Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Gambino ::
Praktično je veliko bolj kot stati v vrsti in vohati bencinske hlape.
Samo smrad si prenesl drugemu pred nos in pri tem zanemarjaš, kako se počutijo v Trbovlju in še marsikje drugje, da futrajo tvojo teslo.
Reče se v Trbovljah, ne v Trbovlju :) Pa termoelektrarno imamo že lep čas zaprto.
Sicer spet menjaš temo. Dejstvo, da je polnjenje EVja hitrejše in manj stresno nima veze s tem, da so EVji tudi bolj prijazni okolju.
Pa kaj lažeš no!!!! Polnjenje EVja ni hitrejše in vožnja je bolj stresna, saj je za domet kar nekaj faktorjev, od temperature, vetra, polnilnic, ....
Hitrejše ni, to še sedaj ni, in bolj stresno je tudi :)
Doma 1x do 3x na teden vtaknik kabel v avto je stresno?
Sori, samo mi v družini se sprdnemo in gremo za vikend v 200 do 500km oddaljene kraje, vmes med dnevom skačemo kam in ja pri EVju bi bil vedno v stresu in se vedno ubadat ali bom prišel do željenega kraja, kje so polnilnice, pa še potem faktorji, kot so veter, temperatura, ...., ki ti zbijeta domet, pa še kaj sem pozabil. Z dizlom imam dometa do 1500km, pa infrastrukturo povsod, bencinske povsod, tudi če dve zgrešim pridem do tretje brez problema!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gambino ()
damirj79 ::
Hitrejše ni, to še sedaj ni, in bolj stresno je tudi :)
Doma 1x do 3x na teden vtaknik kabel v avto je stresno?
Zdaj ko imamo na položnici tudi časovne bloke, zagotovo. Ena stvar več za študirat, da ne boš presegel dogovorjene moči, saj bomo že sedaj kar nekaj večjih proabnikov preselili v porabo čez noč (pralni, sušilni stroj npr) Poleg tega nismo govorili o vtikanju polnilnega kabla, ta je namreč enako stresna kot vtikanje ročke na bencinski, pač pa o polnjenju in to je zagotovo daljše kot tankanje in tako bo še kar nekaj let.
bciciban ::
Hitrejše ni, to še sedaj ni, in bolj stresno je tudi :)
Doma 1x do 3x na teden vtaknik kabel v avto je stresno?
Sori, samo mi v družini se sprdnemo in gremo za vikend v 200 do 500km oddaljene kraje, vmes med dnevom skačemo kam in ja pri EVju bi bil vedno v stresu in se vedno ubadat ali bom prišel do željenega kraja, kje so polnilnice, pa še potem faktorji, kot so veter, temperatura, ...., ki ti zbijeta domet, pa še kaj sem pozabil. Z dizlom imam dometa do 1500km, pa infrastrukturo povsod, bencinske povsod, tudi če dve zgrešim pridem do tretje brez problema!
Ravno med krompirjevimi počitnicami smo naredili en krog do Budimpešte in nazaj čez Slovaško in Avstrijo.
V navigacijo vržeš kje bi šel in ti sam izračuna kje polnit.
Recimo do Budimpešte sem polnil v Sormasu na Madžarskem kjer smo se ustavili za dobre pol ure min in v prijetnem lokalu spili kavo, potem pa naprej proti budimpešti. In po slabih treh urah vožnje (~300km) meni osebno že paše narest postanek, otrokom pa še bolj. Ko smo zrihtali WC in spili kavo/soke je bil avto poln.
Potem smo šli do Bratislave, tu sem se za polnjenje ustavil za pol ure malo ven iz Budimpešte, šli smo za ta čas mal pofirbcat po nakupovalnem centru zraven in to je bilo to.
Iz bratislave smo šli na Dunaj in ko smo šli iz Dunaja sem polnil, spet je bil nek šopingcenter in smo šli v en lokal na sok.
Potem pa smo se nazaj grede ustavili še v MB na polnilnici ob AC, kjer smo šli na WC in na en junk food v meka.
Torej za 1300km poti sem sem ustavil na 4ih SC. 6 dni izleta in 4 polnjenja po pol ure. Ojej, konec sveta bo.
MikeRotch ::
Pa kaj lažeš no!!!! Polnjenje EVja ni hitrejše in vožnja je bolj stresna, saj je za domet kar nekaj faktorjev, od temperature, vetra, polnilnic, ....
Sem ti že prej napisal. Bom še enkrat:
25.000km letno z ICE
Poraba 6,5l / 100km
35 polnjenj na leto (Dobrih 700km na tank, kar je optimistično, ampak ok).
Povprečen postanek na bencinski: 10 minut.
Čas za polnjenje: 35*10min = 350 minut oz. skoraj 6 ur.
25.000km letno z EV
Poraba 20kWh/100km
12 polnjenj na hitrih polnilnicah
Povprečen čas polnjenja: 20 minut
Skupen čas polnjenja: 12*20min = 240 minut oz. 4 ure.
V izračunu ni upoštevano, da daš lahko avto polniti in greš vmes na WC, na kavo, na kosilo, šoping... kar se v praksi dogaja pogosto, tako, da je prihranek v resnici večji.
Sori, samo mi v družini se sprdnemo in gremo za vikend v 200 do 500km oddaljene kraje, vmes med dnevom skačemo kam in ja pri EVju bi bil vedno v stresu in se vedno ubadat ali bom prišel do željenega kraja, kje so polnilnice, pa še potem faktorji, kot so veter, temperatura,
Če imaš EV s 60kWh ali večjo baterijo to ni noben problem. 500km pot izgleda takole:
Zjutraj napokaš familjo v avto in se odpelješ. Po 2 urah je čas, da si pretegneš noge, otroci so lačni, žejni, morajo na WC... Ustaviš se na polnilnici, greš na WC in po sendvič in vmes je avto spet na 70-80%. Ko greš nazaj je zadeva podobna.
Poti nad 1000km so pa res malo tečne, priznam. Ampak tisto so tudi v dizlih.
bciciban ::
Hitrejše ni, to še sedaj ni, in bolj stresno je tudi :)
Doma 1x do 3x na teden vtaknik kabel v avto je stresno?
Zdaj ko imamo na položnici tudi časovne bloke, zagotovo. Ena stvar več za študirat, da ne boš presegel dogovorjene moči, saj bomo že sedaj kar nekaj večjih proabnikov preselili v porabo čez noč (pralni, sušilni stroj npr) Poleg tega nismo govorili o vtikanju polnilnega kabla, ta je namreč enako stresna kot vtikanje ročke na bencinski, pač pa o polnjenju in to je zagotovo daljše kot tankanje in tako bo še kar nekaj let.
Vsaka polnilnica omogoča urnike. Večina jih zna tudi gledat porabo cele hiše in prilgajat moč polnjenja, da ne greš čez neko nastavljeno vrednost. Tako da bloki so non issue.
damirj79 ::
Hitrejše ni, to še sedaj ni, in bolj stresno je tudi :)
Doma 1x do 3x na teden vtaknik kabel v avto je stresno?
