» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1226 / 1228
»»

DamijanD ::

ahhh warpi - na začetku dober vir zanimivih informacij, potem pa je šlo malo predaleč. No važno, da zdaj njegovi avti služijo kot robotaxiji on pa uživa s koktejlčki.

J.McLane ::

Warpi ne bi mogel iz svoje kože, ga takoj prepoznaš.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

DamijanD ::

Samo kot zanimivost: najcenejši id3 (52kWh) na 2x 800 km poti po Nemčiji - tipično se je vozilo od 80% - 10% SoC. V tabeli ni upoštevanega filanja na končnih postajah (torej 0, 800, 1600 km).

Kalibri ::

Kako ima lahko tako visoko povprečno moč?

hojnikb ::

Kalibri je izjavil:

Kako ima lahko tako visoko povprečno moč?

ker ni tesla in ne pade moč na glavo po 20% SOC?
#brezpodpisa

tomlin ::

Ni potrebno odkrivati tople vode, da to razumemo vsi, razen elektroljubcev in trgovcev ter posrednikov z električnimi avtomobili.
Seveda! Prodaja električnih vozil (EV) se v zadnjem času upočasnjuje na nekaterih ključnih trgih, kot so ZDA in Evropa. Razlogi za ta trend so različni:
o Zmanjšanje subvencij - Veliko držav je zmanjšalo finančne spodbude za nakup EV, kar jih naredi dražje za potrošnike.
o Pomanjkanje polnilne infrastrukture - Številni vozniki so še vedno zaskrbljeni zaradi omejenega števila polnilnic in dolgega časa polnjenja.
o Visoka cena - Čeprav cene baterij padajo, so EV še vedno dražji od primerljivih avtomobilov z notranjim izgorevanjem.
o Konkurenca hibridov in klasičnih vozil - Hibridna vozila postajajo privlačna alternativa, saj združujejo nižje emisije in daljši doseg.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman

hojnikb ::

tomlin je izjavil:

Ni potrebno odkrivati tople vode, da to razumemo vsi, razen elektroljubcev in trgovcev ter posrednikov z električnimi avtomobili.
Seveda! Prodaja električnih vozil (EV) se v zadnjem času upočasnjuje na nekaterih ključnih trgih, kot so ZDA in Evropa. Razlogi za ta trend so različni:
o Zmanjšanje subvencij - Veliko držav je zmanjšalo finančne spodbude za nakup EV, kar jih naredi dražje za potrošnike.
o Pomanjkanje polnilne infrastrukture - Številni vozniki so še vedno zaskrbljeni zaradi omejenega števila polnilnic in dolgega časa polnjenja.
o Visoka cena - Čeprav cene baterij padajo, so EV še vedno dražji od primerljivih avtomobilov z notranjim izgorevanjem.
o Konkurenca hibridov in klasičnih vozil - Hibridna vozila postajajo privlačna alternativa, saj združujejo nižje emisije in daljši doseg.


Edin razlog je samo cena. Premal je poceni in dobre EV ponudbe, zato recimo tesli prodaja pada, drugim cenejsim alternativam pa raste. Enostavno se trg kupcev, k mislijo dat 40-50k za avto skrci in prodaja posledično pade.

Če bi bla poplava avtov v golf klasi (oz crossover ekvivalent) za ~20k€, bi bla prodaja bistveno večja.
#brezpodpisa

Gregor P ::

No, ampak saj to bo tam nekje do leta 2035, ne? Ker eden večjih argumentov je namreč bil, da so to cenejša vozila za izdelavo od MNZ/ICE in je logično pričakovanje, da bodo EV tudi dejansko cenejša (ampak seveda ne na račun umetne podražitve klasike).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Ja saj pico je zgleda tudi nekdo "umetno" podražil iz 10€ na 15€.

Zbudi se, inflacija je.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Od kod vam ideja, da prodaja BEV pada? V 2024 je bila globalno rekodna. In v 2025 se bo se povecala. Poleg tega ce je rast 10%, je to danes 1 milijon avtomobilov. Ko, je bila prodaja 3 milijonska, je rast za milijon avtomobilov enaka 33%.

Gregor P ::

J.McLane je izjavil:

Ja saj pico je zgleda tudi nekdo "umetno" podražil iz 10€ na 15€.

Zbudi se, inflacija je.

