Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Utk ::
Zakaj pa ne raje preko ekosklada? Na keš RES ni popusta?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Kebo ::
Ne. 1.500 € je popusta samo preko citroen financiranja. Z maksimalnim pologom in najkrajšo dobo te pride lih ene 2.0000€ dražje, tako da je na koncu ceneje to kot pa ekosklad. Bom pa lizing verjetno predčasno poplačal, ker imajo kar oderuških 10%.
Ne 100km mam tja in nazaj. 50km je do službe.
Čakaj, 200km na dan imaš zaradi službe?
Ne 100km mam tja in nazaj. 50km je do službe.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Kebo ()
a_borlak ::
Pet let vozim EV in skesano priznam, v tem času sem vozil zelo varčno za tovornjaki mislim da 2x, pa še takrat ne bi rabil. Sicer pa okoli 120 in pri tej hitrosti celo prehitevam klasične avte, kdo bi si mislil. S teslo brez težav 140, od Ljubljane do Obrežja in nazaj, pa še je ostalo, se pozna aerodinamika napram drugim. Se vozim počasneje? Da. Trpim zaradi tega? Ne. In to je vse, kar mene zanima. Če pa vi okoli mene, je pa to vaš problem.
Gregor P ::
… strgala za led sploh nimam …… ironično sem v vseh teh letih (in zadnjič ko sem se hvalil, kako mi ni nikoli bilo treba pri MNZ/ICE) sedaj prvič moral uporabiti strgalo za led … in to na EV* ha ha haaa
* na avant2go vozilu; hvala bogu sta bila notri 2 strgala za led
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
damirj79 ::
To imaš ti neke omejitve v glavi.
Če je cesta frej vozim jaz z EV-jem isto 130 ali 140.
OK, eden redkih si.
Ne ni.
Ja pa ste. To da ste tu gor 3 ali 4 ki celo zmorete peljat svoj EV avto 140kmph, še ne pomeni, da ste večinoma takšni.
Hehe 40 minut cakanja na polnilcici, waste od money and time. To je res samo za intuziaste. Good luck ce imas otroke v avtu :D
Dvakrat bi se ustavil tudi ce bi bil z bencinarjem. Zakaj bi se sekiral zaradi tega? Morda bi stal kaksnih 15 minut manj casa. Na dopust se me se NIKOLI ni tko mudilo, da bi mi 15 minut predstavljal problem.
In 15 minut cakanja pomeni 50 EUR prihranka pri gorivu. Ni dosti sluzb, kjer te placajo 200 EUR na uro, ce pa imas taksno sluzbo, pa cestitam!
Lahko zaupaš še sistem polnjenja, kjer te na polnilnici pride tako bistveno ceneje, kot je cena za kWh po ceniku?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: damirj79 ()
Utk ::
To da ste tu gor 3 ali 4 ki celo zmorete peljat svoj EV avto 140kmph, še ne pomeni, da ste večinoma takšni.
Tisti, ki znamo računat in imamo (tudi zarad tega) EV, vemo da je tudi pri dizlu nemogoče da bi 90% voznikov vozilo hitreje od večine.
Ti po drugi strani si pa prepričan da je tako.
BigWhale ::
Ja pa ste. To da ste tu gor 3 ali 4 ki celo zmorete peljat svoj EV avto 140kmph, še ne pomeni, da ste večinoma takšni.
Ne nismo, samo ti si razvil nek confirmation bias, ker si videl 'tri' EVje, ki so vozili za kamioni.
Lahko zaupaš še sistem polnjenja, kjer te na polnilnici pride tako bistveno ceneje, kot je cena za kWh po ceniku?
Za sluzbeno pot v Beograd in nazaj in vse voznje po mestu dam okroglih 50 EUR na polnilnicah. Vcasih kak evro vec, vcasih kak evro manj. Ce bi se peljal z bencinarjem, bi se enkrat ustavil na poti in bi stal kaksnih 15 minut. Z EVjem se prav tako ustavim enkrat, vendar skupno, v obe smeri za 15-20 minut dalj kot bi stal z bencinarjem.
Bencinar, ki sem ga vozil prej, je imel kar visoko porabo in za enako pot bi dal okroglih 100 EUR. Ce bi imel sparavnega bencinarja, ki bi zrl 5.5 l/100 km bi v teh 15 minutah prihranil nekih 25 EUR. Z obojim lahko povsem mirno spim. :)
redtech ::
a_borlak ::
Kupiš avto za to, da ga boš čez čas prodal bolje ali ga koristil do konca? Ker čez 10 let bo bore malo razlike v ceni med 50k klasiko in 50k EVjem. Prvi bo imel nizko ceno zaradi tega, ker ga bodo novi prehiteli po levi in desni, drugi zaradi tega, ker bo nafta konkretno obdavčena in ga nihče ne bo hotel kupiti.
