» »

Katero kolo

Katero kolo

««
92 / 98
»»

nokken ::

V taksnih primerih je precej boljse prilagoditi voznjo razmeram ;) Ampak ce je to, potem bo tudi 180mm vrh glave dovolj, glede na to da imajo cestna kolesa 160/140 diske in se vecina vozi dol precej hitreje kot 60km/h. Anyway... ne mislim te prepricevati. Kot sem napisal, tvoj denar, tvoja odlocitev. Jaz sem zgolj odgovoril na tvoje vprasanje, glede tistega doticnega kolesa. In kot kaze je bilo to brez veze, ker ti je vec kot ocitno tisto kolo pac vsec in ga kupi brez da sprasujes.

Scorpy84 ::

nokken je izjavil:

Scaramouche3 je izjavil:

Torej tisti Nemci ki so to kolo naredili so pač neki luzerji, ti si kao ekspert, oni to pomoje sploh stestirali niso,pač kr neki...

Po specifikacijah za to vilo iz tule:
https://www.bike24.com/p2411748.html
Bi si skoraj da upal trditi da je tocno to kar si napisal 100% res :))

Product Name: RST F1RST Air 29" Fork - 100mm - 51mm Offset - 1 1/8" - Disc - QR - All Black
Manufacturer: RST
Item Code: RST508680
max. disc diameter: 180mm

Po teh specifikacijah je max disk 180mm in 203mm disk ni primeren za to vilo. Pa ves zakaj je to pomembno? Ker slabsa in bolj svoh je vila, manjsi diski gredo gor, zato ker vecji kot je disk, bolj krivi vilo. In ce ni namenjena temu, jo v najslabsem primeru polomis po precej kratkem casu, v najboljsem primeru ti pa zgolj svinjsko vibrira med mocnejsim zaviranjem. Ampak ja, svetovno priznana firma koles Axess je sigurno vec let testirala te svoje izdilke, preden je nek Kitajec vzel na random nabrane komponente in jih vrgel skupaj na nek random kitajski okvir, na katerega je potem nalimal ime "svetovno priznane" firme Axess.
Pa da ne bo pomote... tvoj denar, tvoja odlocitev. Kupis kar ti mislis da bo zate najboljse.


Vibra v večini primerov, da so diski poceni, ploščice boljše. Ali drži, ali se zvije/zlomi, vilica zaradi zavor ne bo vibrirala, vibrirajo samo zaradi napačnih diskov in ploščic.

nokken je izjavil:

V taksnih primerih je precej boljse prilagoditi voznjo razmeram ;) Ampak ce je to, potem bo tudi 180mm vrh glave dovolj, glede na to da imajo cestna kolesa 160/140 diske in se vecina vozi dol precej hitreje kot 60km/h. Anyway... ne mislim te prepricevati. Kot sem napisal, tvoj denar, tvoja odlocitev. Jaz sem zgolj odgovoril na tvoje vprasanje, glede tistega doticnega kolesa. In kot kaze je bilo to brez veze, ker ti je vec kot ocitno tisto kolo pac vsec in ga kupi brez da sprasujes.


Cestna kolesa imajo, najbrž veš koliko debele gume. Si ne predstavljam, da bi ti sprednja zavora močno zavirala že ob rahlem pritisku. Namenoma imajo manj zavorne sile.

Scorpy84 je izjavil:

nokken je izjavil:

Scaramouche3 je izjavil:

Torej tisti Nemci ki so to kolo naredili so pač neki luzerji, ti si kao ekspert, oni to pomoje sploh stestirali niso,pač kr neki...

Po specifikacijah za to vilo iz tule:
https://www.bike24.com/p2411748.html
Bi si skoraj da upal trditi da je tocno to kar si napisal 100% res :))

Product Name: RST F1RST Air 29" Fork - 100mm - 51mm Offset - 1 1/8" - Disc - QR - All Black
Manufacturer: RST
Item Code: RST508680
max. disc diameter: 180mm

Po teh specifikacijah je max disk 180mm in 203mm disk ni primeren za to vilo. Pa ves zakaj je to pomembno? Ker slabsa in bolj svoh je vila, manjsi diski gredo gor, zato ker vecji kot je disk, bolj krivi vilo. In ce ni namenjena temu, jo v najslabsem primeru polomis po precej kratkem casu, v najboljsem primeru ti pa zgolj svinjsko vibrira med mocnejsim zaviranjem. Ampak ja, svetovno priznana firma koles Axess je sigurno vec let testirala te svoje izdilke, preden je nek Kitajec vzel na random nabrane komponente in jih vrgel skupaj na nek random kitajski okvir, na katerega je potem nalimal ime "svetovno priznane" firme Axess.
Pa da ne bo pomote... tvoj denar, tvoja odlocitev. Kupis kar ti mislis da bo zate najboljse.


Vibrira v večini primerov, da so diski poceni, ploščice boljše. Ali drži, ali se zvije/zlomi, vilica zaradi zavor ne bo vibrirala, vibrirajo samo zaradi napačnih diskov in ploščic.

nokken je izjavil:

V taksnih primerih je precej boljse prilagoditi voznjo razmeram ;) Ampak ce je to, potem bo tudi 180mm vrh glave dovolj, glede na to da imajo cestna kolesa 160/140 diske in se vecina vozi dol precej hitreje kot 60km/h. Anyway... ne mislim te prepricevati. Kot sem napisal, tvoj denar, tvoja odlocitev. Jaz sem zgolj odgovoril na tvoje vprasanje, glede tistega doticnega kolesa. In kot kaze je bilo to brez veze, ker ti je vec kot ocitno tisto kolo pac vsec in ga kupi brez da sprasujes.


