» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1267 / 1276
»»

billy ::

polni se itak samo na večjih, tranzitnih, teslina, petrol, ionity...to v mestu je bz in škoda denarja.

iKst_ ::

Telexdell ti je sarkastično obrazložil, da ti ne razumeš :D če ekstrapoliramo iz 1 na 10 in iz 10 na 100, potem je v zadnjem primeru kolona 1000 EV avtov :D skoraj toliko, kot jih je v celi Sloveniji EV avtov :P


Ampak ti si pisal o 4 urah čakanja pri 10 avtomobilih. V resnici pa 4 ure čakaš pri cca. 100 avtomobilih.

Kje npr najdeš 10 polnilnih mest v kranjski gori ali bohinju? Bovcu?


Na relaciji od Ljubljane do Kranjske (dobrih 80km) imaš 2x Tesla Supercharger, en s 16 in en z 8 mesti. 1x Ionity z 8 mesti, če se ne motim. 2 ali 3 hitre Petrolove hitre polnilnice z 2-4 polnilnimi mesti.

Poleg tega imaš v Kranjski 10+ 11/22kW lokacij s skupno 30+ polnilnimi mesti.

Poleg tega ima precej hotelov in apartmajev možnost polnjenja, če ostaneš tam čez noč.

O kolapsu omrežja beremo že vsaj 10 let, zato pa so nam tudi povišali položnice, zato, da bodo dali več sredstev v posodobitev omrežja. Verjetno potrebujemo tudi kakšno dodatno JE. Ko to bo, potem tudi jaz ne vidim ovir za EV avte, poleg tega, da skrajšajo čas polnjenja na 5-10min za npr 400-500km.


Ne vem kje to bereš. Lahko daš kak konkreten članek na to temo? Pa da ni ravno iz Slovenskih Novic.

In to mora biti potem možno na vsaki polnilnici in teh polnilnic mora biti npr ena na 20km z 10 do 14 polnimi mesti, kot pišeš sam. Potem bo zadeva uporabna. Do takrat je kup kompromisov.


O kompromisih smo že veliko pisali. Tisti, ki vozimo ICE in EV ti znamo povedati, da so kompromisi pri obeh, le, da so malo različni.

Jaz nikoli nisem trdil, da kompromisov ni. Ampak zaenkrat imam z ICE precej več dela in skrbi kot z EV, če potegnem črto.

Pri se moram na 2-3 ure ustaviti za cca. 20 minut (kar v resnici počnem tudi z ICE) in to je praktično ves kompromis. Pri ICE moram namensko hoditi na pumpo 2x ali 3x na mesec, avto voziti na drage servise, se sprijazniti z dejstvom, da se bom poleti vsedel v vroč avto, pozimi pa v hladnega (Webasto sicer odpravi to zadnje, ampak spet na račun par jurjev vložka), da se peljem manj udobno in precej počasneje... Pa seveda, v končni fazi tudi precej dražje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: iKst_ ()

Gregor P ::

Ne morem si predstavljati vozila, ki ne potrebuje nobenega servisa, pa naj bo navaden MNZ/ICE, EV ali pa futuristični KITT; hudiča slednji je bil vsak dan v tovornjaku na servisu (morda zato, ker je bil na vodik) :P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

billy ::

Nekaj je vzrževalni servis, resni, ker nekaj "potrebuje" da lahko sploh normalno laufa...torej ICE olje, ipd.

Drugo pa je, servis kot posledica okvar...to pa doleti vsakega.

Gregor P ::

Lahko pa da se zgodi, da bodo ljudje na koncu vozili zelo nevarne avte, če bodo furali mantro, da njihovi avti pa ne potrebujejo nobenega servisa. Ok tehnični pregledi lahko filtrirajo del tega.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

billy ::

To je problem tehničnih pregledov potem. Ker to je ravno namen le-teh.

iKst_ ::

Gregor P je izjavil:

Ne morem si predstavljati vozila, ki ne potrebuje nobenega servisa, pa naj bo navaden MNZ/ICE, EV ali pa futuristični KITT; hudiča slednji je bil vsak dan v tovornjaku na servisu (morda zato, ker je bil na vodik) :P


Slamnati možje pa to? Kdo pravi, da EVji ne potrebujejo vzdrževanja? Vzdrževanje je, ampak manj in manj obsežno kot pri ICE.

Pri Tesli te sicer ne silijo, da jih voziš vsako leto k pooblaščencu, lahko precej narediš sam, če nimaš dveh levih rok. Filter kabine res ni problem zamenjat, pa gume prestavit, očistiti in podmazati zavorne čeljusti...