Točno si razumel, kaj sem napisal, ni se ti treba delati neumnega >:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Gregor P je izjavil:

No, ampak saj to bo tam nekje do leta 2035, ne? Ker eden večjih argumentov je namreč bil, da so to cenejša vozila za izdelavo od MNZ/ICE in je logično pričakovanje, da bodo EV tudi dejansko cenejša (ampak seveda ne na račun umetne podražitve klasike).

Dejansko bojo cenejši ko jih bojo ljudje začeli še bolj kupovat. Zakaj jih bi prodajali ceneje če so pripravljeni plačat več. Pežo je dal ven električne variante, ki stanejo dobesedno enako.

kow ::

Gregor P je izjavil:

No, ampak saj to bo tam nekje do leta 2035, ne? Ker eden večjih argumentov je namreč bil, da so to cenejša vozila za izdelavo od MNZ/ICE in je logično pričakovanje, da bodo EV tudi dejansko cenejša (ampak seveda ne na račun umetne podražitve klasike).


Kdo je trdil, da so BEV cenejsa za izdelavo? To je neumnost. Baterijski sklop je enostavno predrag. Razen, ce si mislil na samo sestavljanje avtomobila?
Tam pomoje niti ni kaksne bistvene razlike v ceni, sploh ce imas platformo za razlicne tipe avtomobilov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Če neka baterija za teslo košta 10 jurjev, in lahko z njo narediš avto, ki ga lahko prodajaš za 50 jurjev, baterija res ni več nek faktor. Če navržeš not 300 konjski motor, je pa avto dejansko cenejši za izdelavo od podobnega ice.
Pri avtih za 20 jurjev je težje skrit nekam 5 jurjev, ker izdelava celga avta ne stane dost več. Ampak če je na koncu električni 2,3 jurje dražji od ice, nekaj vseeno stane tudi ice motor, ta strošek res komot pokriješ z gorivom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

DamijanD ::

40kWh 5ka za 19k€ (s financiranjem in subvencijo) MPC je 27k€, 52kWh MPC je pa 32k€ - so pa neke cake z doplačili za jamstvo (očitno je privzeto samo 2 leti garancije :-( )

tomlin ::

kow je izjavil:

Od kod vam ideja, da prodaja BEV pada? V 2024 je bila globalno rekodna. In v 2025 se bo se povecala. Poleg tega ce je rast 10%, je to danes 1 milijon avtomobilov. Ko, je bila prodaja 3 milijonska, je rast za milijon avtomobilov enaka 33%.


Na dolgi rok bo verjetno MNZ začel upadati, a to bo odvisno, veliki ČE in veliki KO, od razvoja infrastrukture, državnih regulacij in cenovne dostopnosti električnih vozil.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman

kow ::

MNZ?

tomlin ::

kow je izjavil:

MNZ?

OMG.... MNZ=motor z notranjim izgorevanjem!!!!!!!!!!!!!
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman

kow ::

Delez avtomobilov z notranjim izgorevanjem ze leta upada. Tako, da ne razumem kaj tocno hoces povedati. Ne priznavas dejstev?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

krucymucy ::

tomlin je izjavil:

kow je izjavil:

Od kod vam ideja, da prodaja BEV pada? V 2024 je bila globalno rekodna. In v 2025 se bo se povecala. Poleg tega ce je rast 10%, je to danes 1 milijon avtomobilov. Ko, je bila prodaja 3 milijonska, je rast za milijon avtomobilov enaka 33%.


Na dolgi rok bo verjetno MNZ začel upadati, a to bo odvisno, veliki ČE in veliki KO, od razvoja infrastrukture, državnih regulacij in cenovne dostopnosti električnih vozil.

Kot ena pokvarjena lajna.
Stalno pises da prodaja BEV upada, ceprav si dobil ze ne vem koliko potrditev da raste.
Upada prodaja ICE oz. tvojih MNZ.
Zakaj lazes?

Gregor P ::

Torej smo na slovenskem forumu in je povsem jasno, kaj MNZ pomeni in pa, da je ICE tujka za to.:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Kaj pa je kratica za baterijska vozila? BV?

Mimogrede, bi pricakoval, da je kratica MNI? Sem sprical slovenscino?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

To pa prepuščam slavistom med vami ...

