Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

jernejl ::
ja ti si tist, k nas na vsak načiš hočep prepričat, kako je fat charging krivulja be all end all sveta, čeprav še iz tvojih podatkov pridemo do zakjučka, da je še v idealnem scenarju razlika praktično nična. Torej pod črto; z izkoristkom se da bp nadoknadit bedno charging krivulju.V neidealnem scenariju, kjer ne polniš idealno, je še bolj pomembno, kakšna je krivulja polnjenja, zato ima avto z boljšo krivuljo polnjenja prednost.
Hence v idealnem scenarju prideš na podobn čas potovanja, v neidelanem scenarju (tisti prej omenjen balkan recimo) si pa z bolj efficient avtom na bolšem.
Če bi imel idealno krivuljo polnjenja, ki v celotnem območju polni z maksimalno hitrostjo, bi bilo čisto vseeno, kako boš polnil. Bolj ko je krivulja shitty, bolj moraš postanke prilagajati, če ne želiš zaradi tega izgubljati preveč dodatnega časa.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()

DamijanD ::
Vprašanje pa je ali je prioriteta čas ali dolgoživost baterije? Sklepam, da so "shitty" krivulje tam namenoma.

billy ::
codeMonkey je izjavil:
Nisem gledal. Napisal sem povprecno cez 260 km. Se bolj tocno - 17,9. Drugo me ne zanima, kaj je vmes. Niti ne vem ce mi kje prikazuje trenutno...
Nimam nobenega namena cesa prikrivati tu. Zdaj smo po 1200 km in nasih potrebah na 18,0 povprecno. Kratke voznje po opravkih, s hlajenjem v vrocih dneh, vidim, da precej dvignejo skupno porabo.
Fuck, kolk je folk trd ... :D
Tole je kr ugodna poraba. Jaz sem se vceraj popoldan/zvecer peljal iz Slavonskega Broda do Slovenske Bistrice (320 km), povprecna hitrost 117 km/h, najvecja 142 km/h. Od Zgreba naprej sem kaksne pol ure vozil s 140 km/h, sicer pa tempomat na 130 km/h. Poraba je bila 175 Wh/km.
Ne ven kaj ti delas s svojo teslo m3 da mas pri 130 km/ h porabo 17.5 kWh.. jaz mam porabo 15 kWh pri tej hitrosti.
tukaj jaz ne vidim porabe 15

a_borlak ::
Glede polnjenja se preveč sekirate, vse, kar rabiš je dovolj polnilnih mest in da zagotavljajo vsaj 50kW v vsakem trenutku. Ko prideš tja, priklopiš, polniš, spiješ kavo, pretegneš noge, greš naprej. Nazadnje sem bolj rabil kavo in wc kot polnjenje, ne vem, če je vse skupaj potrajalo kaj več, kot 10 minut in je bilo dodatnih 100km. Če bi naredil še kakšen krog po parkirišču za raztegnit noge, bi že bil blizu 200km. Skratka, vsaj meni ne igra take vloge hitrost (ja, je super, da čim hitrejše), bolj število polnilnih mest. In ker vozil z veliko hitrostjo polnjenja še ni veliko, pri cenejših znajo ostati pod 150kW še lep čas rabiš predvsem čimvečje število polnilnih mest.

Jebomir ::
.... ki delujejo!
Prejšni teden gledal enega starejšega nemca na polnilnici hrvaškega počivališča.
Postavi na polnilnico, nekaj hodi okrog avta, se vsede v avto in notri čepi 10 al 15 min, vrjetno drka po telefonu.
Spet stopi ven, zagodrnjano hodi okrog avta, potem pa jezno odpelje naprej.
Mogoče je imel več sreče na naslednji (če je prišel do nje).
Prejšni teden gledal enega starejšega nemca na polnilnici hrvaškega počivališča.
Postavi na polnilnico, nekaj hodi okrog avta, se vsede v avto in notri čepi 10 al 15 min, vrjetno drka po telefonu.
Spet stopi ven, zagodrnjano hodi okrog avta, potem pa jezno odpelje naprej.
Mogoče je imel več sreče na naslednji (če je prišel do nje).

