Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

redtech ::
Toyota ve, da se hoče vedno več ljudi v Afriki, Južni Ameriki, Aziji vozit z avtomobili in ti se ne bodo na elektriko.

Kebo ::

Gregor P ::
Vzamejo eko kredit pa je

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Relanium ::
Za Toyoto smo EU market prdec v vetru.
Greš v azijo, ogromno nam neznanih modelov ki se masovno prodajajo in vozijo dokler ne razpadejo....
Ponudba pri nas je pač EU direktivam prilagojena, tam enmu indonezijcu nič ne koristi nadzor tlaka v pnevmatikah, lane assist, radarski tempomat, 5 zvezdic NCAP, ..... ko ima pa že v vsakem križišču kaos in maso mopedov okrog sebe.
Pa glih tok vsi srečni s posledično dost cenejšim avtom brez vsega tega.
Greš v azijo, ogromno nam neznanih modelov ki se masovno prodajajo in vozijo dokler ne razpadejo....
Ponudba pri nas je pač EU direktivam prilagojena, tam enmu indonezijcu nič ne koristi nadzor tlaka v pnevmatikah, lane assist, radarski tempomat, 5 zvezdic NCAP, ..... ko ima pa že v vsakem križišču kaos in maso mopedov okrog sebe.
Pa glih tok vsi srečni s posledično dost cenejšim avtom brez vsega tega.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Relanium ()

Utk ::
Mhm. Samo da tam jih morajo 5 prodat da zaslužijo kot pri enem evropskem. Kar pa tudi ni spet tako lahko. Da ne govorimo o žetvi pri letnih servisih. Tam pač ne pokasirajo 200 evrov čistega dodatno na avto.
Tam je tudi drugih znamk, ki delajo te poceni avte, ki jih pri nas ni. Lastniki teh znamk so ziher bogatejši od Muska, ki nam prodaja drago precenjeno skrupucalo polno elektronike, a ne da?
Tam je tudi drugih znamk, ki delajo te poceni avte, ki jih pri nas ni. Lastniki teh znamk so ziher bogatejši od Muska, ki nam prodaja drago precenjeno skrupucalo polno elektronike, a ne da?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

a_borlak ::
Jaz v resnici redko vidim EVje, ki bi se cijazili po avtocestah 100kmh. Nič več kot ICE.
Drugače pa ena fotka iz ravno te omenjene trase. Malo pred Wiener Neustadt. Tempomat na 135-140 je bil dovolj, da sem vozil po srednjem ali prehitevalnem pasu. Mimo mene je šlo v celem dnevu mogoče 10-15 avtomobilov, od tega 2 Tesli in en Taycan.
Dolenska vožja vsak dan, da EV vozijo pod 130 so večinoma tisti ki jim je 130 alipa 140 končna. Precej Tesel, večinoma po prehitevalnem 140. Če delaš relacijo pač ne gledaš a imaš 21 ali pa 25 kWh porabe ker do NM prideš v vsakem primeru.
Zadnjič ena trojka od Krškega proti Ljubljani ves čas 160+, dvomim, da je imel za nazaj probleme z premalo baterije.

Gregor P ::
Če je šla ona, si šel tudi ti

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

mehatronik12 ::

Magic1 ::
mehatronik12 je izjavil:
Naredim naslednic pritnscreen ;) od avta.
Tam ko je 100 omejitev IG-L to za EV ne velja, pa jaz tam ko je 100 dam na 115 tempomat.
Pa saj to nima neke veze pri tej diskusiji.....
Pač poraba pri 145-150km/h je visoka. Pri 100-110km/h ful nižja in zato se 80% vseh EV voznikov vozi po AC 110, ker se nobenemu ne da čakat 30 minut da se avto nafila, tudi jaz sem prvič odkar vozim avto 20 let vozil domov z dopusta na tempomatu 110km/h, ker sta otroka spala in se mi res ni dalo ustavljat....
Sem bral glede tega IG-L. Ali ne to velja zgolj za Avstrijce s določenimi tablicami? Tujci boste normalno plačali kazen, četudi s EVjem.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()

billy ::
Koliko vem je tako ja, na tablice vezano....
opažam pa vedno več EVjev s tablicami druge barve...zelene...HU ima takšne, AT tudi...čas je da se na ravni EU to poenoti in tako bo enostsavneje prepoznat EV.
opažam pa vedno več EVjev s tablicami druge barve...zelene...HU ima takšne, AT tudi...čas je da se na ravni EU to poenoti in tako bo enostsavneje prepoznat EV.

