» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1211 / 1222
»»

BigWhale ::

kow je izjavil:


Meni se tudi zdi, da Teslam ne pase crna barva.


V temi kljuko najdes samo na beli, na crni je se podnevi ne najdes. :D

paradajzos ::

MikeRotch je izjavil:

Jaz nimam 2.0 tdi, dal sem ga za primerjavo, ker nekaterim očitno ni jasno, da teža in oblika avtomobila vplivata na porabo.

No, če ti porabi 10 l/100 km, potem ga morda odpelješ v prešo. Vsekakor pa ni relevanten za delanje primerjav učinkovitosti EV in ICE avtov.
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.

MikeRotch ::

Tudi tistih 33kWh/100km v enem zelo specifičnem primeru ni relevantnih za delanje primerjav, pa nekateri vseeno ne morete mimo.

Grimnir3 ::

paradajzos je izjavil:

MikeRotch je izjavil:

Jaz nimam 2.0 tdi, dal sem ga za primerjavo, ker nekaterim očitno ni jasno, da teža in oblika avtomobila vplivata na porabo.

No, če ti porabi 10 l/100 km, potem ga morda odpelješ v prešo. Vsekakor pa ni relevanten za delanje primerjav učinkovitosti EV in ICE avtov.


EV je ful bolj učinkovit.
Sedajle pozimi sem naredil 1900km od reseta števca in porabil 418kwh elektrike.
To je cca ekvivalent 42l dizla po količini energije. Sam da dizel večino zmeče ven skozi izpuh.

paradajzos ::

MikeRotch je izjavil:

Tudi tistih 33kWh/100km v enem zelo specifičnem primeru ni relevantnih za delanje primerjav, pa nekateri vseeno ne morete mimo.

Kaj, a ni bil podatek o “najbolj prodajanem avtu leta 2023”? A je šlo za kakšnega električnega humvija?

Grimnir3 je izjavil:

paradajzos je izjavil:

MikeRotch je izjavil:

Jaz nimam 2.0 tdi, dal sem ga za primerjavo, ker nekaterim očitno ni jasno, da teža in oblika avtomobila vplivata na porabo.

No, če ti porabi 10 l/100 km, potem ga morda odpelješ v prešo. Vsekakor pa ni relevanten za delanje primerjav učinkovitosti EV in ICE avtov.


EV je ful bolj učinkovit.
Sedajle pozimi sem naredil 1900km od reseta števca in porabil 418kwh elektrike.
To je cca ekvivalent 42l dizla po količini energije. Sam da dizel večino zmeče ven skozi izpuh.

Učnkovitost vključuje tudi uporabniško izkušnjo. Drugače so energetsko evji bolj učinkoviti.
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.

Zgodovina sprememb…

Grimnir3 ::

MikeRotch je izjavil:

Tudi tistih 33kWh/100km v enem zelo specifičnem primeru ni relevantnih za delanje primerjav, pa nekateri vseeno ne morete mimo.


33.5kwh/100

To je povsem relavanten primer za nekoga ki gre na smučanje.
Če greš iz Ljubljane namesto naklega, boš še več višincev naredil.
Pa verjetno so smučišča v AT in IT višje kot je gozd martuljek. Torej še dodatni višinci.

Pa niso zmeraj temperature milih -3C. Torej še višja poraba.

Pri -17C ima Y izbubo 10% baterije čez noč.
Še dobro da smo filal malo pred ciljem na 80%,pa čeprav je računalnik rekel da za nadaljevanje rabimo samo 30%.

P.S. Pa nismo spal v avtu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Grimnir3 ()

MikeRotch ::

Če greš iz LJ bo poraba že konkretno nižja. Če greš naprej do AT bo poraba še nižja.

V tem primeru ni problem višinska razlika ampak relativno visoka poraba pri ogrevanju kabine in verjetno baterije na začetku poti v kombinaciji s kratko vožnjo.

Če pogledaš Bjornove teste vidiš, da gre tudi pri -10, -16 stopinj celzija poraba do max. 23-24kWh/100km (pri 120kmh).

deco16 ::

Glede na to da štrom ni več poceni, ja tudi SE ste morali plačat. Je čist ok test, kuča posau. Kolk bi pa takrat žrlo pri -10 ali pa 0C. In to delaš, celo zimo. Na smučanje greš 1-2x.

