Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

Jazon ::
Tega se proda manj kot pickupov v EU. :> V ZDA so se zaceli odmikati od karavanov na zacetku 90 let prejsnjega stoletja.
Malo več kot 1% vseh prodanih vozil so SW in sicer več ali manj Subaru.
0,2% so luksuzni SW = 32k vozil.
Prodajajo se pretežno na obalah, mlajši in pretežno demokrati.

kow ::
Toyota nima karavana. Razlog? Trg EU je premajhen. Kar pomeni, da je premajhen globalni trg, da bi se splacalo proizvajati. Nove namenske tovarne se namrec ne splaca postaviti.
Toyoto Avensis so recimo proizvajali v UK.
Toyoto Avensis so recimo proizvajali v UK.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Utk ::
Seveda ima karavana, corollo. Ampak ga prodajajo samo v Evropi, v bistvu je narejen v Evropi in za Evropo. Če ga bi pokazal azijcu bi reku wtf to ni corolla. Gledali bi tako kot gledamo mi na vw polo limuzino...

kow ::
Mas prav. Proizvaja ga skupaj s hatchbackom. Kar pomeni, da rabis tovarno, ki hkrati proizvaja hatchbacke, sedan in karavan. Drugace se ne splaca.
Ce prav vidim, imajo sedani tako majhen trzni delez, da jih v Evropi ne delajo, ampak kar uvazajo.
Ce prav vidim, imajo sedani tako majhen trzni delez, da jih v Evropi ne delajo, ampak kar uvazajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Gregor P ::
Jah sam bi vsekakor rajši kupil Corollo karavan kot pa sedan oz. povedano drugače sedana Corolle pri njih nikoli ne bi kupil. Na splošno pa je ta Corolla vsaj v EU zelo priljubljen avto; ne vem pa kakšno je razmerje pri prodaji karavan/hatchback/sedan.?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

kow ::
Kolikor razumem imajo platforme za sedane/karavane samo premijske znamke (mercedes, bmw, volvo). Ostali pa podaljsane hatchbacke, ali pa bolj SUV/karavane (Subaru).

Utk ::
Mas prav. Proizvaja ga skupaj s hatchbackom. Kar pomeni, da rabis tovarno, ki hkrati proizvaja hatchbacke, sedan in karavan. Drugace se ne splaca.
Ce prav vidim, imajo sedani tako majhen trzni delez, da jih v Evropi ne delajo, ampak kar uvazajo.
Sedani za Evropo so narejeni v Turčiji. Iz Turčije grejo pa ziher še marsikam, seveda ne samo Evropo.

Gregor P ::
Vprašam, ker ne vem. Od nekje sem si zapomnil, lahko napačno, da delajo samo bencinske Toyote v Turčiji, hibride pa drugje (UK itd.).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

kow ::
V bistvu Toyota niti ne prodaja pravega karavana, ampak je to podaljsan hatchback. Net pravi, da je razmerje proizvodnje 60:40 (hatchback vs estate). V evropi je enostavno premalo povprasevanja po sedanih in karavanih (Avensis), da bi mela Toyota namensko platformo/tovarno/linijo. V kombinaciji s hatchbackom pa se ocitno splaca.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Utk ::
Vprašam, ker ne vem. Od nekje sem si zapomnil, lahko napačno, da delajo samo bencinske Toyote v Turčiji, hibride pa drugje (UK itd.).
Sedane delajo v Turčiji, tudi hibridne. Ker jih tudi prodajajo drugje po svetu. Angleške toyote so pa praktično samo za Evropo.
V bistvu Toyota niti ne prodaja pravega karavana, ampak je to podaljsan hatchback. Net pravi, da je razmerje proizvodnje 60:40 (hatchback vs estate). V evropi je enostavno premalo povprasevanja po sedanih in karavanih (Avensis), da bi mela Toyota namensko platformo/tovarno/linijo. V kombinaciji s hatchbackom pa se ocitno splaca.
Kdo pa ima namensko platformo karavana? Mislim da se naštevanje konča pri subaru. Pa še to, ker je pač "terenc". Ne moreš imet terenske limuzine.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