Zdaj ko imamo na položnici tudi časovne bloke, zagotovo. Ena stvar več za študirat, da ne boš presegel dogovorjene moči, saj bomo že sedaj kar nekaj večjih proabnikov preselili v porabo čez noč (pralni, sušilni stroj npr) Poleg tega nismo govorili o vtikanju polnilnega kabla, ta je namreč enako stresna kot vtikanje ročke na bencinski, pač pa o polnjenju in to je zagotovo daljše kot tankanje in tako bo še kar nekaj let.
Vsaka polnilnica omogoča urnike. Večina jih zna tudi gledat porabo cele hiše in prilgajat moč polnjenja, da ne greš čez neko nastavljeno vrednost. Tako da bloki so non issue.
Rabiš pametno polnilnico, kar šuko kabel pač ni. govorimo seveda o šuko kablu, že ves čas..
Hitrejše ni, to še sedaj ni, in bolj stresno je tudi :)
Doma 1x do 3x na teden vtaknik kabel v avto je stresno?
Sori, samo mi v družini se sprdnemo in gremo za vikend v 200 do 500km oddaljene kraje, vmes med dnevom skačemo kam in ja pri EVju bi bil vedno v stresu in se vedno ubadat ali bom prišel do željenega kraja, kje so polnilnice, pa še potem faktorji, kot so veter, temperatura, ...., ki ti zbijeta domet, pa še kaj sem pozabil. Z dizlom imam dometa do 1500km, pa infrastrukturo povsod, bencinske povsod, tudi če dve zgrešim pridem do tretje brez problema!
Ravno med krompirjevimi počitnicami smo naredili en krog do Budimpešte in nazaj čez Slovaško in Avstrijo.
V navigacijo vržeš kje bi šel in ti sam izračuna kje polnit.
Recimo do Budimpešte sem polnil v Sormasu na Madžarskem kjer smo se ustavili za dobre pol ure min in v prijetnem lokalu spili kavo, potem pa naprej proti budimpešti. In po slabih treh urah vožnje (~300km) meni osebno že paše narest postanek, otrokom pa še bolj. Ko smo zrihtali WC in spili kavo/soke je bil avto poln.
Potem smo šli do Bratislave, tu sem se za polnjenje ustavil za pol ure malo ven iz Budimpešte, šli smo za ta čas mal pofirbcat po nakupovalnem centru zraven in to je bilo to.
Iz bratislave smo šli na Dunaj in ko smo šli iz Dunaja sem polnil, spet je bil nek šopingcenter in smo šli v en lokal na sok.
Potem pa smo se nazaj grede ustavili še v MB na polnilnici ob AC, kjer smo šli na WC in na en junk food v meka.
Torej za 1300km poti sem sem ustavil na 4ih SC. 6 dni izleta in 4 polnjenja po pol ure. Ojej, konec sveta bo.
Pa si potem tam na lokaciji kakšen kilometer tudi anredil ali samo parkiral avto? KEr jaz sem namreč tudi šel na 8 dnevne počitnice in naredil bistveno več kilometrov, ne upoštevaje letala.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: damirj79 ()
bciciban ::
Hitrejše ni, to še sedaj ni, in bolj stresno je tudi :)
Doma 1x do 3x na teden vtaknik kabel v avto je stresno?
Zdaj ko imamo na položnici tudi časovne bloke, zagotovo. Ena stvar več za študirat, da ne boš presegel dogovorjene moči, saj bomo že sedaj kar nekaj večjih proabnikov preselili v porabo čez noč (pralni, sušilni stroj npr) Poleg tega nismo govorili o vtikanju polnilnega kabla, ta je namreč enako stresna kot vtikanje ročke na bencinski, pač pa o polnjenju in to je zagotovo daljše kot tankanje in tako bo še kar nekaj let.
Vsaka polnilnica omogoča urnike. Večina jih zna tudi gledat porabo cele hiše in prilgajat moč polnjenja, da ne greš čez neko nastavljeno vrednost. Tako da bloki so non issue.
Rabiš pametno polnilnico, kar šuko kabel pač ni. govorimo seveda o šuko kablu, že ves čas..
Šuko kabel potegne tako malo da je non issue. Če pa sta ti v nekem primeru 2,5kW zaresni problem, pa še vedno avto podpira urnike in lahko nastaviš da ti polne samo ob določenih urah. Recimo od 22ih do 6ih.
damirj79 ::
Pa kaj lažeš no!!!! Polnjenje EVja ni hitrejše in vožnja je bolj stresna, saj je za domet kar nekaj faktorjev, od temperature, vetra, polnilnic, ....
Sem ti že prej napisal. Bom še enkrat:
25.000km letno z ICE
Poraba 6,5l / 100km
35 polnjenj na leto (Dobrih 700km na tank, kar je optimistično, ampak ok).
Povprečen postanek na bencinski: 10 minut.
Čas za polnjenje: 35*10min = 350 minut oz. skoraj 6 ur.
25.000km letno z EV
Poraba 20kWh/100km
12 polnjenj na hitrih polnilnicah
Povprečen čas polnjenja: 20 minut
Skupen čas polnjenja: 12*20min = 240 minut oz. 4 ure.
V izračunu ni upoštevano, da daš lahko avto polniti in greš vmes na WC, na kavo, na kosilo, šoping... kar se v praksi dogaja pogosto, tako, da je prihranek v resnici večji.
Sori, samo mi v družini se sprdnemo in gremo za vikend v 200 do 500km oddaljene kraje, vmes med dnevom skačemo kam in ja pri EVju bi bil vedno v stresu in se vedno ubadat ali bom prišel do željenega kraja, kje so polnilnice, pa še potem faktorji, kot so veter, temperatura,
Če imaš EV s 60kWh ali večjo baterijo to ni noben problem. 500km pot izgleda takole:
Zjutraj napokaš familjo v avto in se odpelješ. Po 2 urah je čas, da si pretegneš noge, otroci so lačni, žejni, morajo na WC... Ustaviš se na polnilnici, greš na WC in po sendvič in vmes je avto spet na 70-80%. Ko greš nazaj je zadeva podobna.
Poti nad 1000km so pa res malo tečne, priznam. Ampak tisto so tudi v dizlih.
Ker tankanje ne traja 10min pač ne zavajaj s tvojimi izračuni. Če si pri EV avtu upošteval 20min, kar je tudi premalo, potem pa za ICE upoštevaj bolj realnih 2-3 minute.
Hitrejše ni, to še sedaj ni, in bolj stresno je tudi :)
Doma 1x do 3x na teden vtaknik kabel v avto je stresno?
Zdaj ko imamo na položnici tudi časovne bloke, zagotovo. Ena stvar več za študirat, da ne boš presegel dogovorjene moči, saj bomo že sedaj kar nekaj večjih proabnikov preselili v porabo čez noč (pralni, sušilni stroj npr) Poleg tega nismo govorili o vtikanju polnilnega kabla, ta je namreč enako stresna kot vtikanje ročke na bencinski, pač pa o polnjenju in to je zagotovo daljše kot tankanje in tako bo še kar nekaj let.