Gregor P je izjavil:

Lahko pa da se zgodi, da bodo ljudje na koncu vozili zelo nevarne avte, če bodo furali mantro, da njihovi avti pa ne potrebujejo nobenega servisa. Ok tehnični pregledi lahko filtrirajo del tega.


Možno. Ampak navodila za uporabo lahko ignoriraš ne glede na vrsto pogona.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: iKst_ ()

BigWhale ::

codeMonkey je izjavil:

Novi Leaf bo zgledal precej drugace


Jaz sem ze zacel razmisljat, da bom dal starega otrokom. :))

BigWhale ::

Gambino je izjavil:

ICE mi naredi 1500km, kar je dovolj, da bencinske postaje na dopustu ne vidim! Kakršno koli ukvarjanje z polnjenjem je že motnja in je zame nesprejemljivo, sploh če bi se moral ukvarjati, ali je to pomnilno mesto delujoče, koliko je polno .... neumnost!


Jaz priblizno enkrat mesecno delam 1200km za round trip. Za polnjenje v eno smer se moram ustavit enkrat, za nazaj je pa odvisno kako se organiziram. Lahko naredim en malo daljsi postanek ali pa dva malenkost krajsa. Za round trip, to pomeni priblizno 40 minut vec poti. A je to problem? Nah. A je sitnost? Vcasih.

Je pa res, da na koncu za "gorivo" placam manj 40 EUR. Ko v Srbiji ne bo vec zastonj super chargerja bom pa placeval cca 60 EUR, kar je se vedno precej ceneje kot bi me stala pot z mojim starim avtomobilom.

Na dopust se vecinom odpeljem tako, da pridem do cilja brez vmesnega polnjenja in grem tja kjer lahko na cilju polnim. A se moram zaradi tega kaj prilagajati? Ja, pogledat moram, ce so polnilnice na cilju in destinacije izbiram tudi s tem kriterijem. A je problem? Nah. A je sitnost? Ne vem. Mogoce.

damirj79 ::

iKst_ je izjavil:

Telexdell ti je sarkastično obrazložil, da ti ne razumeš :D če ekstrapoliramo iz 1 na 10 in iz 10 na 100, potem je v zadnjem primeru kolona 1000 EV avtov :D skoraj toliko, kot jih je v celi Sloveniji EV avtov :P


Ampak ti si pisal o 4 urah čakanja pri 10 avtomobilih. V resnici pa 4 ure čakaš pri cca. 100 avtomobilih.



V resnici je precej bolj verjetno da se EV polni precej dlje kot 25min, morda bo bolj blizu 40min, in seveda en povprečen Petrol premore 2 ali pa dejmo rečt 4 polnilna mesta, od tega eno ne deluje, eno pa polni z max 22kW. Ok saj nekaj je, ampak daleč od perfektnetga. In potem tako v gužvi, jasno, ko je gužva in dosti prometa, recimo v poletnih mesecih, tam stojiš in čakaš. V vseh ostalih mesecih pa verjetno res čakaš 10min max da prideš na vrsto.

iKst_ je izjavil:


Na relaciji od Ljubljane do Kranjske (dobrih 80km) imaš 2x Tesla Supercharger, en s 16 in en z 8 mesti. 1x Ionity z 8 mesti, če se ne motim. 2 ali 3 hitre Petrolove hitre polnilnice z 2-4 polnilnimi mesti.

Poleg tega imaš v Kranjski 10+ 11/22kW lokacij s skupno 30+ polnilnimi mesti.

Poleg tega ima precej hotelov in apartmajev možnost polnjenja, če ostaneš tam čez noč.



V kranjski gori jih je toliko? Obstaja kak zemljevid? Jaz jih najdem precej manj, ne vštete tiste od hotelov, ki niso ponavadi niti proste, ker se nekateri dobesedno zabarikadirajo nanje.

Torej predlagaš, da ko sem v Kr. gori, da si grem avto napolnit proti LJ ? Ok..

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: damirj79 ()

iKst_ ::

V resnici je precej bolj verjetno da se EV polni precej dlje kot 25min, morda bo bolj blizu 40min, in seveda en povprečen Petrol premore 2 ali pa dejmo rečt 4 polnilna mesta, od tega eno ne deluje, eno pa polni z max 22kW. Ok saj nekaj je, ampak daleč od perfektnetga. In potem tako v gužvi, jasno, ko je gužva in dosti prometa, recimo v poletnih mesecih, tam stojiš in čakaš. V vseh ostalih mesecih pa verjetno res čakaš 10min max da prideš na vrsto.


