» »

Velike dileme s programskimi jeziki

Velike dileme s programskimi jeziki

rolihandrej ::

Že spet jaz z svojimi idiotskimi vprašanji o programskih jezikih. Prišel sem do neke dileme in ne vem kaj bi naredil - oziroma kater jezik uporabit. Preizkusil sem že ogromno programskih jezikov vendar ne vem katerega bi res resnično lahko uporabil za delo. PHP mi je všeč in tega bom zagotovo uporabljal še naprej - ampak ta je namenjen programiranju za splet ne za navadne desktop aplikacije. Opazil sem, da se večinoma vse usmerja na Modev View Controller ter OOP. Kar seveda pomeni veliko več dela za učenje - sploh meni, ki mi gre sam koncep OOPja precej na živce. Ampak vzemimo to kot nujno zlo. Torej trenutno poznam PHP najbolje, nekaj malega C++, nekaj malega Visual Basica (ta mi je zlo všeč zaradi enostavnosti), nekaj malega C#. Problem je ker ne vem kaj sedaj. C++ razvijati naprej se mi ne zdi pametno saj sem bral, da je za razvijanje grafičnih aplikacij preej zanič. V glavnem Rad bi nek jezik, ki ni prezakompliciran, je primeren za enostavno delo grafičnih aplikacij - to mi je še nekako najbolj pomembno. Pač neke forme... morda tudi kaj animacije ter 3D okolja. Ter seveda, da je prenosljiv med različni operacijskimi sistemi. In glede na to kaj sem trenutno naštel se mi zdi, da kaj večje izbire kot Java nimam. Ker kolikor vem je edini jezik, ki se lahko hitro prenese med sistemi. Vsekakor pa mora biti stvar primerna vsaj za OSX.

V glavnem zanima me kaj izbrati ter kak pameten link do kakega dobrega tutoriala za to stvar. Ker bi resnično rad že našel nekaj kar mi ustreza.
http://www.r00li.com

WarpedOne ::

Sm ti mislu predlagat Delphi, dokler nism prebral "Ter seveda, da je prenosljiv med različni operacijskimi sistemi" in na koncu še "mora biti stvar primerna vsaj za OSX"

Takšne stvari ni. Sploh ker hočeš malo resnejše okolje in ne le "še en interpreter".
How do you know what you don't know?

Pegaz ::

Ne razmisljaj prevec in se vrzi v enega. Kako se odlocit? V skrajnem primeru vrzi kocko, drugace bo odlocanje predolgo trajalo. Ko bos znal programirat v enem jeziku se ti pa tako ali tako ne bo problem naucit se kaksnega s podobno ali drugacno sintakso.

No, kot si sam omenil, Java in/ali PHP sta odlicni izbiri. Za zacetek morda PHP se bolj, saj najhitreje naredis nekaj uporabnega.

Z OOP-jem pa nikar odlasat. Ce se ga zelis nauciti, pa kar zacni delati z javo, saj v njej kaj drugega kot objektno prakticno ne mores programirati. Ko te enkrat java zagrabi s kremplji OOP-ja in te nato spusti, bos v vseh jezikih programiral objektivno.

Zakaj je objektivno programiranje dobro si pa malo preberi na internetu.

rgv45vg4t335 ::

Če ti se ti zdi Java na splošno OK, z OOP pa se ne želiš ubadati izberi Groovy.
Java - OOP = Groovy
Tako napisane aplikacije se še vedno izvajajo v JVM-ju in so prenosljive enako kot Java.

Še ena varianta, ki Javo poenostavi je novi JavaFX. Ta se uporablja prav za GUI-je. Sun ga je razvil za to, ker so se ljudje pritoževali, da je običajna Java s Swing komponentami za GUI preveč kompleksna.
MSI K9A2 Platinum@260MHz, Athlon X2 4850e@3GHz, 4GB RAM@1000MHz
Radeon HD 4850

Icematxyz ::

C++ razvijati naprej se mi ne zdi pametno saj sem bral, da je za razvijanje grafičnih aplikacij preej zanič.


Nebom pametoval ampak CATIA:

CATIA @ Wikipedia

Written in the C++ programming language


Pa vprašaj koga, ki uporablja CATIA program, če se strinja s teboj.

;)

Zgodovina sprememb…

rolihandrej ::

@Icematxyz: Nisem mislil kot to, da je stvar nemogoče naredit. Mislil sem bolj na to, da je razvijanje aplikacij, ki uporabljajo grafiko precej težje kot pri nekaterih programskih jezikih.

