Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
kow ::
Realnost je takšna, da se avtomobili na hitrih polnilnicah že danes napolnijo dovolj hitro. Veliko več učinka kot večanje baterij in absurdne hitrosti ima širša mreža polnilnic in standardizacija le teh.
Danes je avto na polnilnici povprecno dobrih 20m. Ce zmanjsas cas na 10m, bos rabil manj polnilnic. Tradeoff je vec moci.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
PluribusUnum ::
PluribusUnum je izjavil:
Nedeljski utrinek: 150kWh baterija potrebuje 1.8 MW moči da se napolni v idealnih 5 minutah. Na drugi strani je menjava baterije. Menjava baterije se mi zdi še vedno boljša/realna: fizična kontrola baterije, nova tehnologija baterije ne zahteva menjave avtomobila.. vendar trenutno nerealna zaradi procesa transformacije. 1.8 MW polnilne moči se mi zdi nerealna, mogoče se motim. Menjava baterije pri EV lahko pomeni tui stabilizacija omrežja.
Ampak, kaj ima to z realnostjo? Zakaj 150kWh, če praktično ni EVjev s takšnimi kapacitetami. Pa zakaj 5 minut?
Realnost je takšna, da se avtomobili na hitrih polnilnicah že danes napolnijo dovolj hitro. Veliko več učinka kot večanje baterij in absurdne hitrosti ima širša mreža polnilnic in standardizacija le teh.
Prejšnji teden sem naredil enkrat 450km in enkrat 600km v kosu, pa niti minute nisem čakal avtomobila, vedno je bila baterija dovolj polna za postanek preden sem uspel dobiti tisto kavo oz. kupiti tistih par malenkosti v trgovini.
Moja realnost je v resnici nerealna tudi če upoštevam ATM nerealno baterijo ki si jo realno želimo. Pot transformacije se bo eventuelno križala z E-kamjoni, to bi lahko utišalo 5min željo.
iKst_ ::
Danes je avto na polnilnici povprecno dobrih 20m. Ce zmanjsas cas na 10m, bos rabil manj polnilnic. Tradeoff je vec moci.
Se delno strinjam. Krajšanje časa polnjenja je uporabno, ampak samo do določene mere. Če se ustaviš na avtocesti za WC pavzo in greš mogoče še po kakšno kavo, je avto že zdaj pripravljen na nadaljevanje poti pred tabo.
S tem, da se meni Model Y polni precej počasneje kot kakšen novejši kitajc. Nad 50% se pri Tesli kar vleče s tistimi 100kW ali še manj. Pri kakšnem Zeekerju pa pri 80% še vedno leti 200kW v baterijo.
Pot transformacije se bo eventuelno križala z E-kamjoni, to bi lahko utišalo 5min željo.
Ampak, moje vprašanje je kaj točno pridobiš s tako veliko baterijo in tako hitrim polnjenjem. V praksi praktično nikoli ne boš polnil od 10-90%. Sploh pa ne večkrat na dan, da bi se prihranek pri času poznal. Poleg tega se EV polni tudi, ko tebe ni zraven. V 5 minutah še v miru na skret ne moreš.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: iKst_ ()
PluribusUnum ::
iKst_ ::
Ja, resno.
Kolikokrat se ti je zgodilo, da si imel zaradi počasnega polnjenja kakšne resne probleme? Koliko časa na leto izgubiš na hitrih polnilnicah v primerjavi z ICE?
Kolikokrat se ti je zgodilo, da si imel zaradi počasnega polnjenja kakšne resne probleme? Koliko časa na leto izgubiš na hitrih polnilnicah v primerjavi z ICE?
telexdell ::
PluribusUnum je izjavil:
Ne gledam na stvar individualno, zato sem tudi zapustil temo pred leti.
