» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1275 / 1276
»»

MrStein ::

iKst_ je izjavil:


Nekatere poti so lahko dražje, ampak ni nujno. Se moraš v resnici kar potruditi, da zaviješ ravno na tako oderuško polnilnico. Avtomobilov, ki pijejo več kot 7 litrov je pa tudi nekaj.

Drugače pa sem ravno nazaj z dopusta z Opel Insignijo 2.0d (170 konjev, torej ni ravno nek dirkalnik). Avto je 2020 letnik, avtomatik, karavan. Skupna poraba do Rovinja in nazaj z nekaj vmesne vožnje na destinaciji je bila malenkost čez 8 litrov. Sama avtocesta verjetno malo manj, mestna vožnja malo več. Na pumpi sem se ustavil 2x, enkrat na poti tja in enkrat nazaj.

Stari Hyundai Accent , 105 konjev: povprečje 7,5 L/100km , na AC malenkost manj
Škoda Octavia 2021, 150 konjev, AC čez Slovenijo (poleti): 5,5 L/100km

Dizli tam 10-20% manj.

Se pa najdejo kaki SUV-i ki imajo seveda višjo porabo.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

DamijanD ::

Statistika za junij 2025 - očitno je bil nekdo na dopustu...
(številka je vrstni red v letu, količina in % je pa za junij)

codeMonkey ::

Mercedes katastrofa, Porsche se relativno dobro. Tesla po pricakovanjih, ko se je vedelo, da se caka novi Y. MEB platforma (brez Forda) 125 vse skupaj. PPE platforma skupaj skoraj 40, ce prav vidim, kar je v premium razredu cisto solidno in na vrhu.

Zgodovina sprememb…

BlaY0 ::

Ne vem če je primerjava Tesle in recimo Mercedesa v tem kontekstu sploh relevantna. Jasno da bo v EV segmentu zmagala Tesla (oziroma kmalu celo kak Kitajec), ker v drugih segmenth sploh ne sodeluje in jasno bo večina privržencev Mercedesa še vedno kupovala avte iz ne-EV segmentov. Mercedes je drugače letos prodal za četrtino več kot lani v istem času, Tesla pa je z dobrim junijem še vedno 14% pod lanskim prvim polletjem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

iKst_ ::

Hmm.

Mercedes: 6% Drop in Total Sales, 19% Drop in EVs
Mercedes sold 900,000 units in the first half of 2025, a 6% decrease compared to the same period in 2024. Out of these, only 75,700 units were electric models (-19%), representing a dismal share of just 8.5% of total sales. On the other hand, the situation is much better regarding PHEV (plug-in hybrid) sales, which remained steady at 180,800 units (0% change), making up an excellent 20% of total sales. Thus, Mercedes sold a total of 256,500 electrified models in the first half of 2025.

https://mercedesblog.com/premium-sales-...

codeMonkey ::

Mercedes v EU pac tekmuje z BMWjem, Porschejem in Audijem. Vsi omenjeni proizvajajo ICE in elektricarje. Je se tu tudi kaksen Lexus ipd., ampak vprasanje ce jih je smiselno omenjati.

Torej VAG vozila na PPE platformi so primerljiva, in ce das to skupaj, je razlika ogromna. Nisem primerjal s Teslo. Je pa to pac Slovenija, ne EU.

Pa zanimivo niti en EQE se ni prodal. Meni ni slab avtomobil (limuzina).

Zgodovina sprememb…

DamijanD ::

top 10 junij Nemčija

BlaY0 ::

Pisal sem samo za SLO trg. Mercedes ima recimo med 30 modeli samo 5 od njih iz EV segmenta, med tem ko ima Tesla izmed dveh oba. Torej razlika je 16% proti 100%.

Skratka v SLO še nekaj cajta ne bo praktično nihče kupil EV Mercedesa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

BlaY0 ::

Drugače pa Dongfeng letos že toliko kot Tesla. V SLO seveda.

codeMonkey ::

Malo mas cudno logiko. Teh pet vozil tekmuje z ostalimi ravno tako. Ce bi bilo Mercedesu vseeno bi imel le en model, ali pa se to ne. In stoji, da v BEV segmentu ne zgleda dobro.

Zgodovina sprememb…

BlaY0 ::

V SLO to ne igra vloge. Še enkrat... v SLO je letos prodal za četrt več kot lani v istem cajtu (in to jasno samo ICE oz HEV in PHEV). Jasno pa da globalno to ne pomeni nič.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

codeMonkey ::

Ko se prodajajo Taycani, Macani, Q6, A6, celo SQ6, je pac ze nek vzorec. Se pa strinjam, treba gledati vsaj EU, ce ne globalno.

