Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

codeMonkey ::
Das v ABRP pa vidis. Jaz imam sicer nekaj nizjo porabo s svojim kot tam kaze glede na izkusnje, verjetno ker je nekoliko gostejsi promet oz. dela na cesti, ki jih ne uposteva, ne vem. Ampak spet ni tako dalec, pa se ce ti kaze visjo porabo, si varen.
maš povezan z API oz OBD? Če ga pustiš en čas, da se uči pa prav napišeš degradacijo, je še dokaj točn
Ne, nimam nic povezano ker sistem na avtu je top. Celo hitreje ti naracuna v primerjavi s Teslo, pa obdeluje bistveno vec polnilnic. Pac gledam na netu na compu, za primerjavo. Pa tudi za te potrebe imam skodin app na telefonu, ki je tudi dodelan pa se pot si na avto posljem.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

hojnikb ::
codeMonkey je izjavil:
Das v ABRP pa vidis. Jaz imam sicer nekaj nizjo porabo s svojim kot tam kaze glede na izkusnje, verjetno ker je nekoliko gostejsi promet oz. dela na cesti, ki jih ne uposteva, ne vem. Ampak spet ni tako dalec, pa se ce ti kaze visjo porabo, si varen.
maš povezan z API oz OBD? Če ga pustiš en čas, da se uči pa prav napišeš degradacijo, je še dokaj točn
Ne, nimam nic povezano ker sistem na avtu je top. Celo hitreje ti naracuna v primerjavi s Teslo, pa obdeluje bistveno vec polnilnic. Pac gledam na netu na compu, za primerjavo.
potem bi to znal bit razlog, zakaj ni točn... Js mam svojga povezanga prek API in je dokaj natančn. Res pa avto nima v osnovni nič planiranja, tko da ABRP je najbolš, kar je. On the upside, lahko ABRP nativno laufa na infotainmentu :D
#brezpodpisa

codeMonkey ::
Ko smo pa ze tu, imam tudi en manjsi minus za integrian Skodin sistem. Finta je v tem, da si za preracunavanje poti za cilj lahko das zeljo le v kilometrih, pa se to je omejeno na nekih 150 km navzgor, ali nekaj takega. Ce recimo zelim 50% SOC na cilju, moram preko telefona, ker tam pa lahko, tako kot na ABRP, izberem v procentih brez omejitev, in si pac posljem na avto.
Povej kaj te zanima. Teh 120 km/h bom verjetno ze zdrzal do Postojne :D
Lahko resetiram pri Izoli pa pogledam stanje na izvozu za Postojno. Tista voznja do AC in od AC ti samo zniza povprecje nato.
codeMonkey je izjavil:
85? Jaz mogoce lahko naredim test ko grem nazaj z obale jutri verjetno.Bi bilo super, če bi spremljal.
Povej kaj te zanima. Teh 120 km/h bom verjetno ze zdrzal do Postojne :D
Lahko resetiram pri Izoli pa pogledam stanje na izvozu za Postojno. Tista voznja do AC in od AC ti samo zniza povprecje nato.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

BlaY0 ::
codeMonkey je izjavil:
Ce je le mozno, bi jaz sel v 85 drugace. Ker ima boljsi motor in pa vecja baterija je pac vecji luksuz...
Za nekega penzionerja, ki dela recimo 100 ali max. 200 km na teden ne vem če ima smisel 85. Ja, res da ima boljši motor, je pa tudi 170 kil težji zaradi baterije in se potem to izravna pri porabi. V bistvu je učinkovitost 50-ke zaradi tege celo malenkost boljša. Ima pa še vedno 300 km dometa, kar je za SLO penzionerske razmere po moje čisto OK. Razlika v ceni je pa 10k EUR. Če ti to ni preveč, pač odcolaš in imaš 85-ko.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()

codeMonkey ::
To ze, ampak hkrati moras racunati na tipicno rabo med 20-80% SOC. Torej jemati preostalih 40% kot rezervo za obcasne potrebe prvo pa da ti pokrije vecino.