Torej podatek vsak normalen delovni dan je pomemben. Tukaj bjornovi testi pač nimajo nobene veze.

MikeRotch ::

Jaz nimam SE. Plačujem štrom po tistih cca. 17c na kWh.

Kot rečeno, robni primeri niso merodajni. Če želiš realno sliko vzameš povprečje na dolgi rok. Pri meni je to cca. 18kWh/100km v zadnjih 12 mesecih in cca. 24.000km. Torej, 3€ na 100km.

Se lahko štrom podraži še za ene 3x, pa bom še vedno na ravni varčnega dizla.

deco16 ::

Ampak avto ti ne poroča energije (pred)ogrevanja in ogrevanja ko stojiš v vožnjo, torej je to povprečje napačno. Sam tolk da veš.


Kolk je pa samo pozimi?

J.McLane ::

paradajzos je izjavil:

MikeRotch je izjavil:

Jaz nimam 2.0 tdi, dal sem ga za primerjavo, ker nekaterim očitno ni jasno, da teža in oblika avtomobila vplivata na porabo.

No, če ti porabi 10 l/100 km, potem ga morda odpelješ v prešo. Vsekakor pa ni relevanten za delanje primerjav učinkovitosti EV in ICE avtov.


Če se vozi vsak dan 5 km po mestu, potem je to nekaj čisto normalnega. Vsak ICE potrebuje čas da se ogreje, do takrat pa kuri konkretno več.

Na spritmonitor je povprečje za RAV4 hibrida 6,4 l/100 km:
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

MikeRotch ::

deco16 je izjavil:

Ampak avto ti ne poroča energije (pred)ogrevanja in ogrevanja ko stojiš v vožnjo, torej je to povprečje napačno. Sam tolk da veš.

Kolk je pa samo pozimi?


Povprečje je precej blizu realni porabi energije. Nekaj gre seveda v izgube pri polnjenju pa kakšno predgretje na kablu. Ampak na letni ravni se ne pozna dosti.

Samo zimske porabe ne vem, ne spremljam.

Grimnir3 ::

deco16 je izjavil:

Ampak avto ti ne poroča energije (pred)ogrevanja in ogrevanja ko stojiš v vožnjo, torej je to povprečje napačno. Sam tolk da veš.


To je mal glupo.
Recimo vklopim defrost avta, pobere mi 3% baterije ampak to se ne pozna na povprečni zabeleženi porabi.

Kar po mojem ni prav.
Končna povprečna bi morala vsebovati vse, tudi ogrevanje avta pred vožnjo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Grimnir3 ()

MikeRotch ::

Na spritmonitor je povprečje za RAV4 hibrida 6,4 l/100 km:


Hibrid mogoče, navaden 2.0 bencinar ima precej več.

Grimnir3 ::

deco16 je izjavil:


Kolk je pa samo pozimi?


Ravno sem naredil en krog po opravkih, lj - sk loka - kranj - lj (po AC)

77 kilometrov, 217Wh/km,torej slabih 22kWh na 100.
Je pa večino regionalka, precej tudi omejitev na 50, nazaj pa AC tempomat na 140.

To se ujema z mojim zimskim povprečjem zadnjih 1900 kilometrov ki se vrti ravno tu nekje, watt gor ali dol.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Grimnir3 ()

Grimnir3 ::

Še slika.



Ustavil sem se za par minut v Kranju ampak sem prepričan da se baterija ni ohladila v tem času.

DamijanD ::

deco16 je izjavil:

Ampak moj ne greje baterije. Pol ko sem prišel na cilj je bla pa poraba 15,9.

A tudi pred polnjenjem ti ne ogreje baterije, če je prehladna? Ti imaš kono, a ne?

kow ::

Torej, ce sem prav zasledil, ti vsakih 1000m nadmorske visine pobere kaksne 4kwh energije.

J.McLane ::

Kalkulator potencilane energije pravi da 2t in 1000 m dviga pomeni 5,4 kWh dodatne energije.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

billy ::

kow je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Na model Y mi je bila najbolj vsec. Sosed ima npr. crno in res ne sede.


Meni se tudi zdi, da Teslam ne pase crna barva.


Model S je prav strupen v črni barvi. Sicer ne tako kot rdeč recimo...

