Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

Gregor P ::
Ker ne vidiš nobene Dacie na AC ali kako? Seveda se in se vozijo sedaj żal tudi s Springi; samo žal krepko pod 130 km/ (ker so te EV-je načrtno tako okrnili).

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

BlaY0 ::
Jaz se tudi z BMW-jem vozim pod 130... žal ne morem preskakovat avtomobilov pred sabo, denarja za svoj helikopter pa še nimam.

Gregor P ::
In najbrž tudi, ko je zastoj ne voziš po desni na prehitevalnem pasu ipd. ... ja logično ne
Dejansko pa so na AC tudi trenutki ko še vedno lahko voziš hitreje in so v EU tudi AC, kjer smeš voziti več kot 130 km/h. Skratka, če motor zmore 140 km/h, potem to pomeni, da je toliko boljši pri nižjih hitrostih. Če pa je že njegova max omejitev 125 km/h, do katere potrebuje "cel teden", da jo sploh doseže, potem pa je vprašanje, če ima smisel sploh voziti 100 km/h s takšnim vozilom.
Ampak o tem smo se že velikokrat pogovarjali tu; skratka kar se mene tiče, avtomobila, ki ne zmore niti 130 km/h sploh ne kupujem. Če pa že, ker bi res rabil mestni avto, potem bi pa ta Dacia morala biti veliko manjša. Tako pa ni ne eno ne drugo.

Dejansko pa so na AC tudi trenutki ko še vedno lahko voziš hitreje in so v EU tudi AC, kjer smeš voziti več kot 130 km/h. Skratka, če motor zmore 140 km/h, potem to pomeni, da je toliko boljši pri nižjih hitrostih. Če pa je že njegova max omejitev 125 km/h, do katere potrebuje "cel teden", da jo sploh doseže, potem pa je vprašanje, če ima smisel sploh voziti 100 km/h s takšnim vozilom.
Ampak o tem smo se že velikokrat pogovarjali tu; skratka kar se mene tiče, avtomobila, ki ne zmore niti 130 km/h sploh ne kupujem. Če pa že, ker bi res rabil mestni avto, potem bi pa ta Dacia morala biti veliko manjša. Tako pa ni ne eno ne drugo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

starfotr ::
Spring ni za na avtocesto. To je namenjeno da je mestno vozilo. Tako kot recimo ICE vozila, kot je twingo, citroen c1 ali c2 itd.
Saj lahko greš z njim tudi na AC, samo se je treba zavedat da je treba vozit bolj previdno in počasi.
Sicer bodo pa itak največje dovoljene hitrosti znižali v prihodnosti.
Saj lahko greš z njim tudi na AC, samo se je treba zavedat da je treba vozit bolj previdno in počasi.
Sicer bodo pa itak največje dovoljene hitrosti znižali v prihodnosti.

bambam20 ::
Danes sem prvič v živo videl Dongfeng Box. Svetlo modre metalik barve, parkiran pri ZD LJ Polje, zgleda da ga ima nekdo ki tam dela, ali pa v lekarni. Prostorna kabina, širok voz za svojo dolžino. Res lep avto, papa likes.
Da, da. Sploh polnjenje je vrhunsko.
AC max 6.6 kWh ampak tega ne vidiš.
DC max 50 kWh. ampak tud pri tem je težava.
Spring ni za na avtocesto. To je namenjeno da je mestno vozilo. Tako kot recimo ICE vozila, kot je twingo, citroen c1 ali c2 itd.
Saj lahko greš z njim tudi na AC, samo se je treba zavedat da je treba vozit bolj previdno in počasi.
Sicer bodo pa itak največje dovoljene hitrosti znižali v prihodnosti.
Ni problem omejitev. Problem je, ker je npr. Tesla s 500 konji tako htiro do 130 kot bi rekel " sveži keks"
Nova tesla m3 sr pride sedaj 30.990€.
33970 pa res. Upoštevajoč 500 kupon in pa 6500 subvencije
Par dni nazaj si jo dobil za 30.990€. Danes jo imeš za 31.750€.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()

iloveboobz ::
Danes sem prvič v živo videl Dongfeng Box. Svetlo modre metalik barve, parkiran pri ZD LJ Polje, zgleda da ga ima nekdo ki tam dela, ali pa v lekarni. Prostorna kabina, širok voz za svojo dolžino. Res lep avto, papa likes.
Da, da. Sploh polnjenje je vrhunsko.
AC max 6.6 kWh ampak tega ne vidiš.
DC max 50 kWh. ampak tud pri tem je težava.
Spring ni za na avtocesto. To je namenjeno da je mestno vozilo. Tako kot recimo ICE vozila, kot je twingo, citroen c1 ali c2 itd.
Saj lahko greš z njim tudi na AC, samo se je treba zavedat da je treba vozit bolj previdno in počasi.
Sicer bodo pa itak največje dovoljene hitrosti znižali v prihodnosti.
Ni problem omejitev. Problem je, ker je npr. Tesla s 500 konji tako htiro do 130 kot bi rekel " sveži keks"
Nova tesla m3 sr pride sedaj 30.990€.
33970 pa res. Upoštevajoč 500 kupon in pa 6500 subvencije
Par dni nazaj si jo dobil za 30.990€. Danes jo imeš za 31.750€.
Eno in drugo ni problem za mestni avto z relativno malo porabo...

