Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

Utk ::
Tomaz, nekateri že 10 let trobimo, da se treba lotit dela, drugi že 10 let trobite da se ne da.
Za začetek damo ven zakon, ki da pravico vsakemu blokarju, da si na svoj lastni parking napelje štekar. Normalno, sam ga plača in vse to, ampak da je in elektro in blok oz upravljalec dolžan naredit vse kar je potrebno.
Če se ne bo nič naredilo bo prišlo leto 2035 in 2045 pa glih tako ne bo nič narejeno. Ljudje se pa bojo vozili (tudi) na elektriko, zlepa ali zgrda. Imaš pa danes še članek o co2 kuponih na gorivo čez 2 leti...
Tebi nisem?
Za začetek damo ven zakon, ki da pravico vsakemu blokarju, da si na svoj lastni parking napelje štekar. Normalno, sam ga plača in vse to, ampak da je in elektro in blok oz upravljalec dolžan naredit vse kar je potrebno.
Če se ne bo nič naredilo bo prišlo leto 2035 in 2045 pa glih tako ne bo nič narejeno. Ljudje se pa bojo vozili (tudi) na elektriko, zlepa ali zgrda. Imaš pa danes še članek o co2 kuponih na gorivo čez 2 leti...
kako veš, si ustavil in jim v roke porinil anketo?
Tebi nisem?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

starfotr ::
ma, če je na tankšteli vsake tolk 50 ljudi, je to pač en izjemno mali promil vaških posebnežev tipa UTK, samo v ICE smeri - določeni bi si pač luknjo v kolenu zvrtali za 2 evra - taki ste tudi štromarji, samo v drugih "smereh" . Glede na število ICE vozil na cesti, občasna "gužva" 30-50 vozil enih in istih posebnežev ni omembe vredna..
Bo bolj zanimivo gledat tapravo gužvo štromarjev, ko/če se procent uporabnikov res drastično poveča - si boste štromarji še prekleto želeli, da bi bilo več ICE-jev na cesti![]()
Štromarji še vedno vohajo kje bi lahko zastonj polnili ali pa za kak cent manj. Tudi, če to pomeni da zabijejo ogromno časa za iskanje/čakanje na prosto mesto/ čakanje zaradi počasnega polnjenja. Poleg tega oni to prikazujejo kot nek koristno porabljen čas in še veseli so, da imajo lahko na telefonu 48 različnih aplikacij za polnjenje samo za Slovenijo. Govorijo tudi o tem, da zapravijo manj časa za polnjenje (doma) kot pa vsi z ICE. Kajti priklopijo in pozabijo in se jim napolni.

Pithlit ::
Zanimiva izkušnja iz Tiranë...
Ogromno BEV taksijev (čeprav me nekateri tule prepričujejo da se taksistom BEV ne splačajo). Cenik je popolnoma isti, ne glede na vrsto pogona... Imajo pa celo ene par taksi firm ki furajo izključno BEV.
Kar je bilo meni še bolj fascinantno... Te firme lepo postavljajo lastne polnilnice in jih zainteresiranim strankam oddajajo v najem.
In ja, tud privat je kar nekaj BEV dol videt. Tud direkt pod bloki. Celokupno si sicer Albanci lastijo manj BEV kot mi (cca 0,4% vseh, vs. cca 1%), kar pa glede na njihovo povprečno plačo tudi ni čudno.
Imajo pa vsega i svašta, od raznih merc-ov, VW, Tesel do nekih kitajskih hond ("honda" v nekem čudnem fontu pa kitajske pismenke za model), zeekr, cherry, BYD... Pa mislim da za novega BYD Dolphin s 53kwh baterijo hočejo slabih 15k€. Glede na prevalenco kitajskih pismenk sicer tudi mislim da so bili delani za kitajski trg in 'po šiptarsko' uvoženi.
V glavnem dokaj zanimivo.
Ogromno BEV taksijev (čeprav me nekateri tule prepričujejo da se taksistom BEV ne splačajo). Cenik je popolnoma isti, ne glede na vrsto pogona... Imajo pa celo ene par taksi firm ki furajo izključno BEV.
Kar je bilo meni še bolj fascinantno... Te firme lepo postavljajo lastne polnilnice in jih zainteresiranim strankam oddajajo v najem.
In ja, tud privat je kar nekaj BEV dol videt. Tud direkt pod bloki. Celokupno si sicer Albanci lastijo manj BEV kot mi (cca 0,4% vseh, vs. cca 1%), kar pa glede na njihovo povprečno plačo tudi ni čudno.
Imajo pa vsega i svašta, od raznih merc-ov, VW, Tesel do nekih kitajskih hond ("honda" v nekem čudnem fontu pa kitajske pismenke za model), zeekr, cherry, BYD... Pa mislim da za novega BYD Dolphin s 53kwh baterijo hočejo slabih 15k€. Glede na prevalenco kitajskih pismenk sicer tudi mislim da so bili delani za kitajski trg in 'po šiptarsko' uvoženi.
V glavnem dokaj zanimivo.
Life is as complicated as we make it...

