Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

billy ::
Ja to je podatek ki ga ima BMS, in mora biti pravi, drugače so lahko problemi.
Če niti bms tega ne "ve", potem je res problem ja :)
Če niti bms tega ne "ve", potem je res problem ja :)

Utk ::
Jaz imam degradacije cca 25%, ampak če BMS pravi, da imam na primer še 15 kwh pri nekem SOC (lahko gledam sproti preko računalnika), potem to DRŽI, ni pardona.
Ko je baterija res v pizdi, se lahko začne dogajat, da SoC kar pade na primer iz 40% na 20 v zelo kratkem času, ampak to se ne zgodi zarad same degradacije, ampak ko so nekatere celice že dejansko poškodovane oz. zanič, kar je pa lahko pri 15% degradacije ali pa pri 60%, ni ziher pravila. Če je baterija "zdrava", bo postopoma degradirala, ampak vseeno ostajala "zdrava" (pomeni enakomerno čez module in celice iztrošena). S tako baterijo boš sicer čez leta prevozil vse manj, ampak vseeno se bo obnašala čisto v redu.
Ko je baterija res v pizdi, se lahko začne dogajat, da SoC kar pade na primer iz 40% na 20 v zelo kratkem času, ampak to se ne zgodi zarad same degradacije, ampak ko so nekatere celice že dejansko poškodovane oz. zanič, kar je pa lahko pri 15% degradacije ali pa pri 60%, ni ziher pravila. Če je baterija "zdrava", bo postopoma degradirala, ampak vseeno ostajala "zdrava" (pomeni enakomerno čez module in celice iztrošena). S tako baterijo boš sicer čez leta prevozil vse manj, ampak vseeno se bo obnašala čisto v redu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

billy ::
BMS sicer računa kapaciteto "vsake toliko", CaC podatek je to v BMSju na canbusu. calculated pomeni...formula pa je verjetno "teslina skrivnost"...ampak sigurno je pač najboljši približen realnsme stanju ki ga lahko dobimo brez da se da baterijo na testno mizo v kakem laboratoriju :)

iloveboobz ::
iloveboobz je izjavil:
Sigurno je že kak mg4 ki je naredil več kot 100k km ali celo 200 in je uporabnik naložil na splet rezultat?
https://www.mgevs.com/threads/how-to-br...
tle pravijo 7% v 170kkm. Sicer NMC izvedba, tko da LFP bi mogu zdrzat se več.
To pa je zelo impresiven rezultat, na nivoju starih teslinih baterij...a ima ta avto kaj bufferja in se zato skrije degradacija?
Nekaj malega top bufferja ma, nwm sicer če je uporabljen tudi za skrivanje degradacije al ne..
Ima pa recimo LFP model zelo pesimističn SOH. Moj je recimo na 92.5% po 2 letih in 15kkm. Ampak to je bojda zaradi hardcodanga kalkuliranja z 0.01%/dan, ne zaradi dejanske degradacije... Morn nardit enkrat full 100-0-100% cikel, da se BMS mal zresetira. Zlo hecno ma to SAIC naret..

endelin ::
Jaz imam degradacije cca 25%, ampak če BMS pravi, da imam na primer še 15 kwh pri nekem SOC (lahko gledam sproti preko računalnika), potem to DRŽI, ni pardona.
Ko je baterija res v pizdi, se lahko začne dogajat, da SoC kar pade na primer iz 40% na 20 v zelo kratkem času, ampak to se ne zgodi zarad same degradacije, ampak ko so nekatere celice že dejansko poškodovane oz. zanič, kar je pa lahko pri 15% degradacije ali pa pri 60%, ni ziher pravila. Če je baterija "zdrava", bo postopoma degradirala, ampak vseeno ostajala "zdrava" (pomeni enakomerno čez module in celice iztrošena). S tako baterijo boš sicer čez leta prevozil vse manj, ampak vseeno se bo obnašala čisto v redu.
To sem mel jaz na telefonu ko je podrainalo baterijo na hitro čeprav je bila kao napolnjena :P sem mislil da so pri avtih malo bolj advance te zadeve.