V resnici se vidi, da nimaš ravno izkušenj. Jaz imam povprečen session na superchargerjih krepko pod 20 minut.

Pa zakaj si ignoriral tistih 24 superchargerjev in 8 Ionitijev?

In še dodatno vprašanje. Kdaj si nazadnje čakal na polnilnico? Jaz sem samo enkrat v Parndorfu naletel na poln supercharger, pa sem enostavno priklopil na neko drugo polnilnico, ki je bila zraven.

Torej predlagaš, da ko sem v Kr. gori, da si grem avto napolnit proti LJ ? Ok..


Seveda. Napolniš ga na poti tja, ali na poti nazaj. Zakaj bi na vsak način rad polnil v Kranjski Gori?

damirj79 ::

iKst_ je izjavil:


Jaz imam povprečen session na superchargerjih krepko pod 20 minut.

Pa zakaj si ignoriral tistih 24 superchargerjev in 8 Ionitijev?


Ker ti si samo en, za statistiko nepomemben, kaj pa ostali? Ker superchargerji so povsod? Kaj pa kjer jih ni? Nisem jih ignoriral, ampak ker niso v Kr. Gori npr pač pa na relaciji dolgi 80km, jih nisem upošteval, čeprav imaš morda prav, saj je verjetno kakšen tudi bližje, ni nujno da moram narediti ravno 80km (v eno smer).

Gambino ::

iKst_ je izjavil:

V resnici je precej bolj verjetno da se EV polni precej dlje kot 25min, morda bo bolj blizu 40min, in seveda en povprečen Petrol premore 2 ali pa dejmo rečt 4 polnilna mesta, od tega eno ne deluje, eno pa polni z max 22kW. Ok saj nekaj je, ampak daleč od perfektnetga. In potem tako v gužvi, jasno, ko je gužva in dosti prometa, recimo v poletnih mesecih, tam stojiš in čakaš. V vseh ostalih mesecih pa verjetno res čakaš 10min max da prideš na vrsto.


V resnici se vidi, da nimaš ravno izkušenj. Jaz imam povprečen session na superchargerjih krepko pod 20 minut.

Pa zakaj si ignoriral tistih 24 superchargerjev in 8 Ionitijev?

In še dodatno vprašanje. Kdaj si nazadnje čakal na polnilnico? Jaz sem samo enkrat v Parndorfu naletel na poln supercharger, pa sem enostavno priklopil na neko drugo polnilnico, ki je bila zraven.

Torej predlagaš, da ko sem v Kr. gori, da si grem avto napolnit proti LJ ? Ok..


Seveda. Napolniš ga na poti tja, ali na poti nazaj. Zakaj bi na vsak način rad polnil v Kranjski Gori?


Jaz, ko pridem v Kranjsko Goro ne iščem mesta za polnjenje ..... z ICEjem se parkiram kamor si želim in grem naprej, kamor pač grem. Da bi se moral ukvarjat in parkirat glih tam kjer je polnilnica je potrata časa, neumnost. Pa še to ni nujno, da pomnilnica deluje oz je prosta. Ehh ..... z ICEjem sem svoboden glede na EVje, kjer moraš vedno nekaj drkat pa upat da se ti vse isteče po planu, neumnost. Zato pa večina podjetij ni šla na EVje, ker niso praktični! Še Hertz je prodal vse Tesle z razlogom verjetno!

iKst_ ::

Ker ti si samo en, za statistiko nepomemben, kaj pa ostali?


Za ostale si že zgoraj dobil podatek (23 minut). Ti pa nabijaš o 40 minutah na podlagi česa?

Ker superchargerji so povsod? Kaj pa kjer jih ni? Nisem jih ignoriral, ampak ker niso v Kr. Gori npr pač pa na relaciji dolgi 80km, jih nisem upošteval, čeprav imaš morda prav, saj je verjetno kakšen tudi bližje, ni nujno da moram narediti ravno 80km (v eno smer).


Kje pa ni hitrih polnilnic? Imaš kakšno konkretno relacijo v mislih? Za to pot od LJ do Kranjske gore sem ti naštel 5 lokacij s hitrimi polnilnicami, kar se meni ne zdi malo.

Jaz, ko pridem v Kranjsko Goro ne iščem mesta za polnjenje ..... z ICEjem se parkiram kamor si želim in grem naprej, kamor pač grem. Da bi se moral ukvarjat in parkirat glih tam kjer je polnilnica je potrata časa, neumnost. Pa še to ni nujno, da pomnilnica deluje oz je prosta. Ehh ..... z ICEjem sem svoboden glede na EVje, kjer moraš vedno nekaj drkat pa upat da se ti vse isteče po planu, neumnost. Zato pa večina podjetij ni šla na EVje, ker niso praktični! Še Hertz je prodal vse Tesle z razlogom verjetno!


