Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

mehatronik12 ::
Saj električarji niste pa nič boljši. Ste se zapodili v soglasja za letni net metering kot bik v maline.
https://www.zurnal24.si/pod-streho/varc...
https://siol.net/trendi/dom/konec-letne...
Škrtice povsod, samo treba si je nalit čistega vina in pomest tudi pred svojim pragom.
Tega ne razumem?
Če si za EV ali pa ne in se greješ na štrom in nisi izkoristil net meteringa, potem pa res nisi opravičeno naredil OŠ.
Net metering, je imel enega od najboljših ROI nasploh (pri meni osebno 4-5 let)
==> Sej zato pa so to ukinli, ker preprosto ni fer, da država financira tiste , ki itak imajo denar....
==> Isto ni fer, da financira EV nakup (nisem videl še enega lastnika EV, ki bi bil finančno šibek in bi vozil EV...)! Torej se financira tiste, ki itak imajo dovolj!
Dosti stvari ni fer, ampak vseeno moreš bit idiot če ne izkoristiš blesavosti naše države ;)

mehatronik12 ::

mehatronik12 ::
tesla model S, 35k
==> Da izjaviš kaj takega res nemoreš bit diht!
Kaj si sarkastičen? Al samo malo čez les :D?
==>Finančni si šibek in si kupil avto za 35k € in verjetno ti je še država kaj prispevala.
==> In letno daš za zavoravanje več, kot si resnično finančno šibki ne uspejo privarčevati! 1000€+
Med tem si recimo moj deda komaj privoščil 10 let starega C3 za 3000€ in mu država ne prispeva nič!

starfotr ::
mehatronik12 je izjavil:
Net metering, je imel enega od najboljših ROI nasploh (pri meni osebno 4-5 let)
ROI je mnogo bolj realen 7 let. Ampak ti že veš.

nejc_nejc ::

iloveboobz ::
iloveboobz je izjavil:
pa ne po slovenski, razn če se voziš ponoč...
No, ne na pamet, dnevno...
se vozim precej pogosto po štajerk in primorki pa drzat konstatnih 140km v dnevnih urah je praktično nemogoče. Ja, sj se da vozit neprekinjeno nekaj 10km tudi po omejitviji, ampak konstatno celo pot pač ne, ker je enostavno preveč zabasano, tipično...

DamijanD ::

telexdell ::
A so tehnični za EVje kaj bolj poceni?
Ne.
Zanimivo - saj imajo manj dela: ni kontrole plinov...
Še en kateri misli, da so državni in paradržavni (kamor spadajo monopolisti za tehnične preglede) zaposleni plačani po učinku. Dejansko pa so si naredili sistem, po katerem so plačani, pa če delajo kaj ali ne.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

starfotr ::
Tehnični pregledi so v veliki večini zasebna podjetja. Nekaj med njimi je tudi starih kolhozev, še iz bivše države.
Mene moti to, da ne dobim storitve, ki sem jo plačal. Torej polnega tehničnega pregleda v skladu s pravilnikom in vsemi točkami:
https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=PRA...
https://pisrs.si/api/datoteke/integraci...
Pregled za veliko večino vozil izgleda tako:
https://i.imgflip.com/58gm81.mp4
Mene moti to, da ne dobim storitve, ki sem jo plačal. Torej polnega tehničnega pregleda v skladu s pravilnikom in vsemi točkami:
https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=PRA...
https://pisrs.si/api/datoteke/integraci...
Pregled za veliko večino vozil izgleda tako:
https://i.imgflip.com/58gm81.mp4

BlaY0 ::
mehatronik12 je izjavil:
Med tem si recimo moj deda komaj privoščil 10 let starega C3 za 3000€ in mu država ne prispeva nič!
Kako mu ne prispeva? Kaj pa zastonj javni prevoz po celi Sloveniji?

pegasus ::
https://mercedesblog.com/the-new-merced... ... lol, ne veš al so tolk pogumni al tolk neumni ... ampak kakorkoli, očitno si želijo bremzati EVje. In pol jamrajo, kako jih folk noče kupovat...

