» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1305 / 1305
»
»»

iKst_ ::

Zakaj pa Model 3 karavan, če imajo Y v ponudbi.

Pa ne gre za kile. Gre za to, da tak avto lahko uprabis npr. v mestu, kjer trenutnega ne mores. Pa za to, da trenutni modeli ohranijo nekoliko premium obcutek, in cenejso zadevo locis od njih. Pa da avto v osnovi nima cesar ne rabi in je res optimiziran (v stilu Tesle).


Meni je ta strategija od Tesle všeč. Ko bodo začeli delati 47 različnih modelov bom definitivno prodal delnice, avta pa verjetno tudi ne bom kupil od njih.

Apple pristop. Minimalno število modelov, da pokriješ trg, cenejše razrede pokriješ s starimi modeli, kjer si že pokril R&D in amortiziral proizvodne linije.

PARTyZAN ::

iKst_ je izjavil:

Zakaj pa Model 3 karavan, če imajo Y v ponudbi.

Zato ker:

PARTyZAN je izjavil:

med to poplavo SUV krav.

Utk ::

V Ameriki je vsak 200. nov prodan avto karavan, pa še to sem najbrž navzgor pretiraval. Karavana ne bo. Če ti je Y prevelik, imaš 3. Za vsako kaprico nekoga se ne splača delat novega modela. Lahko bi naredili 3 malo bolj praktičnega, morda kako luknjo za smuči, ali pa celo hatchback, lahko bi Y naredili malo bolj okretnega, vsaj tistega na zadnji pogon, in to je to. Ni pa treba zarad tega dodajat še 3 modele.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

codeMonkey je izjavil:


Drugace pa ni ravno domneva. Koliko modelov pa so bili sposobni dati ven v vsem tem casu? Precej malo. Klasicni proizvajalci jih toliko dajo ven v dveh letih. Bolj malo je tu odprto za domneve.


Koliko jih je dal ven Stellantis in zakaj se imajo taksne izgube? Enako Ford. Govoris totalne nesmisle.

Model 3 karavan je popoln nesmisel, ker model 3 v EU sploh ne proizvajajo. Na kitajskem in ZDA pa to ni popularna oblika avtomobila. Cybertruck je bil narejen za enega najbolj profitabilnih trgov avtomobilizma (severnoameriski pick up trg). Pa se je izkazalo, da so prevec tvegali in je neuspesen projekt.

Rivian, ki ga nekateri radi omenjate, pa je dosedaj pridelal 22 milijard dolarjev izgub. In nic ne kaze, da je profitabilnost blizu. Njihov tako hvaljeni pickup, se prodaja katastrofalno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

codeMonkey je izjavil:


Drugace pa ni ravno domneva. Koliko modelov pa so bili sposobni dati ven v vsem tem casu? Precej malo. Klasicni proizvajalci jih toliko dajo ven v dveh letih. Bolj malo je tu odprto za domneve.


Koliko jih je dal ven Stellantis in zakaj se imajo taksne izgube? Enako Ford. Govoris totalne nesmisle.


Kaj imajo oni s Teslinim polozajem? Dejstvo je, da so planirali cenejsi model in ga vedno bolj omenjali, nato pa je Musk preusmeril stvari v robotaksi. Si tudi sam to napisal. In enostavno ne zmorejo enostavno narediti obeh zadev, ker pac delajo na svoj specificen nacin. Jaz nisem nikjer rekel, da je narobe, da se model 3 in Y delata kot se, ampak da pac v tem primeru, ravno ker delajo tako kot delajo, vecje spremembe, kot so potrebne za "model 2", pac zahtevajo prevec kapacitet/sredstev, whatever. Samo to je bil point. Pa ne kupim, da tega modela ne delajo ker nocejo. Ce bi ga lahko, bi ga imeli.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Tesla je zamenjala strategijo, da. To ne pomeni, da niso zmozni izvesti kaksno drugo. Kot si pisal, vsaj tako sem jaz interpretiral.

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Rivian, ki ga nekateri radi omenjate, pa je dosedaj pridelal 22 milijard dolarjev izgub. In nic ne kaze, da je profitabilnost blizu. Njihov tako hvaljeni pickup, se prodaja katastrofalno.