Java izgleda zanimivo nisem pa 100%, da je stvar enostavna. Vem, da je bil prehod iz PHPja na C++ enostaven, da bolj nebi mogel bit. Java pač izgleda malo bolj zajebana stvarca. Tale JavaFX mi sicer izgleda zanimivo tako, da bom nekoč kmalu stvar malo prešnjofal. Res je, da me OOP moti in to kar precej ampak vem, da enkrat se ga bom moral naučit - in verjetno bo oblje, če se naučim prej kot pozneje. Morda imam kdo kak link do tutorialov za Javo ter tale JavaFX? Ker originalna dokumentacija po mojih izkušnjah ponavadi ni prijetna za začetnika.
http://www.r00li.com

Pegaz ::

Imho je prehod s PHP-ja na Javo lazji kot na C++.

Tukaj imas nekaj slovenskih tutorialov za javo.

Edit: Skrat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Pegaz ()

BigWhale ::

Python

rgv45vg4t335 ::

Jaz bi z JavaFX začel kar tukaj: http://javafx.netbeans.org/

Če začneš s komlpetnim razvojnim okoljem je lažje. Te pa še enkrat opozarjam, da je to nova stvar, še ni tako razširjeno kot kakšne druge tehnologije. Ampak konec koncev se splača začeti z nečim takim, v računalništvo je kar treba biti up-to-date, če hočeš biti boljši od konkurence.

Še to; jaz s tem nimam konkretnih izkušenj, vem samo kolikor sem bral na netu. Je pa Sun solidna firma, če dajo nekaj ven lahko verjameš da dela.
MSI K9A2 Platinum@260MHz, Athlon X2 4850e@3GHz, 4GB RAM@1000MHz
Radeon HD 4850

jype ::

bernardy> Če ti se ti zdi Java na splošno OK, z OOP pa se ne želiš ubadati izberi Groovy.

Groovy je "popolnoma" OOP. Še bolj kot Java.

bernardy> Je pa Sun solidna firma, če dajo nekaj ven lahko verjameš da dela.

Famous last words.

http://bugs.sun.com/bugdatabase/view_bug.do?bug_id=4057701

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

rgv45vg4t335 ::

Groovy je "popolnoma" OOP. Še bolj kot Java.


C++, Java, C# ... so 100% objektni jeziki. Če je nekaj popolnoma objektno po tem nekaj drugega ne more biti še bolj objektno od tega.:|

Smisel groovy-ja je, da je enostavnejši za učenje, da ti stvari olajša, dosti objektnih zoprnij lahko preskočiš. Lahko pa programiraš tudi na skoraj enak način kot v javi, če to želiš. Samo ne vem zakaj bi po tem sploh vzel groovy namesto jave.

Ne vem kaj hočeš povedati s tistim linkom na bug, ki niti ni bug ampak enhacement request?
MSI K9A2 Platinum@260MHz, Athlon X2 4850e@3GHz, 4GB RAM@1000MHz
Radeon HD 4850

jype ::

bernardy> Smisel groovy-ja je, da je enostavnejši za učenje, da ti stvari olajša, dosti objektnih zoprnij lahko preskočiš.

Da ni static typed. Nekaj, česar se običajen Java programer pravzaprav boji :)

Objektno orientiran pa je groovy popolnoma. Podpira več paradigm objektnega programiranja, kot jih Java in C++. Še od C# je "ekspresivno močnejši".

bernardy> Ne vem kaj hočeš povedati s tistim linkom na bug, ki niti ni bug ampak enhacement request?

Da znajo bit sunovci počasni u božju mater.

rolihandrej ::

Bomo počasi začeli s to javo. Verjetno je najbolje, da na začetku dobim nek vodič za javo, potem pa, ko bom znal osnove naprej na javaFX? Je kak luštkan tutorial za samo javo? Ter potem za JavaFX? Ker uradne strani imajo ponavadi najslabšo dokumentacijo za začetnika.
http://www.r00li.com

Pegaz ::

Dobi si knjigo in se zacni ucit ane. Ne bomo se mi namesto tebe.

rolihandrej ::

Logično saj se bom začel učiti - ko bom dobil kak link. Učenje programskega je zika iz knjige ali videa ni dobro. Jaz bi rad neko spletno stran kjer je lepo razložen programski jezik od čistih osnov do neke točke kjer poznaš nekaj osnovnih funkcij ter sintakse. Potem pa lahko mirne volje brskaš po uradni strani in ne gleda kot idiot o čem se sploh gre.
http://www.r00li.com

morbo ::

Učenje programskega je zika iz knjige ali videa ni dobro. Jaz bi rad neko spletno stran kjer je lepo razložen programski jezik od čistih osnov do neke točke kjer poznaš nekaj osnovnih funkcij ter sintakse.

Huh? A niso knjige namenjene točno temu?

Če ne znaš sintakse je za začetek bukva. Če znaš sintakso in osnovne konstrukte, ki so več ali manj skupni vsem jezikom, pa imaš na Sun-ovih straneh in drugod veliko uporabnih tutorialov.

