Forum » Znanost in tehnologija » Če bi podprli Edisona in ne Tesle
Če bi podprli Edisona in ne Tesle
NorK ::
in se odločili za uporabe enosmernega toka, kako bi izgledal naš svet?
Če se prav spomnim, so pri enosmernem toku večje izgube. Ampak to prav gotovo ni edina (pomembna) razlika.
Če se prav spomnim, so pri enosmernem toku večje izgube. Ampak to prav gotovo ni edina (pomembna) razlika.
NorK ::
Če nič drugega, bi morali imeti več elektrarn. Vsako mesto svojo. Tako da bi bil izgled sveta kar drugačen. In mogoče bi prej začel uporabljat biomaso.
NorK ::
To, da bi kasneje prešli na izmeničnega, se tudi meni zdi smiselno. Ampak kaj, če bi bil lobij tako močan, da do tega ne bi prišlo?
Kako bi izgledala tehnologija, ki bi temeljila na enosmernem toku?
Kako bi izgledala tehnologija, ki bi temeljila na enosmernem toku?
link_up ::
poglej v svoj racunalnik pa bos videl za kaj je enosmerni tok ok :) Za prenos energije pa vsekakor ne pride v postev...
In and Out
A. Smith ::
Za daljnovode, dolge 1000km in več, se že zdavnaj uporabljajo enosmerne napetosti nad 1GV. Naprimer dalnovod Cabora-Bassa in ostali daljnovodi po rusiji, ameriki, etc.
Ugotovili ste, da je bila zmožnost transformiranja napetosti tista, ki je povzročila razliko. Ampak pri sedanji razvitosti SMPS (stikalnih pretvornikov) utegne biti prihodnost prejkone enosmerna.
Ugotovili ste, da je bila zmožnost transformiranja napetosti tista, ki je povzročila razliko. Ampak pri sedanji razvitosti SMPS (stikalnih pretvornikov) utegne biti prihodnost prejkone enosmerna.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
NorK ::
vem vem, da se skriva v računalniku
mogoče bi pa enosmerni tok spodbudil hitrejši razvoj superprevodnikov
gre za povsem hipotetično zadevo.
A. Smith, hvala za tole
mogoče bi pa enosmerni tok spodbudil hitrejši razvoj superprevodnikov
gre za povsem hipotetično zadevo.
A. Smith, hvala za tole
Zgodovina sprememb…
- spremenil: NorK ()
A. Smith ::
Če gre za prenos po kablu (še posebej pod morjem), ne po daljnovodu, so razdalje lahko tudi samo 40 km. Wiki.
Kabel v morju predstavlja namreč veliko kapacitivnost proti tlem. Kot vemo, je kondenzator prevoden za izmenični in neprevoden za enosmerni tok (po prehodnem pojavu tok 'skozenj' neha teči).
Kabel v morju predstavlja namreč veliko kapacitivnost proti tlem. Kot vemo, je kondenzator prevoden za izmenični in neprevoden za enosmerni tok (po prehodnem pojavu tok 'skozenj' neha teči).
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Zgodovina sprememb…
- spremenil: A. Smith ()
Dr_M ::
Za daljnovode, dolge 1000km in več, se že zdavnaj uporabljajo enosmerne napetosti nad 1GV.
jap, zato pa je ameriski elektro sistem tako v pi*** zaradi tega bodo ameriska mesta se bolj pogosto v temi.
jap, zato pa je ameriski elektro sistem tako v pi*** zaradi tega bodo ameriska mesta se bolj pogosto v temi.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Jst ::
Zaradi tega smo bili mi zvečer še ob svečah, ko so oni imeli električno napeljavo v vsaki vasi.
Sicer pa bo tudi naš električni sistem napeljave (EU) potreben prenove - da se ne bi naslajali samo na ameriške mrke, gospodje. Le zakaj smo prešli iz 220 na 230 voltov?