Kalibri ::
Nekje sem zasledil, da 20-80% velja za polnjenje na DC in ne na domačih polnilnicah. To drži?
Kakšne so cene na zunanjih polnilnicah? ABRP kaže, da so od cca 0.5 do ccaa 1.0 EUR in še čez na kWh. Primerjivo z bencinom je vsaj na hitrih polnilnicah to bistveno dražje.
Kakšne so cene na zunanjih polnilnicah? ABRP kaže, da so od cca 0.5 do ccaa 1.0 EUR in še čez na kWh. Primerjivo z bencinom je vsaj na hitrih polnilnicah to bistveno dražje.

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
85? Jaz mogoce lahko naredim test ko grem nazaj z obale jutri verjetno.Bi bilo super, če bi spremljal.
Sem izmeril od prvega kroznega za Izolo pa do izvoza za Postojno. Tempomat na 120 km/h in pac po omejitvah kjer so znizane. Ne vem koliko ti pomaga, ker je kar nekaj del na cesti, pa skozi tunel se je vozilo 60 km/h zaradi del, in torej ni cisto merodajno.
19 stopinj
Povprecna poraba 20,0 kWh/100 km
Cas 39 min
62 km
Povprecna hitrost 94 km/h
Zanimivo da sem potem picil naprej s 135-145 in je na Barju padlo povprecje na 18,5.
Drugace je bila pa pot z morja (Medulin-Dunaj) top. Sem se kar malo silil, da se ustavim samo enkrat (Ionity pri MB), tudi opozorila za utrujenost sem ze dobival. Na koncu pol ure pavze za 600 km dolgo pot, kjer sem moral povecati limit z 80% na 90, da sem v miru koncal s hranjenjem. Z mulci bi rajsi razdelil na dve polnjenji. Sicer pa vse prazno na polnilnicah. To pa tudi pomeni da vsaj zdaj, ko se ni take degradacije, polnim lahko tudi le doma, ce se ustavim pri Mariboru (kar vecinoma naredimo), in tako pridem z morja na Dunaj tudi brez javnih polnilnic. Ocitno ne gremo nazaj na ICE. Mogoce za kak poseben avtomobil, za hobi, ampak drugace pa ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

JGandolfini ::
Povprečje ti je padlo, ker si se do Postojne vzpel na cca. 550 m nadmorske višine, do Barja pa spustil.

codeMonkey ::
Vem, ampak vseeno je bila voznja po AC in pri visji hitrosti. Pac cisto kot zanimivost kam prides s povprecjem pri LJ.

6151 ::
Nekje sem zasledil, da 20-80% velja za polnjenje na DC in ne na domačih polnilnicah. To drži?
Kakšne so cene na zunanjih polnilnicah? ABRP kaže, da so od cca 0.5 do ccaa 1.0 EUR in še čez na kWh. Primerjivo z bencinom je vsaj na hitrih polnilnicah to bistveno dražje.
Načeloma je OK karkoli do 80% za dnevno vožnjo (ajde, pod nekih 7% nima smisla hodit ker imaš tam že power limit)
Cene na AC polnilnicah so okrog 20-35 centov/kWh, za DC polnjenje pa lahko pričakuješ med 35 in 45 centov/kWh (ionity in tesla), na kakih obskurnih DC pumpah pa tudi prek 70 centov/kWh
Najdražje kar sem filal je bil 45c/kWh lidl.
7900X3D | 32GB | 6800 | 4 TB

telexdell ::
Nekje sem zasledil, da 20-80% velja za polnjenje na DC in ne na domačih polnilnicah. To drži?
Kakšne so cene na zunanjih polnilnicah? ABRP kaže, da so od cca 0.5 do ccaa 1.0 EUR in še čez na kWh. Primerjivo z bencinom je vsaj na hitrih polnilnicah to bistveno dražje.
cena polnjenja je povsem primrljiva z vsakim drugim artiklom, ko pride na trg. Na začetku je pač treba pokriti stroške razvoja, investicije, amotizacije... in pričakovan profit. Ko pokriješ tiste začetne stroške cene padajo in na koncu ostane le še profit (poleg fiksnih stroškov+ stroškov produkta). Za razliko od socialistov kapitalist ve, da lahkov vzameš zase le delček celote, če želiš da sistem funkcionira (taubi nam pobira vse in še več, saj se mu jebe, če bo sistem špilal še potem, ko se bo zadnjič usral kot premier). Posledično bodo padale cene polnjenje na resnih polnilnicah (Tesla, Ionity...). Na obskurnih, katere si bodo lastili energetski geniji tipa taubi pa...( se bodo napajali nasprotniki EV).
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::
cena polnjenja je povsem primrljiva z vsakim drugim artiklom, ko pride na trg. Na začetku je pač treba pokriti stroške razvoja, investicije, amotizacije... in pričakovan profit.
Joj, daj nehaj nakladat in reci bobu bob.
Ja, cene polnjenja na nekaterih polnilnicah so oderuske in vcasih na kilometer voznje EVji stanejo vec, ce polnis na taksnih polnilnicah.