a_borlak ::
Ampak ti ne razumeš, Tesla je superiorna v vsem. Tudi kot mali mestni avto, čeprav je v razredu D.

Utk ::
Ampak o tem smo se že velikokrat pogovarjali tu; skratka kar se mene tiče, avtomobila, ki ne zmore niti 130 km/h sploh ne kupujem.
Koga briga kak avto ne kupuje nekdo, ki sploh nima avta.
Če pa že, ker bi res rabil mestni avto, potem bi pa ta Dacia morala biti veliko manjša. Tako pa ni ne eno ne drugo.
Kako bi bla veliko manjša. In kam bi dal potem še kakega sopotnika ali 2.
Da, da. Sploh polnjenje je vrhunsko.
AC max 6.6 kWh ampak tega ne vidiš.
DC max 50 kWh. ampak tud pri tem je težava.
Moj leaf se polne enako in za namen kot je namenjen je to čisto ok. Tudi s 6 kw bolj redko polnem.
Skratka, če motor zmore 140 km/h, potem to pomeni, da je toliko boljši pri nižjih hitrostih.
Za električne, pa tudi hibride, to ne velja.
Omejitev so obrati elektro motorja, ne pa moč. Obrati elektro motorja pa niso nek problem. Itak tudi pri max hitrosti ni ravno na max.
Če pa je že njegova max omejitev 125 km/h, do katere potrebuje "cel teden", da jo sploh doseže, potem pa je vprašanje, če ima smisel sploh voziti 100 km/h s takšnim vozilom.
Tudi 110 ali 120 se komot voziš. To je za neko obvoznico čisto ok.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

DamijanD ::

BigWhale ::

Utk ::
Bolj je problem da je to 1f polnjenje, ampak to je bolj slovenska posebnost da imamo povsod 3f, marsikje imajo 1f in močnejšo varovalko.

bambam20 ::
iloveboobz je izjavil:
Danes sem prvič v živo videl Dongfeng Box. Svetlo modre metalik barve, parkiran pri ZD LJ Polje, zgleda da ga ima nekdo ki tam dela, ali pa v lekarni. Prostorna kabina, širok voz za svojo dolžino. Res lep avto, papa likes.
Da, da. Sploh polnjenje je vrhunsko.
AC max 6.6 kWh ampak tega ne vidiš.
DC max 50 kWh. ampak tud pri tem je težava.
Spring ni za na avtocesto. To je namenjeno da je mestno vozilo. Tako kot recimo ICE vozila, kot je twingo, citroen c1 ali c2 itd.
Saj lahko greš z njim tudi na AC, samo se je treba zavedat da je treba vozit bolj previdno in počasi.
Sicer bodo pa itak največje dovoljene hitrosti znižali v prihodnosti.
Ni problem omejitev. Problem je, ker je npr. Tesla s 500 konji tako htiro do 130 kot bi rekel " sveži keks"
Nova tesla m3 sr pride sedaj 30.990€.
33970 pa res. Upoštevajoč 500 kupon in pa 6500 subvencije
Par dni nazaj si jo dobil za 30.990€. Danes jo imeš za 31.750€.
Eno in drugo ni problem za mestni avto z relativno malo porabo...
Ce to polni na ac polnilnici s 3 kW na uro ob porabi 13 kW je se kako velik problem. 4 ure za 100 km ?
Tesla je v 15 minutah napolnjena.

alekskac ::
Danes sem prvič v živo videl Dongfeng Box. Svetlo modre metalik barve, parkiran pri ZD LJ Polje, zgleda da ga ima nekdo ki tam dela, ali pa v lekarni. Prostorna kabina, širok voz za svojo dolžino. Res lep avto, papa likes.
Da, da. Sploh polnjenje je vrhunsko.
AC max 6.6 kWh ampak tega ne vidiš.
DC max 50 kWh. ampak tud pri tem je težava.
To naj bi bila težava zakaj? Močnej AC ne bi želel, sploh pozimi ne, ker mi že TČ precej porabi. Vozim se večinoma doma-služba-doma. Parkrat letno v Izolo, Strunjan, Dbeli rtič. Parkrat letno k žlahti na Štajersko, in kak izlet do Gorice, Idrije, Trente. Pri meni DC polnilnice skor ne bi videl. Za doma pa tudi raje vidim da polne pozimi z manj, ker mam dogovorjeni odjem samo dober kilovat več kot tak avto sesa na AC ...