Zgodovina sprememb…

BlaY0 ::

Moje pisanje je bilo od začetka usmerjeno v SLO trg, ki je specifičen in v globalu totalno nepomemben. Aja vir je pa avto sekcija GZ, če koga zanima.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

BlaY0 ::

Jaz sem mnenja, da v SLO EV Mercedesa kupijo večinoma tisti, ki imajo v garaži že enega ICE ali (P)HEV Mercedesa, češ "Ajd, da vidmo kaj je to zaeno čudo."...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

Utk ::

Zadnjič je en napisal da te v salonih silijo v EV. Seveda nič konkretno znamk, ker je to itak bullshit, ampak zadnjič sem za hec obredel kie, citroene, ople, kitajce, mazde, volvo, toyoto, morda še kaj, in več kot enega električnega ni bilo praktično nikjer, še to skrit nekje zadaj.

codeMonkey ::

Zanimivo. Na Dunaju sem sel v Skodo na Porsche Liesing ter Donaustadt in so bili polni Enyaqov pa kaksen Elroq ali dva. V primerjavi z ICE je zgledalo cisto enakovredno.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Na vsake toliko vidim zelo dolg tovorni vlak poln Mercedesov, ki šiba mimo Ljubljane proti morju. Tako da jim najbrž ne gre tako slabo :-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

DamijanD ::

BlaY0 je izjavil:

Jaz sem mnenja, da v SLO EV Mercedesa kupijo večinoma tisti, ki imajo v garaži že enega ICE ali (P)HEV Mercedesa, češ "Ajd, da vidmo kaj je to zaeno čudo."...

Sosed ima EQEja, brez kakšnega ICE v garaži...
Drugače nekaj EV mercov se vidi na cesti.

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Na vsake toliko vidim zelo dolg tovorni vlak poln Mercedesov, ki šiba mimo Ljubljane proti morju. Tako da jim najbrž ne gre tako slabo :-)

Jebeš vse statistike, človek vidi vlak vsake tolk časa.

U cant make this shit up...

Gregor P ::

Kaj je zdaj spet narobe? Ne verjameš, da vlaki peljejo Mercedese po Sloveniji ali kaj?:D

Jaz jih vidim najmanj vsak mesec tam kjer prečkam železnico in jih moram čakati; zelo verjetno pa jih transportirajo še bolj pogosto.8-)

Takole pa to zgleda:



The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Jaz verjamem da vlaki peljejo mercedese. Ne verjamem pa da lahko normalno inteligenten odrasel človek misli, da je to kakorkoli statistično pomembno in da iz tega lahko sklepa na poslovanje firme.

Zato tudi ne verjamem v normalno inteligenco tega odraslega človeka.

Gregor P ::

LOL ti pa si res nekaj posebnega:))
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Jaz verjamem da vlaki peljejo mercedese. Ne verjamem pa da lahko normalno inteligenten odrasel človek misli, da je to kakorkoli statistično pomembno in da iz tega lahko sklepa na poslovanje firme.

Zato tudi ne verjamem v normalno inteligenco tega odraslega človeka.

Na kratko; če bi poslovanje bilo tako slabo, bi teh vlakov bilo manj.8-)

Če bi Mercedes v zadnjih letih močno krčil proizvodnjo, bi se namreč to skoraj gotovo poznalo tudi na številu teh specializiranih vlakov, ki skozi Slovenijo vozijo njihove avtomobile v Luko Koper. Po javno dostopnih podatkih se čez Slovenijo še vedno pretovori približno 100.000 njihovih vozil na leto, kar se ujema z mojim (več letnim) opažanjem več vlakovnih kompozicij. Seveda transport čez Slovenijo odraža le del njihove globalne logistike, zato z enega empiričnega opažanja ne moremo kar sklepati na vse poslovne kazalnike. A v kombinaciji z uradnimi podatki o prodaji (okoli 2 mio vozil letno) in zmerno, a še vedno pozitivno dobičkonosnostjo (EBIT 13,6 mrd evrov v 2024) je utemeljeno reči, da podjetje še ne kaže znakov propadanja. Se pa lahko le strinjamo, da je Mercedes med drugim soočen tudi z "EV izzivom" kot je že bilo komentirano.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Dej, raje nehaj, samo še globjo jamo si koplješ.