Utk ::
Na eni strani privarčuješ 00 na drugi pa izgubljaš 000?
https://www.wired.com/story/evs-are-los...
Smo imeli tu primer, nek električni mercedes ali bmw, realno slabši od osnovne tesle, stane pa 70 jurjev. Za tega nihče ne ve zakaj je plačal 70 jurjev in sure as hell ne bo nihče dal za rabljenega tolk kot za novo teslo, ker je že nov slabši od nje.
Tak definitivno upravičeno izgubi 50% prvo leto. V bistvu bi moral izgubit 35% že v salonu. Ampak ker je nov bedak rojen vsak dan, kje kakšnega prodajo, in potem dobimo take članke.
Če bedaki ne bi kupovali novih precenjenih avtov, ne bi rabljeni tolk izgubljali.
Rabljene tesle po drugi strani se meni zdijo direktno drage. Se skoraj bolj splača novo kupit.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
JohnyQ ::
nejc_nejc ::
Merđke ali bemflna za 70k+ nimaš zato, ker je tehnično boljši....sploh v primerjavi z neko teslo.
nejc_nejc ::
JohnyQ ::
Utk ::
Tist sekret je tudi daleč od nekega premiuma. Za to je treba še za eno teslo opreme naložit.
to sploh ni poanta, klasična razsodnost ne velja
Zakaj potem jok ko izgubi 50% po enem letu?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
PrimoZ_ ::
Naklo - Gozd Martuljek, zjutraj temperatura -3C, 20C v avtu, dve odrasli osebi. Vožnja po omejitvah dober kilometer lokalne ceste do AC, potem 130 po AC in kasneje 110. Potem pa spet regionalka, kjer je večina bolj okoli 50km/h.
EV ni ravno za pozimi. Že kam do AT bi se imel kar slab očutek peljat.
To je bila pa celotno vožnja
S tem, da nazaj nisva šla po AC, ker sva imela opravke spotoma še na parih koncih in sva se vozila po lokalnih cestah mimo spodnjih gorij in podnarta.
To je tesla 3 ali Y ?
Zadnjič sem ravno bral en test, da je bila Y med najslabšimi glede dosega v zimskih razmerah. Očitno ni bil za lase priblečen test, ker tole je obupno.
Tista prva poraba je WTF.
Res da se proti Jesenicam dvigaš, samo 33,5kWh porabe na 100 je noro. To imaš prazno baterijo že do nassfeld-a. Če štartaš iz Ljubljane.
endelin ::
JohnyQ ::
Tesla Y, dual motor.
Poleti naj bi bila poraba okoli 16kWh, zimska je pa 35% višja.
Tole je od začetka decembra, ker je prva zima z EV-jem. Praktično samo regionalne ceste, večino naklo - medvode.
Poleti naj bi bila poraba okoli 16kWh, zimska je pa 35% višja.
Tole je od začetka decembra, ker je prva zima z EV-jem. Praktično samo regionalne ceste, večino naklo - medvode.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: JohnyQ ()
nejc_nejc ::
mikhaair ::
Utk ::
Tesla zna vlečt tudi 10 kw za gretje baterije in na taki kratki vožnji se to pozna. Ko je baterija segreta pa poraba pade. Če bi potem naredu še 200 km sigurno ne bi bila taka poraba. Po drugi strani če ni gretja baterije imaš na začetku lahko tudi nižjo porabo, ampak 200 km pa potem sploh naredil ne boš...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
PrimoZ_ ::
Tesla zna vlečt tudi 10 kw za gretje baterije in na taki kratki vožnji se to pozna. Ko je baterija segreta pa poraba pade. Če bi potem naredu še 200 km sigurno ne bi bila taka poraba. Po drugi strani če ni gretja baterije imaš na začetku lahko tudi nižjo porabo, ampak 200 km pa potem sploh naredil ne boš...
44km je kratka vožnja? In poraba 33,5kwh na sto se di zdi normalna?
To je adijo pamet.
Utk ::
Da, 44 km je kratka vožnja, in 400 metrov višinske razlike ni malo. Za nazaj ti je pa poraba konkretno padla.
PrimoZ_ ::
Po googlu
Naklo 407mnm
Gozd markuljek 755mnv.
Torej manj kot 350m dviga. S tem da AC je sam do Jesenic ki so na 585mnv.
