Forum » Elektrotehnika in elektronika » frekvencni pretvornik, 50+ Hz
frekvencni pretvornik, 50+ Hz
gumby ::
zanima me, ce so frekvence nad 50Hz zdrave za navadne motorje?
konkretno gre za en brusilni stroj, ki ima 2.2/3kW motor (dahlander, 1440/2880 obratov) in frekvencnik Hitachi L200 2.2kW.
stroj se vecinoma uporablja na nizjih obratih (nekje 500-1000), je pa potreba tudi po visjih, celo nad 3000 ce je mozno.
sam frekvencnik omogoca frekvence do 400Hz, kar pomeni teoreticno 11.520/23.040 obratov.
preklapljanju vezave motorja s kontaktorji bi se rad izognil - ideja je, da bi vezal motor na 1440 in nastavil frekvencno obmocje 15-150Hz, kar pomeni nekje 430-4300 obratov.
kaksne so posledice takega pocetja za motor?
tezave z mehaniko (vecja obrtemenitev lezajev itd) pustimo zaenkrat...
konkretno gre za en brusilni stroj, ki ima 2.2/3kW motor (dahlander, 1440/2880 obratov) in frekvencnik Hitachi L200 2.2kW.
stroj se vecinoma uporablja na nizjih obratih (nekje 500-1000), je pa potreba tudi po visjih, celo nad 3000 ce je mozno.
sam frekvencnik omogoca frekvence do 400Hz, kar pomeni teoreticno 11.520/23.040 obratov.
preklapljanju vezave motorja s kontaktorji bi se rad izognil - ideja je, da bi vezal motor na 1440 in nastavil frekvencno obmocje 15-150Hz, kar pomeni nekje 430-4300 obratov.
kaksne so posledice takega pocetja za motor?
tezave z mehaniko (vecja obrtemenitev lezajev itd) pustimo zaenkrat...
my brain hurts
Azrael ::
Pri nizkih frekvencah imaš težave s slabim hlajenjem (ventilator se vrti prepočasi, da bi ustvaril kaj pretoka zraka), zato je dobro, če v tem delovnem režimu nazivni tok motorja zmanjšaš (če ga regulator ne zmanjša že avtomatsko).
Glede višjih frekvenc, baje vsi današnji motorji zdržijo 100Hz in več, pretiravati pa ni treba. Bolj ali manj je električno problem izolacija, saj se pojavljajo impulzi visoke napetosti, ampak za današnje izolacije to ni problem. Vsi mali Siemens motorji, ki sicer izgledajo kot igrače, narejeni so z minimumom materiala, deklarirano lahko priklopiš na frekvenčni pretvornik.
Kar se mehanike tiče, to je majhen motor (verjetno 90 ali 100 velikost):
- vetrnica ni težava (preverjeno prenesejo ogromno), le malo bolj bo tulil zrak;
- ležaji so najbrž standardno z zračnostjo C3, torej za visoke obrate;
- rotor ima vlito kletko, možnost da se bo razletel skoraj ni
Problem je lahko le v tem, če je bil motor že večkrat previt. Tak motor ima vsekakor uničeno pločevino statorja in tak ni primeren za frekvenčni pretvornik, preveč izgub bo v pločevini, ki se bodo samo višale s frekvenco. Druga stvar pri večkrat skurjenih dvobzincih pogosto pride do prekinitve rotorske kletke, tak motor pa je definitivno dober samo še za na odpad.
Glede višjih frekvenc, baje vsi današnji motorji zdržijo 100Hz in več, pretiravati pa ni treba. Bolj ali manj je električno problem izolacija, saj se pojavljajo impulzi visoke napetosti, ampak za današnje izolacije to ni problem. Vsi mali Siemens motorji, ki sicer izgledajo kot igrače, narejeni so z minimumom materiala, deklarirano lahko priklopiš na frekvenčni pretvornik.
Kar se mehanike tiče, to je majhen motor (verjetno 90 ali 100 velikost):
- vetrnica ni težava (preverjeno prenesejo ogromno), le malo bolj bo tulil zrak;
- ležaji so najbrž standardno z zračnostjo C3, torej za visoke obrate;
- rotor ima vlito kletko, možnost da se bo razletel skoraj ni
Problem je lahko le v tem, če je bil motor že večkrat previt. Tak motor ima vsekakor uničeno pločevino statorja in tak ni primeren za frekvenčni pretvornik, preveč izgub bo v pločevini, ki se bodo samo višale s frekvenco. Druga stvar pri večkrat skurjenih dvobzincih pogosto pride do prekinitve rotorske kletke, tak motor pa je definitivno dober samo še za na odpad.
Nekoč je bil Slo-tech.
gumby ::
ok, torej naceloma ne bo problemov, ce motor ne bo spuscal cudnih zvokov in se ne bo pregreval? kolk vem je se tovarnisko navitje not...
my brain hurts
Azrael ::
Načeloma ni ovir, le regulatorju nastavi limite, da ne bo kakšen uporabnik preizkušal do kam vse gre.
Zaradi čudnih zvokov in vibracij ni nujno kriv samo motor, vse to lahko povzroča tudi ostalo, kar motor poganja, ali pa razmajan podstavek.
Nekoč sem v službi imel pridigo od šefa, da sem nek motor slabo popravil, ker še vedno vse ropota in se trese. Kmalu se je izkazalo, da motor je že v redu, brusilni kolut, ki ga je motor poganjal čez jermen pa je imel popolnoma uničene ležaje.
Zaradi čudnih zvokov in vibracij ni nujno kriv samo motor, vse to lahko povzroča tudi ostalo, kar motor poganja, ali pa razmajan podstavek.
Nekoč sem v službi imel pridigo od šefa, da sem nek motor slabo popravil, ker še vedno vse ropota in se trese. Kmalu se je izkazalo, da motor je že v redu, brusilni kolut, ki ga je motor poganjal čez jermen pa je imel popolnoma uničene ležaje.
Nekoč je bil Slo-tech.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Elektro motor in agregatOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 7005 (5787) | marjan_h |
» | Frekvenčni pretvornikOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 14269 (6126) | gumby |
» | Elektromotor (rabim pomoč)Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6056 (5680) | gumby |
» | Upocasnjevanje elektromotorjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4345 (4153) | Azrael |
» | 220V ventilator je močno preglasenOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4449 (4318) | Jackal |