Vsaka polnilnica omogoča urnike. Večina jih zna tudi gledat porabo cele hiše in prilgajat moč polnjenja, da ne greš čez neko nastavljeno vrednost. Tako da bloki so non issue.
Rabiš pametno polnilnico, kar šuko kabel pač ni. govorimo seveda o šuko kablu, že ves čas..
Šuko kabel potegne tako malo da je non issue. Če pa sta ti v nekem primeru 2,5kW zaresni problem, pa še vedno avto podpira urnike in lahko nastaviš da ti polne samo ob določenih urah. Recimo od 22ih do 6ih.
Kako tako malo? potegne 2,3kW ali pa v primeru tesle 3,1kW. Zraven tega upoštevaj, da se ogrevaš zelo verjetno s TČ, ki tudi porabi neko svojo moč, v zimi si na 2kW recimo, brez dodatnih grelcev, sedaj po mnovem boš pa tudi pral in sušil v tem terminu. Večina s TČ smo tako dobili dogovorjeno moč 6kW, seštej porabnike, boš videl, da nekaj ne bo šlo vedno skozi, brez penalov. Ti so pa dragi. Koliko točno te bo prišlo več, počakamo na Jabe, ker je ona zagotovo že izračunala :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: damirj79 ()
bciciban ::
Pa si potem tam na lokaciji kakšen kilometer tudi anredil ali samo parkiral avto? KEr jaz sem namreč tudi šel na 8 dnevne počitnice in naredil bistveno več kilometrov, ne upoštevaje letala.
Povsod smo šli pogledat še kako stvar v okolici ampak to so mali kilometri in nimajo vpliva na celo sliko. Primarno smo šli pogledat ta mesta in tam pač koristiš svoje noge in javni prevoz. Ne bom se po centru Dunaja zdej gužval z avtom
NajiM ::
Hitrejše ni, to še sedaj ni, in bolj stresno je tudi :)
Doma 1x do 3x na teden vtaknik kabel v avto je stresno?
Sori, samo mi v družini se sprdnemo in gremo za vikend v 200 do 500km oddaljene kraje, vmes med dnevom skačemo kam in ja pri EVju bi bil vedno v stresu in se vedno ubadat ali bom prišel do željenega kraja, kje so polnilnice, pa še potem faktorji, kot so veter, temperatura, ...., ki ti zbijeta domet, pa še kaj sem pozabil. Z dizlom imam dometa do 1500km, pa infrastrukturo povsod, bencinske povsod, tudi če dve zgrešim pridem do tretje brez problema!
Ravno med krompirjevimi počitnicami smo naredili en krog do Budimpešte in nazaj čez Slovaško in Avstrijo.
V navigacijo vržeš kje bi šel in ti sam izračuna kje polnit.
Recimo do Budimpešte sem polnil v Sormasu na Madžarskem kjer smo se ustavili za dobre pol ure min in v prijetnem lokalu spili kavo, potem pa naprej proti budimpešti. In po slabih treh urah vožnje (~300km) meni osebno že paše narest postanek, otrokom pa še bolj. Ko smo zrihtali WC in spili kavo/soke je bil avto poln.
Potem smo šli do Bratislave, tu sem se za polnjenje ustavil za pol ure malo ven iz Budimpešte, šli smo za ta čas mal pofirbcat po nakupovalnem centru zraven in to je bilo to.
Iz bratislave smo šli na Dunaj in ko smo šli iz Dunaja sem polnil, spet je bil nek šopingcenter in smo šli v en lokal na sok.
Potem pa smo se nazaj grede ustavili še v MB na polnilnici ob AC, kjer smo šli na WC in na en junk food v meka.
Torej za 1300km poti sem sem ustavil na 4ih SC. 6 dni izleta in 4 polnjenja po pol ure. Ojej, konec sveta bo.
Na dopustu si preživel 2 uri v shoping centrih zaradi tankanja. Bruh....ti kar.
bciciban ::
Šuko kabel potegne tako malo da je non issue. Če pa sta ti v nekem primeru 2,5kW zaresni problem, pa še vedno avto podpira urnike in lahko nastaviš da ti polne samo ob določenih urah. Recimo od 22ih do 6ih.
Kako tako malo? potegne 2,3kW ali pa v primeru tesle 3,1kW. Zraven tega upoštevaj, da se ogrevaš zelo verjetno s TČ, ki tudi porabi neko svojo moč, v zimi si na 2kW recimo, brez dodatnih grelcev, sedaj po mnovem boš pa tudi pral in sušil v tem terminu. Večina s TČ smo tako dobili dogovorjeno moč 6kW, seštej porabnike, boš videl, da nekaj ne bo šlo vedno skozi, brez penalov. Ti so pa dragi. Koliko točno te bo prišlo več, počakamo na Jabe, ker je ona zagotovo že izračunala :)
Zame je to malo.
Veliko je 3F, ko potegneš 11kW.
Drag je samo blok 1 in deloma 2. Torej za zimo nastaviš da polni v času blokov 3 in 4. Za polet je vseeno kdaj polniš.
Utk ::
Rabiš pametno polnilnico, kar šuko kabel pač ni. govorimo seveda o šuko kablu, že ves čas..
Jaz sem si inštaliral na šuko kitajski wifi modul, tak oreng, menda lahko 60A čez spustiš, tako da tistih 10A res ni problem.
Na avtu sem izklopil vse urnike, če je štrom, se polni, in upravljam potem šuko prek telefona.
No, in ta šuko je v bistvu razcepljen na 2, en je zunaj na steni, če se polne pred garažo, en pa not v garaži. Če bi imel 2 avta, bi pač inštaliral še en wifi modul, dokler imam enga ni potrebe, ker se na obeh naenkrat očitno ne more polnit.
bciciban ::
Hitrejše ni, to še sedaj ni, in bolj stresno je tudi :)
Doma 1x do 3x na teden vtaknik kabel v avto je stresno?
Sori, samo mi v družini se sprdnemo in gremo za vikend v 200 do 500km oddaljene kraje, vmes med dnevom skačemo kam in ja pri EVju bi bil vedno v stresu in se vedno ubadat ali bom prišel do željenega kraja, kje so polnilnice, pa še potem faktorji, kot so veter, temperatura, ...., ki ti zbijeta domet, pa še kaj sem pozabil. Z dizlom imam dometa do 1500km, pa infrastrukturo povsod, bencinske povsod, tudi če dve zgrešim pridem do tretje brez problema!
Ravno med krompirjevimi počitnicami smo naredili en krog do Budimpešte in nazaj čez Slovaško in Avstrijo.
V navigacijo vržeš kje bi šel in ti sam izračuna kje polnit.
Recimo do Budimpešte sem polnil v Sormasu na Madžarskem kjer smo se ustavili za dobre pol ure min in v prijetnem lokalu spili kavo, potem pa naprej proti budimpešti. In po slabih treh urah vožnje (~300km) meni osebno že paše narest postanek, otrokom pa še bolj. Ko smo zrihtali WC in spili kavo/soke je bil avto poln.
Potem smo šli do Bratislave, tu sem se za polnjenje ustavil za pol ure malo ven iz Budimpešte, šli smo za ta čas mal pofirbcat po nakupovalnem centru zraven in to je bilo to.
