» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1227 / 1229
»»

Utk ::

codeMonkey je izjavil:

Prdvsem pa naj se fokusira na inovacije in patente: https://www.motortrend.com/news/mercede...

Ja to bi blo super. Samo treba spravit na cesto čim prej, ne 20 let filozofirat. Ker če je uporabno, bojo kitajci spravli na cesto, s patentom ali brez.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Kaj tocno - razen drazjega avta - bi s tem resili? Potrebujemo 500kw charging in bolj aerodinamicne avtomobile. Potrebujemo brezzicno polnenje in avtomatsko preparkiranje. Ne pa igrackanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

S tem, in podobnimi stvarmi, bi rešili nemško avto industrijo za nekaj let. Do naslednjega nemškega izuma. Ker brez takih stvari nimajo v čemu konkurirat kitajcem.
Ker na 500 kw se bo kitajc glih tako polnil kot nemc.

Za tako stvar bi nek američan bil pripravljen plačat nekaj jurjev premije proti kitajcem. Tudi če se mu realno nikoli ne povrne preko stroška.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Torej, konkuriralo se bo z neuporabnimi stvarmi? Saj za to se imamo "retro dizajn" ala Renault V. Ter ledvicke.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Čist neuporabno ni. Da se ti avto zastonj polne sam od sebe 12 ur na dan, priklopljen ali ne, je kul.

V strogo uporabnih stvareh nimaš kaj konkurirat. Kako boš konkuriral daciji, če gledaš samo osnovno uporabnost?

joez7 ::

kow je izjavil:

Kaj tocno - razen drazjega avta - bi s tem resili? Potrebujemo 500kw charging in bolj aerodinamicne avtomobile. Potrebujemo brezzicno polnenje in avtomatsko preparkiranje. Ne pa igrackanje.

Točno to, in še malo malenkosti, čas, rabijo EV in miselnost še vsaj 30let.
Pa cena, ne si mislist, da bo masovnost po teh cenah.
Morajo se zgodit `70, enostavnost in cenovnost.
Tu so takrat francozi bili paradni z svojim 2CV.
Čist dovolj je za osnovne jajčke domet v rangu 200km.
Čakam mal večjo jajčko za normalno ceno.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Čist neuporabno ni. Da se ti avto zastonj polne sam od sebe 12 ur na dan, priklopljen ali ne, je kul.

V strogo uporabnih stvareh nimaš kaj konkurirat. Kako boš konkuriral daciji, če gledaš samo osnovno uporabnost?


Tocno to, pa to je samo en primer, niti ni tako pomemben, point je predvsem to, da z masovno produkcijo pri nizkih marzah nimamo kaj konkurirati in nima smisla prikazovati kot slabost Kitajcev. Bodo pa zmanjsali output, zaprli ali zdruzili kaksno podjetje, ce je treba, mi pa se vedno ne bomo zraven. Sploh pa taka podjetja obicajno preidejo z investicijami v kaksne sorodne tehnologije in ne ostajajo le na core produktu. Slaba tolazba torej. V razvoju pa mogoce se lahko konkuriramo, ampak tudi tam, kot pravis, se je potrebno obracati hitreje.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Ljudje nocejo boljsih avtov, ampak cenejse. Zato tudi prodaja avtomobilov stagnira. Industrija pa znizuje produkcijo, ker je marza itak v 100k vrednih avtomobilih za premozne. Jebe se jim za rajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Ampak niti kitajci nočejo prodajat poceni avtov v Evropi. Evropa mora naredit enako dober avto kot kitajc in za isti denar, potem pa dodat neko češnjo na torto in ga prodajat 20% dražje od kitajcev. To nam je edina rešitev.

kow ::

Kitajci bi z veseljem prodajali poceni avtomobile v Evropi. Samo jim ne pustimo.

Utk ::

Eh, tistih njihovih kant za 8 jurjev v resnici nihče ne bi kupoval. Niti kitajci jih nočejo.
Ko avto enkrat stane 30, 40 jurjev, pa mora bit dober. Ni dovolj da je od zunaj podoben poršeju.

kow ::

Ne gre tako. Primerjat moras avto za 25k in 30k, in avte za 8k in 40k. Ce kitajec naredi primerljiv avto Renault V, za 5k manj. Ga bo folk kupoval. Ne delajmo se neumne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Seveda bo. Zato pa pravim, da moramo na naše avte dat nekaj gor, da jih bomo lahko prodajali 5 jurjev dražje. Nekaj kar kitajci nimajo. Ker z njimi it konkurirat samo v ceni nima smisla.

Mr.B ::

Utk je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Prdvsem pa naj se fokusira na inovacije in patente: https://www.motortrend.com/news/mercede...

Ja to bi blo super. Samo treba spravit na cesto čim prej, ne 20 let filozofirat. Ker če je uporabno, bojo kitajci spravli na cesto, s patentom ali brez.