billy ::
mehatronik12 je izjavil:
tesla model S, 35k
==> Da izjaviš kaj takega res nemoreš bit diht!
Kaj si sarkastičen? Al samo malo čez les :D?
==>Finančni si šibek in si kupil avto za 35k € in verjetno ti je še država kaj prispevala.
==> In letno daš za zavoravanje več, kot si resnično finančno šibki ne uspejo privarčevati! 1000€+
Med tem si recimo moj deda komaj privoščil 10 let starega C3 za 3000€ in mu država ne prispeva nič!
Verjetno čez les ;)
ps, zavarovanje je samo AO obvezno, vse drugo je velik negativen ROI

mehatronik12 ::
Raje prilepi printsreen kolko daš za zavarovanje tvojega poceni modela S :D.
Online kalkulatorji zavarovanja ne spustijo nobenih tesl skoz....
Online kalkulatorji zavarovanja ne spustijo nobenih tesl skoz....

billy ::
280€ je AO obvezni, drugega nimam. Maks bonus.
online gre skozi, če vpišeš vin, drugače nimajo na seznamu, tam so celo 380 za osnovno cene...
online gre skozi, če vpišeš vin, drugače nimajo na seznamu, tam so celo 380 za osnovno cene...

Utk ::
https://mercedesblog.com/the-new-merced... ... lol, ne veš al so tolk pogumni al tolk neumni ... ampak kakorkoli, očitno si želijo bremzati EVje. In pol jamrajo, kako jih folk noče kupovat...
No, tu piše, da ne more polnit na 400V do 50 kw. Ampak če ne more na teh, potem ne more niti na 400V, ki polnejo z nekje do 200 kw, ne? Niso kar vse 100-200 kw polnilnice tudi 800V.
Očitno je članek pisal podoben šalabajzer kot načrtoval ta avto.

a_borlak ::
mehatronik12 je izjavil:
Net metering, je imel enega od najboljših ROI nasploh (pri meni osebno 4-5 let)
ROI je mnogo bolj realen 7 let. Ampak ti že veš.
Odvisno katere cene gledaš oziroma če upoštevaš razliko med derivati. Pri meni 30kkm letno, elektrika bi bila 400€, nafta 2400, če upoštevaš še dražje servise in dajatve si recimo na letni ravni hitro naredil razliko 2300€, že to v petih letih znese 9000€. Če dodaš še 700€-1000€ letno za ostalo elektriko pri hiši (upoštevaj, da smo plačevali tam cca 140€ na letni ravni), si že na dobrih 12000€, kolikor te je okoli 2020 stala samooskrbna SE. Se pravi je 5 let realna številka, če si se vozil še več, lahko tudi v 4 letih.

MrStein ::
Ja, nikakor ne zarad 7 centov razlike. Luna je bila prava...
Samo zato, ker si ti tako rekel.
Gužve na bencinskih so tako redka stvar, da je popolnoma vseeno kdaj in kje si videl gužvo.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

tomaz- ::
ma, če je na tankšteli vsake tolk 50 ljudi, je to pač en izjemno mali promil vaških posebnežev tipa UTK, samo v ICE smeri - določeni bi si pač luknjo v kolenu zvrtali za 2 evra - taki ste tudi štromarji, samo v drugih "smereh" . Glede na število ICE vozil na cesti, občasna "gužva" 30-50 vozil enih in istih posebnežev ni omembe vredna..
Bo bolj zanimivo gledat tapravo gužvo štromarjev, ko/če se procent uporabnikov res drastično poveča - si boste štromarji še prekleto želeli, da bi bilo več ICE-jev na cesti
Bo bolj zanimivo gledat tapravo gužvo štromarjev, ko/če se procent uporabnikov res drastično poveča - si boste štromarji še prekleto želeli, da bi bilo več ICE-jev na cesti


billy ::
Ko se bo to zgodilo, bo pač tudi več polnilnih mest.
v kopru že postavljajo dodatnih 12 polnilnih mest na teslini polnilnici. Skupaj ima tesla za letošnje in drugo leto dodatno več kot 50 na hrvaškem recimo...
v kopru že postavljajo dodatnih 12 polnilnih mest na teslini polnilnici. Skupaj ima tesla za letošnje in drugo leto dodatno več kot 50 na hrvaškem recimo...

