» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1182 / 1190
»»

damirj79 ::

a_borlak je izjavil:

damirj79 je izjavil:

Utk je izjavil:

1/3 slovencev živi v blokih, ne da se ne da, ne morejo montirat polnilnice.

Bollocks. Gledam en blok, ravno na novo postavljajo parking, garaže oz. nadstreške. Nikomur ni niti na pamet padlo, da bi potegnil vsaj cev za kakšen kabel kdaj v prihodnosti. So be it...

Pa pustmo njih, očitno nočejo, zakaj pa 2/3 nima električnega?

25kEUR za drugi avto pri hiši je pač tu mač, če dobiš kliota za 15kEUR :) z razliko 10kEUR se voziš celo življenje, pa še "kitajc" ni.

10 jurjev se zelo hitro porabi na gorivu in na servisih. Ampak, kdo pa še kaj računa...


Ampak zdaj pišeš, kot da EV nima stroškov polnjenja in servisov.

Računica polnilnic na bloku je enostavna. Če je v njem npr 20 stanovanj, in vsako stanovanje ima en EV, potem bi moral blok imeti zagotovljenih 20*11kW moči samo za polnjenje EV vozil (čeprav se lahko gremo tudi overprovisioning in računamo, da vsi hkrati ne bodo nikoli polnili Evja ali pa znižamo na 7kW polnjenje, ali pa bi dali recimo 2 ali 3 polnilni mesti z 50kW in ostale na šuko 2kW ipd trike) in dodatno še vsaj 6kW na stanovanje. to smo na skoraj 0,4MW moči samo za en (mali) blok.


Po tvoji logiki na vsakega Slovenca odpade polovica ročke na črpalki? Daj no, blokovci ne rabi vsak svojega polnilnega mesta, že vsak tretji je več kot dovolj. Poleg tega ne rabijo niti hitrega polnenja, počasno, 15A (se pravi 3,6kW) je več kot dovolj. Če polni vsako noč je to vsaj 25kWh ali 150km. Močno dvomim, da se *vsi* blokovci vsak dan vozijo v službe več kot 100km stran, velika večina jih ima službe morda 10km stran. Skratka nobenega razloga, da vsi rabijo polno moč, dovolj sta dve 11kW, 6 počasnih in vsi bodo imeli dovolj polne avte za teden. Za čez vikend se pa pač bodo dogovorili, saj ni težko.


Se vidi da nisi prebral vsega. Računati moraš worst case scenarij. Ali pa tudi ne, odvisno od sorazmerja. Pač enako kot to počnemo s parkirišči v mestih, z avtocestami itd. Če je polnjenje dovolj hitro, seveda ne rabiš zagotovo ne. Ampak kot vidiš polnjenje preko šuko vtičnice traja. Le malo oz bolj 0 EV avtov preko šuko vtičnice polni z več kot 10A (se pa da pohekat). Zdaj če je to nek 20 stanovanjski blok in dve hitri polnilni mesti, kako bi se po tvojem šli dogovarjanje? Stanovanje 1 bo polnilo od polnoči do 3h zjutraj, stanovanje 2 od 3h zjutraj do 6h, stanovanje 3 od 6h do 9h itd? Ali vlečejo listke kot na občini? To je nonsense. Na točilnih mestih se vse skupaj premika bistveno hitreje. Medtem ko na polnilnih mestih nekateri vztrajajo tam dlje kot samo par minut, pol ure ni redkost ali pa še dlje. Itak je gužva marsikdaj.

MikeRotch ::

Še enkrat. Slovenci povprečno prevozimo cca. 40km na dan (sem zaokrožil na gor). To pomeni 3 do 4 ure polnjenja z 2kW (8A).

Že iz javne razsvetljave bi lahko dobil kar nekaj polnilnih mest.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: nejc_nejc ()

Utk ::

Nekateri res nimajo razčiščenih pojmov. Parking pred blokom ne rabi hitrih polnilnic. Če je to parking za 100 avtov, ok, lahko bi imel enkrat v prihodnosti par 11 kw polnilnic.
Rabi pa vsak en šuko, nič več. Normalno da ne boš sred noči šel avta premikat. Zato ti je pa dovolj 2 kw. Ali pa 3,5 na 3f fazni vtičnici.

Kalibri ::

MikeRotch je izjavil:

Povprečno število prevoženih kilometrov (km/leto) - 12.653

https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/...

Podatki so sicer stari, ampak verjetno ni nekih ogromnih odstopanj.

Ja itak, VSI prevozijo toliko. Ni odstopanj, če so, jih ne sme biti.

MikeRotch je izjavil:

Še enkrat. Slovenci povprečno prevozimo cca. 40km na dan (sem zaokrožil na gor). To pomeni 3 do 4 ure polnjenja z 2kW (8A).

Že iz javne razsvetljave bi lahko dobil kar nekaj polnilnih mest.