Utk ::
6,6 pomeni 1f polnjenje, tako da realno več kot s 3,5 kw doma ne boš polnil.
Kje si dobil te cifre? Kake 3 kw na polnilnici?
Ce to polni na ac polnilnici s 3 kW na uro ob porabi 13 kW je se kako velik problem. 4 ure za 100 km ?
Kje si dobil te cifre? Kake 3 kw na polnilnici?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

alekskac ::
Tesla je v 15 minutah napolnjena.
Tesla žal ne dela cenenih kompaktov kot DF. Nek projekt "modela 2" čakamo. Videl sem par špekulativnih skic, bi bil verjetno tud velika konkurenca v segmentu ... Samo so se raje odločili za projekt "prizmatično vozilo". Pri prizmatičnih - nimajo kunkurence. Na Nizozemskem je Box v eni od treh fabrških barvah 22K€. Pri nas, 25K€. Ne pomaga da ti revež zdej te avte prodaja. Morš avto plačat, pa še reveža iz revščine spravt. To je tko če ti gradbena firma iz iz sela bogu za ritjo zdej še avte prodaja.

endelin ::
So se subvencije na voljo ali ne?
Malo je nevzdržno da kupiš ev in edini ne dobiš subvencije v zadnjih letih
Malo je nevzdržno da kupiš ev in edini ne dobiš subvencije v zadnjih letih


bambam20 ::
Danes sem prvič v živo videl Dongfeng Box. Svetlo modre metalik barve, parkiran pri ZD LJ Polje, zgleda da ga ima nekdo ki tam dela, ali pa v lekarni. Prostorna kabina, širok voz za svojo dolžino. Res lep avto, papa likes.
Da, da. Sploh polnjenje je vrhunsko.
AC max 6.6 kWh ampak tega ne vidiš.
DC max 50 kWh. ampak tud pri tem je težava.
To naj bi bila težava zakaj? Močnej AC ne bi želel, sploh pozimi ne, ker mi že TČ precej porabi. Vozim se večinoma doma-služba-doma. Parkrat letno v Izolo, Strunjan, Dbeli rtič. Parkrat letno k žlahti na Štajersko, in kak izlet do Gorice, Idrije, Trente. Pri meni DC polnilnice skor ne bi videl. Za doma pa tudi raje vidim da polne pozimi z manj, ker mam dogovorjeni odjem samo dober kilovat več kot tak avto sesa na AC ...
A seveda. KOt zakleto ti bo na DC_ju polnil s 25 kWH.. kr pogumno..
6,6 pomeni 1f polnjenje, tako da realno več kot s 3,5 kw doma ne boš polnil.
Ce to polni na ac polnilnici s 3 kW na uro ob porabi 13 kW je se kako velik problem. 4 ure za 100 km ?
Kje si dobil te cifre? Kake 3 kw na polnilnici?
Iz testa .. AMpak kto sme napisal.. kar pogumno kupit. Saj imaš čas. Pač boš polnil 4 ure ali 5 za 100 km. Lep dan.
So se subvencije na voljo ali ne?
Malo je nevzdržno da kupiš ev in edini ne dobiš subvencije v zadnjih letih![]()
Meni dol visi za subvencijo. Tesla model 3 zadnji pogon 60 kWh baterija je nekje med 37.000 in 38.000€. To je popolnoma drugi svet glede el. vozil kot zastareli nemški polproizvodi z orjaško porabo.
Kaj sem mislil napisat.Kull da je subvencija in imam potem lahko avto po nabavni ceni 31.500€, ampak to ni bistvo, ker sem finančno sposoben plačat tudi 38.000€.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()

endelin ::
Gre za psihologijo. Folk ki naroči avto z mislijo da bo dobil subvencijo ne bo nikoli zadovoljen z nakupom če bodo skenslali subvencije ravno po njegovem nakupu

Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()

Gregor P ::
Pa saj bodo najbrž javno objavili, ko bo zmanjkalo denarja za subvencije?

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

endelin ::
Ja samo kaj če kupis avto danes
Čakas kake tri mesece dostavo
In vmes povejo adios muchacos subvencije?
Malo je tveganje vseeno bi rekel
To bi bila res kislica :/
Model 3 long range rwd je res sweet spot s subvencijo
Čakas kake tri mesece dostavo
In vmes povejo adios muchacos subvencije?