Iz bratislave smo šli na Dunaj in ko smo šli iz Dunaja sem polnil, spet je bil nek šopingcenter in smo šli v en lokal na sok.
Potem pa smo se nazaj grede ustavili še v MB na polnilnici ob AC, kjer smo šli na WC in na en junk food v meka.
Torej za 1300km poti sem sem ustavil na 4ih SC. 6 dni izleta in 4 polnjenja po pol ure. Ojej, konec sveta bo.
Na dopustu si preživel 2 uri v shoping centrih zaradi tankanja. Bruh....ti kar.
Ne, debilko nepismeni, preživeli smo 2 uri takole:
- v lokalu na kavi + šli smo na WC
- en krog sprehoda skozi en nakupovalni center kjer smo mal pofirbcali
- v lokalu, ki je bil v nakupovalnem centru kjer smo spili kafe/sok
- v McD + šli smo na WC
Prvi in četrti postanek bi naredil tudi če bi imel dizla, ker kot rečeno mi po toliko vožnje že paše da se malo ustavim, otrokom in ženi pa še bolj. Drugi in tretji pa je bil zaradi EV-ja.
bm1973 ::
mertseger ::
Če delaš teh 50, 80 km na dan, kar jih redko kdo redno več, je 2 kw dovolj.
Če delaš 150-200 km na dan, je to 15 evrov za gorivo, si boš pa menda privoščil neko pametno polnilnico za jurja, ki jo not prineseš v parih mescih.
Če tolk km delaš, potem jih tudi na nafto ne bi delal z nekim rabljenim cliotom za 2 jurja. In potem nek malo boljši EV za 35 jurjev ne stane praktično nič več kot malo boljša octavia.
Delam 120 km+ na dan pa polnim samo na vtičnico že 2 leti. Za enkrat ne vidim nobene potrebe po kakšni domači polnlnici. Pri baji je drugi avto bencinar ki naredi letno manj kot 2 jurja km pa še to večinnoma če je reba iti z dvema nekam naenkra.
Utk ::
Udobju ICE? Imaš v njem vsaj webasto?
Jaz grem v trgovino zdaj pozimi in ga pustim da greje.
Ali pa poleti v vročini. Tega še webasto ne zmore.
Avto se segreje v 2 minutah, zakaj bi rabil webasto?
Poleti se ohladi v 2 minutah...
What's your point ?!?!?!?
Point je da je avto odtaljen. Jaz sicer imam doma garažo, ampak do nekih minus 10 se ga ne trudim not pospravljat. Ali pa med službo malo snegca pade. Se usedeš in odpelješ, že v segretega. Ali pa ohlajenega. To drugo sicer ni taka stvar, ampak če si parkiral direkt na soncu, tudi to prav pride.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
hmm ::
Sem ti že prej napisal. Bom še enkrat:Nimam EV-ja, tako da ne bom komentiral glede polnjenja, ampak pri nas imamo dizla (vsem znani 2.0 150 km nemški karavan), ki po računalniku porabi 6 l/100 km, dela pa v povprečju 17k km letno. Tank je velik 66 l, se pravi teoretično naredi 1.100 km na tank. V resnici pa greš v povprečju tankat malo prej, včasih tudi namerno tankaš, ko še ni prazen (npr., ko je čez mejo druga cena goriva), ne natočiš čisto do vrha ipd. Tako da tak družinski avto za 25k km recimo tankaš 30 x letno.
25.000km letno z ICE
Poraba 6,5l / 100km
35 polnjenj na leto (Dobrih 700km na tank, kar je optimistično, ampak ok).
Povprečen postanek na bencinski: 10 minut.
Čas za polnjenje: 35*10min = 350 minut oz. skoraj 6 ur.
Povprečen postanek na bencinski pa je vprašanje. Večinoma tankaš takrat, ko je prazno in boš hitro opravil, poln tank je kakšni 2 minuti, ostalo je predvsem čas za plačevanje. Na običajni blagajni vzame kakšni 2 minuti? Počakaš kakšno osebo, plačaš zelo hitro. Ponekod niti ni treba na blagajno, plačaš na avtomatu, najmanj na Petrolu pa lahko plačuješ z aplikacijo in sploh ne rabiš hoditi na blagajno. V tem primeru je obisk črpalke sigurno < 5 min. Parkat letno seveda traja več, ko tankaš v tujini, gneči ipd, kar pa ne dvigne veliko povprečja. Če rečemo, da je povprečen postanek 6 minut, je to 180 min = 3 ure letno za nek družinski dizel.
Na splošno sem kar fen EV, ampak je pri tankanju in potrebnem razmišljanju v zvezi s tem po mojem še vedno v prednosti ICE, sploh na daljših poteh/izletih. Za krajše dnevne relacije, ko z EV polniš samo doma in sploh ne voziš na polnilnice, pa to deluje bolj praktično.
BigWhale ::
Nekateri res nimajo razčiščenih pojmov. Parking pred blokom ne rabi hitrih polnilnic. Če je to parking za 100 avtov, ok, lahko bi imel enkrat v prihodnosti par 11 kw polnilnic.
Rabi pa vsak en šuko, nič več. Normalno da ne boš sred noči šel avta premikat. Zato ti je pa dovolj 2 kw. Ali pa 3,5 na 3f fazni vtičnici.
Stvari niso tako preproste. Suko je neprimeren za zunanjo uporabo. Tudi vse prenosne 'polnilnice' niso primerne za zunajo uporabo. Type 2 vticnica je minimum, kar pomeni, da mora biti na parkiriscu tudi nek box za polnjenje. Mogoce IEC 60309 ampak je treba gledat tudi na varnost, tole lahko vsak iztakne in prekine polnjenje. Kako je s stroski za elektriko?
Potem je pa tukaj tudi moc. 2kW je v teoriji dovoj ampak za avto z mrzlo baterijo pri -5 C je to kar zalost. To, da ne rabi vsako parkirno mesto svoje vticnice je sicer res ampak, ko bo cedalje vec ljudi zelelo imeti zjutraj ogret avto z ogreto baterijo, bo potreb vec.
Stvari niso nemogoce so pa dalec od tega, da bi bile preproste in enostavno resljive.
MikeRotch ::
Ker tankanje ne traja 10min pač ne zavajaj s tvojimi izračuni. Če si pri EV avtu upošteval 20min, kar je tudi premalo, potem pa za ICE upoštevaj bolj realnih 2-3 minute.
Tukaj pravijo, da traja več kot 10 minut. 8 minut je samo povprečen postanek na pumpi, brez upoštevane poti do tja.
https://boosterusa.com/wp-content/uploa...
Rabiš pametno polnilnico, kar šuko kabel pač ni. govorimo seveda o šuko kablu, že ves čas..
Ne rabiš. V avtu nastaviš, da začne polniti ob 22:00 in konča ob 6:00 pa je stvar rešena.
BigWhale ::
G0zdar ::
Kakorkoli obračaš, je polnjenje v primerjavi s tankanjem precej počasnejše (faktor 10-30) in stresnejše (kako najti prosto polnilnico). To je zame (poleg cene in majhne ponudbe modelov, ki služijo mojim potrebam) največji minus EV.
