Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Kalibri ::
2 cliota, polota, verjetno golfa, itd. Imaš mnogo, če nimaš previsokih kriterijev, še EV-jev je polno, dač, ni da ni. Sploh, če se ti zdi tesla spodobna, potem ostane res mnogo in če nisi izbirčen, da rabiš RWD.
Skratka, za 20 jurjev, če rahlo spustiš kriterije, imaš še 25k za tankat. Win win. Odpoveš se preseravanju, doseg enak tesli ali boljši. Manj sendvičev, manj kav, popstankov in podobno.
Prihraniš tistih 10 sekund vsakič, ko izstopiš iz vozila. To je min 100 sekund tedensko, ki jih lahko posvetiš ženi in sosedam. Namesto z avtom se družiš z ljudmi.
Torej, a) bluziš, b) ne razumeš napisanega.
Morda pa ti misliš, da 45k rase na drevesu in se delaš norca, kako je to poceni.
MikeRotch ::
Ok, si odgovoril. Ne razumeš napisanega.
Nikjer nisem napisal, da je 45k malo denarja. Sem pa napisal, da ne poznam drugega avtomobila, ki za ta denar ponuja oboje. Torej, na eni strani praktičen družinski avto, na drugi strani 4,6s do 100 z možnostjo izklopa sprednjega pogona.
Nikjer nisem napisal, da je 45k malo denarja. Sem pa napisal, da ne poznam drugega avtomobila, ki za ta denar ponuja oboje. Torej, na eni strani praktičen družinski avto, na drugi strani 4,6s do 100 z možnostjo izklopa sprednjega pogona.
redtech ::
DamijanD ::
tega pa ne razumem povsem - meni to zgleda kot neko naselje (in ne neka tranzitna cesta) - zakaj vsi čakajo SC, a ne bi mogli polniti doma?
billy ::
Ker so bile okoliščine takšne, da je "oblast" pozvala ljudi, nej gredo čimprej domov iz smučanja (torej kot da bi bili nekje na pohorju recimo) in potem so se vsi vsipali in seveda okupirali eno polnilno mesto. Zakaj niso polnili na smučariji, je pa drugo vprašanje, v letu 2025 bi človek pričakoval, da imajo vsaj razvijet države, vsaj šuko na voljo za polnit na turističnih destinacijah...
kow ::
Kaj pomeni "oblast pozvala"? Potencialno nevarne vremenske neprilike? Potem bi se podobno zgodilo tudi z bencinom. In bi se ljudje vsuli na bencinske crpalke.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
Ja ne bi zares, ker imajo skoraj zagotovo še vedno dovolj bencina v tanku, da lahko pridejo marsikam drugam, če ne kar do doma.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
kow ::
Kako ves? Enako bi lahko rekel, da je na smuciscu nekdo nafilal avto na 100%. Za razliko od bencinarjev, ki imajo pol prazen tank. Lani na smucanju sem sam imel nadstresek in suko v blizini. Ce bi imel elektricarja, bi sel domov s 100%.
Taksni videii brez razlage so brezvezni. Ne vemo kaj se je zgodilo, lahko samo ugibamo. Pa ne pozabi na regen, ko se peljes v dolino.
Ena od slabosti BEV je slaba aerodinamika, ce imas na strehi kufer. Ce se ne motim, so zaceli zaradi BEV izdelovati bolj aerodinamicne.
Taksni videii brez razlage so brezvezni. Ne vemo kaj se je zgodilo, lahko samo ugibamo. Pa ne pozabi na regen, ko se peljes v dolino.
Ena od slabosti BEV je slaba aerodinamika, ce imas na strehi kufer. Ce se ne motim, so zaceli zaradi BEV izdelovati bolj aerodinamicne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
Ker na pol prazen tank pomeni, da imaš vsaj 350 km dosega ... in po klancu navzdol niti ne porabiš toliko bencina
P.S.: tam pa se je šlo za ene 100 km razdalje; do Osla pa je ene 250 km (mora biti kar nekaj bencinskih postaj vmes).
P.S.: tam pa se je šlo za ene 100 km razdalje; do Osla pa je ene 250 km (mora biti kar nekaj bencinskih postaj vmes).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
billy ::
Kaj pomeni "oblast pozvala"? Potencialno nevarne vremenske neprilike? Potem bi se podobno zgodilo tudi z bencinom. In bi se ljudje vsuli na bencinske crpalke.