In tisti ki ne? Ostane ICE torej.
V tej temi so stalne borbe z inžinirčkovo logiko

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kalibri ()

DamijanD ::

Verjetno pa dosti tistih, ki živijo v blokih, ne rabijo iti dnevno prav daleč. (Torej če si v bloku v Lj, potem zelo verjetno tudi delaš nekje v Lj).

Kalibri ::

Verjetno.
Verjetno v blokih niti koles ne rabijo. Saj živijo v blokih.
Hm ringa raja forum.

shmandi ::

MikeRotch je izjavil:

Še enkrat. Slovenci povprečno prevozimo cca. 40km na dan (sem zaokrožil na gor). To pomeni 3 do 4 ure polnjenja z 2kW (8A).

Že iz javne razsvetljave bi lahko dobil kar nekaj polnilnih mest.

Za večino bi bilo verjetno dovolj, ča dajo en panel na streho avta in parkirajo pod javno razsvetljavo :)

MikeRotch ::

Ja itak, VSI prevozijo toliko. Ni odstopanj, če so, jih ne sme biti.


Funkcionalna pismenost pa to? Ni odstopanj od glede na leto 2024.

In ja, če je povprečje 40, potem je jasno, da zelo malo ljudi prevozi več kot 100-150km na dan. Za take razdalje je dovolj šuko.

nejc_nejc ::

DamijanD je izjavil:

Verjetno pa dosti tistih, ki živijo v blokih, ne rabijo iti dnevno prav daleč. (Torej če si v bloku v Lj, potem zelo verjetno tudi delaš nekje v Lj).

Daj snemi plašnice no.

Kalibri ::

MikeRotch je izjavil:

Ja itak, VSI prevozijo toliko. Ni odstopanj, če so, jih ne sme biti.


Funkcionalna pismenost pa to? Ni odstopanj od glede na leto 2024.

In ja, če je povprečje 40, potem je jasno, da zelo malo ljudi prevozi več kot 100-150km na dan. Za take razdalje je dovolj šuko.

Itak. Tisti so nepomembni. EV rabijo tisti, ki so jim zadosti kolesa.

MikeRotch ::

Ne, niso nepomembni. Tisti bodo pač še naprej furali dizle. V čem točno vidiš problem?

Pithlit ::

MikeRotch je izjavil:

Ja itak, VSI prevozijo toliko. Ni odstopanj, če so, jih ne sme biti.


Funkcionalna pismenost pa to? Ni odstopanj od glede na leto 2024.

In ja, če je povprečje 40, potem je jasno, da zelo malo ljudi prevozi več kot 100-150km na dan. Za take razdalje je dovolj šuko.

Sej za 100-150 je tud dovolj domača vtičnica. Če smo pošteni.
Life is as complicated as we make it...

jabe ::

No, ce smo res pošteni, zna biti res, da. Ampak kaj dosti nepredvidenih dogodkov izven plana pa ne sme biti. Kuča - posao. Bog ne daj se med tednom kje zvecer zasedet, pa da je treba drug dan zjutraj v službo. Ali bi pa sluzba ze sla, popoldne kam iti pa raje z busom... Pa vsak dan moment doma avto vštekvat.

Da se, brezskrbno pa glih ni. Je kar kompromis...

MikeRotch ::

Če se voziš 150km na dan, v službi ne moreš polnit, nikjer na poti ni nobene hitre polnilnice in imaš EV, ki ima max. 200km dosega, potem je definitivno kompromis.

Ampak življenje so kompromisi. Strganje zamrznjenih stekel, čakanje 10 minut, da se ti dizel segreje, preživljanje prostega časa na letnih servisih, plačevanje bencina ali nafte, vožnja pri nizkih obratih, ko je zunaj mraz, da slučajno turbina ne zariba...

Vse to so kompromisi. Vsak naj zase oceni kaj je bolj pomembno.

nejc_nejc ::

OK, samo kje si pa to "čakanje 10 minut, da se ti dizel segreje" našel
saj današnje dizelce niso iz leta 42

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nejc_nejc ()

MikeRotch ::

Pri zimskih temperaturah se redki ICE avtomobili segrejejo dovolj, da pogrejejo kabino v manj kot 10 minutah. Sploh pri počasni mestni vožnji.

nejc_nejc ::

MikeRotch je izjavil:

Pri zimskih temperaturah se redki ICE avtomobili segrejejo dovolj, da pogrejejo kabino v manj kot 10 minutah. Sploh pri počasni mestni vožnji.


to drži, sem mislil, da pišeš zaradi motorja ter pričetka vožnje.

deco16 ::

S tem da majo en kup grelcev še dodatno, drugače bi blo še hujše :)

Ampak to je pač normalno pozimi, tko kot je nam normalno da prideš v topel avto. Seveda garaža pomaga da se stavr izniči.

jabe ::

MikeRotch je izjavil:

Če se voziš 150km na dan, v službi ne moreš polnit, nikjer na poti ni nobene hitre polnilnice in imaš EV, ki ima max. 200km dosega, potem je definitivno kompromis.