Utk ::

kow ::
Jaz imam degradacije cca 25%, ampak če BMS pravi, da imam na primer še 15 kwh pri nekem SOC (lahko gledam sproti preko računalnika), potem to DRŽI, ni pardona.
Ko je baterija res v pizdi, se lahko začne dogajat, da SoC kar pade na primer iz 40% na 20 v zelo kratkem času, ampak to se ne zgodi zarad same degradacije, ampak ko so nekatere celice že dejansko poškodovane oz. zanič, kar je pa lahko pri 15% degradacije ali pa pri 60%, ni ziher pravila. Če je baterija "zdrava", bo postopoma degradirala, ampak vseeno ostajala "zdrava" (pomeni enakomerno čez module in celice iztrošena). S tako baterijo boš sicer čez leta prevozil vse manj, ampak vseeno se bo obnašala čisto v redu.
Samo to pomeni, da ko bos kupoval 15 let star BEV, ti SoH ne pomaga veliko. Vsaj ne, ce je enostaven izracun (linearna ekstrapolacija) trenda.

billy ::
15 let star BEV bo itak zastonj verjetno :)
Tesla model S iz leta 2014 se zdaj prodajajo za 15k. Pa so bile nove po 100k ... čez 3 leta bodo za kake 5, 6, 7k ... takrat lahko tudi investiraš v novo baterijo, če bo SoH premali
Tesla model S iz leta 2014 se zdaj prodajajo za 15k. Pa so bile nove po 100k ... čez 3 leta bodo za kake 5, 6, 7k ... takrat lahko tudi investiraš v novo baterijo, če bo SoH premali

kow ::
Zastonj ti ne pomaga veliko, ce nimas vsaj priblizne kontrole nad stroski lastnistva v naslednjih, ne vem, 5 letih.

Utk ::
Tudi audi a8 iz 2014 dobiš zdaj za pod 20 jurjev. Pa z njimi ni nihče prišparal 30 jurjev na gorivu.
Ne pomaga ti veliko niti pri 2 leti starem.
SoH ti pove kakšna kapaciteta bi bila, če je z baterijo vse v redu. Sej ni SoH kar linearna ekstrapolacija. BMS spremlja kaj se z baterijo dogaja. Ampak ko je fizično poškodovana, ali udrta ali pa napihnjena zaradi pregrevanja, ti pa BMS tega ne zazna čisto dobro. Sej neko kapaciteto tiste celice še zmeraj imajo, ampak ko boš šel s polnim gasom v klanec sred zime, se bo morda začelo kaj čudnega dogajat, poleti bo pa morda avto delal čisto normalno. Ali je baterija zares v redu ali ne, za to obstajajo drugi testi. Ki so še zmeraj dost hitro izvedljivi in zanesljivi. Veliko bolj kot pri dizlih.
Samo to pomeni, da ko bos kupoval 15 let star BEV, ti SoH ne pomaga veliko. Vsaj ne, ce je enostaven izracun (linearna ekstrapolacija) trenda.
Ne pomaga ti veliko niti pri 2 leti starem.
SoH ti pove kakšna kapaciteta bi bila, če je z baterijo vse v redu. Sej ni SoH kar linearna ekstrapolacija. BMS spremlja kaj se z baterijo dogaja. Ampak ko je fizično poškodovana, ali udrta ali pa napihnjena zaradi pregrevanja, ti pa BMS tega ne zazna čisto dobro. Sej neko kapaciteto tiste celice še zmeraj imajo, ampak ko boš šel s polnim gasom v klanec sred zime, se bo morda začelo kaj čudnega dogajat, poleti bo pa morda avto delal čisto normalno. Ali je baterija zares v redu ali ne, za to obstajajo drugi testi. Ki so še zmeraj dost hitro izvedljivi in zanesljivi. Veliko bolj kot pri dizlih.

kow ::
Ja, samo to potem ni ravno SoH oz. "State of Health", naming je zavajajoc. Gre bolj za Current Capacity.