iKst_ ::
Stanejo več od česa? Od 1.6 dizla s 105 konji, ki ga tankaš na lokalni pumpi? Ali od primerljivo zmogljivega bencinarja, ki ga tankaš v Švici na avtocesti?
Jaz več kot 70c na kWh še nisem videl. Mogoče obstajajo tudi takšne polnilnice, ampak so zelo redke. To je cca. 14€ na 100km, kar je še vedno relativno ugodno v primerjavi z ICE.
Jaz več kot 70c na kWh še nisem videl. Mogoče obstajajo tudi takšne polnilnice, ampak so zelo redke. To je cca. 14€ na 100km, kar je še vedno relativno ugodno v primerjavi z ICE.

codeMonkey ::
Kaj mas s temi primerljivo zmogljivimi forami? Ce imas BEV mocnejsi, kar res ni tezko, to se ne pomeni, da bi imel alternativo tudi tako. Mislim, kot da je bil prej na vsakem vogalu en BMW M3.
Pac dolga voznja po AC je draga, in pri obeh pogonih varcujes, ce nafilas na polno doma. Samo da pri ICE naredis precej vec kilometrov, preden moras nekam na AC tankati, da te oberejo. Je pa tudi res, da z dobrim EVjem prides z enim polnjenjem na Ionityu, Tesli ipd. ze kar dalec. Pa tudi vseeno ti je, ce das slucajno kdaj nekaj vec.
Pac dolga voznja po AC je draga, in pri obeh pogonih varcujes, ce nafilas na polno doma. Samo da pri ICE naredis precej vec kilometrov, preden moras nekam na AC tankati, da te oberejo. Je pa tudi res, da z dobrim EVjem prides z enim polnjenjem na Ionityu, Tesli ipd. ze kar dalec. Pa tudi vseeno ti je, ce das slucajno kdaj nekaj vec.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

iKst_ ::
codeMonkey je izjavil:
Kaj mas s temi primerljivo zmogljivimi forami? Ce imas BEV mocnejsi, kar res ni tezko, to se ne pomeni, da bi imel alternativo tudi tako. Mislim, kot da je bil prej na vsakem vogalu en BMW M3.
Primerja se primerljive produkte, sicer nima smisla primerjati. Moj ebike ima veliko nižjo porabo kot Tesla, je praktično zastonj.
Drugače nikjer nisem napisal, da je treba primerjati EVje z BMW M3. Samo pravim, da je neumno primerjati porabo mestnih malčkov in ceno bencina na lokalni pumpi z večjimi EVji in ceno elektrike na nekih obskurnih polnilnicah.
Pač, polnjenje EVja za 1€ na kWh je tako, kot, če v bencinarja naliješ 100 oktanca na najdražji pumpi na avtocesti. Drago, ampak realno tega skorj nihče ne počne.
Pac dolga voznja po AC je draga, in pri obeh pogonih varcujes, ce nafilas na polno doma. Samo da pri ICE naredis precej vec kilometrov, preden moras nekam na AC tankati, da te oberejo. Je pa tudi res, da z dobrim EVjem prides z enim polnjenjem na Ionityu, Tesli ipd. ze kar dalec. Pa tudi vseeno ti je, ce das slucajno kdaj nekaj vec.
Ni draga, še vedno bistveno cenejša kot vožnja na bencin ali nafto. Samo izgleda drago, ker EVje doma polnimo napol zastonj.