No, ce to leti na mene, ker sem ga danes omenil, ne vem, mogoce tretjic v petih letih, in se to v smislu, da mi je simpaticen model kot koncept in iz tehnicnega vidika, si s tem (ponovno) zgresil. Meni je cisto vseeno kako njim poslovni model uspeva in ce ze jutri propadejo. Niti malo me ne zanima v tem smislu.

kow je izjavil:

Tesla je zamenjala strategijo, da. To ne pomeni, da niso zmozni izvesti kaksno drugo. Kot si pisal, vsaj tako sem jaz interpretiral.


Niso zmoni obeh, ne kaksne druge. S tem da so vmes sli na Cybertruck, ki jim cisto nic na globalni ravni ne pomaga. Tu bi sli lahko v nekaj bolj primernega.

Zgodovina sprememb…

kow ::

codeMonkey je izjavil:

Meni je cisto vseeno kako njim poslovni model uspeva in ce ze jutri propadejo. Niti malo me ne zanima v tem smislu.


Kupec lahko vedno izkoristi potencialno dober nakup, ker so investitorji pripravljeni uniciti kapital. To je res.

codeMonkey je izjavil:

S tem da so vmes sli na Cybertruck, ki jim cisto nic na globalni ravni ne pomaga. Tu bi sli lahko v nekaj bolj primernega.


So se usteli da. Bo pa zanimivo videti, ali bodo vztrajali in posodabljali vozilo, ali odnehali.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

So se usteli da. Bo pa zanimivo videti, ali bodo vztrajali in posodabljali vozilo, ali odnehali.


No to, in ce se to povezes s to pocenitvijo modelov, se pac vprasas, ce je bilo smiselno. Ni bil pa noben poskus posmehovanja, ce je bilo tako razumljeno. Pac idealno nikomur ne uspe.

Pri Rivianu me pa se zanima koliko bo Volkswagen pobral od njih za consko arhitekturo. Ta je pomembna za nove generacije vozil in Cariad je ni bil sposoben narediti dovolj hitro. Zato so pri VAG v svojem stilu zmetali denar v to.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Problem cybertrucka je tudi FSD, ki ni tako dober kot pri modelu Y. Nova verzija pride cez nekaj tednov, bomo videli, ce so uspeli porihtati.

gorilla ::

Ko sem ze bil nekoliko pomirjen, ko sem videl, da ima Y Standard el. zlozljiva ogledala in autosteer, vidim, da so mu oskubili motor, ki ima zdaj cca 200 konjev (prej cca 300)...

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Problem cybertrucka je tudi FSD, ki ni tako dober kot pri modelu Y. Nova verzija pride cez nekaj tednov, bomo videli, ce so uspeli porihtati.


A tu ni nekako fizika avtomobila locena? Je problem, da se sistem uci na specificnem vozilu in je optimiziran za dolocen avto, ali je trik v kaksni drugi stvari?

kow ::

Da, druge dimenzije. Ampak tudi model S ima drugacne dimenzije, pa je manj razlike v kvaliteti voznje. Morda tudi kontrolni sistem? Ne vem.

gorilla je izjavil:

Ko sem ze bil nekoliko pomirjen, ko sem videl, da ima Y Standard el. zlozljiva ogledala in autosteer, vidim, da so mu oskubili motor, ki ima zdaj cca 200 konjev (prej cca 300)...


200kw, ne konjev. Oziroma 220kw, kar je skoraj 300 konjev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

VozilSemTiho ::

Utk je izjavil:

Okvara se je zgodila na Volkswagen eGolf-u prvič registriran konec decembra 2020 v Nemčiji in ima prevoženih 50.000 km. Okvara je na kontrolni enoti baterije, za katero Porsche Slovenije trdi da " ni del visokonapetostne baterije.". Imejte v mislih dejstvo, da imam na predračunu kot strošek menjave tudi podiranje školjke baterije, novo školjko baterije in lepljenje te školjke.

Morda se bi pa vseeno splačalo počakat na evclinic.


Morda, sem jim še enkrat pisal naj vsaj okvirno ocenijo strošek ekvivalentnega popravila. Ker se bojim da bom pri njih na istem ko plačam strošek diagnostike pri VW, prevoz avta do Zagreba, njihovo diagnostiko in potem še popravilo.

gorilla ::

kow je izjavil:


200kw, ne konjev. Oziroma 220kw, kar je skoraj 300 konjev.