Domet v tem primeru niti ni tok vazen, kot je pocasno polnenje.

jernejl ::

Utk je izjavil:

Ali pa prodaš vse skupaj in kupiš stanovanje s parkingom v normalnem bloku, kjer ne živijo samo socialci...
Hja, nekdo bo moral živeti v socialističnih blokovskih naseljih, ne morejo vsi iti v novogradnje.
Pa tudi če imaš denar in si lahko privoščiš nakup novogradnje z garažo in polnilnico, selitev + doplačilo samo zato, da boš lahko vozil EV, ni ravno neka dobra rešitev. Bolj v skladu "se da". Alternativno lahko to razliko med obstoječim stanovanjem in novogradnjo vržeš tudi v en ETF in si z dobički financiraš bencin in še vse ostale stroške ICE, skratka, zelo težko bo EV + nakup novogradnje cenejši kot če se voziš z ICE.

a_borlak je izjavil:

Daj no, blokovci ne rabi vsak svojega polnilnega mesta, že vsak tretji je več kot dovolj. Poleg tega ne rabijo niti hitrega polnenja, počasno, 15A (se pravi 3,6kW) je več kot dovolj. Če polni vsako noč je to vsaj 25kWh ali 150km. Močno dvomim, da se *vsi* blokovci vsak dan vozijo v službe več kot 100km stran, velika večina jih ima službe morda 10km stran. Skratka nobenega razloga, da vsi rabijo polno moč, dovolj sta dve 11kW, 6 počasnih in vsi bodo imeli dovolj polne avte za teden. Za čez vikend se pa pač bodo dogovorili, saj ni težko.
Mogoče ne živiš v bloku in ne razumeš, kako stvari funkcionirajo. Tisti, ki imajo do službe blizu (ali pa ne hodijo v službo), se bodo bolj zgodaj vrnili domov in zasedli parkirna mesta s polnilnicami. Tisti, ki imajo do službe 100km in dejansko polnilnice najbolj potrebujejo, se bodo vrnili kasneje in bodo lahko parkirali samo še tam, kjer polnilnic ni.
Če pa pridemo do tega, da se bodo stanovalci morali dogovarjati in prositi drug drugega, da prestavljajo avtomobile sem ter tja, da bo vsak dobil toliko, kolikor rabi... no, smo pa spet tam, da to nikakor ni dobra rešitev.

MikeRotch ::

jabe je izjavil:


Domet v tem primeru niti ni tok vazen, kot je pocasno polnenje.


V resnici ni.

Če imaš 400km dosega in delaš 150km dnevno, ti par ur manj polnjenja ne naredi razlike. Če moraš "nujno skočiti nekam na drug konec slovenije" se boš pa enkrat na tej poti pač moral ustaviti na polnilnici za 15 minut.

jabe ::

Tale če je moja realnost. Naredim 100-150km dnevno. Po ridah in mestu. To si lahko predstavljas, da kaj dosti casa vmes ni za filanje. Povorecna hitrost je 40km/h, v sluzbi polniti ne morem (niti v radiju 15km, ki je prvi Lidl), vmes ne morem skakati na yet another lolacijo in filat avto. Ostane mi ponoci doma. Po 3 dneh sem prosila monterja, ce mi lahko zmontira polnilnico prednostno, ker drgac bi raje avto prodala. Nekaj je sprememba navad, povsem nekaj drugega so pa takile kompromisi, ko se moras ti avtu prilagajat in ne obratno. Cel urnik sestavit okoli filanja zadeve

Avto ima preko 500km dometa, ki si jih lahko nekam vtaknem, ce sem odvisna od šuka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: jabe ()

temni_princ ::

Hm pa sej v najslabšem primeru porabiš okoli 20 kWh na dan. To čez navadni šuko napolniš v 10 urah, oziroma slabih 7ih na 3000W polnilcu.

Jaz sem naredil 25000km zdaj, vse napolnjeno čez tisti priloženi šuko polnilec, nikoli nisem bil v zagati.

jabe ::

Brez zamere, ce moram v 24h imeti avto 10h priklopljen pomeni, da svoj urnik prilagajam avtu. In boze ne daj, da skrenem. Ce se gremo dokazovanje, da gre, potem seveda gre. Temu ne osporavam. Ampak hvala lepa za to... Kdor ima pa voljo in veselje do tega, pa neka...

gile ::

@jabe, in v bistvu, vsi ostali...
Dnevno delam cca 120km za šiht. Potem še cca 30km za razvoz mularije. Z egolfom. Z fakin predensejevedlokajjetosplohelektromobilnost egolfom. Ki bo kmalu star 5 let, prevoženih 130k km. Vštekam ga ko pridem domov, izštekam ko grem. Več ali manj na šuko.