Očitno narobe prebral, al pa ne najdem več tistega vira. Berem, da je bil naval na smučišča, mogoče zaradi počitnic? In potem se nabasalo...
tesla ima na švedskem problem ker sindikati nekaj "štrajkajo" in baje več kot 100 polnilnih postaj čaka da jih priklopijo v omrežji, a jih še niso...
paradajzos ::
In koliko si rabil do Korčule?
Startal sem ob 02:14, v Luki Split sem bil ob 08:25. Na trajektu ob 9:30, na Korculi pa 13:13. Dva postanka za polnjenje sta bila, en 20 minuten in en 30 minuten. Ta slednji bi bil lahko pol krajsi.
6 ur do Splita ponoči? OMG, to je pa precej švoh, dejansko že ločitveni teritorij
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: paradajzos ()
Utk ::
Sej je res, da je Slovenija majhna, ampak čisto vseeno pa res ni ali v Split štartaš iz Kočevja ali iz Murske Sobote. Je kdo od vas intelektualcev na to pomislil?
codeMonkey ::
Evo nekaj tehnike za kontrast nabijanju tukaj :)
Consko arhitekturo sem ze omenjal. Tu je precej razvoja trenutno, vsi proizvajalci gredo v to smer. Tule nekdo razdela pristop pri Cybertrucku, ki je poleg Riviana eden prvih takih primerov na cesti danes:
Gre za pravo omrezje znotraj vozila, polno usmerjevalnikov in prilagodljivega softverja. Za pravi "software defined vehicle" pac potrebna osnova.
Consko arhitekturo sem ze omenjal. Tu je precej razvoja trenutno, vsi proizvajalci gredo v to smer. Tule nekdo razdela pristop pri Cybertrucku, ki je poleg Riviana eden prvih takih primerov na cesti danes:
Gre za pravo omrezje znotraj vozila, polno usmerjevalnikov in prilagodljivega softverja. Za pravi "software defined vehicle" pac potrebna osnova.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
Če že hočeš phev, ti je edina pametna opcija passat. Zdaj je za ceno navadnega bencinarja, 19,5 kwh baterija. Mislim da nima noben za "normalno" ceno večje.
Kalibri ::
Tole je zanimiva opcija. Bolj kot EV. Golf hybrid za 32k ali pa Passat hybrid. Narediš tiste km, ki jih dnevno potrebuješ, na štrom, za backup je bencinar.
Verjetno bodo še take "akcije". Leto 2025 bi moralo biti zanimivo glede tega.
Verjetno bodo še take "akcije". Leto 2025 bi moralo biti zanimivo glede tega.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Kalibri ()
codeMonkey ::
Utk predlaga Passata. Me mika da bi screenshot naredil...
Tnx btw. Bom moral jaz tudi pocasi zaceti gledati, trenutni je potrjeno totalka. Torej ta je cenovno v rangu Tesle model Y, ampak je ravno prenovljen, medtem ko zna biti novi model Y na voljo proti koncu leta verjetno? Ce se ga bo dalo ze narociti v zacetku poletja, bo verjetno vseeno nekaj casa trajalo, predvidevam.
Cene pa tudi jaz mislim da znajo pasti proti koncu leta. Oz. vsaj neke dodatne ugodnosti bi se znale pojavljati. Pismo, sem vedel, da bi moral avto gonit se eno leto. jbg
Tnx btw. Bom moral jaz tudi pocasi zaceti gledati, trenutni je potrjeno totalka. Torej ta je cenovno v rangu Tesle model Y, ampak je ravno prenovljen, medtem ko zna biti novi model Y na voljo proti koncu leta verjetno? Ce se ga bo dalo ze narociti v zacetku poletja, bo verjetno vseeno nekaj casa trajalo, predvidevam.
Cene pa tudi jaz mislim da znajo pasti proti koncu leta. Oz. vsaj neke dodatne ugodnosti bi se znale pojavljati. Pismo, sem vedel, da bi moral avto gonit se eno leto. jbg
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
pegasus ::
MY Juniper je že na voljo v aziji, v Berlinu so ga začeli proizvajati včeraj, tako da ga pričakujem v prihodnjih tednih.
Utk ::
Kaj se čudiš, jaz sem zmeraj objektiven. In objektivno je plugin na splošno zanič, dizel na splošno zanič, nihče pa niti ne kupi vw zarad odličnih bencinarjev. Posledično je tudi vw na splošno zanič.