Avto s to filozofijo že obstaja..
Sedaj pa vzemi recimo da je avto 3x2m pa naredi 2x površino pa vzemi najboljš EV celice na trgu, pa potem izračunaj koliko časa rabiš da napolniš baterijo tega EV avtomobila.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

billy ::

Saj vsak dan ne rabiš polne baterije. 2 kW celice napolnijo tak avto z dovolj energije, ki jo povprečen evropejec porabi za dnevne vožnje.

Bolj je "problem" ker pri nas ni dovolj sonca tekom celega leta.

kow ::

Utk je izjavil:

Seveda bo. Zato pa pravim, da moramo na naše avte dat nekaj gor, da jih bomo lahko prodajali 5 jurjev dražje. Nekaj kar kitajci nimajo. Ker z njimi it konkurirat samo v ceni nima smisla.


Razumem. Ze v startu popolna predaja in prepustitev trgov v Aziji in Juzni Ameriki kitajcem. Bravo, res odlicen recept.

Utk ::

Evropa že zdavnaj ne dela najcenejših avtov. Z avti za 10 jurjev ne moreš plačat volkswagnovega delavca 60 evrov na uro. Se pač ne izide.

kow ::

Utk je izjavil:

Evropa že zdavnaj ne dela najcenejših avtov. Z avti za 10 jurjev ne moreš plačat volkswagnovega delavca 60 evrov na uro. Se pač ne izide.


Se vedno sanjarimo, da si volkswagnov delavec zasluzi 60 evrov na uro. Zato bo EU ekonomija se naprej propadala. No, morda bi si 60 evrov zasluzil, ce bi jih pol odpustili. Samo nismo sposobni toliko dvigniti produktivnost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Evropa že zdavnaj ne dela najcenejših avtov. Z avti za 10 jurjev ne moreš plačat volkswagnovega delavca 60 evrov na uro. Se pač ne izide.


Ali pa 1000 in 1 softversko licenco ker so se avtomobilski proizvajalci zmenili, da bodo imeli lastne standarde, ki jih pokrivata mogoce dva dobavitelja.

Mr.B ::

billy je izjavil:

Saj vsak dan ne rabiš polne baterije. 2 kW celice napolnijo tak avto z dovolj energije, ki jo povprečen evropejec porabi za dnevne vožnje.

Bolj je "problem" ker pri nas ni dovolj sonca tekom celega leta.

?
Potem resnično ne rabiš avta, če porabiš 2kW na dan... Pustimo da če loviš dnevno da boš ostal znotraj 2kW, ja... ne rabiš avta, verjetno taxi... ker tak avto zagotovo ne bo poceni...


By the way...
https://lightyear.one/
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

billy ::

2 kW močne so celice, koliko energije pridelajo čez dan pa je kake 10 kWh, odvisno od dneva in lokacije.

pegasus ::

Nekdo je naredil Aptera solar calculator v blenderju:

Lahko zelo natančno oceniš, kaj se ti obeta in v kateri smeri se ti najbolj splača parkirati aptero čez dan ;)

Utk ::

billy je izjavil:

2 kW močne so celice, koliko energije pridelajo čez dan pa je kake 10 kWh, odvisno od dneva in lokacije.

V neki Kaliforniji sigurno zlahka 10 kwh na dan, za 50 km čisto dovolj. Če pridelajo 10 kwh, ali pa vsaj 6, se stvar vsaj približno splača. Če pridela 1 kwh, potem je vseeno bolje parkirat v senco ali pa garažo.

billy ::

Lahko pa kdo že zdaj testira?

https://www.dartsolar.com/

joez7 ::

Super, in kaj bi falilo če bi proizvajalec integriral celice v streho in havbo? Nekje 3m2 - 1kWpik, 10kWh na dan. Nekaj je.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

kow ::

Pol ste proti garazam? Cudaki. Aja, pa zavarovanje bom tudi jaz drazje placeval? Zaradi vas?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

DamijanD ::

A kdo ve koliko eletrike porabijo električna zunanja stranska ogledala? (torej kamera + display)?

kow ::

Sprasujes v smislu kaksen del prihrankov zaradi aerodinamike se iznici?

Mr.B ::

billy je izjavil:

2 kW močne so celice, koliko energije pridelajo čez dan pa je kake 10 kWh, odvisno od dneva in lokacije.