Motor z notranjim zgorevanjem @ Wikipedia

Motór z nótranjim zgorévanjem (kratica MNZ) je toplotni stroj, v katerem se notranja energija goriva pretvarja v mehansko energijo (delo).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

tomlin ::

(zadnji statistični podatki! za lansko leto še niso narejeni!) Po najnovejših podatkih nemškega Zveznega urada za motorna vozila (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA) je bilo v letu 2023 v Nemčiji registriranih približno 3,7 milijona novih vozil, kar predstavlja 5,5-odstotno povečanje v primerjavi s prejšnjim letom. Od tega je bilo 2.844.609 osebnih avtomobilov (Pkw), kar je 7,3-odstotna rast glede na leto 2022. Približno polovica teh osebnih avtomobilov (1.379.260 ali 48,5 %) je bila opremljena z alternativnimi pogonskimi sistemi, kot so električni, hibridni, plinski ali vodikovi pogoni. To pomeni, da je bilo približno 1.465.349 vozil (51,5 %) opremljenih z motorji na notranje izgorevanje (bencinski ali dizelski motorji).
kba.de
Glede na celoten vozni park je bilo na dan 1. januarja 2024 v Nemčiji registriranih 49.098.685 osebnih avtomobilov, kar predstavlja 0,7-odstotno povečanje v primerjavi s prejšnjim letom. Med temi vozili je 61,6 % uporabljalo bencinski motor, 28,8 % pa dizelski motor. Vendar se je število vozil z bencinskimi motorji zmanjšalo za 1,1 %, z dizelskimi motorji pa za 2,0 % v primerjavi s prejšnjim letom.
kba.de
Ti podatki kažejo na postopno zmanjševanje števila vozil z motorji na notranje izgorevanje v Nemčiji, čeprav ta še vedno predstavljajo večinski delež tako med novimi registracijami kot v celotnem voznem parku.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman

krucymucy ::

@tomlin

https://www.reuters.com/business/autos-...

V Evropi, v Januarju +21% YOY.

kow ::

Aha, par tednov nazaj se se ni. Vzamem nazaj.

Gledam zdej renaultovo stran. Prakticno nemogoce je dobiti ceno avtomobila. Neverjetno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

krucymucy ::

Dobesedno imas tam za kliknit cenik.

https://www.renault.si/vozila/renault5/...

se direktni link:
https://www.renault.si/CountriesData/Sl...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: krucymucy ()

kow ::

Ja, samo smo leta 2025. A zdaj bom tri ure gledal kaj kateri paket vsebuje? Zakaj ne mores poklikati tako kot pri Tesli, mi res ni jasno.

krucymucy ::

Aja to je problem.
Ker ne mores poklikat.

Vzames 110kW pa Techno paket.

kow ::

Ja, nekako, tako. V praksi avto kosta cirka 35k evrov minus subvencija.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

krucymucy ::

V praksi avto kosta 24k, ker dobis se jurja popusta.
Ce gres lovit najnizjo ceno je pa 19k z upostevanjem subvencije.

DamijanD ::

kow: januarja je bilo očitno 5 registriranih: https://slo-tech.com/forum/t237521/p844...
Kar se pa klikanja cene tiče. Možno, da je razlika v tem, ker se v salonu lahko še kaj zdilaš, pri tesli pa avto dejansko naročiš preko spleta. Se pa strinjam, da bi bilo fino, da bi vsaj informativni izračun lahko naredil.

kow ::

"Vzames 110kW pa Techno paket" je po ceniku 32.2k evrov. Pa potem rabis se nekaj dodatkov. Menda ne bos kupil "retro renault 5", da potem ne bos imel vecbarvne teme. Ne vidim smisla.

Ampak ja, ce ga imas striktno kot mestni avtomobil, je lahko baterija tudi manjsa. Zakaj pa ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Kakih jebenih 30 jurjev za faking 5ko. Zgleda da se niso nič naučili, in spet bo jok.
Sej to da je retro in vse to je lepo in prav. Ampak nihče ne bo doplačal 10 jurjev za to.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

ChatGPT ::

Kaj pa dobis danes za 30 jurjov ali manj? Donfeng box? Imam pa ze raje 5ko potem. Ali pa MG z osnovno opremo. Mi ne disi prevec. Mislim, da bo 5ka sla dobro v promet.

Kayzon ::

Utk je izjavil:

Kakih jebenih 30 jurjev za faking 5ko. Zgleda da se niso nič naučili, in spet bo jok.
Sej to da je retro in vse to je lepo in prav. Ampak nihče ne bo doplačal 10 jurjev za to.


