Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

BlaY0 ::
Recimo radio?
Misliš OTA reklame z mal muske (ki ti po možnosti sploh ni všeč)? :)
Jaz sem tako sofisticiran borg, da znam že sam od sebe sfiltrirat reklame oziroma znam takrat ko se vrtijo enostavno počet kaj drugega, recimo se pogovarjat. Imam pa vgrajen tudi zelo zmogljiv algoritem za iskanje radijskih postaj brez reklam.

MrStein ::
Do share!
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

PARTyZAN ::
Mogoče si sofisticiran borg, ampak tak, ki še ni asimiliral streaminga. Posledično več časa stojiš na regen alcove postaji, ker zapravljaš cikle na iskanju radijskih postaj brez reklam in monologih.

BlaY0 ::
Kaj pa je radio drugega kot streaming tech? Medij po katerem se prenaša je znan, koliko in kateri OSI layerji so v uporabi med izvorom in ponorom pa za končnega uporabnika v bistvu ni pomembno.

Pithlit ::
Recimo radio?
Misliš OTA reklame z mal muske (ki ti po možnosti sploh ni všeč)? :)
Jaz sem tako sofisticiran borg, da znam že sam od sebe sfiltrirat reklame oziroma znam takrat ko se vrtijo enostavno počet kaj drugega, recimo se pogovarjat. Imam pa vgrajen tudi zelo zmogljiv algoritem za iskanje radijskih postaj brez reklam.
Dej pošeraj par teh radijskih postaj brez reklam. Prosim.
Life is as complicated as we make it...

Grimnir3 ::
Recimo radio?
Misliš OTA reklame z mal muske (ki ti po možnosti sploh ni všeč)? :)
Jaz sem tako sofisticiran borg, da znam že sam od sebe sfiltrirat reklame oziroma znam takrat ko se vrtijo enostavno počet kaj drugega, recimo se pogovarjat. Imam pa vgrajen tudi zelo zmogljiv algoritem za iskanje radijskih postaj brez reklam.
Dej pošeraj par teh radijskih postaj brez reklam. Prosim.
Jaz imam že refleks, da takoj ko slišim nekaj kar ni glasba preklopim na naslednjo postajo. Pa ni važno ali je reklama ali pa "zabavni" voditelj. Samo klik na naslednjo in tako ciklam med vsemi.

Pithlit ::
Efektivno, res.
Ampak to ni odgovor na moje vprašanje.
Ampak to ni odgovor na moje vprašanje.
Life is as complicated as we make it...

Big_Al ::
Določene radijske postaje imajo poročila premaknjena na 5 minut prej, da uporabniki prestavimo na njihovo postajo med tem ko ima 90% drugih radijskih postaj reklame in "vijesti iz Zemlje".

pegasus ::

BigWhale ::
Spotify je tle resnicno off-topic. Nihce ne sili nikogar, da ga uporabljat. Ne v Tesli, ne kje drugje.

billy ::

M-XXXX ::
Dve vprašanji.
Kako je sedaj z električnim priključkom ter špicami. Prej sem zadevo popolnoma ignoriral, sedaj pa imam (predvidevam) da špice 10KW višje. Je smiselno kaj spreminjati pri operaterju predvidene odjeme ali pustim kakor je in ignoriram naprej?
Katero android aplikacijo najbolje uporabljati za iskanje polnilnic oziroma glede plačevanja, katera je najbolj "univerzalna"?
Hvala in lp
Kako je sedaj z električnim priključkom ter špicami. Prej sem zadevo popolnoma ignoriral, sedaj pa imam (predvidevam) da špice 10KW višje. Je smiselno kaj spreminjati pri operaterju predvidene odjeme ali pustim kakor je in ignoriram naprej?
Katero android aplikacijo najbolje uporabljati za iskanje polnilnic oziroma glede plačevanja, katera je najbolj "univerzalna"?
Hvala in lp

telexdell ::
Če boš spreminjal dogovorjeno moč boš plačeval morebitne prekoračitve. Ker je sedaj nizka sezona je vprašanje, če bi kaj profitiral. Vsekakor pa je govora o nekaj € in ne o nekaj deset €. Sam menim, da se vse pusti kot je in se počaka, kaj bo prinesla jesen. Če se bo akt o omrežnini spreminil ali ne.
Kolikor sem gledal aplikacije, največ polnilnic najdeš v aplikaciji Electroverse. Če dodaš plačilno sredstvo lahko tudi polniš preko tega ponudnika. Naročiš lahko tudi brezplačno RFID kartico. Je pa po prikazanih cenikih (v živo nisem preveril!) malce dražje kot so ceniki v originalnih aplikacijah za določeno mrežo polnilnic.
Kolikor sem gledal aplikacije, največ polnilnic najdeš v aplikaciji Electroverse. Če dodaš plačilno sredstvo lahko tudi polniš preko tega ponudnika. Naročiš lahko tudi brezplačno RFID kartico. Je pa po prikazanih cenikih (v živo nisem preveril!) malce dražje kot so ceniki v originalnih aplikacijah za določeno mrežo polnilnic.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