hojnikb ::
Ali je pač bla ena izmed mnogih polnilnic, k dela samo z appom in se mu ni dal več hecat s tem...
Amapk to je samo v primeru, k maš malo zelo hitrih polnilnic.. Če scenarij ni idealn (malo polnilnic ali samo počasne ala 50kW) je manjša poraba še vedno boljša stvar kot bolša krivulja. Na konc dneva se bo tesla na 150kW polnilnici filala enako hitro kot hyundai, ker krivulja nebo faktor ne pri enem ne pri drugem.
Je pa seveda fino, da ima avto dobro krivuljo IN nizko porabo, v katero pot očitno zahajajo nemci zadnje čase.
ja ti si tist, k nas na vsak načiš hočep prepričat, kako je fat charging krivulja be all end all sveta, čeprav še iz tvojih podatkov pridemo do zakjučka, da je še v idealnem scenarju razlika praktično nična. Torej pod črto; z izkoristkom se da bp nadoknadit bedno charging krivulju.V neidealnem scenariju, kjer ne polniš idealno, je še bolj pomembno, kakšna je krivulja polnjenja, zato ima avto z boljšo krivuljo polnjenja prednost.
Hence v idealnem scenarju prideš na podobn čas potovanja, v neidelanem scenarju (tisti prej omenjen balkan recimo) si pa z bolj efficient avtom na bolšem.
Če bi imel idealno krivuljo polnjenja, ki v celotnem območju polni z maksimalno hitrostjo, bi bilo čisto vseeno, kako boš polnil. Bolj ko je krivulja shitty, bolj moraš postanke prilagajati, če ne želiš zaradi tega izgubljati preveč dodatnega časa.
Amapk to je samo v primeru, k maš malo zelo hitrih polnilnic.. Če scenarij ni idealn (malo polnilnic ali samo počasne ala 50kW) je manjša poraba še vedno boljša stvar kot bolša krivulja. Na konc dneva se bo tesla na 150kW polnilnici filala enako hitro kot hyundai, ker krivulja nebo faktor ne pri enem ne pri drugem.
Je pa seveda fino, da ima avto dobro krivuljo IN nizko porabo, v katero pot očitno zahajajo nemci zadnje čase.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()

mehatronik12 ::
"Ne ven kaj ti delas s svojo teslo m3 da mas pri 130 km/ h porabo 17.5 kWh.. jaz mam porabo 15 kWh pri tej hitrosti."

Lep videjo ti je prilepil, kjer gospod vozi zelo varčno, pa nekak teh 15kwh ne gre skoz.
Vidim, da se očitno vračamo v čase, ko so se nekateri z golfom vozili na morje pa imeli porabo 3,9L/100km. Ti bi sedaj tudi dosegli porabo 15kwH pri EV-jih.
==> Logika, kupil bom avto za 45-70k€ s 400 konji plus, vozil pa se bom brez pospeševanje in s tempomatom na 130km/h ali manj :D.

Lep videjo ti je prilepil, kjer gospod vozi zelo varčno, pa nekak teh 15kwh ne gre skoz.
Vidim, da se očitno vračamo v čase, ko so se nekateri z golfom vozili na morje pa imeli porabo 3,9L/100km. Ti bi sedaj tudi dosegli porabo 15kwH pri EV-jih.
==> Logika, kupil bom avto za 45-70k€ s 400 konji plus, vozil pa se bom brez pospeševanje in s tempomatom na 130km/h ali manj :D.

pegasus ::
mehatronik12 je izjavil:
Ti bi sedaj tudi dosegli porabo 15kwH pri EV-jih.To je ene 3x preveč :D
Kdo želi kurit 15KWh, če lahko isto narediš s 6 ...

Caracas ::
Bambam je malo poseben, njegovi avti posebej malo kurijo in cene so tudi nižje od dejanskih...

iKst_ ::
Ne moreš. Nehajte fantazirat.
Pri EVju tega razreda lahko vzameš 20kWh/100km za povprečje, pa boš precej blizu realnosti, ko upoštevaš uporabo skozi celo leto, izgube pri polnjenju itd.
Pri EVju tega razreda lahko vzameš 20kWh/100km za povprečje, pa boš precej blizu realnosti, ko upoštevaš uporabo skozi celo leto, izgube pri polnjenju itd.

damirj79 ::
Fastnedova statistika pravi, da je povprecen charging session cirka 22-23min. Je pa res, da gre za povprecje. Bi bilo zanimivo videti podatke po modelih.
To pomeni, da na polnilna postaja na dan lahko napolni, če vzamemo 25min na avto v povprečju, 48 avtov/dan. Ni glih super številka... verjetno se da preživet, dokler je EVjev malo. Za več, bo treba ustrezno povečat polnilnih mest, sploh glede na dejstvo, da ICE tankamo 2 ali 3 minute. Torej bi moralo biti za eno ICE mesto vsaj 8 EV polnilnh mest. Kar brutalno...