Bojim se, da ne: Standard ima 0-100 7.2s, Premium pa 5.6s (v Ameriki 0-60 6.8s proti 5.4s).

Utk ::

Z 200 konji 2 tonska krava ne bi imela 7 sekund.

gorilla ::

Mozno da ni 200 konjev, ampak v vsakem primeru: oskubili so tudi pogonsko enoto (ali pa jo softversko upocasnili). Testna voznja pa sploh ne vem, ce je mozna po trim-ih, ali pac dobis lr awd in basta. Da se vidi, koliko se to cuti pri sami voznji

BigWhale ::

Utk je izjavil:

V Ameriki je vsak 200. nov prodan avto karavan, pa še to sem najbrž navzgor pretiraval.


In vsak deseti avto v ZDA je pickup. In kaj potem? Trzisca se razlikujejo.

kow ::

Logika in matematika ti ravno nista domaca. Trg je premajhen. Ti izhajas iz dejstva, da so bebci. Ker pac ne maras Muska.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

kow je izjavil:

Problem cybertrucka je tudi FSD, ki ni tako dober kot pri modelu Y. Nova verzija pride cez nekaj tednov, bomo videli, ce so uspeli porihtati.


Cybertruck se slabo prodaja ker je generalno zanic avto, ne zato ker ima slabsi FSD.

kow ::

To se strinjam. Se vedno pa ima slabsi FSD, kar ne pomaga. Sicer ni zanic avto. Problem je, da so vsi elektricni pickupi "zanic", ker imajo premajhen range. Kar pomeni, da morajo imeti ogromne baterije in so izredno dragi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

kow je izjavil:

Logika in matematika ti ravno nista domaca. Trg je premajhen. Ti izhajas iz dejstva, da so bebci. Ker pac ne maras Muska.


ZDA trg za avtomobile je vecji kot evropski trg, ce gledas po stevilu prodanih vozil in po stevilu vozil na prebivalca. Vendar pa ta razlika ni taksna, da bi lahko rekel, da je trg premajhen, generalno. Trzisce je predvsem drugacno. Ljudje kupujejo drugacne avtomobile.

Zato je povsem nepomembno to, da se v ZDA karavani ne prodajajo, tako kot se pickupi ne prodajajo v Evropi. Proizvajalci izdelke prilagajajo trgu. Vedno so jih in vedno jih bodo.

Vse ostal kar si pa napisal ... A se zdaj bolje pocutis? :D

kow ::

Ti mi samo stevilke predlozi o velikosti trga pickupov in karavanov. Zopet nabijas, ne bi da vedel o cem. Pri tebi je prav ocitno, da mislis da si brihten. Samo nisi.

BigWhale ::

kow je izjavil:

To se strinjam. Se vedno pa ima slabsi FSD, kar ne pomaga. Sicer ni zanic avto. Problem je, da so vsi elektricni pickupi "zanic", ker imajo premajhen range. Kar pomeni, da morajo imeti ogromne baterije in so izredno dragi.


Zment se mormo kaj naredi nek avto zanic avto. :D A je avto zanic, ce se slabo prodaja, al se avto slabo prodaja ker je zanic? Ker enkrat velja eno, drugic pa drugo. :D

kow ::

Eden od razlogov, da se avto slabo prodaja je tudi medijski linc ljudi s tvojim politicnim prepricanjem.

Mimogrede, predlozi znanstveno raziskavo, da je avto zanic. Ali pa brisi svoj komentar.

Ce je merilo, stevilo prodanih avtomobilov, potem so Ferariji zanic. Ce je merilo profitabilnost, potem je cybertruck zanic. Ampak potem so zanic tudi VW elektricarji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

BigWhale je izjavil:


Zato je povsem nepomembno to, da se v ZDA karavani ne prodajajo, tako kot se pickupi ne prodajajo v Evropi. Proizvajalci izdelke prilagajajo trgu. Vedno so jih in vedno jih bodo.


To ne drzi. Firme imajo tovarne in se morajo odlociti kje bodo dolocene modele proizvajali, kje uvazali (carine in ostali stroski) itd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

a_borlak ::

Cybertruck bo v drugi ali tretji iteraciji postal kolikor toliko normalen avto. Mene moti že to, da pred avtom praktično nič ne vidiš, praktično 5m pred avtom ti je nevidno. Potem pa še vse težave s paneli, ki so odpadali, stopalke, ki se zatikajo, jeklo, ki rjavi ... skratka dobra ideja, nedodelana izvedba. Če imaš kupe denarja, si to lahko privoščiš.