Utk ::
Sej načeloma res ima tolk kapacitete. Problem je pa kolk moči lahko po katerimi pogoji dostavi. Če se bi peljal recimo 80, bi porabil vso kapaciteto normalno, če 160, bi pa lahko recimo po nekem času mu zmanjkalo moči, tudi če bi še imel "kapaciteto". To je bolj teoretično. V praksi se take baterije pač popravi, zamenja kak modul, ne pa kar cele. Taka baterija nima "SoH" v nekem procentu, ker je realno pač fuč. Taki bateriji ne moreš določit "realnega" SoH.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

bm1973 ::
https://www.reuters.com/business/autos-...
Če je pa tole res je pa Tesla fucked...
Sem videl...
To samo pomeni, da moraš imeti svoj tracking praktično pri vseh avtih, da te ne nategujejo...
Bi rekel, da tudi ostali proizvajalci niso imuni, sam nihče tega še ni preverjal. Odkar je zadeva digitalna, je možnost goljufanja neskončnokrat večja...

karafeka ::
https://www.reuters.com/business/autos-...
Če je pa tole res je pa Tesla fucked...
Sem videl...
To samo pomeni, da moraš imeti svoj tracking praktično pri vseh avtih, da te ne nategujejo...
In boš kaj potem? Prišel s svojo kilometrino na servis in rekel, da si upravičen do garancije?
To je podobno kot pri porabi, ki jo proizvajalci navajajo. Se lahk na trepalnice mečeš, pa ne bodo dobili kake kazni.
Zakaj pa misliš, da imajo rekordne dobičke vsako leto? Ker delajo v korist kupcev?

Caracas ::
Ne, to ni enako kot poraba. Razdalja je determinirana, poraba pa ne povsem.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Caracas ()

telexdell ::
Merilnik hitrosti v avtomobilu običajno kaže za vsaj 2 km/h več, kot se dejansko premikaš. Pač zato, da če voziš po prikazovalniku ne boš prekoračil dovoljene hitrosti. Potem tu nekaj doda še izraba gum in napolnjenjnost... In če potem to hitrost pomnožiš s časom dobiš razdaljo. Ker pa je hitrost višja od dejanske, čas pa je točen to pomeni, da je tudi razdalja večja od dejanske. Torej goljufajo vsi.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

rokp ::
Kako pa dobijo hitrost? Merijo z GPS in potem dodajo 2km/h? Ali merijo prevozeno razdaljo v dolocenem casu in potem izracunajo?

Caracas ::
Merilnik hitrosti v avtomobilu običajno kaže za vsaj 2 km/h več, kot se dejansko premikaš. Pač zato, da če voziš po prikazovalniku ne boš prekoračil dovoljene hitrosti. Potem tu nekaj doda še izraba gum in napolnjenjnost... In če potem to hitrost pomnožiš s časom dobiš razdaljo. Ker pa je hitrost višja od dejanske, čas pa je točen to pomeni, da je tudi razdalja večja od dejanske. Torej goljufajo vsi.
Če predpostavimo da računajo razdaljo iz prikazane in ne dejanske hitrosti. Pa jo res? V tožbi je sicer Teslina razdalja sicer precej več kot par procentov večja od dejanske.

codeMonkey ::
Bjorn na testih, ko ima tisto svojo pot za ocenjevanje dosega oz. porabe, pove za vsak avtomobil koliko odstopa od GPSa. Tudi za preracun uporabi dejansko in ne prilazano. Se ne spomnim, da bi tam kaj prevec kateri od vozil odstopal. Ce je kaj na tem, potem bi morali pri Tesli namenoma povecati skupno prevozeno razdaljo. Verjetno ne bi bilo tezko dokazati, da se to dogaja, ce se.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

telexdell ::
Vsak lahko vidi, kako mu kaže merilec hitrosti, če to primerja z hitrostjo katero mu kaže navigacija ali kakšen radarski prikazovalnik ob cesti. Tudi policaji ti dajo 5 km ali 5% (kaj je več) odpustka zaradi možne napake meritve. Če torej Teslini števci kažejo za več kot 5% večjo razdaljo pol ima tožeči velike možnosti za uspeh, drugače pa je to v dovoljenih mejah.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::
Avto pozna "točno" hitrost, samo tebi kaže malo povečano. To se vidi če ga priklopiš na kak računalnik, tam prikazana hitrost ni enaka tisti na števcu. Razdalja pa na testih odstopa tam do 1%, redko 2. Vse nad tem je čudno. Da bi kar tako števec skočil za 2x na eni poti, to je sicer zmeraj lahko kak bug, čeprav težko verjeten, ampak da bi kar tako prišel do 50,000 milj, čeprav si jih prevozil samo 35,000 na primer, ta je malo huda. Bi zahtevalo kakšen boljsi dokaz od enga, ki se mu tako zdi.