Jaz tudi ne. Do Kranjske Gore in nazaj domov pridem brez težav, tudi, če grem od doma samo z 80%. Kje točno vidiš problem?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: iKst_ ()

damirj79 ::

iKst_ je izjavil:


Torej predlagaš, da ko sem v Kr. gori, da si grem avto napolnit proti LJ ? Ok..


Seveda. Napolniš ga na poti tja, ali na poti nazaj. Zakaj bi na vsak način rad polnil v Kranjski Gori?


Odgovor je zelo enostaven. Nismo vsi iz Ljubljane. No tudi iz Kr. Gore nisem :) Da pa pridem domov v Novo Gorico, grem čez vršič. In na poti nimam (skoraj) nobene hitre polnilnice... Čez LJ pa pač ne bi vozil niti mrtev. No daj mi na tej ruti najdi kako naj grem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: damirj79 ()

a_borlak ::

Gambino je izjavil:


Jaz, ko pridem v Kranjsko Goro ne iščem mesta za polnjenje ..... z ICEjem se parkiram kamor si želim in grem naprej, kamor pač grem. Da bi se moral ukvarjat in parkirat glih tam kjer je polnilnica je potrata časa, neumnost. Pa še to ni nujno, da pomnilnica deluje oz je prosta. Ehh ..... z ICEjem sem svoboden glede na EVje, kjer moraš vedno nekaj drkat pa upat da se ti vse isteče po planu, neumnost. Zato pa večina podjetij ni šla na EVje, ker niso praktični! Še Hertz je prodal vse Tesle z razlogom verjetno!


Jaz, ko pridem v Kranjsko goro tudi ne iščem mesta za polnjenje .... z EV parkiram kamor si želim in grem naprej, kamor pač grem. Da bi se moral ukvrajat in parkirat glih tam kjer je polnilnica je potrata časa, neumnost. Pa še to ni nujno, da polnilnica deluje oz je prosta. Ehh ..... z EVjem sem svoboden glede na ICEje, kjer moraš vedno nekaj drkat po servisih in upat, da ti vse steče po planu, neumnost. Zato pa večina podjetij spodbuja EVje za zaposlene, ker so za njih poceni!

Pa dodam še to, ko grem v Ljubljano v center poiščem prvo prazno polnilno mesto (včasih moram pregnati kakšnega ICEja), priklopim, opravim, grem nazaj, ker to potraja vsaj uro, sem v tem času dobil za cca 70km, kar me je stalo 3€, s tem da Jankoviču zaenkrat nisem dal še niti evra za parkiranje. To sicer ne bo potrajalo, a še vedno nekaj boljšega.

Oziroma drugače, če hočeš, lahko povsod vidiš probleme :P.

iKst_ ::

Odgovor je zelo enostaven. Nismo vsi iz Ljubljane. No tudi iz Kr. Gore nisem :)


Vem, tudi jaz nisem iz Ljubljane, očitno imam do Kranjke 100km več kot ti.

Drugače mi Google Maps pravi, da je čez Udine pot 10 minut hitrejša. Pa čez Ljubljano tudi. Izbral si najdaljšo pot.

Pa prej si omenjal trume turistov, ki naj bi se valile po najbolj prometnih cestah. Tale omenjena pot to ni, tako, da boš lahko brez težav polnil tudi na Petrolu (če bo sploh treba polniti. Načeloma večina sodobnih EVjev opravi teh 200km brez vmesnega polnjenja, tudi manjši, cenejši modeli).

ChatGPT ::

Gambino je izjavil:

iKst_ je izjavil:

V resnici je precej bolj verjetno da se EV polni precej dlje kot 25min, morda bo bolj blizu 40min, in seveda en povprečen Petrol premore 2 ali pa dejmo rečt 4 polnilna mesta, od tega eno ne deluje, eno pa polni z max 22kW. Ok saj nekaj je, ampak daleč od perfektnetga. In potem tako v gužvi, jasno, ko je gužva in dosti prometa, recimo v poletnih mesecih, tam stojiš in čakaš. V vseh ostalih mesecih pa verjetno res čakaš 10min max da prideš na vrsto.


V resnici se vidi, da nimaš ravno izkušenj. Jaz imam povprečen session na superchargerjih krepko pod 20 minut.