Utk ::

Utk ::
In v čem je razlika proti toyoti? Pri toyoti so se veliko bolj potrudili naredit karavana kot pri recimo nekemu audiju. Vzeli so hatchbacka, ker je bolj po evropsko naštelan, podaljšali, itd. Lahko bi vzeli limuzino, to bi bila lažja pot, samo rezultat bi bil slabši.
Kaj je s passatom? To je v osnovi limuzina, samo da je nihče ni kupoval v Evropi, zato so je nehali prodajat.
Kaj je s passatom? To je v osnovi limuzina, samo da je nihče ni kupoval v Evropi, zato so je nehali prodajat.

kow ::
Podaljsani hatchbacki imajo gotovo slabse vozne lastnosti (wheelbase). Sploh, ce bi tovoril kaj tezjega. Kar se v praksi verjetno res ne zgodi dovolj pogosto.

iKst_ ::
Odvisno od modela. Cupra Leon ST (karavan, oz. podaljšan hatchback kakor praviš) ima na Nuru npr. boljši čas od hatchbacka.

kow ::
V vsakem primeru je Toyota Corolla globalen avto, ki je bil dizajniran z mislijo, da se bo v EU prodajala kot estate razlicica. Trditev BigWhale, da ostali trgi ne vplivajo je nesmiselna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Utk ::
Podaljsani hatchbacki imajo gotovo slabse vozne lastnosti (wheelbase). Sploh, ce bi tovoril kaj tezjega. Kar se v praksi verjetno res ne zgodi dovolj pogosto.
Slabše od česa? Sej corolla karavan ima daljšo medosno od hatchbacka. Isto ima kot sedan. Samo da ima boljše podvozje od sedana, in več prostora kot HB.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

kow ::
Ja, hatchbacki so res zrasli bolj kot sem si mislil.
Hatchback/Japanese market:
2,640 mm (103.9 in)[8]
Saloon/estate:
2,700 mm (106.3 in)
Avensis je imel 2,700 mm (106.3 in).
BWM5 ima recimo Wheelbase 2,995 mm
Ce Toyota letno v Evropi proda cirka 50k karavanov, je to na platformi, ki se imenuje TNGA-C. Na kateri letno proda cirka 1.5 milijona vozil. In BigWhale trdi, da ostali trgi ne vplivajo.
Hatchback/Japanese market:
2,640 mm (103.9 in)[8]
Saloon/estate:
2,700 mm (106.3 in)
Avensis je imel 2,700 mm (106.3 in).
BWM5 ima recimo Wheelbase 2,995 mm
Ce Toyota letno v Evropi proda cirka 50k karavanov, je to na platformi, ki se imenuje TNGA-C. Na kateri letno proda cirka 1.5 milijona vozil. In BigWhale trdi, da ostali trgi ne vplivajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

iKst_ ::
Tesla že ima mainstream model s 6 sedeži.
Karavanov in enoprostorcev pa nimajo, ker jih noben ne kupuje.
Karavanov in enoprostorcev pa nimajo, ker jih noben ne kupuje.

Kalibri ::
Mnenje o 3 leta starem eC4 s cca 60kkm?
Za 16k. Verjetno -3.5k subvencije
Za 16k. Verjetno -3.5k subvencije
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Kalibri ()

a_borlak ::
Če bo še subvencija, ok. Če ne ... je sicer res prostoren avto, lepo se pelje, ampak jaz takrat nisem dol padel. UI slab, poraba relativno visoka ...

