» »

Litija - obvoznica

Litija - obvoznica

WarpedGone ::

Par dni nazaj sem "odkril" Google Earth :).

Vsakodnevno se vozim na relaciji Zasavje - Ljubljana, tako da sem si podrobno pogledal tudi te kraje z vklopljenim poudarjenim reliefom.
Vsak, ki je kdaj gledal zemljevid Slovenije, je pri Litiji opazil en jezik - precejšen ovinek izven splošne smeri V - Z. Ob podrobnem zoomu v te kraje se lahko opazi da obstaja povezava med Spodnjim Hotičem skozi Kurjo vas, Konj do Ponovič, nato po levem bregu Save do Save in čez most na glavno cesto. Povezava ne izgleda ravno idealno. Tudi v živo se izkaže za moro. Ozka in nevarna cesta skozi Savo, makadam od Ponovič do Konja, breg (dvig iz cca 240m nmv na 300mn nmv). Še vseeno pa sem v času profitiral kake tri minute (iz 14 na 11 minut).

Bi se pa dalo stanje bistveno izboljšati z:
- nov most preko reke Save pri Ponovičah
- ureditev ceste od novega mostu pri Ponovičah proti Konju - 2km
- predor dolžine cca 1km skozi najvišji predel med Konjem in Spodnjim hotičem (spust z 270m nmv na 240m nmv)

Tule so sklikce, kjer sm na hitro zarisal "novo traso".
Slika 1 Slika 2
Slika 3 Slika 4
Slika 5

Minus:
- cena
- vzpon v predoru (cca 40m na 1km - 4% klanec)

Plusi:
- skrajšanje razdalje vožnje mimo Litije (od predvidenega predora do predvidenega mostu) iz 9,5km na 3km
- hitrejša vožnja skozi/mimo Litije (sedaj nivojsko prečkanje železniške proge, 2 krožišči, 2 semaforizirani križišči, vožnja skozi naselje z n prehodi za pešce): iz sedanjih 10 min (če gre vse gladko) na cca 2 minuti
- večja varnost za prebivalce Litije (bistveno zmanjšanje prometa skozi mesto saj ostane le lokalni promet)
- večja varnost za voznike (krožišča, semaforji, ... n priložnosti za nesrečo)

Zanima me predvsem ali je že taka/podobna ideja bila kdaj kje omenjana?

Povsem jasno mi je, da stvar ne bi bila poceni, niti ni z državnega vidika to kakšna huda prioriteta (to so avtoceste, 3. razvojna os, ...). Z rastjo gospodarstva in predvideno rekonstrukcijo ceste Hrastnik - Zidani Most, ki bo omogočila boljšo povezavo v Radeče, Sevnico, Krško bo promet na tej relaciji še dodatno narasel. Litija pa nima ravno geografskih možnosti za kakšno enostavno prestavitev ceste "ob rob" kotline, tako da bo ves ta promet moral teči direktno skozi mesto. Mnenja?
Zbogom in hvala za vse ribe

Barakuda1 ::

Zanima me predvsem ali je že taka/podobna ideja bila kdaj kje omenjana?


Navedena trasa (praktično povsem enaka, kot si jo ti narisal) je bila v srednjeročnih in dolgoročnih načrtih tako Litije, kot menda tudi Zagorja, aktualna že pred 20 leti.
Potem je ideja kar za nekaj časa potonila v drugi plan, a ni bila nikoli povsem pozabljena.

Praktično je ta ideja latentno prisotna že ves čas od kar se je pojavila prvič.

Žal ni bilo nikoli dovolj sredstev, da bi se resno pristopilo k realizaciji projekta po eni strani, po drugi pa so bile na relaciji Trbovlje - Ljubljana "ozka grla", ki so bila bistveno bolj potrebna reševanja, kot obvoznica.

Treba je biti pošten in priznati, da se je v zadnjih letih na tej trasi marsikaj spremenilo v pozitivni smeri.

Sedaj, ko je odpravljeno še eno ozko grlo (pri Zgornjem Logu), praktično ostaja le še rešitev problema pri Hotiču (menda bo trasa potekala po trasi pod gostilno Kimovec ob Savi).

Reševanje tega dela trase je menda v planu za leto 2009, nato pa naj bi se menda celo povsem resno pristopilo k realizaciji "obvoznice" preko Konja.

Avalonis ::

ideja ni slaba, vendar je država ravno končala rekonstrukcijo regionalne ceste med Konjem ter vasjo pred Litijo. Odsek je odlično narejen, kljub hudemu ovinku, ko prideš do Konjske strani :D tako, da dvomim, da imajo v načrtih gradnjo ceste po novi trasi. Je pa res, da bi morali železnico in cesto urediti bolj smiselno ne pa, da še vedno sledi strugi Save :\

WarpedGone ::

Aha, kot ponavadi: če maš dobro idejo, sigurno nisi prvi :)

Kar se tiče ozkih grl je res. Precej drugih je blo, nekaj jih pa še ostaja. Kot na primer tisti butast levi klanec pred gostilno Kimovec.

