Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Kessler ::
Lol, pa daj se malo umiri no. Nič ne sanjam, sem ti lepo napisal kaj napišejo in ja je po wltp. Zame je moteče in vsaj zanimivo da so po wltp Tesle daaaleč spredaj, v testih in pa v ev database recimo pa niti približno ne toliko. Pa zaključujem, mislim da sem svoje povedal, se pač ne strinjaš. Big deal.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Ja, seveda lažejo. Samo Born pravijo da nardi 410km, real life testi v zimskim razmerah pa vsi okoli 300. In to je pol skor enako kot t3.
Haha, ta z 58 kwh baterijo, ki je 10 jurjev cenejša od tesle, že ne.
? Tudi po ev database je combined v cold weather 300km, t3 pa 345km...ja res ni 30km, je celih 45km razlike. 15%...
15% razlike z nič kaj dost večjo baterijo in veliko večji avto, je kar veliko.
Btw, prava razlika sicer nastane na avtocesti, pri večjih hitrostih. In tam je doseg pomemben, ne pa ko se voziš 50. Če se voziš 50, ne boš niti enega niti drugega tako hitro spraznil.
Ev database je pa isto kot wltp. Nekaj napol izračunanega.
Edina prava referenca je Bjorn.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
MikeRotch ::
Lol, pa daj se malo umiri no. Nič ne sanjam, sem ti lepo napisal kaj napišejo in ja je po wltp. Zame je moteče in vsaj zanimivo da so po wltp Tesle daaaleč spredaj, v testih in pa v ev database recimo pa niti približno ne toliko. Pa zaključujem, mislim da sem svoje povedal, se pač ne strinjaš. Big deal.
V katerih testih točno? Jaz sem videl kar nekaj testov kjer Tesle naredijo precej več od WLTP dosega.
Bjorn je z Model Y Performance naredil 590 kilometrov, WLTP je 514.
Sicer pa tvoja stvar. Če imaš raje neko namišljeno razliko med številko na spletni strani in dejanskim dosegom je to tvoja stvar. Še vedno velja, da ima Tesla tudi glede na tvoj vir 40-50km večji doseg od Borna, kljub nekoliko manjši bateriji.
Btw, razlika v ceni je 6k, ne 10.
15% razlike z nič kaj dost večjo baterijo in veliko večji avto, je kar veliko.
Model 3 ima malo manjšo neto kapaciteto od Borna, btw.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
kow ::
Naceloma lahko pogledas koeficient upora Cd. Ze tak podatek pove kar veliko.
ID.7 ima recimo Cd = 0.23 (karavan pa 0.25). Tesla Y tudi 0.23. Cupra Born pa 0.27.
Pomagalo bi tudi, ce ne bi vec rabili ogledal.
ID.7 ima recimo Cd = 0.23 (karavan pa 0.25). Tesla Y tudi 0.23. Cupra Born pa 0.27.
Pomagalo bi tudi, ce ne bi vec rabili ogledal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
codeMonkey ::
Niti ne. Rabis CdA. Pa dimenzije gum tudi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
Ogledala so tud zlo v redu, da jih imamo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
codeMonkey ::
Model Y naj bi imel 2,65 m2, medtem ko ID.7 2,46 m2, ce google ne laze. Zdaj ne vem koliko je to primerljivo, ampak ocitno je karavan slabsi, oz. mu manjsa celna povrsina ne nadoknadi izgub zaradi karavnske oblike v primerjavi z model Y. Kar zanimivo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
DamijanD ::
jp karavan je malo slabši od limuzinske verzije - zanimivo oz. žalostno je, da nima bistveno več prostora (vsaj glede na banana box test)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
kow ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
codeMonkey ::
jp karavan je malo slabši od limuzinske verzije - zanimivo oz. žalostno je, da nima bistveno več prostora (vsaj glede na banana box test)
Od limuzinske itak. Ampak takole na hitro kaze, da je aerodinamicen CUV, kot je model Y, tudi boljsi od karavana. Y ima vseeno ogromno prostora, in kljub vecji celni povrsini, zaradi oblike nadoknadi proti karavanu (kot je ID.7).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
kow ::
Nov model Y (ki bo na voljo v prihodnjih mesecih) ima rahlo izboljsan Cd = 0.22. Marketing seveda ne da natancne stevilke (na 3 decimalke).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
billy ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
Kamera, senzorji itd. so super stvar, res v pomoč, ampak jaz vedno pogledam tudi v fizična ogledala preden speljem ipd. Ne predstavljam si vozila brez njih; razen samodejna seveda, kjer jaz ne rabim voziti.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
kow ::
A nimajo oglede le "cca" 1% vpliva?
