» »

kudos silolu za DNS fu*kup

kudos silolu za DNS fu*kup

krho ::

Zahaval silolu, za fiasko, ki so ga izvedli s tem, da so DNS strežnikom zamenjali IPnaslove.
s tem so zaje*ali celo kopico svojih naročnikov
ter cel kup tistih, ki imajo pri njih strežnike na kolkoaciji.
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

Brane2 ::

A niso cel mesec pred tem opozarjali folk na prihajajočo spremembo ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

jype ::

Brane2> A niso cel mesec pred tem opozarjali folk na prihajajočo spremembo ?

Na kakšen način pa? Ker jaz sem o tem slišal zdaj, ko je vse skupaj nehalo delat.

In koji jim je kurec treba menjat IP naslove DNS strežnikov, jebem li jim sunce žarko? A majo IPje zašvasane v hardver, al kaj?

CyberDuck ::

Novi IPji so že kar nekaj časa v uporabi. Siol je že kar nekaj čas nazaj napovedal da bodo stare zamenjali sz novimi. Bilo je samo vprašanje časa kdaj bodo stare dokončno "odstranili". Res pa je, da so o tem zelo slabo obvestili uporabnike :/


Edit: typo..

Zgodovina sprememb…

krho ::

Vsi, ki zagovarjate, siol. Mi povejte nekaj. Kaj je lažje za tvoje stranke.
a.) ugasneš stare strežnike in nove postaviš na nove IPje... S posledicami naj se zabavajo tvoje stranke.
b.) ugasneš stare strežnike, nove postaviš na stare IPje. Imaš recimo 5min mrka ter /. effekt na helpdesku tistih 5min.
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

pivo ::

sicer je res da so novi DNSji v uporabi že nekaj časa...ampak prav tako ostaja dejstvo da praktično noben za ukinitev novih in vedel dokler ni vse mrknilo...fak,kako težko je poslat E-mail svojim naročnikom? V 8 letih pri siLolu tega še nisem doživel...1 razlog več da odhajam h T2 v upanju na boljše ;((
žiulenje ni potica...pa tut testu za štrudl ne

Brane2 ::

Mene je včeraj panično klicala računovodkinja, da ji vse nekaj ne dela in da je kriv moj "fajrvol" (= Linksys WRT54G :D ) da ona dobi vsak mail podeseterjen.
Pa da ima težave z browsanjem.

Da je to ziher ttko, ker da ji je nekdo na Siolu tko razložu.

Pa sem ji rreku, da ziher tam kej šraufajo in naj malo počaka.

Nakar me zjutraj panično kliče, da pa sedaj ne dela nič več in da je klicala na SIol in da je un tip reku, da jmoram nekaj spet premaknit v mojem "fajrvolu".

Sem poklical na SIol in dobil nove cifre DNSa in ji po telefonu zdiktiral, kam naj jih vpiše.

Nakar uleti kolega in reče, da je masa folka imela te probleme na isti dan, da pa so lokalni SIolovci (= zaposleni pri SiOLu) v klubu ralagali,da so vse uporabnike obvestili po mailu o bližajoči se spremembi kak mesec nazaj.
On the journey of life, I chose the psycho path.

ales85 ::

No, mi smo prejeli e-mail na administratorskem e-mailu ampak drugje (privat in drugo) pa ni bilo nič. Zanima pa tudi mene, zakaj je sploh potrebna menjava?

Poldi112 ::

Sem jih klical in pravijo da lahko dobiš mail zgolj na svoj siol account. Ki ga ne berem. Očitno niso dovolj sposobni da bi imeli eno primitivno mailing listo, na katero bi se lahko naročil. Plus da na mojem accountu, ki ga zdaj berem po več letih, ni nobenega sporočila, samo spam siol novice.

Bravo siol.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

jype ::

Še vedno ni nihče odgovoril na temeljno vprašanje - čemu je treba menjati IP naslov?

Poldi112 ::

Na kaj so ga sploh zamenjali? Ker na njihovih straneh sta navedena zgolj 13 in 23.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Telekom1 ::

Rad berem te forume, ampak sedaj moram pa še nekaj napisati... glede na to, da mislim, da smo naredili pravo stvar, čeprav nismo na dolgo in široko razlagali zakaj smo to naredili.