Malo je tveganje vseeno bi rekel
To bi bila res kislica :/
Model 3 long range rwd je res sweet spot s subvencijo
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()

iloveboobz ::
Danes sem prvič v živo videl Dongfeng Box. Svetlo modre metalik barve, parkiran pri ZD LJ Polje, zgleda da ga ima nekdo ki tam dela, ali pa v lekarni. Prostorna kabina, širok voz za svojo dolžino. Res lep avto, papa likes.
Da, da. Sploh polnjenje je vrhunsko.
AC max 6.6 kWh ampak tega ne vidiš.
DC max 50 kWh. ampak tud pri tem je težava.
To naj bi bila težava zakaj? Močnej AC ne bi želel, sploh pozimi ne, ker mi že TČ precej porabi. Vozim se večinoma doma-služba-doma. Parkrat letno v Izolo, Strunjan, Dbeli rtič. Parkrat letno k žlahti na Štajersko, in kak izlet do Gorice, Idrije, Trente. Pri meni DC polnilnice skor ne bi videl. Za doma pa tudi raje vidim da polne pozimi z manj, ker mam dogovorjeni odjem samo dober kilovat več kot tak avto sesa na AC ...
A seveda. KOt zakleto ti bo na DC_ju polnil s 25 kWH.. kr pogumno..
6,6 pomeni 1f polnjenje, tako da realno več kot s 3,5 kw doma ne boš polnil.
Ce to polni na ac polnilnici s 3 kW na uro ob porabi 13 kW je se kako velik problem. 4 ure za 100 km ?
Kje si dobil te cifre? Kake 3 kw na polnilnici?
Iz testa .. AMpak kto sme napisal.. kar pogumno kupit. Saj imaš čas. Pač boš polnil 4 ure ali 5 za 100 km. Lep dan.
So se subvencije na voljo ali ne?
Malo je nevzdržno da kupiš ev in edini ne dobiš subvencije v zadnjih letih![]()
Meni dol visi za subvencijo. Tesla model 3 zadnji pogon 60 kWh baterija je nekje med 37.000 in 38.000€. To je popolnoma drugi svet glede el. vozil kot zastareli nemški polproizvodi z orjaško porabo.
Kaj sem mislil napisat.Kull da je subvencija in imam potem lahko avto po nabavni ceni 31.500€, ampak to ni bistvo, ker sem finančno sposoben plačat tudi 38.000€.
Pa kaj teb res ni jasno, da nima vsak potrebe po 500km+ dosega? In da ne potrebuje 200kW+ hitrega polnjenja?

Utk ::
Iz testa .. AMpak kto sme napisal.. kar pogumno kupit. Saj imaš čas. Pač boš polnil 4 ure ali 5 za 100 km. Lep dan.
Kakega testa, ne fantaziraj.

bambam20 ::
Iz testa .. AMpak kto sme napisal.. kar pogumno kupit. Saj imaš čas. Pač boš polnil 4 ure ali 5 za 100 km. Lep dan.
Kakega testa, ne fantaziraj.
Samo za tebe.
"Kljub vsemu je za lastnika boxa pomemben pogoj, da ga bo polnil doma ali v službi. Moč polnjenja DC je nizka in med testom nismo presegli moči 60 kilovatov. Vgrajeni polnilnik je 6,6-kilovatni, a na javni polnilnici AC moč ni presegla 3,5 kilovata. To so moči, ki zahtevajo nekoliko daljše polnjenje in so v skladu z načelno namembnostjo takega avtomobila.
Ponoči ali med službo je časa dovolj, "hitri" postanki za polnjenje pa torej bolj ali manj odpadejo. Na polnilnici DC bo treba za polnjenje od 30 do 80 odstotkov počakati okrog 45 minut, na polnilnici AC smo v treh urah (kolikor je uradno omejeno parkiranje pri polnilnici v Ljubljani) v baterijo dobili 12 kilovatnih ur elektrike. To ni bilo dovolj za sto kilometrov dosega.
Polnite torej doma."
https://siol.net/avtomoto/testi/dongfen...
Ja samo kaj če kupis avto danes
Čakas kake tri mesece dostavo
In vmes povejo adios muchacos subvencije?
Malo je tveganje vseeno bi rekel
To bi bila res kislica :/
Model 3 long range rwd je res sweet spot s subvencijo
KOga briga subvencije. Jaz sm se odlčil bom naročil novo. Subvencije gor ali dol. Najboljša kombinacija. Ne prehitra, ne propočasna.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()