codeMonkey ::
Drugače nikjer nisem napisal, da je treba primerjati EVje z BMW M3.
Malo karikiram, ampak deloma si. Ker s tem nekako namigujes da ce zdaj nekdo kupi Elroqa 85 s 286 KM, je prej tudi vozil avto s tako mocjo. Torej Elroqa kupuje nekdo, ki mu niti Octavia RS ni bila dovolj. Kaj sele potem kaksen Volvo EX30 z dvema motorjema, ko jih ima 422, Tesle AWD...
Pac moc z BEV pride, posebej pa pri AWD, in precej hitro pri prehodu na BEV koncas s precej vec moci kot prej, pa to ne pomeni, da si prej zelel imeti tak avtomobil, zato pac to ne more biti kriterij za kar vse primerjave, ker ni realno.
Torej, ko govorimo o stroskih, tega ne mores tako jemati, ker je pac napacna logika. Ce pa govorimo o primerjavi s tehnicnega vidika BEV vs. ICE in kaj dobis z enim in drugim, pa izpostavljanje te karakteristike ima smisel.

Gregor P ::
Sem že načel to temo; gledam ponudbe EV in npr. ne najdem točnih informacij o vgrajenem e-motorju in proizvajalcu baterij ipd.
Recimo, če vzamem za primer zgornjo Škodo Elroq, vse kar uspem izvedeti o bateriji je, da je proizvajalec lahko LG, CATL, Samsung SDI, ali Panasonic; o e-motorju pa samo, da je bojda PMSM (ter moči in različice), nikjer - vsaj na prvi pogled - na piše, kdo točno jih proizvaja.
Kje vi najdete te informacije?
Recimo, če vzamem za primer zgornjo Škodo Elroq, vse kar uspem izvedeti o bateriji je, da je proizvajalec lahko LG, CATL, Samsung SDI, ali Panasonic; o e-motorju pa samo, da je bojda PMSM (ter moči in različice), nikjer - vsaj na prvi pogled - na piše, kdo točno jih proizvaja.
Kje vi najdete te informacije?

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::
Stanejo več od česa? Od 1.6 dizla s 105 konji, ki ga tankaš na lokalni pumpi? Ali od primerljivo zmogljivega bencinarja, ki ga tankaš v Švici na avtocesti?
Vseeno s cim primerjas. Lahko vzames avto, ki pije 7 l/100 km ali pa taksnega, ki pije 5 l/100 km.
Jaz več kot 70c na kWh še nisem videl. Mogoče obstajajo tudi takšne polnilnice, ampak so zelo redke. To je cca. 14€ na 100km, kar je še vedno relativno ugodno v primerjavi z ICE.
Pri ceni 0.7 EUR na kWh te pride 100km med 11 in 12 EUR (16 - 18kWh porabe), bencin pa med 7 in 10 EUR (5 - 7 litrov porabe). Al sem pa jaz nekaj cist narobe racunal?

endelin ::
Ker bmw m3 pije tako zelo pri teh hitrostih s katerimi se vozijo EVjaši
kaj mislite da bmw m3 kuri 15 litrov pri konstantnih 130kmh?


Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()

Utk ::
Sem že načel to temo; gledam ponudbe EV in npr. ne najdem točnih informacij o vgrajenem e-motorju in proizvajalcu baterij ipd.
Recimo, če vzamem za primer zgornjo Škodo Elroq, vse kar uspem izvedeti o bateriji je, da je proizvajalec lahko LG, CATL, Samsung SDI, ali Panasonic; o e-motorju pa samo, da je bojda PMSM (ter moči in različice), nikjer - vsaj na prvi pogled - na piše, kdo točno jih proizvaja.
Kje vi najdete te informacije?![]()
Zakaj zaboga se ti s tem obremenjuješ? Kje pa najdeš informacijo kje je narejena sklopka za audi a6?

Snajper_ ::

codeMonkey ::
Sploh ko mu visi na odbijacu :) mogoce je pa to fora voznikov bmw. Zelijo porabo priusa, ljudje se jim pa umikajo ko se jim na odbijac lepijo.
Pac na AC ne bo kuril kor Octavia 1,6 TDI
Pac na AC ne bo kuril kor Octavia 1,6 TDI
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

pegasus ::
Teli škodini elroki in enjaki ... to je ekvivalent id3 in id4, da? Škoda še nima id7 "superb" alternative?

codeMonkey ::

