» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1257 / 1279
»»

Utk ::

Dejansko prides na precej podobno ceno pri 85 in za 6k max paket, kjer je od opreme kar precej tega. Tudi parkirati ga naucis, kar je meni super, da mi med stebri ni potrebno v ter iz avta. Na koncu je celo malo manj kot Y LR AWD, ki sem ga mislil nabavit. Bom sprobal, pa bomo videli...

Celo malo manj...realno bi moral bit vsaj 10 jurjev cenejši.

codeMonkey ::

Zakaj toliko? Dobis precej ene opreme, ki je pri Tesli ni. Je pac nekaj manjsi, ampak to ni nek faktor. Ce pri Tesli naredijo alternativo Elroqu za 10k manj, super, bomo pogledal cez 5-7 let nekje.

endelin ::

Zakaj kupujete te visoke avte ki se vozijo za en drek?

J.McLane ::

codeMonkey je izjavil:

DamijanD je izjavil:

codeMonkey: laguna se mi ne zdi majhen avto, pa je proti temu kot en palček
https://www.carsized.com/en/cars/compar...


Velik je in neokreten. Zato sem bil kar presenecen danes, po vseh teh izkusnjah, ko se je nekomu v sosedni temi zdelo smesno, da nekdo smatra Y za velik avtomobil.


Skrajni ča,s da Tesla da ven "baby" Y (Model Q), govorice so, da naj bi bil predstavljen še letos.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

codeMonkey ::

Se strinjam. Lepo bi dopolnil ponudbo in verjetno bi jih malo tudi izvlekel iz te polomije s Cybertruckom.

alekskac ::

telexdell je izjavil:


Močnejšo polnilno postajo lahko omejiš nižje, šibkejše ne moreš nastaviti višje. Saj lahko običajno polniš s 3,5 kW lahko pa pride do situacije, ko boš potreboval avto takoj za dololen doseg (npr. do najbližje bočnišnice). Če imaš alternativo drugega vozila potem je tvoje razmišljanje povsem OK. Drugačr pa razmisli še enkrat (ali večkrat).
Če pa daš v enačbo še, da je počasnejše polnjenje bolj potratno pol pa- razmisli še enkrat!

Sem se malo pozanimal. Da je počasnejše polnjenje bolj potratno, velja več ali manj za vse proizvajalce. Hitrejše ponjenje pa zahteva večjo dogovorjeno moč (imamo pozimi ogrevanje na TČ), s tem povezano potencialno višje stroške računa doma (ne vemo še točno kako se bo izšlo, ker spet agencija menda popravlja obračun). Seveda, lahko tudi kupim nič od električarjev, in nimam nobene od teh težav. Kar sem moral naredit, oziroma žena je. Ker nimava poguma kupovat najcenejših rabljenih Evejev (to bi si lahko privoščila), za rabljenga bencinarja pa si upava (žal, če nič drugega sem občudovalec ev tehnike) malo bolj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

J.McLane ::

Če polniš ponoči ne bo nekih večjih stroškov (časovni blok 3), seveda se pa lahko cene blokov v prihodnje še spremenijo, trenutno je pa nočni blok še vedno zanemarljivo poceni, tudi pozimi.

Če boš polnil na prenosnem 10A polnilcu lahko celo pride do večjih stroškov omrežnine, ker se ti lahko zgodi, da ne boš nafilal avta med 22h in 6h ponoči in boš moral polnit še v dražjih blokih, pa še ene 3% več energije boš skuril zaradi učinkovitosti, ranga celih 20€ pri 20k km. :))
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

a_borlak ::

Kar se polnenja tiče, pozimi, ponoči dela praktično le TČ, od priklopne moči 14kW mi torej ostane cca 10kW za avto, ampak mi je že 6kW več kot dovolj. Spomladi/poleti/jeseni, ko ne dela TČ ima lahko avto polnih 11kW brez težav. Oziroma zaradi tega nabaviš pametno polnilno postajo, ki se zna prilagajati drugim porabnikom.