Pri visjih hitrostih je vec. Ogledala se tudi razlikujejo. Ce prav opazujem, so jih v zadnjih 20 letih naredili precej bolj aerodinamicne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
paradajzos ::
paradajzos je izjavil:
6 ur do Splita ponoči? OMG, to je pa precej švoh, dejansko že ločitveni teritorij![]()
Je kr hudo brat take stvari ... Dandanes so ljudje v resnicno zanic zvezah, ker jih ena pot na dopust privede v locitven teritorij. Kr zalostno.
Sej si razumel, da je to bilo malce sarkastično. Drugače pa realno 6 ur do Splita je res počasi. No, razen če si iz Jesenic, potem je morda malo boljše.
Pet let vozim EV in skesano priznam, v tem času sem vozil zelo varčno za tovornjaki mislim da 2x, pa še takrat ne bi rabil. Sicer pa okoli 120 in pri tej hitrosti celo prehitevam klasične avte, kdo bi si mislil. S teslo brez težav 140, od Ljubljane do Obrežja in nazaj, pa še je ostalo, se pozna aerodinamika napram drugim. Se vozim počasneje? Da. Trpim zaradi tega? Ne. In to je vse, kar mene zanima. Če pa vi okoli mene, je pa to vaš problem.
Wow, 120 na avtocesti. Dobro, z leti počasno cijazenje verjetno postane manj moteče.
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: paradajzos ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
billy ::
Kaj šele potem porečeš na tiste klasične avte, ki jih prehiteva pri 120kmh?
10kmh manj od omejitve je po novem cijazenje? :)
10kmh manj od omejitve je po novem cijazenje? :)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
Če ni drugih omejitev, ali vozil, prometa na cesti, potem je dejansko težko voziti manj kot 130 km/h na AC (itak je realno malo manj, ker števci radi kažejo malo več). V tem je vendar vsa poanta AC, da hitreje s čim manj motenj prideš na cilj; sicer greš lahko po regionalki.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
Avtocesta ti nudi tudi udobje, ker ni ovinkov, velikokrat je regionalka kakšen odsek enako hitra, pa je folk ne izbere.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
bm1973 ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Kalibri ::
Voziš tako kot ti paše in tako, da nisi ovira za hitrejše. Tako kot Tesle za kamioni.
Kje je sedaj problem?
Kje je sedaj problem?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
deco16 ::
Še vedno sem šokiran z 33,5kWh/100 podatkom.
Za foro sem slikal včer iz šihta po 15 minutah in tudi toliko km iz šihta nazaj. Poraba 17. In to z neogretim domov iz šihta, torej neogreta baterija in kabina, nastavljeno na 22. Ampak moj ne greje baterije. Pol ko sem prišel na cilj je bla pa poraba 15,9.
Lahk pripopam tudi sliko.
Pač premal se govori o teh zadevah. Ker dejmo si priznat, večima folka se vozi na šiht in nazaj. Tisti trgovsnki potniki ki so najbolj glasni tukaj tega je za vzorec. In ja, lahko je velika razlika med EVji. Tukaj tesla ne kraljuje ravno ...
Za foro sem slikal včer iz šihta po 15 minutah in tudi toliko km iz šihta nazaj. Poraba 17. In to z neogretim domov iz šihta, torej neogreta baterija in kabina, nastavljeno na 22. Ampak moj ne greje baterije. Pol ko sem prišel na cilj je bla pa poraba 15,9.
Lahk pripopam tudi sliko.
Pač premal se govori o teh zadevah. Ker dejmo si priznat, večima folka se vozi na šiht in nazaj. Tisti trgovsnki potniki ki so najbolj glasni tukaj tega je za vzorec. In ja, lahko je velika razlika med EVji. Tukaj tesla ne kraljuje ravno ...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
paradajzos ::
Kaj šele potem porečeš na tiste klasične avte, ki jih prehiteva pri 120kmh?
10kmh manj od omejitve je po novem cijazenje? :)
Itak da. Na autobahnu so deli, ki so slabši kot pri nas na avtocesti in ni omejitve.
Še vedno sem šokiran z 33,5kWh/100 podatkom.
Ja, to je res slabo. A je Tesla hype malo preveč fake?
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: paradajzos ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
MikeRotch ::
Ja, to je res slabo. A je Tesla hype malo preveč fake?
Definitivno. Saj vidiš na tistem zimskem testu, da je vse fake. Model 3 z 80kWh baterijo ima komaj toliko dosega kot Polestar s 110kWh baterijo.
Totalni luzerji.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
paradajzos ::
Ja, to je res slabo. A je Tesla hype malo preveč fake?
Definitivno. Saj vidiš na tistem zimskem testu, da je vse fake. Model 3 z 80kWh baterijo ima komaj toliko dosega kot Polestar s 110kWh baterijo.
Totalni luzerji.