MikeRotch ::

J.McLane je izjavil:

Kalkulator potencilane energije pravi da 2t in 1000 m dviga pomeni 5,4 kWh dodatne energije.


Velik del tega dobiš nazaj z regeneracijo.

kow ::

J.McLane je izjavil:

Kalkulator potencilane energije pravi da 2t in 1000 m dviga pomeni 5,4 kWh dodatne energije.


Tnx. Zdaj se vprasajmo koliko potrosnikov se pred prvim nakupom zadeva taksnih osnov? Ali prodajalci na take stvari kupce opomnijo?

MikeRotch je izjavil:


Velik del tega dobiš nazaj z regeneracijo.


Jasno. Samo, ce ti zmanjka do vrha smucisca, ti to bolj malo pomaga :) No, lahko se spustis navzdol do prve vticnice.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

DamijanD ::

saj moj avto pri vožnji v klanec tudi pije 20l/100km namesto ~5l/100km. Tudi ICE avti morajo upoštevati fiziko.

kow ::

ICE voznik kaj veliko o tem ne razmislja. Ko mu posveti rumeno, zacne razmisljati o tankanju. Nic prej.

Utk ::

Samo da če se z ICE prikotališ nekako na vrh klanca, navzdol ne boš proizvajal goriva. Z električnim se pa lahko spustiš, pa še dol po ravnem narediš 10 km.

kow je izjavil:

ICE voznik kaj veliko o tem ne razmislja. Ko mu posveti rumeno, zacne razmisljati o tankanju. Nic prej.

Sej bi bilo zanimivo dobit kako statistiko koliko več se zgodi "prazen tank" pri električnih kot pri ice.
Jaz bi reku da razlika ni tako velika kot se morda sklepa na blef...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

deco16 ::

Ja ne ravno če je baterija hladna in regeneracija za en k***.

DamijanD je izjavil:

deco16 je izjavil:

Ampak moj ne greje baterije. Pol ko sem prišel na cilj je bla pa poraba 15,9.

A tudi pred polnjenjem ti ne ogreje baterije, če je prehladna? Ti imaš kono, a ne?


Pred navadnim polnjenjem ne greje batt. DC pa pol greje da lahk pohitri hitrost polnjenja.
Sej baterija se sama greje malenkostno med samim polnjenjem.

Anyway zjutraj lahko s hladno dobim 150kW regeneracije.

Utk ::

Ja ne ravno če je baterija hladna in regeneracija za en k***.

Ja če si prilezel na vrh nekega klanca najbrž ni hladna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Genetic ::

MikeRotch je izjavil:

deco16 je izjavil:

Ampak avto ti ne poroča energije (pred)ogrevanja in ogrevanja ko stojiš v vožnjo, torej je to povprečje napačno. Sam tolk da veš.

Kolk je pa samo pozimi?


Povprečje je precej blizu realni porabi energije. Nekaj gre seveda v izgube pri polnjenju pa kakšno predgretje na kablu. Ampak na letni ravni se ne pozna dosti.

Samo zimske porabe ne vem, ne spremljam.


Boljše, da je ne spremljaš. Lahko pa poskusiš, da vidiš, če tvoja prepričanja ostanejo tako neomajna. Btw, moj ima po WLTP doseg 330km, dejansko poleti cca 280km, pozimi 210km.

MikeRotch ::

Zakaj je boljše? Celoten znesek na računu za elektriko (za celo hišo) me pride manj kot en tank dizla. Glede na te zneske se poraba o kateri pišem približno ujema z dejanskim stanjem.

Če je končna cena 3.05 ali 3,98€ na 100km mi je pa vseeno.

paradajzos ::

MikeRotch je izjavil:

Na spritmonitor je povprečje za RAV4 hibrida 6,4 l/100 km:


Hibrid mogoče, navaden 2.0 bencinar ima precej več.

Pogovarjali smo se o 2.0 dizlih.
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.

paradajzos ::

MikeRotch je izjavil:

Zakaj je boljše? Celoten znesek na računu za elektriko (za celo hišo) me pride manj kot en tank dizla. Glede na te zneske se poraba o kateri pišem približno ujema z dejanskim stanjem.

Če je končna cena 3.05 ali 3,98EUR na 100km mi je pa vseeno.