tomaz- ::
Tomaz, nekateri že 10 let trobimo, da se treba lotit dela, drugi že 10 let trobite da se ne da.
Za začetek damo ven zakon, ki da pravico vsakemu blokarju, da si na svoj lastni parking napelje štekar. Normalno, sam ga plača in vse to, ampak da je in elektro in blok oz upravljalec dolžan naredit vse kar je potrebno.
Če se ne bo nič naredilo bo prišlo leto 2035 in 2045 pa glih tako ne bo nič narejeno. Ljudje se pa bojo vozili (tudi) na elektriko, zlepa ali zgrda. Imaš pa danes še članek o co2 kuponih na gorivo čez 2 leti...
kako veš, si ustavil in jim v roke porinil anketo?
Tebi nisem?
ne spadam v vaš koncern štrom in ICE fanatikov


redtech ::
One litre of diesel creates 2.54kg of CO2.
60L tank je potem 152kg
CO2 kuponi so sedaj 1T 70€, kar pomeni nekje +10 EUR na vsak tank goriva?
Dodatno potem strošek pri ogrevanju/toplovodi, ker je večinoma plin/premog/sekanci.
Se bo folk moral preselit v tople kraje, če jim že ob prvi krizi država krije ogrevanje, kaj šele ob permanentni :D
60L tank je potem 152kg
CO2 kuponi so sedaj 1T 70€, kar pomeni nekje +10 EUR na vsak tank goriva?
Dodatno potem strošek pri ogrevanju/toplovodi, ker je večinoma plin/premog/sekanci.
Se bo folk moral preselit v tople kraje, če jim že ob prvi krizi država krije ogrevanje, kaj šele ob permanentni :D

gorilla ::
Kateri EV za cca. 35k-subvencija se trenutno najbolj splača? Vozilo se bo cca. 150km dnevno, polovica AC. Avto mora biti varen, ne premajhen, neka prb. oprema (radarski tempomat itd.) mora biti, bonbončki ala gretje sedežev je +. Pa všeč mi je čim daljša garancija, tudi na ostalo razen baterije. Kupit imam namen v roku 1 leta, se kaj obeta zame?

codeMonkey ::
Meni osebno se zdi Volvo EX30 res kulski avtomobil, in osnovni model je tu nekje. Mogoce malo cez:
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Precej racionalnen nakup pa zna biti Kia EV3
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Precej racionalnen nakup pa zna biti Kia EV3
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Utk ::
Problem teh avtov za 35-38 jurjev je v tem, da so samo par jurjev cenejši od osnovne tesle.
Morda bi volvo še šel čez, če je nek premium (čeprav ne vem kolk premium je ta za to ceno), EV3 pa sigurno ni nič kaj strašno posebnega.
Morda bi volvo še šel čez, če je nek premium (čeprav ne vem kolk premium je ta za to ceno), EV3 pa sigurno ni nič kaj strašno posebnega.