Cestna kolesa imajo, najbrž veš koliko debele gume. Si ne predstavljam, da bi ti sprednja zavora močno zavirala že ob rahlem pritisku. Namenoma imajo manj zavorne sile.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Scorpy84 ()

nokken ::

Scorpy84 je izjavil:

Vibra v večini primerov, da so diski poceni, ploščice boljše. Ali drži, ali se zvije/zlomi, vilica zaradi zavor ne bo vibrirala, vibrirajo samo zaradi napačnih diskov in ploščic.

Poskusi dati 203mm disk na xc vilico pa porocaj ;) Seveda vibrirajo tudi zaradi slabih diskov ali ploscic, vibrirajo pa tudi zaradi prevelikega navora, ki ga povzroci vecji disk. Precej preprosta fizika, pa tudi ce ti je fizika povsem nepoznana, poskusi to kar sem napisal pa bos videl. Verjetno imajo vilice z razlogom napisan podatek kaksen je max disk za doloceno vilo. Pa se enkrat. Vsak pocne kar hoce, zaradi mene lahko dajete 203mm diske na cheapshit vilice. Nimam prav nobenega problema s tem. Ampak ce ze ravno nekdo vprasa, sem pac odogovoril. Ce odgovor nekomu ni vsec, naj ne sprasuje. Se bom pa poskusil odvaditi pomagati, pa bom poskusil v prihodnje samo trolati :|

Apofis ::

Vilica se zaradi večjega rotorja ne bo kar tako lomila... bo pa hitreje dobila luft v bušingih...ok, najbrž ga ma tale smet od rstja že tovarniško velik...

Scorpy84 ::

nokken je izjavil:

Scorpy84 je izjavil:

Vibra v večini primerov, da so diski poceni, ploščice boljše. Ali drži, ali se zvije/zlomi, vilica zaradi zavor ne bo vibrirala, vibrirajo samo zaradi napačnih diskov in ploščic.

Poskusi dati 203mm disk na xc vilico pa porocaj ;) Seveda vibrirajo tudi zaradi slabih diskov ali ploscic, vibrirajo pa tudi zaradi prevelikega navora, ki ga povzroci vecji disk. Precej preprosta fizika, pa tudi ce ti je fizika povsem nepoznana, poskusi to kar sem napisal pa bos videl. Verjetno imajo vilice z razlogom napisan podatek kaksen je max disk za doloceno vilo. Pa se enkrat. Vsak pocne kar hoce, zaradi mene lahko dajete 203mm diske na cheapshit vilice. Nimam prav nobenega problema s tem. Ampak ce ze ravno nekdo vprasa, sem pac odogovoril. Ce odgovor nekomu ni vsec, naj ne sprasuje. Se bom pa poskusil odvaditi pomagati, pa bom poskusil v prihodnje samo trolati :|


Tukaj si malo še enkrat preberi, kar si napisal, ker je malo skregano s fiziko. In tudi nikjer ne zagovarjam, da se, da večji disk, če vilica fizično tega ne omogoča. Po drugi strani pa vseeno, lahko daš bp večji disk, pa se hiterje rešiš vročine, prav pride pri dolgih spustih, kjer ni potrebe po močnemu zaviranju, vseeno pa rabiš zavirati in še daš dvobatne, ki že same po sebi ne dajo neke močne zavorne sile. Tako, da ja, kombinacij je kokr češ, tako da treba upoštevati tudi druge dejavnike in ne kr rečt 203mm ne moreš dati gor, v kombinaciji z štiribatnimi res ne, sploh za neizkušenega ne. In ja, ravno jaz sem gor dal 203mm, pa mi "vilica" tega ne omogoča, ker pa ne vozim več po bike parkih, mi prav pride to odvajatnje vročine. No po 15 mesecih od montaže in okrog 100.000 višincev, je z vilico vse ok. Je ravno z servisa prišla.

Scaramouche3 ::

nokken je izjavil:

V taksnih primerih je precej boljse prilagoditi voznjo razmeram ;) Ampak ce je to, potem bo tudi 180mm vrh glave dovolj, glede na to da imajo cestna kolesa 160/140 diske in se vecina vozi dol precej hitreje kot 60km/h. Anyway... ne mislim te prepricevati. Kot sem napisal, tvoj denar, tvoja odlocitev. Jaz sem zgolj odgovoril na tvoje vprasanje, glede tistega doticnega kolesa. In kot kaze je bilo to brez veze, ker ti je vec kot ocitno tisto kolo pac vsec in ga kupi brez da sprasujes.


Ni res, imel si prav, če je pač specifikacija 180 rotor pa 203 se ne mislim igrat...
Samo zdaj ne vem ali iti na eno kaseto, plačat več, imeti 180mm ali pa dve kasete, biti hitrejši in pa ostati na 160mm

https://www.lucky-bike.de/Fahrraeder/Mo...

ali

https://www.liquid-life.com/products/or...

Zgodovina sprememb…

nokken ::

Scaramouche3 je izjavil:

Samo zdaj ne vem ali iti na eno kaseto, plačat več, imeti 180mm ali pa dve kasete, biti hitrejši in pa ostati na 160mm

Sam za info... kasete so zadaj. To imas v vsakem primeru zgolj eno ;) Spredaj imas samo zobnike. Boljsa oprema je danes vsa na 1x, se pravi en zobnik spredaj. Kar se kasnejsih nadgradenj tice, je to definitvino boljsa opcija. Kaj je pa boljse za vozit, je pa vprasanje kako se vozis. Za mtb zame osebno je 1x definitivno boljsi. Ja ima precej minusov, ampak tisti plusi so toliko vecji, da je zame 1x boljsa opcija. Kaj je zate, se bos moral odlociti sam, pa najhusje je, da se brez preizkujsa (pa ne 10min po parkiriscu, ampak po par urah na trailih) skorajda ne mores odlociti. Vem ker sem imel iste probleme in strahove ko sem sel pred leti iz 2x11 na 1x12.