Pa zakaj si ignoriral tistih 24 superchargerjev in 8 Ionitijev?

In še dodatno vprašanje. Kdaj si nazadnje čakal na polnilnico? Jaz sem samo enkrat v Parndorfu naletel na poln supercharger, pa sem enostavno priklopil na neko drugo polnilnico, ki je bila zraven.

Torej predlagaš, da ko sem v Kr. gori, da si grem avto napolnit proti LJ ? Ok..


Seveda. Napolniš ga na poti tja, ali na poti nazaj. Zakaj bi na vsak način rad polnil v Kranjski Gori?


Jaz, ko pridem v Kranjsko Goro ne iščem mesta za polnjenje ..... z ICEjem se parkiram kamor si želim in grem naprej, kamor pač grem. Da bi se moral ukvarjat in parkirat glih tam kjer je polnilnica je potrata časa, neumnost. Pa še to ni nujno, da pomnilnica deluje oz je prosta. Ehh ..... z ICEjem sem svoboden glede na EVje, kjer moraš vedno nekaj drkat pa upat da se ti vse isteče po planu, neumnost. Zato pa večina podjetij ni šla na EVje, ker niso praktični! Še Hertz je prodal vse Tesle z razlogom verjetno!


Tudi jaz z EVjem ne iscem polnilnice v Kranjski gori. Niti drugje na cilju je ne. Se manj je pa treba drkat karkoli. Ko sem ga kupil sem nastavil parametre za na igacijo in od takrat naprej ne drkam nic, polnilnic ne iscem. Nastavljeno imam, da na cilj pridem s 30% baterije, da na cilju ne rabim iskati polnilnice. Ce je tam super, ce ni, ni panike, ko grem naprej pac nekje ob poti dofilam. Ce grem zjutraj naprej, pac ne spijem kave v hotelu, ampak jo nekje ob poti. Tistih 20min, da napolni.
Da bi kaj drkal in niskal, nikoli. Avto zrihta vse sam. Pa za info, v nasi firmi imamo 30 avtov, polovica je ze elektricnih. Sedaj prakticno vsak, ki je na vrsti za novega, izbere EV...

damirj79 ::

iKst_ je izjavil:

Odgovor je zelo enostaven. Nismo vsi iz Ljubljane. No tudi iz Kr. Gore nisem :)


Vem, tudi jaz nisem iz Ljubljane, očitno imam do Kranjke 100km več kot ti.

Drugače mi Google Maps pravi, da je čez Udine pot 10 minut hitrejša. Pa čez Ljubljano tudi. Izbral si najdaljšo pot.

Pa prej si omenjal trume turistov, ki naj bi se valile po najbolj prometnih cestah. Tale omenjena pot to ni, tako, da boš lahko brez težav polnil tudi na Petrolu (če bo sploh treba polniti. Načeloma večina sodobnih EVjev opravi teh 200km brez vmesnega polnjenja, tudi manjši, cenejši modeli).


Poleti čez LJ je do Kr. Gore sigurno najslabša izbira. Čez Udine imam cestnino :) čez Vršič je pot prijetna, poleti pa tudi najhitrejša, preizkušeno. Vem da gor in dol EV opravi BP, če pa, in večinoma prespimo in gremo vedno kar precej naokoli tudi v Avstrijo, potem smo pa že tu. Očitno ni tako brezskrbno, da meni avto narekuje kje se bom peljal in ne jaz.

telexdell ::

a_borlak je izjavil:



Jaz, ko pridem v Kranjsko goro tudi ne iščem mesta za polnjenje .... z EV parkiram kamor si želim in grem naprej, kamor pač grem....

Pol pa zaradi takih, vidiš avtomobile na travnikih, intervencijskih poteh, na otokih sredi ceste...ker pač parkirajo kjer želijo. Mi ostali pač krožimo tako dolgo, da najdemo prosto parkirno mesto namenjeno za naš tip vozila. Če ga ne najdemo pač ustavimo toliko, da žena izstopi in lahko gre na stranišče mi pa krožimo naprej... Pa seveda si mislimi- le kak pacient je parkiral tam ali tam.