Gregor P ::

Si brez komentarja torej. Tudi prav :-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Na vsake toliko vidim zelo dolg tovorni vlak poln Mercedesov, ki šiba mimo Ljubljane proti morju. Tako da jim najbrž ne gre tako slabo :-)

Seveda transport čez Slovenijo odraža le del njihove globalne logistike, zato z enega empiričnega opažanja ne moremo kar sklepati na vse poslovne kazalnike.

Nekaj sem te pa le naučil. Če te bi še učitelji kdaj malo užalili, te morda jaz ne bi zdaj rabil...

Gregor P ::

Oprosti, ampak več od osebnih žalitev od tebe tu nismo dobili. Le ti si se sposoben tako avtistično trmasto in dobesedno zabiti z glavo v vsako besedo neke anekdote, brez abstrakcije, da nisi sposoben dojeti širšega pomena komentarja. Kar je škoda po svoje, lahko bi se kdaj malo potrudil in kaj koristnega doprinesel debati. In moja empirična ugotovitev kar lepo pije vodo; dokler njihovo vlaki vozijo enako pogosto kot doslej, nam za njih skrbeti ni - in verificirani podatki pritrjujejo moji anekdoti (lastnemu opažanju) ;) ... z učitelji pa se nismo žalili, ampak smo se medsebojno spoštovali :)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

codeMonkey ::

Meni je sicer zal, ampak Mercedsu prodaja elektricarjev ne gre ravno dobro. Namenska platforma na kateri sta EQE in EQS naj bi se posodobila z lastnim pogonom, pa ce se ne motim so to odpovedali. Potem se je nekaj pricakovalo od novega CLA, kjer pa so na zalost sli v vecnamensko platformo, in po pricakovanjih, ko je avto prisel do novinarjev, ima zasnova nedopustne kompromise (prostor in sedenje na zadnji klopi npr.). Najbolj cudno pa je, da jih sisa nek BMW s svojimi vecnamenskimi platformami, ko je pol dolzine avtomobila dolg samo sprednji pokrov, pa niti frunka nima.

Imajo softver na nivoju, tudi novi pogon je baje dober, ampak na koncu kupcem ni vsec oblika limuzin, ki je prevec prilagojena za EV potrebe in prevec odstopa od klasike. Z novimi modeli bodo to popravili, samo ne bo to cez noc. Ocitno so slabo ocenili profil kupcev in mislili, da so bolj prilagodljivi pri izgledu.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

nisi sposoben dojeti širšega pomena komentarja.

Pa kak širši pomen? Nobenga širšega pomena ni, če se ti slučajno voziš ob urah ko gre mimo tovorni vlak. Lahko spremenijo malo vozni red in ne boš nikoli več videl mercedesov na vlaku, to bo pa na prodajo mercedesov vplivalo natanko 0. Morda jih bo takrat prodal 2x več kot zdaj. In tudi prepeljal po isti progi.

In moja empirična ugotovitev kar lepo pije vodo; dokler njihovo vlaki vozijo enako pogosto kot doslej, nam za njih skrbeti ni - in verificirani podatki pritrjujejo moji anekdoti (lastnemu opažanju)

Verificirani podatki pravijo to:

Mercedes: 6% Drop in Total Sales, 19% Drop in EVs

ampak na koncu kupcem ni vsec oblika limuzin, ki je prevec prilagojena za EV potrebe in prevec odstopa od klasike.

To je škoda, jaz ga bi ravno zarad tega kupil. Raje bi limuzino kot SUV, če že ne morejo naredit "športnega" karavana, ampak vseeno pa mora imet avto nek primeren prostor za svojo dolžino in ceno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

Evo ga karavana:
https://electrek.co/2025/07/15/mercedes...

Samo vprasanje ce je to prava oblika (pa s tem modelom so sli ze proti klasiki). Sploh pa zdaj je moda lociti luci ipd. Ze rabi facelift :D

Zgodovina sprememb…

endelin ::

Poglej kaj dobis za to ceno na ICE področju;)

Gregor P ::

codeMonkey je izjavil:

Meni je sicer zal, ampak Mercedsu prodaja elektricarjev ne gre ravno dobro. Namenska platforma na kateri sta EQE in EQS naj bi se posodobila z lastnim pogonom, pa ce se ne motim so to odpovedali. Potem se je nekaj pricakovalo od novega CLA, kjer pa so na zalost sli v vecnamensko platformo, in po pricakovanjih, ko je avto prisel do novinarjev, ima zasnova nedopustne kompromise (prostor in sedenje na zadnji klopi npr.). Najbolj cudno pa je, da jih sisa nek BMW s svojimi vecnamenskimi platformami, ko je pol dolzine avtomobila dolg samo sprednji pokrov, pa niti frunka nima.

