Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

redtech ::
GLC
Vidim, da v predstavitvah veliko časa namenjajo ledicam v "grillu", ne razumem čemu koristijo :)
Design mi je pa dosti lepši od BMW x3, ki je spredaj na meji skorpucala.
Za zadek GLC pa prva asociacija na Kio, za notranjost pa bi imel rajši klasično konzolo, ekrani na armaturi se še kvarijo ali so uredili ta problem?
Vidim, da v predstavitvah veliko časa namenjajo ledicam v "grillu", ne razumem čemu koristijo :)
Design mi je pa dosti lepši od BMW x3, ki je spredaj na meji skorpucala.
Za zadek GLC pa prva asociacija na Kio, za notranjost pa bi imel rajši klasično konzolo, ekrani na armaturi se še kvarijo ali so uredili ta problem?

billy ::
Kdo je rekel, da EV nimajo kantic za s seboj?!?
https://n1info.si/magazin/tesla-se-mu-j...
Ta članek je FUD...nateg...izmišljen. To je ev klinika pred X leti tako rešila enega na cesti, sedaj so si je pa ta portal sam izmislil nekaj novega...in seveda folk veselo klika in se slini poleg.

Gregor P ::
Logično, da je ta članek namenjen zabavi; ste se Teslaši tako vzrojili, da je najbolje, da moderator komentar nemudoma izbriše in prijavi spletni časnik na Novinarsko častno razsodišče

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

Gregor P ::
... poskusi z malo pozitive in takoj ti bo dan lepši

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

mehatronik12 ::
Sošolec dela v Samsung Graz isto kot "SW project management" in ima okoli 100k bruto in dvomim, da dajo dosti kaj več kot 100k€.
Pa pogodba je Allin kar je najslabše, nadure se ne izplačujejo in verjemite noben z Allin ne dela 40ur ali manj!
Zdaj nevem kje vi delate, očitno ste sami močni ala "utk" ki pol vozi Kono in prišpara 1000€ na leto in je zmagovalec.
Ampak pomoje v SLo skoraj nikjer ne dobiš 70k€ neto na leto (recimo da si izboris tu 110k bruto)
==> Mogoče se motim, ampak nek Akrapovic pomoje ne placa projektnemu managerju 70k€ na leto neto
Pa pogodba je Allin kar je najslabše, nadure se ne izplačujejo in verjemite noben z Allin ne dela 40ur ali manj!
Zdaj nevem kje vi delate, očitno ste sami močni ala "utk" ki pol vozi Kono in prišpara 1000€ na leto in je zmagovalec.
Ampak pomoje v SLo skoraj nikjer ne dobiš 70k€ neto na leto (recimo da si izboris tu 110k bruto)
==> Mogoče se motim, ampak nek Akrapovic pomoje ne placa projektnemu managerju 70k€ na leto neto

iKst_ ::
100k je super plača praktično kjerkoli na svetu. Problem je v tem, da se solidnim SWE in podobnim kadrom ni treba ravno pretegniti, da dobijo toliko ali več za nek udoben remote job kjer delajo 10 ur na teden brez hudega stresa.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: iKst_ ()

Utk ::
mehatronik12 je izjavil:
Sošolec dela v Samsung Graz isto kot "SW project management" in ima okoli 100k bruto in dvomim, da dajo dosti kaj več kot 100kEUR.
Pa pogodba je Allin kar je najslabše, nadure se ne izplačujejo in verjemite noben z Allin ne dela 40ur ali manj!
Zdaj nevem kje vi delate, očitno ste sami močni ala "utk" ki pol vozi Kono in prišpara 1000EUR na leto in je zmagovalec.
Ampak pomoje v SLo skoraj nikjer ne dobiš 70kEUR neto na leto (recimo da si izboris tu 110k bruto)
==> Mogoče se motim, ampak nek Akrapovic pomoje ne placa projektnemu managerju 70kEUR na leto neto
Jaz v vukojebini seveda nimam 100k bruto, ampak ni pa 100k bruto toliko več od mojega, da bi zato tam bolje živel. Pri meni bi to pomenlo cca 2 jurja več neto, se pravi bi trajalo cca 25 let da si bi tam na ta račun kupil neko (verjetno napol podrto) hiško za 400 jurjev. Nah, I'm good.
Da ne govorimo o tem da nimam zdaj niti približno take odgovornosti, vsak dan sem ob 15:30 na kolesu ali sprehodu če hočem itd., pa tudi popoldan še kaj obrnem kar tam ziher ne bi, ker bi zmanjkalo in volje in časa.
Btw, kakšna kona, kaj fantaziraš, jaz imam leaf 1.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