alekskac ::

J.McLane je izjavil:


Če boš polnil na prenosnem 10A polnilcu lahko celo pride do večjih stroškov omrežnine, ker se ti lahko zgodi, da ne boš nafilal avta med 22h in 6h ponoči in boš moral polnit še v dražjih blokih, pa še ene 3% več energije boš skuril zaradi učinkovitosti, ranga celih 20€ pri 20k km. :))

Torej, če prav razumem, nižja učinkovitost počasnejšega polnjenja ni zdaj nekaj, da bi vil roke od obupa? A od 22. do 5. ure ne bil mogel nasipat ene 50-60 km energije? To bi bilo recimo 7 ur polnjenja, recimo s tokom 10A, porabiš 70Ah pri 220V, in odšteješ tiste izgube polnjenja. A bi lahko rekli da natočiš cirka 11-12 kWh uporabnega v 7 urah polnjenja z nizko močjo? A bi to zmoglo zadoščat za 60 km vožnje za enga EV pocenjaka kot R5, Inster, Box? Moja dnevna vožnja "kuća-pos'o-kuća" je malo manj, okrog 55 km. Ampak recimo da zaviješ v lekarno, trgovino, pekarno, na poti domov, in dodaš še nekaj km.

telexdell ::

Če ti pozimi avto kuri npr. 20 kWh/100 km in dnevno delaš največ 70 km (služba+ malo zaviješ) pol to pomeni 14 kWh/dan. 10 A ti pri enofaznem polnjenju da 2 kW efektivne moči (ostalo so izgube). Torej bi za 14 kWh moral polniti 7 ur. Lahko pa seveda preko tedna polniš malce manj pol pa preko vikenda med 22 in 6 uro, ko je omrežnina za moč zelo nizka ali pa se sploh ne računa (4 in 5 blok) nafilaš avto na 100% tudi med tem, ko ti deluje TČ.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

alekskac ::

Potem tudi polnjenje z nizko močjo ne bi bil bavbav. Sicer, v sili (če tamali polnilec ne zadošča) bi si morebiti povečal dogovorjeno moč. Elektrikar bi potegnil še 3F kabel v garažo, kot mi je za TČ. Potem bi namestil neko močnejšo polnilnico. Sam še EV mi manjka, ... ene 6-7 let fejst šparat, pa bo za polog za kredit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

telexdell ::

alekskac je izjavil:

Potem tudi polnjenje z nizko močjo ne bi bil bavbav. Sicer, v sili (če tamali polnilec ne zadošča) bi si morebiti povečal dogovorjeno moč. Elektrikar bi potegnil še 3F kabel v garažo, kot mi je za TČ. Potem bi namestil neko močnejšo polnilnico. Sam še EV mi manjka, ... ene 6-7 let fejst šparat, pa bo za polog za kredit.

Tudi največja pot v življenju se prične s prvim korakom. Ko boš našparal (prehodli del poti) pa se zopet javi, da te bomo lahko usmerili naprej. Upam, da čim prej našparaš>:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::

codeMonkey je izjavil:

Zakaj toliko? Dobis precej ene opreme, ki je pri Tesli ni. Je pac nekaj manjsi, ampak to ni nek faktor. Ce pri Tesli naredijo alternativo Elroqu za 10k manj, super, bomo pogledal cez 5-7 let nekje.

Škoda za 50 jurjev bi morala bit najmanj v rangu id7 in podobno. To je 2 razreda nižje. Če bi že tolk zapravljal za vag, bi se pa še do id7, ali pa vsaj id5, stegnu.

codeMonkey ::

Ocitno gremo na bolj kompaktna vozila. Predvsem gledam MEB RWD variante, ki imajo v tem primeru boljsi obracalni radij (nisem zasledil pri nobenemu drugemu OEMu, da ima modele, ki to optimizorajo, ce ni motorja spredaj). Pac zivimo v velikem mestu kjer je pogosto treba parkirati v raznih garazah.