Imajo softver na nivoju, tudi novi pogon je baje dober, ampak na koncu kupcem ni vsec oblika limuzin, ki je prevec prilagojena za EV potrebe in prevec odstopa od klasike. Z novimi modeli bodo to popravili, samo ne bo to cez noc. Ocitno so slabo ocenili profil kupcev in mislili, da so bolj prilagodljivi pri izgledu.

Da, saj s tem delom se strinjam cit. "je Mercedes med drugim soočen tudi z "EV izzivom". Sicer ne vem, če je sama oblika problem, ker roko na srce tudi v zgodovini niso bili vsi Mercedesi lepi, pa smo jih še vedno kupovali. Od njih pač pričakuješ vrhunsko izdelavo, ki odstopa od povprečja, in vsaj zadnja leta pri "klasiki" počasi nisem več občutil te "vrhunskosti" predvsem napram ostalim vozilom; "nedopustni kompromisi" so pa sploh - ravno to - nedopustni! In sedaj v času EV se to še toliko bolje pozna; zakaj točno naj bi kupil ravno njihov avto in zakaj ne rajši kaj od konkurence? Na primer pri Porscheju Taycanu si tega vprašanja nisem postavljal.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

fikus_ ::

codeMonkey je izjavil:

Meni je sicer zal, ampak Mercedsu prodaja elektricarjev ne gre ravno dobro. Namenska platforma na kateri sta EQE in EQS naj bi se posodobila z lastnim pogonom, pa ce se ne motim so to odpovedali. Potem se je nekaj pricakovalo od novega CLA, kjer pa so na zalost sli v vecnamensko platformo, in po pricakovanjih, ko je avto prisel do novinarjev, ima zasnova nedopustne kompromise (prostor in sedenje na zadnji klopi npr.). Najbolj cudno pa je, da jih sisa nek BMW s svojimi vecnamenskimi platformami, ko je pol dolzine avtomobila dolg samo sprednji pokrov, pa niti frunka nima.

Imajo softver na nivoju, tudi novi pogon je baje dober, ampak na koncu kupcem ni vsec oblika limuzin, ki je prevec prilagojena za EV potrebe in prevec odstopa od klasike. Z novimi modeli bodo to popravili, samo ne bo to cez noc. Ocitno so slabo ocenili profil kupcev in mislili, da so bolj prilagodljivi pri izgledu.


Design je Mercedes prilagodil za Kitajski trg, ker je tam dosegal dobro prodajo in dobičke. Zato za EU razmere čudno zgledajo.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

codeMonkey ::

Ne. Slo je za aerodinamiko in pac optimizarnje plaforme za BEV. Od tega so se zdaj odlocili umakniti in delati nekaj kar dela BMW. Virov je po netu dovolj.

Pa da dela ICE ni noben izgovor. Dela jih tudi VAG in BMW ter ostali.

Zgodovina sprememb…

BlaY0 ::

DamijanD je izjavil:

BlaY0 je izjavil:

Jaz sem mnenja, da v SLO EV Mercedesa kupijo večinoma tisti, ki imajo v garaži že enega ICE ali (P)HEV Mercedesa, češ "Ajd, da vidmo kaj je to zaeno čudo."...

Sosed ima EQEja, brez kakšnega ICE v garaži...
Drugače nekaj EV mercov se vidi na cesti.

Ja in? Zgoraj sem napisel "večinoma". Jasno obstajajo izjeme, ki potrjujejo pravilo.

Ja, nekaj EV Mercedesov vidiš na cesti. Ampak velika večina je še vedno ne-EV Mercedesov.

BlaY0 ::

Gregor P je izjavil:


Na kratko; če bi poslovanje bilo tako slabo, bi teh vlakov bilo manj.8-)

Manj od koliko? Koliko pa jih je bilo recimo lani? Pa predlani? Ajde, s podatki na plano da vidimo ali jih je letos več ali manj. Ti si kar od nekod potegnil, da jih je letost zadosti in to da jih je zadosti pomeni dobro poslovanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

iKst_ ::

Čakam, da avtomobilske firme uvedejo nove metrike na kvartalnih poročilih.

"Ta kvartal je Gregor P opazil 13,5% več vlakov z našimi avtomobili v primerjavi z istim kvartalom prejšnjega leta. Napovedujemo, da je bo do konca leta število vlakov povečalo za dodatnih 6%, hkrati pa bo Gregor P začel opažati tudi tovornjake na avtocesti".