c3p0 ::
Zakaj točno bi pa morali od daleč vedet kdo je kaj?
Da se vidi, kako si progresiven in eko-bio-green. V resnici pa ne boš več mogel prav v mesto z ICE, vsaj ne brez neke takse ali kazni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: c3p0 ()

billy ::

J.McLane ::
Samo to da je vezano na zeleno AT tablico je močno sporno in diskriminatorno do tujcev, kako je to šlo skozi EU regulativo?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

billy ::
Nisem rekel da je, lahko pa bi bilo in bi bilo tako lažje. Ker karkoli drugega je sedaj, predstavlja večje probleme pri identifikaciji.

Magic1 ::
Točno tako, kazni so v AT verjetno avtomatizirane, ne izdajajo jih kot pri nas na roke. Pa tudi na roke bi bilo marsikdaj težko ugotovit, ali se gre za EV. Diskriminatorno je lahko tudi, da se mimo Name ne smeš peljat, avtobus pa lahko.
Magic

Utk ::
Mislim da je bistveno lažje in cenejše prilepit neko umwelt vinjeto na avto kdor želi kot pa menjat tablice vsepovprek.

pegasus ::

billy ::
Mislim da je bistveno lažje in cenejše prilepit neko umwelt vinjeto na avto kdor želi kot pa menjat tablice vsepovprek.
Ja, pa nalepko za nemška mesta, pa ne vem kaj še vse...samo da nekaj lepimo...namesto da bi enostavno preko tablice bila identifikacija
al pa recimo brezplačna cestnina po čeških AC...kjer moraš neko vlogo jim poslat pa ne vem kaj vse...namesto da bi evnostavno bilo na tablice...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: billy ()

billy ::
Vinjeta je za avtoceste. Kaj pa vožnja skozi mesta, parkiranje, etc.
Veliko veliko lažje je preko tablice, pa še nobene vloge ne rabiš izpolnit. Pa tudi redar enostavno vidi, da je tablica zelena in ej to to, brez da preverja "na telefonu" če imaš vinjeto ali ne.
Veliko veliko lažje je preko tablice, pa še nobene vloge ne rabiš izpolnit. Pa tudi redar enostavno vidi, da je tablica zelena in ej to to, brez da preverja "na telefonu" če imaš vinjeto ali ne.

Utk ::
Vinjeta ni samo za avtoceste. Kdo ti je to reku?
Tablice že imamo. Zakaj bi menjali? Poleg tega se predpisi lahko spremenijo. Danes dobijo plugini zeleno tablico, čez 5 let je morda več ne bojo. Bomo spet menjali tablice?
Tablice že imamo. Zakaj bi menjali? Poleg tega se predpisi lahko spremenijo. Danes dobijo plugini zeleno tablico, čez 5 let je morda več ne bojo. Bomo spet menjali tablice?

billy ::
Bomo, so what...itak "moraš" nekaj naredit, tudi če želiš prepustnico...torej je enako dela, oz še več, če greš za vse posamično nekaj vlagat, ali enostavno menjaš celotno tablico.
al kaj smo zdaj že vezani na tablice ali zakaj jih ne bi menjali :)
al kaj smo zdaj že vezani na tablice ali zakaj jih ne bi menjali :)

telexdell ::
Registrske tablice so vezane na avtomobil in ne na voznika. Na podlagi registrske tablice lahko dobiš vse podatke o vozilu (znamka, tip, barva...) torej tudi, če je EV. Za avtomatski sistem prepoznavanja je vseeno kakšne barve je tablica, saj prebere znake in jih primerja z bazami. Drugačna barva tablice je zgolj zaradi tega, da redarji ali policaji že na daleč vidijo, da nekdo nekje ne bi smel biti in posledično ustavljajo le prekrškarje in ne naključno nekatere voznike.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

codeMonkey ::
Jaz sem se tudi spraseval, ali rabim zelene tablice, sploh ko sem zalozil stare klasicne. Nisem dobil nobenega res konkretnega razloga, da bi rabil zelene, ampak samo da je priporocljivo, ce se mislim voziti pogosto hitreje pri IG-L. Tudi parkirisc na Dunaju nekih ne vidim, da bi veljala kaksna izjema, je pa tudi res, da ne rinem nekam v centre, ampak tudi ce sem slucajno sel kdaj, si moral itak v garazno hiso. Se en od izumov birokratov tu, ki ni potreben.

