» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1247 / 1279
»»

billy ::

če koga zanima lahko tukaj pogleda za teslo degradacijo

https://teslalogger.de/degradation.php

Recimo model S85 je star že več kot 10 let... in pri dobre 300k degradacije cca 17%

nove tesle 3, pa veliko več...

kow ::

iloveboobz je izjavil:

zato pa kupiš LFP baterijo, k je bolj odporn na zlorabo...


LFP enako slabo prenasa 100% charging.

J.McLane je izjavil:

Baterija je podvržena dvema tipoma degradacije:
- zaradi ciklanja
- zaradi staranja

Glede ciklanja je več ali manj vse jasno, se da narediti laboratorijske teste ciklanja in hitro veš kje si, glede koledarskega staranja pa še vedno ni čisto vse jasno, mislim je jasno na tehnologijah ki so z nami že 30+ let, malo manj pa na raznih najnovejših inovacijah. Morda ravno zato v avtomobile še vedno vgrajujejo dokaj konzervativne tipe celic, ker če se proizvajalec opeče z neko noviteto je to lahko zelo drago.


Problem je tudi, da so baterijski packi iz zelo razlicnih tipov celic. Kdo bo zbral vse te informacije? Proizvajalci jih gotovo ne bodo delili.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

iloveboobz ::

LFP enako slabo prenasa 100% charging.


To seveda niti slučajno ni ni res. LFP kemija je bistveno manj občutljiva na 100% filanje (ze zaradi napetosti in napetostne krivulje, pa tudi zaradi sestave anod/katod) kot NMC/NCA. Je pa res, da tako kot ostale kemije, bo tudi LFP zdrzal več, če se ga fila blizje 50%, kot 100...

Recimo določeni EVji pr LFP packih sploh ne dajejo šanse omejevat SOC...

Zgodovina sprememb…

billy ::

Nobene baterije ne "prenašajo slabo". Slabo pa prenašajo stanje 100% napolnjenosti na dolgo obdobje, hkrati z visoko temperaturo.

kow ::

Ja, ne bi smel napisati enako. Mislil sem, da je princip isti. Baterija pac ne sme stati nafilana do konca. Idealno bi v appu zvecer kliknil, da gres naslednji dan na daljso turo in bi ti samo v takem primeru nafilal na 100%.
Kolikor razumem, Tesla priporoca 100% filanje (za LFP) povsem zaradi percepcije uporabnika (range). Ni pa to racionalno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

iloveboobz ::

billy je izjavil:

Nobene baterije ne "prenašajo slabo". Slabo pa prenašajo stanje 100% napolnjenosti na dolgo obdobje, hkrati z visoko temperaturo.


ampak to je čist drug problem, kot filanje do 100% vsak dan in praznjenje, ko se pelješ....

billy ::

ja...to filanje do 100% in takoj vožnja, ni ravno pretirano velik problem. mogoče par % pri degradaciji na dolgi rok, vsekakor pa se s tem ne "ubija" baterijo kot se lahko marsikje prebere

iloveboobz ::

Kolikor razumem, Tesla priporoca 100% filanje (za LFP) povsem zaradi percepcije uporabnika (range).


Nope. 100% filanje se priporoča zarad kalibracje BMSa; napetostna krivulja je pri LFP zelo flat in je potem zaradi nerednega polnjenja do 100% zelo tezko precizno določat SOC.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Ja, samo ta kalibracija se ne rabi izvajati vsak dan. Ce bi sel vsak drugi vikend na daljso voznjo, bi kalibracija vsakih 14 dni verjetno zadostovala?

billy ::

For example, Tesla suggests charging LFP Model 3 batteries to 100% at least once per week so the vehicle can have an accurate range and charge reading.

iloveboobz ::

bi, ampak po 14 dneh SOC ze ni več natančen do %...

Recimo pr seb sn mel na ESS čez zimo BMS swaya tudi po 20-30%, ker se pack nikol ni nafilal do 100%..

Na MG4 51kWh sploh nimam šanse določat SOC recimo, ampak vedno nafila do 100%. In tudi degradacijo ima recimo hardcodano na 0.01%/dan v BMS, da je SOH bolj pesimističn, k optimističn...