Po pol leta občasne vožnje z egolfom si je še gospa zaželela E avto, z ICE se ni več hotla vozit. Zaželela si je škodo enyaq. To je trenutno družinski avto, s katerim smo šli že večkrat na morje, roadtrip po češki, po balkanu, ni da ni... Pred neko daljšo potjo zvečer pogledam (zadnje čase več niti to ne), kje so potencionalne polnilnice in grem brezskrbno na pot. Ali pa gospa sama brez mene, po Sloveniji, ali v tujino. Še vsakič ji je uspelo pridt domov, ko jo vprašam kako je šlo, reče BP, polnila tam in tam...
Živel 6 let v bloku, od tega 10 let jokal, zakaj živim v bloku. Trenutno živim v hiši s SE, ki je za Eavto dodatni bonus. Nova omrežnina gor ali dol, na ICE ne greva več.

Pa še kratek poračun: za SE zmetal 15k eurov. Prej tankal za več kot 200€ mesečno, gospa 100€, za štrom v bajti 100€. Torej 400€ mesečno, 4k letno. V 10 letih je to 40k evrov, če odštejem 15k investicije, je to še vedno 25k evrov prihranka v 10 letih. Pa kljub temu prihranek ne odtehta lahkotnosti in občutka v vožnji z EV. Ampak vi se dejte še kar naprej jajcat z ICE...bo več prostih polnilnic zame in za mojo gospo...

XLapsus ::

Jabe govori iz izkusenj, ker ima tesla Y par tednov.

Kalibri ::

MikeRotch je izjavil:

Pri zimskih temperaturah se redki ICE avtomobili segrejejo dovolj, da pogrejejo kabino v manj kot 10 minutah. Sploh pri počasni mestni vožnji.

Bencinar po 1 km. Kar nekaj...

Utk ::

Eno je ali se nekomu splača, drugo pa ali bo to možno po letu 35 oz kdaj bojo že nehali prodajat ice.

Meni se to, da se moraš nekje ustavit za 15 min, če si tist dan že prevozil 250 km, pa jih bi nenadoma hotel še 200, ne zdi prevelika cena za čistejši zrak in neodvisnost od Rusov in šejkov.
Jaz sicer ne bi prepovedal ice po 35, bi pa takrat bistveno podražil gorivo. Pa ko voli nek izvoli...
Najbrž tudi bo tako, če ne drugo bo kakšen sintetičen bencin.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

a_borlak ::

damirj79 je izjavil:



Se vidi da nisi prebral vsega. Računati moraš worst case scenarij. Ali pa tudi ne, odvisno od sorazmerja. Pač enako kot to počnemo s parkirišči v mestih, z avtocestami itd. Če je polnjenje dovolj hitro, seveda ne rabiš zagotovo ne. Ampak kot vidiš polnjenje preko šuko vtičnice traja. Le malo oz bolj 0 EV avtov preko šuko vtičnice polni z več kot 10A (se pa da pohekat). Zdaj če je to nek 20 stanovanjski blok in dve hitri polnilni mesti, kako bi se po tvojem šli dogovarjanje? Stanovanje 1 bo polnilo od polnoči do 3h zjutraj, stanovanje 2 od 3h zjutraj do 6h, stanovanje 3 od 6h do 9h itd? Ali vlečejo listke kot na občini? To je nonsense. Na točilnih mestih se vse skupaj premika bistveno hitreje. Medtem ko na polnilnih mestih nekateri vztrajajo tam dlje kot samo par minut, pol ure ni redkost ali pa še dlje. Itak je gužva marsikdaj.


Za tvoj worst case scenarij tudi sedaj nimaš dovolj ročk na bencinskih črpalkah, kaj, če bi vsi morali istočasno tankat avte? Oprosti, ampak še enkrat, ne rabiš.

a_borlak ::

jernejl je izjavil:



Mogoče ne živiš v bloku in ne razumeš, kako stvari funkcionirajo. Tisti, ki imajo do službe blizu (ali pa ne hodijo v službo), se bodo bolj zgodaj vrnili domov in zasedli parkirna mesta s polnilnicami. Tisti, ki imajo do službe 100km in dejansko polnilnice najbolj potrebujejo, se bodo vrnili kasneje in bodo lahko parkirali samo še tam, kjer polnilnic ni.
Če pa pridemo do tega, da se bodo stanovalci morali dogovarjati in prositi drug drugega, da prestavljajo avtomobile sem ter tja, da bo vsak dobil toliko, kolikor rabi... no, smo pa spet tam, da to nikakor ni dobra rešitev.