Pa uporabljaš vse pridobitve civilizacije plus filaš EV? Kakšen tank dizla si imel v mislih, tistega od dejanskega tanka - recimo Leopard 2? Ker mene je prišla elektrika za celo hišo (pa nimam TČ) pred postavitvijo SE brez EVja malo več kot poln tank dizla. Pa imamo vse možne naprave tam razred A do A++, nobenih električnih radiatorjev ali bojlerjev, kuha se na plin itd.
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Samo da če se z ICE prikotališ nekako na vrh klanca, navzdol ne boš proizvajal goriva. Z električnim se pa lahko spustiš, pa še dol po ravnem narediš 10 km.

Ker z ICE se ne moreš spustiti dol ali kako? In bo trošil koliko goriva navzdol?:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

MikeRotch ::

paradajzos je izjavil:


Pogovarjali smo se o 2.0 dizlih.


Pogovarjali smo se o več stvareh. Specifično sem omenil Rav4 2.0 s CVT menjalnikom in par različnih 2.0 dizlov, ki sem jih imel prej. Prosim sledi debati.

Pa uporabljaš vse pridobitve civilizacije plus filaš EV? Kakšen tank dizla si imel v mislih, tistega od dejanskega tanka - recimo Leopard 2? Ker mene je prišla elektrika za celo hišo (pa nimam TČ) pred postavitvijo SE brez EVja malo več kot poln tank dizla. Pa imamo vse možne naprave tam razred A do A++, nobenih električnih radiatorjev ali bojlerjev, kuha se na plin itd.


Jaz imam na dizlu sicer 82 literski tank :) Računal sem en malo bolj povprečen 60 literski tank. Račun za elektriko je 90-100€ na mesec, če odštejem TČ. Ne vem pa kaj zate pomenijo vse pridobitve civilizacije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MikeRotch ()

Gregor P ::

Hibridna Toyota ima recimo 43-litrski tank, če se ne motim (najbrž odvisno od modela). Zame premalo, a to je še vedno cca 700 km dosega. Kaj bi šele bilo z 80-litrskim tankom:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

DamijanD ::

Gregor P je izjavil:

Utk je izjavil:

Samo da če se z ICE prikotališ nekako na vrh klanca, navzdol ne boš proizvajal goriva. Z električnim se pa lahko spustiš, pa še dol po ravnem narediš 10 km.

Ker z ICE se ne moreš spustiti dol ali kako? In bo trošil koliko goriva navzdol?:|

Nisi natančno prebral/dojel - spust lahko narediš z obema. Pri EVju bo "poraba" -x kWh, pri ICEju pa v najboljšem primeru 0l - torej EV se bo malo napolnil in posledično se lahko potem še furaš po ravnini.

endelin ::

Koliko kwh pridobi EV ko se spustiš iz vršiča?

Bici ::

endelin je izjavil:

Koliko kwh pridobi EV ko se spustiš iz vršiča?


Če ni ogreta baterija, potem praktično 0.

DamijanD je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Utk je izjavil:

Samo da če se z ICE prikotališ nekako na vrh klanca, navzdol ne boš proizvajal goriva. Z električnim se pa lahko spustiš, pa še dol po ravnem narediš 10 km.

Ker z ICE se ne moreš spustiti dol ali kako? In bo trošil koliko goriva navzdol?:|

Nisi natančno prebral/dojel - spust lahko narediš z obema. Pri EVju bo "poraba" -x kWh, pri ICEju pa v najboljšem primeru 0l - torej EV se bo malo napolnil in posledično se lahko potem še furaš po ravnini.


To velja samo če he ogreta baterija.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Bici ()

Utk ::

Se že ogreje med polnjenjem/spuščanjem.
Kako si pa na vrh prišel brez da bi segrel baterijo?

billy ::

Kateri EV pa ima pri ne-ogreti bateriji regeneracijo 0 ?

Bici ::

Torej če greš gor in v kratkem času spet dol. Če bo avto cel dan stal in te čakal na mal večjem minusu bo regeneracija 0.

Utk ::

Bici je izjavil:

Torej če greš gor in v kratkem času spet dol. Če bo avto cel dan stal in te čakal na mal večjem minusu bo regeneracija 0.

Ne bluzi. 300 kil železa se ne ohladi kar tako.

billy je izjavil:

Kateri EV pa ima pri ne-ogreti bateriji regeneracijo 0 ?