Zgodovina sprememb…

billy ::

Sigurno je že kak mg4 ki je naredil več kot 100k km ali celo 200 in je uporabnik naložil na splet rezultat?

kow ::

iloveboobz je izjavil:

bi, ampak po 14 dneh SOC ze ni več natančen do %...


Ja, sam ce se med tednom ne vozis dlje, je itak vseeno, ce zgresi par procentov. Ampak ja, ni enostaven problem.

billy ::

Eni ljudje se vozijo kontra, med tednom več kot za vikend :)

kow ::

Dobro, ti itak polnijo prakticno vsak dan na domaci polnilnici. V takem primeru bi lahko celo scheduliral polnenje, da se na 100% nafila ravno ob 6 zjutraj in prakticno takoj odpeljal in jo zacel prazniti.
V glavnem, potrebno je se napisati... neskoncno softwarea :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

billy ::

Recimo chevy volt ima vgrajen engine maintenance. Vsake 5 mesecev, ali 6?, ti vrže opozorilo da se bo vklopil ICE, zaradi potrebnega vzdrževanje tekočin, ipd.

Nekaj takega bi lahko bilo tudi za LFP baterije, po X času bi pač opozorilo na polnjenje, override manual omejitve, ipd...

borisk ::

sestra ima ioniqa prvega, 100 al 110kkm v slabih treh letih, z polno baterijo še vedno 310+km dosega, ko sem se nazadnje vozil, je pisalo 12,xx kwh/100km... vsak dan naredi 2*75km, 3/4 na avtocesti

billy ::

prvi ioniq ima zgoraj in spodaj buffer, katerega koristi za blaženje degradacije.

deco16 ::

Kona tud in prav paše mi tko da je občutek skoz isti :) Pa to da ma v štartu že 2-3 kWh več od deklariranega tudi ni švoh. Nekaj kar drugi skrivajo in se celo lažejo, VW recimo.

Utk ::

kow je izjavil:

Dobro, ti itak polnijo prakticno vsak dan na domaci polnilnici. V takem primeru bi lahko celo scheduliral polnenje, da se na 100% nafila ravno ob 6 zjutraj in prakticno takoj odpeljal in jo zacel prazniti.
V glavnem, potrebno je se napisati... neskoncno softwarea :)

Jaz imam preko homeassistanta in wifi vtičnice to rešeno. HA pogleda kolk je SOC v avtu in izračuna do minute natančno kdaj ga mora začet polnit, da bo zjutraj ob uri napolnjen na 90%. Ko je ta ura dosežena, se vtičnica ugasne. 90, 95% vsak dan ni nek problem, ker se potem res takoj odpeljem in porabim vsaj 10%. Moj ima sicer bolj majhno baterijo, ampak jaz nič kaj dost ne razmišljam, vsak dan ko vsaj mislim da sem ga odrabil, ga vtaknem v vtičnico in to je to, nima veze ali ima še 10 ali 80%.
Tudi če to branje SOC ni 100% zanesljivo, HA poskuša prebrat enkrat na uro, če mu kdaj ne uspe, bo pač vzel zadnje prebrano stanje. V praksi se še ni zgodilo, da ne bi dobil stanja pravočasno. Sem sicer nameraval dodat še fail-safe, da če je podatk o SOC prestar, začne v vsakem primeru polnit na primer ob 2h zjutraj, ampak v resnici še ni bilo potrebe po tem.
Kakšen novejši EV ima to že v sebi, ampak EV ne bo izklopil polnilnice oz. vtičnice, samo sebe bo nehal polnit. Moj HA pa dejansko izklopi elektriko (vtičnico na zunanji strani hiše).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Vsa tale cela debata okoli baterij, pa kaj vse moram delati (in vedeti) za vzdrževanja kapacitete ipd. le kaže na to, kako daleč so še od prave alternative MNZ/ICE.:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

deco16 ::

Nič ne rabiš vedet, pa tudi če napačno vštekaš ne rabiš nekih stroškov.