Torej 29km AC in 15 km skozi naselja.
Poraba pa 33,5kwh/100.
Oprosti kolega ampak to je slaba šala.
Kaj bo bilo če bi bilo zunaj -10
In da bi bila cela pot AC.
Bi vmes filal?
71 kilometrov vožnje po regionalkah od česar je vsaj polovica skozi naselja in vasi.
Poraba pa še vedno skoraj 25 kWh na 100.
Če bi še nazaj peljal po AC, sploh domov ne bi prišel
Naklo 407mnm
Gozd markuljek 755mnv.
Torej manj kot 350m dviga. S tem da AC je sam do Jesenic ki so na 585mnv.
Torej 29km AC in 15 km skozi naselja.
Poraba pa 33,5kwh/100.
Oprosti kolega ampak to je slaba šala.
Kaj bo bilo če bi bilo zunaj -10
In da bi bila cela pot AC.
Bi vmes filal?
Za nazaj ti je pa poraba konkretno padla.
71 kilometrov vožnje po regionalkah od česar je vsaj polovica skozi naselja in vasi.
Poraba pa še vedno skoraj 25 kWh na 100.
Če bi še nazaj peljal po AC, sploh domov ne bi prišel
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: PrimoZ_ ()
redtech ::
Najbolje, da se naredi nov most med Naklo - Podbrezje, da EV ne bo nabiral višincev po nepotrebnem
Od Tesle je vsaka Dacia bolje izdelana, ne moreš sploh primerjat z mečko. Eno Teslo X sem gledal, cena 100k, spojev pa na zadnjih in prtljažnih vratih strižejo za pol centimetra...
Y je konkretno višja od 3jke, mogoče je to razlog za tako porabo, ali pa so ti šli ležaji.
Od Tesle je vsaka Dacia bolje izdelana, ne moreš sploh primerjat z mečko. Eno Teslo X sem gledal, cena 100k, spojev pa na zadnjih in prtljažnih vratih strižejo za pol centimetra...
Y je konkretno višja od 3jke, mogoče je to razlog za tako porabo, ali pa so ti šli ležaji.
MikeRotch ::
Naklo - Gozd Martuljek, zjutraj temperatura -3C, 20C v avtu, dve odrasli osebi. Vožnja po omejitvah dober kilometer lokalne ceste do AC, potem 130 po AC in kasneje 110. Potem pa spet regionalka, kjer je večina bolj okoli 50km/h.
EV ni ravno za pozimi. Že kam do AT bi se imel kar slab očutek peljat.
Jaz sem šel danes smučat. Nimam pojma kakšna je bila poraba. Nimam pojma koliko je bilo baterije, ko sem prišel domov. Vozili smo se cca. 1:30 v vsako smer v prijetno ogretem avtomobilu, vidim, da je trenutno na 61%, jutri zjutraj bo pa spet na 80%.
Čez čas se nehaš ukvarjati s številkami in se samo še normalno voziš.
Na eni strani privarčuješ 00 na drugi pa izgubljaš 000?
https://www.wired.com/story/evs-are-los...
"EVji" je precej širok pojem.
Če pogledaš na avto.net ali mobile.de vidiš, da Tesla precej dobro drži ceno. Precej boljše kot kak VW Passat, BMW 3, 5 itd.
Mercedes EVjev s planned obsolecence pa seveda nihče noče, zato se prodajajo za drobiž.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()
MikeRotch ::
Od Tesle je vsaka Dacia bolje izdelana, ne moreš sploh primerjat z mečko.
Par strani nazaj sem nalepil link do Carwow testa, kjer so Model Y kar pohvalili kar se tiče izdelave in kvalitete materialov, manj trde, neugledne plastike kot v Q4 Etron.
Mogoče Watson nima dovolj izkušenj z avtomobili, bi mu moral kakšen redtech razložiti par stvari :)
JohnyQ ::
Naklo - Gozd Martuljek, zjutraj temperatura -3C, 20C v avtu, dve odrasli osebi. Vožnja po omejitvah dober kilometer lokalne ceste do AC, potem 130 po AC in kasneje 110. Potem pa spet regionalka, kjer je večina bolj okoli 50km/h.
EV ni ravno za pozimi. Že kam do AT bi se imel kar slab očutek peljat.
Jaz sem šel danes smučat. Nimam pojma kakšna je bila poraba. Nimam pojma koliko je bilo baterije, ko sem prišel domov. Vozili smo se cca. 1:30 v vsako smer v prijetno ogretem avtomobilu, vidim, da je trenutno na 61%, jutri zjutraj bo pa spet na 80%.