Scorpy84 je izjavil:


Tukaj si malo še enkrat preberi, kar si napisal, ker je malo skregano s fiziko. In tudi nikjer ne zagovarjam, da se, da večji disk, če vilica fizično tega ne omogoča. Po drugi strani pa vseeno, lahko daš bp večji disk, pa se hiterje rešiš vročine, prav pride pri dolgih spustih, kjer ni potrebe po močnemu zaviranju, vseeno pa rabiš zavirati in še daš dvobatne, ki že same po sebi ne dajo neke močne zavorne sile. Tako, da ja, kombinacij je kokr češ, tako da treba upoštevati tudi druge dejavnike in ne kr rečt 203mm ne moreš dati gor, v kombinaciji z štiribatnimi res ne, sploh za neizkušenega ne. In ja, ravno jaz sem gor dal 203mm, pa mi "vilica" tega ne omogoča, ker pa ne vozim več po bike parkih, mi prav pride to odvajatnje vročine. No po 15 mesecih od montaže in okrog 100.000 višincev, je z vilico vse ok. Je ravno z servisa prišla.

Vecji disk in vecji navor je skregano s fiziko? Ok ce ti tako pravis, ti pa vseeno priporocam, da si prej le malo pogledas osnove fizike. Nikjer nisem rekel, da vecjega diska ne mores dati gor. Na veliko vecino vilic (Fox SC so izjema) das lahko gor karkoli hoces. Ali je pametno ali ne, je pa druga stvar. Glede tega ali je vilica ok ali ne, pa verjemi da servis ne bo videl, dokler ne bo prepozno. Ampak kot sem napisal prej. Vsak dela kar hoce.

Scorpy84 ::

Ne pisal si da bo vilica vibrirala zaradi prevelikega trenja oziroma navora. Kje je logika, da bo vilica vibrirala? Ali je to zaradi lufta v lezaju, ali pa, ker kot smo rekli zaradi zavor, ker se spreminja trenje, kljub temo, da enakomerno stiskas in pride do vibracij. Ce bi vilice ne glede na silo zavore, tresla, kar se nisem srecal, je nekaj z njo hudo narobe. Sej so na terenu veliko vecje sile, kot jo same zavore dajo.

Badwolff ::

Praktično nihče, razen par posebnežev, ne vozi več 2x. Če je tvoj cilj čim hitreje vozit po makadamu navzdol, pol si kup gravla.

Alfa Dog ::

Tudi jaz sem šel lani iz 2x11 na 1x12. Za MTB je to to. Stvar deluje, edino pri končni hitrosti po ravnin sem izgubil mogoče 2 ali 3 km/h, kar ni niti omembe vredno.

T440 ::

Ima kdo konkretne izkušnje z Specialized Sirrus X 4.0?
https://www.specialized.com/us/en/sirru...
Večinoma kolesarim po cesti in za na cesto imam temu namenjeno specialko (Pinarello).
Občasno grem vseeno tudi po makadamu in kakem kolovozu (predvsem po hribih tu okoli Kranja), nikoli pa ne vozim singletrackov. Do sedaj mi je nekaj let OK služil trekking kolo Giant Roam, ki pa je svoje sedaj oddelal. Opazil sem, da tudi ko sem vozil po makadamu in kolovozu sem imel dostikrat prve vilice kar zaklenjene :P
Gravel kolo odpade, prav tako odpadejo vsa full suspension kolesa. Iščem hardtail kolo, ki se je sposobno lepo peljati po makadamu in da zmore tudi kak normalen kolovoz. Prenos z 40 zobniki spredaj in 11-42 kaseto zadaj se mi zdi ravno OK za to kar rabim. Ima kdo izkušnje s prvo vilico Sirrusa, ki naj bi imela 2cm hoda oz. ima neko vzmet, s čimer je vožnja po makadamu vseeno ugodnejša? To funkcionira? Kolo je sicer večinoma v testih dobro ocenjeno, vizualno mi je všeč, je dobavljivo v moji velikosti... Je karkoli kar bi me eventuelno lahko odvrnilo od tega kolesa? Kako se obnese SRAM NX menjalnik? To naj bi bilo nekje ekvivalent Shimano SLX, kar se mi zdi načeloma OK...

Scaramouche3 ::

Alfa Dog je izjavil:

Tudi jaz sem šel lani iz 2x11 na 1x12. Za MTB je to to. Stvar deluje, edino pri končni hitrosti po ravnin sem izgubil mogoče 2 ali 3 km/h, kar ni niti omembe vredno.


Hardtail ali fully?

mirkuma ::

T440 je izjavil:

Ima kdo konkretne izkušnje z Specialized Sirrus X 4.0?
https://www.specialized.com/us/en/sirru...
Večinoma kolesarim po cesti in za na cesto imam temu namenjeno specialko (Pinarello).
Občasno grem vseeno tudi po makadamu in kakem kolovozu (predvsem po hribih tu okoli Kranja), nikoli pa ne vozim singletrackov. Do sedaj mi je nekaj let OK služil trekking kolo Giant Roam, ki pa je svoje sedaj oddelal. Opazil sem, da tudi ko sem vozil po makadamu in kolovozu sem imel dostikrat prve vilice kar zaklenjene :P
Gravel kolo odpade, prav tako odpadejo vsa full suspension kolesa. Iščem hardtail kolo, ki se je sposobno lepo peljati po makadamu in da zmore tudi kak normalen kolovoz. Prenos z 40 zobniki spredaj in 11-42 kaseto zadaj se mi zdi ravno OK za to kar rabim. Ima kdo izkušnje s prvo vilico Sirrusa, ki naj bi imela 2cm hoda oz. ima neko vzmet, s čimer je vožnja po makadamu vseeno ugodnejša? To funkcionira? Kolo je sicer večinoma v testih dobro ocenjeno, vizualno mi je všeč, je dobavljivo v moji velikosti... Je karkoli kar bi me eventuelno lahko odvrnilo od tega kolesa? Kako se obnese SRAM NX menjalnik? To naj bi bilo nekje ekvivalent Shimano SLX, kar se mi zdi načeloma OK...