Zakaj 193.189.160.11 in 193.189.160.12 več ne delujeta po pričakovanjih:

  1. oba strežnika sta bila in "forwarding" in "authoritative" DNS strežnika, kar je zaradi varnosti sporno. Situacija je bila zatečena, reševali smo jo tako, da smo v 2005 dodali nova dva DNS strežnika, ki sta samo "forwarding", originalna strežnika pa smo namenili samo "authoritative" zahtevam. Ker pa smo se zavedali, da bo ta prehod težek in boleč, smo si vzeli 2 leti, preden smo na "originalih" izklopili "forwarding" način delovanja.

  2. V zadnjem letu ga skoraj ni bilo dneva, da ne bi nekdo klical in težil, da mu od vsepovsod vidijo strežnike, samo iz SiOL-a ne. Variacija na temo pa je bila, da se iz SiOL-a ne da pošiljati mailov. Na koncu pa se je vedno izkazalo, da je bila težava v temu, da je človek svojo domeno odnesel na druge strežnike, nam pa nič povedal. Potem se je pa po forumih nabijalo o nekih filtrih, TTL-ih, nedelovanju in podobnih neumnostih, ki jih menda počnemo. Tega je sedaj konec. Ljudje bodo vedno pozabljivi, sistem pa je sedaj takšen, da več ne bo težava.




Kar se pa tiče obveščanja:

  1. Za DNS naslove se je 2 leti (!) obveščalo in čakalo, da bo čim več strank ugotovilo, da imamo nove DNS strežnike na novih IP naslovih. V sporočilih, ki jih nekateri tako radi gledate kot SPAM je bilo v vseh teh letih večkrat napisano, da se bo to spremenilo. Ni problema, v zadnjih tednih smo še enkrat posebej obveščali na e-mail in telefonsko. In kaj na koncu ugotovimo? Na koncu so se še vedno našli nekateri, ki jih boli k***c, dokler jim vse ne crkne, potem pa tulijo o krivicah in nesposobnosti. Nesposobnost je v tem primeru izključno njihova.

  2. Vsako podjetje, ki ima neke naročnike ima tudi bazo teh naročnikov. V tej bazi so kontaktni podatki naročnika, da ga lahko o čemu obvestimo, ga na kaj opozorimo, ali mu kaj pošljemo. Kdor si misli, da imamo napredna slutilna vezja s katerimi točno vemo kdo od 200.000 naročnikov v katerem trenutku kaj misli, je očitno na drugem svetu in ne več na tem. Izbrali smo za nas najcenejši način obveščanja: e-mail. Če kdo e-mail naslova, ki ga je imel pri registraciji več ne bere, hkrati pa nazaj na firmo ni sporočil, da to več nji njegov kontakten podatek, potem lahko velik del krivde pripiše samemu sebi. Če bi človek imel mobilni telefon, potem se bi pa preselil in nikoli sporočil spremembe naslova, bi po njegovem mnenju valjda bila kriva mobi-firma, ker mu je na napačen naslov pošiljala račune in opomine. V bazi so pri nas še vedno stranke, ki imajo telefonske, ki se začnejo z "061". Kaj naj sedaj naredimo? Najemamo detektive, da bodo iskali kje kdo živi in kaj počne v prostem času?

  3. Če v bazi ni bilo e-maila, se je klicalo na telefon. Več se ni dalo narediti. Kdor je pustil v bazi napačne podatke, pač ni bil obveščen.

  4. PPP in PPPoE pri povezavi posredujeta tudi IP naslove DNS strežnikov. 90% ljudem to zadošča, ostali pa imajo posebne zahteve. Nekateri pač zato, ker vedo kaj delajo, drugi zato, ker so prebrali kakšen bistroument nasvet iz forumov, tretji pa zato, ker so itak preveč pametni. Zanimivo, da ima s tem težave samo mularija in nekaj amaterjev, ki so mislili, da je vzdrževanje omrežja na nekaj firmah easy money. Potem smo pa mi krivi, ker ljude ne vedo, da je samo 10% dela v klikanju in tipkanju, 90% pa v spremljanju vsega, kar bi lahko na to klikanje in tipkanje vplivalo. Tisti, ki pa se tega zavedajo in vedo tudi katere so tudi njihove OBVEZNOSTI, pa začuda niso imeli težav, pa čeprav so tudi oni eni izmed 10% izjem.