telexdell ::
Nove pnevmatike imajo npr. 7 mm profila, preden jih zamenjaš pa mogoče 3 mm profila. Premer koles se ti je tako zmanjšal za 4 mm. Lahko si izračunaš koliko kolikokrat se kolo obrne za km poti in koliko cm odstopanja ti pomeni vsak mm spremembe premera pnevmatike. Če pa poleg dodaš še obremenitev avta in samo napolnjenost pnevmatik je pa lahko dejasnki premer kolesa manjši za cm ali 2.
PS- pojma nimam za kaj se gre pri Tesli- ali namerno prirejanja s strani Tesle ali kakšno programsko napako oz bug ali poskus goljufije lastnika ali.... V zvezi tega sem zgolj opozoril na dejstvo, da nas vse zavajajo v dejansko prevoženih km, enako kot pri porabi goriva.
PS- pojma nimam za kaj se gre pri Tesli- ali namerno prirejanja s strani Tesle ali kakšno programsko napako oz bug ali poskus goljufije lastnika ali.... V zvezi tega sem zgolj opozoril na dejstvo, da nas vse zavajajo v dejansko prevoženih km, enako kot pri porabi goriva.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::
Obraba iz 7mm na 3mm pomeni ~1.2% spremembe in ta sprememba ni instantna, pri 60.000km je to v povprecju 0.60% napake za vsak kilometer.
To je zanemarljivo.
To je zanemarljivo.

Utk ::
Pa še to napako avto lahko skompenzira, ker imajo vsi že kar nekaj let gps sprejemnik, in občasno si lahko "skalibrila" svojo hitrost.

telexdell ::
Pa še to napako avto lahko skompenzira, ker imajo vsi že kar nekaj let gps sprejemnik, in občasno si lahko "skalibrila" svojo hitrost.
Imam avto že kar nekaj let, pa nekako ni dobil GPS spejemnika. Če ga imajo vsi-komu se lahko pritožim?


Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::
Potem moraš imet pa precej star avto. No, ni nujno da je star star, ampak zadnjih 7-8 vsi, kar velik del pa tudi že od prej. Mislim poleg tistih, ki ga imajo zarad navigacije.
Btw, kako veš da ga nima?
Btw, kako veš da ga nima?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

billy ::
Samo toliko ... lahko da ta osebek, ki kao toži teslo, imel nastavljene napačne pnevmatike..in zato odstopanje.

iloveboobz ::
ali pač išče razlog, da mu popravijo avto, brez da bi plaču... Frivolous tozbe so v ameriki neki čist vsakdanjega...

mehatronik12 ::
" $10,000 suspension repair bill"
Kaj to pa nobenga ne moti, da po 80k km daš 10k za popravilo vzmetenja?
Kupiš dve leti rabljeno teslo za nevem 35-40k in narediš samo 20 000km (kot je v članku, kar pri ICE ni v bistvu nič...) in kaj hitro se ti 2000€ ki si jih prišpral vrne :D.
Kaj to pa nobenga ne moti, da po 80k km daš 10k za popravilo vzmetenja?
Kupiš dve leti rabljeno teslo za nevem 35-40k in narediš samo 20 000km (kot je v članku, kar pri ICE ni v bistvu nič...) in kaj hitro se ti 2000€ ki si jih prišpral vrne :D.

mehatronik12 ::

billy ::
Sklepam, da se gre za model 3, ker model S nima tako kratke garancije...10k je malo tumač, in bi bilo potrebno videt kaj vse bi naj bilo narobe.
Vsekakor nekaj "nevsakdanjega". Pri S bi še rekel da lahko pride do 10k, če se menja vse zračne amortizerje, ampak 3 ima navadne fedre.
Vsekakor nekaj "nevsakdanjega". Pri S bi še rekel da lahko pride do 10k, če se menja vse zračne amortizerje, ampak 3 ima navadne fedre.

mehatronik12 ::
kaj tak težko je prebrat, za Teslo Y 2020 gre in ni nobenih zračnih amortizerjev ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mehatronik12 ()

kow ::
Mah, da se vam ljubi ukvarjati s tako obskurno novico. Prakticno nic ni znanega, razen obtozbe. Ko (ce) bo sodisce/sojenje podalo kaj vec informacij... se splaca debatirati.