Ah, ker drugi olepšujejo in zavajajo, potem lahko tudi Tesla, tudi če bi slučajno zavajali bolj kot drugi ali če bi celo kar lagali. Razumem. Sicer sem gledal Björna in je recimo ID7 imel daljši doseg kot na papirju. Uf, sem pozabil VW sucks, ane?
In da ne omenjamo infrastrukture - res ima Tesla SC, ampak servisna mreža je pa smešna - razen če ti tudi v Sloveniji pridejo domov popravit manjše reči.
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: paradajzos ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
MikeRotch ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Sicer sem gledal Björna in je recimo ID7 imel daljši doseg kot na papirju.
Vsak dan isti idioti pišete iste idiotizme. Tudi tesla ima daljši doseg kot "na papirju". Ampak ne v minusu na avtocesti. "Sunday driving" pa tudi pri tesli zlahka doseže wltp.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
kow ::
paradajzos, ce gres gledati bjornovo 1000km tabelico, dobis 9:25h. Podobno kot Tesle, razen Y je 15min pocasnejsi. Kar je razumljiv zaradi oblike. Podoben rezultat ima tudi ID.4
Ostali proizvajalci so v zadnjem letu, dveh dali ven modele, ki so uporabni za daljse razdalje.
Vmes Tesla seveda ni spala in je mocno izboljsala software. Meni se zdi, da so povecali prednost. Ampak dobro, bomo videli.
Ostali proizvajalci so v zadnjem letu, dveh dali ven modele, ki so uporabni za daljse razdalje.
Vmes Tesla seveda ni spala in je mocno izboljsala software. Meni se zdi, da so povecali prednost. Ampak dobro, bomo videli.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
codeMonkey ::
no ja, povprecen avto danes pa res ne zre 10l na 100 km. Jaz sem redko pri Skodi videl 6l. Vecinoma nekje med 5 in 5.5l. Pac vec kot 2/3 energije goriva gre v toploto in zima ni tak problem. Porsche ali pa Lada pa nista ravno povprecje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
MikeRotch ::
paradajzos je izjavil:
Ah, ker drugi olepšujejo in zavajajo, potem lahko tudi Tesla, tudi če bi slučajno zavajali bolj kot drugi ali če bi celo kar lagali. Razumem. Sicer sem gledal Björna in je recimo ID7 imel daljši doseg kot na papirju. Uf, sem pozabil VW sucks, ane?
In da ne omenjamo infrastrukture - res ima Tesla SC, ampak servisna mreža je pa smešna - razen če ti tudi v Sloveniji pridejo domov popravit manjše reči.
Tukaj imaš Bjornove teste.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/...
V sunday driving testu je z ID7 dosegel 644km, WLTP range je 582km. 10,7% večji doseg od WLTP. Poraba 117Wh/km.
Z Model 3 Long Range (highland) je dosegel 785km, WLTP range je 629km. 24,8 % večji doseg od WLTP. Poraba 92Wh/km.
Z Model Y Performance je dosegel 590km, WLTP tange je 514km. 14,8% večji doseg od WLTP. Poraba 126Wh/km.
Lepo prosim, če že pišeš, da si nekaj gledal ali bral vsaj malo razmisli o tem kar si videl.
codeMonkey je izjavil:
no ja, povprecen avto danes pa res ne zre 10l na 100 km. Jaz sem redko pri Skodi videl 6l. Vecinoma nekje med 5 in 5.5l. Pac vec kot 2/3 energije goriva gre v toploto in zima ni tak problem. Porsche ali pa Lada pa nista ravno povprecje.
Saj tudi povprečen EV ne žre 33kWh/100km. To so kratkotrajni ekstremi. Model Y ima na Spritmonitorju povprečje okoli 20.
V specifičnih pogojih pa tudi 10l in več ni problem. Meni Tesla v povprečju žre cca. 18kWh/100km, Toyota Rav4 2.0 CVT pri enakih pogojih ima po BC povprečje 10.5 v zadnjih cca. 80kkm.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
billy ::
Pred leti je bil tesla oz tudi hyundai/kia edini ki so se ukvarjali s porabo EVjev...ker je bil štrom "skoraj zastonj". Zdaj se tudi to spreminja in lahko pričakujemo varčne modele kot recimo klasični ioniq 28 v preteklosti.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
damirj79 ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
codeMonkey ::
Konkretna poraba za Rav4.. noro
Ocitno ni vec tiste lepe modre pri novi Y: https://www.tesla.cn/modely/design#over...
Ocitno ni vec tiste lepe modre pri novi Y: https://www.tesla.cn/modely/design#over...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
endelin ::
Meni je temno modra barva ena grših barv na avtih nasploh.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
kow ::
codeMonkey je izjavil:
Na model Y mi je bila najbolj vsec. Sosed ima npr. crno in res ne sede.