bambam20 ::
iloveboobz je izjavil:
Pa kaj teb res ni jasno, da nima vsak potrebe po 500km+ dosega?
MHm. Nobeden ti ne brnai, da od Maribora do Ljubljane in nazaj 2 krat polniš pozimi. Jaz imam namen to dovozit z neim polnjenjem in s hitrosjto 130-150 km/H.
Meni je vse jasno. Zakaj bi mel avto, ki ima počasno polnjenje, ki doseže mogoče 350 km po regionalki, če lahko imam avto, s katerim bom po regioanlki z enim polnjenjem dosegel 580 km? S tabo vse v redu ?
To več pove o novinarjih kot o avtu.
Da. Novinar je kriv, ker mu polnilnica ni polnila z več kot 3.5 kW. Bravo mojster. Kar tako naprej. pa sej eni imate ull časa , glede da skoz slonute na slo techu. Pač boš polnil par ur. Big deal.
Nisem nobemu rekel, da si ga ne sme kupit. Na koncu sem DOng Fenga videl v živo, ga pregledal.. Nisem se pa vozil z njim. V redu avto. Sam če nimaš hitrega polnjena je to potem problem, razen za tiste, ki imate ves čas na svetu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()

codeMonkey ::
Je pac avto za specificno rabo in je to tudi eden od razlogov zakaj je cenejsi. Bolj neumno bi bilo placevati za sposobnost hitrega polnjenja, visje hitrosti ipd., ce dejansko tega ne rabis. Se ce je zaradi tega toliko bolj zanesljiv (manj elektronike, enostavnejse hlajenje), se toliko bolje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

iloveboobz ::
iloveboobz je izjavil:
Pa kaj teb res ni jasno, da nima vsak potrebe po 500km+ dosega?
MHm. Nobeden ti ne brnai, da od Maribora do Ljubljane in nazaj 2 krat polniš pozimi. Jaz imam namen to dovozit z neim polnjenjem in s hitrosjto 130-150 km/H.
Meni je vse jasno. Zakaj bi mel avto, ki ima počasno polnjenje, ki doseže mogoče 350 km po regionalki, če lahko imam avto, s katerim bom po regioanlki z enim polnjenjem dosegel 580 km? S tabo vse v redu ?
To več pove o novinarjih kot o avtu.
Da. Novinar je kriv, ker mu polnilnica ni polnila z več kot 3.5 kW. Bravo mojster. Kar tako naprej. pa sej eni imate ull časa , glede da skoz slonute na slo techu. Pač boš polnil par ur. Big deal.
Nisem nobemu rekel, da si ga ne sme kupit. Na koncu sem DOng Fenga videl v živo, ga pregledal.. Nisem se pa vozil z njim. V redu avto. Sam če nimaš hitrega polnjena je to potem problem, razen za tiste, ki imate ves čas na svetu.
Zakaj bi mel avto, k mi recimo ne gre v garazo? Zakaj bi mel avto, k je 2x drazji? Zakaj bi mel avto, k je sposobn za več k 200km, če dnevno delam manj k recimo 50km?
Je s tabo vse vredu? A razumes koncept, da imajo različni ljudje različne potrebe in posledično obstajajo različni avtomobili, ki so tailor made ravno za njih? In so tudi primerno cenovno postavljeni?
Js tut ne vzamem za offroad fancy teslo z rwd, če bo ze ena panda 4x4 veliko boljsa.
Da. Novinar je kriv, ker mu polnilnica ni polnila z več kot 3.5 kW. Bravo mojster. Kar tako naprej. pa sej eni imate ull časa , glede da skoz slonute na slo techu. Pač boš polnil par ur. Big deal.
Nisem nobemu rekel, da si ga ne sme kupit. Na koncu sem DOng Fenga videl v živo, ga pregledal.. Nisem se pa vozil z njim. V redu avto. Sam če nimaš hitrega polnjena je to potem problem, razen za tiste, ki imate ves čas na svetu.
Zgodovina sprememb...
Seveda je kriv novinar. Na 22kW/32A polnilnici bi ta avto bp polnal pr 7kW+. Če prides pa na 16A in se čudis zakaj ne polne več k 16A? In potem za to krivis avto? A ves kaksn butec izpades?
codeMonkey je izjavil:
Je pac avto za specificno rabo in je to tudi eden od razlogov zakaj je cenejsi. Bolj neumno bi bilo placevati za sposobnost hitrega polnjenja, visje hitrosti ipd., ce dejansko tega ne rabis. Se ce je zaradi tega toliko bolj zanesljiv (manj elektronike, enostavnejse hlajenje), se toliko bolje.
Sj recimo dača spring nima več kot 30kW DCFS. Pa še ta je opcijski za doplačilo. Pa se noben ne meče na glavo.
Enako z renault grupo, kjer se še vedno najdejo avtomobili, kjer je DCFS za doplačilo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: iloveboobz ()

Gregor P ::
No zdaj pa se postavite v vlogo navadnega potrošnika. On običajno ne ve in ne razume nič od zgoraj naštetega. Razume pa "polniti ga je treba celo večnost" in pa "hitro se napolni" (pa še tukaj je, "razen če ..."). In to je že več informacij kot jih je rabil vedeti prej, ko si avto le napolnil.