pegasus ::
Also 2 leti stari ioniqi 6 stojijo po salonih in ker prihaja facelift model, se jih bodo morali znebiti. Pričakuj solidne popuste.

billy ::

DamijanD ::
Da za Slovenijo je tole. Mislim, da delež v tem mesecu od BEV prodaje - torej 8% vseh prodanih BEVov je bilo insterjev
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DamijanD ()

hmm ::
Kateri EV za cca. 35k-subvencija se trenutno najbolj splača? Vozilo se bo cca. 150km dnevno, polovica AC. Avto mora biti varen, ne premajhen, neka prb. oprema (radarski tempomat itd.) mora biti, bonbončki ala gretje sedežev je +. Pa všeč mi je čim daljša garancija, tudi na ostalo razen baterije. Kupit imam namen v roku 1 leta, se kaj obeta zame?
Za malo več dobiš že Teslo M3 iz zaloge: https://www.tesla.com/sl_SI/inventory/n...
Sicer pa je uporabna stran https://ev-database.org/, kjer lahko iščeš po želenih parametrih, vključno s ceno (DE, NL, UK), vključeni pa so tudi prihajajoči modeli.

krucymucy ::

a_borlak ::
Pri MG4 dobiš za praktično isti denar krepko večjo baterijo, ostalo pa dokaj podobno, kot ID3/Born, kar se možnosti tiče, udobje, izdelava je pa stvar posameznika.

iloveboobz ::
pa MG4 tudi ni pretirano olupljen kar se tiče oprem pri tej verziji... z ID3/Born si v preteklosti v bolj base modelih pušno se tempomat, kaj sele radar itd...
Je pa res build quality notranjosti bolj budget in dizajn bolj zastarel.
Je pa res build quality notranjosti bolj budget in dizajn bolj zastarel.

Neon87 ::
Kaj pa rabljen ID.4\ID.5 letnik 2022\2023 uvožen iz Nemčije cca. 30k€ - 3k€ subvencije? Bi kupili?

DamijanD ::
Odvisno od baterije in km. Drugače id.4 z najmanjšo baterijo se je pri nas prodajal nov za manj kot 30k (oz. zelo ugodno kot za EV)

Neon87 ::

Neon87 ::
Nov je pri nas prakticno isto. 35k minus subvencija. Manjsa baterija, ampak je pa nov.
Premajhna baterija je premalo, ker bo to 'prvi' avto in bi rad prišel na morje večkrat letno, letališča Benetke, Dunaj.. Rad bi večjo baterijo, tudi zaradi občasne vleke prikolice, nosilca koles..
Mislite, da se splača za cca 27k€, z nekaj dodatne opreme (pro verzija),..?

igorpec ::

endelin ::
Kot kosovo. Podobno kot avtobusna postaja v ljubljani. Ko te turist vpraša kje je avtobusna postaja ti mu pa pokažeš uni "kiosk"


fikus_ ::
To je kitajska polnilnica (posrednik Metron) iz leta 2009 (pise nad polnilnico), tako da je ze davno oddelala svoje, tako po letih, kot tehnološko.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

J.McLane ::
Zakaj naj bi oddelala, saj nima kaj veliko za delat, samo skomunicirati mora z avtom koliko bo polnil in potem itak nič več ne dela.
Tako znanost se dela s temi polnilnicami, dejanski polnilec AC-DC je pa itak v avtu.
Tako znanost se dela s temi polnilnicami, dejanski polnilec AC-DC je pa itak v avtu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