Drugače pa- če se odpraviš od doma 100+km daleč se verjetno ne zato, da se boš na cilju obrnil in hotel biti čim prej doma. Če pa boš ostal na cilju nekaj časa je pa praktično v vsakem kraju v Sloveniji neka javna polnilnica moči vsaj 11 kW. Tu pa v 2 urah napolniš več kot dovolj, da se lahko vrneš 100 km nazaj domov. Z vstavljanjem kabla v polnilnico izgubiš ravno toliko časa kot vstavljanje ročke v IC. S plačevanjem porabiš enako ali še manj časa. Prihraniš pa pot na črpalko.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

iKst_ ::

damirj79 je izjavil:

[
Poleti čez LJ je do Kr. Gore sigurno najslabša izbira. Čez Udine imam cestnino :) čez Vršič je pot prijetna, poleti pa tudi najhitrejša, preizkušeno. Vem da gor in dol EV opravi BP, če pa, in večinoma prespimo in gremo vedno kar precej naokoli tudi v Avstrijo, potem smo pa že tu. Očitno ni tako brezskrbno, da meni avto narekuje kje se bom peljal in ne jaz.


Če greste v Avstrijo imaš okrog Beljaka en kup hitrih polnilnic. Če prespite v Kranjski imaš verjetno tudi možnost polnjenja čez noč.

Gambino ::

a_borlak je izjavil:

Gambino je izjavil:


Jaz, ko pridem v Kranjsko Goro ne iščem mesta za polnjenje ..... z ICEjem se parkiram kamor si želim in grem naprej, kamor pač grem. Da bi se moral ukvarjat in parkirat glih tam kjer je polnilnica je potrata časa, neumnost. Pa še to ni nujno, da pomnilnica deluje oz je prosta. Ehh ..... z ICEjem sem svoboden glede na EVje, kjer moraš vedno nekaj drkat pa upat da se ti vse isteče po planu, neumnost. Zato pa večina podjetij ni šla na EVje, ker niso praktični! Še Hertz je prodal vse Tesle z razlogom verjetno!


Jaz, ko pridem v Kranjsko goro tudi ne iščem mesta za polnjenje .... z EV parkiram kamor si želim in grem naprej, kamor pač grem. Da bi se moral ukvrajat in parkirat glih tam kjer je polnilnica je potrata časa, neumnost. Pa še to ni nujno, da polnilnica deluje oz je prosta. Ehh ..... z EVjem sem svoboden glede na ICEje, kjer moraš vedno nekaj drkat po servisih in upat, da ti vse steče po planu, neumnost. Zato pa večina podjetij spodbuja EVje za zaposlene, ker so za njih poceni!

Pa dodam še to, ko grem v Ljubljano v center poiščem prvo prazno polnilno mesto (včasih moram pregnati kakšnega ICEja), priklopim, opravim, grem nazaj, ker to potraja vsaj uro, sem v tem času dobil za cca 70km, kar me je stalo 3€, s tem da Jankoviču zaenkrat nisem dal še niti evra za parkiranje. To sicer ne bo potrajalo, a še vedno nekaj boljšega.

Oziroma drugače, če hočeš, lahko povsod vidiš probleme :P.


Kranjska je relativno blizu, si pa ne predstavljam potovanje recimo v Rim, kjer pridem od doma pa do Rima pa nazaj brez polnjenja, z EVjem bi izgubljal živce, kjer bi moral s temi "sodobnimi" EVji vsaj štirikrat na polnilnico, resno, ni šans da bi se tolikokrat ustavljal!

iKst_ ::

Na 2-3 ure se tako ali tako ustaviš, ne glede na vrsto pogona.

endelin ::

iKst_ je izjavil:

Na 2-3 ure se tako ali tako ustaviš, ne glede na vrsto pogona.

Niti ne. Sem šel zadnjič na Dunaj. Lepo iz Lj-Wien brez ustavljanja.z ice seveda. Še po Dunaju sem malo krožil :D to da je na dve uri treba pretegnit noge je zgolj slaba tolažba

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

iKst_ ::

Btw, ravno gledam. Z Model Y LR do Rima (828km) rabim 2 postanka. 31 in 17 minut. Ni kritično, bom preživel. Definitivno lažje naredim en postanek več enkrat na leto kot, da se vsak mesec 3x gužvam na bencinski.

Niti ne. Sem šel zadnjič na Dunaj. Lepo iz Lj-Wien brez ustavljanja.z ice seveda. Še po Dunaju sem malo krožil :D to da je na dve uri treba pretegnit noge je zgolj slaba tolažba


Ja, tudi mazohisti obstajajo :)

codeMonkey ::

endelin je izjavil:

iKst_ je izjavil:

Na 2-3 ure se tako ali tako ustaviš, ne glede na vrsto pogona.