Kar se tiče direktnih vprašanj in komentarjev:
CyberDuck: Obveščali smo tako, kot pač smo. Gledano za nazaj, ko vidimo kako se stranke pritožujejo, bi res lahko kaj naredili drugače, ampak vsakdo je lahko general po bitki. Če bi bilo to obvestilo npr. na zadnji strani računa (ne, tam ga ni in žal mi je za to), me prav zanima koliko vas to zadnjo stran sploh pogleda. Je že tako, da bodo vedno ljudje, ki jih tudi najbolj obširno zastavljena akcija ne bo dosegla. Začuda so ravno ti ljudje potem takšni, da bodo najprej pomislili na vesoljne zarote, vnebovpijoče krivice in miljardne odškodninske tožbe.
krho, yjpe, ales85: Težava ni bila nikoli v menjavi strojarne, kar je pri DNS strežnikih trivialno in izvedljivo praktično brez prekinitev. Težava je bila v tem, da je nekdo leta 1997 naredil eno stvar, za katero smo leta 2005 ugotovili, da ni dobra in da povzroča cel kup drugih težav. Če mi pa najdeš človeka, ki bi za vsako IT odločitev zatrdil, da bo to tudi čez 10 let še vedno najboljša odločitev, bi ga rad srečal tudi jaz.
pivo, Brane2, Poldi112: Maili so bili poslani na kontaktne naslove. Kdor ne ve kakšne kontakte podatke kje pušča, pa si ji sam kriv. Na SiOL-u je to 1. e-mail račun, ki je bil ustvarjen, ko je bila sklenjena pogodba, ker je bil to v starih časih tako ali tako 1. e-mail naslov, ki ga je človek sploh dobil. Se pa lahko v CRM podatke kadarkoli zamenja ali pa izbriše, če več niso pravi. Razumem pa, da je to tečno, ker je to potrebno narediti pisno in ne samo po telefonu (da ne bi kakšen pametnjakovič spreminjal podatke drugih ljudi).
Brane2: če prevzameš odgovornost za vzdrževanje, potem prevzameš tudi odgovornost za spremljanje morebitnih sprememb. 2 LETI SMO ČAKALI NA TAKŠNE, KOT SI TI!


Težave imajo (imate?) tisti, ki ste sami želeli biti nekaj posebnega, ne da se bi zavedali kako veliko odgovornost so si naložili. Kdor hoče imeti lastne specifilne nastavitve (DNS strežnikov), ne glede na razloge, mora razumeti, da mora potem početi tudi stvari, ki jih sicer ne bi rabil: zakaj je tako težko brati en poštni predal v katerega prihajajo tudi takšna opozorila? Kot profesionalec moraš delati profesionalno in to velikokrat pomeni tudi delati stvari, ki ti niso všeč. Če neka firma ne bi brala svojega javnega info@ predala, samo zato, ker je tam preveč SPAM-a, bi bilo to neprofesionalno. Če nek profesionalec ne obvešča o spremembah svojih kontaktnih podatkov, ali če ne bere poštnega predala kamor dobiva obvestila, samo zato, ker je tam preveč SPAM-a, potem si ne more reči profesionalec. Odločitev kogarkoli, da ne bo sprejel avtomatizma, ki ga ponujamo laičnim strankam, pomeni, da se bo začel obnašati kot profesionalec. Če je nekatere izmed takšnih dolžnosti profesionalca zanemaril, pa se bo slej kot prej opekel. Kdor je spregledal spremembo namembnosti DNS strežnikov, je spregledal največjo in najbolj kritično spremembo, ki smo jo naredili v zadnjih dveh letih, jo oglaševali, nekajkrat prestavili in večkrat poskušali obvestiti vse stranke.