krucymucy ::
Tako znanost se dela s temi polnilnicami, dejanski polnilec AC-DC je pa itak v avtu.
Tako je, zato sem jo kupil na aliexpressu za 200EUR.
Ampak ljudem se da se vedno prodati polnilnico za jurja, ker je "boljsa" in ne unicuje baterije v avtu.
Dejansko bi pa lahko direktno priklopil tri (ali eno) fazo v avto. Na tej polnilnici pac lahko omejujem tok in nastavljam cas oz. zamik polnjenja.
Kar lahko tudi v avtu sicer, ampak vseeno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krucymucy ()

a_borlak ::
Te polnilnice za tisočaka imajo praviloma merjenje porabe v hiši, se pravi dodatne tokovne klešče in znajo znižati porabo polnenja v primeru, da se poraba hiše dvigne. Nekatere znajo tudi upoštevati SE ali baterijski zalogovnik in lahko polnijo z večjo močjo, kot je priklopna moč hiše, z boljšim SW se da nastaviti tudi naše omrežninske bloke, skratka znajo marsikaj.

Utk ::
Ja...ampak dejansko tega ne rabiš nujno. Niti ni glih tako da tiste za jurja vse znajo. Ni nujno. Ponavadi polnilnica stane jurja, pameten števec je pa še dodatno na to. S tem da ti mora to inštalirat električar. Kitajsko iz aliexpressa vtakneš v 3f štekar in to je to. Lahk pa vzameš še šuko adapter in polneš enofazno kjerkoli.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

iloveboobz ::
Te polnilnice za tisočaka imajo praviloma merjenje porabe v hiši, se pravi dodatne tokovne klešče in znajo znižati porabo polnenja v primeru, da se poraba hiše dvigne. Nekatere znajo tudi upoštevati SE ali baterijski zalogovnik in lahko polnijo z večjo močjo, kot je priklopna moč hiše, z boljšim SW se da nastaviti tudi naše omrežninske bloke, skratka znajo marsikaj.
tut kitajska polnilnica za 200€ ima tokovnike in se prilagaja porabi hise. Sj menda vem, ker imam točno tako. In glej ga vraga, z malo homeassistant magica jo lohk prepričam tudi v to, da se fila z dodatno močjo, če je razpolozljiva solarna kapaciteta.
Kdo bi si mislu...

iloveboobz ::
stensko feyree 32A enofazno. V akciji za cca 200EUR. App, tokovniki, rfid, gre do 6A (to ni samoumevno btw), integracija z homeassistant preko tuyalocal. Basically vse kar rabis.
Pa tudi za tiste k hejtajo cloud, obstaja custom firmware, kjer se v celoti poreze kitajski cloud.
Pa tudi za tiste k hejtajo cloud, obstaja custom firmware, kjer se v celoti poreze kitajski cloud.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: iloveboobz ()

Utk ::
Aha. Jaz imam "prenosno" 3 fazno, čeprav zaenkrat uporabljam samo 1f. Edini problem je, da ne morem menjat amperov med polnenjem. Števec porabe imam preko HA, ne rabim nobenih klešč, bi HA to pohendlal, ampak ne gre med polnjenjem. Moram kabel fizično iztaknit iz avta. Sej ni strašen problem, načeloma polnem z 10A, če rabim malo hitreje dam na 16, ampak bolje bi bilo v živo spreminjat. Lahko dam pa na 16 in vržem komplet ven če gre poraba čez, to lahko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

iloveboobz ::
pri tej se da stelat po 1A inkrementih. Dinamično imam zgolj za to, da "ščitim" inverter pred preobremenitvijo, ker gre za otočn sistem. Praksa je pokazala, da je 16A več kot dovolj hitro, kar mi da nekaj "rezerve" v sami napljavi in tudi sam kvaliteti polnilce.
Mi je pa vsaj za moj usecase precej bolj bistveno, da lahko izklopim in vklopim preko HA, glede na stanje solarne. Ker večino leta mi ni v interesu, da bi se avto polnu iz omrezja, tko da avtomatika poskrbi glede na stanje solarne, kdaj je polnilnica ready ali ne. Za neko dinamično prilagajanje moči glede na PV proizvodnjo pa ne vidim potrebe, ker imam dovolj velik buffer baterij.
Tko da za malo denarja čisto ok sistem.
Mi je pa vsaj za moj usecase precej bolj bistveno, da lahko izklopim in vklopim preko HA, glede na stanje solarne. Ker večino leta mi ni v interesu, da bi se avto polnu iz omrezja, tko da avtomatika poskrbi glede na stanje solarne, kdaj je polnilnica ready ali ne. Za neko dinamično prilagajanje moči glede na PV proizvodnjo pa ne vidim potrebe, ker imam dovolj velik buffer baterij.
Tko da za malo denarja čisto ok sistem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: iloveboobz ()