J.McLane ::
Tudi pri nas boš moral odkartat najmanj 400k za eno hišo, nekje na vasi, ne blizu mesta.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::
Govorimo o razliki. Da bi pustil to kar imaš nekje in šel tam zarad plače. Ali pa nekdo iz Nemčije, na primer, ampak to bi bilo seveda samo še slabše, zanj.

dejanslo ::
Meni sta pa oba všeč, tako glc kot ix3. Končno. Navdušil me je že q6, ampak ta dva sta pa dala še eno prestavo višje. Tak je moj vtis. Mislim, da jih bomo videli po naših cestah.
Po specsih, a mislite, da bi ix3 z vožnjo 150kmh po AC dosegel 450km?
Po specsih, a mislite, da bi ix3 z vožnjo 150kmh po AC dosegel 450km?
There`s More Than One Way To Do It
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dejanslo ()

Utk ::
Če misliš 150 po gpsu, stalno, ni šans.
Če misliš 150 ko je to možno, realna povprečna pa 115, morda.
Če misliš 150 ko je to možno, realna povprečna pa 115, morda.

endelin ::

billy ::
Pri 120 bolj realno, nad tem se kar bistveno zviša poraba.
Baterijo bi naj ix3 imel 108kWh...verjetno je to bruto, tako da računajmo 100 neto, kar pomeni da bi za 450km poti potreboval porabo 22 kWh...to ima recimo tesla model 3 pri 130, pa je veliko manjši in bolj aerodinamičen avto od ix3...
Baterijo bi naj ix3 imel 108kWh...verjetno je to bruto, tako da računajmo 100 neto, kar pomeni da bi za 450km poti potreboval porabo 22 kWh...to ima recimo tesla model 3 pri 130, pa je veliko manjši in bolj aerodinamičen avto od ix3...

iKst_ ::
Model Y je malenkost večji od ix3.
Tesla je 1cm daljša, 2cm širša in 1cm nižja. Količnik upora ima pa ix3 tudi precej soliden. 0,24 proti 0,22 pri Model Y.
Ni take razlike.
Tesla je 1cm daljša, 2cm širša in 1cm nižja. Količnik upora ima pa ix3 tudi precej soliden. 0,24 proti 0,22 pri Model Y.
Ni take razlike.

billy ::
Glede na ta video:
je vozil povprečno 126kmh, in poraba je bila 21 kWh/100km, torej pri 130 kmh sem kar dobro zadel, da bi bila 22 :)
Vprašanje so potem še gume, če bo imel BMW večje/manjše od Y...tu se tudi lahko naredi razlika. Ampak mogoče pa celo bo 450km, ampak to bi pomenilo vožnja od 100 do 0, kar pa redkokdo počne.
je vozil povprečno 126kmh, in poraba je bila 21 kWh/100km, torej pri 130 kmh sem kar dobro zadel, da bi bila 22 :)
Vprašanje so potem še gume, če bo imel BMW večje/manjše od Y...tu se tudi lahko naredi razlika. Ampak mogoče pa celo bo 450km, ampak to bi pomenilo vožnja od 100 do 0, kar pa redkokdo počne.

mehatronik12 ::
Meni sta pa oba všeč, tako glc kot ix3. Končno. Navdušil me je že q6, ampak ta dva sta pa dala še eno prestavo višje. Tak je moj vtis. Mislim, da jih bomo videli po naših cestah.
Po specsih, a mislite, da bi ix3 z vožnjo 150kmh po AC dosegel 450km?
jaz mislim , da z veliko baterijo ja. Če maš tempomat na 145km/h , tak vozim jaz ponavadi, je pol povrečna hitrost ravno okoli 130km/h in poraba recimo pri mojem EV6 okol 23-25kwh/100km
==> Pri 150km/h sem dobil že kazen pri 145km/h pa še ne....
Pri BMW iX3 pa recimo 21-22kwh/100km in bi to ravno šlo skozi :D.