Si mogoče kak mesija ali imaš kristalno kroglo, da veš kaj je potrebno globalno? Če gledaš na stvar globalno pol gotovo veš, da večina avtov preko 70% časa nekje stroji. Globalno naredi avto mogoče 30..40 km dnevno. Zakaj torej globalno rabimo polnilnice, katere v 10 min napolnijo avto za 1000 km dolgo pot? To se potrebuje le individualno. Globalno je dovolj da, se avto v npr. 8 urah napolni za 40 km.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
a_borlak ::
Po mojih dosedanjih izkušnjah in ocenah je vsaka baterija nad 70kWh oz. prevoženih 300km z dobro mero rezerve dovolj dobra stvar tudi za daljša potovanja. Pač nisem več pripravljen 7, 8 ur sedet v avtu, da bom na koncu nekaj prej na cilju. Po treh urah imam dovolj, rabim malo pavze, da raztegnem noge, spijem kavo, grem na wc, morda še kaj pojem in v tem času je avto dovolj napolnjen za nadaljnih 300km. Nekomu to ustreza, nekdo tega niti ne rabi, nekdo bi vseeno rad naredil 1000km v kosu. Pač vsak se znajde in dela izračune po svoje. Ravno bral, da je en Poljak naredil cca 2.700km z enim tankom nafte, je pa vozil ves čas pod 100 in pred njim ekipa, ki mu je govorila, kako naj vozi, da ne bo stal v zastojih. Če bi tako recimo vozil z Teslo 3 LR RWD, bi tudi naredil konkretno preko 700km, verjetno 800, ampak ali ima smisel?
PluribusUnum ::
PluribusUnum je izjavil:
Ne gledam na stvar individualno, zato sem tudi zapustil temo pred leti.
Si mogoče kak mesija ali imaš kristalno kroglo, da veš kaj je potrebno globalno? Če gledaš na stvar globalno pol gotovo veš, da večina avtov preko 70% časa nekje stroji. Globalno naredi avto mogoče 30..40 km dnevno. Zakaj torej globalno rabimo polnilnice, katere v 10 min napolnijo avto za 1000 km dolgo pot? To se potrebuje le individualno. Globalno je dovolj da, se avto v npr. 8 urah napolni za 40 km.
Kristalna krogla samo zate: polnilec za E-kamjon in baterija EV, ki to sprejme, lahko nardi nekaj, kar si avtomatsko želiš.
PluribusUnum ::
Mene čakate? Moj E-big picture je zbledel med AI bojlerji in akustično mizo, rabim čas..
temni_princ ::
Xpeng Slovenija je objavil cenike za G6 in G9:
G6 LR: 49000EUR
G9 LR: 62000EUR
WLTP: 570km (zadnji pogon, NMC baterija)
Cene se mi zdijo kar visoke. G6 stane enako kot Y LR, a ima slednji več dosega.
Res upam, da kitajcem uspe, a trenutno še sam ne bi nabavil Xpeng za enako ceno kot Tesla.
Upam, da bodo z novim P7-next modelom bolj konkurenčni.
G6 LR: 49000EUR
G9 LR: 62000EUR
WLTP: 570km (zadnji pogon, NMC baterija)
Cene se mi zdijo kar visoke. G6 stane enako kot Y LR, a ima slednji več dosega.
Res upam, da kitajcem uspe, a trenutno še sam ne bi nabavil Xpeng za enako ceno kot Tesla.
Upam, da bodo z novim P7-next modelom bolj konkurenčni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: temni_princ ()
kow ::
Xpeng je resna firma, ce je soditi po njihovem polozaju na kitajskem trgu. Ce bi bili brezveznjaki, ne bi dosegali taksnih prodajnih stevilk na najbolj konkurencnem trgu na svetu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
dejanslo ::
Resna firma, ki pa šteje tradicijo toliko let kot moj trenutni avto..
There`s More Than One Way To Do It
deco16 ::
Tradicija tukaj nima več nobene fore. ICE proizvajalci z največjo tradicijo so se izkazali, da nimajo pojma pri elektrifikaciji. Vse je na silo samo zaradi kuponov...
nejc_nejc ::
codeMonkey ::
codeMonkey ::
Ja in? Jim je povedal kako narediti cel avto, ali pac dal kaksne nasvete, za detajle na katere se spozna in katere prodaja vsem? Je tudi rekel, da se zadeve, ki se jih lotevajo pri EV clinic danes, ne da narediti (ce si ze pogledal prispevek Bjorna, si slisal). To je skoraj tako, kot da bi jaz zdaj zbrskal na Linkedinu nekega Kitajca, ki dela za Teslo, in trdil, da so Kitajci ucili Teslo (katero je, ce ze kdo, dejansko ucil Mercedes).