tomaz- ::
me prav zanima, kako bo število polnilnih mest sočasno raslo s številom uporabnikov.. Že zdaj jih jebe situacija, pa vas je vse skup skor kot statistična napaka.. Glede na to, kako nam denar ne gre iz rok še, ko so potrebna samo osnovna vlaganja v infrastrukturo, da se vse ne podre, bo tvoja trditev še toliko bolj "dobrodošla", da se le uresniči..
Pa če rabiš za polnjenje ustrezno več časa, upoštevaj tudi to v številu polnilnih mest - za vsakega ICE VSAJ še eno ali dve mesti, če bi rad vsaj približno enako napojil večje število štromarjev.
Pa lahko takoj napišeš floskulo o napredku pri polnenju in hitrosti le-tega in ohinsploh, ampak takrat bodo tudi še stari dandanašnji štromarji na cestah, ki tega ne bodo "znali" in bodo lepo poooočasi polnili, kot danes
Aja, v KP ŽE postavljajo, ne ŠELE.. in to celih 12... Kdaj ŽE bodo začeli drugje ??
Pa če rabiš za polnjenje ustrezno več časa, upoštevaj tudi to v številu polnilnih mest - za vsakega ICE VSAJ še eno ali dve mesti, če bi rad vsaj približno enako napojil večje število štromarjev.
Pa lahko takoj napišeš floskulo o napredku pri polnenju in hitrosti le-tega in ohinsploh, ampak takrat bodo tudi še stari dandanašnji štromarji na cestah, ki tega ne bodo "znali" in bodo lepo poooočasi polnili, kot danes
Aja, v KP ŽE postavljajo, ne ŠELE.. in to celih 12... Kdaj ŽE bodo začeli drugje ??
Zgodovina sprememb…
- spremenil: tomaz- ()

billy ::
Tam imaš ravno od včeraj članek, da je CATL naredil eno baterijo ki se polni z 1 MW, in v 5min napolni za...200km se mi zdi.
Tako da ne se bat, pa se je napredek šele začel :)
Tako da ne se bat, pa se je napredek šele začel :)

tomaz- ::
super, da boste vse sedanje avtomobile kar stran metali - ker ti ne bodo tega zmogli - ampak to vas ne zanima...Vi boste s temi avtomoblili šparali NA DOLGI ROK.. Čakaj, kako??? saj bodo več kot očitno obsolete že čez par let.. tole nekak ne gre skup z ROI.
Poleg tega se nič ne "bojim", samo trdim, da bo še prekleto zanimivo opazovat vedno večje razhajanje med teorijo in prakso. Glede na to, s kakšno hitrostjo se danes v SLO "postavlja" obstoječa infrastruktura, bo zanimivo videt, kako se bo to še potem vsakič znova "podiralo" in menjalo z novo ohinsploh infrastrukturo. Govorim za našo ljubo SLO, kjer živim, briga me za ostale.
2035 se hitro bliža, mislim, da bo dejanskih ralogov za "ne se bat" vedno manj in se bo kar treba začet "bat"
bolj bo bo napredek hiter, več bo današnjih kotalečih štrom konzerv s pretečenim rokom uporabe še vedno na cesti in to bo najverjetneje žal konkretno bolj moteče in očitno kot pri ICE - sploh pri novo nastali gužvi ob "tankanju" - me zanima, kaj bodo določeni prebivalci SLO takrat "opazili"
in ne, ogrooomno število prebivalcev ne bo moglo "tankati doma" . Pa kljub temu ne bodo smeli več kupiti ICE
Poleg tega se nič ne "bojim", samo trdim, da bo še prekleto zanimivo opazovat vedno večje razhajanje med teorijo in prakso. Glede na to, s kakšno hitrostjo se danes v SLO "postavlja" obstoječa infrastruktura, bo zanimivo videt, kako se bo to še potem vsakič znova "podiralo" in menjalo z novo ohinsploh infrastrukturo. Govorim za našo ljubo SLO, kjer živim, briga me za ostale.
2035 se hitro bliža, mislim, da bo dejanskih ralogov za "ne se bat" vedno manj in se bo kar treba začet "bat"
bolj bo bo napredek hiter, več bo današnjih kotalečih štrom konzerv s pretečenim rokom uporabe še vedno na cesti in to bo najverjetneje žal konkretno bolj moteče in očitno kot pri ICE - sploh pri novo nastali gužvi ob "tankanju" - me zanima, kaj bodo določeni prebivalci SLO takrat "opazili"
in ne, ogrooomno število prebivalcev ne bo moglo "tankati doma" . Pa kljub temu ne bodo smeli več kupiti ICE

billy ::
Električni avto je lažje "upgrejdat", druga baterija, malo kablovja, ostalo sprogramirat in že fila na polno.