Jebomir ::
Včasih je krožil vic o tem, zakaj je Velenje najbolj zeleno mesto.
Nekateri bi radi te cajte nazaj zgleda.
Nekateri bi radi te cajte nazaj zgleda.

redtech ::
Mhm. Samo da tam jih morajo 5 prodat da zaslužijo kot pri enem evropskem. Kar pa tudi ni spet tako lahko. Da ne govorimo o žetvi pri letnih servisih. Tam pač ne pokasirajo 200 evrov čistega dodatno na avto.
Tam je tudi drugih znamk, ki delajo te poceni avte, ki jih pri nas ni. Lastniki teh znamk so ziher bogatejši od Muska, ki nam prodaja drago precenjeno skrupucalo polno elektronike, a ne da?
Večinoma delajo minus z vsakim prodanim EV-jem, težko razumet ampak tako je.

DamijanD ::
končno statistka zaavgust:
sortirano glede na prodajo v avg. zaporedna številka je mesto v 2025 (pri petki je napaka bi morala biti na 7. mestu v letu (ne 12))
sortirano glede na prodajo v avg. zaporedna številka je mesto v 2025 (pri petki je napaka bi morala biti na 7. mestu v letu (ne 12))
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DamijanD ()

hojnikb ::
Ni nujno, lahko ga je samo uvoznik enega registriral.
more bit od privat lastnika, ker se en vozi okol celjskega konca.
#brezpodpisa

a_borlak ::
Nisem siguren, ker ko sem nove registracije še redno spremljal, se je recimo zgodilo, da je ob začetku prodaje novega modela kar naenkrat bilo registriranih 10, 15 avtomobilov, potem pa lep čas nič, so pa vsi saloni imeli testne modele. Ampak ni važno, lepo, da se je nekdo opogumil.

Bostjan_321 ::
Kako ste montirali električno polnilnico na fasado?
Samo na stiropor, s tistimi plastičnimi vložki, ki majo do 10kg nosilnosti na kos ali z vijaki skozi 20 cm stiropora v steno?
V stiropor se mi zdi da se bo to s časom razmajalo ko se bo vleklo tisti kabel.
Samo na stiropor, s tistimi plastičnimi vložki, ki majo do 10kg nosilnosti na kos ali z vijaki skozi 20 cm stiropora v steno?
V stiropor se mi zdi da se bo to s časom razmajalo ko se bo vleklo tisti kabel.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bostjan_321 ()

fikus_ ::
4 krat navojna palica v opeko, uporabiš perforirane tulce in lepilo za beton.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

Jebomir ::

codeMonkey ::
Sem pricakoval kaksnega e-golfa za referenco, pa omenjajo fat e-trona :D
Ampak se vedno ne mores dobiti nic pametnega rabljenega za 10k, pa tako cene padajo...
Ampak se vedno ne mores dobiti nic pametnega rabljenega za 10k, pa tako cene padajo...

J.McLane ::
Tehnologija pri EV napreduje hitreje kot pri ICE, to je po mojem en glavnih razlogov, ko se ustali se bo tudi držanje vrednosti ustalilo. Podobno je bilo pri telefonih, danes imaš telefon dokler ne crkne, včasih si ga menjal na eno leto.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

a_borlak ::
Z malo sreče dobiš kakšnega Zoe 2020 letnik z baterijo, kar se meni ne zdi slabo, če upoštevaš, da imaš potem dometa 250-350km. Poceni eGolfi pa gredo praktično isti dan, Zoe tudi. Kolega je imel enega ogledanega, čez dva dni, ko ga je hotel kupiti ga ni bilo več.

Gregor P ::
codeMonkey je izjavil:
Sem pricakoval kaksnega e-golfa za referenco, pa omenjajo fat e-trona :D
Ampak se vedno ne mores dobiti nic pametnega rabljenega za 10k, pa tako cene padajo...
Da, ta e-tron je res ponesrečen primer, ker bi ga moral Audi vzeti iz prodaje, odkupiti vsa rabljena in uničiti vsa ta vozila, da jih nikoli več noben ne bi mogel kupiti