Stanje pa je tako:
Ali pa npr. tu, ko je ze vse jasno v prvem in zadnjem delu posnetka:
Stanje pa je tako:
Volkswagen is learning from XPeng's platform by adopting a simplified Electrical/Electronic (E/E) architecture that reduces system complexity by 30% and costs by 40%. This collaboration allows Volkswagen to enhance its vehicle development processes and expand its digital services efficiently.
Ali pa npr. tu, ko je ze vse jasno v prvem in zadnjem delu posnetka:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
nejc_nejc ::
Monkej
Nastej svetovne znamke vozil, ki niso imele fabrke na kitajskem.
Ko jih bos nastel, bodo ostale tiste od katerih so se "naucili".
Nastej svetovne znamke vozil, ki niso imele fabrke na kitajskem.
Ko jih bos nastel, bodo ostale tiste od katerih so se "naucili".
codeMonkey ::
Ja itak. Tako je enostavno. Ali pa ce bi ti nastel svetovne znamke vozil, ki so tako hitri z razvojem in produkcijo, kot nekatere kitajske, pa da vidimo kje je bilo vso to znanje, ki ga imajo tam danes.
Ves, jaz sem se pridruzil l. 2018 razvoju glavnih sistemov na MEB platfromi, ki je takrat ze trajal skoraj dve leti. Vemo kdaj so vozila prisla ven, in mislim da je tudi jasno koliko je platforma napredovala do danes v tem casu. Pa malo prestej leta.
Ves, jaz sem se pridruzil l. 2018 razvoju glavnih sistemov na MEB platfromi, ki je takrat ze trajal skoraj dve leti. Vemo kdaj so vozila prisla ven, in mislim da je tudi jasno koliko je platforma napredovala do danes v tem casu. Pa malo prestej leta.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
nejc_nejc ::
Ce vecino elementov skopiras, beri ukradeš, ni težko.
Ce ne drugega je startni level mnogo višje.
Ce ne drugega je startni level mnogo višje.
codeMonkey ::
Vecino? Ce obvladujes baterije, mocnostno elektroniko, pogonsko tehniko, kompleten softver in integracijo, ter na koncu tudi proizvodjo. Kaj je ta prostala vecina?
Itak da so se ucili od ostalih. Tudi ostali se konstatno ucijo eden od drugega. Ampak moras res ziveti v mehurcku, da danes, ko delajo razliko z lastnim znanjem, govoris okoli o kraji, kopiranju in ucenju.
Sicer pa ne dvomim, da so posamezniki v ZDA, ko je cel svet kopiral Toyotine proizvodne procese, in ko jim je propadala avtoindustrija, se vedno govorili o kopiranju.
Itak da so se ucili od ostalih. Tudi ostali se konstatno ucijo eden od drugega. Ampak moras res ziveti v mehurcku, da danes, ko delajo razliko z lastnim znanjem, govoris okoli o kraji, kopiranju in ucenju.
Sicer pa ne dvomim, da so posamezniki v ZDA, ko je cel svet kopiral Toyotine proizvodne procese, in ko jim je propadala avtoindustrija, se vedno govorili o kopiranju.
pegasus ::
codeMonkey je izjavil:
Jim je povedal kako narediti cel avto, ali pac dal kaksne nasvete, za detajle na katere se spozna in katere prodaja vsem?Munro prodaja filozofijo "lean design", ni važno če delaš kosilnice, blenderje ali wagne. Kdor ga želi poslušat, ga posluša.
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Jim je povedal kako narediti cel avto, ali pac dal kaksne nasvete, za detajle na katere se spozna in katere prodaja vsem?Munro prodaja filozofijo "lean design", ni važno če delaš kosilnice, blenderje ali wagne. Kdor ga želi poslušat, ga posluša.
To je stara filozofija in niti priblizno ni edini s tako idejo. Samo pac dolocen fanbase ga je spromoviral in zdaj ga imate nekatari za cudodelca.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
nejc_nejc ::
Startni level je visje.
Nihce ne govori da niso sposobni.