tomaz- ::
VRHUNSKO, vse to povprečen slovenec dobi free of charge v svojem že kupljenem avtu na minimum pet let lizinga?
kako lepo je že danes brat teorijo
kako lepo je že danes brat teorijo

billy ::
Zakaj bi pa sploh rabil povprečen slovenec to, kateri bo polnil avto doma?
"tankanje" EV je čisto drugo početje, kot tankanje "ICE"...
"tankanje" EV je čisto drugo početje, kot tankanje "ICE"...

tomaz- ::
kako doma?? Povprečen slovenec nima lastne hiše, niti lastnega parkinga - to je žal kruta realnost, ne glede na romantična nabijanja raznih UTK , kako je to simpl - fukneš par metrov kabla iz okna tertjega nadstropja al pa mal prekoplješ po zelenici, razfukaš mal asfalta na javni površini in je to to -
Stroški, papirologija, zapleti - ma ko jebe, jači smo od sudbine..
kako zanimivo je že danes brati razhajanje med teorijo in prakso, hehehe
Čisto drugačno početje je samo in zgolj za tisti procent, ki imajo svoje hiše oziroma to možnost. Tisti , žal precej večji procent, ki pa tega nima, bi pa rad tankal tako, kot dosedaj, na tankšteli.
ZAKAJ potem upgrejdat na take nore hitrosti, ki jih v bajti NIKOLI ne boš dosegel???? Kakšen je tvoj komentar na to? ker tole nabijanje je precej kontradiktorno - če bom pa imel možnost v lastni hiši nabit tako hitrost, pol se pa opravičujem za nevednost.. Aja, to bom rabil samo takrat, ko bom rabil "na hitro dolit".. Kaj pa vsi blokovci iz prvega odstavka, ki bi sicer v teoriji to mogoče celo imeli, ampak praksa pravi: kupi danes uber štrom avto , s katerim boš na dolgi rok celo prišparal, ampak računaj s tem, da boš v kratkem menjal baterijo z novejšo, boljšo, to boš ponovil čez par let, ker gre razvoj tako hitro, drugač boš delal gužvo na javni "pumpi", ker drugje pač nimaš možnosti tankanja..hmmm, kaj pa šparanje na dolgi rok, ki ga vsi tako omenjate? Ali je sploh smiseln tak napredek, ki ti v nekaj letih podre vso tvojo teorijo o šparanju?
Stroški, papirologija, zapleti - ma ko jebe, jači smo od sudbine..
kako zanimivo je že danes brati razhajanje med teorijo in prakso, hehehe
Čisto drugačno početje je samo in zgolj za tisti procent, ki imajo svoje hiše oziroma to možnost. Tisti , žal precej večji procent, ki pa tega nima, bi pa rad tankal tako, kot dosedaj, na tankšteli.
ZAKAJ potem upgrejdat na take nore hitrosti, ki jih v bajti NIKOLI ne boš dosegel???? Kakšen je tvoj komentar na to? ker tole nabijanje je precej kontradiktorno - če bom pa imel možnost v lastni hiši nabit tako hitrost, pol se pa opravičujem za nevednost.. Aja, to bom rabil samo takrat, ko bom rabil "na hitro dolit".. Kaj pa vsi blokovci iz prvega odstavka, ki bi sicer v teoriji to mogoče celo imeli, ampak praksa pravi: kupi danes uber štrom avto , s katerim boš na dolgi rok celo prišparal, ampak računaj s tem, da boš v kratkem menjal baterijo z novejšo, boljšo, to boš ponovil čez par let, ker gre razvoj tako hitro, drugač boš delal gužvo na javni "pumpi", ker drugje pač nimaš možnosti tankanja..hmmm, kaj pa šparanje na dolgi rok, ki ga vsi tako omenjate? Ali je sploh smiseln tak napredek, ki ti v nekaj letih podre vso tvojo teorijo o šparanju?

telexdell ::
VRHUNSKO, vse to povprečen slovenec dobi free of charge v svojem že kupljenem avtu na minimum pet let lizinga?
kako lepo je že danes brat teorijo
Vprašati se je treba ali se kupuje avto za vožnjo ali za tankanje. Če je prioriteta tankanje potem mora to biti skladno z našimi željami, kako se peljemo, je pa itak vseeno saj smo zadovoljni s tankanjem in bomo že nekako zdržali vožnjo. Če pa je pririteta vožnja pol pač izberemo avto glede na želje, za tankanje pa je vseeno saj smo zadovoljni z vožnjo in bomo že nakako zdržali s tankanjem. Če si bom kdaj premislil ali se bodo spremenile prioritete bom pač zamenjal vozilo. Riniti v nekaj, ker ima to sosed ali blatiti nekaj, ker pač nimam dovolj denarja je pa podobno kot otepanje prazne slame- nepotrebno in neumno delo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

billy ::
Povprečen slovenec pomeni kaj? A misliš tistega iz fužin? Ali tistih 100k ki se dnevno fura nekam na delo?