Sirrus bo skoraj enak kot Roam z zaklenjenimi vilicami, oz pocasnejse udobno kot cestno kolo
z ravno balanco.
Kupi pravi hardtail recimo Canyon Exceed in se spravi nad klance po gozdnih poteh. 😉
...all those moments will be lost in time, like tears in the rain...

DejchSLO ::

Jaz imam Ghost Kato 29 že4 leta in sm totalno zadovoljen. Naredil vsaj ene 3000km z njim. Sem pa mogu tiste orginal gume zamenjat, ker so se hitr zbušile pa tud profil je šu hitro z enimi Contintalkami k majo trši profil pa se še nič niso obrabile pa mam 2 leti jih gor.

Badwolff ::

mirkuma je izjavil:


Kupi pravi hardtail recimo Canyon Exceed


:D

I tata bi sine...

Alfa Dog ::

Scaramouche3 je izjavil:

Alfa Dog je izjavil:

Tudi jaz sem šel lani iz 2x11 na 1x12. Za MTB je to to. Stvar deluje, edino pri končni hitrosti po ravnin sem izgubil mogoče 2 ali 3 km/h, kar ni niti omembe vredno.


Hardtail ali fully?

Hardtail.
Tale konkretno: https://energijabikes.com/kategorije/go...

Zvezdica27 ::

kdor je fit in zna voziti (ima tehniko), bo s hardtailom bistveno bolj užival v smislu enega kolesa za vse. Je pa fajn imeti oboje.

zz

Vanquish ::

da malo potipam, koliko vas pa je kaj presaltalo na gravel? Sam imam gravel in hardtail pa praviloma hardtaila sploh vec ne pogledam

nokken ::

Zvezdica27 je izjavil:

kdor je fit in zna voziti (ima tehniko), bo s hardtailom bistveno bolj užival v smislu enega kolesa za vse. Je pa fajn imeti oboje.

zz

Ma zares ne. Imam HT s katerim sem odvozil vse kar danes odvozim s FS (xc FS ne kaksen enduro, all mountain...), pa ne bom nikoli rekel, da je s HT vecji uzitek. Ni nic tezje ali bolj komplicirano kot s FS, je pa precej manj udobno. Ze po navadnem makedamu je FS bolj udoben. Priznam pa, da je zaradi slabih 2kg manj, precej hitrejsi v klance kot FS. Je pa pri tem drugo vprasanje... moj FS je cca 10k eur. HT zelo podobnega ranga pa skoraj pol manj. Ce ti je denar pomemben faktor, potem ja HT, ce ne, pa kar se mene tice ni za premisljevati. FS all the way.
Kar se pa "enega kolesa za vse" tice, bi pa rekel da je v tem primeru XC bike, HT ali FS, dalec najboljsa opcija. Precej pogojno ga lahko uporabljas tudi za kaksen km asfalta vmes, odpeljati se pa z njim da, ce znas, dobesedno vse. Ok kaksnih ogromni skoki in dropi so izvzeti, ampak velika vecina ljudi taksnih stvari tako ali tako ne vozi in skace.

Zvezdica27 ::

carbonski scott scale trdat je trenutno 1.400, kar je fakin neverjetno dobra cena... nov.

Jaz ful rad trdaak vozim...

zz

imaš pa tudi trdake z veliko hoda, ponavadi so cromoly, to je pa ena želja enkrat to vozil, s kvalitetnih 15 cm spredaj in minionkami...

trdak ali 12, 13 cm xc fully... to je osnova vsega (trdak).

zz

Zgodovina sprememb…

Scaramouche3 ::

Zvezdica27 je izjavil:

carbonski scott scale trdat je trenutno 1.400, kar je fakin neverjetno dobra cena... nov.

Jaz ful rad trdaak vozim...

zz

imaš pa tudi trdake z veliko hoda, ponavadi so cromoly, to je pa ena želja enkrat to vozil, s kvalitetnih 15 cm spredaj in minionkami...

trdak ali 12, 13 cm xc fully... to je osnova vsega (trdak).

zz


To je Ass Ram! Če hočeš Shimano, je bolje iti na Orbeo, pa še doživljenska na okvir!

Scaramouche3 ::

Je ta stran malo sumljiva, zelo nizke cene, ni naslova, koliko pride poštnina...
https://orbeaeuropa.com/products/orbea-...

nokken ::

Malo sumljiva? Kaj za hudica bi se moralo biti da bi bila stvar precej sumljiva? :) Cene za 50% ali manj realnih cen, brez enega samega podatko kdo in kaj so, domena registrirana 1 mesec nazaj. Ce ti je tole samo "malo sumljivo" potem ti resno priporocam, da gres kupit bicikel v lokalno stacuno, pa tudi ce je 3x drazji kot kje drugje. Na koncu bo se vedno precej cenejsi kot po taksnih "trgovinah" kot jih ti najdes po webu :))

Realist ::

nokken je izjavil:

Malo sumljiva? Kaj za hudica bi se moralo biti da bi bila stvar precej sumljiva? :) Cene za 50% ali manj realnih cen, brez enega samega podatko kdo in kaj so, domena registrirana 1 mesec nazaj. Ce ti je tole samo "malo sumljivo" potem ti resno priporocam, da gres kupit bicikel v lokalno stacuno, pa tudi ce je 3x drazji kot kje drugje. Na koncu bo se vedno precej cenejsi kot po taksnih "trgovinah" kot jih ti najdes po webu :))


No plačilo lahko izvede preko paypala, kar je plus, saj v primeru natega dobi denar nazaj?

MTB4life ::

Če je že debata o trdaku. Ima kdo kaj bolj konkretnega ali ste vsi na XC-jih?