Na koncu pa še to: to ni mnenje firme, ampak je to moje osebno mnenje. Če sem komu stopil na žulj, naj pljuva po meni in ne po firmi, ki ni kriva, da sem jaz nekaj želel napisati.

jype ::

Telekom1> oba strežnika sta bila in "forwarding" in "authoritative" DNS strežnika, kar je zaradi varnosti sporno.

Ne, ni.

Enostavno se tem strežnikom lahko pove, kdo je "domač" (in se mu dovoli poizvedbe) in kdo ni (in se mu jih ne), verjamem pa, da je za vas elegantneje urediti tako, da imate te strežnike "posebej". Mogoče bi vseeno veljalo omejiti rekurzivne poizvedbe na strežnikih na lastna omrežja, kar vsi "neprofesionalni amaterji" tudi storimo.

No, vsekakor bi bilo za vas tudi težje obvestiti domenske kontakte (ki seveda _morajo_ delovati) da se bodo spremenili IP naslovi domenskih strežnikov (in še to zgolj za tiste domene, kjer je to sploh treba spreminjati - za večino v korenskih strežnikih itak ni zapisan ip glue za dns strežnike), namesto da ste zamenjali forwarding strežnike. Ampak ker je to vaša odločitev lahko jaz rečem kar hočem, vi se pa odločite po svoje. Jaz mislim, da ste se narobe.

Telekom1> Na koncu pa se je vedno izkazalo, da je bila težava v temu, da je človek svojo domeno odnesel na druge strežnike, nam pa nič povedal.

Ja, povsem razumem to težavo - ampak za tako situacijo ne morete biti krivi vi. Seveda pa razumem, da je zaradi tega problema najbolje storiti to, kar ste. Jaz še vedno mislim, da bi morali spremeniti IPje avtoritativnim, ne pa forwarding strežnikom.

Vsekakor se mi zdi odlično, da ste reč pojasnili (tudi) na tem forumu. Najlepša hvala.

Kdaj boste pa e-mail strežnike uredili? :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Brane2 ::

PPP in PPPoE pri povezavi posredujeta tudi IP naslove DNS strežnikov. 90% ljudem to zadošča, ostali pa imajo posebne zahteve.



Ženska ima nastavljen "samodejni prevzem naslova" ( verjetno DHCP) in stvar ni pobrala DNSov. NIma statičnega IPja, če se prav spomnim, sicer pa so mi na informacijah rekli, da to nima veze. Statični ali dyn IP, dobiš ga prek DHCPja, če ga rabiš.

Za DNSe mi je bilo rečeno, da jih moram ročno vnesti, pa ravno to sem vprašal- če je mišljeno, da naj bi jih avtomatika pobrala sama.

Brane2: če prevzameš odgovornost za vzdrževanje, potem prevzameš tudi odgovornost za spremljanje morebitnih sprememb.



In kje vidiš kaj o tem,d a sem prevzel kakršnokoli odgovornost za karkoli ? Ženska je imela težave in me je poklicala. To še ne pomeni,da sem za to odgovoren.

2 LETI SMO ČAKALI NA TAKŠNE, KOT SI TI!


Fajn. Le da niste čakali samo 2 ampak sedaj že 3 leta, odkar sem na T-2.

In da me boste mogoče tudi dočakali, če T-2 ne pripelje svojo optiko prej na Fužine, ker ste še vedno bistveno dražji pri malo hitrejših paketih.

Ker T-2ja ravno jutri tja še ne bo, se bomo spet videli v kratkem.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Kostko ::

Sploh je pa ful fajn da strank, ki imajo pri njih kolokacijo o tem niso obvestili... Ne zdej in ne v dveh letih. :\
Human stupidity is not convergent, it has no limit!

krho ::

Kostko hvala za potrditev sam čakam, da šef pride iz dopusta, da preveri svoj mailbox, če je bilo slučajno kaj v zadnjem tednu.
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

ABX ::

Hvala kurcu imam po 5-6 DNS-ov na vsakem routerju. Me je pa sosed gnjavil da mu ne dela internet.