Sicer pa bo tudi naš električni sistem napeljave (EU) potreben prenove - da se ne bi naslajali samo na ameriške mrke, gospodje. Le zakaj smo prešli iz 220 na 230 voltov?
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
KandazaR ::
Iz 220v smo prešli na 230 zato ker so hoteli standardizirati napetost v evropi. Nemci (tako kot mi) so imeli 220V, britanci pa 240V. Tako smo mi zvišali oni pa znižali napetost.
A. Smith ::
>>>Sicer pa bo tudi naš električni sistem napeljave (EU) potreben prenove
Se stalno prenavlja. 3 in 6 kV omrežje je ukinjeno, tudi 10 kV na gorenjskem skoraj ni zaslediti. Tudi kabelske napeljave po mestih (Kranj) so 20kV. Ostale so samo še standardizirane napetosti 110kV > 20kV > 400V. 400V je medfazna napetost, v vtičnici izmerite napetost med fazo in ničko - 230V. Preostali sta še napetosti prenosnega omrežja 220 in 380kV, pri čemer se 220 kV tudi opušča.
Po drugi strani pa je bil Eles kaznovan, ker je premalo vlagal v omrežje. Link.
Se stalno prenavlja. 3 in 6 kV omrežje je ukinjeno, tudi 10 kV na gorenjskem skoraj ni zaslediti. Tudi kabelske napeljave po mestih (Kranj) so 20kV. Ostale so samo še standardizirane napetosti 110kV > 20kV > 400V. 400V je medfazna napetost, v vtičnici izmerite napetost med fazo in ničko - 230V. Preostali sta še napetosti prenosnega omrežja 220 in 380kV, pri čemer se 220 kV tudi opušča.
Po drugi strani pa je bil Eles kaznovan, ker je premalo vlagal v omrežje. Link.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
grikos ::
Slovenske železnice imajo skoraj celotno omrežje 3kV enosmerne napetosti. Stare lokomotive so imele boljšo vlečno karakteristiko pri enosmernem napajanju. Tem novim Siemensovim je vseeno - samo da majo štrom Zadevo smo baje podedovali od Italijanov, vmes so pa oni že prešli na izmenični sistem.
A. Smith ::
Drži ja, ampak železniško omrežje nima veze z ostalim električnim omrežjem. Je samostojno pod pristojnostjo slovenskih železnic. Sicer pa, nice one
Menda smo zadevo dobili kot nekakšno odškodnino za škodo v 2. sv.
Menda smo zadevo dobili kot nekakšno odškodnino za škodo v 2. sv.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Zgodovina sprememb…
- spremenil: A. Smith ()
barbarpapa1 ::
Pozdrav
Istosmerna napetost 3kV DC na železnici pri nas je posledica zgodovine, saj smo jo praktično podedovali. Italjani so namreč med obema svetovnima vojnama (točneje 1936) elektrificirali progo od Sežane do Postojne in od Pivke do Reke. Pripravljena je bila tudi elektrifikacija Soške proge, a je zadeva zaradi duge svetovne vojne padla v vodo. Italija ima še danes ta sistem, razen na novih hitrih progah, kjer je uveden sistem s 25kV/50Hz. Kot odškodnino pa smo dobili nekaj lokomotiv (serija JŽ 361 imenovana tudi Breda ali Musolini) in pa nekaj elektromotornikov, ostalo pa je bilo zgrajeno v lastni režiji...
Električni sistem slovenskih železnic ni neodvisen od ostalega javnega električnega omrežja, saj se napaja ravno iz njega. V ta namen je vzdolž slovenskih prog postavljeno 17 napajalnih postaj, kjer se AC električna energija iz javnega omrežja pretvarja v DC energijo za železnico. Kar se pa dogaja znotraj železniškega DC električnega sistema, je pa res stvar železnic.
Kot neodvisno električno omrežje za napajanje železnic šteje švicarski sistem, kjer imajo železnice lastne elektrarne predvsem zaradi tega,ker uporabljajo sistem s 15kV/16,7Hz, ki je bil do pojave pretvornikov nekompatibilen z javnim elektro omrežjem.