Seveda so tu posebni primeri: npr. nekdo, ki rabi avto izključno(!) za 50 kilometrsko pot v službo in ima možnost polnjenja doma. Argumenti zagovornikov EV na dolge relacije, ki pravijo da moraš po toliko kilometrih itak nekaj pojesti, me ne prepričajo.
Primer, zadnjič sem bil na službeni poti, kjer sem moral na poti domov prevoziti 600 km. Hotel sem priti čimprej domov. Sem pač pojedel sendvič v avtu, šel enkrat za 5minut na WC in to je bilo to. V 6 urah sem bil doma.
Meni je avto predvsem orodje, ki mi omogoča svobodo. Da se lahko vozim v službo. Da se lahko peljemo na dopust/izlet in naredimo postanke tam in tako dolgo kot nam paše. Da vem, da mi avto omogoča, da če je potrebno, se sredi noči v nujnem primeru brez skrbi lahko peljem več sto kilometrov daleč. V tem smislu se EV pač (še?) ne more kosati z ICE, as simple as that.
Seveda so tu posebni primeri: npr. nekdo, ki rabi avto izključno(!) za 50 kilometrsko pot v službo in ima možnost polnjenja doma. Argumenti zagovornikov EV na dolge relacije, ki pravijo da moraš po toliko kilometrih itak nekaj pojesti, me ne prepričajo.
Primer, zadnjič sem bil na službeni poti, kjer sem moral na poti domov prevoziti 600 km. Hotel sem priti čimprej domov. Sem pač pojedel sendvič v avtu, šel enkrat za 5minut na WC in to je bilo to. V 6 urah sem bil doma.
Meni je avto predvsem orodje, ki mi omogoča svobodo. Da se lahko vozim v službo. Da se lahko peljemo na dopust/izlet in naredimo postanke tam in tako dolgo kot nam paše. Da vem, da mi avto omogoča, da če je potrebno, se sredi noči v nujnem primeru brez skrbi lahko peljem več sto kilometrov daleč. V tem smislu se EV pač (še?) ne more kosati z ICE, as simple as that.
kow ::
To, da ne rabi vsako parkirno mesto svoje vticnice je sicer res ampak, ko bo cedalje vec ljudi zelelo imeti zjutraj ogret avto z ogreto baterijo, bo potreb vec.
Ne razumem. Saj lahko grejejo avto direktno iz baterije. Poleg tega je v mestih vse manj sluzb kjer startajo vsi ob istem casu itd.
Utk ::
Stvari niso tako preproste. Suko je neprimeren za zunanjo uporabo.
Imaš tudi 3f zunanje vtičnice, ki so še bolj primerne, ker šuko je pač enofazna in vleče 2 kw, na 3f bi pa lahko vlekla po 1 kw po fazi.
bm1973 ::
Avto se segreje v 2 minutah, zakaj bi rabil webasto?
Poleti se ohladi v 2 minutah...
NOBEN avto se pozimi ne segreje v dveh minutah. To je fizicno nemogoce. Se manj se pa poleti ohladi v dveh minutah.
Imejte radi svoje avtomobile, samo prosim, ne pisat takih debilizmov.
Avta ne grejem pozimi na 30 stopinj, poleti ne hladim na 15...
Za mene je dovolj ogret pozimi, da me noter ne zebe, poleti dovolj ohlajen, da izklopim klimo, oz. jo dam na absolutni minimum.
Če imaš ti zanič klimo/ogrevanje, ne posplošuj na ostale...
Utk ::
Stvari niso nemogoce so pa dalec od tega, da bi bile preproste in enostavno resljive.
No, tisti, ki bojo hoteli, bojo imeli, tisti, ki ne, jim bo pa Petrol ali pa Gen-i z veseljem prodajal elektriko na 11 kw polnilnicah po dvojni ceni.
Nihče ni dolžan nekemu bloku zrihtat polnilnic ali pa štekarjev na parkingu. Si bojo morali kar sami.
BigWhale ::
Kakorkoli obračaš, je polnjenje v primerjavi s tankanjem precej počasnejše (faktor 10-30) in stresnejše (kako najti prosto polnilnico). To je zame (poleg cene in majhne ponudbe modelov, ki služijo mojim potrebam) največji minus EV.
Iskanje prostih polnilnic je lahko stresno po balkanu kjer se vozis prvic. V severozahodno od nas je polnilnic v bistvu kar precej in stvari niso stresne. Je pa tecno vcasih.
Primer, zadnjič sem bil na službeni poti, kjer sem moral na poti domov prevoziti 600 km. Hotel sem priti čimprej domov. Sem pač pojedel sendvič v avtu, šel enkrat za 5minut na WC in to je bilo to. V 6 urah sem bil doma.
600km dolga pot ni nic posebnega kar se tice polnjenja. To je en 20 minutni postanek, verjetno se kako minuto manj, ce ti ni problem domov priti z manj kot 10% baterije.
Jaz se redno vozim na relaciji Slovenija - Beograd (cca 450km), ce startam s polnim in predpripravljenim avtomobilom, je to 5 minut polnjenja vmes. Realno polnim malo dalj, ker bi rad bil na cilju z nekaj vec baterije, da ne rabim se isti dan it polnit. V enem letu taksnih vozenj se mi je zgodilo enkrat, da sem zaradi zasedenosti polnilnice cakal dalj casa kot je bilo optimalno. Nisem bil srecen, ni blo pa konec sveta.
Da vem, da mi avto omogoča, da če je potrebno, se sredi noči v nujnem primeru brez skrbi lahko peljem več sto kilometrov daleč. V tem smislu se EV pač (še?) ne more kosati z ICE, as simple as that.
Jaz vozim ze malo manj kot 30 let in se mi do zdaj se nikoli ni zgodilo, da bi se moral sredi noci v nujnem primeru peljat vec 100km dalec. Ampak ja, tle je ICE v prednosti. :D
bciciban ::
Kakorkoli obračamo je EV popolnoma neproblematičen za 95% voznikov 95% časa.
5% voznikov je trgovskih potnikov/privatnikov/meneđerjev ki se vsak dan vozijo 1000km daleč v Nemčijo in to brez postanka
5% časa se za nas ostale voznike naredi da je EV malo bolj siten kot da bi imel ICE
Ponavadi so najbolj glasni o EV tisti, ki se na daljšo pot peljejo 2x na leto. Ampak takrat morajo to narediti v šusu brez postanka, ker sicer se jim bo potrdl svet.
5% voznikov je trgovskih potnikov/privatnikov/meneđerjev ki se vsak dan vozijo 1000km daleč v Nemčijo in to brez postanka
5% časa se za nas ostale voznike naredi da je EV malo bolj siten kot da bi imel ICE
Ponavadi so najbolj glasni o EV tisti, ki se na daljšo pot peljejo 2x na leto. Ampak takrat morajo to narediti v šusu brez postanka, ker sicer se jim bo potrdl svet.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bciciban ()
BigWhale ::
Avta ne grejem pozimi na 30 stopinj, poleti ne hladim na 15...
