Forum » Elektrotehnika in elektronika » Nedelujoc ATtiny26?
Nedelujoc ATtiny26?
atasmrk ::
Situacija je sledeca.
Po teli shemi sem si naredil kabel, atmel in driver pritisnil na protoboard in povezal. Prvih 14 dni je stvar delovala (s PonyProg sem lahko programiral, samo vcasih je zajamral, da mu stvar ni uspela, ceprav je na na pogled delovalo vse tako kot more), uceraj pa mi je vse skupaj mrknilo. Pony javlja da ne najde naprave (error -24), ledice, ki so prej utripale, pa sedaj le temno gledajo v svet. Seveda je mozno, da se je ob programiranju najprej flash pobrisal potem pa se ni nazaj sprogramiral in sedaj procesor izvaja nope po vsem pomnilniku.
Ko sem se malo igral z zickami sem opazil, da ledice brlijo, ce so izpolnjeni naslednji pogoji: vcc prikljucen na +, gnd nogici v zraku in port nogica na -. Je to normalno? Napajam pa vso stvar iz enega starega AT napajalnika, ki vezje odklopi zelo pocasi. Ledica, ki mi kaze, da je verje pod napetostjo naredi ob izklopu sekundni fade-out. Fade-in je trenuten.
Seveda je mozno, tudi da se je kabel kaj ferderbal, pa se nisem imel casa preveriti. Pa danes tega tudi se ne bom imel casa preveriti.
Vprasanje torej je, ali je mozno, da sem unicil atmela iz naslova teme? In kako naj se poskusim zadevo spraviti k sebi.
[Popravil nedelujočo povezavo, ostalo nespremenjeno, moderator]
Po teli shemi sem si naredil kabel, atmel in driver pritisnil na protoboard in povezal. Prvih 14 dni je stvar delovala (s PonyProg sem lahko programiral, samo vcasih je zajamral, da mu stvar ni uspela, ceprav je na na pogled delovalo vse tako kot more), uceraj pa mi je vse skupaj mrknilo. Pony javlja da ne najde naprave (error -24), ledice, ki so prej utripale, pa sedaj le temno gledajo v svet. Seveda je mozno, da se je ob programiranju najprej flash pobrisal potem pa se ni nazaj sprogramiral in sedaj procesor izvaja nope po vsem pomnilniku.
Ko sem se malo igral z zickami sem opazil, da ledice brlijo, ce so izpolnjeni naslednji pogoji: vcc prikljucen na +, gnd nogici v zraku in port nogica na -. Je to normalno? Napajam pa vso stvar iz enega starega AT napajalnika, ki vezje odklopi zelo pocasi. Ledica, ki mi kaze, da je verje pod napetostjo naredi ob izklopu sekundni fade-out. Fade-in je trenuten.
Seveda je mozno, tudi da se je kabel kaj ferderbal, pa se nisem imel casa preveriti. Pa danes tega tudi se ne bom imel casa preveriti.
Vprasanje torej je, ali je mozno, da sem unicil atmela iz naslova teme? In kako naj se poskusim zadevo spraviti k sebi.
[Popravil nedelujočo povezavo, ostalo nespremenjeno, moderator]
- spremenil: Azrael ()
BluPhenix ::
Napajam pa vso stvar iz enega starega AT napajalnika, ki vezje odklopi zelo pocasi.
Obstaja možnost, da se je napajalniku "zakolcalo" in daje avrja odnesel s sabo.
Probaj se spomniti čimveč informacij o tem kaj se je zgodilo okoli mrka. ČE imaš možnost pomeri napajalne napetosti. Imaš pred avrjem tudi regulator ali je priklopljen direkt na +5V? ŠE tisto glede počasnega odklapljanja vezja. To pomeni, da ko zadevo ugasneš počasi zmanjšuje napetost na izhodu od 5v proti 0V? Nekateri gradniki integriranih vezij so lahko zelo občutljivi če se taka sesedanja napetosti zgodijo ko kaj delajo.