Jaz imam FS AM/ENDURO in trdaka AM (head tube 65° + 140mm hoda) in sem 95% časa na trdaku :)

Meni osebno je trdak bolj zabaven, hiter sem enako, kot družba na FS-ju, telo navzdol bolj trpi/dela kot pri FS-ju, hkrati pa moraš biti bolj skoncentriran, da izbereš pravilno linijo, ker ''požre'' manj napak kot FS, je pa bistveno bolj agilen, kot FS. Vsi pravijo, da moraš biti poseben, da furaš trdaka :D

Glede zavor, ko je bila višje debata.
QR vilce ne prenašajo dobro sile na obe strani, zato se pri višjih silah zna zgoditi, da vleče kolo v stran, zato tudi ni priporočljivo, da se uporablja na QR vilcah boljše/večje zavore, ker so sile večje.

Pripomnil bi samo še nekaj: Prvi meja, koliko sile se proizvede pri zaviranju niso zavore ampak plašči. Če uspeš zablokirati kolo s 160mm rotorji in originalimi organskimi ploščicami, bo enaka obremenitev na kolo tudi, če bo to isto kolo opremljeno s 203mm rotorji in nekimi agresivnimi ploščicami.
Če se kolo opremi z nekimi agresivnimi plašči, kateri blokirajo kasneje, pa se bo ustvarila večja sila.
Z večjim premerom rotorja lahko ustvariš večjo zaviralno silo, ker je daljša ročica, ne trdim drugače.

Glede večbatnih čeljusti:
Ogromno ljudi zmotno misli, da nudijo večbatne čeljusti zaradi večje površine zavornih ploščic boljši zavorni učinek, pa temu ni tako. Trenje je neodvisno od površine - samo od koeficienta in sile.

Večbatne čeljusti se uporabljajo zato, ker imajo lahko zavorne ploščice večjo površino (dlje časa zdržijo in bolj odvajajo toploto), zavorne ploščice so bolj enakomerno obemenjene, večja površina batov, bolje odvaja toploto in se zavorno olje ne greje toliko,...

Scorpy84 ::

Glede večbatnih čeljusti:
Ogromno ljudi zmotno misli, da nudijo večbatne čeljusti zaradi večje površine zavornih ploščic boljši zavorni učinek, pa temu ni tako. Trenje je neodvisno od površine - samo od koeficienta in sile.

Večbatne čeljusti se uporabljajo zato, ker imajo lahko zavorne ploščice večjo površino (dlje časa zdržijo in bolj odvajajo toploto), zavorne ploščice so bolj enakomerno obemenjene, večja površina batov, bolje odvaja toploto in se zavorno olje ne greje toliko,...


Malo nerazumljivo. Večja površina, vsekakor ima pri tem upliv. Če bi nekako dvobatne in ploščice od štiribatnih uporabil, bi učinek bil zaenmarljiv, ker sama moč batov ni dovolj. Ker pa imaš na voljo štiribatne, se to vsekakor izkoristi, saj je tudi večja sila. Pri štiribatnih se odvaja boljše toplota, ampak spet zanameraljivo, se pa tudi zaradi boljše učinkovitosti zaviranja več ustvarja.

S53SG ::

MTB4life je izjavil:


Ogromno ljudi zmotno misli, da nudijo večbatne čeljusti zaradi večje površine zavornih ploščic boljši zavorni učinek, pa temu ni tako. Trenje je neodvisno od površine - samo od koeficienta in sile.

Večbatne čeljusti se uporabljajo zato, ker imajo lahko zavorne ploščice večjo površino (dlje časa zdržijo in bolj odvajajo toploto), zavorne ploščice so bolj enakomerno obemenjene, večja površina batov, bolje odvaja toploto in se zavorno olje ne greje toliko,...


https://enduro-mtb.com/en/best-mtb-disc... Tale test pravi drugače, glej tabelo pri Magura MT Trail Sport, kjer je testirana 4-bat in 2-bat varijanta.

MTB4life ::

Če vgradiš zavorne ploščice z večjo površino in na rotor pritiskaš z enako silo, bo zaviralni učinek enak kot pri ploščici manjše površine - pogoj je samo, da imata obe ploščici enak koeficient.

Večja površina ploščice pripomore k točno temu, kar sem zapisal zgoraj.

S kakšno silo pritiskajo batki na zavorno ploščico je odvisno od ''glavnega'' cilindra na ročici - poleg tega, s kakšno silo ti pritiskaš.

@S53SG - testi so narejeni za komplet čeljusti + tovarniške zavorne ploščice, katere imajo različen koeficient trenja.
Moje izkušnje - 2 batne čeljusti imajo low price zavorne ploščice in razumljivo, da so v večini primerov slabše na testih.
Recimo, ko sem na 2 batnih SLX menjal iz stock resin na metal je bila ogromna razlika - stock resin so prvo sekundo res ''ugriznile'' potem pa vsakič manj zavirale, metalne so hladne in tople zavirale enako s tem, da začetni ''bite'' imajo manjši ampak se lahko na njih zaneseš.
Ko sem šel na 4 batne ZEE v sami učinkovitosti ni bilo razlike, ker sem imel enake ploščice kot pri SLX - razlika je bila samo v ''modulaciji''.
ZEE z metal ploščicam in 203mm rotorji mi še ni uspelo pregreti zavor, mogoče kar pogrešam pri ICE metal zavorah je pri nižjih hitrostih (tehnični odseki) slabo zavirajo - ampak to ni odvisno od število batov na zavorni čeljustih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MTB4life ()

Klamzi ::

MTB4life je izjavil:

Če vgradiš zavorne ploščice z večjo površino in na rotor pritiskaš z enako silo, bo zaviralni učinek enak kot pri ploščici manjše površine - pogoj je samo, da imata obe ploščici enak koeficient.

Dvomim.
Pojdi v ekstreme in si predstavljaj ploščice s površino 4mm2 in druge s površino 40mm2. Obe enak material. Katere bodo ustvarile več trenja oziroma bolje bremzale ob enaki sili na ročki?