Ampak ČE ŽE nekdo hoče plugina, se mu bo okolica veliko manj smejala če se zajebe s passatom kot s pežojem. Zanič sta pa oba.
Bi pa imel id7, to pa.
Ampak ČE ŽE nekdo hoče plugina, se mu bo okolica veliko manj smejala če se zajebe s passatom kot s pežojem. Zanič sta pa oba.
Bi pa imel id7, to pa.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
kow ::
Recimo, da so letos v evropi prodali cirka 200k model Y. Verjetno bodo v startu preferirali Nemcijo, Skandinavijo in UK. Jaz bi racunal bolj na jesen. Poleg tega je nespametno kupovati prve primerke. Tako zaradi kvalitete, kakor zaradi cene.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
redtech ::
codeMonkey ::
In objektivno je plugin na splošno zanič, dizel na splošno zanič, nihče pa niti ne kupi vw zarad odličnih bencinarjev.
Sem malo omenjal BEV doma, pa je ze panika :)
Je pa tudi res, da mi se malo vozimo po Dunaju (razne obveznosti, ne v sluzbe), drugace pa je relacija Dunaj-MB ali Dunaj-MB-Pula oz. Dunaj-Pula. V tem primeru tudi PHEV mogoce ni slaba stvar, ceprav mi je jasno, da bi kaksen ID.7 ali Y shendlal tudi to.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
MikeRotch ::
Imel sem 2 PHEVa. Par let nazaj je bil to IMHO soliden nakup, ko so bile Tesle po 60-70 jurjev. Danes, ko Model Y dobiš za manj kot 40k in imaš na izbiro še en kup drugih EVjev pa ne vidim več smisla.
Gregor P ::
Mimogrede; je pri PHEV še vedno pravilo, da najboljše je od Toyote oz. sekundarno ostalih proizvajalcev, ki uporabljajo Toyotino tehnologijo; ostalih pa rajši ne?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
MikeRotch ::
Toyota nikoli ni ravno slovela po PHEV. Navadne hibride imajo natuhtane, plug-in nikoli ni bil fokus.
Gregor P ::
Da, za navadne vem. Ti so odlični. Ne vem pa za priključne hibride, kdo je vodilni.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
endelin ::
Recimo, da so letos v evropi prodali cirka 200k model Y. Verjetno bodo v startu preferirali Nemcijo, Skandinavijo in UK. Jaz bi racunal bolj na jesen. Poleg tega je nespametno kupovati prve primerke. Tako zaradi kvalitete, kakor zaradi cene.
Tudi po enem letu ima kar nekaj lastnikiv model 3 še vedno težave s tresenjem.
Vprašanje: če kupiš teslo preko interneta jo lahko vrneš v 14 dneh brez razloga? Kakšni pa so stroški vračila? Nekje sem zasledil v tujini da računa tesla 50 centov na prevožen km?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()
Gregor P ::
codeMonkey je izjavil:
jah...
https://cleantechnica.com/2024/12/02/by...
Samo tu ne piše nič o kakovosti teh vozil?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
codeMonkey ::
Zagotovo bo zelo enostavno bolj kakovosten kaksen drug, kjer sami ne znajo narediti nicesar brez tisoc dobaviteljev, medtem ko BYD dela prakticno kompleten avto sam, in ze dolgo ni le specialist za baterije. Tudi pri ICE delu. Nekaj so se kregali okoli decimalke lani z Geelyem kdo ima motor z navisjim termalnim izkoristkom na svetu (nekaj cez 46%).
Lahko pa, ce hoces kakovost, kupis 2,4 tonski M5, pa je to to.
Lahko pa, ce hoces kakovost, kupis 2,4 tonski M5, pa je to to.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
codeMonkey ::
Uf, nekaj sem gledal glede tega, pa vidim, da je BYD v bistvu naredil prvi serijski plug-in hibrid na svetu, l. 2008. No, toliko o tem.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
Mislim da če bi kjerkoli drugje na svetu vprašal glede hibridov, bi folk imel glih tolk zaupanja v byd kot v mercedes, če ne še kaj več v byd.
Gregor P ::
Za o kakovosti čakamo tvojo sodbo. Zate ni noben dovolj kakovosten.
Dobro, kateri model mi potem predlagaš? Če je možno v karavanski izvedbi in 4-kolesnim pogonom (ni nujno, da je stalni) ter s petimi zvezdicami Euro NCAP.
Kot rečeno, navadne hibridne Toyote lahko le pohvalim; z BYD pa nimam nobenih izkušenj.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()