Vsekakor še enkrat preveri vse kable.
Obstaja možnost, da se je napajalniku "zakolcalo" in daje avrja odnesel s sabo.
Probaj se spomniti čimveč informacij o tem kaj se je zgodilo okoli mrka. ČE imaš možnost pomeri napajalne napetosti. Imaš pred avrjem tudi regulator ali je priklopljen direkt na +5V? ŠE tisto glede počasnega odklapljanja vezja. To pomeni, da ko zadevo ugasneš počasi zmanjšuje napetost na izhodu od 5v proti 0V? Nekateri gradniki integriranih vezij so lahko zelo občutljivi če se taka sesedanja napetosti zgodijo ko kaj delajo.
Vsekakor še enkrat preveri vse kable.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.
Azrael ::
Noben rač. napajalnik v takem režimu kot ga uporabljaš ni preveč zanesliv, kar se tiče stabilnosti napetosti.
Moraš mu zagotoviti neko minimalno obremenitev na 5V liniji, to je vsaj 1 do 2A toka. Tako napetost pri vklopu ne bo zanihala čez dovoljene tolerance in pri izklopu ne bo fade out efekta, oboje pa je lahko povod za hude probleme.
Kratek vodič, kako izvesti tako predelavo, vendar ker ima slpetno mesto trenutno težave, je tu Google posnetek Namesto uporov lahko v napajalnik montiraš tudi 12V H4 žarnico, kjer je pregorela nitka za kratko luč.
Moraš mu zagotoviti neko minimalno obremenitev na 5V liniji, to je vsaj 1 do 2A toka. Tako napetost pri vklopu ne bo zanihala čez dovoljene tolerance in pri izklopu ne bo fade out efekta, oboje pa je lahko povod za hude probleme.
Kratek vodič, kako izvesti tako predelavo, vendar ker ima slpetno mesto trenutno težave, je tu Google posnetek Namesto uporov lahko v napajalnik montiraš tudi 12V H4 žarnico, kjer je pregorela nitka za kratko luč.
Nekoč je bil Slo-tech.
Azrael ::
In še to, odklapljanje mase, ko so signalni in napajalni pini še pod napetostjo lahko v nekaterih primerih poskrbi za prerano smrt čiperaja.
Upam, da imaš ves čiperaj v podnožjih in bo morebitna zamenjava olajšana, vendar najprej poglej, če ni kje kakšen hladen spoj ali počena povezava, zaradi katerega naprava ne dela. To sta najpogostejša razloga za napake, ki se jih lahko opiše z: Prvih 14 dni je delalo odlično potem pa mrk.
Upam, da imaš ves čiperaj v podnožjih in bo morebitna zamenjava olajšana, vendar najprej poglej, če ni kje kakšen hladen spoj ali počena povezava, zaradi katerega naprava ne dela. To sta najpogostejša razloga za napake, ki se jih lahko opiše z: Prvih 14 dni je delalo odlično potem pa mrk.
Nekoč je bil Slo-tech.
VolkD ::
Verjetno je izpustil dušo. Škoda. No ja, kaj si imel SMD verzijo ali je bila Dual in line ?
Če je SMD ti lahko free odstopim kak primerek.
Če je SMD ti lahko free odstopim kak primerek.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.
VolkD ::
Vedno je pametno fizično ločiti napajalnik in mikrokontroler, preden ugašaš napajalnik. To reši marsikak čip. ATtiny26 je moj priljubljeni mikrokontroler. Ravno sedaj dela z njim tiristorsko regulacijo moči. na vezju imam tudi 7805. To pa v izogib podobnim problemom kot je tvoj.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: VolkD ()
ql000 ::
Jaz sem imel nazadanje celo štalo zaradi napajalnika. Pic-a sem imel direkt na +5V linijo na napajalniku. Pic je delal tako kot treba, dokler nisem uporabljal USART-a. Ves čas so mi stringi leteli po terminalu, ko bi morali biti pri miru. Preverim funckije, interupte, potem grem šlatat hardware. Vse štima. Potem pa dam, čisto za foro napetostni regulator med napajalnik in pica. Čudežno proradilo! Računalnikški napajalniki dajo tako posvinjano napetost ven!
atasmrk ::
Hvala vam za vse nasvete. Zadnji teden nisem nic gledal tegale foruma, pa tudi s problemom se nisem ukvarjal. Sem imel norisnico.