Razen velikosti, ti pa pri nastetih ni nic bolj premium ali visjerazredno. Pa tudi ta Skoda je lahko manj kot 50k, tako kot so tisti v resnici takoj 65-75k.

BigWhale ::

bambam20 je izjavil:


Tesla je v 15 minutah napolnjena.


Daj, ne nakladaj. Nobena Tesla se ne napolni v 15 minutah. Se na 250kW polnilnicah ne prides s 5% do 80% v 15 minutah. Se manj pa do 100%.

BigWhale ::

bambam20 je izjavil:


Pri tesli ne rabiš nič pipkat po ekrnau. Samodejno zazna, kam je avto obrnjen v smeri vožnje.


Spet si zmisljujes. Avto velikokrat zazna kam se zelis peljat. Tud slucajno pa ne vedno. Meni se na lastnem dvoriscu vcasih sili nazaj, ceprav je kristalno jasno, da tam nikoli ne vozim nazaj.

Tritockovno obracanje pa po zadnjem updatetu dela slabse kot je prej. Ceprav se vedno v precej primerih zadane smer, je precej obcutljiv avto glede tega. Mal zdrmas volan na koncu in ne ve vec kaj bi rad.

alekskac ::

telexdell je izjavil:


Tudi največja pot v življenju se prične s prvim korakom. Ko boš našparal (prehodli del poti) pa se zopet javi, da te bomo lahko usmerili naprej. Upam, da čim prej našparaš>:D

Sej bo. Upam da ne bom zgrešil "okna" za ugoden nakup. Subvencija najbrž ne bo večno, se bom moral potruditi.

mertseger ::

BigWhale je izjavil:

bambam20 je izjavil:


Tesla je v 15 minutah napolnjena.


Daj, ne nakladaj. Nobena Tesla se ne napolni v 15 minutah. Se na 250kW polnilnicah ne prides s 5% do 80% v 15 minutah. Se manj pa do 100%.


To obstaja tenutno samo pri BYD na papirju do dejanske rabe bo pa še kako leto mogoče manj. Pa le pri novi avtomobilih z baterijo na 1000V platformi s polnilno postajo 1 MW. Seveda pa v evropi tega še ne bomo kmalu videli.

mehatronik12 ::

Pa vsi tisti, ko vozimo EV, tudi vemo da te podatke, ki so navedeni npr od 10%-80% v 28minutah dosežeš vsakič 20-tič drugače pa vedno traja dlje.
Izgovori so pa kr neki, nisi začel polniti pri 10% ampak pri 6% ali pa pri 38%....
To je čisto isto kot WLTP doseg, ki itak v realnosti ni dosegljiv.

iloveboobz ::

če kupiš crap EV al pa filaš na čungalunga polnilncah, potem maš res te tezav.e..

Snajper_ ::

endelin je izjavil:

Zakaj kupujete te visoke avte ki se vozijo za en drek?

To je tud meni večna uganka.
Mogoče nekatere zarad uživanja soje že v mladih letih matra hrbtenica?

iloveboobz ::

folk se bolš počuti, če sedi višje od vseh ostalih...

codeMonkey ::

Saj lahko komot tukaj predlagate nizek avto, ki je okreten, pase v majhne garaze, pa da ima tudi veliko prostora za druzino. In da je v tem cenovnem rangu. Pisete kot da je res ogromno druge izbire...

Eno je trend, drugo pa tudi to, da s pokoncnim sedenjem dobis na dano dolzino avtomobila precej vec uporabnega prostora, ker pac izkoristis visino.

Zgodovina sprememb…

telexdell ::

Snajper_ je izjavil:

endelin je izjavil:

Zakaj kupujete te visoke avte ki se vozijo za en drek?

To je tud meni večna uganka.
Mogoče nekatere zarad uživanja soje že v mladih letih matra hrbtenica?