iKst_ ::
A rabiš tako hitro polnjenje? Koliko kilometrov delaš ponavadi? Če ne rabiš, omejiš polnjenje avtomobila na 2-3kW in polniš od 22:00 - 6:00. Še vedno lahko odpreš do konca, če se ti kdaj mudi, če 2x na mesec prekoračiš priključno moč, ne bo konec sveta.

telexdell ::
Če sam ne spremeniš dogovorjene moči se presežki ne zaračunavajo. Če pa jo sam spremeniš, pa se. Če torej pusti kot je, lahko do jeseni polni s kakršno koli močjo v mejah priključne moči.
PS priključne moči ni priporočljivo prekoračiti saj si lahko dokaj hitro brez elektrike v hiši.
PS priključne moči ni priporočljivo prekoračiti saj si lahko dokaj hitro brez elektrike v hiši.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

iKst_ ::
Ne govorim s spremembi priključne moči ampak o omejitvi moči s katero polniš avto (na polnilnici ali v avtomobilu).
Če delaš do cca. 100km na dan je dovolj, da čez noč polniš z 2 do 2,5kW.
Če delaš do cca. 100km na dan je dovolj, da čez noč polniš z 2 do 2,5kW.

codeMonkey ::

BigWhale ::
codeMonkey je izjavil:
A je kaj takega OK?
https://www.amazon.de/WISSENERGY-Chargi...
Moram na kaj posebnega pazit?
Mogoce samo na to, da imas se moznost priklopa s CEE17, da lahko priklopis na 3f in 1f camper/marina prikljucke.
Ceprav, jaz tega v skoral sestih letih nisem nikoli potreboval. :D

Utk ::
Ja lahko kupiš 3f z adapterjem na šuko. Morda ti pa kdaj kje prav pride 3f. Je pa res potem stvar bolj masivna, kabel je debelejši, ker je do 11 kw, itd.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

Utk ::
Zgleda da VAG ne špara samo pri avtih, ampak tudi pri pogostitvah novinarjev, ker nek čas nazaj tega nikoli noben ne bi tako povedal.

billy ::
Scaramouche3 je izjavil:
Kako je samo 670hp 100k? https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
Mislim da je to šibkejši model S, niso vsi Plaid.

codeMonkey ::
Ima prav za ta model. Tu ima VAG pac problem, ker ima ze Enyaqa in ID.4 in pac ne more umestiti pametno se Audijevega produkta. Pa se gre za 5 let star produkt. Pac elektricni Audi se kupi na PPE platformi (ki jo deli s Porschejem), s tem tukaj pa ujamejo nekaj nastopacev, katerim je pomembno da se vidijo krogci spredaj, pa ceprav mora na roke nastavljati zic.
Vseeno ne zgleda slabo za MEB platformo. Modeli z novim motorjem, kot so ID.7, prenovljeni Enyaq, Elroq, so odlicni. Ni nekih razlik v primerjavi s Teslo. Popravili so tudi vmesnik in tece precej lepse. Hkrati pa nudijo precej nekih asistenc za relativno malo doplacila. Zato gre prodaja teh modelov v EU kar dobro. Tudi Fordovi modeli na MEB platformi so pohvaljeni in jih je videti vedno vec.
Vseeno ne zgleda slabo za MEB platformo. Modeli z novim motorjem, kot so ID.7, prenovljeni Enyaq, Elroq, so odlicni. Ni nekih razlik v primerjavi s Teslo. Popravili so tudi vmesnik in tece precej lepse. Hkrati pa nudijo precej nekih asistenc za relativno malo doplacila. Zato gre prodaja teh modelov v EU kar dobro. Tudi Fordovi modeli na MEB platformi so pohvaljeni in jih je videti vedno vec.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Utk ::
Problem audija je predvsem v tem, da ni nobenga razloga da bi nekdo plačal 2 jurja več zanj, kaj šele 15. Enostavno ni nič boljši. Sej pri nas se prodaja z oreng popustom, ampak ko gre audi konkurirat s ceno korejcem, kaj šele kitajcem, je jasno da je bitka izgubljena. Predvsem to ne bo šlo z nemškimi delavci, ki stanejo 60 evrov na uro. Pa tudi cel odnos bo treba spremenit. Šparat drugje, ne na avtu, opremi, itd.
VW lahko dela "poceni" avte, ampak tu že dolgo ni kruha, dobiček je prišel od premiuma, tega pa ni.
Audi bi moral bit boljši od teh "navadnih", pika, šele potem se lahko pogovarjamo kolk je to boljše vredno doplačila. Zdaj pa enostavno ni boljši niti od neke škode.
VW lahko dela "poceni" avte, ampak tu že dolgo ni kruha, dobiček je prišel od premiuma, tega pa ni.
Audi bi moral bit boljši od teh "navadnih", pika, šele potem se lahko pogovarjamo kolk je to boljše vredno doplačila. Zdaj pa enostavno ni boljši niti od neke škode.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

