» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1310 / 1310
»
»»

DamijanD ::

Zdajle je ful reklam za omoda-5 (https://omodajaecoo.si/modeli/omoda-5-e... 22k€ (s subvencijo) za 61kWh

kow ::

To so jajca. Poglej si charging curve. Ni cudno, da je tako poceni.

a_borlak ::

Jajca gor ali dol, Renault za ta denar ponuja R4 z tretjino manjšo baterijo, manj prostora ...

kow ::

Ja, samo ta avto ni prevec uporaben za daljse ture. Ze iti na morje z njim, je neprakticno. Ne vem, meni se zdi charging curve preslab in bo vsak lastnik prej ali slej prisel v situacijo, ko mu bo malo sitno cakati.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Alexius Heristalski ::

Pa smo spet na MG4 kot najboljši alternativi. :P
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini

Zgodovina sprememb…

iKst_ ::

kow je izjavil:

Ja, samo ta avto ni prevec uporaben za daljse ture. Ze iti na morje z njim, je neprakticno. Ne vem, meni se zdi charging curve preslab in bo vsak lastnik prej ali slej prisel v situacijo, ko mu bo malo sitno cakati.


V tem cenovnem razredu žal ni 250kW polnjenja. Zgoraj omenjen R4 ima praktično enako krivuljo. Povprečna moč polnjenja 10-80% je praktično enaka kot pri tem kitajcu. Tudi razni id3 in derivati niso ravno svetlobna leta spredaj.

kow ::

Ce je verjeti strani na kateri ponavadi gledam charging performance:

https://evkx.net/models/omoda/e5/e5/cha...

https://evkx.net/models/renault/5/5_e-t...

Ima Renault 5 zaznavno hitrejse polnenje pri najpomembnejsi metriki (razdalja na minuto).

Da ne omenimo, da je Renault 5 frajerski mestni avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

iKst_ ::

Imaš tudi R4 z 52kWh baterijo na tej strani. Pri 10-80% je razlika 10kW. Tale Omoda ima povprečje 64kW, R4 pa 74kW.

Je hitreje, ampak za dolge roadtripe je oboje počasi, za dnevne vožnje je pa tako vseeno, ker se polni čez noč na AC. Porabe pa res nisem gledal, mogoče kitajc tukaj izgubi še več prednosti.

Glede R5 se pa strinjam, da je frajerski. Ampak ciljna publika je druga. R5 je majhen, za drugi avto v družini ali ljudi brez otrok. R4 in tale Omoda pa oba izgledata kolikor toliko prostorna.

codeMonkey ::

Glede filanja je pa car zgoraj omenjeni Xpeng G6 s 5C polnjenjem, kar pomeni 12 min za 10-80%. Nekdo jih je dobro naucil :)

Zgodovina sprememb…

mailer ::

Kolikšna je kaj približna poraba za ogrevanje avtomobila v teh dneh recimo za 1 uro vožnje in jutranje odtajanje stekel?
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

iKst_ ::

Tole je defrost in ogrevanje kabine iz -4 do 22 stopinj. Cca. 8 minut, okoli 2% (1,5kWh) baterije. Avto je sicer parkiran pod nadstreškom, ni zamrznjen, ampak temperature so bile res zimske, zunaj -7.




Tesla naj bi potegnila tudi 13-14kW, pri max. segrevanju, ampak zelo kratek čas. Ko se kabina segreje pride baterija na neko zmerno temperaturo, bi čez palec rekel, da pri teh temperaturah ogrevanje porabi mogoče kakšnih 500W.

mehatronik12 ::

mailer je izjavil:

Kolikšna je kaj približna poraba za ogrevanje avtomobila v teh dneh recimo za 1 uro vožnje in jutranje odtajanje stekel?


AI pravi:
pri -2¨C z toplotno črpalko okoli 2kw/h ,brez okoli 3-8kwh.

Ta poceni jajca seveda nimajo toplotne ;)

PluribusUnum ::

iKst_ je izjavil:

Tole je defrost in ogrevanje kabine iz -4 do 22 stopinj. Cca. 8 minut, okoli 2% (1,5kWh) baterije. Avto je sicer parkiran pod nadstreškom, ni zamrznjen, ampak temperature so bile res zimske, zunaj -7.




Tesla naj bi potegnila tudi 13-14kW, pri max. segrevanju, ampak zelo kratek čas. Ko se kabina segreje pride baterija na neko zmerno temperaturo, bi čez palec rekel, da pri teh temperaturah ogrevanje porabi mogoče kakšnih 500W.


Je tako, nekaj centov za instan ogrevanje 4x4 m2.

kow ::

mailer je izjavil:

Kolikšna je kaj približna poraba za ogrevanje avtomobila v teh dneh recimo za 1 uro vožnje in jutranje odtajanje stekel?