Za tisto cesto med Hotičem in Logom sem nekje videl načrt, kjer je bil predviden nadvoz čez železniško progo in rok izvedbe 21.9.2007. Sedaj pa so majstri pospravli mašine in spokali. Je pa res na začetku in koncu obnovljenega odseka tak butast ovinek v desno-gor in levo-dol da grem stavit da majo v planu "v kratkem " stvar nadaljevat.

Ampak Litijo bo treba rešt drugač bojo začel ljudje slej ko prej postavlat cestne zapore.
Zbogom in hvala za vse ribe

Matev ::

zarisana trasa gre po področju nekdanje struge save
včasih je sava tekla bolj naravnost tam

IceIceBaby ::

Jaz sem za, kje podpišem :)

OZZY ::

@warped --- Litijo rešit...čeprav sem iz Litije mislim, da je prvo potrebno nardit drugačen načrt za rešitev...in to so nove gradnje stanovanj - blokov. V Litiji ni bilo takih graden od leta 82-84 (ne vem točno kdaj so bli tisti novi bloki na Rozmancu narjen).....Od takrat pa nič in prvo kar bi mogli je privabit folk in pa nato seveda uredit obvoznico. Litija se vse bolj spreminja v neko smešno mesto kjer so na kvadratnem kilometru 4 črpalke in trgovin malo morje (nov center je od petka Špar, ki se je pridružil Hoferju, Tušu itd..)...Še Ljubljana..razen BTC-ja po mojem nima take koncentracije na km2.
Go with the flow.

WarpedGone ::

Nism iz Litije, tko da njenih "internih" težav ne občutim tako močno in jih ne morm komentirat. MOLov servis mi zelo prav pride 2x mesečno. Občutim pa gužvo skozi mesto in si komot predstavljam občutke meščanov, ki morajo gužvo prenašat vsak dan, cel dan z občutnimi jutranjimi in popoldanskimi špicami. Z obvoznico bi profitirali tako meščani kot tudi mi "drivethrough people" :)

Malo sem brskal po netu za dokumenti, pa sem našel le omembe bodoče šmarješke obvoznice, bodoče HE v Ponovičah in podobno. Nič na temo dejanske prestavitve prometa med Ljubljano in Zasavjem ven iz mesta. Najde kdo kaj?
Zbogom in hvala za vse ribe

Barakuda1 ::

Malo sem brskal po netu za dokumenti, pa sem našel le omembe bodoče šmarješke obvoznice, bodoče HE v Ponovičah in podobno. Nič na temo dejanske prestavitve prometa med Ljubljano in Zasavjem ven iz mesta. Najde kdo kaj?


Žal boš težko kaj našel.

Morda bi se kaj našlo v kakšnem slučajno objavljenem zapisniku ali kaj podobnega, drugače pa dvomim.

Nenazadnje so ideje stare. Počasi pa upam, da se vendarle premika

Kar se tiče ozkih grl je res. Precej drugih je blo, nekaj jih pa še ostaja. Kot na primer tisti butast levi klanec pred gostilno Kimovec.


No, saj to je tisto ozko grlo, ki bo sedaj prvo na vrsti. Če bo trasa res potekala tam kot je predvideno, tega butastega ovinka (pa tudi klanca) sploh več ne bo. Trasa naj bi namreč potekala pod gostilno Kimovec ob Savi in se praktično spojila z ravnokar dokončanim delom pri Zgornjem logu.

Ko bodo opravljena ta dela, pa so praktično že skoraj izpolnjeni pogoji za nadaljevanje oziroma resen pristop k (že pred mnogimi leti idejno zasnovani) obvoznici.

Upam, da bom to tudi dočakal.

Pokrit bazen z ogrevano vodo je bil v planih približno sočasno kot tale obvoznica.
Vse do danendanes Litija bazena še zmer nima (ma pa bencinske pumpe in veleštacune >:D )


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Izgradnja obvoznice mimo hiše, odškodnina?

Oddelek: Loža
474930 (2563) m0LN4r
»

Izpit za A kategorijo

Oddelek: Na cesti
308049 (6972) bajsibajsi
»

SŽ - 5 ur na vlaku od MB do KP? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12630682 (24755) DuleKrtola
»

Karlovški most - statika

Oddelek: Loža
203312 (2249) balocom
»

Smrtno nevarne Slovenske ceste (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
754487 (3394) Mr.B

Več podobnih tem