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

Gregor P ::
"... razen ko/če ..."

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

iloveboobz ::
razn pozimi. razn v garazi. razn v senci. Aja sede samo 2. Pa prtljaznik je kilav. Pa sploh ni avto, tko da tut varnost ni nujno na nivoju avtomobilov.
Tezko bos to idejo prodal običajnim kupcom :)
Tezko bos to idejo prodal običajnim kupcom :)

BlaY0 ::
Ja samo kaj če kupis avto danes
Čakas kake tri mesece dostavo
In vmes povejo adios muchacos subvencije?
Malo je tveganje vseeno bi rekel
To bi bila res kislica :/
Model 3 long range rwd je res sweet spot s subvencijo
Na Borznu pravijo, da bodo po zaprtju tega poziva odprli novega.

bambam20 ::
codeMonkey je izjavil:
Je pac avto za specificno rabo in je to tudi eden od razlogov zakaj je cenejsi.
Za 18.000€ imaš električno Renault Petko s 42kWh baterijo-.

Pišeš tako, kot daj Dong Feng Box edini za primerno ceno, ker ni.
iloveboobz je izjavil:
Zakaj bi mel avto, k mi recimo ne gre v garazo? Zakaj bi mel avto, k je 2x drazji? Zakaj bi mel avto, k je sposobn za več k 200km, če dnevno delam manj k recimo 50km?
Je s tabo vse vredu? A razumes koncept, da imajo različni ljudje različne potrebe in posledično obstajajo različni avtomobili, ki so tailor made ravno za njih? In so tudi primerno cenovno postavljeni?
Ne rabiš. Pri ljudeh je pri večini problem finance.. Tesla je relativno draga, čeprav avto za 31.000€ težko rečeš, da je leta 2025 drag, ker ni. To je pvoprečna cena novega vozla, ki si ga privošči Slovenec.
VOzi ti svoje Dacie pa Pande.. Je lepo poskrbljeno,da najbolj profitira prvi lastnik, ki ima v graranciji in miren spanec, ti pa boš v primeru okvare iskal po forumih hofer rešitev za 5 centov.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()

Utk ::
No zdaj pa se postavite v vlogo navadnega potrošnika. On običajno ne ve in ne razume nič od zgoraj naštetega. Razume pa "polniti ga je treba celo večnost" in pa "hitro se napolni" (pa še tukaj je, "razen če ..."). In to je že več informacij kot jih je rabil vedeti prej, ko si avto le napolnil.![]()
Zdaj si ugotovil, pri 50ih al kolk si star, da se v življenju ne splača bit nešolan butec, ker nasrkaš na vsakem koraku.
Seveda je kriv novinar. Na 22kW/32A polnilnici bi ta avto bp polnal pr 7kW+. Če prides pa na 16A in se čudis zakaj ne polne več k 16A? In potem za to krivis avto? A ves kaksn butec izpades?
Sej ni treba vedet vsake tehnične podrobnosti. Nekatere polnilnice so 11 kw, nekatere 22. Na 11 boš na 1f polnil s cca 3,5. Če bi imel zoeta, ki ima 22 kw polnjenje, bi pa ta novinar jokal kakšen nateg je to, ker v resnici polne 11...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Je pac avto za specificno rabo in je to tudi eden od razlogov zakaj je cenejsi.
Za 18.000EUR imaš električno Renault Petko s 42kWh baterijo-.Fiat e500 je tudi nekje tam pri 20 tisočakih, imaš še Citroenovefa novega e-3.. Ampak kot smo rekli,, kar kupit.. saj imate obilo časa..
Pa pac kupis to. Jaz nisem rekel da ga je potrebno kupiti. Samo ker ti govoris kot da rabijo vsi hitro polnjenje na avtu, pravim da za mnoge ni potrebno. In tako ne vpliva na prosti cas
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Utk ::
Ti osnovni modeli nimajo nekega strašnega polnjenja, ker niti ni potrebno. Potem je treba imet boljše hlajenje baterije in vse po spisku, drugače je itak brez veze. Za take avte, če že, je bolj pomembno da tisto hitrost, ki jo imajo, držijo čim dlje, da se jih "splača" polnit vsaj do 90%, če že imajo manjšo baterijo.