Ne boš večno mlad! Ko pa to nisi več se pa težje sklanjaš, sediš v prisiljenih pozah, vstajaš z nizkih mest... Pa više kot si, manj te zaslepijo žarometi napstoriti vozečih vozil, ko že itak vidiš slabše. Ko nisi več tako mlad se ti tudi ne mudi več toliko, saj si večino stvari že videl ali doživel...
Bi se tudi sam vprašal, zakaj ljudje vozijo tako nizke avto, ko v njih sedijo kot kup dreka?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

iloveboobz ::

ko prideš enkrat do 80 leta, k je to dejansko problem, je tko čas, da vrzneš vozniško...

UkrFTW!! ::

telexdell je izjavil:

Snajper_ je izjavil:

endelin je izjavil:

Zakaj kupujete te visoke avte ki se vozijo za en drek?

To je tud meni večna uganka.
Mogoče nekatere zarad uživanja soje že v mladih letih matra hrbtenica?

Ne boš večno mlad! Ko pa to nisi več se pa težje sklanjaš, sediš v prisiljenih pozah, vstajaš z nizkih mest... Pa više kot si, manj te zaslepijo žarometi napstoriti vozečih vozil, ko že itak vidiš slabše. Ko nisi več tako mlad se ti tudi ne mudi več toliko, saj si večino stvari že videl ali doživel...
Bi se tudi sam vprašal, zakaj ljudje vozijo tako nizke avto, ko v njih sedijo kot kup dreka?

V večini njih sedijo dejansko ergonomsko, v povišanih pa podobno kot na lesenem stolu.
Ko te boli hrbet, te fajn zaboli, ko se stegneš z nogami proti tlom, da jih dosežeš, ko iztopaš. Pa to veliki ljudje. Kaj šele palčki.
Tako da poskrbi za hrbet z vajami, ne z avtomobilom. Ker bo še kaj poleg avtomobila, kjer te bo bolel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: UkrFTW!! ()

J.McLane ::

iloveboobz je izjavil:

ko prideš enkrat do 80 leta, k je to dejansko problem, je tko čas, da vrzneš vozniško...


Me zanima, če jo ti boš ko boš star 80. :))

Prav je, da je to stvar zdravniškega pregleda, nekaterim bi izpit morali vzeti že pri 70ih, drugim pri 95ih.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

iloveboobz ::

Let's cross that bridge when we get there.

Mr.B ::

iloveboobz je izjavil:

Let's cross that bridge when we get there.

Bodimo relani čez 40 let boš itak imel avtonmno vožnjo ali pa bomo bili mrtvi.
Lol se Hutiji delajo Facpalm USA:
A Navy fighter jet fell overboard Monday when the USS Harry S. Truman
aircraft carrier veered to avoid fire from the Houthis

Snajper_ ::

codeMonkey je izjavil:

Saj lahko komot tukaj predlagate nizek avto, ki je okreten, pase v majhne garaze, pa da ima tudi veliko prostora za druzino. In da je v tem cenovnem rangu. Pisete kot da je res ogromno druge izbire...

Komot.... išči pod: "karavan"
Vem da niso več kul, so pa prostorni in -ne boš verjel- celo bolj varčni!
Brez heca, njihova boljša aerodinamika in manjša teža jim to omogoča, hkrati pa zarad nižjega težišča boljša lega na cesti.
I kid you not!!

Jebomir ::

telexdell je izjavil:

Pa više kot si, manj te zaslepijo žarometi napstoriti vozečih vozil

A zato je boljše če z višjim avtom ti svetiš ostalim v oči, namesto oni tebi?

codeMonkey ::

Snajper_ je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Saj lahko komot tukaj predlagate nizek avto, ki je okreten, pase v majhne garaze, pa da ima tudi veliko prostora za druzino. In da je v tem cenovnem rangu. Pisete kot da je res ogromno druge izbire...