Gregor P ::
Sem že načel to temo; gledam ponudbe EV in npr. ne najdem točnih informacij o vgrajenem e-motorju in proizvajalcu baterij ipd.
Recimo, če vzamem za primer zgornjo Škodo Elroq, vse kar uspem izvedeti o bateriji je, da je proizvajalec lahko LG, CATL, Samsung SDI, ali Panasonic; o e-motorju pa samo, da je bojda PMSM (ter moči in različice), nikjer - vsaj na prvi pogled - na piše, kdo točno jih proizvaja.
Kje vi najdete te informacije?![]()
Zakaj zaboga se ti s tem obremenjuješ? Kje pa najdeš informacijo kje je narejena sklopka za audi a6?
Pusti ostalim, zakaj se s čim obremenjujejo, in pa sklopka ni enako (e-)motor.
P.S.: sicer pa za npr. sklopke za Škode Superb v 5 sekundah najdem, da jih dela / je delal LuK (Clutch Systems/Kupplungsbau).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

Utk ::
P.S.: sicer pa za npr. sklopke za Škode Superb v 5 sekundah najdem, da jih dela / je delal LuK (Clutch Systems/Kupplungsbau).
To ti ne garantira niti 1%, da boš dobil Luk.
Če misliš da ti bo prodajalec v salonu garantiral katero sklopko boš dobil v avtu, ki ga dobiš čez 3 mesece, si pa tudi neverjeten...
Pusti ostalim, zakaj se s čim obremenjujejo, in pa sklopka ni enako (e-)motor.
Sej tudi cel motor za audija komot dobiš iz Indije, in pol kurca ne moreš naredit glede tega.

Gregor P ::
Čemu si zapisal sedaj ta brezpredmeten komentar, ki ni nikomur v pomoč?!? Mar ni škoda tvojega in našega časa za to

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::
Nah, neumnežu razlagat kako je neumen mi je zmeraj v veselje.
Sam si ugotovil, da je lahko 5 različnih dobaviteljev, in ti bi zdaj rad vedel kaj točno, pri naročilu avta od katerega boš dobil?
Sam si ugotovil, da je lahko 5 različnih dobaviteljev, in ti bi zdaj rad vedel kaj točno, pri naročilu avta od katerega boš dobil?

iKst_ ::
Pri ceni 0.7 EUR na kWh te pride 100km med 11 in 12 EUR (16 - 18kWh porabe), bencin pa med 7 in 10 EUR (5 - 7 litrov porabe). Al sem pa jaz nekaj cist narobe racunal?
Tvoj izračun je pravilen, če primerjaš avtomobile, ki pijejo 5-7 litrov in jih tankaš izven avtoceste v Sloveniji, na Hrvaškem ali drugi državi, kjer je gorivo poceni. Takoj, ko ti avto pije 8 litrov in tankaš npr. v Avstriji na avtocesti, se tehtnica prevesi na stran EV. Enako se tehtnica prevesi, če tankaš na normalnih polnilnicah, ki za kWh računajo 40-45 centov.

codeMonkey ::
nikjer - vsaj na prvi pogled - na piše, kdo točno jih proizvaja.
Ocitno imas tezave z uporabljanjem iskalnika. Motor izdeluje Volkswagen Group Components v Nemciji.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Gregor P ::
Hvala. To je odgovor, ki sem ga pričakoval (ne pa neprimerni in nepotrebni izpadi Utk-ja); da VW sam dela svoje električne motorje. In v tem primeru je njihov motor tudi v e-Škodah&Co.
Zdaj pa, kdo jim dela baterije oz. ali drži, da je proizvajalcev več in kako lahko to pred nakupom preveriš?
In potem je treba pridobiti enake tehnične specifikacije za ostale proizvajalce EV.
(to ne mislim da mi sedaj na forumu iščemo, ampak je bistvena poanta v tem, da ima to prodajalec vzorno navedeno)

Zdaj pa, kdo jim dela baterije oz. ali drži, da je proizvajalcev več in kako lahko to pred nakupom preveriš?
In potem je treba pridobiti enake tehnične specifikacije za ostale proizvajalce EV.
(to ne mislim da mi sedaj na forumu iščemo, ampak je bistvena poanta v tem, da ima to prodajalec vzorno navedeno)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