Bomo pa videli, kako se bodo znašli v postprocesu. Če ne drugega bodo trčili ob drugacno kulturo.
Nihce ne govori da niso sposobni.
Bomo pa videli, kako se bodo znašli v postprocesu. Če ne drugega bodo trčili ob drugacno kulturo.
codeMonkey ::
Malo je cudna ta logika s startnim levelom. Kako dalec nazaj bi morali vse sami pogruntat, da se lahko prizna danasnje produkte kot njihove? Od kamene dobe? Morajo dokazati najprej, da jim nihce ni povedal kako pridobiti jeklo? Malo razmisli kako je avtomobil zgledal (ter njegov razvoj in proizvondja) leta 2000, 2010 in 2020 in kako bo 2030. Nekje vmes je cisto vseeno kako se je delal, ker s tem danes ne prezivis. In to ti je priblizno tocka, ko je prakticno vse kar je tam potrebno vedeti, "splosno znano".
pegasus ::
codeMonkey je izjavil:
Samo pac dolocen fanbase ga je spromoviral in zdaj ga imate nekatari za cudodelca.Kontra je ... on se je v času covida naredil vidnega ciljni publiki, zato so ga začeli porivati naprej. Najbolj srečen bom, ko se bo še kak introvertiran inžiner spravil delat reklamo za svoje znanje in izkušnje na raji zanimiv način, ker takih vsebin absolutno primanjkuje.
Jaz sem recimo Airshaperja porinil k Apteri, pa zdaj vidim da je ravnokar objavil video, kako so speglali Trike zadevo. Torej je postal viden svoji ciljni publiki, super :)

endelin ::
Pravilo 1: ne dajaj nekaj letnih povprečnih slovenskih plač v izdelek firme ki jo ne znaš izgovoriti.
Pravilo2: ne dajaj nekaj letnih povprečnih slovenskih plač v izdelek firme ki je še junfr
Pravilo 3: pravilo 1 + pravilo 2
Pravilo2: ne dajaj nekaj letnih povprečnih slovenskih plač v izdelek firme ki je še junfr
Pravilo 3: pravilo 1 + pravilo 2
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Samo pac dolocen fanbase ga je spromoviral in zdaj ga imate nekatari za cudodelca.Kontra je ... on se je v času covida naredil vidnega ciljni publiki, zato so ga začeli porivati naprej.
Ej, mislim da smo mnogi iz te teme tudi gledali kje in zakaj se je pojavljal. Takoj ko je zacel hvaliti Teslo in njihove pristope, ter kurcati vse kar je ostalo, so ga, vemo kateri, mediji zaceli povsod omenjati in predstavljati kot enega najvecjih strokovnjakov podrocja. Da ne recem da je nato zacel bluziti tudi o stvareh, ki jih niti priblizno ne pozna.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
Nemci so se včasih bali poceni kitajskih avtov. To nikoli ni postal zaresen problem.
Zdaj se bojijo prekleto dobrih kitajskih avtov, ki niso ravno strašno poceni, niso pa zelo dragi.
To bo veliko večji problem za nemce. Sej na neki točki nemški avti ne bojo strašno slabši, ampak bojo morali bit pa bistveno cenejši kot bi bli, če ne bi bilo kitajcev.
Pa še to blo šlo nekako v Evropi. Izven evrope, kjer nimajo nemškega sindroma, bo pa (cenovni) masaker.
Zdaj se bojijo prekleto dobrih kitajskih avtov, ki niso ravno strašno poceni, niso pa zelo dragi.
To bo veliko večji problem za nemce. Sej na neki točki nemški avti ne bojo strašno slabši, ampak bojo morali bit pa bistveno cenejši kot bi bli, če ne bi bilo kitajcev.
Pa še to blo šlo nekako v Evropi. Izven evrope, kjer nimajo nemškega sindroma, bo pa (cenovni) masaker.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
pegasus ::
codeMonkey je izjavil:
Da ne recem da je nato zacel bluziti tudi o stvareh, ki jih niti priblizno ne pozna.Da, youtube ga je dovolj pokvaril, da je začel špilat klovna po youtube pravilih ;) Ampak če znaš poslušati mimo tega, še vedno tu in tam kaj pametnega zine. Eno življenje izkušenj je vseeno nekaj vredno.