AC je premagal DC ravno zaradi lahke transformacije nivoja napetosti in pa zaradi robustnih asinhronskih motorjev, ki niso potrebovali komutatorja.
Danes je zaradi statičnih pretvornikov postalo praktično nepomembno, kakšen je sistem za prenos energije, tako, da lahko pojektanti izberejo najugodnejši sistem za dane razmere.
LP
Jože
Istosmerna napetost 3kV DC na železnici pri nas je posledica zgodovine, saj smo jo praktično podedovali. Italjani so namreč med obema svetovnima vojnama (točneje 1936) elektrificirali progo od Sežane do Postojne in od Pivke do Reke. Pripravljena je bila tudi elektrifikacija Soške proge, a je zadeva zaradi duge svetovne vojne padla v vodo. Italija ima še danes ta sistem, razen na novih hitrih progah, kjer je uveden sistem s 25kV/50Hz. Kot odškodnino pa smo dobili nekaj lokomotiv (serija JŽ 361 imenovana tudi Breda ali Musolini) in pa nekaj elektromotornikov, ostalo pa je bilo zgrajeno v lastni režiji...
Električni sistem slovenskih železnic ni neodvisen od ostalega javnega električnega omrežja, saj se napaja ravno iz njega. V ta namen je vzdolž slovenskih prog postavljeno 17 napajalnih postaj, kjer se AC električna energija iz javnega omrežja pretvarja v DC energijo za železnico. Kar se pa dogaja znotraj železniškega DC električnega sistema, je pa res stvar železnic.
Kot neodvisno električno omrežje za napajanje železnic šteje švicarski sistem, kjer imajo železnice lastne elektrarne predvsem zaradi tega,ker uporabljajo sistem s 15kV/16,7Hz, ki je bil do pojave pretvornikov nekompatibilen z javnim elektro omrežjem.
AC je premagal DC ravno zaradi lahke transformacije nivoja napetosti in pa zaradi robustnih asinhronskih motorjev, ki niso potrebovali komutatorja.
Danes je zaradi statičnih pretvornikov postalo praktično nepomembno, kakšen je sistem za prenos energije, tako, da lahko pojektanti izberejo najugodnejši sistem za dane razmere.
LP
Jože
Zgodovina sprememb…
- spremenil: barbarpapa1 ()
epona ::
Mogoče butasto vprašanje ampak bi lahko kdo razložil zakaj je za dolge daljnovode boljša izbira DC visoke napetosti kot AC?
Ne klikne mi, zato bi prosu za razlago.
Ne klikne mi, zato bi prosu za razlago.
Thomas - ovca transhumanizma.
epona ::
K ni skin effect pomemben šele pri kHz in dalje?
EDIT:
Sem mal pobrskal pa wiki prav da ma tud pr frekvencah pri katerih naš štrom dela vpliv.
Je še kak drug razlog?
EDIT:
Sem mal pobrskal pa wiki prav da ma tud pr frekvencah pri katerih naš štrom dela vpliv.
Je še kak drug razlog?
Thomas - ovca transhumanizma.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: epona ()
jest10 ::
Daljnovodi imajo induktivnost in kapacitivnost. Daljši kod je, bolj se čuti ta dva pojava. Zato postane za daljše razdalje bolj ekonomicna uporaba enosmernega toka, ker so izgube pri usmerjanju in razsmerjanju nižje, kot bi bile pri prenosu energije z izmeničnim tokom
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Predavanje - Hitri vlak skozi Ljubljano: "ne, hvala" ali "ja, super"Oddelek: Novice / Ostalo | 15724 (12729) | thramos |
» | Solarne nevihte (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 22069 (16546) | Marat |
» | ko te strese elektrikaOddelek: Loža | 18292 (17229) | gruntfürmich |
» | Jakost, ki te ubijeOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 11261 (7896) | Pyr0Beast |