To misliš tako kot danes, ko so javne polnilnice zasedene s klasiko ali EVji, ki ne polnijo, ker drugje "ni" prostora? Hja, glej, že danes veselo kličemo redarje, da opravijo svoje delo. Sicer pa, kar vas veliko tu ne razume - leta 2035 se predvideva, da bo na slovenskih cestah morda 300.000 EVjev, preostalih 900.000 bo še vedno klasike. Trenutno smo na cca 15.000 EVjev, pa vsi zganjate paniko, kot da jih je najmanj milijon. In jaz niti enemu nisem rekel bedak si, ker še vedno voziš klasiko ali si ravno kupil novega dizla, pač tvoja računica, tvoj denar. In vsak ima svoj primer.

johnnyyy ::

Utk je izjavil:

Eno je ali se nekomu splača, drugo pa ali bo to možno po letu 35 oz kdaj bojo že nehali prodajat ice.

Meni se to, da se moraš nekje ustavit za 15 min, če si tist dan že prevozil 250 km, pa jih bi nenadoma hotel še 200, ne zdi prevelika cena za čistejši zrak in neodvisnost od Rusov in šejkov.
Jaz sicer ne bi prepovedal ice po 35, bi pa takrat bistveno podražil gorivo. Pa ko voli nek izvoli...
Najbrž tudi bo tako, če ne drugo bo kakšen sintetičen bencin.

Eno je današnje stanje drugo je čez 10 let. Kolega vozi na štrom že več kot 10 let, pa če primerjam kako je bilo dobrih 10 let nazaj (nekompatibilne vtičnice, infrastrukture za 10 el. avtov v celi LJ, hitro polnjenje pozabi, avti z dosegom do 250km best case, itd.) smo danes svetlobna leta naprej. Infrastruktura se gradi, el. avti se prodajajo. Pred 10 leti si imel le redke primere, da se jim je tak avto splačal, danes smo na polovici, čez 10 let bodo na elektriko vozili vsi.

MikeRotch ::

Nekaj je sprememba navad, povsem nekaj drugega so pa takile kompromisi, ko se moras ti avtu prilagajat in ne obratno. Cel urnik sestavit okoli filanja zadeve


Hmm, zvečer prideš domov, avto priklopiš in zjutraj greš naprej. Kako je to "sestaviti urnik okoli filanja"?

Če imaš Model Y, ko je nekdo napisal, potem imaš povprečno porabo okoli 17kWh/100km.

Šuko ti polni realno s cca. 2,7kW.

Če prideš domov ob 10h zvečer in greš od doma ob 6h zjutraj, se ti avto napolni dovolj za dodatnih cca. 130km.

Pa verjetno nisi doma samo 8 ur vseh 7 dni v tednu, ne?

deco16 ::

Če ste v dvomih glede dosega, kupte si EV s preveliko baterijo. Pol ni problemov :D

Sam sem e-Golfa zamenjal zarad tega ker sem se veliko vozil v Salzburg in je šlo brez polnjenja vmes s Kono. No sedaj ko tega ni več, ma vsaj meni preveliko batt. Mislim moraš res oreng zajebat da rabiš kjerkoli polnit razen doma. Ja bi šlo tudi z EVjem z manjšo batt, ampak prodajat zdej se pa res ne splača.

Slovenija je res majhna, ne rabjo vsi polnit z 11kW. Sam polnim z 13A enofazno, 1-2 na teden :D Služba je oddaljena 25km

Glede urnika, avto je nastavljen da začne polnit ob 22 in konča ob 6. Priklopim kadarkol in se ne rabim nič sekirat ne za penale ne za višjo ceno EE.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: deco16 ()

DamijanD ::

nejc_nejc je izjavil:

DamijanD je izjavil:

Verjetno pa dosti tistih, ki živijo v blokih, ne rabijo iti dnevno prav daleč. (Torej če si v bloku v Lj, potem zelo verjetno tudi delaš nekje v Lj).

Daj snemi plašnice no.

?
Kaj sem pa narobe napisal - saj ne trdim, da nihče ne dela izven Ljubljane(uporabil sem besedo dosti, niti ne večina). Ampak vseeno je pa delež ljudi, ki živi v Ljubljani in hkrati dela v Ljubljani večji od deleža ljudi, ki živijo v npr Uncu in delajo v Uncu.

damirj79 ::

a_borlak je izjavil:

damirj79 je izjavil:



Se vidi da nisi prebral vsega. Računati moraš worst case scenarij. Ali pa tudi ne, odvisno od sorazmerja. Pač enako kot to počnemo s parkirišči v mestih, z avtocestami itd. Če je polnjenje dovolj hitro, seveda ne rabiš zagotovo ne. Ampak kot vidiš polnjenje preko šuko vtičnice traja. Le malo oz bolj 0 EV avtov preko šuko vtičnice polni z več kot 10A (se pa da pohekat). Zdaj če je to nek 20 stanovanjski blok in dve hitri polnilni mesti, kako bi se po tvojem šli dogovarjanje? Stanovanje 1 bo polnilo od polnoči do 3h zjutraj, stanovanje 2 od 3h zjutraj do 6h, stanovanje 3 od 6h do 9h itd? Ali vlečejo listke kot na občini? To je nonsense. Na točilnih mestih se vse skupaj premika bistveno hitreje. Medtem ko na polnilnih mestih nekateri vztrajajo tam dlje kot samo par minut, pol ure ni redkost ali pa še dlje. Itak je gužva marsikdaj.