Za mene je dovolj ogret pozimi, da me noter ne zebe, poleti dovolj ohlajen, da izklopim klimo, oz. jo dam na absolutni minimum.
Če imaš ti zanič klimo/ogrevanje, ne posplošuj na ostale...
Za dvignit temperaturo v kabini iz -5 na 5 stopinj porabis vsaj dve minuti po tem, ko je motor ze ogret. Preden prides na 20 stopinj mine 5 minut. Spet, po tem, ko je motor ze ogret.
Resno, nehaj z neumnostmi.
kow ::
Mene ne moti, da je kdo proti EV ali pravi, da ni zanj. Moti me, ko ljudje nasedajo propagandi, da je bil to zacasni eksperiment, ki bo po koncu subvencij kolapsiral.
Dejansko mediji ljudem lazejo in da ima javnost napacno percepcijo o realnosti, je za druzbo skodljivo.
Dejansko mediji ljudem lazejo in da ima javnost napacno percepcijo o realnosti, je za druzbo skodljivo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
damirj79 ::
Avta ne grejem pozimi na 30 stopinj, poleti ne hladim na 15...
Za mene je dovolj ogret pozimi, da me noter ne zebe, poleti dovolj ohlajen, da izklopim klimo, oz. jo dam na absolutni minimum.
Če imaš ti zanič klimo/ogrevanje, ne posplošuj na ostale...
Za dvignit temperaturo v kabini iz -5 na 5 stopinj porabis vsaj dve minuti po tem, ko je motor ze ogret. Preden prides na 20 stopinj mine 5 minut. Spet, po tem, ko je motor ze ogret.
Resno, nehaj z neumnostmi.
Čeprav je tisto z ogrevanjem ICE motorja res neumnost, ker tako hitro pač ne gre, je pa pri EV to povsem drugače. Ogrevanje kabine nujno rabi baterijo, medtem ko pri ICE ogreva kabino praktično stranski proizvod segrevanje motorja samega. Ima vsak minus tudi kak svoj plus.. in obratno. Drugače pa z EV nimam težav in pozdravljam te fanatike sedaj, saj bo zaradi njih vse skupaj bistveno lažje čez nekaj let :)
bciciban ::
Avta ne grejem pozimi na 30 stopinj, poleti ne hladim na 15...
Za mene je dovolj ogret pozimi, da me noter ne zebe, poleti dovolj ohlajen, da izklopim klimo, oz. jo dam na absolutni minimum.
Če imaš ti zanič klimo/ogrevanje, ne posplošuj na ostale...
Za dvignit temperaturo v kabini iz -5 na 5 stopinj porabis vsaj dve minuti po tem, ko je motor ze ogret. Preden prides na 20 stopinj mine 5 minut. Spet, po tem, ko je motor ze ogret.
Resno, nehaj z neumnostmi.
Čeprav je tisto z ogrevanjem ICE motorja res neumnost, ker tako hitro pač ne gre, je pa pri EV to povsem drugače. Ogrevanje kabine nujno rabi baterijo, medtem ko pri ICE ogreva kabino praktično stranski proizvod segrevanje motorja samega. Ima vsak minus tudi kak svoj plus.. in obratno. Drugače pa z EV nimam težav in pozdravljam te fanatike sedaj, saj bo zaradi njih vse skupaj bistveno lažje čez nekaj let :)
EV je danes že mainstream.
V zadnjih 10ih letih je šlo iz nišne zadeve kjer je bilo res polno kompromisov v popolnoma uporabno zadevo z določenimi odstopanji od ICE.
G0zdar ::
Kakorkoli obračamo je EV popolnoma neproblematičen za 95% voznikov 95% časa.
5% voznikov je trgovskih potnikov/privatnikov/meneđerjev ki se vsak dan vozijo 1000km daleč v Nemčijo in to brez postanka
5% časa se za nas ostale voznike naredi da je EV malo bolj siten kot da bi imel ICE
Ponavadi so najbolj glasni o EV tisti, ki se na daljšo pot peljejo 2x na leto. Ampak takrat morajo to narediti v šusu brez postanka, ker sicer se jim bo potrdl svet.
Zakaj pa se potem EV tako slabo prodajajo? Meni ni neproblematičen (mogoče sem v tvojih 5%), zaradi v mojem postu naštetih razlogov. Zakaj bi plačeval več za nekaj kar mi nudi manj.
bciciban ::
Dizelski avto je rabil pri jutranjih rahlo negativnih temperaturah cca 8 minut da se je cagar za temperaturo motorja premaknil iz podna do prve črtice ki je na 50? stopinjah. To je bilo 8 minut vožnje po vaških in regionalnih cestah do AC.
damirj79 ::
Očitno so torej različne interpretacije kaj je to mainstream. Jaz mislim, da še ni, kljub temu, bo namreč morala biti še nekaj let takšna oziroma še večja prodaja in to ne samo dveh ali treh modelov, da bo prevagalo. Zaenkrat je registriranih vseh avtomobilov 30x (govorim na pamet, lahko je tudi nižja ali večja številka) več ICE kot pa EV.
bciciban ::
Očitno so torej različne interpretacije kaj je to mainstream. Jaz mislim, da še ni, kljub temu, bo namreč morala biti še nekaj let takšna oziroma še večja prodaja in to ne samo dveh ali treh modelov, da bo prevagalo. Zaenkrat je registriranih vseh avtomobilov 30x (govorim na pamet, lahko je tudi nižja ali večja številka) več ICE kot pa EV.
Moraš upoštevat tudi kako hitro zadeve napredujejo.
Jaz se z EV-je vozim že 10+ let, prvi je bil službeni zoe z 22kWh baterijo in leta 2013 je bila infrastruktura res uboga in avto je bil kanta.
deset let kasneje je infrastruktura vsaj zame tako dobra da o tem sploh ne razmišljam več, avti so enkaovredni ICE modelom in njihov doseg je za 95% časa non issue.
In šlo bo samo še na bolje in to hitro.
Ampak pod črto bi rekel da že vsaj zadnje 3 leta živeti z EV ni noben problem.
Je pa še vedno problem za večino blokarjev in to bo še dolgo ostalo, ker se folk ne zmore zmenit glede ničesar. Čeprav poznam par primerov manjših blokov kjer so se prebivalci dogovorili in celo postavili polnilnice.
Kalibri ::
nope. Vsi so doma enako število ur in imajo enake km potrebe in suko vtičnico.Nekaj je sprememba navad, povsem nekaj drugega so pa takile kompromisi, ko se moras ti avtu prilagajat in ne obratno. Cel urnik sestavit okoli filanja zadeve
Hmm, zvečer prideš domov, avto priklopiš in zjutraj greš naprej. Kako je to "sestaviti urnik okoli filanja"?
Če imaš Model Y, ko je nekdo napisal, potem imaš povprečno porabo okoli 17kWh/100km.
Šuko ti polni realno s cca. 2,7kW.
Če prideš domov ob 10h zvečer in greš od doma ob 6h zjutraj, se ti avto napolni dovolj za dodatnih cca. 130km.
Pa verjetno nisi doma samo 8 ur vseh 7 dni v tednu, ne?