Pa se zgleda res grdo :S

MrStein ::

Škoda Fabia = 15 000 EUR
Škoda Scala = 19 000 EUR
Škoda Octavia = 29 000 EUR

No, kaki bogatašev sin si ga bo mogoče kupil za igračko. Ali prej bogatašev ded.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

ChatGPT ::

MrStein je izjavil:

Škoda Fabia = 15 000 EUR
Škoda Scala = 19 000 EUR
Škoda Octavia = 29 000 EUR

No, kaki bogatašev sin si ga bo mogoče kupil za igračko. Ali prej bogatašev ded.


Čakaj, tole primerjaš z novo R5? EV vs ICE?

DamijanD ::

A kdo ve koliko je bil 40kWh ZOE, ko je prišel na trg?

Utk ::

ChatGPT je izjavil:

Kaj pa dobis danes za 30 jurjov ali manj? Donfeng box? Imam pa ze raje 5ko potem. Ali pa MG z osnovno opremo. Mi ne disi prevec. Mislim, da bo 5ka sla dobro v promet.

5ka je klaso nižje od mg4, po ceni pa tu nekje. Mislim da so s tem receptom že poskušali proti kitajcem, pa se nekako ni obneslo.
S tem da je mg4 že dokazan v bitkah, reno pa še ne. Osnovna petka niti hlajenja baterije nima...

Donfeng box je pa vsaj 5 jurjev cenejši, če hočeš vsaj malo opreme.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

J.McLane ::

DamijanD je izjavil:

A kdo ve koliko je bil 40kWh ZOE, ko je prišel na trg?


Tole je iz Dela leta 2016:
"Zmogljivejši zoe Z.E. 40 life bo stal 23.490 evrov pri najemu oziroma 31.990 evrov s kupljeno baterijo. Seveda je to cena brez upoštevane subvencije."
https://old.delo.si/prosti-cas/na-koles...

Z malo boljšo opremo (Bose) je bil (2018) 28k EUR + najem baterije:
https://avto-magazin.metropolitan.si/av...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Utk ::

10 let in edina razlika je v inflaciji.

hojnikb ::

Utk je izjavil:

ChatGPT je izjavil:

Kaj pa dobis danes za 30 jurjov ali manj? Donfeng box? Imam pa ze raje 5ko potem. Ali pa MG z osnovno opremo. Mi ne disi prevec. Mislim, da bo 5ka sla dobro v promet.

5ka je klaso nižje od mg4, po ceni pa tu nekje. Mislim da so s tem receptom že poskušali proti kitajcem, pa se nekako ni obneslo.
S tem da je mg4 že dokazan v bitkah, reno pa še ne. Osnovna petka niti hlajenja baterije nima...

Donfeng box je pa vsaj 5 jurjev cenejši, če hočeš vsaj malo opreme.


Lol pa niti DC polnjenja nima. In kr naenrkat je MG4 še vedno top budget opcija..
#brezpodpisa

Utk ::

Osnovna je na ceniku samo da lahk napišejo od 27 jurjev. Za kupit pa realno ni.

Mr.B ::

France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

kow ::

Kitajci se bodo drugace s paneli mocno zajebali. To je low margin biznis, ki hitro izgine. Paneli imajo zivljensko dobo 30 let, hkrati pa tehnologija ves cas napreduje. Zahod mora biti pazljiv, da ne overbuilda kapacitet kot to pocnejo kitajci.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Prdvsem pa naj se fokusira na inovacije in patente: https://www.motortrend.com/news/mercede...

teslam2 ::

saj se že zdaj cutijo posledice glede balansiranja elektroomrezja zaradi nihanj iz soncnih elektran

kow ::

Taksne neumnosti ne bodo povecale proizvodnjo avtomobilov in padec cen.

Mr.B ::

kow je izjavil:

Kitajci se bodo drugace s paneli mocno zajebali. To je low margin biznis, ki hitro izgine. Paneli imajo zivljensko dobo 30 let, hkrati pa tehnologija ves cas napreduje. Zahod mora biti pazljiv, da ne overbuilda kapacitet kot to pocnejo kitajci.

Sej razumem, Zahodni znani proizvajalci Avtomobilov so se navadili astronomskih marž, no od Covid free money so se vsi Kapitalisti na zahodu navadili da imeti nepričakovane astronmske marže. Imeti defalcijo, je samomor.. itd…
Sej se razume, Amerikanci bi radi prodajali lastne panele, po ceni in dobičkom ki ustreza njim.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
««
1226 / 1228
»»