Za tvoj worst case scenarij tudi sedaj nimaš dovolj ročk na bencinskih črpalkah, kaj, če bi vsi morali istočasno tankat avte? Oprosti, ampak še enkrat, ne rabiš.


Glede na najmaj 10x, še raje 20x krajši čas tankanja proti polnjenju, se to pač ne zgodi. Poleg tega je točilnih mest tako ene 100x (verjetno sem še premalo rekel) več od polnilnih. Zato neke pretirane gužve ni, če pa že, čakaš avto ali dva pred tabo in je to tako, max 10 min. Če pa nabasaš na polno polnico in dva pred tabo, to pomeni eno uro čakanja in potem še pol ure polnjenja. Razlika je bistvena.

jabe ::

MikeRotch je izjavil:

Nekaj je sprememba navad, povsem nekaj drugega so pa takile kompromisi, ko se moras ti avtu prilagajat in ne obratno. Cel urnik sestavit okoli filanja zadeve


Hmm, zvečer prideš domov, avto priklopiš in zjutraj greš naprej. Kako je to "sestaviti urnik okoli filanja"?

Če imaš Model Y, ko je nekdo napisal, potem imaš povprečno porabo okoli 17kWh/100km.

Šuko ti polni realno s cca. 2,7kW.

Če prideš domov ob 10h zvečer in greš od doma ob 6h zjutraj, se ti avto napolni dovolj za dodatnih cca. 130km.

Pa verjetno nisi doma samo 8 ur vseh 7 dni v tednu, ne?


Ne, za vikend sem vec... Ce nikamor ne gremo. In tole zgubljam mic po mic vsak dan in upam, da ne bo kaj neoredvidljivega cez teden izven rednih kilometrov. Saj pravim, ko voli nek izvoli, jaz imam raje polnilnico ali pa ICEja. Saj niste resni, da se pregovarjamo na spodnji meji izvedljivega kot normi.

damirj79 ::

MikeRotch je izjavil:

Nekaj je sprememba navad, povsem nekaj drugega so pa takile kompromisi, ko se moras ti avtu prilagajat in ne obratno. Cel urnik sestavit okoli filanja zadeve


Hmm, zvečer prideš domov, avto priklopiš in zjutraj greš naprej. Kako je to "sestaviti urnik okoli filanja"?

Če imaš Model Y, ko je nekdo napisal, potem imaš povprečno porabo okoli 17kWh/100km.

Šuko ti polni realno s cca. 2,7kW.

Če prideš domov ob 10h zvečer in greš od doma ob 6h zjutraj, se ti avto napolni dovolj za dodatnih cca. 130km.

Pa verjetno nisi doma samo 8 ur vseh 7 dni v tednu, ne?


Šuko polnilci polnijo z 10A, teoretično torej največ 2.3kW moči, v praksi manj. Razlika je akademska, pa vseeno. Povprečen slovenec bi tako moral vsak dan, vsako noč polniti 4h. Pač ritual. Saj gre, ko se navadiš, praktično pa pač ni. Enako kot se pizdimi zakaj smo stare nokie 3210 polnili 1x na teden, sedaj pa moramo mobitele polnit vsak dan. In nosimo še polnilne baterije s sabo, če smo naokoli in se bojimo da bo baterija prej prazna. Se da, praktično pa ni. Smo se navadili.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: damirj79 ()

Utk ::

Če delaš teh 50, 80 km na dan, kar jih redko kdo redno več, je 2 kw dovolj.
Če delaš 150-200 km na dan, je to 15 evrov za gorivo, si boš pa menda privoščil neko pametno polnilnico za jurja, ki jo not prineseš v parih mescih.
Če tolk km delaš, potem jih tudi na nafto ne bi delal z nekim rabljenim cliotom za 2 jurja. In potem nek malo boljši EV za 35 jurjev ne stane praktično nič več kot malo boljša octavia.

bm1973 ::

Ma vi kar kalkulirajte, kako boste svoj life prilagodili električnemu avtu. Fak no, avtu... Da prišparate jurja na leto... Se moram že preveč babi prilagajat...