Čez čas se nehaš ukvarjati s številkami in se samo še normalno voziš.
Jaz nimam EV-ja, peljal sem se z kolegom pa so me fascinirale cifre.
Midva sva štartala z 90% in prišla v gozd martuljek z 68%.
Ko sva se vrila je bilo pa mislim da 49%. Torej 41% baterije za 115km od katerih jih je bilo manj kot 30 po AC. To ni podatek da bi ravno s ful zaupanja šel kam dle v IT ali AT smučat.
bm1973 ::
Midva sva štartala z 90% in prišla v gozd martuljek z 68%.
Ko sva se vrila je bilo pa mislim da 49%. Torej 41% baterije za 115km od katerih jih je bilo manj kot 30 po AC. To ni podatek da bi ravno s ful zaupanja šel kam dle v IT ali AT smučat.
Za 115 km porabiš 59% zaloge goriva??!?!
Meni bi od 55l porabilo tam 6-7, odvisno od teže moje noge. Se pravi ni porabil max 12% svoje zaloge goriva.
Meni se to zdi totalen fail od EV. En kratek usran izlet, pa si že sprazniš "tank".
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bm1973 ()
deco16 ::
Vsi Y majo TČ.
Pač to je realna dnevna poraba o kateri se ne govori dosti. Vse zanimajo samo dolge proge in koliko naredi z njo. Torej če EV greje baterijo in posledično še ima slabo renegeracijo in krajša pot je to lahko recept za katastrofo.
Ni vse zlato kar se sveti. So pa razlike, če odklopiš in greš bi posledično moralo met segreto batt.
Niso pa vsi EVji taki.
Pač to je realna dnevna poraba o kateri se ne govori dosti. Vse zanimajo samo dolge proge in koliko naredi z njo. Torej če EV greje baterijo in posledično še ima slabo renegeracijo in krajša pot je to lahko recept za katastrofo.
Ni vse zlato kar se sveti. So pa razlike, če odklopiš in greš bi posledično moralo met segreto batt.
Niso pa vsi EVji taki.
MikeRotch ::
Jaz nimam EV-ja, peljal sem se z kolegom pa so me fascinirale cifre.
Midva sva štartala z 90% in prišla v gozd martuljek z 68%.
Ko sva se vrila je bilo pa mislim da 49%. Torej 41% baterije za 115km od katerih jih je bilo manj kot 30 po AC. To ni podatek da bi ravno s ful zaupanja šel kam dle v IT ali AT smučat.
Odvisno kam greš. Naklo - Kronplatz je cca 250km, kar bi šlo brez problema. Kot je že Utk zgoraj napisal, poraba konkretno pade, ko je avto segret.
Na poti imaš vmes cca. 15 hitrih polnilnic.
Utk ::
Kolk je poraba na taki poti je nepomembno, ker ti baterije ne bo zmanjkalo. Sej ne moreš naredit 6 takih poti s hladno baterijo v enem dnevu, ker ti enostavno zmanjka časa oz. baterija ostane topla in ob naslednji vožnji ne porabi več toliko.
MikeRotch ::
Meni se to zdi totalen fail od EV. En kratek usran izlet, pa si že sprazniš "tank".
Zakaj fail? Zjutraj je avto spet poln.
codeMonkey ::
Koliko pa prav pride garaza tukaj potem? Kletna, kjer je relativno toplo.
Moram ravno pogruntat se kako do lastne vticnice. Moj stevec je v nasi vrsti vrstnih his, kakih 60-80m od garaze , ki je pod prvim objektom. Verjetno moram preko kaksnega stevca od skupnega stroma jemati. Kako je to v SLO obicajno reseno?
Garaza je skupna, strom je, imamo pa vpisane lastne place.
Moram ravno pogruntat se kako do lastne vticnice. Moj stevec je v nasi vrsti vrstnih his, kakih 60-80m od garaze , ki je pod prvim objektom. Verjetno moram preko kaksnega stevca od skupnega stroma jemati. Kako je to v SLO obicajno reseno?
Garaza je skupna, strom je, imamo pa vpisane lastne place.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
Za kolk stopinj bojo segrete tiste 2 tone železa v garaži, tolk manj energije bo šlo v prvi vožnji iz baterije. Če bi imel avto priklopljen na vtičnico zunaj, bi bilo tudi v redu, potem bi šla ta toplota pač iz vtičnice namesto baterije - če bi pravi čas vklopil gretje.
billy ::
Garaža je top, pa če je EV ali ICE...nikoli ni tako mrzlo kot je zunaj, pa raznega vetra ne čutiš...tako da vsekakor a must have, če je le možno.
a_borlak ::
Tesla Y, dual motor.