Sam se že 5 let vozim izključno na štrom, torej alternativa je.

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Vsa tale cela debata okoli baterij, pa kaj vse moram delati (in vedeti) za vzdrževanja kapacitete ipd. le kaže na to, kako daleč so še od prave alternative MNZ/ICE.:8)

Mislim da moraš o MNZ/ICE vedet bistveno več, sicer ti ne, pa glih tako živiš z njimi. Oz. ti ne, ker nimaš niti MNZ/ICE.

codeMonkey ::

Ker skrbeti za menjavo olja, oziroma pri nekih 200k tudi nivo, je pa tako zabavno. Ali pa da ti ze prodajalec pri prevzemu rece, da ga malo stisis na AC, na vsake toliko casa.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Ja, pa zjutraj ne turbine matrat, ko se ustaviš na AC pusti še kako minuto motor tečt, po klancu navzdol pazi na prestavo, navzgor jasno tudi, nekateri celo "potrebujejo indikator prestavljanja in so brez čist izgubljeni, čeprav je tist indukator slabši od najbolj nesposobne babice...ampak na vse te bedarije smo navajeni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Caracas ::

Lol, ko sem še vozil ice se ničemer kar naštevate nisem niti malo ukvarjal in verjetno 90% voznikov se ne. Pa so moji avti zdržali tudi 300k plus prevoženih.

Utk ::

300k in nisi nikoli olja pogledal, kaj šele zamenjal?

Caracas ::

Utk je izjavil:

300k in nisi nikoli olja pogledal, kaj šele zamenjal?


Ne, servis na 15k ko je avto hotel in to je to. Jebeš šnofanje po plehu...

S čim se eni ukvarjate ;))

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Caracas ()

redtech ::

billy je izjavil:

Ne, to so govorice. Ni buffer namenjen temu.

Celice so "kaput" pri nekje 2.4-2.5V, EVji pa jih spustijo tam nekje do 2.7xx, nižje nikoli...


Volt/Ampera so imeli limit pri 3.0V in zgoraj 4.05V.

billy ::

Zato pa je volt še zdaj brez izgube kapacitete :)

codeMonkey ::

Je precej odvisno od avta. Pri nekem nizjem do srednjem razredu je pac tako. Pa tudi ce ne gledas nivoja. Razmisljati kdaj iti na meljavo olja, klicariti za termin, je neprimerno bolj nadlezno kot nastaviti v softverju buffer za baterijo enkrat in mogoce kdaj premakniti, pred kaksnim potovanjem. Ce je nastavljanje bufferja znak za nezrelo tehnologijo, potem se lahko sprasujemo kako smo sploh ziveli ze z menjavanjem olja.

Meni Skoda Octavia ni zdrzala celega intervala enkrat po 200k km. In ko se ti to dogaja, tudi ne zelis biti odvisen od neke lucke/senzorja, ampak pac zacnes spremljati.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Pa seveda ga moras uporabljati pri teh kilometrih. Ce delas 25k km na leto pri 300k je precej drugace kot pa 5k, ker imas itak drug avto.

Utk ::

Verjetno tudi zavor ni treba menjat do 300kkm...

CookieCutter ::

Ni treba it na osebni nivo (preden boste in bo treba temo poservisirat...).

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: BigWhale ()

iloveboobz ::

billy je izjavil:

Sigurno je že kak mg4 ki je naredil več kot 100k km ali celo 200 in je uporabnik naložil na splet rezultat?

https://www.mgevs.com/threads/how-to-br...

tle pravijo 7% v 170kkm. Sicer NMC izvedba, tko da LFP bi mogu zdrzat se več.

BigWhale ::

Skidajte se na IRC al TikTok al karkol ze otroci danes uporabljajo.

endelin ::

Wejl: koliko maš degradacije na tesli?;)

Scaramouche3 ::

Nov review

Grimnir3 ::

iloveboobz je izjavil:

Grimnir3 je izjavil:

iloveboobz je izjavil:

Grimnir3 je izjavil:

Jaz se dokaj redno vozim od doma do vikenda na obali in če sem na začetku prišel tja z 50-51% baterije pridem sedaj z 45-46%. Tako čez palec, kaže da sem v letu in pol izgubil 10% baterije.