codeMonkey ::
To 2-3 minute je dejstvo? vir? Ker meni se to zdi da komaj znese, ce ravno ne tankas do vrha, ne vzames nobenega artikla iz trgovine, pred teboj ni nikogar, pa terminal jim res hitro obdela placilo :D
Vsekakor bo potrebno infrastrukturo nadgrajevati, samo je potrebno tudi upostevati, da je vsak dom (kjer imas lastno vticnico) zdaj tudi bencinska postaja. Problem znajo biti dolgo sezonske obrementive seveda.
Drugace pa za moderen avtomobil pomeni ta cas prakticno 35 kWh (za nizji SOC), oziroma pol baterije.
Vsekakor bo potrebno infrastrukturo nadgrajevati, samo je potrebno tudi upostevati, da je vsak dom (kjer imas lastno vticnico) zdaj tudi bencinska postaja. Problem znajo biti dolgo sezonske obrementive seveda.
Drugace pa za moderen avtomobil pomeni ta cas prakticno 35 kWh (za nizji SOC), oziroma pol baterije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

iKst_ ::
Fastnedova statistika pravi, da je povprecen charging session cirka 22-23min. Je pa res, da gre za povprecje. Bi bilo zanimivo videti podatke po modelih.
To pomeni, da na polnilna postaja na dan lahko napolni, če vzamemo 25min na avto v povprečju, 48 avtov/dan. Ni glih super številka... verjetno se da preživet, dokler je EVjev malo. Za več, bo treba ustrezno povečat polnilnih mest, sploh glede na dejstvo, da ICE tankamo 2 ali 3 minute. Torej bi moralo biti za eno ICE mesto vsaj 8 EV polnilnh mest. Kar brutalno...
Pozabil si upoštevati, da se velika večina vseh polnjnenj (80-90%) zgodi doma, čez noč. Dodatnih nekaj % na počasnih javnih polnilnicah.

hojnikb ::
Bambam je malo poseben, njegovi avti posebej malo kurijo in cene so tudi nižje od dejanskih...
njegov edin "avto" so sneakerske in pešhonda.
#brezpodpisa

BigWhale ::
Ne moreš. Nehajte fantazirat.
Pri EVju tega razreda lahko vzameš 20kWh/100km za povprečje, pa boš precej blizu realnosti, ko upoštevaš uporabo skozi celo leto, izgube pri polnjenju itd.
Ja, ta stevilka je bolj realna. Jaz sicer izgub ne gledam pri sami porabi. Avto vedno javi porabo brez izgub pri polnjenju in o tej stevilki se je najlazje pogovarjat, ce primerjas porabo dveh avtomobilov. Je pa treba to izgubo upostevati pri ceni za prevozen km.

damirj79 ::
codeMonkey je izjavil:
To 2-3 minute je dejstvo? vir? Ker meni se to zdi da komaj znese, ce ravno ne tankas do vrha, ne vzames nobenega artikla iz trgovine, pred teboj ni nikogar, pa terminal jim res hitro obdela placilo :D
Vsekakor bo potrebno infrastrukturo nadgrajevati, samo je potrebno tudi upostevati, da je vsak dom (kjer imas lastno vticnico) zdaj tudi bencinska postaja. Problem znajo biti dolgo sezonske obrementive seveda.
Drugace pa za moderen avtomobil pomeni ta cas prakticno 35 kWh (za nizji SOC), oziroma pol baterije.
Hja, po mojem že drži. Je pa tudi razlika. ICE avto natankaš in plačaš, nato pa avto umakneš s točilnega mesta in greš na wc, na kafe, ipd in naslednji za tabo že lahko tanka, medtem ko z EV počneš to vmes, ko se ti avto polni.

telexdell ::
Hja, po mojem že drži. Je pa tudi razlika. ICE avto natankaš in plačaš, nato pa avto umakneš s točilnega mesta in greš na wc, na kafe, ipd in naslednji za tabo že lahko tanka, medtem ko z EV počneš to vmes, ko se ti avto polni.
Samo- naslednji pa pol ne more natankat, plačat, se umaknit s točilnega mesta...ker si ti na parkplacu. Pač prestaviš problem za eno potezo naprej

Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

damirj79 ::
Ne vem zate, ampak če vem da bom imel daljši postanek, potem natankam in plačam, nato avto umaknem na parking in opravim ostalo, da ne zasedam točilno mesto za BV.