a_borlak ::
kako doma?? Povprečen slovenec nima lastne hiše, niti lastnega parkinga - to je žal kruta realnost, ne glede na romantična nabijanja raznih UTK , kako je to simpl - fukneš par metrov kabla iz okna tertjega nadstropja al pa mal prekoplješ po zelenici, razfukaš mal asfalta na javni površini in je to to -
Stroški, papirologija, zapleti - ma ko jebe, jači smo od sudbine..
kako zanimivo je že danes brati razhajanje med teorijo in prakso, hehehe
Čisto drugačno početje je samo in zgolj za tisti procent, ki imajo svoje hiše oziroma to možnost. Tisti , žal precej večji procent, ki pa tega nima, bi pa rad tankal tako, kot dosedaj, na tankšteli.
ZAKAJ potem upgrejdat na take nore hitrosti, ki jih v bajti NIKOLI ne boš dosegel???? Kakšen je tvoj komentar na to? ker tole nabijanje je precej kontradiktorno - če bom pa imel možnost v lastni hiši nabit tako hitrost, pol se pa opravičujem za nevednost.. Aja, to bom rabil samo takrat, ko bom rabil "na hitro dolit".. Kaj pa vsi blokovci iz prvega odstavka, ki bi sicer v teoriji to mogoče celo imeli, ampak praksa pravi: kupi danes uber štrom avto , s katerim boš na dolgi rok celo prišparal, ampak računaj s tem, da boš v kratkem menjal baterijo z novejšo, boljšo, to boš ponovil čez par let, ker gre razvoj tako hitro, drugač boš delal gužvo na javni "pumpi", ker drugje pač nimaš možnosti tankanja..hmmm, kaj pa šparanje na dolgi rok, ki ga vsi tako omenjate? Ali je sploh smiseln tak napredek, ki ti v nekaj letih podre vso tvojo teorijo o šparanju?
Povprečen Slovenec živi v svoji nepremičnini, če ne verjameš, pojdi gledat statistične podatke. Eurostat pravi, da cca 75% Slovencev živi v lastni nepremičnini. Skratka, ta del je rešen. Drugi del, hitrost polnenja, zopet povprečen Slovenec dela dnevno manj kot 40km (in o tem smo že ničkolikokrat razlagali), se pravi ne rabi hitrega polnenja, rabi navadno polnenje. In če gremo še malo naprej, 50% Slovencev živi v samostojni hiši, se pravi ima parkirni prostor in ima tudi možnost polnenja doma, čeprav počasnega. Čez noč se tudi na počasnem polnenju avto napolni za cca 100km dnevno, kar je 2,5x več, kot naredi povprečen Slovenec. Skratka, jaz ne vidim nekih blaznih težav.

tomaz- ::
hja, potem pa ne rabimo več napredka.. to je to, samo še kupovat se mora začet. Ok, vzamem svoje nazaj, vse je OK
drugače jih manj - ne govoriva o lastni nepremičnini, govoriva o nepremičnini s polnilnim mestom
pardon, si napisal , teh je okoli 50%, ja
drugače jih manj - ne govoriva o lastni nepremičnini, govoriva o nepremičnini s polnilnim mestom
pardon, si napisal , teh je okoli 50%, ja
Zgodovina sprememb…
- spremenil: tomaz- ()

billy ::
Če imaš nep v lasti lahko tudi tako ali drugače urediš polnilno mesto.
Napredek je pa pač za takrat, ko bo povprečen slovenec šel na Pag, da bo vmes lahko polnil brez da čaka sedanjih 20min.
Napredek je pa pač za takrat, ko bo povprečen slovenec šel na Pag, da bo vmes lahko polnil brez da čaka sedanjih 20min.

a_borlak ::
hja, potem pa ne rabimo več napredka.. to je to, samo še kupovat se mora začet. Ok, vzamem svoje nazaj, vse je OK
drugače jih manj - ne govoriva o lastni nepremičnini, govoriva o nepremičnini s polnilnim mestom
pardon, si napisal , teh je okoli 50%, ja
Spet obračaš, kdo je rekel, da ne rabimo več napredka? Samo pravim, da je že sedaj marsikaj možno. In če upoštevaš, da sta pri hiši praviloma 2 avta, res moraš z obema priti do Splita in nazaj z enim polnenjem? O tem govorim.

