menjave na servisu je sitnica.

gruntfürmich ::

upam da smo s tem naredili konec vojni diski vs. vbrake. ker to ne vodi nikamor. in upam da smo prišli do pravih zaključkov.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

PINki ::

Jaz sem vsa kolesa do zdaj, ki sem jih imel (sem star 17 let) slej ko prej pokvaril. To so itak bila cheap kolesa (rogi za okoli 100-200€). Ker sem itak peljal po stopnicah in po zadnji, se je kmal use pokvarlo (prestave, amortizerji, zavore...)

Zdaj mam od brata KTM gorca (bil je okoli 500€) in me zanima, a je to velik bolj kvalitetno in če se bo temu tudi pokvarilo vse zgoraj našteto, če bi nadaljeval z tako vožnjo?

Zaenkrat ga ful pazim, sam me zanima ali bi dlje zdržal kot tista cheap kolesa...?

Pyr0Beast ::

Po štengah ti ne bo nobeno kolo dolgo zdržalo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

kmetek ::

Katero kolo do 500€, pa da ima ALU, in pa zavore na disk....gorsko kolo?

Je tale spodnji sploh OK?

http://www.hervis.si/rsync_hervis_si/fl...

gruntfürmich ::

Jaz sem vsa kolesa do zdaj, ki sem jih imel (sem star 17 let) slej ko prej pokvaril. To so itak bila cheap kolesa (rogi za okoli 100-200€). Ker sem itak peljal po stopnicah in po zadnji, se je kmal use pokvarlo (prestave, amortizerji, zavore...)

Zdaj mam od brata KTM gorca (bil je okoli 500€) in me zanima, a je to velik bolj kvalitetno in če se bo temu tudi pokvarilo vse zgoraj našteto, če bi nadaljeval z tako vožnjo?

Zaenkrat ga ful pazim, sam me zanima ali bi dlje zdržal kot tista cheap kolesa...?


jst s kolesom pod 2000-3000€ ne bi po stopnicah skakal... samo z zelo dobrim downhillom... ali pa starim bmx-om ali pony.jem.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Meizu ::

Po štengah ti ne bo nobeno kolo dolgo zdržalo.



Bluziš... DH ali FR kolesom štenge ne pridejo do živega.

damjan1980 ::

ne rabi niti FR bit. vse kar ima vsaj 10 cm hoda zadaj ni problema za štenge. so pa za take pizdarje prav posebni pecikli brez zadnjega vzmetenja, samo sem pozabil kak se jim reče. tako kot so bili bmw med froci popularni 20 let nazaj, je to zdaj naslednik za današnjo mladino. sedež imajo ful nizko.

in tega ktma boš prej kot slej zjebal 100%

kmetek, če dobri diski pridejo vsaj 200€, tvoje izbrano kolo pa komplet z diski 500, kaj misliš koliko je ok?

kmetek ::

Zelo švoh potem :D

;-) ::

Jaz sem vsa kolesa do zdaj, ki sem jih imel (sem star 17 let) slej ko prej pokvaril. To so itak bila cheap kolesa (rogi za okoli 100-200€). Ker sem itak peljal po stopnicah in po zadnji, se je kmal use pokvarlo (prestave, amortizerji, zavore...)

Zdaj mam od brata KTM gorca (bil je okoli 500€) in me zanima, a je to velik bolj kvalitetno in če se bo temu tudi pokvarilo vse zgoraj našteto, če bi nadaljeval z tako vožnjo?

Zaenkrat ga ful pazim, sam me zanima ali bi dlje zdržal kot tista cheap kolesa...?


jst s kolesom pod 2000-3000€ ne bi po stopnicah skakal... samo z zelo dobrim downhillom... ali pa starim bmx-om ali pony.jem.


Z ponijem se boš polomo. Jaz sem tud od začetka vse uničo, zdaj pa mam nekega cheap za 200€ pa še ni niti malo felga zvita. Si pa nemorem da nebi skakal čez stopnice pa robnike. Največ je odvisno kak dolj prletiš, če boš sam dvigno spredaj bilanco da bo zadnja kola usekala z vso silo dol boš zvil zadaj vse. Ko si se po zadni vozo pa si zjebal avtomat ker nisi pravilno izbiral prestav. Če imaš spredaj na najmanjšem obroču pridejo v poštev na zadnjem obroču samo zgornje 3 (tako da prenosi čimmanj trpijo), če imaš spredaj na najmanjšem obroču in zadaj v šesti ali sedmi in tako speljuješ pa tud tisti pecikl za jurja klone.