Da da... se že veselim, danes ne bo sonca, se ne bom vozil... ali pa grem na čik pavzo in priključim na polnilnico in bom v tem času napolnil verjetno za cel teden (v konteksti 2kW) , kot boš ti cel dan lovil sonce s prestavljanjem avta da boš lahko po službi peljal domov. In te celice na avtu spadajo v isti nateg, ko ostali ki kupujejo Hibrida.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

codeMonkey ::

Aja, ker ce avto generira elektriko, potem mora za celotno potrebo in ni dovolj da ti pokrije recimo hlajenje s klimo ipd. 8-O

Jaz se sicer strinjam da to mora biti poceni in dovolj efektivno, da je smiselno, drugace je nek nadstresek na parkiriscu bistveno bolj elegantna resitev. Dokler ne spacajo skupaj te barve, je to way to go. Ampak tudi v tem primeru bo spet nekdo, ki bo svasal predpripravljene nosilce skupaj, kupil panele od Kitajca ter vse skupaj integriral, tudi pobral najvecji del koncne cene. Ce pa se to pustis delati Kitajcem, potem pa itak ni vec upanja. Zato nekako ne razumem dramatiziranja okoli panelov, ker to pac ni koncen produkt in je tu dovolj drugega dela okoli tega.

Zgodovina sprememb…

Kalibri ::

joez7 je izjavil:

Super, in kaj bi falilo če bi proizvajalec integriral celice v streho in havbo? Nekje 3m2 - 1kWpik, 10kWh na dan. Nekaj je.

Obrnjene pod najbolj nemogočim kotom proti soncu. Na avto bo jih lahko dal na haubo in streho. To sta 2m2. Torej 400W. Pa še malo na vrata. Se 1m2. Torej 600W pod ne optimalnimi koti.
Če s tega dobiš 1kwh na dan, je že dosti.

billy ::

Mr.B je izjavil:

billy je izjavil:

2 kW močne so celice, koliko energije pridelajo čez dan pa je kake 10 kWh, odvisno od dneva in lokacije.

Da da... se že veselim, danes ne bo sonca, se ne bom vozil... ali pa grem na čik pavzo in priključim na polnilnico in bom v tem času napolnil verjetno za cel teden (v konteksti 2kW) , kot boš ti cel dan lovil sonce s prestavljanjem avta da boš lahko po službi peljal domov. In te celice na avtu spadajo v isti nateg, ko ostali ki kupujejo Hibrida.


Celice so samo dodana vrednost in ne kot izključno tak način polnjenja.

Mr.B ::

billy je izjavil:

Mr.B je izjavil:

billy je izjavil:

2 kW močne so celice, koliko energije pridelajo čez dan pa je kake 10 kWh, odvisno od dneva in lokacije.

Da da... se že veselim, danes ne bo sonca, se ne bom vozil... ali pa grem na čik pavzo in priključim na polnilnico in bom v tem času napolnil verjetno za cel teden (v konteksti 2kW) , kot boš ti cel dan lovil sonce s prestavljanjem avta da boš lahko po službi peljal domov. In te celice na avtu spadajo v isti nateg, ko ostali ki kupujejo Hibrida.


Celice so samo dodana vrednost in ne kot izključno tak način polnjenja.

Da bodo že dali 20k€ na ceno avta, sej se polni sam... Res pa da kupci hibrida, ki nikoli niso vozili EV, imajo občutek da so eko.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

bm1973 ::

Kupci EV imajo pa ueber občutek, da so eko.

Čeprav niso...

billy ::

Časi, ko smo imeli tak občutek, je mimo, sedaj imamo druge občutke :)

Mr.B ::

bm1973 je izjavil:

Kupci EV imajo pa ueber občutek, da so eko.

Čeprav niso...

Pred leti, je bilo napisano da se da reciklirati.. 90+ če še ne več baterij v avtu, s katerim se vozim
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

a_borlak ::

bm1973 je izjavil:

Kupci EV imajo pa ueber občutek, da so eko.

Čeprav niso...


Mi vemo, da smo in tudi številke so na naši strani. Ko so dve, tri leta nazaj delali primerjavo, je bilo prikazano, da Škoda da sicer manj CO2 izpustov v svoji življenski dobi z izdelavo vred, a so gladko upoštevali le direktne izpuste in izdelavo, indirektnih, ki so jih pri EVjih pa tu niso. Da nafto spraviš iz zemlje do uporabnika so gladko ignorirali, ker če še to upoštevaš, se tehtnica hitro prevesi in to konkretno na stran EVjev. Saj ta video je že bil večkrat tu, a naj bo še enkrat, če že govorimo o rudarjenju redkih kovin, dajmo še o tem.

Mr.B ::

a_borlak je izjavil:

bm1973 je izjavil:

Kupci EV imajo pa ueber občutek, da so eko.

Čeprav niso...


Mi vemo, da smo in tudi številke so na naši strani. Ko so dve, tri leta nazaj delali primerjavo, je bilo prikazano, da Škoda da sicer manj CO2 izpustov v svoji življenski dobi z izdelavo vred, a so gladko upoštevali le direktne izpuste in izdelavo, indirektnih, ki so jih pri EVjih pa tu niso. Da nafto spraviš iz zemlje do uporabnika so gladko ignorirali, ker če še to upoštevaš, se tehtnica hitro prevesi in to konkretno na stran EVjev. Saj ta video je že bil večkrat tu, a naj bo še enkrat, če že govorimo o rudarjenju redkih kovin, dajmo še o tem.