mehatronik12 ::
Äe imaĹĄ nep v lasti lahko tudi tako ali drugaÄe urediĹĄ polnilno mesto.
Napredek je pa paÄ za takrat, ko bo povpreÄen slovenec ĹĄel na Pag, da bo vmes lahko polnil brez da Äaka sedanjih 20min.
Realnost je žal druga, šel iz Novalje v MB (to nedeljo). Načrtujem pot, pokaže mi 18 minut polnjenja pri Vukova Gorica in to je to.
Pridem tja, v vrsti čaka enih 8 EV-jev za vsako od 2 hitrih polnilnic (ena ni delala, drugače so 3)
Hitro poiščem naslednjo polnilnico na navigaciji, edina v bližini 40 km naprej prosta hitra je Porsche polnilnica, izvoz iz AC 10 cm vožnje do nje od AC in potem je tam še eno mesto prosto.
Seveda mi polni 40 minut namesto 20, ker se zgleda porazdeli elektrika med vse ki polnijo in v resnici pol ne zmore 250kw....
==> Najslabše pa je, da je sredi ničesa in kaj naj z dvema otrokoma tam delam 40 minut niti WC-ja ni blo.... (vzeli smo žogo pa igrali fusbal :D)
Rezultat tega na 4 urni poti se voziš 5 ur da na koncu daš več za elektriko kot bi za bencin :D.

billy ::
Kaj pa je ta vukova gorica?
to pomoje nimaš tesle, ne?
sicer pa novalja pag je...320km, to si res moral polnit?
to pomoje nimaš tesle, ne?
sicer pa novalja pag je...320km, to si res moral polnit?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: billy ()

tomaz- ::
Sam nisem proti temu, ne glede na to, kako pišem: moti me zgolj nabijanje, kako simpl so te zadeve za povprečnega slovenca s strani nekaterih soforumašev.
Kot da stroški, zajebana upravna papirologija, pomankljiva infrastruktura ne obstajajo v realnem svetu - tudi za tistih 50%, ki bi si to morda radi omislili, pa jim stanje ne dovoli.. Zato pravim: na papirju se super bere, realnost pa pravi, da bo leto 2035 tukaj očitno čisto prehitro
Če danes poslušaš povprečnega slovenca, mu ne pade na pamet, da se ob vsem strašenju s cenami elektrike in omrežninami poleg toplotne črpalke poroči še z električnim avtom ali dvema. in pač išče "napake" v tem "sistemu". In trenutno je teh čisto preveč za povprečnega slovenca, ne glede na nabijanja, kako si pač lahko DOKUPIŠ še sončnico, pa vlečeš štrike po balkonih ipd. In v isti sapi, ko tebi govori o ROi po 15 letih , v naslednjem postu govori o napredku in kako je ta in ta in ta tehnologija že danes "zastarela" - ja čaki mal, povprečen slovenec je komaj kupil in mora to zdej met 15 let - ker je na mobile.de videl, kak prosti pad imajo rabljeni štromarji. In se vpraša: zakaj.. Če so tako dobri že danes, bi morali držat ceno po povprečni logiki, se pravi, so že po pra letih tehnološko zaostali, da jih noben noče !?
Tako IMHO razmišlja povprečen slovenec. in še naprej drajsla svoja ICE jajca in se "boji" prihajajočega leta 2035 :)
Dvomim, da imamo takšne količine denarja namenjene temu, kljub dejstvu, da se nam baje kar precej denarja valja po bankah :)
Drugače pa nisem obračal, tisto je bilo malce sarkazma z moje strani, kot je tudi v tem mojem zapisu. Ker , kot rečeno, "motijo" me zgolj nekateri, katerim je vse tako simpl, samo butasti slovenčki tega nočejo "sprejet" - hkrati pa ne bi bil rad "zamašek" na polnilnici, ko me bodo ti polnisamegasebe soforumaši z svojimi brand new štrom vagni čakali, da bom pooočasi polnil svojo obsolete 5 let staro konzervo
BillY: to bo večji problem, kot si misliš: vsak pač ne bo imel za Teslo, očitno bo kup plehovja, ki bo delal gužvo vam, modernim teslašem :(
Kot da stroški, zajebana upravna papirologija, pomankljiva infrastruktura ne obstajajo v realnem svetu - tudi za tistih 50%, ki bi si to morda radi omislili, pa jim stanje ne dovoli.. Zato pravim: na papirju se super bere, realnost pa pravi, da bo leto 2035 tukaj očitno čisto prehitro
Če danes poslušaš povprečnega slovenca, mu ne pade na pamet, da se ob vsem strašenju s cenami elektrike in omrežninami poleg toplotne črpalke poroči še z električnim avtom ali dvema. in pač išče "napake" v tem "sistemu". In trenutno je teh čisto preveč za povprečnega slovenca, ne glede na nabijanja, kako si pač lahko DOKUPIŠ še sončnico, pa vlečeš štrike po balkonih ipd. In v isti sapi, ko tebi govori o ROi po 15 letih , v naslednjem postu govori o napredku in kako je ta in ta in ta tehnologija že danes "zastarela" - ja čaki mal, povprečen slovenec je komaj kupil in mora to zdej met 15 let - ker je na mobile.de videl, kak prosti pad imajo rabljeni štromarji. In se vpraša: zakaj.. Če so tako dobri že danes, bi morali držat ceno po povprečni logiki, se pravi, so že po pra letih tehnološko zaostali, da jih noben noče !?
Tako IMHO razmišlja povprečen slovenec. in še naprej drajsla svoja ICE jajca in se "boji" prihajajočega leta 2035 :)
Dvomim, da imamo takšne količine denarja namenjene temu, kljub dejstvu, da se nam baje kar precej denarja valja po bankah :)
Drugače pa nisem obračal, tisto je bilo malce sarkazma z moje strani, kot je tudi v tem mojem zapisu. Ker , kot rečeno, "motijo" me zgolj nekateri, katerim je vse tako simpl, samo butasti slovenčki tega nočejo "sprejet" - hkrati pa ne bi bil rad "zamašek" na polnilnici, ko me bodo ti polnisamegasebe soforumaši z svojimi brand new štrom vagni čakali, da bom pooočasi polnil svojo obsolete 5 let staro konzervo
BillY: to bo večji problem, kot si misliš: vsak pač ne bo imel za Teslo, očitno bo kup plehovja, ki bo delal gužvo vam, modernim teslašem :(