Niti ne. Sem šel zadnjič na Dunaj. Lepo iz Lj-Wien brez ustavljanja.z ice seveda. Še po Dunaju sem malo krožil :D to da je na dve uri treba pretegnit noge je zgolj slaba tolažba


To naredis tudi s spodbnim elektricarjem. Ampak je ze malo tesno za mnoge :) Sem pa jaz slabo leto tako potoval vsak vikend. Iz Kranja celo, in se ne spomnim da kdaj ne bi bilo pavze. Gradec na pumpi pri McDonladsu, je bila idealka. Pol poti pa poceni gorivo.

Zgodovina sprememb…

UkrFTW!! ::

Koliko je poraba stroma iz Ljubljane do Izole in nazaj? Kakšen faktor je črni kal?

telexdell ::

UkrFTW!! je izjavil:

Koliko je poraba stroma iz Ljubljane do Izole in nazaj? Kakšen faktor je črni kal?

Pri ICE se ti pozna, če voziš po hribovitem terenu. Ko bemcin enkrat zgori v motorju se ne more več obnoviti. Pri EV pa pri dvigu porabljaš elektriko in jo pri spustu vračaš v baterijo. Ker pretvorba ni 100% je vožnaj z EV po hribovitem terenu podobna kot da bi vozil po rahlo valovitem terenu z ICE. Če greš torej iz Ljubljanje v Izolo in nazaj poraba ne bo v eno ali drugo smer zelo odstopala. Pač- če prideš čez Črni kal se pol do Ljubljane spuščaš in bo poraba relativno nizka. Če pa ti zmanjka sredi klanca pol pač obstojiš.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

iKst_ ::

UkrFTW!! je izjavil:

Koliko je poraba stroma iz Ljubljane do Izole in nazaj? Kakšen faktor je črni kal?


40kWh čez palec, če je prazna cesta in voziš z normalno potovalno hitrostjo. Če je gužva in pelješ 110, 120 bolj 30, če pičiš 170-180 pa 60kWh.

Seveda vse zelo čez palec, veliko je odvisno od avtomobila, dejanskega načina vožnja, temperature itd.

codeMonkey ::

Fajn video kjer clovek realno pove kako je z elektricnim avtomobilom danes pri taksi sluzbi. Z nekaj primerjave glede vzdrzevanja in stanja po mnogih kilometrih za Skodo Enyaq, Model Y in ICE avtomobili v floti. Nekako gre zadovoljstvo tudi v tem vrstnem redu. Zanimivo je ker clovek obremeni baterijo na maksimalno neugoden nacin (fast charging ter avto vozen v treh izmenah, dan in noc) in po slabih 300k km, stanje sploh ni slabo.



Obstaja tudi nemska razlicica, ki je IMO boljsa za poslusati, ce razumes.

Zgodovina sprememb…

Gambino ::

Sem se vozil s slovenskim taksistom, ki je pred zamenjavo vozil EV pa potem odšel na Toyoto Hibrid. Imel je kar nekaj problemov, pa to ni toliko problem, kot to, da je na odpravo napak čakal enostvno predolgo. Kot taksi služba si tega ne more privoščit. Toyota je pri servisih svetlobno leto pred vsemi EV servisi!

J.McLane ::

Tudi Toyota ima EV
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Predvsem je toyota pred vsemi s cenami svojih servisov, vsaj v Sloveniji.

codeMonkey ::

Ko bi vsaj vedeli o katerem avtomobilu je govora.

Tale s posnetka je kar posloven, ker se je zadeve lotil celovito. Ima lastno garazo za vzdrzevanje, lastno hitro polnilnico ter gradi polnilnice drugje. Je pa vzpodbudno da avto lahko neprestano filas na 100%, prakticno vedno na hitri polnilnici, ter vozis dan in noc, pa nimas nekih hudih tezav in pri 300k km celo okoli 80% SOH.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Sem pogledal malo (v nemščini), praktično je že MNZ/ICE vozila odpisal, niso več rentabilna za njega.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Vsak normaln, ki dejansko potrebuje avto, je ice odpisal.

endelin ::

Nenormalnež z ice tukaj. Na praznični dan prevozil 600km brez tankanja (in še je ostalo):)
Če bi imel denar bi imel ice šestaka za dnevno vozilo;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

DamijanD ::

PA smo spet tam, ko je treba razlagat, da nekateri vzorci uporabe pač (še) niso primerni za EV.

Kar se taxistov tiče: https://mobilityportal.eu/gothenburg-ba... Volvov 3 letni testni projekt brez žičnega polnjenja se je uspešno zaključil. Praktično vedno, ko je taxist na določenem mestu čakal stranke, se je sproti še polnil z do 75kW.