Nikoli ni 0. Je pač 10-20-30 kw namesto 100. In 10-20 v resnici ni tako malo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Bici ::

Utk je izjavil:

Se že ogreje med polnjenjem/spuščanjem.
Kako si pa na vrh prišel brez da bi segrel baterijo?


Šel sem gor, ko sem šel smučat. Potem pa sem avto pustil nekaj ur na parkingu.

Baterija se kot cel avto vmes seveda ohladi na -5. Ali pa -10 odvisno kdaj in kje.

starfotr ::

Jaz sem pridobil 1 % baterije pri spustu od Nanosa do Vipave, cca. 60 kWh baterija.

Utk ::

Bici je izjavil:

Utk je izjavil:

Se že ogreje med polnjenjem/spuščanjem.
Kako si pa na vrh prišel brez da bi segrel baterijo?


Šel sem gor, ko sem šel smučat. Potem pa sem avto pustil nekaj ur na parkingu.

Baterija se kot cel avto vmes seveda ohladi na -5. Ali pa -10 odvisno kdaj in kje.

Ja pa ja de.

Če se baterija ne bi mogla polnit, niti malo, potem se niti vozil ne bi na njo. Kako zmore dat ven 50-60-100 kw, ne zmore pa sprejet 10 ali pa 20.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Grimnir3 ::

Pri -10 čez noč je bil indikator regeneracije na 0, praktično 20 kilometrov. Šele potem v naslednjih 15ih kilometrih pa je začela regeneracija delat na polno.

Utk ::

Ne verjemi vsega nekemu indikatorju. Pač je šla energija direkt v pogon ali gretje. Kaj se bi pa potem na polnilnici zgodilo? Tam pa bi polnilo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Grimnir3 ::

Če se baterija ne bi mogla polnit, niti malo, potem se niti vozil ne bi na njo.


Kot napisano zgoraj, pri -10 je bil občutek pri vožnji kot da bi v nastavitvah izklopil regeneracijo. Tudi indikator, ki ga ima tesla ob levem robu zaslona in i kaže jakost regeneracije (zelena črta navzdol) je kazal točno 0.

Tehnično gledano lahko da je bil kak kW regeneracije, to ne vem.
Povem pa ti, kaj je kazal vmesnik in kak je bil občutek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Grimnir3 ()

billy ::

Dobro no, če je bil avto na -10 si vejretno vklopil gretje prej? V tem primeru se vklopi tudi gretje baterije....

če je pa med vožnjo temp baterije pod 10, pa jo tudi aktivno zagreje tam do 12 stopinj...

Utk ::

Če ima max regen tam 70-80 kw, potem 10-20 v nekem težkem avtu res niti ne čutiš. Pa je 20 vseeno nekaj. Če se lepo spuščaš kaj dost več niti ne rabiš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Grimnir3 ::

billy je izjavil:

Dobro no, če je bil avto na -10 si vejretno vklopil gretje prej? V tem primeru se vklopi tudi gretje baterije....

če je pa med vožnjo temp baterije pod 10, pa jo tudi aktivno zagreje tam do 12 stopinj...


Vklopil sem gretje kabine par minut preden sem štartal. Nimam zdej jaz vedno točnega urnika kdaj bom šel od doma.
Seveda če bi planiral pot prej lahko vklopim precoditioning.

Utk je izjavil:

Če ima max regen tam 70-80 kw, potem 10-20 v nekem težkem avtu res niti ne čutiš. Pa je 20 vseeno nekaj. Če se lepo spuščaš kaj dost več niti ne rabiš.


Kar tupiš pa sploh tesle nimaš.

Občutek je bil kot da imam izklopljeno regeneracijo. Ker imamo na ulici omejitev 30 pa in konec ulice je stop znak ker se vključuješ na cesto. In ko sem spustil "gas" je avto mirno jadral dokler nisem pohodil bremze. Ker me je presenetila popolna odsotnost regeneracije. Ker pri nekaj stopinjah minusa regeneracija še vedno dela in vem da me bo konec ulice ustavila. Tokrat me pa ni.
In sem potem še pakrat probal in semvsakič jadral kot da bi pri ICE stisnil kuplungo.

Ampak ti ziher bolje veš kot pa lastnik Y-a.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Grimnir3 ()
««
1211 / 1222
»»