Forum » Elektrotehnika in elektronika » Xenon-ska žarnica
Xenon-ska žarnica
gori1 ::
Lep pozdrav!
To temo odpiram ker je moja prejšnja tema na elektrotehniki zašla v promet itd...
Upam da še ta ne bo zašla kam drugam, in želim da se pogovarjamo o elektrotehniki in o podobnih zadevah, ne o prometu, ali kulturi na cestah,...
Zanimajo me namreč zahteve za xenon-sko žarnico, ki se uporabljajo v avtomobilih.
Jaz rabim to za na delovni stroj za delovne luči. Tako da ne rabim nobene homologacije al kaj podobnega. Mislil sem če ve mogoče kdo kakšne zahteve ima ta žarnica, ker bi rabil 4 ali pa celo 6. Potem bi nabavil močnejši invertor in to sam sestavil, če bi to seveda šlo, in bi bilo verjetno nekaj ceneje kot pa 3 xenon kiti.
Hvala!
To temo odpiram ker je moja prejšnja tema na elektrotehniki zašla v promet itd...
Upam da še ta ne bo zašla kam drugam, in želim da se pogovarjamo o elektrotehniki in o podobnih zadevah, ne o prometu, ali kulturi na cestah,...
Zanimajo me namreč zahteve za xenon-sko žarnico, ki se uporabljajo v avtomobilih.
Jaz rabim to za na delovni stroj za delovne luči. Tako da ne rabim nobene homologacije al kaj podobnega. Mislil sem če ve mogoče kdo kakšne zahteve ima ta žarnica, ker bi rabil 4 ali pa celo 6. Potem bi nabavil močnejši invertor in to sam sestavil, če bi to seveda šlo, in bi bilo verjetno nekaj ceneje kot pa 3 xenon kiti.
Hvala!
Azrael ::
Žal rabiš za vsako žarnico svoj balast/inverter. Pri enem skupnem bi bilo v bistvu skupno samo napajanje in (veliko) ohišje.
Izdelava balasta v domači režiji je sicer možna, ampak zelo zahtevna (in draga) zaradi visokih napetosti, ki jih taka žarnica potrebuje za svoje delovanje (okoli 8000V).
Zaradi visokih napetosti tudi dvomim, da obstajajo tovarniško izdelani balasti/inverterji za priklop več žarnic. Visokonapetostni kabli so večinoma mehansko precej občutljivi in je zaradi zanesljivosti delovanja bolje, da so čim krajši (manj možnosti poškodb).
Če te zanima še kaj, kar vprašaj.
Izdelava balasta v domači režiji je sicer možna, ampak zelo zahtevna (in draga) zaradi visokih napetosti, ki jih taka žarnica potrebuje za svoje delovanje (okoli 8000V).
Zaradi visokih napetosti tudi dvomim, da obstajajo tovarniško izdelani balasti/inverterji za priklop več žarnic. Visokonapetostni kabli so večinoma mehansko precej občutljivi in je zaradi zanesljivosti delovanja bolje, da so čim krajši (manj možnosti poškodb).
Če te zanima še kaj, kar vprašaj.
Nekoč je bil Slo-tech.
gori1 ::
aha
torej to je zej mal zakompliciran, a vseeno bi me pa zanimalo kaj dela kompleten balast poleg invertorja.
torej to je zej mal zakompliciran, a vseeno bi me pa zanimalo kaj dela kompleten balast poleg invertorja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gori1 ()
gori1 ::
A tak, ker jst sm od enga slišal da ima not še nekšn vžig pri vklopu, sm dvomim
Hvala!
Hvala!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gori1 ()
Azrael ::
Inverter najprej poskrbi za vžig žarnice tako, da proizvede visoko napetost, pri kateri žarnica začne delovati (okoli 8000V). Ko žarnica začne delovati, inverter omejuje tok (balast) skozi žarnico na ravni pri kateri ima žarnica optimalne delovne pogoje (pričakovana življenska doba in svetilnost).
Ker 2h popolnoma enakih žarnic ni (po električnih karakteristikah), je nemogoče z enim inverterjem poganjati več kot samo eno žarnico, saj bi zaradi razlik med posameznimi žarnicami delovala samo ena (ne glede na vezavo) in bi bila pri tem močno preobremenjena.
HID žarnice že po naravi delovanja, nimajo veliko rezerve in 100% preobremenitev - 2 žarnici, kjer dela samo ena, bi povzročilo takojšnjo eksplozijo žarnic.
V praksi bi to pomenilo, da bi več žarnic na enem invereterju:
a. delovala samo ena, če bi bil inverter ustrezen moči ene žarnice ali
b. eksplozijo vseh žarnic, eno za drugo, verjetno prej kot v sekundi, če bi bil inverter enak moči vseh žarnic.
Ker 2h popolnoma enakih žarnic ni (po električnih karakteristikah), je nemogoče z enim inverterjem poganjati več kot samo eno žarnico, saj bi zaradi razlik med posameznimi žarnicami delovala samo ena (ne glede na vezavo) in bi bila pri tem močno preobremenjena.
HID žarnice že po naravi delovanja, nimajo veliko rezerve in 100% preobremenitev - 2 žarnici, kjer dela samo ena, bi povzročilo takojšnjo eksplozijo žarnic.
V praksi bi to pomenilo, da bi več žarnic na enem invereterju:
a. delovala samo ena, če bi bil inverter ustrezen moči ene žarnice ali
b. eksplozijo vseh žarnic, eno za drugo, verjetno prej kot v sekundi, če bi bil inverter enak moči vseh žarnic.
Nekoč je bil Slo-tech.
Highlag ::
Balast je lahko tudi dušilka primernih dimenzij. Ne vem pa če za ksenonske žarnice obstaja kombinacija vžigalnika in dušilke kot napajalnik. Vem, da je takšna kombinacija možna za Metal-halogen lampe.
Ker so se ljudje razpisali po drugih temah, se očitno dobijo kiti za te žarnice. (set žarnice z inverterjem). Kupiš še primerne reflektorje in je to verjetno najboljša varianta. Pazi le, da ti žarnice ne zalije ali zmoči voda.
Ker so se ljudje razpisali po drugih temah, se očitno dobijo kiti za te žarnice. (set žarnice z inverterjem). Kupiš še primerne reflektorje in je to verjetno najboljša varianta. Pazi le, da ti žarnice ne zalije ali zmoči voda.
Never trust a computer you can't throw out a window
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | elektronska dušilkaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 13695 (7424) | ethelred |
» | (LCD) inverter za neonkeOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 2832 (2613) | Azrael |
» | xenon-ski žarometi (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 33050 (31203) | AtaStrudl |
» | kje dobiti shemo???Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 1209 (988) | kondezator |
» | neonke in kako vezati?Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 2064 (1944) | SebaR |