Ampak bukva je še vedno daleč najbolj uporaben vir. (Uroš Mesojedec, Java 2 Temelji programiranja - odličen uvod v javo in tudi OOP)

l0g1t3ch ::

uroš mesojedec - java 2
super knjiga za zacetnika v javi

ali pa tole
http://java.sun.com/docs/books/tutorial...

strictom ::

Pust Javo. Saj lahko razvijaš C++ grafične aplikacije.

C++, C#, Python.

Python je med drugim še najlepši za pisat :)
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Salvor Hardin

medobear ::

Pust Javo. Saj lahko razvijaš C++ grafične aplikacije.


Absolutno, zakaj bi se vozil z meganom, če lahko tudi s fičotom prideš do cilja. Grafične aplikacije se da pisat tudi v assemblyju, ampak je produktivnost zelo majhna.

Za grafične aplikacije (in zaposlitev v tej smeri) je imo trenutno najboljša izbira Java.

camx ::

Zakaj bi se vozu z Meganom če se lahko voziš z Jaguarjom (python/C#)? :D

Tr0n ::

Nimas kaj dosti za razmisljat.

Znat moras logicno razmisljat o problemu in ga "opisat" v kateremkoli programskem jeziku. Pa naj bo C, Java ali Žnj.

Sicer pa C# in Java.

rolihandrej ::

To mi je dosedaj uspevalo. Vse kar hočem je, da je jezik primeren za enostavno delo z grafiko, ter se ga, da enostavno prenašati. Python sem že uporabljal pa mi niti ni nevemkako všeč.

V glavnem se mi zdi, da se bom odločil za javo. Glede knjig - tista, ki ste jo navedli izgleda zanimiva tako, da jo bom morda nabavil. SLučajno obstaja kaj boljšega v Angleščini?

Drugače pa imam z knjigami veliko slabše izkušnje kot z kakimi online tutoriali - knjige so ponavadi bolj kot ne čudno napisane. Čudi pa me, da je za Javo veliko manj materiala kot za druge jezike.
http://www.r00li.com

WarpedOne ::

enostavno delo z grafiko


Če hočeš s kompleksno zadevo delat na enostavn način, te bo ta enostavn način slejkoprej hudo omejeval.

Če te je strah skalpela, ker da je preoster in zato vzameš namizni nož za dunajce rezat, se boš slej ko prej jezil, zakaj ta hudič noče rezat mal bol zategle zadeve. Enako s programskimi orodji. Nehaj iskat popolnega in uporabi nekaj, kar ti je všeč. Ko ga boš prerasel, ga boš lahk zamenjal. Boš vsaj vedel zakaj.
How do you know what you don't know?

bozjak ::

warpedOne >> Enako s programskimi orodji. Nehaj iskat popolnega in uporabi nekaj, kar ti je všeč. Ko ga boš prerasel, ga boš lahk zamenjal. Boš vsaj vedel zakaj.

Odpret bi blo treba nov "sticky" s samo tem odstavkom; QFT!

Lp
http://upor.blogec.si
http://bozjak.deviantart.com

rolihandrej ::

Danes sem bil v mestu in mimgrede zavil v knjigarno kjer sem si nabavil knigico Java 2 Temelji programiranja. Kolikor sem videl je nekaj napisanega tudi o grafičnem programiranju vendar, če bi želel uporabiti JavaFX potem lahko ta del verjetno izpustim?
http://www.r00li.com

rolihandrej ::

Ravnokar sem se malo poigral z osnovnim HelloWorld. Sicer je Java precej podobna ObjectiveC kolikor sem lahko na hitro ugotovil. Mi gre pa precej na živce, ker zahteva veliko pozornost pri malih in velikih začetnicah - System in system. Mislim, da nisem še srečal jezika kjer bi to tako motilo - ali pa je bil IDE dovolj zmogljiv in je stvar pretvoril v pravo obliko.
http://www.r00li.com

Gandalfar ::

saj uporabljas eclipse za javo?

rolihandrej ::

Ne! Uporabljam NetBeans.
http://www.r00li.com

Tr0n ::

Fuj.

Takoj Eclipse nalozi. There is no other.

rolihandrej ::

A je res tako dober? Potem, ko bom prišel do GUI in, če bom hotel uporabljati JavaFX potem bom moral očitno uporabiti kar NetBeans. O tem bom sicer razmišljal potem samo glede na to, da ni plugina, ki bi podpiral JavaFX za eclipse se mi zdi nesmiselno menjat IDE potem, ko sem se enega že navadil.
http://www.r00li.com

Icematxyz ::

No ker nisem programer pa sem se vseeno oglasil že v temi me pa nekaj zanima.

Zakaj ni C++ dober za delo z grafiko če je v njem spisan naprimer programski paket CATIA?