codeMonkey ::
Ne vem no. Q6 in A6 e-tron sta kar premium. Zakaj bi moral konkurirat s ceno korejcu in kitajcu.

Utk ::
Zato, ker ni boljši, zato. S čim naj potem konkurira? Z opremo, ki je nima? Ta konkreten q4.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

codeMonkey ::
Ne vem kaj je razlog, ampak vsekakor je Q4 potreben prenove. Naj ga kritizirajo, da ga obnovijo. Danes ga nova Skoda totalno povozi (ne le Korejci in Kitajci). Ceprav, jaz bi pustil MEB za VW in nizje. Audi pa izkljucno s Porschejem na PPE.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Gregor P ::
Pol pa kupi Teslo LOL
Kupcu rabljene Tesle na daljavo nagajal bivši lastnik
LOL a je tip na začetku res rekel:
Ja, a ni kombinacija tega ravno hibrid?!?

Kupcu rabljene Tesle na daljavo nagajal bivši lastnik
... novi lastnik rabljene Tesle kmalu po nakupu opazil nenavadno obnašanje vozila. Avto se je samodejno preklopil v omejeni način Valet Mode, klima in gretje sedežev sta se naključno aktivirala, prtljažnika in predal za rokavice pa so se nenehno zaklepali in odklepali. Hitrost je bila omejena na 80 km/h, medtem ko se je baterija vsak dan brez očitnega razloga izpraznila za približno 60 odstotkov. Enkrat se je na avtomobilu za pol ure sprožila hupa ...
Zgleda da VAG ne špara samo pri avtih, ampak tudi pri pogostitvah novinarjev, ker nek čas nazaj tega nikoli noben ne bi tako povedal.
LOL a je tip na začetku res rekel:
... and the car world has changed you see regardless of whether our future is to be (1) fully electric (2)combustion (3)hybrid or (4)a combination of all of the above ...
Ja, a ni kombinacija tega ravno hibrid?!?

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

codeMonkey ::
kombinacija vsega pomeni, da ne bo en pogon izrazito prevladoval, ampak bo pac glede na potrebe vec izbire...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Gregor P ::
Ne, jaz še vedno mislim da gre preprosto za lapsus. Se zgodi

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

iKst_ ::
Pol pa kupi Teslo LOL:))
Q6 je po materialih in izdelavi kar primerljiv z novim Model Y. Ampak je precej dražji.
Ja, a ni kombinacija tega ravno hibrid?!? :P
Ne, kombinacija pomeni, da bodo na trgu zastopani vsi od omenjenih pogonov.

bm1973 ::
Pol pa kupi Teslo LOL
Kupcu rabljene Tesle na daljavo nagajal bivši lastnik
... novi lastnik rabljene Tesle kmalu po nakupu opazil nenavadno obnašanje vozila. Avto se je samodejno preklopil v omejeni način Valet Mode, klima in gretje sedežev sta se naključno aktivirala, prtljažnika in predal za rokavice pa so se nenehno zaklepali in odklepali. Hitrost je bila omejena na 80 km/h, medtem ko se je baterija vsak dan brez očitnega razloga izpraznila za približno 60 odstotkov. Enkrat se je na avtomobilu za pol ure sprožila hupa ...
A nimajo factory reseta...