mehatronik12 ::
Po Wltp nima porabe ravno većje kot drugi ampak povprečno 15,2kw/100km.
Zakaj ga jaz nebi kupil je res mala baterija 46kw/h, recimo da ima sedaj po 3 letih še 40kw/h.
Če neboš delal nikoli večjih razdalij ( boš imel recimo samo za 80 km na dan v obe strani je verjetno ok) ker za 13k€ res nimaš ravno neke pretirane izbire ;)
Daj v ADAC kalkulator -10C pa 130km/h pa dobiš 159km ob novi bateriji. Al pa današnjih 10¨C pa 130km/h, 227km.
Glede na to da je tvoj avto star 3 leta in vsak EV voznik ve da se na 0% pač ne vozi (-10%-10%=128km). Pozimi komaj prideš MB==>LJ, MB==>Koper pa je itak iluzija.
Res pa je da -10C ni dostikrat in malokateri EV šofer vozi 130km/h ali več, tako da v veliki večini prideš MB==>LJ.
Zakaj ga jaz nebi kupil je res mala baterija 46kw/h, recimo da ima sedaj po 3 letih še 40kw/h.
Če neboš delal nikoli večjih razdalij ( boš imel recimo samo za 80 km na dan v obe strani je verjetno ok) ker za 13k€ res nimaš ravno neke pretirane izbire ;)
Daj v ADAC kalkulator -10C pa 130km/h pa dobiš 159km ob novi bateriji. Al pa današnjih 10¨C pa 130km/h, 227km.
Glede na to da je tvoj avto star 3 leta in vsak EV voznik ve da se na 0% pač ne vozi (-10%-10%=128km). Pozimi komaj prideš MB==>LJ, MB==>Koper pa je itak iluzija.
Res pa je da -10C ni dostikrat in malokateri EV šofer vozi 130km/h ali več, tako da v veliki večini prideš MB==>LJ.

kow ::
Novica iz Kitajske. Xiaomi SU7 se je v nesreci vnel. Mimoidoci so hoteli pomagati vozniku, ampak se vrata niso odprla. Slaba reklama za brand. Delnica je padla nekaj procentov.
Ce smo posteni, je design teh rock na vratih precej tezak inzenirski podvig.
Ce smo posteni, je design teh rock na vratih precej tezak inzenirski podvig.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

codeMonkey ::
Te kljuke zgledajo kul, ampak ce niso mehanske, je pac potrebno razviti stvari ustrezno, da se zadeva nekako odpre. Identicen dogodek se je v preteklosti zgodil tudi pri Tesli. Sem pa res dolgo nazaj, dalec pred BEV in Teslo, tudi bral kako so kradli Mercedese, tako, da so pod njimi zakurili ogenj. Ta aspekt se dodatno zakomplicira stvari.
Je pa krozil video dogodka z SU7 po X-u
Je pa krozil video dogodka z SU7 po X-u
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

kow ::
Kolikor razumem, gre predvsem za aerodinamiko oz. izgube pri visjih hitrostih. To je glavni razlog za potrebo, ne nujno da izgleda kul.

codeMonkey ::
oboje
Jasno pa da Xiaomi, glede na to kako hitro so razvili avtomobil, ni delal stvari po state of the art, kar se funkcionalne varnosti tice.
Jasno pa da Xiaomi, glede na to kako hitro so razvili avtomobil, ni delal stvari po state of the art, kar se funkcionalne varnosti tice.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

zeleniprehod ::
Novica iz Kitajske. Xiaomi SU7 se je v nesreci vnel. Mimoidoci so hoteli pomagati vozniku, ampak se vrata niso odprla. Slaba reklama za brand. Delnica je padla nekaj procentov.
Ce smo posteni, je design teh rock na vratih precej tezak inzenirski podvig.
design in tehnologija nima vloge če je avto zaklenjen... mislim da več ni novega avta, ki ne bi imel funkcije zaklepa pri speljevanju. Če je avto zaklenjen ti do zunaj ne bodo odprli vrat, bo potrebno vlomit... ni to problem samo tega SU7 ampak večine vozil, ki ima to funkcijo vklopljeno

Gregor P ::
Zakaj je že ta funkcija dobra? Mislim ker jaz bi jo rabil, da avto zaklene, ko sem na mestu , zaradi kriminalcev oz. roparjev ipd.
Vem, lahko bi vprašal UI, samo če kdo morda ve iz glave?