Pomoje premalo, da bi se splacalo s tem ukvarjati. No, odvisno tudi kje zivis. Ce gres poracunati letni strosek, ni veliko. Razen, ce se ti zdi problem zmanjsanje rangea.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

telexdell ::

Seveda je vse odvisno od časa trajanja vožnje. Imam EV s toplotno črpalko in mi sedaj ob kakšni stopinji minusa potegne nekaj preko 2 kW. Potem počasi pada in se po kakšnih 10...15 min ustali na nekje 600 W. Ker pa imam od doma do službe le 5 km mi vožnja porabi tam 70% energije, ogrevanje okrog 27% in elektronika okrog 3 %. Povprečna poraba na 100 km se je dvignila za tam 30%.
Za razliko od dizla, s katerem sem se vso pot do službe vozil z ledenimi šipami je sedaj EV topel že po nekaj 100 m vožnje. Koliko bo šlo več elektrike bom prihranil na kapah, šalih in rokavicah>:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

iKst_ ::

Jaz imam v dizlu Webasto, tako, da je avto topel, še preden se vsedem v njega. Sedeži in volan se pa segrejejo v minuti, enako kot pri Tesli. Tako, da ogrevanje ni nerešljiv problem za ICE.

Je pa poraba z dizel grelcem prav tako višja.

Mr.B ::

endelin je izjavil:

Mr.B je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Kitajci so očitno malo pritisnili na zavore ...

Kitajska ne bo več spodbujala proizvodnje električnih vozil zaradi prenasičenosti s ponudbo
Nova petletka daje prednost drugim industrijskim panogam
Kitajska je iz novega petletnega razvojnega načrta prvič po več kot desetletju s seznama strateških industrij izključila proizvodnjo električnih vozil zaradi zasičenosti s ponudbo.

A so članku povedali, da so sedaj ko nimajo več EU konkurence, napisali da so šli vse sile v električne tovornjake ?

Si bo treba prebrati kakšen članek o kitajski dominantni ev konkurenci;) rusi so “zelo zadovoljni” z robo ki jo v rusijo dostavljajo kitajci. Imajo težko domotožje po avtih iz EU :D

Glede na to, da je večino proizvodov, delno ali v celoti pripeljano iz Kitajke ;), se je pač potrebno vprašat, kaj so ti viri za širjenje Ruske propagande.
Lol se Hutiji delajo Facpalm USA:
A Navy fighter jet fell overboard Monday when the USS Harry S. Truman
aircraft carrier veered to avoid fire from the Houthis

Mr.B ::

Gregor P je izjavil:

Lahko bi vsaj prebral članek preden komentiraš in bi si sam odgovoril na to vprašanje;)

Ampak, da se ne boš preveč utrudil z branjem, odgovor je ne.

Piše oseba, ki se je na javnem forumu opredelila za podpiranje genocida in v istem stavku uporabi besedo brati ? AJ a spodbujaš rusko propagando ali si celo plačan s strani Rusije, da Evropejci podpiramo Genocid, dokler le ta ustreza nam ?
Morda je pa kriv avtor članka, ki ni prebral vsebine, kater povzema… Ali se lepo sliši da je Evropa z zaostanku ker imajo kitajci taxbrake, istega kot kupci Evroskih EV-jev...

Recimo :
China signals it will pull plug on subsidies for EVs with five-year plan exclusion
Verjetno ja avtor hotel povedati, da »sunbsidizing« pomeni da leta 2027 ne bo več pri nakupu EV-ja kupec dobil popusta.

Ker google pravi sledeče :
Subsidizing New Energy Vehicles (NEVs) involves government financial incentives, like purchase bonuses and tax breaks, designed to lower upfront costs and encourage consumer adoption, alongside infrastructure support for charging stations and supply-side policies like emission credits for manufacturers.


Medtem pa...
Chinese authorities unveil subsidies for new-energy buses with ultra-long special treasury bonds

ali pa
China Offers Up To $20,000 Subsidy to Businesses Replacing Old Diesel Trucks


Čez 5 let boš pa spet jokal, China, ker si glumil ruskega bota, pač bil ot ruski bot temu primerno plačan.
Lol se Hutiji delajo Facpalm USA:
A Navy fighter jet fell overboard Monday when the USS Harry S. Truman
aircraft carrier veered to avoid fire from the Houthis

Gregor P ::

... si malo pozen (za več desetletij), jaz sem opozarjal na Kitajsko v momentu, ko so se zahodna podjetja odločila, da bodo selila vso proizvodnjo tam zaradi res kratkoročnih kapitalističnih vidikov v enormni želji po čim več in čim hitrejših dobičkih (mimo vseh naših pravil in pravic), ki so v škodo nam vsem.;)