telexdell ::
Ne vem zate, ampak če vem da bom imel daljši postanek, potem natankam in plačam, nato avto umaknem na parking in opravim ostalo, da ne zasedam točilno mesto za BV.
Če ti zasedaš parkplac pol jaz ne morem parkirati ne njem, ko sprostim točilno mesto. Al mogoče misliš, da lahko?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

damirj79 ::
Ne, seveda ne, ampak saj parkiraš na naslednjega praznega. Parkplacov je načeloma dovolj, več kot polnilnih in točilnih mest. Poleg tega se vsak, ki natanka, ne ustavi dlje časa od tega potrebnega, lahko pa se nekateri ustavijo samo za na wc in/ali kavo ali malico, brez tankanja.

billy ::
Fastnedova statistika pravi, da je povprecen charging session cirka 22-23min. Je pa res, da gre za povprecje. Bi bilo zanimivo videti podatke po modelih.
Za več, bo treba ustrezno povečat polnilnih mest, sploh glede na dejstvo, da ICE tankamo 2 ali 3 minute.
ICE moraš vedno hodit na pumpo, zelo redke izjeme tankajo doma čvička.
EV je narejen tako, da ga večino časa "tankaš" doma.
Za pot na ICE pumpo si tudi moraš vzet čas. EV samo priklopiš doma, kjer avto itak je že.
Tako se teh 2-3min bistveno poveča.

damirj79 ::
Govorim seveda za primer, ko se na pumpi ustaviš in seveda infrastrukturo dimenzioniraš za worst case scenario alu pa vsaj z le minimalno overprovisioninga. Ker sicer v prometno obremenjenih mesecih povzročiš kolaps na polnilnih mestih. Ne verjamem, da si ti želiš na poti ma morje ustaviti in polniti avto, ter pred sabo čakati kolono 10ih avtov, kar je, če upoštevamo teh 25min na avto, že kar grozljivih več kot 4 ure. Pri tankanju ta ista kolona avtov gre skozi v 30-40min.

telexdell ::
Ne, seveda ne, ampak saj parkiraš na naslednjega praznega. Parkplacov je načeloma dovolj, več kot polnilnih in točilnih mest. Poleg tega se vsak, ki natanka, ne ustavi dlje časa od tega potrebnega, lahko pa se nekateri ustavijo samo za na wc in/ali kavo ali malico, brez tankanja.
Situacija je povsem identična. Ko so na polnilnicah ali parkiriščih zapolnjena vsa mesta naslednji nima možnosti polniti ali parkirati. Ker je zaenkrat še bistveno več ICE kot EV je tudi večje število parkirnih mest prej polnih. Ko pa bo število EV začelo rasti se pa bodo parkirna mesta dodatno opremljala s polnilnicami. Posledično bo vse več mest za EV in vse manj za ICE.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

billy ::
Govorim seveda za primer, ko se na pumpi ustaviš in seveda infrastrukturo dimenzioniraš za worst case scenario alu pa vsaj z le minimalno overprovisioninga. Ker sicer v prometno obremenjenih mesecih povzročiš kolaps na polnilnih mestih. Ne verjamem, da si ti želiš na poti ma morje ustaviti in polniti avto, ter pred sabo čakati kolono 10ih avtov, kar je, če upoštevamo teh 25min na avto, že kar grozljivih več kot 4 ure. Pri tankanju ta ista kolona avtov gre skozi v 30-40min.
Tudi ICE pumpe so lahko v "špici" zabasane...
dandanes EVji zmorejo 500km, tako da tudi pot na morje ni več tak problem.

damirj79 ::
No parkirna mesta so namenjena vsem, tako ICE kot EV, saj se pač vsi lahko ustavijo, to ni nikakršen argument. Medtem ko polnilno ali točilno mesto ni parkirišče in tam opraviš izključno polnjenje ali točenje. Seveda ker polnjenje traja dlje, lahko opraviš še delo na wcju ali kratek nakup, za kaj več boš pa moral avto premaknit na parkirišče. Razen če misliš polnit 2 uri.. potem te bojo pa ostali v koloni grdo gledali.

iKst_ ::
kar je, če upoštevamo teh 25min na avto, že kar grozljivih več kot 4 ure. Pri tankanju ta ista kolona avtov gre skozi v 30-40min.
Tudi tukaj ti matematika šepa. 4 ure bi držalo izključno v primeru, da bi vsi avtomobili tankali teh 25 minut (gor je sicer govora o 22-23 minutah) in vsi bi se na polnilno mesto pripeljali točno sekundo pred tabo.
V realnosti bo porazdelitev verjetno precej bolj enakomerna, tako, da boš na prosto polnilnico čakal nekaj minut.