Meni se tudi zdi, da Teslam ne pase crna barva.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
MikeRotch ::
Zgleda s Toyoto je nekaj narobe. Ali pa niso enaki pogoji kot pri tesli..
Nič ni narobe. Pogoji so pa zelo podobni. Mogoče je Toyota deležna malo manj relacijske vožnje, ampak ne veliko. Povprečje na spritmonitor.de je 9,32 / 100km, max. je 15,91.
Podobne izkušnje imam z drugimi avtomobili, pa sem jih imel že kar nekaj. 2.0 dizel s 4x4 in avtomatikom je po board computerju prav tako porabil več kot 10 litrov. 2.0 dizel karavan sprednji pogon ročni krepko čez 8 litrov.
Povsem normalno za mestno vožnjo.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
paradajzos ::
Zgleda s Toyoto je nekaj narobe. Ali pa niso enaki pogoji kot pri tesli..
Nič ni narobe. Pogoji so pa zelo podobni. Mogoče je Toyota deležna malo manj relacijske vožnje, ampak ne veliko. Povprečje na spritmonitor.de je 9,32 / 100km, max. je 15,91.
Podobne izkušnje imam z drugimi avtomobili, pa sem jih imel že kar nekaj. 2.0 dizel s 4x4 in avtomatikom je po board computerju prav tako porabil več kot 10 litrov. 2.0 dizel karavan sprednji pogon ročni krepko čez 8 litrov.
Povsem normalno za mestno vožnjo.
LOL, moj dizel 4x4 ima porabo povprečno do 6,5 L/100 km, bilo je tudi že pod 6, redko nad 6,5. Pa po avtocestah se ne vozim 120, 130 ali 140 km/h. Od kje vam 10 L/100 km pri 2.0 dizlih? A njive orjete z njimi?
![:)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_smile.gif)
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: paradajzos ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
MikeRotch ::
Ja, povsem možno, da ima takšno porabo. To je bilo bistvo moje objave. Težko je soditi o porabi, če ne poznaš točnih okoliščin. Tvoj dizel s 6,5 porabe bi imel pri meni verjetno 10 ali 11 litrov. Pri kakšnem res šparovnem vozniku pa mogoče samo 5. Če želiš povprečje pa enostavno pogledaš na spritmonitor pa dobiš realno sliko.
Če seveda odmislimo, da je je 2.0 dizel lahko neka lahka, varčna kanta ala golf ali krava kot je npr. kak LR Discovery 5 ali kaj podobno težkega.
Če seveda odmislimo, da je je 2.0 dizel lahko neka lahka, varčna kanta ala golf ali krava kot je npr. kak LR Discovery 5 ali kaj podobno težkega.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
damirj79 ::
Zgleda s Toyoto je nekaj narobe. Ali pa niso enaki pogoji kot pri tesli..
Nič ni narobe. Pogoji so pa zelo podobni. Mogoče je Toyota deležna malo manj relacijske vožnje, ampak ne veliko. Povprečje na spritmonitor.de je 9,32 / 100km, max. je 15,91.
Podobne izkušnje imam z drugimi avtomobili, pa sem jih imel že kar nekaj. 2.0 dizel s 4x4 in avtomatikom je po board computerju prav tako porabil več kot 10 litrov. 2.0 dizel karavan sprednji pogon ročni krepko čez 8 litrov.
Povsem normalno za mestno vožnjo.
Meni ni čisto normalno, če pa tebi je, za voljo favoriziranja elektrike proti ostalim, pa naj bo.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
endelin ::
codeMonkey je izjavil:
Na model Y mi je bila najbolj vsec. Sosed ima npr. crno in res ne sede.
Meni se tudi zdi, da Teslam ne pase crna barva.
Problem tesle je da črna barva ni kovinska
![;)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_wink.gif)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
paradajzos ::
Ja, povsem možno, da ima takšno porabo. To je bilo bistvo moje objave. Težko je soditi o porabi, če ne poznaš točnih okoliščin. Tvoj dizel s 6,5 porabe bi imel pri meni verjetno 10 ali 11 litrov. Pri kakšnem res šparovnem vozniku pa mogoče samo 5. Če želiš povprečje pa enostavno pogledaš na spritmonitor pa dobiš realno sliko.
Če seveda odmislimo, da je je 2.0 dizel lahko neka lahka, varčna kanta ala golf ali krava kot je npr. kak LR Discovery 5 ali kaj podobno težkega.
LOL, dejmo kupit ev, ker nam ni vseeno za okolje/hočemo varčevati. Zraven pa LR Discovery 2.0 TDI.
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
MikeRotch ::
Jaz nimam 2.0 tdi, dal sem ga za primerjavo, ker nekaterim očitno ni jasno, da teža in oblika avtomobila vplivata na porabo.