Pregledal sem kabel. Ta se zdi da je v redu, linije prevajajo. Torej bo problem na atmelu. Ah ja.
Vsa stvar je na protobordu (Tiny pa je DIP), tko da z zamenjavo nebi smel imeti problemov. Pa se v HTE-ju so jih dobil, vidim. Hvala za ponudbo VolkD.
Na zalost napajalnika ne morem predelovat, ga imam izposojenega. Lahko kdo pove kaj vec o temle 7805 elementu? Ce sem prav razumel datasheete, potrebujem "pozitivnega", ki na izhodu daje napetost 5V (+5V pomeni "pozitivni", -5V pa "negativni", ne?), pri amperih pa sem v dvomih. Da se dobiti 1A, 0.5A in 0.1A. Atmel po specifikaciji prenese tokove do 0.2A, torej je najbolje, ce vzamem tistega za 0.1A?
Da malo razlozim vse tole moje jadikovanje: v originalu sem racunalnicar, ki je nekoliko zajadral v elektrotehniske vode in se spravil nad stvar, ki bo morda zanj prevelika.
Pregledal sem kabel. Ta se zdi da je v redu, linije prevajajo. Torej bo problem na atmelu. Ah ja.
Vsa stvar je na protobordu (Tiny pa je DIP), tko da z zamenjavo nebi smel imeti problemov. Pa se v HTE-ju so jih dobil, vidim. Hvala za ponudbo VolkD.
Na zalost napajalnika ne morem predelovat, ga imam izposojenega. Lahko kdo pove kaj vec o temle 7805 elementu? Ce sem prav razumel datasheete, potrebujem "pozitivnega", ki na izhodu daje napetost 5V (+5V pomeni "pozitivni", -5V pa "negativni", ne?), pri amperih pa sem v dvomih. Da se dobiti 1A, 0.5A in 0.1A. Atmel po specifikaciji prenese tokove do 0.2A, torej je najbolje, ce vzamem tistega za 0.1A?
Da malo razlozim vse tole moje jadikovanje: v originalu sem racunalnicar, ki je nekoliko zajadral v elektrotehniske vode in se spravil nad stvar, ki bo morda zanj prevelika.
Azrael ::
78xx so regulatorji za pozitivne napetosti 79xx pa za negativne (xx je stabilizirana napetost). Vsi pa rabijo vsaj 2V višjo vhodno napetost, da delujejo pravilno. Torej za 7805, mora napajalnik imeti vsaj 7V.
Glede tokovne obremeitve. 78L05 (0.1A) verjetno ne bo zadostoval, spploh če bo moral poganjati še kaj drugega zraven uC. Uporabi kar standarden 7805 (1A) Tok je odvisen od porabnika ne od regulatorja (dokler ga regulator ne začne omejevati). Rač. napajalnik zmore na 5V vsaj 20A, za tvoje vezje ne verjamem, da je kadarkoli potegnilo iz njega več kot 0.5A.
Še dve pomembni stvari.
1. Blokirnih kondenzatorjev na vhodu in izhodu regulatorja ne izpusti. Res lahko dela regulator povsem v redu brez njih, vendar regulator lahko brez njih občasno zaoscilira in napetost iz njega preseže varne meje => skurjena elektronika.