MTB4life ::

Kolikor se spomnim smo že v osnovni šoli znali izračunat silo trenja in leplenja.
Ft=Kt×F
Nikjer v formuli ni omenjena povrsina.

Večja površina ploščice bolje odvaja temperaturo in posledično, ker je več materiala imajo daljšo življensko dobo.
Nima veze ali se pogovarjamo o kolesu, avtomobilu, letalu, tovornjaku,... vse povsod velja enako pravilo.
Če no kdo googlal, naj bere bolj strokovne članke na vezo motorsporta, ker sem zasledil za fiasko v kakšnem tujem članku na MTB straneh.

energetik ::

Sparkxl je izjavil:

Ima kdo kako dobro alternativo komercialnim razmaščevalcem za ketno? Ker to so zlatarji. Najcenejši nirgin sprej v bauhausu je 6€ in je hitro prazen. Razni bizarni muckoff in podobni so komot 15€. V 1 tednu sem zdaj porabil pol piksne.
Mogoče kaki razmaščevalec 5l kanta za mehanične delavnice?
Liter bencina je 1,4€; liter nitrorazredčila je 6€...
Kakšni spreji in mucofi? Itak pa to rabiš samo prvič, ko ketno pripravljaš za vosek. Najprej kako uro v bencinu, da gre dol tahuj svinjarija, nato odcediš, sledi še kake pol ure v nitrotu, odcediš in posušiš. Potem jo lahko vlačiš po rokah in ni sledu o šmiru. Sledijo samo še kopeli v vročem vosku do konca življenjske dobe.
vires in numeris

Klamzi ::

MTB4life je izjavil:

Kolikor se spomnim smo že v osnovni šoli znali izračunat silo trenja in leplenja.
Ft=Kt×F
Nikjer v formuli ni omenjena povrsina.

Večja površina ploščice bolje odvaja temperaturo in posledično, ker je več materiala imajo daljšo življensko dobo.
Nima veze ali se pogovarjamo o kolesu, avtomobilu, letalu, tovornjaku,... vse povsod velja enako pravilo.
Če no kdo googlal, naj bere bolj strokovne članke na vezo motorsporta, ker sem zasledil za fiasko v kakšnem tujem članku na MTB straneh.

OK, zgleda da imaš prav glede trenja in površine, čeprav ta zakon prebavljam isto težko kot sedaj teden dni staro potico pred mano...

No, vseeno pa do neke meje velja bigger is better, že zaradi več mase in površine, torej kasnejšega pregrevanja in posledično boljšega zaviranja.
Sklepam da tudi zaradi obodne hitrosti diska, ki je večja pri večjem premeru diska. Torej če mora disk opravit neko pot med ploščicama preden se vseskupaj ustavi, se bo to časovno zgodilo hitreje pri večjem premeru diska. Ali pa isto hitro, ampak z manj sile na ročki. Če se motim me kar popravi =)

MTB4life ::

Taki so zakoni fizike. Testiraj če ne verjameš :D

Večja masa kjer želiš čim boljšo agilnost, ni ravno nekaj kar bi želel, zato se vedno delajo kompromisi. Sicer pri kolesu se še ne pozna toliko (vsaj jaz ne opazim), kot se pri avtomobilih - nevzmetena masa. Tam se 1kg manj (manj kot promil celotne mase) nevzmetene mase na kolo zelo lepo občuti.
Večji premer rotorja si predstavljal enako kot, ko odteguješ blokirano matico. Če s ključem/račno ne moreš odtegniti matice podaljšaš ročico, posledično na matico ustvariš večji vrtilni moment, čeprav na ročico pritiskaš z enako silo. Pri rotorjih/diskih je enako.

Še vedno ne trdim, da je večje slabše. 160 vs 180 vs 203mm premer rotorja je kot dan in noč. 160 ''pregreješ'' takoj, 203mm moraš biti res bik da pregreješ.
Ne smemo zanemariti, da v večini primerov, če se zavore pregrejejo je problem v kolesarju - konstantno zaviranje. Pri daljših spustih je boljše, da se ''pulzno'' zavira, sepravi vmes zavoro spustimo. S konstantnim zaviranjem pregreješ tudi 203mm rotorje.

Še za avtorja teme glede zavor. Če je problem samo enkratno zaviranje iz 60km/h na 0, potem so tudi 180mm rotorji dovolj (180mm vs 203mm imajo skoraj zanemarljivo težo in pri enkratnem tako ekstremnem zaviranju ne bo velike razlike v temperaturi med enimi in drugimi), vendar obvezno boljše zavorne ploščice.
Če te ne moti manjši bite pri hladnih, potem svetujem metal - imajo bolj konsistenten koeficient trenja. Resin originalne/tovarniške se jim zelo hitro z višjo temperaturo zmanjšuje koeficient trenja.

Sicer še boljši nasvet prilagodi hitrost glede na razmere - ne vem če sem kdaj v življenju iz 60km/h zaviral na 0 nenamerno.

Scaramouche3 ::

Ko imam na tej strani vklopljen adblock mi opcije kupovanja ne pokaže?
Je to kaj narobe, ker na vseh ostalih firmah pokaže...
https://multicycle.de/produkt/cube-acce...

Boky ::

Odločam se med ELAN CALMER TREK 28 GENT za 525EUR in Nakamura PLATINUM 6.2 za 560EUR.
Elan ima se mi zdi malce boljšo opremo (deore zadnji menjalnik...), ampak ne vem kako se v praski obnese. Ima kdo izkušnje konketno z tem modelom? V preteklosti sem že imel Nakamuro Platinum in je bilo ok kolo. Kaj menite?
Hvala.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Boky ()

Scorpy84 ::

Odvisno kje se voziš, tudi ta deore ni ne vem kaj, ko prideš do kakšnega zares strmega (12-15%+) klanca. Sicer pa si si sam odgovoril, kaj se splača. Poglej še kako so težka kolesa, če je veliko razgibanega terena, izbereš lažje kolo.