Tr0n ::

Eclipse je dober IDE za marsikateri programski jezik, se posebaj za Javo. Veliko cool featurjev, pa se free je.

Z grafiko lahko delas s katerimkoli jezikom, dokler je zanj na voljo kak dober graficni API.

rolihandrej ::

kolikor sem ravnokar poizkušal Eclipse ni ravno dosti drugačen od NetBeans. Bomo videli te IDEje bom že pol poizkušal, ko bom vedel kaj sploh rabim od IDEja.
http://www.r00li.com

medobear ::

@Icematxyz
Nihče ne pravi, da ni dober, le da je potrebno za isti rezultat potrebno vložiti precej več časa. Kar pa zmanjšuje produktivnost. Res pa je, da se tukaj v glavnem pogovarjamo o grafičnih uporabniških vmesnikih, za težko 3d grafiko, kot jo ima CATIA, pa je C++ ena najboljših izbir.

Mavrik ::

No ker nisem programer pa sem se vseeno oglasil že v temi me pa nekaj zanima.

Zakaj ni C++ dober za delo z grafiko če je v njem spisan naprimer programski paket CATIA?


Jah, s kladivom lahko tudi šrauf v zid zabiješ pa to ne pomeni da je to pametna ideja.

Za to, da v C++ ustvariš nek vmesnik rabiš veliko več časa, da dosežeš isti efekt. Prav tako je zaradi omejenosti določenih funkcij C++ in pretiranega zanašanja na kazalce taka koda ponavadi precej bolj hroščata, težja za vzdrževanje in tudi veliko težje je iskati in odpravljati hrošče.
The truth is rarely pure and never simple.

infiniteLoop ::

Toliko FUDa in BSa kot ve tem topicu pa ze dolgo nisem videl na enem kupu. Po drugi strani pa OP kar prosi zanj...
None of us is as dumb as all of us.

Mavrik ::

Toliko FUDa in BSa kot ve tem topicu pa ze dolgo nisem videl na enem kupu. Po drugi strani pa OP kar prosi zanj...

A nas lahko bolj razsvetliš o tem kaj vse je FUD in BS?
The truth is rarely pure and never simple.

infiniteLoop ::

Tak na hitro, da se ne spuscam prevec v podrobnosti....

Java - OOP = Groovy

Pust Javo. Saj lahko razvijaš C++ grafične aplikacije.
C++, C#, Python.
Python je med drugim še najlepši za pisat :)

Zakaj bi se vozu z Meganom če se lahko voziš z Jaguarjom (python/C#)?

Fuj.
Takoj Eclipse nalozi. There is no other.

Saj se vidi iz postov, da nekateri vejo o cem se pogovarjajo. Eni pac samo nabijajo...
None of us is as dumb as all of us.

Invictus ::

V bistvu je prav vseeno kateri jezik uporabljaš. Tako ali tako so vgrajeni optimizatorji boljši kot vsak programer (oz. večina njih).

Izogibaj se interpretiranih jezikov (PHP, python), če želiš hitrost.

IDE je pa povsem stvar okusa. Za Javo mi je bolj všeč Netbeans kot Eclipse. Ampak to je osebna preferenca.

LP I.

jype ::

Invictus> Izogibaj se interpretiranih jezikov (PHP, python), če želiš hitrost.

Kakšne vrste hitrost?

Danes je precej običajno, da se prototipe piše v interpretiranem visokonivojskem jeziku, ker gre tako razvoj precej hitreje naprej.

Potem se kritične dele, če še niso, optimizira tako, da se jih prepiše v primernejši jezik.

Tr0n ::

Python je med drugim še najlepši za pisat :)
Lols.

rolihandrej ::

No ja moje učenje kar počasi napreduje. Mi gre pa sigurno na živce tale knjiga. Tako kot sem že povedal knjige niso dober vir za učenje programiranja. Iz te knjige se hitro razbere, da je namenjena nekomu, ki že zna osnove programskih jezikov ter objektnega programiranja. Da ne omenjam, da pol stvari ni razloženih ali pa piše, da bo razloženo v naslednjih poglavjih. Zato so mi tudi všeč strani kjer imaš lep tutorial, ki razloži osnove jezika...

Java sicer izgleda OK jezik vendar me moti objektna orientiranost - to logično, prevelika pazljivost pri velikih-malih črkah (string in String)...
http://www.r00li.com


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

začetki programiranja

Oddelek: Programiranje
355014 (3089) Mavrik
»

programski jezik

Oddelek: Programiranje
302099 (1470) noraguta
»

programiranje

Oddelek: Programiranje
412842 (1402) Pegaz
»

Programersko gradivo za začetnike

Oddelek: Programiranje
314735 (3430) bmandl
»

Java

Oddelek: Programiranje
322457 (2015) Nerdor

Več podobnih tem