Gregor P ::
Glede na to, da ko gre za počitniško selitev narodov, ko gredo vsi praktično naenkrat na dopust, če bi tvoja teorija držala, potem praktično ne bi bilo niti kolon.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

iKst_ ::
Seveda so kolone. Ne vem zakaj si to privlekel v debato. Jaz sem samo izpostavil, da je izračun čakanja na prazno polnilnico (ali bencinsko pumpo) napačen.
Ne moreš kar pomnožiti števila ljudi pred tabo s povprečnim časom.
Ne moreš kar pomnožiti števila ljudi pred tabo s povprečnim časom.

telexdell ::
Glede na to, da ko gre za počitniško selitev narodov, ko gredo vsi praktično naenkrat na dopust, če bi tvoja teorija držala, potem praktično ne bi bilo niti kolon.
V aplikacijah lahko vidiš polnilnice na poti, njihovo število, moč ali so proste ali zasedene... Prav tako ne startajo vsi iz iste lokacije, nimajo enakih kapacitet baterije in enake porabe... Zato se ne rabijo vsi ustaviti na enem mestu. Pač- če vidiš v aplikaciji nekje 10 polnilnih mest in so vsa polna pol upravičeno sklepaš, da je tam gužva in greš na eno polnilnilnico prej kjer so porosta polnilna mesta. Če pa te daje Darwin pol pač čakaj.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

damirj79 ::
kar je, če upoštevamo teh 25min na avto, že kar grozljivih več kot 4 ure. Pri tankanju ta ista kolona avtov gre skozi v 30-40min.
Tudi tukaj ti matematika šepa. 4 ure bi držalo izključno v primeru, da bi vsi avtomobili tankali teh 25 minut (gor je sicer govora o 22-23 minutah) in vsi bi se na polnilno mesto pripeljali točno sekundo pred tabo.
V realnosti bo porazdelitev verjetno precej bolj enakomerna, tako, da boš na prosto polnilnico čakal nekaj minut.
Saj sem napisal, govorimo za eno polnilno mesto in eno točilno mesto. Če je več polnilnih in točilnih mest, s to številko pomnožiš število avtov. Matematika štima. Itak res ne vsak polni 25min, tu gre za povprečje, saj ste to sami napisali. Lahko bodo trije pred tabo polnili samo 10min vsak, kar je super, lahko bodo pa vsi trije pred tabo polnili 1 uro vsak, kar je beda. Ko govoriš o realnosti pa je tako, da je v Novi Gorici pri bevkovem trgu na enem polnilnem mestu od jutra do popoldneva pritaknjena ena tesla, na drugem pa en vw id. Pol pa pejdi čakat vrsto :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: damirj79 ()

iKst_ ::
Nisi omenjal enega polnilnega mesta.
Hitrih polnilnic z enim polnilnim mestom praktično ni. Pa razlogov, da bi se ustavil ravno na takšni polnilnici, ki ima samo eno polnilno mesto tudi ne, če imaš 10km naprej Supercharger z 12 polnilnicami ali Ionity s 14.
Ker sicer v prometno obremenjenih mesecih povzročiš kolaps na polnilnih mestih. Ne verjamem, da si ti želiš na poti ma morje ustaviti in polniti avto, ter pred sabo čakati kolono 10ih avtov, kar je, če upoštevamo teh 25min na avto, že kar grozljivih več kot 4 ure. Pri tankanju ta ista kolona avtov gre skozi v 30-40min.
Hitrih polnilnic z enim polnilnim mestom praktično ni. Pa razlogov, da bi se ustavil ravno na takšni polnilnici, ki ima samo eno polnilno mesto tudi ne, če imaš 10km naprej Supercharger z 12 polnilnicami ali Ionity s 14.

Gregor P ::
Glede na to, da ko gre za počitniško selitev narodov, ko gredo vsi praktično naenkrat na dopust, če bi tvoja teorija držala, potem praktično ne bi bilo niti kolon.
V aplikacijah lahko vidiš polnilnice na poti, njihovo število, moč ali so proste ali zasedene... Prav tako ne startajo vsi iz iste lokacije, nimajo enakih kapacitet baterije in enake porabe... Zato se ne rabijo vsi ustaviti na enem mestu. Pač- če vidiš v aplikaciji nekje 10 polnilnih mest in so vsa polna pol upravičeno sklepaš, da je tam gužva in greš na eno polnilnilnico prej kjer so porosta polnilna mesta. Če pa te daje Darwin pol pač čakaj.
Že pri bencinarjih se lahko zgodi, da je šele ta tretja ali četrta bencinska postaja malo manj polna, da se morda splača počakati 20 minut za tistih 5 minut tankanja (dobro ne za nas tu, ko gremo v Dalmacijo na morje; mi se ne rabimo ustavljati za tankanje). Zagotovo nas čaka še veliko dela pri izgradnji ustrezne infrastrukture za EV.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

iKst_ ::
Že pri bencinarjih se lahko zgodi, da je šele ta tretja ali četrta bencinska postaja malo manj polna
Ja, pri EVjih je boljše, ker lahko vidiš kako polne so polnilnice in se na podlagi tega odločiš za postanek.