codeMonkey ::
Tudi za tisto najdes. Se pa zadeve menjajo. Pri Skodi so ravno zamenjali proizvajalca. Ampak, to imas ocitno neko posebno veselje gledati, ljudje se s tem ne ukvarjajo. Niti se niso pri ICE, zato ce namigujes, da pa je pri EV to problem - ni (niti ni nic kaj drugace)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Utk ::
To ni odgovor, ki ti karkoli garantira.
APP 310
The MEB platform is supported by the APP 310 electric motor, which is a permanent magnet brushless motor. Fully developed by Volkswagen, the name "APP" derives from the arrangement of the motor and the gearbox in parallel with the axle, while "310" references its maximum torque of 310 N?m (31.6 kg?m; 229 lb?ft). Maximum torque is achieved at a low engine speed, which means that a 1-speed gearbox is sufficient for the entire rotational speed range. Together with the gearbox, the motor weighs only around 90 kg (200 lb).[43]
The motor is produced at component sites in Kassel, Germany and Tianjin, China, while the rotor and stator are produced in Italy by Eurotranciatura S.p.a..
APP 550
The APP 550 was unveiled in April 2023 and delivers 550 N?m (56.1 kg?m; 406 lb?ft), as the naming scheme suggests. It is the same size as the APP 310. According to a press release the efficiency has been increased through an improved inverter.[44]
Odvisno od točnega modela, moči in opreme, je lahko tudi not tudi starejši motor "made in čajna" (predstavljaj si Trumpov naglas, da te še bolj zadene).
Pa tudi nov je lahko že jutri narejen na kitajskem in uvožen v Evropo, nikjer ne piše da ne more bit. No, v bistvu ti lahko cel id5 narejen na kitajskem dostavijo v Evropo, pa kaj boš naredu?
APP 310
The MEB platform is supported by the APP 310 electric motor, which is a permanent magnet brushless motor. Fully developed by Volkswagen, the name "APP" derives from the arrangement of the motor and the gearbox in parallel with the axle, while "310" references its maximum torque of 310 N?m (31.6 kg?m; 229 lb?ft). Maximum torque is achieved at a low engine speed, which means that a 1-speed gearbox is sufficient for the entire rotational speed range. Together with the gearbox, the motor weighs only around 90 kg (200 lb).[43]
The motor is produced at component sites in Kassel, Germany and Tianjin, China, while the rotor and stator are produced in Italy by Eurotranciatura S.p.a..
APP 550
The APP 550 was unveiled in April 2023 and delivers 550 N?m (56.1 kg?m; 406 lb?ft), as the naming scheme suggests. It is the same size as the APP 310. According to a press release the efficiency has been increased through an improved inverter.[44]
Odvisno od točnega modela, moči in opreme, je lahko tudi not tudi starejši motor "made in čajna" (predstavljaj si Trumpov naglas, da te še bolj zadene).
Pa tudi nov je lahko že jutri narejen na kitajskem in uvožen v Evropo, nikjer ne piše da ne more bit. No, v bistvu ti lahko cel id5 narejen na kitajskem dostavijo v Evropo, pa kaj boš naredu?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

Gregor P ::
codeMonkey je izjavil:
Tudi za tisto najdes. Se pa zadeve menjajo. Pri Skodi so ravno zamenjali proizvajalca. Ampak, to imas ocitno neko posebno veselje gledati, ljudje se s tem ne ukvarjajo. Niti se niso pri ICE, zato ce namigujes, da pa je pri EV to problem - ni (niti ni nic kaj drugace)
Res ne vem za ostale. Ampak za mene je recimo bil zelo pomemben podatek v "starih časih" ali je imel Volvo Renaultov ali VW motor v sebi ipd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Tudi za tisto najdes. Se pa zadeve menjajo. Pri Skodi so ravno zamenjali proizvajalca. Ampak, to imas ocitno neko posebno veselje gledati, ljudje se s tem ne ukvarjajo. Niti se niso pri ICE, zato ce namigujes, da pa je pri EV to problem - ni (niti ni nic kaj drugace)
Res ne vem za ostale. Ampak za mene je recimo bil zelo pomemben podatek v "starih časih" ali je imel Volvo Renaultov ali VW motor v sebi ipd.
Zaradi nekih gostilnskih debat kateri je boljsi, ali znas zdaj nasteti tehnicne in tehnoloske razlike?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Gregor P ::
Zdaj se tako obnašate kot da je popolnoma vseeno, ali je vgrajen elektromotor izdelan v Nemčiji (npr. neposredno pri VW, Mercedesu ipd.) ali na Kitajskem (in spet, kje na Kitajskem)?
... in da, je bila razlika med Renaultovim in VW motorjem. Sem zunaj sedaj na poti, morda napišem kasneje bistvene razlike, ali pa če sami pogooglate vmes ;)