billy ::
Pa saj se je šele začelo to...kdaj so prišli ven z napovedjo 2035? lani? Saj bo madona, ne more bit čez noč taka sprememba.

deco16 ::
Vse takoj zastari, zakaj pa rek da je takoj 10% off ko ga odpelješ iz salona.
Imam skoraj 7 let star EV, ne delam nobene gužve na polnilnici ker res večinoma polnim doma. In tudi ko sem se vozil bolj na dolge razdalje so le te večinoma samevale.
Lahko si delaš probleme kjer jih ni lahko pa tudi ne.
Kozarec je na pol poln ali pa prazen ;)
Imam skoraj 7 let star EV, ne delam nobene gužve na polnilnici ker res večinoma polnim doma. In tudi ko sem se vozil bolj na dolge razdalje so le te večinoma samevale.
Lahko si delaš probleme kjer jih ni lahko pa tudi ne.
Kozarec je na pol poln ali pa prazen ;)

tomaz- ::
pa saj to govorim:
Seveda zastari, samo pri ICE ni polnjenje nikoli zastarelo , pri BEV pa je to en največjih problemov v očeh povprečnega slovenca. In ja, TRENUTNO ni gužve, ker vas skoraj da ni. Kaj bo, ko vas/nas bo polno !?
Res lahko upamo, da bo v relativno kratkem času do leta 2035 vsa ta tehnologija dejansko našla pot na slovensko zemljo v obliki recimo vsaj zadostnih kapacitet polnilne infrastrukture?
Se bo res dejansko kaj premaknilo z birokracijo glede "blokarjev" ( v kamniškem "metuljčku" recimo - relativno nov blok - ni možno narediti polnilnega mesta, tudi če bi moj kolega želel - pa ima trosobno stanovanje in svoja dva parkinga v garaži )
Disclaimer: pišem skozi oči povprečnega slovenca, ko poslušam njihova mnenja in razlage, zakaj ne.. To ne odraža nujno mojega mnenja o elektrifikaciji, jih pa popolnoma razumem.. skrbi jih, ker jim po eni strani dobesedno vsiljujejo oziroma jih skrbi, kako bodo sčasoma otežili/zagrenili življenje ICE lastnikom, hkrati pa imajo občutek, da državo boli kurac pri naslavljanju problema javnih polnilnic, omrežninah, cenah ipd..
Sam ( družina ) si trenutno lastim tri bencinarje, ko bo čas, bomo presedlali na štromarje, smo v hiši, imamo to možnost sicer že danes.. Ampak trenutno še ne, gre razvoj prehitro, narejenega je pa čisto premalo za relativno res kratek čas do 2035. Takrat bom cca dve leti že v penziji, če bo sreča mila in bom z veseljem nabavil štromarje, ker mi tudi domet ne bo več niti navidezni "problem" , zvoka 6 valjnika pa ne bom več pogrešal :)
Seveda zastari, samo pri ICE ni polnjenje nikoli zastarelo , pri BEV pa je to en največjih problemov v očeh povprečnega slovenca. In ja, TRENUTNO ni gužve, ker vas skoraj da ni. Kaj bo, ko vas/nas bo polno !?
Res lahko upamo, da bo v relativno kratkem času do leta 2035 vsa ta tehnologija dejansko našla pot na slovensko zemljo v obliki recimo vsaj zadostnih kapacitet polnilne infrastrukture?