Ma zakaj kaj una dobra soseda ni na Siolu??!!!
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Gwanaroth ::

Kdo sploh uporablja siolove dnsje... Arnes FTW.
Lights often keep secret hypnosis..

amigo_no1 ::

že dolgo piše katera dnsja:
http://www.siol.net/pomoc.aspx

trnvpeti ::

a siolov streznik ne more imeti dve ip stevilki
recimo .13 in .12
drugi pa .23 in .11

fizolcek ::

Enostavno se tem strežnikom lahko pove, kdo je "domač" (in se mu dovoli poizvedbe) in kdo ni (in se mu jih ne), verjamem pa, da je za vas elegantneje urediti tako, da imate te strežnike "posebej". Mogoče bi vseeno veljalo omejiti rekurzivne poizvedbe na strežnikih na lastna omrežja, kar vsi "neprofesionalni amaterji" tudi storimo.


To je seveda že leta bilo omejeno samo na Siolovo omrežje. Poleg varnosti(??) je eden izmed razlogov bil tudi, da si pustiš odprto možnost uporabe DNS strežnikov, ki so lahko samo avtoritativni. Zadnje čase pa v EU razmišljajo v smeri ločevanje storitev od omrežja in si tudi tako pripraviš teren za to.

Poldi112 ::

>zakaj je tako težko brati en poštni predal v katerega prihajajo tudi takšna opozorila?

Zakaj je tako težko omogočiti stranki, da si sama izbere mail naslov, kamor naj prihajajo obvestila? Ker to, kot so mi rekli danes fantje na vaši tehnični podpori, ni mogoče.
Pa še neposreden odgovor - zato ker že itak berem 5 različnih naslovov in imam lahko naenkrat odprte zgolj 3. In zgolj zato, da bom 1x letno dobil eno obvestilo, ki se me tiče, pač ne bi rad imel še enega accounta.

Ki je, btw, edini account in posledično tudi prvi. In na njega ni prišlo nič, kar bi vsaj približno opozarjalo na izpad.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

hruske ::

Iz prebranega lahko sklepam samo to, kar je že jype nakazal: da težave niso samo z DNS strežniki, ampak jim tudi mail ne dela pravilno, glede na to, da toliko ljudi ni dobilo emaila.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

trnvpeti ::

pravilno sklepas
samo odgovorne osebe pri omenjenem ISPju bojo vse to zanikali :)

fizolcek ::

obvestilo ni bilo poslano vsem naročnikom, naj bi bilo samo tistim, ki so dejansko še uporabljali taurus1 in 2, očitno pa je marsikdo padel mimo.

bborst81 ::

Telekom1 rajš bod tih. Vseh teh težav ne bi bilo, če siol nebi folk posiljeval s tem siol emailom. Na servisnih straneh ima vsak možnost spreminjat kontaktne podatke o naročniku. Do tukaj vse lepo in prav. Samo kaj ti to pomaga, če lahko daš tel., mobitel štvilko, fax, ampak email pa ne moreš napisat tistega, ki ga vsak dan pogledaš. Kje je tukaj kakšna logika?:\ Pa, da je stvar še bolj trago-komična>:D , pri elektronskem pošiljanju računov, pa lahko napišeš na kateri email naj prihajajo računi. Ko bi si mislil.:\ Zakaj hudiča še pod kontaktnimi podatki ne moreš napisat emaila po svoji volji in bi vsak vedel za nove DNSje!!!!!!
Pa ne mi s tisto foro, da vsak ko je dobil ADSL, da je dobil še prvi email zraven. To je blo pred 10 leti, ne pa sedaj, ko ima večina folka gmail, yahoo in kaj vem kaj še vse.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zamenjava ISP-ja (strani: 1 2 )

Oddelek: Izdelava spletišč
505466 (4643) NeMeTko
»

Ne razumem teh naslovov IP :)

Oddelek: Omrežja in internet
4211511 (10179) SasoS
»

Vpis DNS strežnika v vrhnji DNS

Oddelek: Omrežja in internet
378987 (7478) kronik
»

SiOL? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
11320488 (12951) goba
»

vpis v DNS - je to normalno

Oddelek: Omrežja in internet
123345 (3034) SebyDiamant

Več podobnih tem