Meizu ::

ne rabi niti FR bit. vse kar ima vsaj 10 cm hoda zadaj ni problema za štenge. so pa za take pizdarje prav posebni pecikli brez zadnjega vzmetenja, samo sem pozabil kak se jim reče. tako kot so bili bmw med froci popularni 20 let nazaj, je to zdaj naslednik za današnjo mladino. sedež imajo ful nizko.

in tega ktma boš prej kot slej zjebal 100%

kmetek, če dobri diski pridejo vsaj 200€, tvoje izbrano kolo pa komplet z diski 500, kaj misliš koliko je ok?


Misliš ti Dirt kolesa?

damjan1980 ::

ee to ja! ;)saj se delajo neke akrobacije s tem ne?

PINki ::

Guma mi je počila pa sem jo zaflikal in zdaj nevem kako naj jo napumpam... jst nimam pojma kater ventil je to (brat pravi da nek italjanski)

Probal sem z pumpo za navadne ventile (za avte in večino koles) ampak mi sproti spušča med napihovanjem in na koncu, ko odstranim pumpo mi gre pol zraka ven iz gume... tko da sem na istem (prazna guma).

Na OMWju pa tud ne štima nastavek za napumpat gumo...

evo slika
 klik

klik



Kje/kako naj jo napolnim?

gruntfürmich ::

slaba slika, ker si preblizu slikal, ampak mislim da je navaden ventil od specialke. idi k kakem znancu z specialko al pa na servis/trgovino, pa reči naj ti jo napumpajo.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

atubbuta ::

Mislim, da je čist običajn ventil, ki ga malo odviješ in potem napumpaš. Moraš pa seveda imeti ustrezno pumpico ali pa adaptorček.
Pri tem ventilu mora biti pumpica taka, da zaobjame ventil (ne tista s tanko špico). Če imaš pumpo za avto, potrebuješ adaptorček, ki bi se moral dobiti na vsakem bencinskem servisu.
Ko napumpaš ne pozabi nazaj priviti zaporno kapico.
p.s.: Ja reče se mu mislim da italjanski ventil.
:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: atubbuta ()

d0rK ::

Taljanski ventil, rabis nastavek. Simpl ko pasulj.

atubbuta ::

Taljanski ventil, rabis nastavek. Simpl ko pasulj.


Če imaš univerzalno pumpico tega ni treba.
:)

d0rK ::

Mene ni treba ucit o ventilih. On nima take pumpe in rab nastavek.

PINki ::

Pol bom šel v BAUERja pogledat če majo kakšn nastavek, ki se da na klasično pumpo...

Tnx

atubbuta ::

Nastavek priviješ na ventil (prej moraš kapco na ventilu odvit ene tri milimetre.
:)

lopov ::

Ne kompliciraj -- na (skoraj) vsaki bencinski dobiš komplet nastavkov za par evrov. Ponavadi sta 2, en za "običajne" in drugi za "italijanske".

PINki ::

Ta v BAUERju mi je dal en nastavk in je rekel da je za specialke ampak mi ne pumpa gumo... sm reku prjatlu da mi prnese svojo pumpo da se na njegovi sprobam nastavk, ker jst sem ta nastavk daju na en že obstoječi nastavk na pumpi. Nimam pojma, neki mi je čudn...

Če ne dobim pumpe lahko zamenjam zračnico za navadno z navadnim ventilom? Ali ne bo ventil prišel čez felno?

UNIVERZUM ::

pumpe za ta ventilček se dajo kupt v vsaki kolesarski štacuni. Jaz imam doma na rezervi od firme zefal, ker če je le mogoče napumpam na bencinski črpalki, z primernim adapterjem ki ga lahko kupiš tam (cca 1€). Ne pozabi pred namestitvijo odvit varnostnega čepka (ne kapce), ker drugače ne bo šel zrak notr.
Asrock Z77 pro4-m,i5 3570, corsair 8gb, sapphire 4870,CC500R
Odrasli so samo otroci, ki jih nihče ne potegne za ušesa,
ko naredijo veliko neumnost/by yjpe

PINki ::

Hvala ti za namig za mal kapco odvit, ker zato ni zrak hotu not. Bom pol ta nastavk odnesu še na bencinsko da bo guma pod primernim pritiskom.

Na gorcu mam priporočen tlak 2.0-4.5 bara... V čem je razlika če bi se peljal enkrat z 2.0 bara in drugic 4.5 bara?