Gregor P ::
Da, če deluje, potem res. Pri MNZ/ICE očitno ni bilo potrebe po tem, saj se mirno odpeljšeš do naslednje, ker sicer ni tehnične ovire, da bencinske postaje ne bi mogle sporočati zasedenosti črpalk.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

damirj79 ::
Nisi omenjal enega polnilnega mesta.
Ker sicer v prometno obremenjenih mesecih povzročiš kolaps na polnilnih mestih. Ne verjamem, da si ti želiš na poti ma morje ustaviti in polniti avto, ter pred sabo čakati kolono 10ih avtov, kar je, če upoštevamo teh 25min na avto, že kar grozljivih več kot 4 ure. Pri tankanju ta ista kolona avtov gre skozi v 30-40min.
Hitrih polnilnic z enim polnilnim mestom praktično ni. Pa razlogov, da bi se ustavil ravno na takšni polnilnici, ki ima samo eno polnilno mesto tudi ne, če imaš 10km naprej Supercharger z 12 polnilnicami ali Ionity s 14.
Fastnedova statistika pravi, da je povprecen charging session cirka 22-23min. Je pa res, da gre za povprecje. Bi bilo zanimivo videti podatke po modelih.
To pomeni, da na polnilna postaja na dan lahko napolni, če vzamemo 25min na avto v povprečju, 48 avtov/dan. Ni glih super številka... verjetno se da preživet, dokler je EVjev malo. Za več, bo treba ustrezno povečat polnilnih mest, sploh glede na dejstvo, da ICE tankamo 2 ali 3 minute. Torej bi moralo biti za eno ICE mesto vsaj 8 EV polnilnh mest. Kar brutalno...
Tu sem omenjal eno polnilno mesto in eno točilno mesto. To je statistika, ste rekli vi. Če povečaš polnilna mesta, se bo itak samodejno povečalo tudi št. avtov v koloni, verjetno ne premosorazmerno ali pa bo premosorazmerno do neke številke, nato pa ne več. Ta številka zavisi od deleža EV avtov v prometu. Dejstvo je tudi, da več ko bo EV avtov v prometu, manj jih bomo polnili doma oz jih ne bomo smeli, ker bo kolaps omrežja :) mogoče bomo, ko bomo imeli doma x00kWh hranilnike.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: damirj79 ()

Gambino ::
Ko grem na dopust (če grem z avtom) se s takšnimi stvarmi, kot se uporabniki EVjev ne ukvarjam oz se nikdar ne bi želel ukvarjati. ICE mi naredi 1500km, kar je dovolj, da bencinske postaje na dopustu ne vidim! Kakršno koli ukvarjanje z polnjenjem je že motnja in je zame nesprejemljivo, sploh če bi se moral ukvarjati, ali je to pomnilno mesto delujoče, koliko je polno .... neumnost!
Kolega si je isposodil EVja in mu je kazala aplikacija pomnilno mesto, ko je prišel tja, ni bilo polnilnic, on pa z prazno baterijo, smešno!
Kolega si je isposodil EVja in mu je kazala aplikacija pomnilno mesto, ko je prišel tja, ni bilo polnilnic, on pa z prazno baterijo, smešno!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gambino ()

Gambino ::

ChatGPT ::
Ko grem na dopust (če grem z avtom) se s takšnimi stvarmi, kot se uporabniki EVjev ne ukvarjam oz se nikdar ne bi želel ukvarjati. ICE mi naredi 1500km, kar je dovolj, da bencinske postaje na dopustu ne vidim! Kakršno koli ukvarjanje z polnjenjem je že motnja in je zame nesprejemljivo, sploh če bi se moral ukvarjati, ali je to pomnilno mesto delujoče, koliko je polno .... neumnost!
Kolega si je isposodil EVja in mu je kazala aplikacija pomnilno mesto, ko je prišel tja, ni bilo polnilnic, on pa z prazno baterijo, smešno!
Jaz grem z EVjem tudi 1000km v eno stran pa ne vem s cim bi se moral ukvarjati? Avto izracuna vse sam. Samo vsedes se, vpises cilj in se peljes. Ko je treba polnit, avto sam pove kdaj in kje. Zracuna pa tako, da je najbolj optimalno.
Kaksno aplikacijo je imel tvoj kolega ne vem, verjetno bullshit app, ker kar sem jaz preverjal aplikacij je lepo kazalo, ce je zasedena ali nedelujoca, ampak pri vgrajenem googlovem sistemu v avtu, ne potrebujem nobene aplikacije. Niti za polnjenje.