mehatronik12 ::

billy ::
Aja eh jodlarji...oni te kaznujejo tudi za 1kmh več...
Prvi kar se naredi, ko se dobi avto, preveri razliko med gps in tem kar kaže avto :)
Prvi kar se naredi, ko se dobi avto, preveri razliko med gps in tem kar kaže avto :)

iKst_ ::
jaz mislim , da z veliko baterijo ja. Če maš tempomat na 145km/h , tak vozim jaz ponavadi, je pol povrečna hitrost ravno okoli 130km/h in poraba recimo pri mojem EV6 okol 23-25kwh/100km
130kmh povprečne pri 145kmh na tempomatu ni izvedljivo. Nekih 110kmh je realno, odvisno od prometa in tega koliko imaš dejansko avtoceste.
Že 10km mestne vožnje ali par 10km regionalk ti zbije hitrost konkretno pod 130.

mehatronik12 ::
jaz mislim , da z veliko baterijo ja. Če maš tempomat na 145km/h , tak vozim jaz ponavadi, je pol povrečna hitrost ravno okoli 130km/h in poraba recimo pri mojem EV6 okol 23-25kwh/100km
130kmh povprečne pri 145kmh na tempomatu ni izvedljivo. Nekih 110kmh je realno, odvisno od prometa in tega koliko imaš dejansko avtoceste.
Že 10km mestne vožnje ali par 10km regionalk ti zbije hitrost konkretno pod 130.
Odvisno kje se vozis, jaz sem napisal za mojo voznjo Spielfeld ==> Dunaj

IL_DIAVOLO ::
Torej omejitev hitrosti krepko navzdol je neizogibno in nujno.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

iKst_ ::
Odvisno kje se vozis, jaz sem napisal za mojo voznjo Spielfeld ==> Dunaj
Na tej relaciji imaš kar nekaj odsekov z omejitvijo na 100kmh in kar nekaj radarjev. Pa spet vprašanje kam na Dunaj, po mestu hitro zgubiš 20 minut, pol ure.

codeMonkey ::
Se strinjam. Nimas sans drzati 130. Jaz imam nekje 100 km/h, mogoce 105, pa je tempomat na 135 obicajno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

mehatronik12 ::
Naredim naslednic pritnscreen ;) od avta.
Tam ko je 100 omejitev IG-L to za EV ne velja, pa jaz tam ko je 100 dam na 115 tempomat.
Pa saj to nima neke veze pri tej diskusiji.....
Pač poraba pri 145-150km/h je visoka. Pri 100-110km/h ful nižja in zato se 80% vseh EV voznikov vozi po AC 110, ker se nobenemu ne da čakat 30 minut da se avto nafila, tudi jaz sem prvič odkar vozim avto 20 let vozil domov z dopusta na tempomatu 110km/h, ker sta otroka spala in se mi res ni dalo ustavljat....
Tam ko je 100 omejitev IG-L to za EV ne velja, pa jaz tam ko je 100 dam na 115 tempomat.
Pa saj to nima neke veze pri tej diskusiji.....
Pač poraba pri 145-150km/h je visoka. Pri 100-110km/h ful nižja in zato se 80% vseh EV voznikov vozi po AC 110, ker se nobenemu ne da čakat 30 minut da se avto nafila, tudi jaz sem prvič odkar vozim avto 20 let vozil domov z dopusta na tempomatu 110km/h, ker sta otroka spala in se mi res ni dalo ustavljat....
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mehatronik12 ()