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BlaY0 ::

mehatronik12 ::
Sem pogledal malo te prodaje EV v Sloveniji.
Dongfeng in Leapmotor še mi je nekak jasno kr se ga da dobiti poceni za 18k€ (z subvencijo)
Ni mi pa jasno zakaj bi kdo kupil Lynk& CO 2, avto stane 27000€ (z subvencijo) in "brez opreme".
Manjka vsaj meni pommebno:
- Toplotna črpalka
- Spominski električni sedeži
- Brezžicno polnjenje telefona
Še ostali minusi :
- visoka WLTP poraba, za taki mali avto
- Posledično mali WLTP 445km, zimski doseg pa itak katastrofa verjetno
- Firma ni ravno velika kot BYD in druge kitajske, tako, da predvidevam da vprašanje če bo čez 3-5 let še sploh na sceni....
meni se porajata dve vprašanji:
- Zakaj zaboga bi si kdo to kupil!?
- Kaj se res ne da dobiti "boljšega" EV-ja za 35k€!!???
Dongfeng in Leapmotor še mi je nekak jasno kr se ga da dobiti poceni za 18k€ (z subvencijo)
Ni mi pa jasno zakaj bi kdo kupil Lynk& CO 2, avto stane 27000€ (z subvencijo) in "brez opreme".
Manjka vsaj meni pommebno:
- Toplotna črpalka
- Spominski električni sedeži
- Brezžicno polnjenje telefona
Še ostali minusi :
- visoka WLTP poraba, za taki mali avto
- Posledično mali WLTP 445km, zimski doseg pa itak katastrofa verjetno
- Firma ni ravno velika kot BYD in druge kitajske, tako, da predvidevam da vprašanje če bo čez 3-5 let še sploh na sceni....
meni se porajata dve vprašanji:
- Zakaj zaboga bi si kdo to kupil!?
- Kaj se res ne da dobiti "boljšega" EV-ja za 35k€!!???

BlaY0 ::
codeMonkey je izjavil:
Ampak se vedno ne mores dobiti nic pametnega rabljenega za 10k, pa tako cene padajo...
Saj se načeloma strinjam da trenutno trg rabljenih EV in ostalih e-jajc še ni razvit, ampak kaj pa recimo BMW i3 s 60 Ah baterijo za 8k EUR, apgrejdaš z novo 154 Ah baterijo od MTG (CATL) za 6k EUR + ostane ti stara baterija (Samsung), ki jo lahko uporabiš recimo za PV zalogovnik? Cena za 20 kWh zalogovniki (sicer nov) se drugače giblje tam med 3k in 4,5k EUR.
Še par let pa bo to možno tudi na Dacii Spring in R Zoe za par jurjev, od tu dalje pa bodo vrata starim EV-jem odprta tudi recimo v Žabjaku ali Pušči

Ni več daleč cajt Star Wars scrap yardov ;)

mn ::
codeMonkey je izjavil:
Ampak se vedno ne mores dobiti nic pametnega rabljenega za 10k, pa tako cene padajo...
Saj se načeloma strinjam da trenutno trg rabljenih EV in ostalih e-jajc še ni razvit, ampak kaj pa recimo BMW i3 s 60 Ah baterijo za 8k EUR, apgrejdaš z novo 154 Ah baterijo od MTG (CATL) za 6k EUR + ostane ti stara baterija (Samsung), ki jo lahko uporabiš recimo za PV zalogovnik? Cena za 20 kWh zalogovniki (sicer nov) se drugače giblje tam med 3k in 4,5k EUR.
Še par let pa bo to možno tudi na Dacii Spring in R Zoe za par jurjev, od tu dalje pa bodo vrata starim EV-jem odprta tudi recimo v Žabjaku ali Pušči
Ni več daleč cajt Star Wars scrap yardov ;)
Te MTG baterije naj bi bile nevarne:
https://www.goingelectric.de/forum/view...
Sicer možno da tale samo svoj posel brani:
https://www.i3upgrade.cz/en/index.html
ampak kar je pisal je smiselno. Na kratko in po spominu, v BMW i3 naj bi bila baterija strukturni element in ta kitajska baterija je konstrukcijsko slabo narejena.

BlaY0 ::
mehatronik12 je izjavil:
meni se porajata dve vprašanji:
- Zakaj zaboga bi si kdo to kupil!?
- Kaj se res ne da dobiti "boljšega" EV-ja za 35kEUR!!???
Saj ni treba kupit... najameš za eno leto.
In ja, Kitajski auto vendorji vekslajo modele avtomobilov skoraj enako hitro kot handy vendorji modele telefonov.
ampak kar je pisal je smiselno. Na kratko in po spominu, v BMW i3 naj bi bila baterija strukturni element in ta kitajska baterija je konstrukcijsko slabo narejena.
Mogoče. Bodo cigani to vse rešili... priheftaš zraven dve pohištveni cevi in je zadeva rešena, ali pa znotraj našvasaš rallye kletko

Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()