Poleti naj bi bila poraba okoli 16kWh, zimska je pa 35% višja.
Tole je od začetka decembra, ker je prva zima z EV-jem. Praktično samo regionalne ceste, večino naklo - medvode.
Y je kar težek avto, višinska naredi svoje, pri meni je podobno. Pač naraste poraba pozimi, tu nimaš 50% energije, ki jo pri klasiki vržeš stran oz. te pozimi greje.
billy ::
Teža se pozna pri pospeševanju, na vožnjo po AC nima vpliva, tam je pri Y največji problem zračni upor - nad 120kmh.
bm1973 ::
Meni se to zdi totalen fail od EV. En kratek usran izlet, pa si že sprazniš "tank".
Zakaj fail? Zjutraj je avto spet poln.
Recimo za primer Kronplatz. Ali Obertauern... 250km... Dnevni izlet. Tam ne najdeš prazne polnilnice. A prideš nazaj, al je potem tvoja after smučanje dejavnost iskanje ene usrane proste polnilnice, do katere upaš da se boš pripeljal? Ali je bolje iti na Apress Ski mal odžurat, ob 21h se pa usedeš v avto in odpelješ domov ?!?!?!
Tebi je zgleda iskanje proste polnilnice fetiš, meni je to pač to breme...
EV da, ko bom lahko kupil takega, ki sam dela elektriko. S pomočjo bencina ali dizla... EREV...
Sam grem stavit, da bo EU to prej ali slej prepovedala, ker to NE PAŠE v agendo zelenih fašistov, ker:
- Še vedno ICE v avtu
- prevelik doseg, pa bo navaden EV izgledal kot navadno neuporabno sranje.
- premalo dobička za naftne firme in trošarine
- prevelika neodvisnost lastnikov EREV
- ne moreš kontrolirati folka remote...
To ne paše v agendo WEF, sploh pa ne Young Leader WEF...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bm1973 ()
codeMonkey ::
A so res bli? Ker takrat sem nazadnje kupoval avtomobil in so se po uspehih Priusa sele pojavili hibridni Aurisi (ne plug-in). Corolle se ni blo. Ce me spomin ne vara je bil samo Prius PHEV in se to za bistveno vecji denar.
billy ::
Chevrolet Volt, opel ampera ... daleč najboljši PHEV ever made.
i3 je imel REX različico, a prešvohen ICE.
Trenutno pač delajo PHEV modele zaradi co2 kuponov, drugače jih ne bi, ker so komplicirani in zelo podražijo proizvodnjo.
i3 je imel REX različico, a prešvohen ICE.
Trenutno pač delajo PHEV modele zaradi co2 kuponov, drugače jih ne bi, ker so komplicirani in zelo podražijo proizvodnjo.
bm1973 ::
J.McLane ::
Meni se to zdi totalen fail od EV. En kratek usran izlet, pa si že sprazniš "tank".
Zakaj fail? Zjutraj je avto spet poln.
Recimo za primer Kronplatz. Ali Obertauern... 250km... Dnevni izlet. Tam ne najdeš prazne polnilnice. A prideš nazaj, al je potem tvoja after smučanje dejavnost iskanje ene usrane proste polnilnice, do katere upaš da se boš pripeljal? Ali je bolje iti na Apress Ski mal odžurat, ob 21h se pa usedeš v avto in odpelješ domov ?!?!?!
Tebi je zgleda iskanje proste polnilnice fetiš, meni je to pač to breme...
EV da, ko bom lahko kupil takega, ki sam dela elektriko. S pomočjo bencina ali dizla... EREV...
Sam grem stavit, da bo EU to prej ali slej prepovedala, ker to NE PAŠE v agendo zelenih fašistov, ker:
- Še vedno ICE v avtu
- prevelik doseg, pa bo navaden EV izgledal kot navadno neuporabno sranje.
- premalo dobička za naftne firme in trošarine
- prevelika neodvisnost lastnikov EREV
- ne moreš kontrolirati folka remote...
To ne paše v agendo WEF, sploh pa ne Young Leader WEF...
Ne vem kdo je tu mazohist, ki za vikend vstane ob 4h in se potem vozi 4h v eno smer na dnevno smučanje v Kronplatz.
Jaz se lepo peljem en dan prej z avtodomom, dva dni prespim gor, pa mi je še to skoraj odveč se vozit tako daleč.
Ja, ja, avtodom bo dizel še vsaj 20 let, pa kaj pol?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci