Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

codeMonkey ::
Saj se vedno lahko. Pac imas D nacin in za volanom stelas. B je samo kot nek hiter preklop na maksimum. Meni je odlicno.
S Skodino kartico ter plug and charge je pa tako, da je super predvsem za tujino, ko ne rabis skrbeti kje polniti in se narocati ter nalagati aplikacije, zato da bos mogoce enkrat tam polnil. Pokritost je odlicna.
Ionity preko tega stane enako, ce nimas narocnine seveda. Tudi Wien Energie na Dunaju sem gledal da je OK, ampak z narocnino bi tam spet lahko prisel skozi ceneje, po drugi strani pa moras vzeti vsaj narocnino za 0 EUR in polniti zvecer, in to traja nekaj dni, da ti aktivirajo. S tako kartico se pac s tem ne ukvarjas, placas pa nekaj vec, in je reseno na mestu. Seveda pa v primeru, da tam polnis pogosto, pac izberes cenejso moznost.
S Skodino kartico ter plug and charge je pa tako, da je super predvsem za tujino, ko ne rabis skrbeti kje polniti in se narocati ter nalagati aplikacije, zato da bos mogoce enkrat tam polnil. Pokritost je odlicna.
Ionity preko tega stane enako, ce nimas narocnine seveda. Tudi Wien Energie na Dunaju sem gledal da je OK, ampak z narocnino bi tam spet lahko prisel skozi ceneje, po drugi strani pa moras vzeti vsaj narocnino za 0 EUR in polniti zvecer, in to traja nekaj dni, da ti aktivirajo. S tako kartico se pac s tem ne ukvarjas, placas pa nekaj vec, in je reseno na mestu. Seveda pa v primeru, da tam polnis pogosto, pac izberes cenejso moznost.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

codeMonkey ::
Pa za drobne premike je gas cisto ok (oz. to pocnes preko zavore), ampak v tem primeru si moras izklopiti auto hold, ce nisi navajen, ker drugace bos moral vedno premagati tisti prag, da zavora popusti in bo avto malenkost poskocil, kar pa je neprijetno ce gres na centimetre kje. Pac si ga das na bliznjico. Ko se navadis, pa znas zavoro pritisniti ravno prav, da se avto ne premika, in da ti auto hold ne prime, pa za premik popuscas zavoro.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

dunda ::
Tam ko si pisal o tem zaviranju, pospeševanju, si nekaj omenjal radarski tempomat. Kaj je s tem, si ga imel vklopljenega?
Ne, nisem imel. To sem prvo pogledal.
Mogoče je kaj povezano z navigacijo/prepoznavo_znakov ... ali pač tako je in ne moreš spremeniti.
codeMonkey je izjavil:
Saj se vedno lahko. Pac imas D nacin in za volanom stelas. B je samo kot nek hiter preklop na maksimum. Meni je odlicno.
S Skodino kartico ter plug and charge je pa tako, da je super predvsem za tujino, ko ne rabis skrbeti kje polniti in se narocati ter nalagati aplikacije, zato da bos mogoce enkrat tam polnil. Pokritost je odlicna.
Ionity preko tega stane enako, ce nimas narocnine seveda. Tudi Wien Energie na Dunaju sem gledal da je OK, ampak z narocnino bi tam spet lahko prisel skozi ceneje, po drugi strani pa moras vzeti vsaj narocnino za 0 EUR in polniti zvecer, in to traja nekaj dni, da ti aktivirajo. S tako kartico se pac s tem ne ukvarjas, placas pa nekaj vec, in je reseno na mestu. Seveda pa v primeru, da tam polnis pogosto, pac izberes cenejso moznost.
Hvala za informacijo. To je potem precej uporabno.
https://www.kacnje.eu
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dunda ()

codeMonkey ::
Tam ko si pisal o tem zaviranju, pospeševanju, si nekaj omenjal radarski tempomat. Kaj je s tem, si ga imel vklopljenega?
Ne, nisem imel. To sem prvo pogledal.
Mogoče je kaj povezano z navigacijo/prepoznavo_znakov ... ali pač tako je in ne moreš spremeniti.
Eno je da ni vklopljen, drugo pa da je cisto izklopljen (na Skodi pomaknes rocico do konca naprej). Ker tudi ce ni vklopljen, hkrati pa tudi ne cisto izklopljen, ti bo se vedno pomagal z rekuperacijo pri varnostni razdalji ipd. Ne bo pa speljeval, imel polni lane assist itd. Uravanvanje hitrosti glede na prepoznavo znakov pa itak izklopis dokoncno (tu ne rabis vsakic znova stelati). Mislim, lahko si das tudi bliznjico, ampak meni je zvok dovolj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

iKst_ ::
Zakaj to? Jaz pridem do destinacije brez polnjenja. Pa nazaj tudi. Z dizlom se moram pa ustavljat na nabitih pumpah.
Prirejaš resnico, da glava peče :)
Kako točno? Prejšnji teden sem šel na morje s Teslo, pa na poti nisem polnil. 14 dni pred tem sem šel na isto pot z dizlom pa sem se na poti 2x ustavil na pumpi.

mehatronik12 ::
Glede Petrola in podobnih (elen, itd...).
Več kot očitno namerno, nimajo funkcionalnih polnilnic, ker preprosto ne prinašajo denarja (oziroma dovolj denarja...).
Kot sem že opisal svoj pripetljaj na počivlaišču Krka, Petrolova hitra polnilnica 150kW.
==> Kode seveda niso delale
==> Na appu se ni dalo aktivirat polnilnice
==> DKV kartica tud ni prijela
==> Če preberete recenzije dela zelo redko, čeprav vedno kaže da je delujoča in prazna (seveda z razlogom")
Po klicu operaterja in 10 minutnem pregovarjanju, da nimam več dovolj baterije do naslednje polnilnice , mi končno aktivira polnilnico in omeji na 35kW!
Seveda sem mu spet bentil v telefon kaj se gre in prizna, da te polnilnica namerno ni aktivirana, ker je elektrika predraga!
Več kot očitno namerno, nimajo funkcionalnih polnilnic, ker preprosto ne prinašajo denarja (oziroma dovolj denarja...).
Kot sem že opisal svoj pripetljaj na počivlaišču Krka, Petrolova hitra polnilnica 150kW.
==> Kode seveda niso delale
==> Na appu se ni dalo aktivirat polnilnice
==> DKV kartica tud ni prijela
==> Če preberete recenzije dela zelo redko, čeprav vedno kaže da je delujoča in prazna (seveda z razlogom")
Po klicu operaterja in 10 minutnem pregovarjanju, da nimam več dovolj baterije do naslednje polnilnice , mi končno aktivira polnilnico in omeji na 35kW!
Seveda sem mu spet bentil v telefon kaj se gre in prizna, da te polnilnica namerno ni aktivirana, ker je elektrika predraga!

dunda ::
codeMonkey je izjavil:
Tam ko si pisal o tem zaviranju, pospeševanju, si nekaj omenjal radarski tempomat. Kaj je s tem, si ga imel vklopljenega?
Ne, nisem imel. To sem prvo pogledal.
Mogoče je kaj povezano z navigacijo/prepoznavo_znakov ... ali pač tako je in ne moreš spremeniti.
Eno je da ni vklopljen, drugo pa da je cisto izklopljen (na Skodi pomaknes rocico do konca naprej). Ker tudi ce ni vklopljen, hkrati pa tudi ne cisto izklopljen, ti bo se vedno pomagal z rekuperacijo pri varnostni razdalji ipd. Ne bo pa speljeval, imel polni lane assist itd. Uravanvanje hitrosti glede na prepoznavo znakov pa itak izklopis dokoncno (tu ne rabis vsakic znova stelati). Mislim, lahko si das tudi bliznjico, ampak meni je zvok dovolj.
Tole z ročico ne morem več preveriti. Nimam več avta :-)
Sam sicer običajno preberem navodila, ampak mislim, da je razumljivo, da za to preko vikenda ni časa, če želiš narediti nekaj kilometrov. Če drži, kar si napisal, bi to lahko občutno spremenilo zadevo.
Ampak pravzaprav ne. Desna ročica je samo prestavna ročica, leva pa smernik in brisalci.
Tempomat je na volanu samem.
Tistega nastavljanja prepoznave znakov in hitrosti (govorim že za samo opozorilo za prekoračeno hitrost) si pa pri meni zlepa ni zapomnil. Enkrat si ni zapomnil nastavitve, drugič je izginila bližnjica, spet tretjič je oboje ostalo. Zelo nezanesljivo se mi je zdelo. Ampak o sorodnih težavah poslušam pri nekaj znancih (VAGovci) že kar nekaj let in se ne čudim, če kaj nagaja :-)
https://www.kacnje.eu
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dunda ()

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Tam ko si pisal o tem zaviranju, pospeševanju, si nekaj omenjal radarski tempomat. Kaj je s tem, si ga imel vklopljenega?
Ne, nisem imel. To sem prvo pogledal.
Mogoče je kaj povezano z navigacijo/prepoznavo_znakov ... ali pač tako je in ne moreš spremeniti.
Eno je da ni vklopljen, drugo pa da je cisto izklopljen (na Skodi pomaknes rocico do konca naprej). Ker tudi ce ni vklopljen, hkrati pa tudi ne cisto izklopljen, ti bo se vedno pomagal z rekuperacijo pri varnostni razdalji ipd. Ne bo pa speljeval, imel polni lane assist itd. Uravanvanje hitrosti glede na prepoznavo znakov pa itak izklopis dokoncno (tu ne rabis vsakic znova stelati). Mislim, lahko si das tudi bliznjico, ampak meni je zvok dovolj.
Tole z ročico ne morem več preveriti. Nimam več avta :-)
Sam sicer običajno preberem navodila, ampak mislim, da je razumljivo, da za to preko vikenda ni časa, če želiš narediti nekaj kilometrov. Če drži, kar si napisal, bi to lahko občutno spremenilo zadevo.
Ampak pravzaprav ne. Desna ročica je samo prestavna ročica, leva pa smernik in brisalci.
Tempomat je na volanu samem.
Tistega nastavljanja prepoznave znakov in hitrosti (govorim že za samo opozorilo za prekoračeno hitrost) si pa pri meni zlepa ni zapomnil. Enkrat si ni zapomnil nastavitve, drugič je izginila bližnjica, spet tretjič je oboje ostalo. Zelo nezanesljivo se mi je zdelo. Ampak o sorodnih težavah poslušam pri nekaj znancih (VAGovci) že kar nekaj let in se ne čudim, če kaj nagaja :-)
Skoda Elroq ima levo spodaj dodatno rocico za tempomat, preko volana pa izbiras nacin, kjer imas od enostavnega tempomata, do radarskega in na koncu tudi polnega, ki prepoznava vozni pas, ga zamenja s pritiskom na smerni kazalec itd. Tu sem tudi gledal razne teste po YT in mnogi kritizirajo, da ne menja pasu ipd., pa sem kasneje spoznal, da niso znali uporabljati.
Meni ne nagaja nic. Je pa res, da imam svoj profil in tam vse nastimano, in je lahko drugace, kot pa ce vozis kot "gost". Ker ko sva s prodajalcem stimala profil, me je spraseval za vsako stvar kako bi rad, in to drzi, brez tezav.
Je pa se ena moznost tu, in sicer da ta Cupra nima najnovejsega sistema? Ker Elroq ima ta nov motor, softver in velik ekran, skratka najnovejso zadevo, kot ID.7. Softver naj bi bil obcutno boljsi, ampak s starim jaz nimam nekih izkusenj (asistencni sistemi tudi).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

damirj79 ::
Zakaj to? Jaz pridem do destinacije brez polnjenja. Pa nazaj tudi. Z dizlom se moram pa ustavljat na nabitih pumpah.
Prirejaš resnico, da glava peče :)
Kako točno? Prejšnji teden sem šel na morje s Teslo, pa na poti nisem polnil. 14 dni pred tem sem šel na isto pot z dizlom pa sem se na poti 2x ustavil na pumpi.
Nisi polnil na poti, ker veš da te stane tako več € kot tudi več časa, zato si teslo polnil na cilju, manj € ampak še več časa. Medtem ko se je tesla polnila, je bil njen realen doseg 5m oz kolikor je pač kabel dolg :) da si pa dizla ne tej isti poti tankal 2x pomeni samo, da si imel drugačno relacijo oz drugače si ga uporabljal.

starfotr ::
In to je problem ker...?
Evo, za foro sem spet pogledal na app. Trenutno je na vseh Ionity polnilnicah po Istri in južno prostor.
Superchargerji:
Koper 4 prosta mesta
Kozina 5
Senj 2
Otočac 4
Zadar 2
Dugopolje 4
Poleg random ELEN in podobnih chargerjev, ki so na praktično vsaki pumpi.
Še vedno velja, da imajo največ problemov s polnjenjem električnih avtomobilov tisti, ki sploh ne vozijo električnih avtomobilov.
Seveda imate tudi vozniki EV probleme, saj se obregate ob baje nabite pumpe.

codeMonkey ::
da si pa dizla ne tej isti poti tankal 2x pomeni samo, da si imel drugačno relacijo oz drugače si ga uporabljal.
Dizla tankas, ko si tam, ker se vozis na plaze, vecerje, ipd. EV pa imas ob moznosti prikljucka vedno polnega, tudi na pot startas s polnim. Jaz bom cel avgust na morju, pa sem ga nazadnje polnil na javni polilnici na poti, v Kopru. In se to ker smo rabili postanek, pa sem ga napolnil, drugace bi prisel brez tezav. Dizla sem enostavno moral tankati ze zaradi same poti in vozenj po obali, tako da 2x precej hitro - za enake potrebe.
Ce startas iz Slovenije, imas kje polniti na morju, in nisi res globoko v Dalmaciji, je enostavno EV boljsi. Vidim pa da je vse skupaj ena zalost, ce gledas polnilnice s 100+ kW in si pac primoran tam polniti. V tem primeru verjamem, da ni zabavno.
In zaradi tega se tu ne bomo nikoli ujeli, ker bo vsak govoril na podlagi lastnih izkusenj. Dejstvo pa je, da je EV lahko top in boljsi, in pa tudi bistven bolj neprijeten. Kakor za koga.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Grimnir3 ::
mehatronik12 je izjavil:
Glede Petrola in podobnih (elen, itd...).
Več kot očitno namerno, nimajo funkcionalnih polnilnic, ker preprosto ne prinašajo denarja (oziroma dovolj denarja...).
Kot sem že opisal svoj pripetljaj na počivlaišču Krka, Petrolova hitra polnilnica 150kW.
==> Kode seveda niso delale
==> Na appu se ni dalo aktivirat polnilnice
==> DKV kartica tud ni prijela
==> Če preberete recenzije dela zelo redko, čeprav vedno kaže da je delujoča in prazna (seveda z razlogom")
Po klicu operaterja in 10 minutnem pregovarjanju, da nimam več dovolj baterije do naslednje polnilnice , mi končno aktivira polnilnico in omeji na 35kW!
Seveda sem mu spet bentil v telefon kaj se gre in prizna, da te polnilnica namerno ni aktivirana, ker je elektrika predraga!
Naj dajo ceno, da se jim bo splačalo.
Tle v istri imaš polnilnice z 1.4eur/kwh

codeMonkey ::
mehatronik12 je izjavil:
Glede Petrola in podobnih (elen, itd...).
Več kot očitno namerno, nimajo funkcionalnih polnilnic, ker preprosto ne prinašajo denarja (oziroma dovolj denarja...).
Kot sem že opisal svoj pripetljaj na počivlaišču Krka, Petrolova hitra polnilnica 150kW.
==> Kode seveda niso delale
==> Na appu se ni dalo aktivirat polnilnice
==> DKV kartica tud ni prijela
==> Če preberete recenzije dela zelo redko, čeprav vedno kaže da je delujoča in prazna (seveda z razlogom")
Po klicu operaterja in 10 minutnem pregovarjanju, da nimam več dovolj baterije do naslednje polnilnice , mi končno aktivira polnilnico in omeji na 35kW!
Seveda sem mu spet bentil v telefon kaj se gre in prizna, da te polnilnica namerno ni aktivirana, ker je elektrika predraga!
Naj dajo ceno, da se jim bo splačalo.
Tle v istri imaš polnilnice z 1.4eur/kwh
S kaksno mocjo za ta denar? Ker ce je pocasna in zraven stejes se parkirnino, niti ni slabo. V Puli na dolocenih mestih placas samo za parking po 4 EUR/h.

mehatronik12 ::
mehatronik12 je izjavil:
Glede Petrola in podobnih (elen, itd...).
Več kot očitno namerno, nimajo funkcionalnih polnilnic, ker preprosto ne prinašajo denarja (oziroma dovolj denarja...).
Kot sem že opisal svoj pripetljaj na počivlaišču Krka, Petrolova hitra polnilnica 150kW.
==> Kode seveda niso delale
==> Na appu se ni dalo aktivirat polnilnice
==> DKV kartica tud ni prijela
==> Če preberete recenzije dela zelo redko, čeprav vedno kaže da je delujoča in prazna (seveda z razlogom")
Po klicu operaterja in 10 minutnem pregovarjanju, da nimam več dovolj baterije do naslednje polnilnice , mi končno aktivira polnilnico in omeji na 35kW!
Seveda sem mu spet bentil v telefon kaj se gre in prizna, da te polnilnica namerno ni aktivirana, ker je elektrika predraga!
Naj dajo ceno, da se jim bo splačalo.
Tle v istri imaš polnilnice z 1.4eur/kwh
Povej njim ne meni ;).
Predvidevam, da Petrol in te večje firme imajo enotne cene za hitre polnilnice, podobno kot Ionity....
In potem jim je očitno dosti lažje verjetno deaktivirati, ko se pač ne splača...

iKst_ ::
Nisi polnil na poti, ker veš da te stane tako več € kot tudi več časa, zato si teslo polnil na cilju, manj € ampak še več časa. Medtem ko se je tesla polnila, je bil njen realen doseg 5m oz kolikor je pač kabel dolg :) da si pa dizla ne tej isti poti tankal 2x pomeni samo, da si imel drugačno relacijo oz drugače si ga uporabljal.
Nisem polnil, ker mi ni treba. Do destinacije pridem s 30-40% baterije (z 90cm širokim kovčkom na strehi). Tudi, če bi polnil na poti je cena bistveno nižja.
Med tem, ko se je Tesla polnila me njen doseg ni zanimal, ker sem užival na plaži. Je bila pa baterija polna, ko sem prišel nazaj s plaže.
Relacija je bila enaka. Razlike je bilo mogoče 100 metrov, ker sem bil v kampu na drugi parceli. Je pa res, da na morju ne parkiram avta za 1 teden pod borovce ampak se kar veliko vozimo okrog.
Res je tudi, da sem avto uporabljal drugače. V avtu sem imel enkrat vmes video klic preko Zooma, lepo na klimi.

damirj79 ::
Nisi polnil na poti, ker veš da te stane tako več € kot tudi več časa, zato si teslo polnil na cilju, manj € ampak še več časa. Medtem ko se je tesla polnila, je bil njen realen doseg 5m oz kolikor je pač kabel dolg :) da si pa dizla ne tej isti poti tankal 2x pomeni samo, da si imel drugačno relacijo oz drugače si ga uporabljal.
Nisem polnil, ker mi ni treba. Do destinacije pridem s 30-40% baterije (z 90cm širokim kovčkom na strehi). Tudi, če bi polnil na poti je cena bistveno nižja.
Med tem, ko se je Tesla polnila me njen doseg ni zanimal, ker sem užival na plaži. Je bila pa baterija polna, ko sem prišel nazaj s plaže.
Relacija je bila enaka. Razlike je bilo mogoče 100 metrov, ker sem bil v kampu na drugi parceli. Je pa res, da na morju ne parkiram avta za 1 teden pod borovce ampak se kar veliko vozimo okrog.
Res je tudi, da sem avto uporabljal drugače. V avtu sem imel enkrat vmes video klic preko Zooma, lepo na klimi.
Torej si naredil na veliko 500-600km. Dizla ti ni treba niti enkrat po poti tankat.

iKst_ ::
Ne, naredil sem slabih 1000km vsega skupaj. Od doma sem šel s cca. 1/4 tanka. Na pumpi sem bil 2x.

Grimnir3 ::
codeMonkey je izjavil:
mehatronik12 je izjavil:
Glede Petrola in podobnih (elen, itd...).
Več kot očitno namerno, nimajo funkcionalnih polnilnic, ker preprosto ne prinašajo denarja (oziroma dovolj denarja...).
Kot sem že opisal svoj pripetljaj na počivlaišču Krka, Petrolova hitra polnilnica 150kW.
==> Kode seveda niso delale
==> Na appu se ni dalo aktivirat polnilnice
==> DKV kartica tud ni prijela
==> Če preberete recenzije dela zelo redko, čeprav vedno kaže da je delujoča in prazna (seveda z razlogom")
Po klicu operaterja in 10 minutnem pregovarjanju, da nimam več dovolj baterije do naslednje polnilnice , mi končno aktivira polnilnico in omeji na 35kW!
Seveda sem mu spet bentil v telefon kaj se gre in prizna, da te polnilnica namerno ni aktivirana, ker je elektrika predraga!
Naj dajo ceno, da se jim bo splačalo.
Tle v istri imaš polnilnice z 1.4eur/kwh
S kaksno mocjo za ta denar? Ker ce je pocasna in zraven stejes se parkirnino, niti ni slabo. V Puli na dolocenih mestih placas samo za parking po 4 EUR/h.
DC hitre polnilnice.
mehatronik12 je izjavil:
mehatronik12 je izjavil:
Glede Petrola in podobnih (elen, itd...).
Več kot očitno namerno, nimajo funkcionalnih polnilnic, ker preprosto ne prinašajo denarja (oziroma dovolj denarja...).
Kot sem že opisal svoj pripetljaj na počivlaišču Krka, Petrolova hitra polnilnica 150kW.
==> Kode seveda niso delale
==> Na appu se ni dalo aktivirat polnilnice
==> DKV kartica tud ni prijela
==> Če preberete recenzije dela zelo redko, čeprav vedno kaže da je delujoča in prazna (seveda z razlogom")
Po klicu operaterja in 10 minutnem pregovarjanju, da nimam več dovolj baterije do naslednje polnilnice , mi končno aktivira polnilnico in omeji na 35kW!
Seveda sem mu spet bentil v telefon kaj se gre in prizna, da te polnilnica namerno ni aktivirana, ker je elektrika predraga!
Naj dajo ceno, da se jim bo splačalo.
Tle v istri imaš polnilnice z 1.4eur/kwh
Povej njim ne meni ;).
Predvidevam, da Petrol in te večje firme imajo enotne cene za hitre polnilnice, podobno kot Ionity....
In potem jim je očitno dosti lažje verjetno deaktivirati, ko se pač ne splača...
Neumno od njih, naj računajo dinamično glede na lokacijo in povpraševanje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Grimnir3 ()

damirj79 ::

billy ::
Hm, jaz sem nazadnje vozil diesel octavio in naredil ene 500km...
samo nemška premija ima 100l tanke za gorivo.
samo nemška premija ima 100l tanke za gorivo.

damirj79 ::
Hm, jaz sem nazadnje vozil diesel octavio in naredil ene 500km...
samo nemška premija ima 100l tanke za gorivo.
Si naredil 500km in imel še za 500km dometa. Ali pa si pozabil prestavit iz tretje še v četrto, peto in šesto prestavo. Pri velikosti rezervoarja za gorivo 45L in prevoženih 500km, si imel torej porabo skoraj 10L/100km? Nekaj ne štima..

c3p0 ::
No, ne rabiš ravno 100l tanka za spodobne razdalje, imam 66l pa naredim 1200km bp do rezerve. /OT
Na dopustu sem vozil rental bz4x s 440km range in je bilo malo tečno vsak dan stat in čakat vsaj pol ure, da pride do 90% (CCS2). Pri 20% baterije že malo gledaš kje bo kakšna polnilnica. Na N sicer ni neke sile niti sredi sezone, ker so povsod (pa tudi ne gre brez težav), v HR pa bi te dni verjetno kar čakal na "very fast" charger. Je pa bila izkušnja.
Na dopustu sem vozil rental bz4x s 440km range in je bilo malo tečno vsak dan stat in čakat vsaj pol ure, da pride do 90% (CCS2). Pri 20% baterije že malo gledaš kje bo kakšna polnilnica. Na N sicer ni neke sile niti sredi sezone, ker so povsod (pa tudi ne gre brez težav), v HR pa bi te dni verjetno kar čakal na "very fast" charger. Je pa bila izkušnja.

mehatronik12 ::
"
Povej njim ne meni ;).
Predvidevam, da Petrol in te večje firme imajo enotne cene za hitre polnilnice, podobno kot Ionity....
In potem jim je očitno dosti lažje verjetno deaktivirati, ko se pač ne splača...
Neumno od njih, naj računajo dinamično glede na lokacijo in povpraševanje.
"
Menim da so finančniki v Petrolu,Ionityu, itd... precej manj neumni kot ti ;), samo moje osebno mnenje.
Polnilnice preprosto niso dobičkonosna dejavnost, zato pa jih primanjkuje, to je jasno vsakomur, ki je naredil OŠ.
Rast polnilnic je samo zato ker je trajnostni razvoj "IN" stvar in dvigne ceno delnic (Petrol) in ker so enormne subvencije na le te.
Če bi bile dobičkonosna stvar, verjemi bi jih mrgolelo in bi vse delale in bi jih celo rekalmirali, ponujali popuste, točke,itd...
Povej njim ne meni ;).
Predvidevam, da Petrol in te večje firme imajo enotne cene za hitre polnilnice, podobno kot Ionity....
In potem jim je očitno dosti lažje verjetno deaktivirati, ko se pač ne splača...
Neumno od njih, naj računajo dinamično glede na lokacijo in povpraševanje.
"
Menim da so finančniki v Petrolu,Ionityu, itd... precej manj neumni kot ti ;), samo moje osebno mnenje.
Polnilnice preprosto niso dobičkonosna dejavnost, zato pa jih primanjkuje, to je jasno vsakomur, ki je naredil OŠ.
Rast polnilnic je samo zato ker je trajnostni razvoj "IN" stvar in dvigne ceno delnic (Petrol) in ker so enormne subvencije na le te.
Če bi bile dobičkonosna stvar, verjemi bi jih mrgolelo in bi vse delale in bi jih celo rekalmirali, ponujali popuste, točke,itd...

iKst_ ::
Ne, naredil sem slabih 1000km vsega skupaj. Od doma sem šel s cca. 1/4 tanka. Na pumpi sem bil 2x.
Torej je ta dizelca neka mala prdulja, da naredi samo 500km z enim tankom? Ja prav no, samo da vemo o čem govorimo :)
Sem že napisal v tej temi. Opel Insignia 2.0d z 8 stopenjskim avtomatikom (2019 letnik).
62 litrov tanka, povprečna poraba skupaj (pot dol, vožnja po morju, pot nazaj) cca. 7,5. Realno je treba tankat na enih 600-700km, če nočeš ravno z rezervo po svetu vozit (za razliko od EVja, se dizel ne natanka magično čez noč).

damirj79 ::
Ne, naredil sem slabih 1000km vsega skupaj. Od doma sem šel s cca. 1/4 tanka. Na pumpi sem bil 2x.
Torej je ta dizelca neka mala prdulja, da naredi samo 500km z enim tankom? Ja prav no, samo da vemo o čem govorimo :)
Sem že napisal v tej temi. Opel Insignia 2.0d z 8 stopenjskim avtomatikom (2019 letnik).
62 litrov tanka, povprečna poraba skupaj (pot dol, vožnja po morju, pot nazaj) cca. 7,5. Realno je treba tankat na enih 600-700km, če nočeš ravno z rezervo po svetu vozit (za razliko od EVja, se dizel ne natanka magično čez noč).
Torej je to zlahcema vsaj 800km, tudi 900km. Ti bi pa z rezervo prevozil 200-300km. Kdo te razume?!
Ampak, da te popravim. Tudi EV ni perpetuum mobile in se kar čez noč ne magično napolni. Na eno šuko vtičnico, ki ti jo morda da na voljo gazda od apartmaja kjer počitnikuješ, se v 8h urah napolni za dobre 100km. Če narediš na dan 50km, imaš torej v enem tednu res neto plus kilometrov za pridet domov, če si res 300km stran. Sej jst to res razumem, ampak to da se je pa EV kar magično sam napolnil, pa res pretiravaš.

iKst_ ::
Na eno šuko vtičnico, ki ti jo morda da na voljo gazda od apartmaja kjer počitnikuješ, se v 8h urah napolni za dobre 100km.
Polnil sem na 11kW polnilnici. V slabih 3 urah je bil avto na 80%.
Torej je to zlahcema vsaj 800km, tudi 900km. Ti bi pa z rezervo prevozil 200-300km. Kdo te razume?!
Kako točno prevoziš 900 kilometrov z 62 litri nafte pri porabi 7,5l/100km?
Zate ne vem, ampak jaz grem tankati nekje na 1/4, če je možno. Sicer bi teoretično lahko spraznil tank do konca, ampak ne naredim veliko s tem, samo prestavim obisk pumpe na drug dan, ko se moram namensko peljati na pumpo, namesto, da bi tankal sproti, ko se ravno peljem mimo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: iKst_ ()

damirj79 ::
Na eno šuko vtičnico, ki ti jo morda da na voljo gazda od apartmaja kjer počitnikuješ, se v 8h urah napolni za dobre 100km.
Polnil sem na 11kW polnilnici. V slabih 3 urah je bil avto na 80%.
Torej je to zlahcema vsaj 800km, tudi 900km. Ti bi pa z rezervo prevozil 200-300km. Kdo te razume?!
Kako točno prevoziš 900 kilometrov z 62 litri nafte pri porabi 7,5l/100km?
Zate ne vem, ampak jaz grem tankati nekje na 1/4, če je možno. Sicer bi teoretično lahko spraznil tank do konca, ampak ne naredim veliko s tem, samo prestavim obisk pumpe na drug dan, ko se moram namensko peljati na pumpo, namesto, da bi tankal sproti, ko se ravno peljem mimo.
Torej se tudi tvoj EV ni kar magično napolnil. Le kako ne? Sem mislil, da si odkril nekaj novega, ampak ne.
62l pri porabi 7.5l/100km rezultira v dosegu 820km. Toliko še SUV ne pije, pa če ga tiščiš po AC 150+kmph. Izgleda, da je tvoja insignia bila res nenormalno žejna. Ali pa enostavno samo pretiravaš v drugo skrajnost. To deluje dosti bolj verjetna možnost.
Polnit grem, ko posveti rezerva. V bistvu je vseeno, ker tankanje 50L traja par min. Ni to neka velika izguba časa, kot v primeru EV kjer polnjneje od 20% do 80% merimo v par 10min, raje pol urce.
codeMonkey je izjavil:
Zakaj bi na suko polnil samo 8 ur?
Koliko pa?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: damirj79 ()

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Zakaj bi na suko polnil samo 8 ur?
Koliko pa?
Toliko kot je treba? Se sam ustavi ko pride na 80%.

iKst_ ::
62l pri porabi 7.5l/100km rezultira v dosegu 820km. Toliko še SUV ne pije, pa če ga tiščiš po AC 150+kmph. Izgleda, da je tvoja insignia bila res nenormalno žejna. Ali pa enostavno samo pretiravaš v drugo skrajnost. To deluje dosti bolj verjetna možnost.
Insignia s tem menjalnikom in motorjem ima na spritmonitorju povprečje malo čez 7 litrov. Glede na to, da je bil na strehi kovček, prtljažnik poln in vožnja kombinirana avtocesta + mesto je poraba čisto OK. Hitrosti niso presegale 130kmh, razen parkrat za kratek čas, s strešnim kovčkom vozim počasi.
Glede SUVov lahko pa kaj več poveš, katerega imaš v mislih. Jaz imam trenutno 2 dizel terenca, ki porabita bistveno več :) Imel sem pa tudi par bolj civilnih SUVov, pa noben ni imel ravno ugodne porabe. Razen takrat, ko sem na uvozu na avtocesto resetiral računalnik in meril samo odseke, kjer se vozi 110-130kmh :)
Polnit grem, ko posveti rezerva. V bistvu je vseeno, ker tankanje 50L traja par min. Ni to neka velika izguba časa, kot v primeru EV kjer polnjneje od 20% do 80% merimo v par 10min, raje pol urce.
Jaz se strinjam, da tankanje ni neka velika izguba časa. Samo napisal sem, da pri EV običajno te izgube sploh ni. Enostavno ne razmišljaš več o polnjenju.

Sc0ut ::
Ne, naredil sem slabih 1000km vsega skupaj. Od doma sem šel s cca. 1/4 tanka. Na pumpi sem bil 2x.
Passat 2.0 150hp
Napolnil v Sloveniji, naredil 950km po Italijanski avtocesti, kjer so hitrosti zmerne in posledično poraba okrog 4.6, potem pa sem naredil 135km iz NM v Slov Bistrico po cesti Brežice, Podčetrtek... in mi kaže da imam še vedno 200km za zvozit ob taki porabi.
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850

shmandi ::
Ja in kaj zdaj?
A ni to tema o električnih avtih?
Kot pravijo: Nije žvaka za seljaka...
Tudi električni avto ni za vsakogar.
A ni to tema o električnih avtih?
Kot pravijo: Nije žvaka za seljaka...
Tudi električni avto ni za vsakogar.

damirj79 ::
codeMonkey je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
Zakaj bi na suko polnil samo 8 ur?
Koliko pa?
Toliko kot je treba? Se sam ustavi ko pride na 80%.
Seveda se, ampak iz 20% do 80% na šuko traja precej dlje, kot pa 8ur.

Utk ::
Napolnil v Sloveniji, naredil 950km po Italijanski avtocesti, kjer so hitrosti zmerne in posledično poraba okrog 4.6,
LOL, hitrosti so "zmerne" zarad takih, ki imajo 4,6 porabo...

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
Zakaj bi na suko polnil samo 8 ur?
Koliko pa?
Toliko kot je treba? Se sam ustavi ko pride na 80%.
Seveda se, ampak iz 20% do 80% na šuko traja precej dlje, kot pa 8ur.
Ja pac traja. Bos rekel da na dopustu rabis avto 16 ur na dan, da ga lahko pustis polniti le 8 ur?

pegasus ::

Gambino ::
Ne, naredil sem slabih 1000km vsega skupaj. Od doma sem šel s cca. 1/4 tanka. Na pumpi sem bil 2x.
Torej je ta dizelca neka mala prdulja, da naredi samo 500km z enim tankom? Ja prav no, samo da vemo o čem govorimo :)
Sem že napisal v tej temi. Opel Insignia 2.0d z 8 stopenjskim avtomatikom (2019 letnik).
62 litrov tanka, povprečna poraba skupaj (pot dol, vožnja po morju, pot nazaj) cca. 7,5. Realno je treba tankat na enih 600-700km, če nočeš ravno z rezervo po svetu vozit (za razliko od EVja, se dizel ne natanka magično čez noč).
Službena Insignija 2012 160KM in 70l tankom nam je naredila od 1300km do 1500km, tako da dvomim v te podatke!