Gregor P ::

BlaY0 je izjavil:

Gregor P je izjavil:


Na kratko; če bi poslovanje bilo tako slabo, bi teh vlakov bilo manj.8-)

Manj od koliko? Koliko pa jih je bilo recimo lani? Pa predlani? Ajde, s podatki na plano da vidimo ali jih je letos več ali manj. Ti si kar od nekod potegnil, da jih je letost zadosti in to da jih je zadosti pomeni dobro poslovanje.

A se vam res tega ne da na hitro pogledat na kakšen UI klepetalnik? Bo hitrejše od mene sedaj, ko moram spet priti nazaj na komp; in še na hitro lahko morda celo ovržete moje trditve ;)
Ampak okvirno ima LK z Mercedesom že nekaj let pogodbo za cca. 100k vozil letno.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

codeMonkey ::

Na koncu je ocitno VAG po res tezkem zacetku in ogromnem vlaganju od ,,dinozavrov" prisel najbolj dalec. Pocasi imamo odgovor na vprasanja iz zacetka, pa do nekje polovice starosti te teme, ko se je zares zacelo. Iz predala se torej ni potegnilo nic, razen ce se vedno ostajajo zaprti :) VAG je po petih letih z nadgradnjo MEB platforme sele zares soliden, podobno na PPE. Se je pa vmes precej dogajalo s korono, cipi in vojnami, kar je oviralo stvari. Renault je zgleda zadel s petko in ce nadaljuje ter skalira, ima tudi dober recept za naprej. BMW je zacel dobro, dokler niso pregnali Diessa, ta je pa IMO tudi precej zasluzen za danasnje stanje VAG. Tako jaz vidim to danes.

Utk ::

VW ima kar dobre modele. Diess je dobro zastavil, morda ne super speljal, ampak če takrat ne bi bilo njega, težko da bi bilo sploh kaj. Če bi se poslušalo samo sindikate in starčke.

iKst_ ::

Kako pa se Renault 5 prodaja skupno? Ima kdo številke? V Franciji vidim, da je med best sellerji. Pri nas jih na cesti ne vidim veliko.

S tanovo Katrco so pa IMHO tudi zadeli, bo pomoje prodaja precej solidna.

kow ::

VW ma sedaj ok avte. Problem je, da so avti tudi vse bolj racunalniki. Avtomatike mora biti vse vec, to je edino smiselno. Da se avto sam parkira, da te pobere zjutraj, da se sam chargea itd.

Upajmo, da so se kaj naucili s CARIAD.

Glede na taksne novice:
Volkswagen plans to cut 1,600 jobs at its troubled Cariad software division by the end of the year, representing nearly 30% of the unit's 5,900-person workforce. According to a report from Handelsblatt business daily, these reductions will primarily be implemented through redundancy programs.

Ocitno so skapirali, da imajo prevec developerjev (in prevec kompleksen software stack). Ali pa niso skapirali, ampak samo reagirajo na kurjenje denarja. Bomo videli.

iKst_ je izjavil:


S tanovo Katrco so pa IMHO tudi zadeli, bo pomoje prodaja precej solidna.


Meni je katrca premalo podobna originalu, da bi imelo ime kaj veliko smisla. Za razliko od petke.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Meni tudi ni katrca nekaj posebna, ampak ce zastavijo Twingota, kot govorijo, bo tudi ta uspesen. Na Dunaju so pa ocitno nori na petko, ker jih vidim precej tu.

Caracas ::

Pa v GB tudi

kow ::

Ne morem verjet, da ni reklame z Ali G-jem.

codeMonkey ::

To samo milenijce pokrijes. Druge pa odbijes, ker kaj je to en cudak :)

Boomerjev pa gen X ne smes zanemarit pri petki.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Evo na carwow so danes objavili test novega Mercedesa CLA. Tudi karavanska verzija je prikazana.

pegasus ::

Da ... na žalost ne pride v poštev.

deco16 ::

A so povedali tudi po kolkih vklopih se zaklene in je potrebna menjava baterije?

Namreč MB grupa je edina ki ma dokazano programske števce v svojih EVjih. Tudi če sedaj zanikajo jim nekako ne vrjamem.

kow ::

Tesla integrirala grok. Trenutno verzija je se "neuporabna" v smislu, da ni agent.

Za jesen pa se za kitajsko napovedujejo nove NMC celice z vecjo gostoto (cirka 5%). Kar pomeni, da bodo LR avtomobili dobili se nekaj 10km vecji range.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()
««
1275 / 1276
»»