codeMonkey ::
Q6 je po materialih in izdelavi kar primerljiv z novim Model Y. Ampak je precej dražji.
Ima tudi vec opreme in bolje se vozi, ima visjo koncno hitrost, polni se hitreje. Bjorn je imel na 1000km z njim rekorden cas (med SUVi) in dva postanka manj od Tesle. Glede na to kako ga je hvalil, bi si mislil da skriva enega v garazi - ceprav ne, ce pomislim, ker se je zakalkuliral z bajto na polno :D Seveda se kot bolj premium izdelek ne bo prodajal v takih stevilkah. Zato pa je tam Skoda in VW.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

codeMonkey ::
Jaz imam 230 v spominu. Zgleda imas prav.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

billy ::
hm?
Performance
Acceleration 0 - 100 km/h 6.6 sec
Top Speed 210 km/h
Electric Range * 490 km
Performance
Acceleration 0 - 100 km/h 6.6 sec
Top Speed 210 km/h
Electric Range * 490 km

billy ::
To pa malo drugače ja
rive type All-wheel drive
Number of electric motors front axle / rear axle 1 / 1
Electrical torque output front / rear in Nm (lb-ft) 275 / 580 (202.8 / 427.8)
Battery type / Gross / net battery capacity in kWh Lithium-Ion / 100 / 94.9
Top speed in km/h (mph) 230 (142.9) (governed)
Samo imaš pa tudi Y performance...
How fast is the Tesla Y performance?
250 km/h
Performance
Acceleration 0 - 100 km/h * 3.8 sec
Top Speed 250 km/h
Electric Range * 430 km
rive type All-wheel drive
Number of electric motors front axle / rear axle 1 / 1
Electrical torque output front / rear in Nm (lb-ft) 275 / 580 (202.8 / 427.8)
Battery type / Gross / net battery capacity in kWh Lithium-Ion / 100 / 94.9
Top speed in km/h (mph) 230 (142.9) (governed)
Samo imaš pa tudi Y performance...
How fast is the Tesla Y performance?
250 km/h
Performance
Acceleration 0 - 100 km/h * 3.8 sec
Top Speed 250 km/h
Electric Range * 430 km
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: billy ()

Utk ::

Gregor P ::
Torej mi gremo sedaj na polno na EV, da bomo potem imeli v prihodnosti "kombinacije"? Pa saj te kombinacije imamo že sedaj; že danes so zastopani vsi omenjeni pogoni in jih imamo na izbiro. Logika ti res ne gre.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

iKst_ ::
Ima tudi vec opreme in bolje se vozi, ima visjo koncno hitrost, polni se hitreje. Bjorn je imel na 1000km z njim rekorden cas (med SUVi) in dva postanka manj od Tesle.
Tole je vse pogojno. Več opreme ima samo v primeru doplačila. Osnovna verzija za 50 jurjev je res gola. "Bolje se vozi" je tudi subjektivno. Če doplačaš za zračno podvozje ja, sicer pa niti ne. Podobno je z dosegom, moraš vzeti 100kW baterijo, da si 15 minut hitrejši na 1000km.
Če želiš Q6 s primerljivimi zmogljivostmi in opremo, je cena čez palec 20-25k višja.
Torej mi gremo sedaj na polno na EV, da bomo potem imeli v prihodnosti "kombinacije"? Pa saj te kombinacije imamo že sedaj; že danes so zastopani vsi omenjeni pogoni in jih imamo na izbiro. Logika ti res ne gre.
Res se po nepotrebnem zapletaš v malenkosti. James je rekel, da naše okolje nikoli več ne bo enako, ne glede na to kakšen pogon bo prevladoval v prihodnosti. Torej, stvari so se spremenile, tudi, če vse ostane tako, kot je danes (kombinacija EV, hibridov in ICE).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: iKst_ ()

Utk ::
Torej mi gremo sedaj na polno na EV, da bomo potem imeli v prihodnosti "kombinacije"? Pa saj te kombinacije imamo že sedaj; že danes so zastopani vsi omenjeni pogoni in jih imamo na izbiro. Logika ti res ne gre.
Da, zdaj imamo kombinacijo, ker lahko kupiš karkoli. Težko da bo čez 15 let več izbire, kvečjemu manj. Čisti ice bojo ziher izginili. Morda tudi nepriključni hibridi. Morda pa električni. Sigurno pa ne bomo imeli samo hibridov in temu rekli "vse od naštetega". Vsaj tisti z nekaj logike ne.

codeMonkey ::

Gregor P ::
Res se po nepotrebnem zapletaš v malenkosti. James je rekel, da naše okolje nikoli več ne bo enako, ne glede na to kakšen pogon bo prevladoval v prihodnosti. Torej, stvari so se spremenile, tudi, če vse ostane tako, kot je danes (kombinacija EV, hibridov in ICE).Predvsem sem jaz moj prvotni komentar napisal v šali (zato tudi je bil smeško poleg), samo ste se nekateri tu tako močno resno zapičili v to in takoj začeli z upravičevanjem avtorja in "električne prihodnosti", da potem na koncu res ni več smešno vse skupaj :-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

Gregor P ::
Ne, upravičevanjem, ker se najbrž nimate za kaj opravičevati

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).