BigWhale ::

kow je izjavil:

Ti mi samo stevilke predlozi o velikosti trga pickupov in karavanov. Zopet nabijas, ne bi da vedel o cem. Pri tebi je prav ocitno, da mislis da si brihten. Samo nisi.


A ti res mislis, da te bo zaljenje kamorkoli pripeljalo?

Ford Ranger je najbolj prodan pickup v Evropi, lani so jih prodali 60.000, kar je polovica vseh prodanih pickupov v Evropi. Vseh avtomobilov so je lani v EU prodalo vec kot 12 milijonov.
https://media.ford.com/content/fordmedi...

V ZDA so prodali 10x vec F150 kot Raptorjev v Evropi. Vsega skupaj so v ZDA prodali okrog 2 milijona pickupov.

Kar se tice karavanov so stevilke mal bolj komplicirane, ker se poroca o modelih in redko porocajo loceno za karavanske razlicice. Ampak, kot sam pravis, niso neumni. Ce se teh avtomobilov ne bi prodajalo v Evropi, jih ne bi vec izdelovali. Karavanske razlicice pa prodaja precej znamk: VW ima pri vsaki znamki en ali dva karavanska modela, Ford, Peugeot, Toyota, Kia, BMW, Mercedes, Hyundai, ... Ce je vsaka znamka prodala samo 10% karavanskih modelov, je to se vedno nekajkrat vec kot je bilo prodahih pickupov. JATO je na instagramu sicer porocal, da se je v Evropi v 2024 prodalo 1.2mio karavanov in da gre za 4% rast glede na 2023.

Kar se tice karavanov v ZDA, se jih proda verjetno samo pescica, se manj kot se proda pickupov v Evropi. Nobena ameriska znamka ne dela vec karavanov.

Zgleda, da se karavane v EU vseeno splaca delati.

BigWhale ::

kow je izjavil:

BigWhale je izjavil:


Zato je povsem nepomembno to, da se v ZDA karavani ne prodajajo, tako kot se pickupi ne prodajajo v Evropi. Proizvajalci izdelke prilagajajo trgu. Vedno so jih in vedno jih bodo.


To ne drzi. Firme imajo tovarne in se morajo odlociti kje bodo dolocene modele proizvajali, kje uvazali (carine in ostali stroski) itd.


Kaj ne drzi? Ne drzi, da proizvajalci ne prilagajajo proizvodnje trgu? Eh?

Za EU trg je povsem nepomembno koliko karavanov se proda v ZDA. Je pa na proizvajalcu, da se odloci a bo sel postavit linijo za karavane v EU ali pa kje drugje, ali pa je sploh ne bo postavil.

kow ::

To ne drzi. Sem ti razlozil zakaj. Ker ima vsak proizvajalec dolocene proizvodne kapacitete. Ce se karavani prodajao samo v EU, pomeni da mora imeti proizvajalec dovolj proizvodnih kapacitet v EU (ali imeti moznost veliko cenejse proizvodnje drugje, da zmore tudi stroske carin, distribucije itd). Ne pozabi, da proizvaja tudi druge modele. Smiselnost vsake proizvodnje se oceni preko ekonomskega izracuna.

BigWhale je izjavil:

JATO je na instagramu sicer porocal, da se je v Evropi v 2024 prodalo 1.2mio karavanov in da gre za 4% rast glede na 2023.


No, zdaj pa se napisi koliko karavanov letno bi morala prodati Tesla, da bi bil avto profitabilen. Je 120k (10% delez) dovolj? Morda 60k? (5%)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

To je na Tesli, da si preracuna a je nekaj profitabilno ali ne. Vse kar jaz ze ves cas trdim, je to da je EU trg precej drugacen od trga v ZDA. In da se v EU proda bistveno vec karavanov kot pickupov. Tle me pa eni pripricujete da to ni res in bi radi neke stevilke, ko jih pa dobite pa spet ni ok.