Utk ::

endelin je izjavil:

Nenormalnež z ice tukaj. Na praznični dan prevozil 600km brez tankanja (in še je ostalo):)
Če bi imel denar bi imel ice šestaka za dnevno vozilo;)

Vidiš, če bi bolj racionalno razmišljal v lajfu, bi imel denar za šestaka.

PA smo spet tam, ko je treba razlagat, da nekateri vzorci uporabe pač (še) niso primerni za EV.

Teh vzorcev je bistveno manj kot novo prodanih ice avtov, in vsako leto jih je še manj. Vprašanje če v realnosti sploh še obstajajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

iKst_ ::

endelin je izjavil:

Nenormalnež z ice tukaj. Na praznični dan prevozil 600km brez tankanja (in še je ostalo):)
Če bi imel denar bi imel ice šestaka za dnevno vozilo;)


Z EV bi se pač ustavil vmes za 15-20 minut. Če nisi mazohist, si se tako ali tako ustavil.

S tem, da boš moral ti v naslednjih dneh na bencinsko, EV pa bi polnil doma.

damirj79 ::

Polniš lahko doma, ampak ne moreš nikamor it.

iKst_ ::

Ti pogosto kam greš ponoči, ko spiš?

Gregor P ::

Ponoči se za nekatere življenje šele začne:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

damirj79 ::

iKst_ je izjavil:

Ti pogosto kam greš ponoči, ko spiš?


Sem omejen samo na polnjenje ponoči?

iKst_ ::

Nisi. Amapk običajno daš avto polniš takrat, ko se z njim ne voziš, a ne?

damirj79 ::

Torej pridem s prazno baterijo domov iz službe in ga moram 3 ure polnit, da bom lahko šel v trgovino? Ker z eno uro polnjenja na 2kW ne pridem nikamor :) Pač OK, vsakemu svoje.

J.McLane ::

Prideš 12 km daleč ;)

Pa če imaš trgovino tako daleč, potem greš v trgovino sproti ko greš iz službe. Na kraj pameti mi ne pade, da bi po službi, ko sem pokuril celoten EV range (recimo 300 km), delal še dodatnih 20 km samo zato da bi šel v trgovino. Kaj vse si ne zmislite, tako kot pri ICE, v praksi ko prideš domov boš zelo redko imel čisto prazno baterijo, z 10-15% baterije se pa pride še 50 km daleč, tudi za tisti scenarij, da prideš do prve urgence, naprej te bodo že z rešilcem pelajli če bo taka kriza.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

codeMonkey ::

V resnici niti ne prides s sluzbe s prazno baterijo. Ce ga polnis doma, bo vedno dovolj. Ce pa ne, pa lahko polnis medtem ko si v trgovini.

telexdell ::

damirj79 je izjavil:

Torej pridem s prazno baterijo domov iz službe in ga moram 3 ure polnit, da bom lahko šel v trgovino? Ker z eno uro polnjenja na 2kW ne pridem nikamor :) Pač OK, vsakemu svoje.

Le zakaj ga bi polnil z 2 kW. Na polnilnici lahko nastavim 6 A kar pomeni 230*6=1380 W. Ga bom pa ja polnil z 1,4 kW namesto z 11 kW še posebno, če se mudi v trgovino.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

damirj79 ::

telexdell je izjavil:

damirj79 je izjavil:

Torej pridem s prazno baterijo domov iz službe in ga moram 3 ure polnit, da bom lahko šel v trgovino? Ker z eno uro polnjenja na 2kW ne pridem nikamor :) Pač OK, vsakemu svoje.

Le zakaj ga bi polnil z 2 kW. Na polnilnici lahko nastavim 6 A kar pomeni 230*6=1380 W. Ga bom pa ja polnil z 1,4 kW namesto z 11 kW še posebno, če se mudi v trgovino.


1.4kW je več kot 11kW ?

J.McLane je izjavil:

Prideš 12 km daleč ;)

Pa če imaš trgovino tako daleč, potem greš v trgovino sproti ko greš iz službe. Na kraj pameti mi ne pade, da bi po službi, ko sem pokuril celoten EV range (recimo 300 km), delal še dodatnih 20 km samo zato da bi šel v trgovino. Kaj vse si ne zmislite, tako kot pri ICE, v praksi ko prideš domov boš zelo redko imel čisto prazno baterijo, z 10-15% baterije se pa pride še 50 km daleč, tudi za tisti scenarij, da prideš do prve urgence, naprej te bodo že z rešilcem pelajli če bo taka kriza.


Se vidi, da nimaš žene in otrok.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: damirj79 ()
««
1267 / 1276
»»