teslam2 ::
sem bil v nio salonu pred kratkim, avti so luštni, samo cene so pa bolane. 60k+ za model 3 killerja... nimajo šans
za 55k je battery as service (rentaš baterijo, menjavaš na nio "menjalnici"), z batrijo je 12k dražji...
je pa zanimivo da imajo vsi avti iste 3 tipe baterij, 75kwh, 100kwh, 150kwh. 150kwh v EU še ni na voljo
za 55k je battery as service (rentaš baterijo, menjavaš na nio "menjalnici"), z batrijo je 12k dražji...
je pa zanimivo da imajo vsi avti iste 3 tipe baterij, 75kwh, 100kwh, 150kwh. 150kwh v EU še ni na voljo

billy ::
ja, ker lahko v tej nio menjalnici menjaš za večjo, če rabiš, zato majo standardizirano.
kar ni slaba ideja, ampak ne vem če bo uspel tak model...že pred ~10 leti je renault ponuja zoe z najemniško baterijo, pa se ni obneslo.
tudi tesla je prve S modele imel v mislih za menjavo baterij, pa se je tudi pokazalo da so polnilnice boljša opcija kot menjalnice.
kar ni slaba ideja, ampak ne vem če bo uspel tak model...že pred ~10 leti je renault ponuja zoe z najemniško baterijo, pa se ni obneslo.
tudi tesla je prve S modele imel v mislih za menjavo baterij, pa se je tudi pokazalo da so polnilnice boljša opcija kot menjalnice.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: billy ()

alekskac ::
Isto je menjalna baterija. Ta avto so nardili, da se skopljejo iz luknje izgub in nizkega prometa, nekak je "zdravamarija, če gre - gre". Če s tem modelom ne uspejo, ja vprašanje kaj bo s tem podjetjem.

a_borlak ::
Če bo cena ustrezna, potem znajo celo kaj prodati. Je pa ta segment že rahlo zaseden. BTW, pred časom je vozil en testni, še zakrit po Sloveniji.

Mr.B ::
Kot kaže oziroma indicije kažejo da so Amerikanki izgubili kakršnokoli konkurenco, ki jo je imel Tesla napram ostalemu svetu. Pa tu ne mislim samo indicije laži superiornosti Tesline Avtonomne vožnja...
CATL unveils new EV battery that charges as fast as pumping gas
The new cell reportedly achieves an energy density of 175 Wh per kg (385 Wh per lb), on par with the higher-end of LFP battery cells.
The next-gen sodium cells could help further lower the cost of electric vehicles without compromising performance, and while increasing safety.
Its charge rate is truly impressive. CATL shared several examples of cars charging at around 1,000 kW and maintaining over 500 kW at over 50% state of charge:
CATL unveils new EV battery that charges as fast as pumping gas
The new cell reportedly achieves an energy density of 175 Wh per kg (385 Wh per lb), on par with the higher-end of LFP battery cells.
The next-gen sodium cells could help further lower the cost of electric vehicles without compromising performance, and while increasing safety.
Its charge rate is truly impressive. CATL shared several examples of cars charging at around 1,000 kW and maintaining over 500 kW at over 50% state of charge:
Lol se Hutiji delajo Facpalm USA:
A Navy fighter jet fell overboard Monday when the USS Harry S. Truman
aircraft carrier veered to avoid fire from the Houthis
A Navy fighter jet fell overboard Monday when the USS Harry S. Truman
aircraft carrier veered to avoid fire from the Houthis

kow ::
Kitajci pretiravajo s stevilkami. Bomo videli kaj bo v praksi.
Poleg tega je to Elektrek, ki je totalen srot.
"The next-gen sodium cells could help further lower the cost of electric vehicles without compromising performance, and while increasing safety."
Natrijeve celice so trenutno precej drazje kot LFP. Sele, ko bodo skalirali in zgradili cel supply chain, bodo potencialno cenejse kot LFP.
Poleg tega je to Elektrek, ki je totalen srot.
"The next-gen sodium cells could help further lower the cost of electric vehicles without compromising performance, and while increasing safety."
Natrijeve celice so trenutno precej drazje kot LFP. Sele, ko bodo skalirali in zgradili cel supply chain, bodo potencialno cenejse kot LFP.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()