Komot.... išči pod: "karavan"
Vem da niso več kul, so pa prostorni in -ne boš verjel- celo bolj varčni!
Brez heca, njihova boljša aerodinamika in manjša teža jim to omogoča, hkrati pa zarad nižjega težišča boljša lega na cesti.
I kid you not!!


Zdaj sem imel karavana. In bi ga imel rad ponovno. Povej, katerega naj kupim: torej BEV do 55k (brez subvencij), dinamicno vzmetenje, heads up, masazni sedezi, avtomatsko parkiranje, asistence, baterija vsaj 75kwh, obracalni radij 10m.

Pa btw, glede boljse aerodinamike… koeficient ima id.7 slabsi od model Y (ker karavan v osnovi ni aerodinamicen)
Logicno pa celno povrsino nekaj manjso. Na koncu ko pomnozis je model Y boljsi (0,22*2,65 vs 0,25*2,45)

Torej, dajmo konkretno prosim, brez nakladanja.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Jaz sem za ev, ampak bemu mater, vsaj pri nas dobiš passata plugin za 40 jurjev plus oprema, in definitivno ne bi več od tega plačal za pol manjšo škodo, tudi če električno. Niti 15 jurjev za id7.

Treba jih izšolat...

codeMonkey ::

Kako? Zacne se pri 55k plugin hibrid. Cez 40k das za malo bolj opremljeno Octavio Combi (TSI!)

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Jaz trenutno gravitiram na ioniqa 6, dvomim da bo v 6 mesecih kaj bolj smiselnega na trgu.

codeMonkey ::

Samo to je tudi precej majhen avtomobil. Se manjsi od Elroqa. Sem hitro dal v konfigurator pa sem tudi takoj na 53k. Se pa verjetno res lepse vozi.

Zgodovina sprememb…

DamijanD ::

id.7 a6 in nio et5t
tole so trenutno meni poznani karavani v BEV svetu (MG5 je bolj tak tak...)

Utk ::

codeMonkey je izjavil:

Kako? Zacne se pri 55k plugin hibrid. Cez 40k das za malo bolj opremljeno Octavio Combi (TSI!)

Poglej slovenski konfigurator. Plugin za ceno tsi.

endelin ::

codeMonkey je izjavil:

Samo to je tudi precej majhen avtomobil. Se manjsi od Elroqa. Sem hitro dal v konfigurator pa sem tudi takoj na 53k. Se pa verjetno res lepse vozi.

Ne rabiš biti genij da ves da se ioniq6 ki je nizek avto vozi dva razreda boljše kot “suv”:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Kako? Zacne se pri 55k plugin hibrid. Cez 40k das za malo bolj opremljeno Octavio Combi (TSI!)

Poglej slovenski konfigurator. Plugin za ceno tsi.


Zanimivo. Pa je bil tudi prej toliko? Nekaj imam v spominu da je bila cena vedno nekje pri id.7, malenkost manj. Vsekakor ne toliko manj.

endelin je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Samo to je tudi precej majhen avtomobil. Se manjsi od Elroqa. Sem hitro dal v konfigurator pa sem tudi takoj na 53k. Se pa verjetno res lepse vozi.

Ne rabiš biti genij da ves da se ioniq6 ki je nizek avto vozi dva razreda boljše kot “suv”:D


Nisem vozil. Naceloma bi se moral ja. Ampak to da se nekaj dobro vozi, ti lahko pokvarijo zavore, volan, vzmetenje, pa ti visina nic ne pomaga.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Vprašanje če je bil plugin kdaj veliko dražji, je bil pa sigurno tsi cenejši.
Za več ga pač ne morejo prodat, co2 treba pa znižat.

codeMonkey ::

Je bilo pricakovano ja. Verjetno bo v AT sledilo. Sam sem ze na zacetku leta, ko sem osta brez avta, vedel, da se splaca cakati nekje do septembra, oktobra, ravno zato. Pa tudi na model Y sem mislil da se bo dlje cakalo, in se nisem sel v nakup. Ampak pocasi me moti stara kanta od ta starih. Je pa tudi cudno da mi v pol leta se ni noben policist tezil zaradi SLO tablic.