Utk ::
codeMonkey je izjavil:
Nemci... kje so Italijani, Francozi, Anglezi, Japonci, Svedi. Nemci so se najboljsi.
Ostale škoda sploh omenjat. Sej tudi od nemcev ni veliko ostalo. VW ok, mercedes in bmw so pa totalno zabluzili.
kow ::
codeMonkey je izjavil:
Nemci... kje so Italijani, Francozi, Anglezi, Japonci, Svedi. Nemci so se najboljsi.
Italijani imajo samo se Pando in Fiat 500? Vse ostalo je buticna proizvodnja.
nejc_nejc ::
codeMonkey je izjavil:
Nemci... kje so Italijani, Francozi, Anglezi, Japonci, Svedi. Nemci so se najboljsi.
Italijani imajo samo se Pando in Fiat 500? Vse ostalo je buticna proizvodnja.
Mah z RAMi, se kljub želji, našga ZETA po Firencah ne moreš vozit.
kow ::
codeMonkey je izjavil:
Nemci... kje so Italijani, Francozi, Anglezi, Japonci, Svedi. Nemci so se najboljsi.
Italijani imajo samo se Pando in Fiat 500? Vse ostalo je buticna proizvodnja.
Mah z RAMi, se kljub želji, našga ZETA po Firencah ne moreš vozit.![]()
Poanta je, da se v Italiji proizvaja vse manj avtomobilov. Realno je cela industrija propadla in obstaja samo se zaradi drzavnih subvencij. Konec 90-ih je imel Fiat v Evropi cirka 10% trzni delez. Danes je cirka 2%.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
Fiat Tippo 16v in Fiat Panda sta bila zakon
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
alekskac ::
Zdaj ju je nadomestil na italjanskem trgu T03, v rangu budget avtov. Prodajajo ga po 4.900EUR (11.000EUR državne subvencije in 3.000EUR popusta Leapmotor).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()
Gregor P ::
Čas polnjenja od 30 % do 80 %: 36 MIN. Kaj pa vem.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Gambino ::
Kitajcom ni potrebno več krasti imajo dovolj denarja, da kupijo razvojne inženirje iz okolice, kot je Japonska, Koreja, jih bolje plačajo, kot jih na Japonskem in Koreji. Imajo pa še razvojne time v EU, ki delajo za njih. Denar ni problem, za njih delamo tudi v evropi. In ja, EU avto industriji se ne piše kaj dobrega, ker smo zaspali na lovorikah stare slave. No bomo pač delali za kitajce, eni to že počnejo/mo!
codeMonkey ::
Čas polnjenja od 30 % do 80 %: 36 MIN. Kaj pa vem.
Si pogledal kaksen avto je to? Kaj bos pa pridobil s hitrejsim polnjenjem (drazjim sistemom)?
Jaz bi si danes zelel da bi se polnil se pocasneje :) Sem sel z njim v mesto do sluzbe in mi ga je ceneje zdaj polniti na ulici na 11kW, kot parkirati v grazo. Tako bo pa ravno po malici nekje poln in bom moral prestaviti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Gregor P ::
Dobo, če to ni problem, potem ni problem :-)
Samo Fiat Pande 4x4 mi verjetno še vedno ne nadomesti, ali? Ker to mi je bilo ponujeno kot alternativa.
Samo Fiat Pande 4x4 mi verjetno še vedno ne nadomesti, ali? Ker to mi je bilo ponujeno kot alternativa.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
iKst_ ::
PluribusUnum ::
Ali polniš med opravkih. Manjša kot je baterija več je svobode pri izbiri polnjenja. Ovrednotenje hlajenja baterije in tabele, ki bi približale C faktor in degradacijo ljudstvu.
billy ::
Ob polnjenju 1x tedensko bo itak kilometrina tako mala, da ne bo ravno neke velike degradacije, razen tiste zaradi starosti, na katero pa se ne da vplivati.
BigWhale ::
Menjava kabinskih filtrov v Teslinem Modelu 3 je v primerjavi z menjavo filtrov v Skodi Fabii iz leta 2002, resnicno slaba sala. :D To sta sicer edina dva avtomobila kjer sem to sam pocel.