Jaz se udobju ICE pač ne bom odpovedal...

damirj79 ::

a_borlak je izjavil:

jernejl je izjavil:



Mogoče ne živiš v bloku in ne razumeš, kako stvari funkcionirajo. Tisti, ki imajo do službe blizu (ali pa ne hodijo v službo), se bodo bolj zgodaj vrnili domov in zasedli parkirna mesta s polnilnicami. Tisti, ki imajo do službe 100km in dejansko polnilnice najbolj potrebujejo, se bodo vrnili kasneje in bodo lahko parkirali samo še tam, kjer polnilnic ni.
Če pa pridemo do tega, da se bodo stanovalci morali dogovarjati in prositi drug drugega, da prestavljajo avtomobile sem ter tja, da bo vsak dobil toliko, kolikor rabi... no, smo pa spet tam, da to nikakor ni dobra rešitev.


To misliš tako kot danes, ko so javne polnilnice zasedene s klasiko ali EVji, ki ne polnijo, ker drugje "ni" prostora? Hja, glej, že danes veselo kličemo redarje, da opravijo svoje delo. Sicer pa, kar vas veliko tu ne razume - leta 2035 se predvideva, da bo na slovenskih cestah morda 300.000 EVjev, preostalih 900.000 bo še vedno klasike. Trenutno smo na cca 15.000 EVjev, pa vsi zganjate paniko, kot da jih je najmanj milijon. In jaz niti enemu nisem rekel bedak si, ker še vedno voziš klasiko ali si ravno kupil novega dizla, pač tvoja računica, tvoj denar. In vsak ima svoj primer.


Trenutna infrastruktura komaj zadošča za teh 15000 EVjev, še raje je že zdaj podhranjena. V 10 letih tako nismo sposobni "nafutrat" 20x več EVjev.

Utk ::

Udobju ICE? Imaš v njem vsaj webasto?
Jaz grem v trgovino zdaj pozimi in ga pustim da greje.
Ali pa poleti v vročini. Tega še webasto ne zmore.

MikeRotch ::

Šuko polnilci polnijo z 10A, teoretično torej največ 2.3kW moči, v praksi manj. Razlika je akademska, pa vseeno.


Ne, 13A. Oz. teoretično 3120W, v praksi pa gre v baterijo malo manj.

Saj gre, ko se navadiš, praktično pa pač ni.


Praktično je veliko bolj kot stati v vrsti in vohati bencinske hlape.

Ne, za vikend sem vec... Ce nikamor ne gremo. In tole zgubljam mic po mic vsak dan in upam, da ne bo kaj neoredvidljivega cez teden izven rednih kilometrov. Saj pravim, ko voli nek izvoli, jaz imam raje polnilnico ali pa ICEja. Saj niste resni, da se pregovarjamo na spodnji meji izvedljivega kot normi.


Če rabiš polnilnico si jo pač zmontiraš. V čem je problem?

Ampak realno imaš baterije več kot dovolj za cel teden. Če vsak dan "izgubiš" 20-30km, ti konec tedna še vedno ostane dovolj za en izlet, kjer dopolniš na hitri polnilnici.

damirj79 ::

MikeRotch je izjavil:

Šuko polnilci polnijo z 10A, teoretično torej največ 2.3kW moči, v praksi manj. Razlika je akademska, pa vseeno.


Ne, 13A. Oz. teoretično 3120W, v praksi pa gre v baterijo malo manj.

Saj gre, ko se navadiš, praktično pa pač ni.


Praktično je veliko bolj kot stati v vrsti in vohati bencinske hlape.

Ne, za vikend sem vec... Ce nikamor ne gremo. In tole zgubljam mic po mic vsak dan in upam, da ne bo kaj neoredvidljivega cez teden izven rednih kilometrov. Saj pravim, ko voli nek izvoli, jaz imam raje polnilnico ali pa ICEja. Saj niste resni, da se pregovarjamo na spodnji meji izvedljivega kot normi.


Če rabiš polnilnico si jo pač zmontiraš. V čem je problem?

Ampak realno imaš baterije več kot dovolj za cel teden. Če vsak dan "izgubiš" 20-30km, ti konec tedna še vedno ostane dovolj za en izlet, kjer dopolniš na hitri polnilnici.


Ok, imaš prav, tesla ima res 13A preko šukota. Večina drugih ostalih je 10A. Še vedno ni to neka bistvena razlika, ta je šele ko imaš polnilnico 7, 11, 22kW. Temu primerni so pote mtudi stroški polnjenja doma.

RedDrake ::

DamijanD je izjavil:


?
Kaj sem pa narobe napisal - saj ne trdim, da nihče ne dela izven Ljubljane(uporabil sem besedo dosti, niti ne večina). Ampak vseeno je pa delež ljudi, ki živi v Ljubljani in hkrati dela v Ljubljani večji od deleža ljudi, ki živijo v npr Uncu in delajo v Uncu.