UNIVERZUM ::

tko na oko bi ti rekel (vsaj moje izkušnje), manj napumpana primerna za makadam, bolj napumpana pa za asfalt. Ker jaz takoj ugotovim, da jo je potrebno napolnit, ker moram precej bolj poganjat kot običajno da kam gre (govorim za asfalt). Med tem ko je je po makadamu lažje peljat z manj napumpano, ker če je full polna, te kar odbija in ni nobenega oprijema. bo pa kdo vedel bolje razložit kot jaz (govorim iz izkušenj, ne kot poznavalec).
Asrock Z77 pro4-m,i5 3570, corsair 8gb, sapphire 4870,CC500R
Odrasli so samo otroci, ki jih nihče ne potegne za ušesa,
ko naredijo veliko neumnost/by yjpe

durrenmatt ::

drži se priporočenega tlaka na plašču, ker bo pol plašč dlje 'živel'.

Meizu ::

Razlika:

Manj barov pomeni mehkejšo gumo. Težje se jo poči, boljši oprijem v offroad (recimo priporočeni bari za Downhil/Freeride kolo (takšen tip bajka imam tudi sam) je okoli 1.5 bara, še manj) progah.

Bolj napumpana guma pa je ravno obratno vseskupaj.

gruntfürmich ::

trša guma je hitrejša vendar neudobna, mehka ravno obratno. + tko kot so že prej povedali.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

energetik ::

Na asfaltu imam ponavadi gorca napumpanega na 4bar+, na makadamih pa vozim večinoma na okoli 2bar. Sem se pa že vozil na 1,8 (sem zelo lahek) in je super udobno, ampak je že problem, da ne precvikaš zračnice na kakšni korenini.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

durrenmatt ::

tud guma ti bo prej šla v maloro, če bo premalo napumpana.

gelca ::

Prosim za pomoč: Kupujem treking kolo, pa ne vem, katero izbrati. Gledam nekje do 700 EUR ali manj. Danes sem si ogledala SCOTT SPORTSTER P2 pa ne vem, ali je kljub znižanju (700 EUR) vreden tega denarja. Zdi se mi, da bi lahko prišli v poštev tudi: FOCUS 09 BLUE RIDGE,
FOCUS 09 CARIBOO PEAK, 670 EUR
FELT 09 QX 100 (mislim, da je v tem rangu "moj" Scott, ki je pa dražji, ta je iz 899, znižan na 674 EUR) FELT 09 QX 90 (zdaj 561 EUR).

Kaj menite o FOCUS znamki in kaj o Felt? Ali mi kaj drugega predlagate. Kolesariti nameravam rekreativno (tudi na Vršič in v Logarsko dolino, drugače pa po stranskih cestah, ki niso preveč prometne).
Zelo bom vesela, če se bo našel kdo, ki bi mi vedel povedati kaj več.
Hvala, nova kolesarka Gelca;)

YaN-cH ::

Preden kupiš kolo se zapelji kaki krog, od teh tuki bi se jaz odloču meed Focusom in Feltom QX 100.

M-XXXX ::

Manj barov pomeni mehkejšo gumo. Težje se jo poči

Huh, če bi imel jaz na samo 1.5bar bi imel "kačji ugriz", ko bi šel čez prvo stvar, ki je višja od 15cm:D

durrenmatt ::

gelca, vse znamke, med katerimi gledaš so kvalitetne. Jaz bi na tvojem mestu pogledal še kaki ghost ali pa cult, ki ravno menjava okvirje, zato na njihove pecikle zdaj dobiš super popust.

ssitcm ::

gelca , na tem forumu boš dobla veliko več informacij:
http://www.bicikel.com/sl/forum/

kmetek ::

bump :=)

HERVIS ima akcijo X-FACT TORNADO za 199EUR

je za kej?

http://www.hervis.si/rsync_hervis_si/fl...

kitewing ::

kmetek je izjavil:

bump :=)

HERVIS ima akcijo X-FACT TORNADO za 199EUR

je za kej?

http://www.hervis.si/rsync_hervis_si/fl...


za v trgovino po kilo kruha bo ok, za v kakšen bolj strm hrib se bo pa že preslab. Prečrtana cena je totalno nerealna, znižana pa je čist normalna glede na opremo.

Za v trgovino si lahko kupiš kaj posebnega kot je: http://www.bolha.com/oglas1272276272/ma...

kmetek ::

Kaj pa vem, itak ne kolesarim sploh po hribih, bolj po mestu itd.

bluefish ::

V tem primeru itak ne potrebuješ gorca. Zadostuje navadno mestno kolo ali pa treking kolo.

matejal ::

Ok, sem že v službi pa se še vedno vozim s kolesom iz 7.razreda. Gorc je, pa 18 prestav ma, pa shimano prestave. Je drugače še čisto ok, samo pač rjav je že ceu. A se splača to kolo zamenjat z X-FACT TORNADO za 199EUR. Pač nimam pojma o kolesih, bi pa rada nekaj novega za različne razmere (malo gozda, malo ceste, malo šodra). Pa upam, da ni pretežek.