codeMonkey ::
mehatronik12 je izjavil:
Naredim naslednic pritnscreen ;) od avta.
Tam ko je 100 omejitev IG-L to za EV ne velja, pa jaz tam ko je 100 dam na 115 tempomat.
Pa saj to nima neke veze pri tej diskusiji.....
Pač poraba pri 145-150km/h je visoka. Pri 100-110km/h ful nižja in zato se 80% vseh EV voznikov vozi po AC 110, ker se nobenemu ne da čakat 30 minut da se avto nafila, tudi jaz sem prvič odkar vozim avto 20 let vozil domov z dopusta na tempomatu 110km/h, ker sta otroka spala in se mi res ni dalo ustavljat....
IG-L je zelo kratek odsek obciajno (od razcepa pri Gradcu pa do radarjev, ko se zacenjo tudi dela na cesti). Del na cesti pa je kar nekaj, omejitev po 60 in 80 in tu ti zelena tablica cisto nic ne pomaga. Tudi pred Dunajem je znizana kar zgodaj na 100 in nato na 80, pa vmes je tisti odsek cez ovinke z omejitvijo na 100, itd. Pri taki povprecni hitrosti bi prisel obcutno pod dvema urama, odvisno od cilja, ampak nekje 1h 45m, pa si lahko vesel ce ti znese s pol ure vec.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

codeMonkey ::
Ocitno spadam v 20% EV voznikov, ko imam tempomat nad omejitvijo, pa je poraba se vedno 18 kWh/100km (na precej podobni relaciji kot zgoraj), torej taka, da res nima smisla varcevati, ker z eno srednjo baterijo (77 kWh) pridem ze kar dalec. Koliko bi sele prevozil z novim iX3 in 100 kWh baterijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

iKst_ ::
Jaz v resnici redko vidim EVje, ki bi se cijazili po avtocestah 100kmh. Nič več kot ICE.
Drugače pa ena fotka iz ravno te omenjene trase. Malo pred Wiener Neustadt. Tempomat na 135-140 je bil dovolj, da sem vozil po srednjem ali prehitevalnem pasu. Mimo mene je šlo v celem dnevu mogoče 10-15 avtomobilov, od tega 2 Tesli in en Taycan.
Drugače pa ena fotka iz ravno te omenjene trase. Malo pred Wiener Neustadt. Tempomat na 135-140 je bil dovolj, da sem vozil po srednjem ali prehitevalnem pasu. Mimo mene je šlo v celem dnevu mogoče 10-15 avtomobilov, od tega 2 Tesli in en Taycan.

johnnyyy ::
Jaz v resnici redko vidim EVje, ki bi se cijazili po avtocestah 100kmh. Nič več kot ICE.
Drugače pa ena fotka iz ravno te omenjene trase. Malo pred Wiener Neustadt. Tempomat na 135-140 je bil dovolj, da sem vozil po srednjem ali prehitevalnem pasu. Mimo mene je šlo v celem dnevu mogoče 10-15 avtomobilov, od tega 2 Tesli in en Taycan.
Pa saj če delaš kratke dnevne relacije - da z enim polnenjem opraviš vse in imaš brezplačno ali izjemno poceni elektriko, potem - zakaj bi se vozil počasi? Ni potrebe.

billy ::
Kak počasi, če je napisal da je nad omejitvah... torej zdaj je neka norma da se namenoma krši omejitve na cestah? a skozi rdečo tudi peljete?

iKst_ ::
Pa saj če delaš kratke dnevne relacije - da z enim polnenjem opraviš vse in imaš brezplačno ali izjemno poceni elektriko, potem - zakaj bi se vozil počasi? Ni potrebe.
Se strinjam. Pa tudi, če se pelješ na daljšo relacijo je včasih nesmiselno šparati. Če se moraš v vsakem primeru ustaviti je skoraj vseeno ali boš stal 15 ali 20 minut. V večini primerov mi avto sporoči, da je pripravljen za nadaljevanje poti preden meni uspe opraviti vse opravke na postajališču.