Vem, da je anekdotalno, ampak v bloku s 16 stanovanji v centru LJ, kjer oddajam flat, vem da so vsaj 4-je, ki se vozijo na solidne razdalje (Ajdovščina, Jesenice, Postojna), ter še 2 na krajše (Škofja Loka, Grosuplje). Nekaj je penzionistov, nekaj študentov. Ajde 1/3 delovno aktivnih se "fura" izven LJ.
Poznam tudi nekaj znancev, ki se iz LJ vozijo na periferijo (Domžale, Vrhnika/Logatec, Grosuplje) na šiht.
In glede na to koliko dnevnih migrantov prihaja v LJ vsak dan zjutraj, je čedalje manj verjetno da nek random ljubljančan dejansko dela v Ljubljani (razen JU parazitov, seve).

bciciban- ::

damirj79 je izjavil:

MikeRotch je izjavil:

Nekaj je sprememba navad, povsem nekaj drugega so pa takile kompromisi, ko se moras ti avtu prilagajat in ne obratno. Cel urnik sestavit okoli filanja zadeve


Hmm, zvečer prideš domov, avto priklopiš in zjutraj greš naprej. Kako je to "sestaviti urnik okoli filanja"?

Če imaš Model Y, ko je nekdo napisal, potem imaš povprečno porabo okoli 17kWh/100km.

Šuko ti polni realno s cca. 2,7kW.

Če prideš domov ob 10h zvečer in greš od doma ob 6h zjutraj, se ti avto napolni dovolj za dodatnih cca. 130km.

Pa verjetno nisi doma samo 8 ur vseh 7 dni v tednu, ne?


Šuko polnilci polnijo z 10A, teoretično torej največ 2.3kW moči, v praksi manj. Razlika je akademska, pa vseeno. Povprečen slovenec bi tako moral vsak dan, vsako noč polniti 4h. Pač ritual. Saj gre, ko se navadiš, praktično pa pač ni. Enako kot se pizdimi zakaj smo stare nokie 3210 polnili 1x na teden, sedaj pa moramo mobitele polnit vsak dan. In nosimo še polnilne baterije s sabo, če smo naokoli in se bojimo da bo baterija prej prazna. Se da, praktično pa ni. Smo se navadili.


Šuko vsaj pri tesli dela do 16A, moraš pa imeti seveda ustrezno varovalko. Jaz sem ga v aplikaciji omejil na 12A kar je nekje 2,6kW ker se ponavadi napetost giblje bolj okoli 220V.

Ampak poanta je, da sem čakal z montažo hišne polnilnice vsaj ene 3 mesece, ker se mi enostavno ni mudilo. V prvem momentu ravno električar ni imel časa pa je prosil da ga pokličem v naslednjem tednu, potem pa so šli mimo 3 meseci :))
Mudilo se mi pa ni ker sem 3x na teden zvečer avto vštekal in zjutral odštekal in v teh 12ih do 14ih urah sem napolnil dobrih 30kWh oz čez teden 100kWh. Teh 100kWh pa pomeni 600 kilometrov vožnje, kar na letnem nivoju znese 30k km kar je mnogo več kot prevozi povprečen slovenec.

damirj79 ::

MikeRotch je izjavil:


Praktično je veliko bolj kot stati v vrsti in vohati bencinske hlape.


Samo smrad si prenesl drugemu pred nos in pri tem zanemarjaš, kako se počutijo v Trbovlju in še marsikje drugje, da futrajo tvojo teslo.

bciciban- ::

damirj79 je izjavil:

MikeRotch je izjavil:


Praktično je veliko bolj kot stati v vrsti in vohati bencinske hlape.


Samo smrad si prenesl drugemu pred nos in pri tem zanemarjaš, kako se počutijo v Trbovlju in še marsikje drugje, da futrajo tvojo teslo.


Pod črto EV manj onesnažuje zrak tudi če ga filaš iz premogovne termo elektrarne.
Veliko bolj učinkovito je dobro filtrirati in nadzorovati izpuste enega dimnika, kot pa sto tisoč malih izpuhov na vseh vozilih. Sploh pa elektrika je ista če pride it TE, JE, SE, hidro... In nikoli se ne boš vozil samo na umazano premogvno elektriko če te že to skrbi.

MikeRotch ::

damirj79 je izjavil:

MikeRotch je izjavil:


Praktično je veliko bolj kot stati v vrsti in vohati bencinske hlape.


Samo smrad si prenesl drugemu pred nos in pri tem zanemarjaš, kako se počutijo v Trbovlju in še marsikje drugje, da futrajo tvojo teslo.


Reče se v Trbovljah, ne v Trbovlju :) Pa termoelektrarno imamo že lep čas zaprto.

Sicer spet menjaš temo. Dejstvo, da je polnjenje EVja hitrejše in manj stresno nima veze s tem, da so EVji tudi bolj prijazni okolju.

damirj79 ::

Hitrejše ni, to še sedaj ni, in bolj stresno je tudi :)

bciciban- ::

damirj79 je izjavil:

Hitrejše ni, to še sedaj ni, in bolj stresno je tudi :)


Doma 1x do 3x na teden vtaknik kabel v avto je stresno?
««
1182 / 1190
»»