Če ti je kaj v tolažbo :)


ni rečeno da je 10% izguba... precej vpliva povprečna hitrost, temparatura, gume/felge (!!!) način voznje...


Možno je ampak malo verjetno.
Ker to nista bili dve vožnji ampak kakih 40, mogoče 50. Močno dvomim da bi sedaj začel kar nenadoma tako vozi da imam toliko višjo porabo. Sploh zato, ker poraba ki jo javlja avto je zelo konstantna in se mi ni povišala.


naredi test degradacije pa boš _točno_ vedu...


Na moji ni te opcije.
Sem gledal na netu kako naj bi izgledalo ampak meni to manjka v menijih.

DamijanD ::

J.McLane je izjavil:

Baterija je podvržena dvema tipoma degradacije:
- zaradi ciklanja
- zaradi staranja

Glede ciklanja je več ali manj vse jasno, se da narediti laboratorijske teste ciklanja in hitro veš kje si, glede koledarskega staranja pa še vedno ni čisto vse jasno, mislim je jasno na tehnologijah ki so z nami že 30+ let, malo manj pa na raznih najnovejših inovacijah. Morda ravno zato v avtomobile še vedno vgrajujejo dokaj konzervativne tipe celic, ker če se proizvajalec opeče z neko noviteto je to lahko zelo drago.

Ne najdem več - ampak spomnim se, da so prve LiIon (Sony pomoje) baterije uporabili za satelit in da so jih zelo pazili kako so jih ciklali in da so zdržale zelo dolgo.

Kebo ::

Danes videl na naših cestah Chevrolet Bolta, ta original izpred desetletja. Verjetno jih ni prav veliko v EU, sploh ta ki je imel Chevrolet značko. V glavnem je blo vidit zakaj ni bil Tesla model 3 killer, kot so ga takrat napovedovali, avto grd kot kuga.

J.McLane ::

A Ford Kuga? :)) Meni je lep :))
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

billy ::

iloveboobz je izjavil:

billy je izjavil:

Sigurno je že kak mg4 ki je naredil več kot 100k km ali celo 200 in je uporabnik naložil na splet rezultat?

https://www.mgevs.com/threads/how-to-br...

tle pravijo 7% v 170kkm. Sicer NMC izvedba, tko da LFP bi mogu zdrzat se več.


To pa je zelo impresiven rezultat, na nivoju starih teslinih baterij...a ima ta avto kaj bufferja in se zato skrije degradacija?

DamijanD ::

kow ::

Sej SoH ni standariziran. Stevilke lahko primerjas samo znotraj istega modela. Right?

billy ::

Načeloma je SoH podatek v % ki se dobi z enostavnim izračunon, ni tu neke čarovnije zadaj :)

razen pač tam, kjer majo buffer in kompenzirajo degradacijo...pri tesli recimo tega ni, in takoj veš kje si.

BigWhale ::

endelin je izjavil:

Wejl: koliko maš degradacije na tesli?;)


Nimam pojma. Se vedno se pripeljem v Nemcijo z enim postankom.

kow ::

billy je izjavil:

Načeloma je SoH podatek v % ki se dobi z enostavnim izračunon, ni tu neke čarovnije zadaj :)


Cakaj, cakaj. Tukaj sem pa malo skepticen. In kaksen naj bi bil "enostavni izracun"?

billy ::

BMS daje vedno točne podatke, ker morajo biti, zaradi avta.

Recimo nova uporabna kapaciteta baterije je bila 100 kWh. Sedaj je 90, ergo izračunaš kolikšen je SoH v %.

Zdaj težave je, če pač ima baterija vseeno 105 kWh in recimo pri 90% degradacije, vzame BMS nekaj "nedosegljive" kapactitete in jo prestavi v uporabno in s tem kao pofejka dejanski SoH.

Ampak pri tesli tega ni.

kow ::

"sedaj je 90" seveda ni enostaven izracun.
««
1247 / 1279
»»