a_borlak ::

telexdell ::
To naj bi bila težava zakaj? Močnej AC ne bi želel, sploh pozimi ne, ker mi že TČ precej porabi. Vozim se večinoma doma-služba-doma. Parkrat letno v Izolo, Strunjan, Dbeli rtič. Parkrat letno k žlahti na Štajersko, in kak izlet do Gorice, Idrije, Trente. Pri meni DC polnilnice skor ne bi videl. Za doma pa tudi raje vidim da polne pozimi z manj, ker mam dogovorjeni odjem samo dober kilovat več kot tak avto sesa na AC ...
Močnejšo polnilno postajo lahko omejiš nižje, šibkejše ne moreš nastaviti višje. Saj lahko običajno polniš s 3,5 kW lahko pa pride do situacije, ko boš potreboval avto takoj za dololen doseg (npr. do najbližje bočnišnice). Če imaš alternativo drugega vozila potem je tvoje razmišljanje povsem OK. Drugačr pa razmisli še enkrat (ali večkrat).
Če pa daš v enačbo še, da je počasnejše polnjenje bolj potratno pol pa- razmisli še enkrat!
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

iloveboobz ::
codeMonkey je izjavil:
Je pac avto za specificno rabo in je to tudi eden od razlogov zakaj je cenejsi.
Za 18.000EUR imaš električno Renault Petko s 42kWh baterijo-.Fiat e500 je tudi nekje tam pri 20 tisočakih, imaš še Citroenovefa novega e-3.. Ampak kot smo rekli,, kar kupit.. saj imate obilo časa..
Pišeš tako, kot daj Dong Feng Box edini za primerno ceno, ker ni.
iloveboobz je izjavil:
Zakaj bi mel avto, k mi recimo ne gre v garazo? Zakaj bi mel avto, k je 2x drazji? Zakaj bi mel avto, k je sposobn za več k 200km, če dnevno delam manj k recimo 50km?
Je s tabo vse vredu? A razumes koncept, da imajo različni ljudje različne potrebe in posledično obstajajo različni avtomobili, ki so tailor made ravno za njih? In so tudi primerno cenovno postavljeni?
Ne rabiš. Pri ljudeh je pri večini problem finance.. Tesla je relativno draga, čeprav avto za 31.000EUR težko rečeš, da je leta 2025 drag, ker ni. To je pvoprečna cena novega vozla, ki si ga privošči Slovenec.
VOzi ti svoje Dacie pa Pande.. Je lepo poskrbljeno,da najbolj profitira prvi lastnik, ki ima v graranciji in miren spanec, ti pa boš v primeru okvare iskal po forumih hofer rešitev za 5 centov.
Kje je tvoja tesla then? Aja nimaš je. Morejo snikerske trpet...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: iloveboobz ()

Benny123 ::
Dacia spring extreme ima ene 65 konjev pa koncno 130, 13 sekund do sto. Cist ok. Kolega jo je kupil v Nemčiji, 2022 letnik, mal udarjena zadaj, s subvencijo bo dal 9 jurjev.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Benny123 ()

bambam20 ::
No zdaj pa se postavite v vlogo navadnega potrošnika. On običajno ne ve in ne razume nič od zgoraj naštetega. Razume pa "polniti ga je treba celo večnost" in pa "hitro se napolni" (pa še tukaj je, "razen če ..."). In to je že več informacij kot jih je rabil vedeti prej, ko si avto le napolnil.![]()
nIč od tega ne drži. Čisto zavajanje.

codeMonkey ::
Evo pa smo tam, v praksi, ko lahko tu nastevamo kaj je dober nakup in kaj ni, ampak ti ena "malenkost" pokvari vse skupaj. Danes me je razocaral novi Y. Pa ne toliko sam avto, ker je kul, zato razocaranje, ampak enostavno ni kompatibilen z naso garazo na Dunaju. Plac je namrec med stebroma, ki pri treh razlicnih avtomobilih nista bila problem, tu pa se ravno grdo nekako srecata z vrati. Potem pa tudi izhod iz garaze je totalno stresen, ker pri tej sirini in tako velikem obracalnem radiju, postane res neprijeten, ko prej ni bil nic posebnega (90 stopinjski ovinek v izhod).
Zdaj gledam avto, ki ga tu nismo nekaj prevec omenjali, in sicer Skodo Elroq. Pac ga nafilam z opremo (heads up, asistence in parkiranje, masazni zici, sportni sedezi, ...) in pride nekaj cez 50k. Po porabi zgleda dejansko zelo OK. Je tudi nekoliko manjsi in pa RWD varianta ima obracalni radij nekaj cez 9m, kar je v primerjavi z Model Y, kjer je 12, kar precej manj. Ima kdo izkusnje/mnenje?
In ja, pipkanje po ekranu za izbiro smeri voznje je dejansko tako nadlezno, kot si clovek misli.
Zdaj gledam avto, ki ga tu nismo nekaj prevec omenjali, in sicer Skodo Elroq. Pac ga nafilam z opremo (heads up, asistence in parkiranje, masazni zici, sportni sedezi, ...) in pride nekaj cez 50k. Po porabi zgleda dejansko zelo OK. Je tudi nekoliko manjsi in pa RWD varianta ima obracalni radij nekaj cez 9m, kar je v primerjavi z Model Y, kjer je 12, kar precej manj. Ima kdo izkusnje/mnenje?
In ja, pipkanje po ekranu za izbiro smeri voznje je dejansko tako nadlezno, kot si clovek misli.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