Zgodovina sprememb…

Snajper_ ::

Ziher te pa kateri opazuje. En dan te bo ustavil in rekel: Naslednjič sankcije :)

codeMonkey ::

Zanimiva primerjava novega Enyaqa z novo teslo Y (za tiste, ki jim nemscina ni tuja):



Dejansko je zanimivo. Enyaq se je bistveno izboljsal in je paraktico pri Tesli s porabo (ceprav vecja kolesa in ni coupe verzija za primerljivo obliko, ampak letne gume proti zimskim), polni se hitreje, precej so izboljsali softver. Medtem ko so na drugi strani pri Tesli popravili kvaliteto materialov in izdelave, ter tu postavili standard za nemsko industrijo. Meni deluje to precej blizu zdaj.

*vidim zdaj da obstaja EN audio

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Maxx-Paket
3.417,60 EUR

Fahrwerksregelung dynamisch | DCC Dynamic Chassis Control, Bodenfreiheit siehe technische Daten
Intelligenter Parklenk-Assistent
Ferngesteuertes Parken über die MyŠkoda App
Trainiertes Parken
Memorysitz Beifahrer | Memorysitz und Lendenwirbelstütze elektrisch für Beifahrer
Massagefunktion Beifahrersitz | durch die Lendenwirbelstütze

Advanced-Paket
Head-up-Display | mit Augmented Reality
LED-Beleuchtung im Tech-Deck Face
Soundsystem Canton | 12 Lautsprecher (inkl. Subwoofer im Gepäckraum), Digital Equalizer, Ladekabelablagefach entfällt
Umgebungsansicht Area View


Za dobrih 3k dobis vse to. Na koncu je Enyaq Coupe 85X Sportline s to opremo po ceni kot Model Y LR AWD. Polni se hitreje in mozakar s posnetka pravi, da bi ta moral biti s celo manjso porabo. V bistvu bi moral pri Tesli dodati tisto srednjo moznost pri autopilotu, da bi bil primerljiv, in tako posatane tudi nekaj tisocakov drazji.

Primer iz AT konfiguratorja: https://konfigurator.skoda.at/cc-at/de_...

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Da je podoben enyaq s ceno tu nekje kot tesla je čisto v redu.
Elroq pa je pa vseeno klaso manjši, ožji, pa najbrž tudi slabši v vožnji.

codeMonkey ::

Deluje samo nekaj krajsi: https://www.carsized.com/en/cars/compar...

Zgleda kot zadaj skrajsan Enyaq, torej tretja verzija (kratka, coupe, dolga)

kow ::

codeMonkey je izjavil:

polni se hitreje


Mas kaksen vir za to?

codeMonkey ::

Video zgoraj.

Ni jasnega zmagovalca, ampak je stvar preferenc. Ce zelis bolj klasicno izkusnjo, boljse asistencne sisteme, dinamicno vzmetenje, heads up, masazne zice in okretnost, vzames Enyaqa. Ce rabis vec prtljaznega prostora, malenkost bolj dinamicno pospesevanje in minimalizem, pa pac model Y. Poraba ter polnjenje nista faktor.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Na zgornjem videu se Tesla polni hitreje, vsaj v zacetku (kar je v vecini primerov najbolj vazno?). Poleg tega je itak bolj pomembno koliko km/minuto polni (pri avtocestnih hitrostih). Ce bi ugibal, imajo ljudje vec 500km vozenj, kot pa 1000km? (kar pomeni, da so pomembnejsa krajsa polnenja?) Ampak ja, oba avtomobila sta odlicna pri polnenju. Rekel bi, da je izenacen rezultat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()
««
1257 / 1279
»»