Da, se pa in so iznajdene alternative, ki so manj energetsko in ekološko škodljive… Težava, v kontekstu ekonomije, pa je da rabiš imeti prodajo EV in ne špilat Noja.. Najhujše pa vsej tej tematike je pa, da Kitajska v vseh pogledih zmaguje. Še tako očitno je, da so več ali maj korak ali dva naprednejši pri jedrski tehnologiji… Strah me je le, da bo, če vzamemo logiko, KI JO UPORABLJIAŠ DANES KOT IZGOVOR, zakaj ne EV in ostajati na fosilih, da ko bo kitajska prešla v roku 10 letna večinsko zeleno energijo z vključujoč jedrsko, da ti na zahodu ne bo ostalo nič drugega kot neke blamaže tarif in kao subvencioniranje s strani države itd, kar pa je že očitno že danes bolj izgovor, ki nima neke resne teže…
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

DamijanD ::

kow je izjavil:

Sprasujes v smislu kaksen del prihrankov zaradi aerodinamike se iznici?

da

kow ::

Pomoje par wattov. Zanemarljivo, napram prihrankom pri hitrostih 120km/h+. Sploh ce sopas 160km/h.

billy ::

1% so nekje stranska ogledala...ža vrsto leto je tako.

kow ::

1% je pri kaksni hitrosti? Poleg tega je verjetno zelo odvisno of oblike avtomobila in kaksne spegle ima. Sportni avtomobili ze imajo precej aerodinamicne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

fikus_ ::

Podobno poskusi so bili 10+ let nazaj. V praksi se izkaže, da je s sončnimi celicami na avtu možno gnati ventilator za prezračevanje potniškega prostora, kaj več ne.
Tudi to nekaj pomeni, ko sonce sije, da menjavaš zrak v potniškem prostoru in je temp. kakšno stopinjo ali več nižja. Na konci so pa finance tiste, ki potrdijo/ovržejo neko idejo. Se zagotovo najdejo ljudje, ki bi to kupili.

Glede stranskih ogledal in zamenjava s kamerami, zakonodaja se mora prilagoditi.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

pegasus ::

fikus_ je izjavil:

Podobno poskusi so bili 10+ let nazaj. V praksi se izkaže, da je s sončnimi celicami na avtu možno gnati ventilator za prezračevanje potniškega prostora, kaj več ne.
To samo pomeni, da je tak avto cigla in strašno neučinkovit.
Če avto narediš prav, so sončne celice vrh glave dovolj. Glej world solar challenge.

fikus_ ::

pegasus je izjavil:

fikus_ je izjavil:

Podobno poskusi so bili 10+ let nazaj. V praksi se izkaže, da je s sončnimi celicami na avtu možno gnati ventilator za prezračevanje potniškega prostora, kaj več ne.
To samo pomeni, da je tak avto cigla in strašno neučinkovit.
Če avto narediš prav, so sončne celice vrh glave dovolj. Glej world solar challenge.


Poznam WSC in tisti "avtomobili" so narejeni za samo tisto tekmovanje, za uporabo praksi ostanejo kakšne rešitve za ljubitelje EV in "cukrčkov".
Še vedno pa so finance tiste, kar odloča.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

pegasus ::

fikus_ je izjavil:

Še vedno pa so finance tiste, kar odloča.
Absolutno. Zato izbereš najbolj učinkovito vozilo na trgu in ne cigle.

Utk ::

...je rekel in se odpeljal s subarujem :)

pegasus ::

... Starim 20 let :D

johnnyyy ::

Mr.B je izjavil:

Da da... se že veselim, danes ne bo sonca, se ne bom vozil... ali pa grem na čik pavzo in priključim na polnilnico in bom v tem času napolnil verjetno za cel teden (v konteksti 2kW) , kot boš ti cel dan lovil sonce s prestavljanjem avta da boš lahko po službi peljal domov. In te celice na avtu spadajo v isti nateg, ko ostali ki kupujejo Hibrida.

Ne bi bilo potrebno iskati sonca in prestavljati avtomobila. Kolikor bi ga imel na soncu toliko manj bi polnil na polnilnici.

borisk ::

fikus_ je izjavil:


Glede stranskih ogledal in zamenjava s kamerami, zakonodaja se mora prilagoditi.


mislim da tukaj ni problemov, mercedes ima kamere na namesto bočnih ogledal od 2018. če si pozoren, jih veliko vidiš na cesti.

https://www.iol.co.za/motoring/trucks/m...



««
1227 / 1229
»»