bambam20 ::
codeMonkey je izjavil:
E
In ja, pipkanje po ekranu za izbiro smeri voznje je dejansko tako nadlezno, kot si clovek misli.
Zmišljuješ si.
Pri tesli ne rabiš nič pipkat po ekrnau. Samodejno zazna, kam je avto obrnjen v smeri vožnje.
iloveboobz je izjavil:
Kje je tvoja tesla then? Aja nimaš je. Morejo snikerske trpet...
Ne skrbi ti za mojo Teslo. ti se boš vozil z Dacio spring oz. karkoli. tesla je tako napreden avto za tebe.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()

BlaY0 ::
codeMonkey je izjavil:
Zdaj gledam avto, ki ga tu nismo nekaj prevec omenjali, in sicer Skodo Elroq. Pac ga nafilam z opremo (heads up, asistence in parkiranje, masazni zici, sportni sedezi, ...) in pride nekaj cez 50k. Po porabi zgleda dejansko zelo OK. Je tudi nekoliko manjsi in pa RWD varianta ima obracalni radij nekaj cez 9m, kar je v primerjavi z Model Y, kjer je 12, kar precej manj. Ima kdo izkusnje/mnenje?
85 ima že APP 550 motor in je izkoristek dejansko OK. Boš pa moral dodati praktično vso dodatno opremo, da boš po fičrjih tam nekje z Y, cena pa možno da bo že višja.

DamijanD ::
codeMonkey: laguna se mi ne zdi majhen avto, pa je proti temu kot en palček
https://www.carsized.com/en/cars/compar...
https://www.carsized.com/en/cars/compar...

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
In ja, pipkanje po ekranu za izbiro smeri voznje je dejansko tako nadlezno, kot si clovek misli.
Zmišljuješ si.
Pri tesli ne rabiš nič pipkat po ekrnau. Samodejno zazna, kam je avto obrnjen v smeri vožnje.
A si ti OK? Prvo, napisal sem da je nadlezno, drugo, gre za beta funkcionalnost in nimas vedno tako ocitnih situacij, da bo avto zadel, pa tudi v park ga se vedno das s pritiskom na ekran. Ce smo ze tu. V normalnem avtu z eno roko saltas in niti ne razmisljas, ali je pravilno prestavil, ali ne. Pri tem moras pa gledati, ce hoces biti preprican.
codeMonkey je izjavil:
Zdaj gledam avto, ki ga tu nismo nekaj prevec omenjali, in sicer Skodo Elroq. Pac ga nafilam z opremo (heads up, asistence in parkiranje, masazni zici, sportni sedezi, ...) in pride nekaj cez 50k. Po porabi zgleda dejansko zelo OK. Je tudi nekoliko manjsi in pa RWD varianta ima obracalni radij nekaj cez 9m, kar je v primerjavi z Model Y, kjer je 12, kar precej manj. Ima kdo izkusnje/mnenje?
85 ima že APP 550 motor in je izkoristek dejansko OK. Boš pa moral dodati praktično vso dodatno opremo, da boš po fičrjih tam nekje z Y, cena pa možno da bo že višja.
Dejansko prides na precej podobno ceno pri 85 in za 6k max paket, kjer je od opreme kar precej tega. Tudi parkirati ga naucis, kar je meni super, da mi med stebri ni potrebno v ter iz avta. Na koncu je celo malo manj kot Y LR AWD, ki sem ga mislil nabavit. Bom sprobal, pa bomo videli. Pa se softwer ima, ki sem ga nekaj let pomagal razvijat :D
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

codeMonkey ::
codeMonkey: laguna se mi ne zdi majhen avto, pa je proti temu kot en palček
https://www.carsized.com/en/cars/compar...
Velik je in neokreten. Zato sem bil kar presenecen danes, po vseh teh izkusnjah, ko se je nekomu v sosedni temi zdelo smesno, da nekdo smatra Y za velik avtomobil.