... in da, je bila razlika med Renaultovim in VW motorjem. Sem zunaj sedaj na poti, morda napišem kasneje bistvene razlike, ali pa če sami pogooglate vmes ;)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

Utk ::
Če nimaš še statistike okvar vwjev po dobaviteljih, ti tudi vsi drugi podatki bolj malo pomagajo.

codeMonkey ::
... in da, je bila razlika med Renaultovim in VW motorjem. Sem zunaj sedaj na poti, morda napišem kasneje bistvene razlike, ali pa če sami pogooglate vmes ;)
Mene bolj zanima kako to ves ko ga kupujes. Ker ce bos zdaj zavil debato v neke stare rabljene avtomobile, kjer si sel do mehanika ter vprasal za 10 let star avto, no to bos imel tudi za BEV, ko bo star. Ampak, ti si omenjal nova vozila.
Meni dejstvo, da je motor kitajski, ne pove nicesar. Je pa fino vedeti kateri proizvajalec ga je sposoben sam razviti ter optimizirati pogon, in kateri je samo nekaj skupaj dal. Bistveno pomembnejsi podatek od lokacije izdelave motorja. Ampak to se pozna ze brez studiranja, ce samo nekaj testov pogledas.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Kalibri ::
Stanejo več od česa? Od 1.6 dizla s 105 konji, ki ga tankaš na lokalni pumpi? Ali od primerljivo zmogljivega bencinarja, ki ga tankaš v Švici na avtocesti?
Jaz več kot 70c na kWh še nisem videl. Mogoče obstajajo tudi takšne polnilnice, ampak so zelo redke. To je cca. 14€ na 100km, kar je še vedno relativno ugodno v primerjavi z ICE.
To je točno x2 proti ICE in ne, ni ugodno.

red_baron ::
Mislim da so od VW motorji kar dobriin tudi baterije.
Navsezadnje so prvi ID sedaj že 5let na cesti na YT je pa za na prste ene roke prešti videi o motorju ali bateriji da bi ju kdo razdrl ali bili v okvari.
Navsezadnje so prvi ID sedaj že 5let na cesti na YT je pa za na prste ene roke prešti videi o motorju ali bateriji da bi ju kdo razdrl ali bili v okvari.

kow ::
No, ja. Saj jih je bilo bolj malo prodanih. Cirka 60k na leto ID3 (v EU). ID4 v podobnih stevilkah. Nekje 2022-2023 je bil prelom, ko je VW zacel prodajati konkretne stevilke.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

DamijanD ::
Pri ceni 0.7 EUR na kWh te pride 100km med 11 in 12 EUR (16 - 18kWh porabe), bencin pa med 7 in 10 EUR (5 - 7 litrov porabe). Al sem pa jaz nekaj cist narobe racunal?
Tvoj izračun je pravilen, če primerjaš avtomobile, ki pijejo 5-7 litrov in jih tankaš izven avtoceste v Sloveniji, na Hrvaškem ali drugi državi, kjer je gorivo poceni. Takoj, ko ti avto pije 8 litrov in tankaš npr. v Avstriji na avtocesti, se tehtnica prevesi na stran EV. Enako se tehtnica prevesi, če tankaš na normalnih polnilnicah, ki za kWh računajo 40-45 centov.
Ampak verjetno je na cesti več avtov v rangu 5-7 litrov, kot v 8+ In žal je tako, da če delaš kakšen malo daljši trip, se boš z EVjem primoran ustaviti za polnjenje, medtem, ko (dizl) ICE pa lahko celo pot opravi brez tankanja, tako da lahko tankaš prej in potem izven AC.
Z drugimi besedami pri kakšnih takšnih vožnjah, je lahko EV vožnja dražja. Ampak, ker so take vožnje bolj izjema - je EV še vedno bistveno bistveno bolj ugoden (če ga imaš možnost polniti doma).