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Mr.B ::

Gregor P je izjavil:

... si malo pozen (za več desetletij), jaz sem opozarjal na Kitajsko v momentu, ko so se zahodna podjetja odločila, da bodo selila vso proizvodnjo tam zaradi res kratkoročnih kapitalističnih vidikov v enormni želji po čim več in čim hitrejših dobičkih (mimo vseh naših pravil in pravic), ki so v škodo nam vsem.;)


Ne ni, dejstvo kapitalizma je da se zasluži (lastniki). To je osnova, in če greš gledati objave, bi vedel da večina pravi da je to najboljši od vseh alternativ, kot na primer Indijskega modela, da ne bomo preveč populistični da vedno ne omenjamo kitajske. Ok lahko bi rekli alternativni azijski model, pa je preveč ne definiran.
Ps: pustimo da se vprašamo, kaj predstavlja država ko ti je NVidia preseže 16% GDP-ja, ali pa sledeča...
Lol se Hutiji delajo Facpalm USA:
A Navy fighter jet fell overboard Monday when the USS Harry S. Truman
aircraft carrier veered to avoid fire from the Houthis

bm1973 ::

BTW. ali je kaka EU pobuda, da morajo biti ERV baterije servisable?

Kar gledam videe po YouTube, ko večinoma proizvajalci nabijajo nenormalne cene za menjavo, je razstavljanje tega živa muka...

ššš ::

Gledam novega, danes oznanjenga Twingota. Kaj so mislili s tem, je samo njim jasno. Kle je tolk enih mindfuckov, da glava peče. Avto je enostavno preveč nišno usmerjen za kakršnokol resno prodajo. Recimo za začetek noben normalno usmerjen desc ne želi imeti nič s takim avtom. Takoj torej odpade polovica kupcev. Ženske bi ga kupvale, če bi bil luštkan, kot je recimo Fiat 500, al pa mini. No, ta avto ni luštkan. Mogoče kakšni tajnici bo. Potem druga ciljna skupina kle so mladi. No, mladi nimajo 20k+ evrov in hiš s elektro polnilnicami. Tretji problem je ta, da za 20k že dobiš resen in orenk avto. Tut danes. Ne pa budget Renoja z 200km dosega.

Res ne vem kaj počnemo in mislmo z avto industrijo na stari celini. Evropa zdej že kritično rabi spodoben mid-size električen avto. Mogoče karavana. Cena samga materiala pri avtu je zanemarljiva. Avto bi bil lahko kake par 10cm daljši kot Twingo, nekoliko bolj zadržan v dizajnu in bolj uporaben. Nek novi ljudski avto. Nekej kot je Dacia, samo da ni Dacia. To bi se prodajalo in to bi bil pravi zeleni prehod. To iščemo in čakamo. Bedaki pa misljo, bodo zeleni prehod nardil z neuporabnostjo in poženščenim radikalnim dizajnom ter mini plazma TVjem na armaturki. Ljudje rabjo avto. Praktičen avto.

In glede na to kar sem napisal,... ni nič čudnega, da je Dacia najbolj prodajan elektro avto.

nejc_nejc ::

codeMonkey ::

Meni je novi Twingo cisto OK. Sicer ne kot R5, pa tudi stari ni bil ravno nek avto na katerega bi bil desc ponosen. Tudi resno dvomim, da jih zelijo res veliko prodati. Marze so tu nizke, pa tudi se vedno niso all-in, v smislu da bi optimizirali proizvodnjo za vecje serije. Renault ma kar fletna vozila trenutno.

Zgodovina sprememb…

pero50 ::

noben evropejski proizvajalec se noče sprijaznit s temu, da bi moral spet prodajati avte za ranga 10.000€. Vsi delničarji hočejo večje dobičke in raje prodajo 1 twinga za 20 jurjov, kot pa 10 twingov za 10 jurjov. Raje zaprejo proizvodnjo, kot pa da bi spuščali cene, hkrati pa vpijejo DRŽAVA POMAGAJ. Ko so si pa 10 let talali miljardne dobičke je bilo pa vse ok.

ššš ::

nejc_nejc je izjavil:

https://youtube.com/shorts/9NnV8XMCEmU?...


To me spomni na eno zgodbo, ko je en znanec mel en mejhn potok na posesti in gor naredu en mejhn mlinček povezan na dinamo,...da bo bajto napajal. In se sprašal, zakaj ne dela?