PS dizla preko noči ni potrebno priklopit in ne rabiš polnjenja prilagoditi urniku
Ne bo nek kos pleha diktiral način življenja
Če delaš teh 50, 80 km na dan, kar jih redko kdo redno več,mhm redko kdo. Res zanimivo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Kalibri ()
bciciban ::
Kakorkoli obračamo je EV popolnoma neproblematičen za 95% voznikov 95% časa.
5% voznikov je trgovskih potnikov/privatnikov/meneđerjev ki se vsak dan vozijo 1000km daleč v Nemčijo in to brez postanka
5% časa se za nas ostale voznike naredi da je EV malo bolj siten kot da bi imel ICE
Ponavadi so najbolj glasni o EV tisti, ki se na daljšo pot peljejo 2x na leto. Ampak takrat morajo to narediti v šusu brez postanka, ker sicer se jim bo potrdl svet.
Zakaj pa se potem EV tako slabo prodajajo? Meni ni neproblematičen (mogoče sem v tvojih 5%), zaradi v mojem postu naštetih razlogov. Zakaj bi plačeval več za nekaj kar mi nudi manj.
1) kar nekaj ljudi živi v blokih, tam je povečini precej bolj nepraktično imeti EV. In glede polnjenja pred bloki se stvari počasi urejajo ker se folk težko zmeni. Sploh pa socialistični bloki nimajo za začetek niti dovolj parkingov.
2) polno anti EV propagande in predsodkov, ko sem pripeljal domov Teslo Y sem 3 mesece odgovarjal na neumna vprašanja, folk je povsem resno verjel da ne bom prišel niti do slovenske obale, pa da ga bom doma polnil vsaj 24 ur vsakič in da ni možno da ga na hitrih polnilnicah polnim z 100+kW ker bi to kao stopilo kable, baterije, itd... Skratka adijo pamet.
3) ljudje ki iz princpica ne bodo imeli EV, ker pač motor mora brneti in vonj bencina je najboljši vonj pod soncem
Utk ::
Jaz z avtom, ki ima 150 km dosega, naredim letno 50% več km kot je povprečje.
Ko bo na cesti 70% avtov na elektriko, ni treba da so kakorkoli boljši kot so že zdaj, bo doseg in polnjenje MORDA bil problem. Danes to ni.
Če narediš malo km, ga boš že napolnil, če delaš veliko km, tolk več prišparaš na gorivu. Vse drugo je brezvezno filozofiranje.
Ko bo na cesti 70% avtov na elektriko, ni treba da so kakorkoli boljši kot so že zdaj, bo doseg in polnjenje MORDA bil problem. Danes to ni.
Če narediš malo km, ga boš že napolnil, če delaš veliko km, tolk več prišparaš na gorivu. Vse drugo je brezvezno filozofiranje.
bciciban ::
4) folk ki še vedno misli da so EV-ji avtomatično 2x dražji od ICE, ker poslušajo pametovanje v gostilni za šankom. To ubistvu spada lahko tudi pod točko 2. Tak primer je sosed, ki je letos domov pripeljal novega Tiguana.
Tesla Y LR RWD - osnovne opcije 49.970 €
Tole sta pa Tiguan in pa Ioniq5
In on je najbolj glasno pametoval kako je EV precenjen.
Pod črto pa sem za avto plačar krepko manj kot on, pa še zastonj se vozim. Ampak on je bolj racionalno izbral
Tesla Y LR RWD - osnovne opcije 49.970 €
Tole sta pa Tiguan in pa Ioniq5
In on je najbolj glasno pametoval kako je EV precenjen.
Pod črto pa sem za avto plačar krepko manj kot on, pa še zastonj se vozim. Ampak on je bolj racionalno izbral
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bciciban ()
MikeRotch ::
nope. Vsi so doma enako število ur in imajo enake km potrebe in suko vtičnico.
PS dizla preko noči ni potrebno priklopit in ne rabiš polnjenja prilagoditi urniku
Ne bo nek kos pleha diktiral način življenja
Če si doma manj kot 8 ur na dan, sočustvujem s tabo. V takem primeru se ti najbolj splača kupiti avtodom.
Dizla pa res ni treba priklopiti čez noč. Namesto, da sklepaš hude kompromise in se zjutraj vsedeš v ogret avto s polno baterijo, z dizlom čakaš v vrsti na petrolu :)
Lahko se na glavo postaviš, ampak ICE avtomobili zahtevajo bistveno več kompromisov.
Utk ::
Jaz bi si nabavil navadno dumb 3f "polnilnico", 1-1,5 kw po fazi, ampak na žalost moja kanta ne podpira 3f polnjenja :)
3x1,5 bi dalo 4,5 kw, kar je čisto spodobno, faze bi bile pa manj obremenjene kot zdaj ko preko ene vlečem 2 kw.
Tak "napajalnik" dobiš za 200 evrov, če ne še kaj manj od kitajcev.
3x1,5 bi dalo 4,5 kw, kar je čisto spodobno, faze bi bile pa manj obremenjene kot zdaj ko preko ene vlečem 2 kw.
Tak "napajalnik" dobiš za 200 evrov, če ne še kaj manj od kitajcev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Kalibri ::
Torej 3f in te cepijo še z omrežnino. 8 ur in 130 km dosega?! Če imaš prazno baterijo ali tam blizu, greš pač čez 8 ur nekam. Pa 2024 smo.
jernejl ::
Recimo do Budimpešte sem polnil v Sormasu na Madžarskem kjer smo se ustavili za dobre pol ure min in v prijetnem lokalu spili kavo, potem pa naprej proti budimpešti. In po slabih treh urah vožnje (~300km) meni osebno že paše narest postanek, otrokom pa še bolj. Ko smo zrihtali WC in spili kavo/soke je bil avto poln.A otroci morajo na WC zmeraj natanko tam, kjer je hitra polnilnica in je treba avto napolnit, ali pa mogoče morajo kdaj na WC tudi tam, kjer take polnilnice ni in se moraš posebej ustavljati za WC in posebej za polnjenje in potem še posebej, ko otroci postanejo tečni, ker so lačni? Kolikor vem, ni na vseh polnilnih mestih prijetnih lokalov, ponekod je še WC problem, streha nad glavo (če dežuje) pa je itak prej izjema kot pravilo.
Da morajo otroci na WC ravno tam, kjer je hitra polnilnica in človeka vreden WC, in da so lačni ravno tam, kjer je hitra polnilnica in zraven še prijetna gostilna z dobro hrano in zmernimi cenami, je zelo idealiziran primer.
To, da ne rabi vsako parkirno mesto svoje vticnice je sicer resKot sem že povedal, v bloku je tako, da tisti, ki se največ vozijo okrog in so največ zdoma, imajo najmanj možnosti dobiti dobro parkirno mesto (v tem primeru tisto z vtičnico). Penzionisti in tisti, ki pridejo iz službe prej domov, bodo zasedli mesta z vtičnicami. Oni, ki pridejo bolj od daleč in kasneje, bodo ostali brez. Parkingi pred bloki so v delovnem času razmeroma prazni. Če prideš domov zgodaj popoldan lahko izbiraš. Potem se mesta začno polniti in če prideš iz službe bolj pozno, je parking že na tričetrt poln, ali pa čisto poln (odvisno kje). Če bo samo del parkirnih mest opremljenih z vtičnicami, bodo brez ostali ravno tisti, ki bi jim te najbolj prišle prav.