Se bo res dejansko kaj premaknilo z birokracijo glede "blokarjev" ( v kamniškem "metuljčku" recimo - relativno nov blok - ni možno narediti polnilnega mesta, tudi če bi moj kolega želel - pa ima trosobno stanovanje in svoja dva parkinga v garaži )
Disclaimer: pišem skozi oči povprečnega slovenca, ko poslušam njihova mnenja in razlage, zakaj ne.. To ne odraža nujno mojega mnenja o elektrifikaciji, jih pa popolnoma razumem.. skrbi jih, ker jim po eni strani dobesedno vsiljujejo oziroma jih skrbi, kako bodo sčasoma otežili/zagrenili življenje ICE lastnikom, hkrati pa imajo občutek, da državo boli kurac pri naslavljanju problema javnih polnilnic, omrežninah, cenah ipd..
Sam ( družina ) si trenutno lastim tri bencinarje, ko bo čas, bomo presedlali na štromarje, smo v hiši, imamo to možnost sicer že danes.. Ampak trenutno še ne, gre razvoj prehitro, narejenega je pa čisto premalo za relativno res kratek čas do 2035. Takrat bom cca dve leti že v penziji, če bo sreča mila in bom z veseljem nabavil štromarje, ker mi tudi domet ne bo več niti navidezni "problem" , zvoka 6 valjnika pa ne bom več pogrešal :)

pegasus ::
Zeh ... v Sloveniji se povprečnim slovencem očitno res ne splača niti dihati, ker je to prenaporno.
PS. Obstajajo EVji, ki imajo svojo "polnilnico" vgrajeno v streho in jo vozijo s sabo.
PS. Obstajajo EVji, ki imajo svojo "polnilnico" vgrajeno v streho in jo vozijo s sabo.

billy ::
tomaz-, pisanje je bistvo forumov, tako da kr pogumno, samo ne se ustaviti če pač kolega nekaj ne more. Mogoče ne zna, nima dovolj volje, ali je to samo izgovor...lahko da samo govoriči, kot eni tu na forumu.
Novi blogi morajo zakonsko imeti urejene neke zadeve okoli polnjenja za EV. Če pač pred 20 leti tega ni bilo, ne pomeni da tega ne bo. Sicer ti v starih blokih so ga najebali in bodo verjetno zadnji prišli na vrsto pri reševanje EV problematike, ampak enkat bodo tudi taki lahko imeli EV. Vsega pač naenkrat ne gre.
Novi blogi morajo zakonsko imeti urejene neke zadeve okoli polnjenja za EV. Če pač pred 20 leti tega ni bilo, ne pomeni da tega ne bo. Sicer ti v starih blokih so ga najebali in bodo verjetno zadnji prišli na vrsto pri reševanje EV problematike, ampak enkat bodo tudi taki lahko imeli EV. Vsega pač naenkrat ne gre.

Utk ::
Ja, nikakor ne zarad 7 centov razlike. Luna je bila prava...
Samo zato, ker si ti tako rekel.
Gužve na bencinskih so tako redka stvar, da je popolnoma vseeno kdaj in kje si videl gužvo.
Ni problem v gužvi na bencinskih, ampak v tem, da tam za 2 evra prihranka v vrsti 15 minut čaka isti folk, ki trdi, da se ne splača 30 sekund zapravit za vtikanje kabla za 10, 15 evrov prihranka.