VW in BMW v EU delata karavane, pa se kup drugih, ceprav se v ZDA ne prodajajo. Ford dela celo pickupe in jih proda 60k na leto. A se mu to splaca al ne, ne vem. Vseen mi je. Tesla pac dela tako kot dela. Noben ne pravi, da je to narobe, pa tud nic ni narobe, ce si folk zeli karavanske izvedbe avtov.

V resnici sploh ne vem kje je vas problem. Verjetno je problem ze to, da nek rando na forumu omeni, da Tesla ne dela karavanov. In je treba it takoj v obrambo. :D

Pejte ven na sonce.

kow ::

Kar pises je samoumevno. Da se trgi razlikujejo. Ti si imel sirso trditev, zdaj pa se sprenevedas.
Citiram: "Zato je povsem nepomembno to, da se v ZDA karavani ne prodajajo, tako kot se pickupi ne prodajajo v Evropi."

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Katsuo ::

V info, v Avstriji je Y spet cenejši za 2,5k kot pri nas

Utk ::

BigWhale je izjavil:

To je na Tesli, da si preracuna a je nekaj profitabilno ali ne. Vse kar jaz ze ves cas trdim, je to da je EU trg precej drugacen od trga v ZDA. In da se v EU proda bistveno vec karavanov kot pickupov. Tle me pa eni pripricujete da to ni res in bi radi neke stevilke, ko jih pa dobite pa spet ni ok.

VW in BMW v EU delata karavane, pa se kup drugih, ceprav se v ZDA ne prodajajo. Ford dela celo pickupe in jih proda 60k na leto. A se mu to splaca al ne, ne vem. Vseen mi je. Tesla pac dela tako kot dela. Noben ne pravi, da je to narobe, pa tud nic ni narobe, ce si folk zeli karavanske izvedbe avtov.

V resnici sploh ne vem kje je vas problem. Verjetno je problem ze to, da nek rando na forumu omeni, da Tesla ne dela karavanov. In je treba it takoj v obrambo. :D

Pejte ven na sonce.

Tesla dela globalne modele. Naštej mi en model karavana, ki se prodaja povsod po svetu enak. Še v Evropi so v zatonu, drugje jih pa praktično ni.

Od tesle lahk pričakuje karavana samo nekdo, ki res nima pojma o pojmu.

BigWhale ::

Pa kdo the fuck sploh pricakuje karavana od Tesles? Na cem ste vi?

Also Cybertruck je jebeno ne-globalen. Dej ne nabijat neumnosti. V evropi je pa lani prodaja karavanov zrastla glede na 2023.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

kow je izjavil:

Citiram: "Zato je povsem nepomembno to, da se v ZDA karavani ne prodajajo, tako kot se pickupi ne prodajajo v Evropi."


Seveda. Za prodajo karavanov v EU je vseen kaj se dogaja v ZDA. A si videl, da je VW kdaj rekel "joj, karavani se v ZDA ne prodajajo, zato jih tud v EU ne bomo delal"?

1.4 mio prodanih karavanov NI majhen trg. Za Forda se 60.000 prodanih pickupov ni majhen trg zgleda. Samo vi nekaj nabijate tle brez vsakega smisla. Tesla je pa v ZDA prodala manj Cybertruckov kot jih je Ford prodal v Evropi (letos jih bodo najbrz se vec kot pol manj prodali kot so jih lani). :D

Zgodovina sprememb…

Katsuo ::

Mogoče zato ker Ford sploh ne prodaja Cybertrucke, ne v Evropi ne kje drugje.

BigWhale ::

Katsuo je izjavil:

Mogoče zato ker Ford sploh ne prodaja Cybertrucke, ne v Evropi ne kje drugje.


Res je.

Misljeno je blo, da je Tesla prodala v ZDA manj Cybertruckov, kot je Ford prodal pickupov v Evropi.

To je kr zabaven fail.

iKst_ ::

Če se ne motim se Cybertruckov proda več kot F150 lightningov in Rivianov. Mogoče so številke v zadnjem kvartalu kaj drugačne, ampak do nedavnega je bilo tako. Še vedno so številke majhne, ker je cel segment električnih pickupov zaenkrat nesmiselen. Ampak, Tesli gre očitno še najboljše v tem nesmiselnem segmentu.

Poleg tega je pa Tesla s Cybertruckom naredila toliko hypa, da je projekt verjetno net pozitiven že zaradi tega.
««
1305 / 1305
»
»»