mehatronik12 ::
Slikal se je ko je pospesil na 135km/h in s tem napisal da vozi nad omejitvijo :D.
Na tem odseku, ko si ga slikal še samo pomojem nisem peljal nikoli ampak res nikoli pod 145km/h
==> če delaš kratke dnevne relacije in polniš doma je EV top varijanta potem ti je dovolj tud EV Golf ali pa Dacia Spring ;). Ne potrebuješ ix3 o katerem je bila tema.
Moje mnenje je da more domet in hitrost polnjneja iX3 postati čez nevem 5 let standard in potem bo ogromno težav , ki jih sedaj imamo izginilo.
==> Res mi pa ni jasno zakaj nima skoraj noben 22kwAC omogočeno (je toliko dražja proizvodnja???)
Meni bi to zelo prav prišlo, tudi največji EV youtuber v DE se s tem strinja tak da očitno nisme edini....
Na tem odseku, ko si ga slikal še samo pomojem nisem peljal nikoli ampak res nikoli pod 145km/h
==> če delaš kratke dnevne relacije in polniš doma je EV top varijanta potem ti je dovolj tud EV Golf ali pa Dacia Spring ;). Ne potrebuješ ix3 o katerem je bila tema.
Moje mnenje je da more domet in hitrost polnjneja iX3 postati čez nevem 5 let standard in potem bo ogromno težav , ki jih sedaj imamo izginilo.
==> Res mi pa ni jasno zakaj nima skoraj noben 22kwAC omogočeno (je toliko dražja proizvodnja???)
Meni bi to zelo prav prišlo, tudi največji EV youtuber v DE se s tem strinja tak da očitno nisme edini....
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mehatronik12 ()

iKst_ ::
Slikal se je ko je pospesil na 135km/h in s tem napisal da vozi nad omejitvijo :D.
Na tem odseku, ko si ga slikal še samo pomojem nisem peljal nikoli ampak res nikoli pod 145km/h
Ja, seveda :) Samo za slo-tech sem pospešil na 135 :) Imam drugače celotno pot v ABRP, če te zanima.
Da ti pelješ 145 ti pa čisto verjamem. Samo potrdil si mojo trditev, da se EVji ne cijazijo po avtocesti 110.

billy ::
Obstaja sicer optimalna hitrost...ker ni vse v tem...lahko se pelješ 200, pa boš prehitro spraznil baterijo in moral stati več in tako izgubil čas.
Lahko pa se pelješ 90, a boš zaradi prepočasnosti spet zgubljal čas.
Torej treba je vedeti, koliko rabi avto da nafila v X času, in potem se pelješ Y časa, tako da bo X < Y. v grobem.
Lahko pa se pelješ 90, a boš zaradi prepočasnosti spet zgubljal čas.
Torej treba je vedeti, koliko rabi avto da nafila v X času, in potem se pelješ Y časa, tako da bo X < Y. v grobem.

hmm ::

J.McLane ::
To poslušam že 10 let, pa nič ne kaže da bi se uresničevalo..
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::
Toyota misli, da so prava pot hibridi,... Čas bo pokazal, če so zadeli oz. ce bodo delali s tem profit.
Tukaj pravijo, da je Toyota top, potem VW,....
https://autothusiasts.com/10-biggest-ca...
Tukaj pravijo, da je Toyota top, potem VW,....
https://autothusiasts.com/10-biggest-ca...
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

Gregor P ::
Tudi jaz sem mnenja, da so njihovi hibridi top zadeva, vsaj za ta vmesni čas do leta 2035. Potem pa, če bo vse na elektriko, bodo tudi oni morali najbrž imeti ustrezno ponudbo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

mertseger ::
Jaz v resnici redko vidim EVje, ki bi se cijazili po avtocestah 100kmh. Nič več kot ICE.
Drugače pa ena fotka iz ravno te omenjene trase. Malo pred Wiener Neustadt. Tempomat na 135-140 je bil dovolj, da sem vozil po srednjem ali prehitevalnem pasu. Mimo mene je šlo v celem dnevu mogoče 10-15 avtomobilov, od tega 2 Tesli in en Taycan.
Dolenska vožja vsak dan, da EV vozijo pod 130 so večinoma tisti ki jim je 130 alipa 140 končna. Precej Tesel, večinoma po prehitevalnem 140. Če delaš relacijo pač ne gledaš a imaš 21 ali pa 25 kWh porabe ker do NM prideš v vsakem primeru.