a_borlak ::
Zanimivo, ko sem pred leti kupoval, je bilo kitajske robe zelo malo, zdaj to z enim električarjem skupaj vržeš in te pride ceneje, kot če kupiš pri nas in dobiš vrnjeno subvencijo. Saj gledam pravo varianto?
https://www.feyree.com/products/feyree-...
https://www.feyree.com/products/feyree-...

BigWhale ::
iloveboobz je izjavil:
Te polnilnice za tisočaka imajo praviloma merjenje porabe v hiši, se pravi dodatne tokovne klešče in znajo znižati porabo polnenja v primeru, da se poraba hiše dvigne. Nekatere znajo tudi upoštevati SE ali baterijski zalogovnik in lahko polnijo z večjo močjo, kot je priklopna moč hiše, z boljšim SW se da nastaviti tudi naše omrežninske bloke, skratka znajo marsikaj.
tut kitajska polnilnica za 200€ ima tokovnike in se prilagaja porabi hise. Sj menda vem, ker imam točno tako. In glej ga vraga, z malo homeassistant magica jo lohk prepričam tudi v to, da se fila z dodatno močjo, če je razpolozljiva solarna kapaciteta.
Kdo bi si mislu...
A tvoja teta si je tudi sama sprogramirala ta Home Assistant magic? :>

deco16 ::
Zanimivo, ko sem pred leti kupoval, je bilo kitajske robe zelo malo, zdaj to z enim električarjem skupaj vržeš in te pride ceneje, kot če kupiš pri nas in dobiš vrnjeno subvencijo. Saj gledam pravo varianto?
https://www.feyree.com/products/feyree-...
Še cenejš se to dobi in ja, vsako leto je cenejš. Tolk že da skor sam kabel dobiš dražje ...

iloveboobz ::
iloveboobz je izjavil:
Te polnilnice za tisočaka imajo praviloma merjenje porabe v hiši, se pravi dodatne tokovne klešče in znajo znižati porabo polnenja v primeru, da se poraba hiše dvigne. Nekatere znajo tudi upoštevati SE ali baterijski zalogovnik in lahko polnijo z večjo močjo, kot je priklopna moč hiše, z boljšim SW se da nastaviti tudi naše omrežninske bloke, skratka znajo marsikaj.
tut kitajska polnilnica za 200€ ima tokovnike in se prilagaja porabi hise. Sj menda vem, ker imam točno tako. In glej ga vraga, z malo homeassistant magica jo lohk prepričam tudi v to, da se fila z dodatno močjo, če je razpolozljiva solarna kapaciteta.
Kdo bi si mislu...
A tvoja teta si je tudi sama sprogramirala ta Home Assistant magic? :>
to je moja polnilnca...

BlaY0 ::
Poleg tega se nič ne "bojim", samo trdim, da bo še prekleto zanimivo opazovat vedno večje razhajanje med teorijo in prakso...
To isto so non-stop trobili tudi kočijaži na prehodu v 20. stoletje:"Kje boste pa tankali vaše ICE-je??? Saj ni nobene pumpe nikjer!"
Slovenija ima v EU enega najvišjih deležev ljudi, ki živijo v lastnih bajtah, tako da tukaj je še precej fore, da pridemo do momenta, ko bi nas morali skrbeti blokarji.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()