2. Regulator je linearni. To pomeni, da se lahko kar precej greje pri velikigh vhodnih napetostih in tokovnih obremenitvah, saj se vede kot upor. Primer:
Če je vhodna napetost na 7805 12V in porabnik priklopljen na regulator vleče tok 0.5A bo porabnik imel moč
P = U * I
P = 5V * 0.5A
P = 2.5W
Na regulatorju pa bo takrat napetost: 12V- 5V = 7V
P = 7V * 0.5
P = 3.5W
Zlahka se zgodi, da bo regulator najbolj vroča stvar na vezju, zato ga ne tlači zraven kvarcev in kondenzatorjev. Poskrbi, da bo na regulator možno montirati kakšen kos bakrene ali aluminijaste pločevine za boljše hlajenje. Pretiravati pa ni treba, saj regulator brez škode zdrži 150°C in za nameček se tudi izklopi, če segreje preko 130°C.
Glede tokovne obremeitve. 78L05 (0.1A) verjetno ne bo zadostoval, spploh če bo moral poganjati še kaj drugega zraven uC. Uporabi kar standarden 7805 (1A) Tok je odvisen od porabnika ne od regulatorja (dokler ga regulator ne začne omejevati). Rač. napajalnik zmore na 5V vsaj 20A, za tvoje vezje ne verjamem, da je kadarkoli potegnilo iz njega več kot 0.5A.
Še dve pomembni stvari.
1. Blokirnih kondenzatorjev na vhodu in izhodu regulatorja ne izpusti. Res lahko dela regulator povsem v redu brez njih, vendar regulator lahko brez njih občasno zaoscilira in napetost iz njega preseže varne meje => skurjena elektronika.
2. Regulator je linearni. To pomeni, da se lahko kar precej greje pri velikigh vhodnih napetostih in tokovnih obremenitvah, saj se vede kot upor. Primer:
Če je vhodna napetost na 7805 12V in porabnik priklopljen na regulator vleče tok 0.5A bo porabnik imel moč
P = U * I
P = 5V * 0.5A
P = 2.5W
Na regulatorju pa bo takrat napetost: 12V- 5V = 7V
P = 7V * 0.5
P = 3.5W
Zlahka se zgodi, da bo regulator najbolj vroča stvar na vezju, zato ga ne tlači zraven kvarcev in kondenzatorjev. Poskrbi, da bo na regulator možno montirati kakšen kos bakrene ali aluminijaste pločevine za boljše hlajenje. Pretiravati pa ni treba, saj regulator brez škode zdrži 150°C in za nameček se tudi izklopi, če segreje preko 130°C.
Nekoč je bil Slo-tech.
atasmrk ::
OK, se tole me zanima. Blokirni kondenzatorji so, predvidevam, nekaj takega.
Koliko pa naj bodo kapacitivnosti? Na vhodu 10 uF in na izhodu 0,1uF (iz tega pdf-ja, stran 15)? Poleg tega, C4 je elektrolitski, C5 C6 in C21 pa so navadni keramicni (spet iz zgornjega dokumenta, na isti strani), ce je moje znanje zadostno. Ali je dovolj dobro, ce sta oba navadna?
PS: pa se tole. Na HTE imajo pet modelov teh stabilizatorjev. Bo dovolj dober tisti CV TO220 *SMT?
Koliko pa naj bodo kapacitivnosti? Na vhodu 10 uF in na izhodu 0,1uF (iz tega pdf-ja, stran 15)? Poleg tega, C4 je elektrolitski, C5 C6 in C21 pa so navadni keramicni (spet iz zgornjega dokumenta, na isti strani), ce je moje znanje zadostno. Ali je dovolj dobro, ce sta oba navadna?
PS: pa se tole. Na HTE imajo pet modelov teh stabilizatorjev. Bo dovolj dober tisti CV TO220 *SMT?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: atasmrk ()
BluPhenix ::
Poglej v PDF regulatorja pod typical configuration. NArediš kot je tam narisano.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.
Azrael ::
Za dokumentacijo čiperaja je najbolje pogledati kar pdf proizvajalca, 7805.pdf..
Tako izveš ne samo kakšen je priporočen priklop, ampak tudi kakšna ohišja obstajajo, da lahko izbereš primernega.