billy ::

telexdell ::
Ko grem na dopust (če grem z avtom) se s takšnimi stvarmi, kot se uporabniki EVjev ne ukvarjam oz se nikdar ne bi želel ukvarjati. ICE mi naredi 1500km, kar je dovolj, da bencinske postaje na dopustu ne vidim! Kakršno koli ukvarjanje z polnjenjem je že motnja in je zame nesprejemljivo, sploh če bi se moral ukvarjati, ali je to pomnilno mesto delujoče, koliko je polno .... neumnost!
Kolega si je isposodil EVja in mu je kazala aplikacija pomnilno mesto, ko je prišel tja, ni bilo polnilnic, on pa z prazno baterijo, smešno!
Sam pa se moram pripeljati največ 150 km do najbolj oddaljenih term v Sloveniji ali 130 km do Letališča Jožeta Pučnika pol pa letim tisoče km daleč, brez tankanja ali polnjenja EV. Eni pa iščejo pumpo, v vročini med bencinskimi hlapi polnijo svoje mašine za 1500 km, žena sitna, otrosi se jokajo...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

iKst_ ::
Tu sem omenjal eno polnilno mesto in eno točilno mesto. To je statistika, ste rekli vi. Če povečaš polnilna mesta, se bo itak samodejno povečalo tudi št. avtov v koloni, verjetno ne premosorazmerno ali pa bo premosorazmerno do neke številke, nato pa ne več. Ta številka zavisi od deleža EV avtov v prometu. Dejstvo je tudi, da več ko bo EV avtov v prometu, manj jih bomo polnili doma oz jih ne bomo smeli, ker bo kolaps omrežja :) mogoče bomo, ko bomo imeli doma x00kWh hranilnike.
Še vedno ne razumeš kje točno si se zmotil :)
Recimo, da imaš 10 polnilnic in vse so zasedene. Pri povprečnem času polnjenja 25 minut boš na prazno polnilnico čakal 2-3 minute, ne 4 ure, kot si napisal.
Tole glede kolapsa omrežja si pa potegnil iz kje?

billy ::
ko se rad tripa, se uporabi pravilo 10%...pomeni prideš na polnilnico z 10%, polniš 15min, potem pa do naslednje, če je potrebno. Edino, če je recimo takšna kot je Maribor, kjer imaš poleg mcdonalds in pač filaš toliko dlje ker deca notri žerejo.

iKst_ ::
Ko grem na dopust (če grem z avtom) se s takšnimi stvarmi, kot se uporabniki EVjev ne ukvarjam oz se nikdar ne bi želel ukvarjati. ICE mi naredi 1500km, kar je dovolj, da bencinske postaje na dopustu ne vidim! Kakršno koli ukvarjanje z polnjenjem je že motnja in je zame nesprejemljivo, sploh če bi se moral ukvarjati, ali je to pomnilno mesto delujoče, koliko je polno .... neumnost!
Kolega si je isposodil EVja in mu je kazala aplikacija pomnilno mesto, ko je prišel tja, ni bilo polnilnic, on pa z prazno baterijo, smešno!
Po želji. Meni ni problem narediti postanka ali dveh in v miru napolniti. Se mi zdi pa neumno ukvarjati z vsemi ostalimi stvarmi, ki jih moraš redno početi pri ICE. Na žalost imam še vedno par ICE avtomobilov doma, tako, da se nisem rešil rednih servisov, obiskov črpalk in vsega ostalega prilagajanja, ki ga je pri ICE bistveno več.
Tudi vožnja po jajcih mi ne paše. Raje dam tempomat na 150 in se peljem normalno hitro, kot, da bi lovil 1500 kilometrov dosega pri 90kmh za šleparji.
Vsakemu svoje.

telexdell ::
Še vedno ne razumeš kje točno si se zmotil :)
Recimo, da imaš 10 polnilnic in vse so zasedene. Pri povprečnem času polnjenja 25 minut boš na prazno polnilnico čakal 2-3 minute, ne 4 ure, kot si napisal.
Tole glede kolapsa omrežja si pa potegnil iz kje?
Pač čaka 10 avtov na polnilno mesto. Če je 10 polnilnih mest pol pač čaka 100 avtov na polnjenje. Ko bo pa tam 100 polnilnih mest bo pa čakalo 1000 avtov.

Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

damirj79 ::
Tu sem omenjal eno polnilno mesto in eno točilno mesto. To je statistika, ste rekli vi. Če povečaš polnilna mesta, se bo itak samodejno povečalo tudi št. avtov v koloni, verjetno ne premosorazmerno ali pa bo premosorazmerno do neke številke, nato pa ne več. Ta številka zavisi od deleža EV avtov v prometu. Dejstvo je tudi, da več ko bo EV avtov v prometu, manj jih bomo polnili doma oz jih ne bomo smeli, ker bo kolaps omrežja :) mogoče bomo, ko bomo imeli doma x00kWh hranilnike.
Še vedno ne razumeš kje točno si se zmotil :)
Recimo, da imaš 10 polnilnic in vse so zasedene. Pri povprečnem času polnjenja 25 minut boš na prazno polnilnico čakal 2-3 minute, ne 4 ure, kot si napisal.
Tole glede kolapsa omrežja si pa potegnil iz kje?
Telexdell ti je sarkastično obrazložil, da ti ne razumeš :D če ekstrapoliramo iz 1 na 10 in iz 10 na 100, potem je v zadnjem primeru kolona 1000 EV avtov :D skoraj toliko, kot jih je v celi Sloveniji EV avtov :P
Zdej če pa damo sarkazem na stran, potem sem že zgoraj napisal, da itak jasno ne gre premosorazmerno, ker je EVjev pač relativno malo. Verjetno lahko premosorazmerno to raztegnemo na 2 polnilni ali mogoče, ampak dvomim, na 4 polnilna mesta, na 10 polnilnih mesta pa seveda ne, saj je teh tudi relativno malo oz so polj na redko posejana. Kje npr najdeš 10 polnilnih mest v kranjski gori ali bohinju? Bovcu?
O kolapsu omrežja beremo že vsaj 10 let, zato pa so nam tudi povišali položnice, zato, da bodo dali več sredstev v posodobitev omrežja. Verjetno potrebujemo tudi kakšno dodatno JE. Ko to bo, potem tudi jaz ne vidim ovir za EV avte, poleg tega, da skrajšajo čas polnjenja na 5-10min za npr 400-500km. In to mora biti potem možno na vsaki polnilnici in teh polnilnic mora biti npr ena na 20km z 10 do 14 polnimi mesti, kot pišeš sam. Potem bo zadeva uporabna. Do takrat je kup kompromisov.

telexdell ::
O kolapsu omrežja beremo že vsaj 10 let, zato pa so nam tudi povišali položnice, zato, da bodo dali več sredstev v posodobitev omrežja. Verjetno potrebujemo tudi kakšno dodatno JE. Ko to bo, potem tudi jaz ne vidim ovir za EV avte, poleg tega, da skrajšajo čas polnjenja na 5-10min za npr 400-500km. In to mora biti potem možno na vsaki polnilnici in teh polnilnic mora biti npr ena na 20km z 10 do 14 polnimi mesti, kot pišeš sam. Potem bo zadeva uporabna. Do takrat je kup kompromisov.
Polnilnice so že sedaj na 20 km narazen. So pa seveda različne polnilnice. Ob AC so hitre namenjene tranzitu, ob trgovskih centrih, restavracijah, kulturnih znamenitostih... pa so počasnejše. Tako lahko pri slednjih čas, katerega bi itak porabil za parkiranje izkoristiš še za polnjenje.
Podražitev omrežnin in kolaps omrežja si pa narobe razlagaš. Pač- nasedel si propagandi. Podobno kot je sedaj za zaprtje bencinskih servisov kriv Petrol kar je požrešen na dobiček. To pa mu očita nekdo, kateri ima več SE in elektriko prodaja državi, ko pa je bil v državnem podjetju pa si je izplačeval milijonske nagrade, ker je prodajal elektriko iz JEK.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

damirj79 ::
No jasno da je podražitev omrežnine fiktivna zadeva, nisem nasedel. O gostoti EV polnilnic se da še debatirat, sigurno pa niso vse na strateških mestih, ker so nekatere res kr nekje postavljene. Postavljena EV polnilnica mora biti nekje, da če že avto polniš tam pol ure ali eno uro, da se zamotiš in imaš na dosegu 2 minuti hoje nek prostor za čas porabit. V centru Nove Gorice so vse skupaj 4 polnilna mesta, 2 sta malo dlje, vsa 4 so vedno zasedena z enimi in isti avti. Ostala so vsa izven centra toliko daleč, da nikamor ne moreš peš, javni prevoz je obupen. Izkušnja polnjena EVja je tako čista mizerija.