Ta solar panel, mu daje kake 5W elektrike na sončen Afriški dan. Če pusti contraption kak teden na soncu in filta baterijo, .... ga bo lahko verjetno res pospešil do 30km/h. Enkrat.

a_borlak ::

Novega Twinga sem videval testnega in mi je bil čisto ok. Kar se baterije tiče, za mestni avto več kot dovolj, če bo cena pod 20k pa to pomeni konkurenčnost napram Leapmotor T03. In na koncu dneva bi vseeno raje kupil Twinga (pač evropski avto, pa še izdelan v Sloveniji, da pokažem malo domoljubnosti).

kow ::

Pripovedovalec: "cena ne bo pod 20k"

mailer ::

Hvala za info, gledam Insterja 49kw baterija max 350km dosega, se pravi 300km plus ogrevanje pa si tam. Do šihta imam cca 25km v eno smer torej bi bil polnjen 1x tedensko ob predpostavki, da ne grem nikamor dugam oz 2x tedensko ob normalni uporabi. Avto se mi dopade izključno zaradi vrhunskega izkoristka in prilagoditve prostora, elektrika mi je zaenkrat šele v drugem planu ampak ni za dobit Casperja pri nas.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

iKst_ ::

Gledam novega, danes oznanjenga Twingota. Kaj so mislili s tem, je samo njim jasno. Kle je tolk enih mindfuckov, da glava peče. Avto je enostavno preveč nišno usmerjen za kakršnokol resno prodajo. Recimo za začetek noben normalno usmerjen desc ne želi imeti nič s takim avtom. Takoj torej odpade polovica kupcev. Ženske bi ga kupvale, če bi bil luštkan, kot je recimo Fiat 500, al pa mini. No, ta avto ni luštkan. Mogoče kakšni tajnici bo. Potem druga ciljna skupina kle so mladi. No, mladi nimajo 20k+ evrov in hiš s elektro polnilnicami. Tretji problem je ta, da za 20k že dobiš resen in orenk avto. Tut danes. Ne pa budget Renoja z 200km dosega.


Tole glede "normalne usmerjenosti" je neumnost. Razumem, da ti ni všeč, ampak ni treba posploševati.

Cena po subvenciji bo pa pri nas cca. 14 jurjev, kar je ceneje od oskubljenega Clia. S tem, da je v primerjavi z nekim 1.2 bencinarjem tole povsem drug nivo vožnje in praktičnosti.

torej bi bil polnjen 1x tedensko ob predpostavki, da ne grem nikamor dugam oz 2x tedensko ob normalni uporabi.


Imaš možnost polnjenja doma? Če ja, potem ga tako ali tako vsak večer priklopiš pa ni skrbi.

DamijanD ::

ššš je izjavil:

Tretji problem je ta, da za 20k že dobiš resen in orenk avto.

Katerega pa?

codeMonkey ::

Najcenejsega polota. Ce ti dajo popust :D

Zgodovina sprememb…

mailer ::

Bo tole podoben uspeh, kot ga je imel Wind. Leapmotor T03 bo nekaj podobnega za pol cene.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

iKst_ ::

Leapmotor T03 stane 17500€. Za 2500€ bo marsikdo raje vzel Made in EU avto od 100+ let stare znamke z razširjeno servisno mrežo.

mailer ::

Tukaj je objavljena cena.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mailer ()

iKst_ ::

Ja, v čem je potem problem? Saj je povedal, 10 jurjev z upoštevano subvencijo. 17490€ je redna cena.

hojnikb ::

iKst_ je izjavil:

Leapmotor T03 stane 17500€. Za 2500€ bo marsikdo raje vzel Made in EU avto od 100+ let stare znamke z razširjeno servisno mrežo.

Ta dva avta sploh nista primerljiva. Leapmotor ma ~10kWh večjo baterijo, pa tut opreme dvomim da bo mel twingo tolk k leapmotor v osnovni verziji. Ti francozi znajo konkretno izpulit tale avto, da bo pršu do 20k€ (če sploh). Sj se spomnemo osnovnega twinga electric? Še odbijačov ni mel pobarvanih.
#brezpodpisa

iKst_ ::

Seveda sta primerljiva. Oba sta mestna avtomobila za podobno ceno, vsak bo imel svoje prednosti in slabosti. Osebno bi z veseljem plačal 2-3 jurje več že samo zaradi kul retro dizajna in "Made in Slovenija". Kdo drug bo imel pa raje 10kWh večjo baterijo.

Za kaj več, bo treba pa počakati, da Twingo dejansko pride na trg. Glede opreme se piše marsikaj, ampak osnovna R5 e-tech za 27 jurjev ima povsem solidno opremo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: iKst_ ()

BigWhale ::

Mora bit kr zajeban, ce se kot tip bojis imet katerkoli avto, in te potem avto definira. :>
««
1310 / 1310
»
»»