Hvala za odgovor :)
LP; Mateja

LeQuack ::

matejal je izjavil:

Ok, sem že v službi pa se še vedno vozim s kolesom iz 7.razreda. Gorc je, pa 18 prestav ma, pa shimano prestave. Je drugače še čisto ok, samo pač rjav je že ceu. A se splača to kolo zamenjat z X-FACT TORNADO za 199EUR. Pač nimam pojma o kolesih, bi pa rada nekaj novega za različne razmere (malo gozda, malo ceste, malo šodra). Pa upam, da ni pretežek.

Hvala za odgovor :)
LP; Mateja


X-Fact in kvaliteta ne gresta dobro skupaj (večinoma imajo to noname robo v Hervisu), tako da ti toplo priporočam kakšno solidno firmo. Po trgovinah imajo recimo naslednje firme, ki so vredne nakupa:

Hervis (Citypark, ...):
Fuji
Intersport (Supernova in še kje):
Merida, pogojno tudi Nakamura in Genesis
Center Bauer (BTC):
KTM, Wheeler, Focus
cult.si:
Cult (slovenske izdelave, izdelava po naročilu - na spletu si izbereš katere komponente bodo gor)
Funsports (zraven Mercator center v Šiški):
Trek, Focus, Cannondale, Gary Fischer
Veb Company (več lokacij);
Cube, Kona

Načeloma kateregakoli od teh vzameš bo v redu. Cene se pričnejo tam nekje pri 300€, oprama sicer v tem rangu je najbolj osnovna, ampak zadostuje če nisi zahteven kolesar. Bolj priporočam tudi obisk kakšnih od spodnjih 4 trgovin (razen Hervisa in Intersporta), ker so bolj specializirane kolesarske trgovine in ti bodo znali bolje svetovati pri nakupu kot študentje v večjih trgovinah. Poleg tega si lahko njihovo ponudbo ogledaš preko spleta.

Če ti ni odveč lahko pogledaš tudi za rabljena kolesa zgornjih znamk. Dobiš lahko precej ohranjene in predvsem dobro opremljena kolesa za dokaj nizko ceno. Jaz sem ravno prejšnji teden prodal na Bolhi za 100EUR kolo znamke Wheeler, ki je zel osolidno in svetlobna leta pred tistim X-Fact.
Quack !

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: LeQuack ()

Blinder ::

Haha ko človek prebere ime "tornado" pomisli, da res je tista reč stala 450EUR :))
Če nimaš keša si kupi neki poceni. Vsa kolesa imajo dve wheels in nobeno kolo ne gre samo naprej :)
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

matejal ::

:) Hvala za odgovora :)

Meizu ::

Lol Cult je vreden nakupa? Cult je eno navadno sranje.

LeQuack ::

Ja dobro, da si povedal tehtne razloge. Jaz ga sicer nisem še imel, ampak zakaj točno bi bil sranje? Na bicikel.com nimajo slabega mnenja o njih, poleg tega si same komponente izbereš sam, njihov je dejansko samo okvir in sestavijo ga. Trdiš torej, da je okvir slab ali da ga slabo sestavijo?
Quack !

Meizu ::

Slaba geometrija okvirja, rad poči, pa... enostavno zanič je.

Kot bi gledal recimo Canondale-a - isti šmorn.

Edit: Pa btw, niti okvir ni slovenske izdelave.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meizu ()

projektor ::

A dej, valjda da ni :) Kdo pa pri nas prozvaja alu in karbonske cevi? :) Prozvajalcev cevi/okvirjev je relativno malo, večina firm pa kupuje okvirje od istih dobaviteljev.

Kar se pa same geometrije tiče, ni okvirja, ki bi vsakemu ustrezal.

IMO ima Cult nekaj solidnih modelov. Poleg tega so se fantje spravl sestavljat produkt, ki ima na trgu morje konkurence, pa vseeno razmeroma uspešni.

Tudi sam sem med študentovanjem služil cekine s sestavljanjem / servisiranjem koles. Za kupce, ki so imel specifične želje, smo skupaj izbrali najustreznejši okvir, potem pa gor vzmetenje in oprema po želji.

Sebi sem nazadnje naredil enga komplet XT hardtaila na semikarbonskem okvirju. Sedaj pa si ravno ogledujem en nov nanocarbon okvir za specialko, in še enga polnovzmetenca. Na oboje nameravam dat SRAM komponente.
««
4 / 109
»»