BigWhale ::
Tvoj izračun je pravilen, če primerjaš avtomobile, ki pijejo 5-7 litrov in jih tankaš izven avtoceste v Sloveniji, na Hrvaškem ali drugi državi, kjer je gorivo poceni. Takoj, ko ti avto pije 8 litrov in tankaš npr. v Avstriji na avtocesti, se tehtnica prevesi na stran EV. Enako se tehtnica prevesi, če tankaš na normalnih polnilnicah, ki za kWh računajo 40-45 centov.
Avtomobilov, ki pijejo 8l po AC je danes v bistvu malo. In ce gres z bencinarjem na morje, ponavadi tankas doma, in ne tankas na avtocesti, ker ti ni treba. Z EVjem se ti pa precej hitro zgodi, da enostavno moras tankati na eni izmed drazjih polnilnic. All in all, ce EVja tankas doma bo prakticno vedno cenejsi od klasike. To je jasno.
Kar ne spremeni dejstva, da so nekatere poti z EVje lahko obcutno drazje.

pegasus ::
Business opportunity :)
Kolk je input parameter space velik? Verjetno so cene na polnilnicah različne od različnih naročnin, članarin, kartic, ipd? Vsaj ionity sem videl da ima nekaj takega...
Kolk je input parameter space velik? Verjetno so cene na polnilnicah različne od različnih naročnin, članarin, kartic, ipd? Vsaj ionity sem videl da ima nekaj takega...

iKst_ ::
Avtomobilov, ki pijejo 8l po AC je danes v bistvu malo. In ce gres z bencinarjem na morje, ponavadi tankas doma, in ne tankas na avtocesti, ker ti ni treba. Z EVjem se ti pa precej hitro zgodi, da enostavno moras tankati na eni izmed drazjih polnilnic. All in all, ce EVja tankas doma bo prakticno vedno cenejsi od klasike. To je jasno.
Kar ne spremeni dejstva, da so nekatere poti z EVje lahko obcutno drazje.
Nekatere poti so lahko dražje, ampak ni nujno. Se moraš v resnici kar potruditi, da zaviješ ravno na tako oderuško polnilnico. Avtomobilov, ki pijejo več kot 7 litrov je pa tudi nekaj.
Drugače pa sem ravno nazaj z dopusta z Opel Insignijo 2.0d (170 konjev, torej ni ravno nek dirkalnik). Avto je 2020 letnik, avtomatik, karavan. Skupna poraba do Rovinja in nazaj z nekaj vmesne vožnje na destinaciji je bila malenkost čez 8 litrov. Sama avtocesta verjetno malo manj, mestna vožnja malo več. Na pumpi sem se ustavil 2x, enkrat na poti tja in enkrat nazaj.
S Teslo isto relacijo naredim brez vmesnega polnjenja, ker štartam vedno s 100%, avto pa polnim v kampu, tako, da tudi nazaj pridem brez problema brez ustavljanja. Sicer se ponavadi še vseeno ustavim, ampak ne na polnilnici.

hojnikb ::
Business opportunity :)
Kolk je input parameter space velik? Verjetno so cene na polnilnicah različne od različnih naročnin, članarin, kartic, ipd? Vsaj ionity sem videl da ima nekaj takega...
piši na support, da implementirajo ta fičer. je pa res cena različna ja, ampak to se pa ze da povedat ABRP, katere kartice in naročnine maš.
#brezpodpisa

codeMonkey ::
Business opportunity :)
Kolk je input parameter space velik? Verjetno so cene na polnilnicah različne od različnih naročnin, članarin, kartic, ipd? Vsaj ionity sem videl da ima nekaj takega...
Velik, tocno zaradi tega. Ker pri teh narocninah naceloma upostevas vec poti, ne le ene. Torej vsaj povratek, ce ne recimo vec vozenj do vikenda cez poletje, ipd. Tu ti to cisto nic ne pomaga. Imas pa naceloma v avtomobilih vsaj filter ponudnikov, kar uporabis, ko imas tako narocnino, pa ti pac na ta nacin pomaga splanirati.
Business opportunity :)
Kolk je input parameter space velik? Verjetno so cene na polnilnicah različne od različnih naročnin, članarin, kartic, ipd? Vsaj ionity sem videl da ima nekaj takega...
piši na support, da implementirajo ta fičer. je pa res cena različna ja, ampak to se pa ze da povedat ABRP, katere kartice in naročnine maš.
Nice, in uporablja ta podatek za filtriranje? Ampak na koncu moras se vedno doma racunati ali se ti narocnina na neko omrezje splaca :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()