Blokirna kondenzatorja naj bosta folijska 0.33 in 0.1uF in je najbolje, če sta kar prilotana na priključke regulatorja. Elektrolitski kondenzatorji so opcija, odvisno od vira, ki ga boš uporabil. BTW, usmernik iz tistega projekta je malo do pretežno čuden.
>Bo dovolj dober tisti CV TO220 *SMT?
Vsekakor, to je standardni 7805 v TO220 ohišju proizvajalca STMicroelectronic (SMT je zatipk), proizvajalcev teh regulatorjev je drugače malo morje, razlik med njimi pa praktično ni.
Tako izveš ne samo kakšen je priporočen priklop, ampak tudi kakšna ohišja obstajajo, da lahko izbereš primernega.
Blokirna kondenzatorja naj bosta folijska 0.33 in 0.1uF in je najbolje, če sta kar prilotana na priključke regulatorja. Elektrolitski kondenzatorji so opcija, odvisno od vira, ki ga boš uporabil. BTW, usmernik iz tistega projekta je malo do pretežno čuden.
>Bo dovolj dober tisti CV TO220 *SMT?
Vsekakor, to je standardni 7805 v TO220 ohišju proizvajalca STMicroelectronic (SMT je zatipk), proizvajalcev teh regulatorjev je drugače malo morje, razlik med njimi pa praktično ni.
Nekoč je bil Slo-tech.
atasmrk ::
Se ne bo konec :)
Uceraj sem potem malo delal na tistem nedelujocem primerku. Nic takega, poskusal sem ga izbrisati, pa ga prebrati in podobne fore. In po enem brisanju mi je ledica na portu zagorela, po drugem brisanju je zopet ugasnila. Da bi se mi zopet prizgala pa ni uspelo. Pa PonyProg je ob branju naprave sicer jamral, da je ne prepozna, vendar naj bi jo uspesno prebral. Seveda ni prebral nic pametnega.
Tako me zanima sledece. Je mozno, da bi odletel samo del tistega octal bus driverja, recimo mosi linija?
Uceraj sem potem malo delal na tistem nedelujocem primerku. Nic takega, poskusal sem ga izbrisati, pa ga prebrati in podobne fore. In po enem brisanju mi je ledica na portu zagorela, po drugem brisanju je zopet ugasnila. Da bi se mi zopet prizgala pa ni uspelo. Pa PonyProg je ob branju naprave sicer jamral, da je ne prepozna, vendar naj bi jo uspesno prebral. Seveda ni prebral nic pametnega.
Tako me zanima sledece. Je mozno, da bi odletel samo del tistega octal bus driverja, recimo mosi linija?
Azrael ::
Možno je, saj je 74xxx serija precej občutljiva na nihanje napetosti.
Eden od mojih učiteljev v SŠ je celo trdil, da je delovanje 74xxx chipov s prenizko napetostjo, enako tvegana, kot obratovanje s previsoko napetostjo.
Napetost za 74xxx serijo je 5V, nihanja naj nebi presegale 5%, 74LS245.pdf.
Eden od mojih učiteljev v SŠ je celo trdil, da je delovanje 74xxx chipov s prenizko napetostjo, enako tvegana, kot obratovanje s previsoko napetostjo.
Napetost za 74xxx serijo je 5V, nihanja naj nebi presegale 5%, 74LS245.pdf.
Nekoč je bil Slo-tech.
atasmrk ::
Fantje, najlepse se vam zahvaljujem za vso pomoc. Na koncu je bil vendarle ATtiny tisti, ki je odpovedal poslusnost.
Presneto, kako je ucenje drag postopek. :)
Presneto, kako je ucenje drag postopek. :)
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | napačni trafo?Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 3981 (3322) | korenje_ver2 |
» | 12 in 5v v avtomobiluOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 1809 (1494) | Azrael |
» | Izdelava USB pover adapterja za iPodOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4685 (3530) | Sc0ut |
» | Pretvornik napetostiOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 1784 (1631) | Cowboy6 |
» | Homemade fan controler (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 11597 (9661) | SodVina |