Scaramouche3 ::

Boky je izjavil:

Odločam se med ELAN CALMER TREK 28 GENT za 525EUR in Nakamura PLATINUM 6.2 za 560EUR.
Elan ima se mi zdi malce boljšo opremo (deore zadnji menjalnik...), ampak ne vem kako se v praski obnese. Ima kdo izkušnje konketno z tem modelom? V preteklosti sem že imel Nakamuro Platinum in je bilo ok kolo. Kaj menite?
Hvala.


Raj kaj takega vzam!

https://www.lucky-bike.de/Fahrraeder/Cu...

MTB4life ::

Scorpy84 je izjavil:

Odvisno kje se voziš, tudi ta deore ni ne vem kaj, ko prideš do kakšnega zares strmega (12-15%+) klanca. Sicer pa si si sam odgovoril, kaj se splača. Poglej še kako so težka kolesa, če je veliko razgibanega terena, izbereš lažje kolo.

Kaj pa ima veze rang menjalnika, ko prideš do ''resnega klanca''? Vpliva samo geometrija kolesa in prestavno razmerje.

Od teh cenejših bi raje vzel Nakamuro, ima vsaj Suntour vilco.
Pri teh low budget kolesih se vedno uporablja enako foro. Zadnji menjalnik uporabi boljši razred, vse ostalo pa največji krš. Tako večino začentikov/nepoznavalcev pade na foro, pod pretvezo, da je zato boljša ostala oprema na kolesu.
9 speed zadnji menjalniki so v rangu 15-35€.
https://www.bike-discount.de/en/shimano...


P.s. Cube zgoraj predlagan je bistveno boljši nakup.

Scorpy84 ::

MTB4life je izjavil:

Scorpy84 je izjavil:

Odvisno kje se voziš, tudi ta deore ni ne vem kaj, ko prideš do kakšnega zares strmega (12-15%+) klanca. Sicer pa si si sam odgovoril, kaj se splača. Poglej še kako so težka kolesa, če je veliko razgibanega terena, izbereš lažje kolo.

Kaj pa ima veze rang menjalnika, ko prideš do ''resnega klanca''? Vpliva samo geometrija kolesa in prestavno razmerje.

Od teh cenejših bi raje vzel Nakamuro, ima vsaj Suntour vilco.
Pri teh low budget kolesih se vedno uporablja enako foro. Zadnji menjalnik uporabi boljši razred, vse ostalo pa največji krš. Tako večino začentikov/nepoznavalcev pade na foro, pod pretvezo, da je zato boljša ostala oprema na kolesu.
9 speed zadnji menjalniki so v rangu 15-35€.
https://www.bike-discount.de/en/shimano...


P.s. Cube zgoraj predlagan je bistveno boljši nakup.


Sam pogosto vozim v 3-4 prestavi, kdaj pa pride da moreš med vzponom prestaviti 1-2 in se tukaj zatika, da sploh ne prestavi.

MTB4life ::

To je problem, ker ni pravilno nastavljen. Nepravilno napeta zajla ali pa je menjalnik preveč oddaljen od verižnika. Na slabše prestavljanje vpliva tudi, če je veriga obrabljena.

Scorpy84 ::

MTB4life je izjavil:

To je problem, ker ni pravilno nastavljen. Nepravilno napeta zajla ali pa je menjalnik preveč oddaljen od verižnika. Na slabše prestavljanje vpliva tudi, če je veriga obrabljena.


Vse je prav nastavljeno, ampak enostavno ne gre. Je tudi nov isti menjalnik gor, ker sem prešnjega uničil in je isto sranje. Tudi ko je kolo bilo novo in še takrat servisiran pri prodajalcu, se nič ni dalo narediti.

J.McLane ::

Seveda ne gre če boš šaltal med tem ko s polno močjo goniš, šaltanje boš pač predvidel malo v naprej. Če pa razbremeniš med šaltanjem pa ne vidim razloga da nebi prestavilo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

nokken ::

Zares pri "novih" Shimano to niti ne vec res. Komplet 12spd Shimano je narejen za ebike, kjer "malo manj gonis" ne igra nobene vloge (navor dobis od motorja in tvoj "malo manj gonis" ne spremeni prav veliko navora, ki ga motor daje naprej), in stvar zares dela tudi na noge. Bolj ko pritisnes lepse salta. Ampak je pa res kar sem napisal... to je za VSE 12spd Shimano menjalnike, kar pomeni da glede tega ni razlike med Deore in XTR. Oba sta narejena enako kar se tega tice in ce Deore ne dela, SLX/XT/XTR pa dela, je to zato ker je tisti Deore menjalnik zanic nastavljen, ne pa ker tega ne bi zmogel.

Scorpy84 ::

J.McLane je izjavil:

Seveda ne gre če boš šaltal med tem ko s polno močjo goniš, šaltanje boš pač predvidel malo v naprej. Če pa razbremeniš med šaltanjem pa ne vidim razloga da nebi prestavilo.


Seveda to vse vem in tudi pocnem kadar gre, ampak ce imas bolj strm klanec je to malo nemogoce, ker ko nehas poganjat se skoraj isti cas ustavis, sploh pa ce je makadam. Pri xt teh problemov ni, kot tudi na ultegri ne. Pa ne naredim spet malo km in visincev.

Kalibri ::

Poka vedno, če vsaj malo ne spustiš; saj ne nehaš poganjati, ni to niti četrt obrata dolgo, ko malenkost popustiš.
Lahko pa imaš kaj zvito in boš pomenjal pol kolesa, pa še ne bo problem rešen.

MTB4life ::

Scorpy84 je izjavil:

MTB4life je izjavil:

To je problem, ker ni pravilno nastavljen. Nepravilno napeta zajla ali pa je menjalnik preveč oddaljen od verižnika. Na slabše prestavljanje vpliva tudi, če je veriga obrabljena.


