Forum » Elektrotehnika in elektronika » Polnenje avtomobilskega akumulatorja
Polnenje avtomobilskega akumulatorja
Tero ::
Hm zakaj vedno vsi pravijo da ko polniš avto akumulator moraš najprej odklopit od avta, nato pa gor odpret pokrovče da lahko halpi ven.., če pa ga normalno polni alternator med vožnjo????
In kaj bi bilo če bi avto akumulator ger direktno gor priklopo?
In kaj bi bilo če bi avto akumulator ger direktno gor priklopo?
Give a man a fish, he'll be fed for a day.
Teach a man to fish and he'll drown himself.
Teach a man to fish and he'll drown himself.
AtaStrudl ::
Odvisno od avta, ta nova cuda imajo kup elektronike, ki se ji rado sfuzla - vcasih prav zaradi tega, ce ostane brez napetosti!
Sicer pa odvisno kaksen polnilec imas.
Stari polnilci brez omejitve napetosti bi morda res lahko kaj skodili elektroniki, sploh ce je aku slab in pusti napetost narasti v visave.
Kar pa se samega akuja tice pa: svincev akumulator ima tako imenovano napetos plinjenja. Ko pri polnjenju doseze to napetost, ne more vec sprejemat energije - ce pa ti se vedno tlacis vanj tok, se porabi za elektrolizo.
Alternator ima "regler", ki omejuje napetost, zato je plinjenja malo.
Stari polnilci pa niso bili nic vec kot samo trafo (s precejsnjim stresanjem za omejitev toka) in usmernik. Napetost tako ni bila natancno omejena. Pri starih akumulatorjih na zamaske to ni bil problem, zamaske si pac odprl, in na koncu dolil vodo.
Pri ta novih ("gel") akumulatorjih pa si tega ne smes privoscit - ko gre voda enkrat ven, so fuc...
Vgrajene imajo sicer aditive, ki pri malih nivojih plinjenja rekombinirajo produkte elektrolize, ampak tisto je samo za minimalne nivoje plinjenja, ki se pojavljajo tudi pri normani uporabi, brez prekoracitve napetosti. Hermeticnih gel akujev zato nikakor ne smes polniti s starinskimi polnilci brez napetostne omejitve!
Ce pa imas sodoben polnilec z vgrajeno "pametjo", pa tudi na tastarih akujih ni treba odvijat stopelcev.
Sicer pa odvisno kaksen polnilec imas.
Stari polnilci brez omejitve napetosti bi morda res lahko kaj skodili elektroniki, sploh ce je aku slab in pusti napetost narasti v visave.
Kar pa se samega akuja tice pa: svincev akumulator ima tako imenovano napetos plinjenja. Ko pri polnjenju doseze to napetost, ne more vec sprejemat energije - ce pa ti se vedno tlacis vanj tok, se porabi za elektrolizo.
Alternator ima "regler", ki omejuje napetost, zato je plinjenja malo.
Stari polnilci pa niso bili nic vec kot samo trafo (s precejsnjim stresanjem za omejitev toka) in usmernik. Napetost tako ni bila natancno omejena. Pri starih akumulatorjih na zamaske to ni bil problem, zamaske si pac odprl, in na koncu dolil vodo.
Pri ta novih ("gel") akumulatorjih pa si tega ne smes privoscit - ko gre voda enkrat ven, so fuc...
Vgrajene imajo sicer aditive, ki pri malih nivojih plinjenja rekombinirajo produkte elektrolize, ampak tisto je samo za minimalne nivoje plinjenja, ki se pojavljajo tudi pri normani uporabi, brez prekoracitve napetosti. Hermeticnih gel akujev zato nikakor ne smes polniti s starinskimi polnilci brez napetostne omejitve!
Ce pa imas sodoben polnilec z vgrajeno "pametjo", pa tudi na tastarih akujih ni treba odvijat stopelcev.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Polnilec akumulatorjev (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 21521 (11868) | FireSnake |
» | Alternator ali akumulator? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 23364 (20692) | krneki0001 |
» | Naj kupim nov akumolator ? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 9766 (8666) | RejZoR |
» | Avtomobilski akumulator + multimeterOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 31567 (29181) | Newholland |
» | Polnilec za akumulatorOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 1196 (1110) | pr2501 |