Utk ::
Torej 3f in te cepijo še z omrežnino.
Ponoči, človek. In kako omrežnino. 8 ur polnjenja s 4 kw pomeni 32 kwh. S tem narediš vsaj 150 km. 15 evrov nafte za 4 evre elektrike, vsako noč, če treba. Kolk omrežnine ti plačaš, da se ti to ne bi splačalo? 500 evrov?
Če imaš prazno baterijo ali tam blizu, greš pač čez 8 ur nekam.
Ne vem zakaj ne bi šel.
A otroci morajo na WC zmeraj natanko tam, kjer je hitra polnilnica in je treba avto napolnit, ali pa mogoče morajo kdaj na WC tudi tam, kjer take polnilnice ni in se moraš posebej ustavljati za WC in posebej za polnjenje in potem še posebej, ko otroci postanejo tečni, ker so lačni?
Splošno znano je, da morajo otroci scat samo ko se vozijo z električnimi avti. Če se vozijo z dizlom, grejo komot do Rima v komadu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
jernejl ::
Točno tako! Če bi otroci v dizlih morali scat, bi lastniki ICE (kot to počno lastniki EV) takoj povedali, da nikoli ne zgubijo nič časa s točenjem goriva, ker se itak zmeraj morajo ustaviti zaradi scanja (ali pretegovanja nog ali nujnega nakupa cigaret ali kave), potem pa pač sproti še dotočijo gorivo.A otroci morajo na WC zmeraj natanko tam, kjer je hitra polnilnica in je treba avto napolnit, ali pa mogoče morajo kdaj na WC tudi tam, kjer take polnilnice ni in se moraš posebej ustavljati za WC in posebej za polnjenje in potem še posebej, ko otroci postanejo tečni, ker so lačni?
Splošno znano je, da morajo otroci scat samo ko se vozijo z električnimi avti. Če se vozijo z dizlom, grejo komot do Rima v komadu.
MikeRotch ::
Točno tako! Če bi otroci v dizlih morali scat, bi lastniki ICE (kot to počno lastniki EV) takoj povedali, da nikoli ne zgubijo nič časa s točenjem goriva, ker se itak zmeraj morajo ustaviti zaradi scanja (ali pretegovanja nog ali nujnega nakupa cigaret ali kave), potem pa pač sproti še dotočijo gorivo.
Saj tako je. Jaz se v vsakem primeru ustavljam na cca. 2-3 ure. Če moram tankati sicer traja malo dlje. Pri EVju avto priklopim in grem po opravkih, pri dizlu moram pa stati zraven. Včasih celo držati ročko, ko idiot, ker se ne zaskoči.
codeMonkey ::
Zdaj, ko sem ze skoraj 40, je pocasi telo drugacno pa tudi sam se bolj zavedam kaksen ucinek ima sedenje, in mi niti na misel ne pride, da sem vec kot dve uri v avtu, brez da se ustavim in malo pretegnem. Mulca tudi ze poznata igrisca po AC, od Dunaja do Pule, in tocno vesta kje lobirati, da se ustavimo. Ne vem zakaj bi ju mucil in pri tem se skodo delal.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
bciciban ::
Torej 3f in te cepijo še z omrežnino. 8 ur in 130 km dosega?! Če imaš prazno baterijo ali tam blizu, greš pač čez 8 ur nekam. Pa 2024 smo.
In kaj je narobe z 130km dosega? Če rečemo da se folk vozi v LJ na delo, to pokrije vse od postojne do šempetera v Savinjski Dolini. Glede na SURS dela folk povprečno precej manj kilometrov na dan kot pa teh 130.
Poanta je da nimaš nikoli prazne baterije. Danes narediš pot v službo in po opravkih, zvečer ga priklopiš in zjutraj si spet poln. In tako dan za dnem. Ne prazniš na 0 in potem polniš na 100. In če ti avto stoji doma je vseeno ali se fila 2 uri ali pa 8 ur. Sej ne stojiš zraven in čakaš da bo.
Jaz kot rečeno ga ponavadi priklopim 2x na teden, občasno tudi samo 1x in včasih 3x. Kaj več še nisem rabil.
MikeRotch ::
codeMonkey je izjavil:
Zdaj, ko sem ze skoraj 40, je pocasi telo drugacno pa tudi sam se bolj zavedam kaksen ucinek ima sedenje, in mi niti na misel ne pride, da sem vec kot dve uri v avtu, brez da se ustavim in malo pretegnem. Mulca tudi ze poznata igrisca po AC, od Dunaja do Pule, in tocno vesta kje lobirati, da se ustavimo. Ne vem zakaj bi jih mucil in pri tem se skodo delal.
Ker zvečer v kampu nisi car, če ne razlagaš vsem kako prideš v 2 urah in 33 minutah do morja, pa kako leti 200+ po avtocesti.
bciciban ::
Recimo do Budimpešte sem polnil v Sormasu na Madžarskem kjer smo se ustavili za dobre pol ure min in v prijetnem lokalu spili kavo, potem pa naprej proti budimpešti. In po slabih treh urah vožnje (~300km) meni osebno že paše narest postanek, otrokom pa še bolj. Ko smo zrihtali WC in spili kavo/soke je bil avto poln.
A otroci morajo na WC zmeraj natanko tam, kjer je hitra polnilnica in je treba avto napolnit, ali pa mogoče morajo kdaj na WC tudi tam, kjer take polnilnice ni in se moraš posebej ustavljati za WC in posebej za polnjenje in potem še posebej, ko otroci postanejo tečni, ker so lačni? Kolikor vem, ni na vseh polnilnih mestih prijetnih lokalov, ponekod je še WC problem, streha nad glavo (če dežuje) pa je itak prej izjema kot pravilo.
Da morajo otroci na WC ravno tam, kjer je hitra polnilnica in človeka vreden WC, in da so lačni ravno tam, kjer je hitra polnilnica in zraven še prijetna gostilna z dobro hrano in zmernimi cenami, je zelo idealiziran primer.
Ne.
Ampak realno gledano 3 ure vsak mulc od 5ih dalje zdrži.
5 ur pa pač ne. In če doma poskrbiš da gredo na WC je zelo zelo velika verjetnost da bodo zdržali 2.5 do 3 ure ko se bos ponavadi ustavil na chargerju.
Tudi že prej z dizlom smo se najkasneje v treh urah ustavili na kaki pumpi da fotr pretegne noge. Zravn pa še mularijo preventivno pošlješ na wc.
Je pa res to z vremenom, praktično vse polnilnice so na prostem. Sicer ne vem zakaj ampak tako je in to je bedno.
Ampak mislim da se bo tudi to rešilo da bodo polnilnice pod neko streho in zravn lokal kjer folk pusti še par eur za sok/kavo/sladoled.
Sej tudi petroli imajo več dobička s kofetom kot z bencinom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bciciban ()