Vem, lahko bi vprašal UI, samo če kdo morda ve iz glave?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::
Ce smo posteni, je design teh rock na vratih precej tezak inzenirski podvig.
Ne, ni, zakaj bi bil? Te rocke so silly gimmick. Odsotnost rock prihrani maximalno 2% energije pri 130 km/h, pri 100 km/h je tega prihranka manj kot 1.5%. Govorim za Model S. Ce bi se komurkoli slo za prihranek in aerodinamiko, bi se znebil stranskih ogledal. In povsem mozno je, da bi to se pocenilo avto.
Rocke same po sebi bi lahko bile narejene tako, da se samo odprejo v primeru nesrece in popolne odpovedi napajanja v avtomobilu.
Model 3 ima to dejansko dobro reseno. No, razen v temi. :D

Relanium ::
Aerodinamika gor ali dol, skrite ali ne, ročke bi morale bit 100% mehanske s pomožnimi aktuatorji kot nekoč! (pa še kaj drugega na avtu tud!)
Prvi poteg odklene vrata, drug poteg jih odpre.
To da niso mehanske, je zgolj šparanje!
Podobna bedarija je drive-by-wire volan.
V EU mislim da imamo še toliko pametne predpise, da mora bit mehanski (z dodanim servom kateregakoli pogona že).
Prvi poteg odklene vrata, drug poteg jih odpre.
To da niso mehanske, je zgolj šparanje!
Podobna bedarija je drive-by-wire volan.
V EU mislim da imamo še toliko pametne predpise, da mora bit mehanski (z dodanim servom kateregakoli pogona že).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Relanium ()

fikus_ ::
Ta funkcija zaklepanja je bila zamišljena zaradi kriminalcev in na koncu je zaradi te funkcije čisto vseeno, kakšna ročka je, še vedno je zaklenjeno.
Glede na to, da avto "prepozna" prometno nesrečo (SOS klic), bi lahko tudi odklenil vrata.
Glede požara tega Xiaomijevega avta, vsi EV podobno gorijo, gorijo tudi ICE avtomobili.
Glede na to, da avto "prepozna" prometno nesrečo (SOS klic), bi lahko tudi odklenil vrata.
Glede požara tega Xiaomijevega avta, vsi EV podobno gorijo, gorijo tudi ICE avtomobili.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()

Utk ::
Glede na to, da avto "prepozna" prometno nesrečo (SOS klic), bi lahko tudi odklenil vrata.
SOS klic dela čisto zase, zazna pojemek, tudi če je cel avto uničen in tista škatlica kolk tolk cela, bo klical.
Pri vratih ni tako simpl. Moral bi bit fizičen vzvod nekje, in vrata stalno odklenjena. Jaz to zmeraj izklopim. Če se voziš po sumljivih mestih je pa bolj logično da so zaklenjena ko greš do 30 na uro, ne pa nad.

fikus_ ::
codeMonkey je izjavil:
Ni vseeno, ker lahko da rocke ne skocijo ven, ceprav je avto odklenjen.
Sem pisal "na koncu je zaradi te funkcije čisto vseeno, kakšna ročka je, še vedno je zaklenjeno. "!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

mn ::
codeMonkey je izjavil:
Ni vseeno, ker lahko da rocke ne skocijo ven, ceprav je avto odklenjen.
Sem pisal "na koncu je zaradi te funkcije čisto vseeno, kakšna ročka je, še vedno je zaklenjeno. "!
Avto se bi moral odkleniti ob nesreči, verjetno že med zasilnim zaviranjem. Ko avto zazna nesrečo se zgodi več stvari med drugim vsaj oklepanje vrat, sprožitev airbagov, pri ICE se črpalke za gorivo izlopijo, ...
Tako da ni vseeno.

fikus_ ::
"Avto se bi moral..." , nekdo v avtomobilski industriji je menil, da ti ni potrebno....
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

fikus_ ::
Kateri avto?
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

codeMonkey ::
Ocitno sploh ne sledis debati.
Ti nekaj govoris, da je vseeno kaksne so rocke. Ni. Ce rocke rabijo energijo, da skocijo ven, so problem, ce je napajanje prekinjeno. In pri tem je avto lahko odklenjen in je problem dejansko v rockah.
Ti nekaj govoris, da je vseeno kaksne so rocke. Ni. Ce rocke rabijo energijo, da skocijo ven, so problem, ce je napajanje prekinjeno. In pri tem je avto lahko odklenjen in je problem dejansko v rockah.

fikus_ ::
codeMonkey je izjavil:
Ocitno sploh ne sledis debati.
Ti nekaj govoris, da je vseeno kaksne so rocke. Ni. Ce rocke rabijo energijo, da skocijo ven, so problem, ce je napajanje prekinjeno. In pri tem je avto lahko odklenjen in je problem dejansko v rockah.
Še eden, ki se je prišel prepirati! Ti ne slediš debati, ker bi sicer vedel, kaj sem pisal!
Ali moram samega sebe citirati?!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Ocitno sploh ne sledis debati.
Ti nekaj govoris, da je vseeno kaksne so rocke. Ni. Ce rocke rabijo energijo, da skocijo ven, so problem, ce je napajanje prekinjeno. In pri tem je avto lahko odklenjen in je problem dejansko v rockah.
Še eden, ki se je prišel prepirati! Ti ne slediš debati, ker bi sicer vedel, kaj sem pisal!
Ali moram samega sebe citirati?!
Ce sledis, potem ves tudi kater avto je gorel.

fikus_ ::
Če bi ti sledil temi, bi vedel, kaj sem po dolgem času v tej temi napisal in to danes ter da ni bilo direktno vezano na avto, ki je bil pred kratkim omenjen.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()

bm1973 ::
Ta funkcija zaklepanja je bila zamišljena zaradi kriminalcev in na koncu je zaradi te funkcije čisto vseeno, kakšna ročka je, še vedno je zaklenjeno.
Glede na to, da avto "prepozna" prometno nesrečo (SOS klic), bi lahko tudi odklenil vrata.
Glede požara tega Xiaomijevega avta, vsi EV podobno gorijo, gorijo tudi ICE avtomobili.
Če je avto sesut na napačnih delih, pač ne more odklenit avta.
Mehanske zadeve so vseeno bolj zanesljive.
Je zgorelo tukaj nekaj Tesla voznikov. Gasilci sploh niso hoteli gasiti, pa tudi takrat niso imeli s čim.

codeMonkey ::
Če bi ti sledil temi, bi vedel, kaj sem po dolgem času v tej temi napisal in to danes ter da ni bilo direktno vezano na avto, ki je bil pred kratkim omenjen.
Pri rockah ki se krijejo, ne rabis takega sistema. Avta ne mores odpreti, ce so skrite. In da se odprejo, rabijo energijo. Pa tudi sprostijo vrata na senzor, ne nujno mehansko.
Klasicen sistem zaklepanja, o katerem ti govoris, je ze pocasi precej stara stvar, in tudi preverjena. Z odklepanjem v primeru nesrec. Odstranjevanje mehanskih resitev pa ni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

telexdell ::
Tako elektronsko kot mehansko zaklepanje avta lahko zataji zaradi mehanskih deformacij vrat ob nesreči. Povsem varen nisi niti v kabrioletu brez strehe, saj se lahko prevrne tako, da vseeno ostaneš ujet v njemu. Edina rešitev so dovolj hitri reševalci z ustreznimi hidravličnimi kleščami za razrez pločevine.
Glede avtomatskega zaklepanja ob vožnji z neko hitrostjo ali otroško ključavnico pa se lahko najde kar nekaj vzrokov, zakaj je to dobro ali zakaj je to slabo. Izdelovalec avta je te variante zagotovo dobro preučil in potem naredil avtomobil tako, da nam kolikor je možno, najmanj škodi ali nas najmanj ogroža. Da pa je avto nevarna stvar in da 100% varnosti ni mogoče zagotoviti je pa (upam) vsakemu jasno.
Glede avtomatskega zaklepanja ob vožnji z neko hitrostjo ali otroško ključavnico pa se lahko najde kar nekaj vzrokov, zakaj je to dobro ali zakaj je to slabo. Izdelovalec avta je te variante zagotovo dobro preučil in potem naredil avtomobil tako, da nam kolikor je možno, najmanj škodi ali nas najmanj ogroža. Da pa je avto nevarna stvar in da 100% varnosti ni mogoče zagotoviti je pa (upam) vsakemu jasno.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.