Vse je prav nastavljeno, ampak enostavno ne gre. Je tudi nov isti menjalnik gor, ker sem prešnjega uničil in je isto sranje. Tudi ko je kolo bilo novo in še takrat servisiran pri prodajalcu, se nič ni dalo narediti.

Verjemi, ni prav nastavljeno. Menjaj serviserja.
Na ženinem kolesu, deluje Deore menjalnik BP, zdaj je še kolo predelano na elektriko in ni težav.
Sem vozil tudi kakšeno starejše kolo z Alivio menjalniki in lepo prestavlja, pod pogojem, da je vse pravilno nastavljeno.

Scorpy84 je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Seveda ne gre če boš šaltal med tem ko s polno močjo goniš, šaltanje boš pač predvidel malo v naprej. Če pa razbremeniš med šaltanjem pa ne vidim razloga da nebi prestavilo.


Seveda to vse vem in tudi pocnem kadar gre, ampak ce imas bolj strm klanec je to malo nemogoce, ker ko nehas poganjat se skoraj isti cas ustavis, sploh pa ce je makadam. Pri xt teh problemov ni, kot tudi na ultegri ne. Pa ne naredim spet malo km in visincev.

Redno prestavljam na +20% klancih in nič ne poka ali kar koli poodobnega.
Tam kjer poganjam z veliko močjo in če želim prestaviti preden prestavim z nogo malo bolj odrinem in nato upočasnim med prestavljanjem. Samo tehniko je potrebno izpilit. Na 12 - 15% klancih pa sploh ne vidim nekih težav.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MTB4life ()

Vanquish ::

MTB4life je izjavil:


Kaj pa ima veze rang menjalnika, ko prideš do ''resnega klanca''? Vpliva samo geometrija kolesa in prestavno razmerje.

Od teh cenejših bi raje vzel Nakamuro, ima vsaj Suntour vilco.
Pri teh low budget kolesih se vedno uporablja enako foro. Zadnji menjalnik uporabi boljši razred, vse ostalo pa največji krš. Tako večino začentikov/nepoznavalcev pade na foro, pod pretvezo, da je zato boljša ostala oprema na kolesu.
9 speed zadnji menjalniki so v rangu 15-35€.
https://www.bike-discount.de/en/shimano...


P.s. Cube zgoraj predlagan je bistveno boljši nakup.


rang menjalnika ima dosti veze - kr vse kar je nizje od npr 105 vec nima 12 prestav ampak ima manj, imas manj prestavnih razmerij na voljo, dostikrat tudi prestavna razmerja max/min slabsa. Tako, da ima ogromno menjalnik pri vsem tem.

MTB4life ::

Se opravičujem, vendar pišeš bedarije.
Rang menjalnika nima veze s prestavnim razmerjem. Govorimo o MTB/Treking menjalnikih.
Vsak menjalnik ima kapaciteto zob. To pomeni koliko razlike v št. zob na verižniku lahko prenese. Če ima menjalnik kapaciteto zob 25, to pomeni, da lahko uporabiš kaseto katera nima več kot 25 zob med najmanjšim in največjih verižnikom in ne moreš uporabiti kaset, katere imajo med najmanjšim in največjim razliko v številu zob več kot 25 - v tem primeru ne moreš uporabiti kasete 40-11T.
Takšno kapaciteto imata recimo Shimano ZEE in Saint, katera uporabljata kratko kletko - DH menjalnika in sta po rangu bistveno višje rangirana, kot recimo Deore 10 speed, kateri ima kapaciteto zob 41 ali 42 - ne spomnim se točno. ZEE menjalnik cca. 50€, Saint 130€ Deore 30€ in z Deore imaš lahko večji razpon prestavnega razmerja, kljub temu, da je nižji rang.

Pri MTB-ju imaš na voljo tri dolžnine kletk na menjalniku - kratka, srednja in dolga. Kratka ima najmanjšo kapaciteto, dolga ima največjo kapaciteto.
Večino low budget koles ima 3x8/9 sistem, kateri ima v 99% primerih večji prestavni razpon kot 1x12.

105 serija kolikor vem je cestna grupa in nima veze v tej debati, ker se sprašuje za treking kolesa.

Vanquish ::

niso bedarije in tocno drzi kar sem napisal ti pa ne na pamet. Idi si pri Shimano gledat najvecji in najmanjsi zobnik pri nizjih serijah in potem pri visjih. Nizje serije imajo najvecji zobnik 36, visje serije pa 42 pri 2x.
Da ne govorimo o tem, da ce imas 9 prestav je tezko zadet prestavo, ki ti odgovarja kr so preskoki previsoki in tako naprej.
105 sem ti dal samo primer.

Menjalnik ima zelo dosti pri tem kako bos vozo v klanec, ker ti on omejuje katere zobnike lahko imas.

MTB4life ::

Kolesa ne uporabljajo zobnikov ampak verižnike.
Rang menjalnika nima nič s tem, kako boš vozil v klanec, ima samo geometrija kolesa in razmerje prenosa. Je pa res, če imaš dražji groupset si ''večji car'' v grupi cestarjev.

105 ima max kapaciteto 41 zob.
https://www.bike-discount.de/en/shimano...
Ultegra DI2 ima kapaciteto 33 zob
https://www.bike-discount.de/en/shimano...
Dura ace ima kapaciteto 35 zob.
https://www.bike-discount.de/en/shimano...

Super je, če si kdaj kolo sam sestaviš in ne listaš samo kataloga s sestavljenimi kolesi.
««
92 / 98
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

A naj kupim gravel bike ali ne? (strani: 1 2 3 411 12 13 14 )

Oddelek: Šport
696122766 (13934) issak
»

Nakup kolesa (strani: 1 2 )

Oddelek: Šport
5511519 (7161) Twixz
»

Rabljeno cestno kolo - na kaj paziti?

Oddelek: Šport
329198 (7896) GizmoX
»

Katero nizkocenovno kolo kupiti (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8632986 (30513) stratosD

Več podobnih tem