Gambino ::
Ne, naredil sem slabih 1000km vsega skupaj. Od doma sem šel s cca. 1/4 tanka. Na pumpi sem bil 2x.
Passat 2.0 150hp
Napolnil v Sloveniji, naredil 950km po Italijanski avtocesti, kjer so hitrosti zmerne in posledično poraba okrog 4.6, potem pa sem naredil 135km iz NM v Slov Bistrico po cesti Brežice, Podčetrtek... in mi kaže da imam še vedno 200km za zvozit ob taki porabi.
Seveda, pa ti imaš lahko za rezervo še kantico nafte za vsak slučaj za rezervo, če greš v neke jebine, pri EVju imaš pa sabo kaj, agregat, ki ti zasede poln prtlažnik. EVji so fajn za po mestu, pa od doma do službe, za relacije pač niso, to je zaenkrat dejastvo, fakt!

iKst_ ::
Službena Insignija 2012 160KM in 70l tankom nam je naredila od 1300km do 1500km, tako da dvomim v te podatke!
Jaz sem slišal, da so šli z istim avtomobilom enkrat na luno, pa so prišli nazaj s četrt tanka. Ne bom trdil, da je res, ampak sliši se logično.
Povprečna poraba 7,53 litra na 100km. Ampak, naj matematika ne bo ovira.
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic...

Rok Woot ::
Fakt je to da nekdo ki nima EVja govori kako tisti ki ga imamo ne hodimo na relacije.
Ja kaj a hodite? Jaz sem se z avtom pripeljal iz Grčije prejšnji mesec. Me zanimajo izkušnje, pa ne mislim ironično. Ko smo potovali, sem videl, da ima zmeraj več apartmajev polnjenje za EV vozila, tako da nismo tako daleč.

damirj79 ::
codeMonkey je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
Zakaj bi na suko polnil samo 8 ur?
Koliko pa?
Toliko kot je treba? Se sam ustavi ko pride na 80%.
Seveda se, ampak iz 20% do 80% na šuko traja precej dlje, kot pa 8ur.
Ja pac traja. Bos rekel da na dopustu rabis avto 16 ur na dan, da ga lahko pustis polniti le 8 ur?
Če si na dopustu in avta ne premakneš nikamor, potem gre. Če pa z avtom greš zjutraj na neko plažo in potem proti večeru nazaj, je pa dan malo prekratek za 16ur polnjenja.

billy ::
morje poleti je pa res idealna kombinatorika za SE + 3f polnjenje.
Ampak ker pač turistične destinacije še niso prilagojene, tega še ni, ampak sploh ni ovir da ne bi bilo tako, ker če je kaj poleti, je to sonce :)
Ampak ker pač turistične destinacije še niso prilagojene, tega še ni, ampak sploh ni ovir da ne bi bilo tako, ker če je kaj poleti, je to sonce :)

damirj79 ::
Jaz se strinjam, da tankanje ni neka velika izguba časa. Samo napisal sem, da pri EV običajno te izgube sploh ni. Enostavno ne razmišljaš več o polnjenju.
Izguba je, samo prekonvertiral si jo v nekaj drugega.. V vsakem primeru pa je avto tako za čas tankanja, kot polnjenja, nepremičnina. V prvem primeru je to 2-3min, v drugem pa pol urce do nekaj ur, odvisno kam priklopiš. Porabljen čas, da vtakneš kabel za polnjenje je identičen času, da vtakneš benz ročko v odprtino. Kaj sledi vmse pa je prilagojeno času, ki je za to potreben. Če bi tudi ICE avte tankali 5ur, bi vmes morali počet kaj drugega kot sedaj, kot pač teh 2-3minute zraven čakamo. Nekoč bodo tudi EV avti potrebovali 2-3 minute polnjenja in bomo zraven, ugani, stali in čakali.

iKst_ ::
Če bi tudi ICE avte tankali 5ur, bi vmes morali počet kaj drugega kot sedaj, kot pač teh 2-3minute zraven čakamo.
Ni treba početi nič drugega, lahko brez problema stremiš v kabel. Imaš pa seveda možnost, da avto pustiš na parkingu in prideš nazaj na polnega, vmes, ko delaš kaj bolj produktivnega.
Ja kaj a hodite? Jaz sem se z avtom pripeljal iz Grčije prejšnji mesec. Me zanimajo izkušnje, pa ne mislim ironično. Ko smo potovali, sem videl, da ima zmeraj več apartmajev polnjenje za EV vozila, tako da nismo tako daleč.
Jaz sem bil najdlje do zdaj v Berlinu. Cca. 1100km v eno smer, ampak sem se vračal čez en teden. Drugače imam pogosto poti, kjer v enem dnevu naredim 700-800km. Se pravi, 350-400km v eno smer z vmesnim postankom.
Po večjem delu EU ni nobenih težav. Vse dela kot je treba, voziš lahko normalno hitro, tudi po autobahnu.
Na Hrvaškem tudi nisem imel težav. Bosna je pa malo bolj problematična, tam moraš malo bolj splanirati postanke.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: iKst_ ()

Utk ::
Če pa z avtom greš zjutraj na neko plažo in potem proti večeru nazaj, je pa dan malo prekratek za 16ur polnjenja.
Če rabiš 16 ur polnjenja da prideš na plažo in nazaj, potem nisi tolk zgrešil samo pri nakupu avta, ampak predvsem pri izbiri nastanitve.

damirj79 ::
Če pa z avtom greš zjutraj na neko plažo in potem proti večeru nazaj, je pa dan malo prekratek za 16ur polnjenja.
Če rabiš 16 ur polnjenja da prideš na plažo in nazaj, potem nisi tolk zgrešil samo pri nakupu avta, ampak predvsem pri izbiri nastanitve.
A ti imaš navado na dopustu hoditi vedno na isto plažo?